Задайте питання юристу

952 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Трудове право, 27 вересня 2025, питання №142489 500₴

Чи можливо отримати бронювання, якщо 0.75 ставки на різних кафедрах, але в одному університеті

В Резерві в розшуку (не пройшов повторне ВЛК). Влаштувався працювати в університет на посаду асистент (викладач) кафдри на 0.5 ставки. Після 3х тижнів роботи в університет прийшло повідомлення з ТЦК, що я маю зʼявитись.

Є можливість додати 0.25 ставки і щоб завідувачка кафедри написала подання на імʼя ректора університету з проханнямм надати мені бронь.

Мені запропонували ще додати 0.25 ставки до моїх 0.5, АЛЕ на іншій кафедрі. Інститут той самий, посада така сама, просто інша кафедра, виходить я на одній матиму 0.5 і на іншій (напевно за сумісництвом, але не впевнений) 0.25. Чи це рахується як 0.75 загальної ставки? чи дадуть мені бронь? В мене нема вченого звання чи наукового ступіня, але буде подання на імʼя ректора.

Власне питання в тому, чи в такому випадку можна отримати бронь, якщо ставки на різних кафедрах, але одного інституту одного університету, якщо нема наукового ступення та вченного звання, але завідувач кафедри може написати подання на ім'я ректора.

Відповіді юристів (15)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня!

    В Резерві в розшуку (не пройшов повторне ВЛК).

    В розшуку Ви саме за неявку по розпорядженню від ТЦК?

    Мені запропонували ще додати 0.25 ставки до моїх 0.5, АЛЕ на іншій кафедрі. Інститут той самий, посада така сама, просто інша кафедра, виходить я на одній матиму 0.5 і на іншій (напевно за сумісництвом, але не впевнений) 0.25. Чи це рахується як 0.75 загальної ставки? чи дадуть мені бронь? В мене нема вченого звання чи наукового ступіня, але буде подання на імʼя ректора.

    У Вас є два варіанти оформлення відстрочки:

    1. Бронювання у закладі освіти, якщо останній має критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0049-25#Text.

    2. Відстрочка у відповідності із пунктом 2 частини третьої статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:

    для наукових і науково-педагогічних працівників закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій - довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь;

    для педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти - довідка закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці

    Оскільки Ви працюєте у закладі вищої освіти, то відстрочку зможете отримати тільки за умови наявності диплому про науковий ступінь, працевлаштування за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки на посаді наукового чи науково-педагогічного працівника.

    Відповідно до ПЕРЕЛІКУ посад педагогічних та науково-педагогічних працівників https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/963-2000-п#Tex...:

    "Посади науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти

    Керівник (ректор, президент тощо), заступник керівника (перший проректор, проректор, перший віце-президент, віце-президент), діяльність якого безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом; керівник філії, заступник керівника філії, діяльність якого безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом; керівник закладу післядипломної освіти для осіб з вищою освітою (у тому числі з освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, освітнім ступенем молодшого бакалавра), обов’язковість підвищення кваліфікації яких передбачена законом, його заступник, діяльність якого безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом; завідувач кафедри, професор, доцент, старший викладач, викладач, асистент, викладач-стажист, провідний концертмейстер, концертмейстер; декан, його заступник; керівник навчально-наукового інституту у складі закладу вищої освіти, його заступник, діяльність якого безпосередньо пов’язана з освітнім або науковим процесом; учений секретар, завідувач: докторантури, аспірантури, лікарської резидентури, інтернатури, підготовчого відділення".

    Отже, у Вашому варіанті мова повинна йти саме про бронювання, так як Ви не маєте диплому про науковий ступінь.

    Власне питання в тому, чи в такому випадку можна отримати бронь, якщо ставки на різних кафедрах, але одного інституту одного університету, якщо нема наукового ступення та вченного звання, але завідувач кафедри може написати подання на ім'я ректора.

    Відстрочку у зв'язку із викладанням в ВНЗ Ви отримати не зможете, оскільки в Вас відсутній диплом.

