Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день.
Хочу описать ситуацию, которая произошла со мной.
В 2019 году я работал в Польше и оформил зарплатную банковскую карту. Карту я получил, но доступа к интернет-банкингу не имел, так как нужно было ждать около двух недель: банк должен был прислать письмо с договором, логином и паролем для входа в систему. Я отработал примерно 10 дней, после чего из-за проблем с работодателем уволился. Документы от банка я так и не дождался, хотя они, как позже выяснилось, пришли по адресу жилья, которое предоставляла фирма-работодатель.
Когда мне перечислили зарплату, я снял деньги с этой карты уже в Украине и больше ею не пользовался. На данный момент я даже не знаю, где она находится, — прошло много лет.
Спустя шесть лет мне позвонила украинская полиция и сообщила, что в Польше возбуждено уголовное дело. Меня попросили прийти в отделение и дать показания, которые затем передадут польской стороне. По их информации, в 2021 году кто-то разместил на польском OLX объявление об аренде квартиры, получил на мою карту 800 злотых и не предоставил обещанную услугу. То есть в 2021 году на мой счёт поступили деньги, хотя у меня уже давно не было ни карты, ни доступа к ней.
Я понимаю, что халатно отнёсся к банковским документам, и кто-то мог воспользоваться моим интернет-банкингом. Сейчас собираюсь прийти в полицию и рассказать всё как есть.
Хотел бы понять: насколько это серьёзно? Какие могут быть последствия для меня в Украине и, отдельно, в Польше? В первую очередь интересуют именно возможные последствия в Украине.
Далее готов оплатить услуги адвоката
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду
Доброго дня пане Сергій.
Повертаючись до вчорашньої розмови. Необхідно проаналізувати все в сукупності по ситуації, можете звернутись через вкладку юристи, звернутись до юриста. Буду рада допомогти.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Вам лише зателефонували чи викликали повісткою?
Перш за все Ви повинні розуміти, що якщо Ви є військовозобов'язаним і перебуваєте в розшуку ТЦК, то похід в поліцію може закінчитись доставленням до ТЦК.
Щодо Вашої ситуації з польським банківським рахунком, то українська поліція може вимагати у Вас пояснення. Це відбувається в межах міжнародної правової допомоги та Договору між Україною і Республікою Польща про правову допомогу та правові відносини у цивільних і кримінальних справах: Польща звернулась із запитом, а Україна збирає інформацію.
Ви маєте право надати пояснення і документи, що підтверджують Вашу версію (наприклад, що Ви не мали доступу до інтернет-банкінгу, картка втрачена та ін.).
Також існує ризик, що Україна перейняла кримінальне провадження розпочате в Польщі, тому йти до поліції краще з адвокатом.
1. Громадяни України, які вчинили злочини поза межами України, не можуть бути видані іноземній державі для притягнення до кримінальної відповідальності та віддання до суду.
2. Іноземці та особи без громадянства, які вчинили злочини поза межами України і перебувають на території України, можуть бути видані іноземній державі для притягнення до кримінальної відповідальності і віддання до суду.
3. Україна може перейняти кримінальне провадження, в якому судовими органами іноземної держави не ухвалено вирок, щодо громадян України та іноземців, які вчинили злочини за межами України і перебувають на території України, але які не можуть бути видані іноземній державі або у видачі яких відмовлено, якщо діяння, у зв’язку з яким запитується передача кримінального провадження, згідно з цим Кодексом визнається злочином.
4. Виконання в Україні вироку іноземного суду чи міжнародної судової установи можливо, якщо діяння, внаслідок вчинення якого було ухвалено вирок, згідно з цим Кодексом визнається кримінальним правопорушенням або було б кримінальним правопорушенням у разі його вчинення на території України.
1. Кожна з Договірних Сторін зобов'язується за клопотанням іншої Договірної Сторони провадити кримінальне переслідування своїх громадян, а також іноземців, які мають місце постійного проживання на її території, підозрюваних у скоєнні злочину на території запитуючої Договірної Сторони.
2. Договірні Сторони можуть подавати клопотання про перейняття кримінального переслідування також у зв'язку з такими порушеннями права, які згідно з законодавством запитуючої Договірної Сторони є злочином, а згідно з законодавством запитуваної Договірної Сторони - тільки проступком.
3. У випадках, зазначених в пунктах 1 і 2, відповідні установи юстиції запитуваної Договірної Сторони застосовують законодавство своєї держави.
4. Якщо дія, щодо якої стосується перейняття кримінального переслідування, тягне за собою домагання про відшкодування і були подані відповідні клопотання про відшкодування, вони включаються до перейнятого переслідування.
1. Особа викликається до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду шляхом вручення повістки про виклик, надіслання її поштою, електронною поштою чи факсимільним зв'язком, здійснення виклику по телефону або телеграмою.
1. У повістці про виклик повинно бути зазначено:
1) прізвище та посада слідчого, прокурора, слідчого судді, судді, який здійснює виклик;
2) найменування та адреса суду або іншої установи, до якої здійснюється виклик, номер телефону чи інших засобів зв’язку;
3) ім’я (найменування) особи, яка викликається, та її адреса;
4) найменування (номер) кримінального провадження, в рамках якого здійснюється виклик;
5) процесуальний статус, в якому перебуває викликана особа;
6) час, день, місяць, рік і місце прибуття викликаної особи;
7) процесуальна дія (дії), для участі в якій викликається особа;
8) наслідки неприбуття особи за викликом із зазначенням тексту відповідних положень закону, в тому числі можливість застосування приводу, та здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження;
9) передбачені цим Кодексом поважні причини, через які особа може не з’явитися на виклик, та нагадування про обов’язок заздалегідь повідомити про неможливість з’явлення;
10) підпис слідчого, прокурора, слідчого судді, судді, який здійснив виклик.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Добрый день , просто позвонили и спросили когда я могу явится для дачи показаний
Но есть как бы нюанс возможно они и повесткой это пытались сделать так как я был впо в Днепре когда уезжал с Днепра впо убрал и больше его не делал
Сейчас я проживаю вообще в другой области
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
В Україні у Вас не буде з цього приводу якихось серйозних наслідків, оскільки все сталося, по суті, у Польщі і, на мою думку, скорше носить цивільно-правовий характер. Можливо, це видно з Вашого опису обставин, хтось недобросовісний скористався Вашою польською карткою, й ці дії носили незаконний характер? Крім того не зовсім зрозуміло, чому це питання виникло у польских правоохоронців лише через 6 років після того, як відбулися описані Вами події!
Втім, Вам треба отримати інформацію від українських слідчих органів щодо Вашого статусу у розслідуваній в Польщі кримінальній справі - Ви свідок, підозрюваний, обвинувачений?
Взаємостосунки між правоохоронним органами Республіки Польща та України врегульовані "Договором між Україною і Республікою Польща про правову допомогу та правові відносини у цивільних і кримінальних справах", ратифікованому Постановою ВР N 3941-XII ( 3941-12 ) від 04.02.94).
Згідно ст. 54 Договору:
"Стаття 54 Обов'язок перейняття кримінального переслідування
1. Кожна з Договірних Сторін зобов'язується за клопотанням іншої Договірної Сторони провадити кримінальне переслідування своїх громадян, а також іноземців, які мають місце постійного проживання на її території, підозрюваних у скоєнні злочину на території запитуючої Договірної Сторони.
2. Договірні Сторони можуть подавати клопотання про перейняття кримінального переслідування також у зв'язку з такими порушеннями права, які згідно з законодавством запитуючої Договірної Сторони є злочином, а згідно з законодавством запитуваної Договірної Сторони - тільки проступком.
3. У випадках, зазначених в пунктах 1 і 2, відповідні установи юстиції запитуваної Договірної Сторони застосовують законодавство своєї держави.
4. Якщо дія, щодо якої стосується перейняття кримінального переслідування, тягне за собою домагання про відшкодування і були подані відповідні клопотання про відшкодування, вони включаються до перейнятого переслідування. ".
Крім того, у відповідності із статтею 60 Договору, якою визначено порядок видачи осіб запрошуючій стороні, Польша має право звертатись до України з проханням про видачу правопорушника:
1. Договірні Сторони зобов'язуються видавати одна одній взаємно за клопотанням, відповідно до положень цього Договору, осіб, які знаходяться на їх території, з метою проведення щодо них кримінального переслідування або виконання покарання.
2. Видача з метою проведення кримінального переслідування відбувається тільки з приводу, таких злочинів, за які згідно з законодавством обох Договірних Сторін загрожує покарання, верхня межа якого перевищує один рік позбавлення волі або суворіше покарання.
3. Видача з метою виконання покарання відбувається тільки у випадку вчинення діянь, які є злочинами згідно з законодавством обох Договірних Сторін, і якщо особа, щодо якої подано клопотання про видачу, була засуджена до позбавлення волі на строк не менше, як на шість місяців, або до суворішого покарання.
Проте подібні звернення не завжди задовільняються, оскільки Польща повинна довести, що Ви дійсно є співучасником злочину, справа про який розслудється в Польщі:
Стаття 61 Договору з цього приводу зазначає:
Відмова про видачу
1. Видача не відбувається, якщо:
1) особа, щодо якої подано клопотання про видачу, є громадянином запитуваної Договірної Сторони або яка користується у цій державі правом притулку;
2) злочин був скоєний на території запитуваної Договірної Сторони;
3) згідно з законодавством запитуваної Договірної Сторони кримінальне розслідування не може бути розпочате, або вирок не може бути виконаний внаслідок закінчення строку давності або інших законних підстав;
4) на території запитуваної Договірної Сторони проти особи, щодо якої подане клопотання про видачу, за те саме діяння проводиться кримінальне розслідування, або винесений вирок, що набрав законної сили, або провадження по справі було закрито на законній підставі;
5) кримінальне розслідування розпочинається тільки за приватною заявою потерпілого;
6) злочин має політичний характер;
7) злочин полягає виключно у порушенні військових обов'язків;
8) вона приведе до порушення публічного порядку або загальних принципів законодавства.
При відмові у видачі запитувана Договірна Сторона повідомляє запитуючу Договірну Сторону про підстави відмови.
Для того, аби достеменно визначитись з Вашим положенням в цій ситуації, Вам негайно потрібен адвокат за місцем Вашого проживання, який би звернувся з цими всіма питаннями до українського слідчого, який виконує запит польскої Феміди.
Адвокат в даному випадку має:
Згідно із Законом України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність», підставою для участі адвоката в кримінальному процесі є договір на надання правової допомоги між адвокатом і клієнтом.
Для підтвердження наявності в нього підстав для участі в кримінальному процесі адвокат може надати:
Отже, Вам тепер жодного кроку в цій справі без адвоката робити не варто, і, вибачте, звичайно, але я впевнений, що сайт юристи.юа - не те місце, де Ви можете отримати всю необхідну за таких умов правову допомогу. Хіба що загальні поради, а тут треба серйозно розбиратися з матеріалами справи.
Насамкінець хотів запитати: чи Ви переконані, що Вас викликали саме до поліції? Вам відомо хто конретно це був і яку посаду ця особа займає у поліції?
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Запоріжжя, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый день.
Ну, из-за 200-сот долларов никто Вас экстрадировать не будет. Но при въезде в Польшу проблемы могут быть.
Вас пригласили дать не показания, я объяснение (пояснения). Вы же не свидетель и не обвиняемый.
Но если с ТЦК встречаться не в Ваших планах, то в Отделение не стоит ехать. Для отбора пояснений следователь может приехать к Вам по месту жительства или месту работы.
Дайте в полиции пояснения по факту произошедшего как есть, но валите всю вину на Банк.
Нужно, конечно, детально изучать какой банк выпустил карточку и поднимать историю - как была организована работа с выдачей карточек в этом банке в 2019 году.
Но если проводить аналогию с украинскими банками (тоже по состоянию на 2019 год), то:
1. Банк должен был после первого входа в систему интернет-банкинга потребовать сменить пароль с использованием ПИН-кода, секретных вопросов и т.п.
2. Вообще-то, карточка выдаётся на руки после подписания Клиентом письменного договора или публичного договора. Вам выслали Договор на подключение системы интернет-банкинга? Если да, то в ннём длжны быть Ваши реквизиты - адрес и т.п. Адрес откуда они взяли? Из карты побыта? Присылали договор на указанный Вами адер или на работодателя?
3. Полиция Банк тоже должна "крутить" на выдачу информации: в каждом банкомате установлена видеокамера..., если мошенник перечислил деньги на другой счет - дать информацию - кому, если в магазинах отоварился - тоже везде всё снимают камеры...
Проблема только в сроке хранения видеозаписей...
В общем, валите пока всю вину на польский банк.