    Бронювання у закладі освіти буде можливим тільки за умови того, що останній має критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки. При тому взагалі не має значення ані наявність диплому про науковий ступінь, ані ставка.Чи має критично важливе значення Ваш заклад освіти для галузі національної економіки у сфері освіти і науки?

    Окрім того саме для можливості бронювання Ви не повинні перебувати у розшуку.

    Щодо зняття з розшуку дистанційно:

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.

    Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.

    3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.

    Варіант третій також передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий, та займає менше часу.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Izziet Клієнт 11 годин тому

      У розшуку ще з червня, по якій саме причині не знаю, напевно за непроходжененя повторного ВЛКЯк дізнатися, чи є університет "Львівська Політехніка" у списку критично важливого значення?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Знайшов таку інформацію за 2024 рік.

        Наказ Міністерства освіти і науки України м. Київ від 08 березня 2024 року "Про визначення Національного університету «Львівська політехніка» критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період" https://mon.gov.ua/npa/pro-viznachennya-nacionalno...

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Щодо розшуку, то Вам прийдеться або йти шляхом сплати штрафу, або ж шляхом оскарження розшуку.

        Окрім тієї інформації, яку я надава Вам у першій відповіді, хочу зазначити також, що після спливу трьох місяців з дня виявлення ТЦК правопорушення, Вас взагалі вже не зможуть притягнути до адміністративної відповідальності, оскільки сплинуть строки визначені статтею 38 КУпАП.

        Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

        Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

        Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

        • Izziet Клієнт 10 годин тому

          Тобто, якщо зняти розшук (одним з декількох варіантів, через суд або оплативши штраф) Я можу подаватись на бронь навіть без наукового ступеня і з лише 0.5 ставки? Так як я розумію Львівська Політехніка має статус критичної установи

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Саме так. Якщо Вас згодні подати у списках на бронювання у ВНЗ, то після того, як Ви зніметесь із розшуку, можна подаватись. При тому науковий ступінь і ставка ролі не грають.

            Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»

            27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

            1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

            • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
            • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
            • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
            • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

            2) військовозобов’язаного:

            • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
            • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
            • строк дії відстрочки;
            • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.
            29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
            • перебуває на військовому обліку;
            • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
            • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
            • не перебуває у розшуку.
    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Ваш університет має статус критичної установи?

    Якщо так, то Вас можуть спробувати забронювати через ДІЮ, але спочатку Вам потрібно зняти розшук (можна сплатити штраф через Резерв+).

    Якщо ВНЗ не є критичною установою, то на жаль, якщо Ви не маєте наукового ступеня, то Вам не нададуть відстрочку, навіть, якщо Ви будете працювати на 0,75 ставки.

    Ваша підстава для відстрочки - пункт 2 частини 3 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», згідно якого призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь та за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої освіти, наукових установах та організаціях, за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.

    ОТЖЕ, КЛЮЧОВОЮ УМОВОЮ ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ВІДСТРОЧКИ Є НАЯВНІСТЬ НАУКОВОГО СТУПЕНЯ. Після додавання 0,25 ставки Ви можете спробувати оформити відстрочку через Резерв+

    Адже у оновленні застосунку Резерв+ додано нову відстрочку — для наукових, науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів вищої, фахової передвищої, професійної освіти, наукових установ та організацій.

    Щоб отримати відстрочку, необхідно мати такі дані в Єдиній державній електронній базі з питань освіти:

    • Відмітку про основне місце роботи;
    • Зарплатну ставку не меншу за 0,75;
    • Відмітку про те, чи входите Ви у кадрову групу освітнього процесу в одній зі сфер: вищій, фаховій передвищій, професійній освіті або працюєте на адміністративній посаді, що відноситься до викладацької категорії.

    Оформлюється відстрочка просто: треба натиснути на три крапки на головному екрані застосунку Резерв+, вибрати пункт «Подати запит на відстрочку», а потім відповідну категорію — і згодом надійде сповіщення із результатом. На жаль, якщо Ви не відповідаєте трьом вказаним вище критеріям, то відстрочка в Резерв+ не оформиться.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЦЕ НЕ БРОНЮВАННЯ, ЦЕ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРАЦІВНИКУ.

    Надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також викладачам регламентується Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560 (далі – Порядок).

    Постановою Кабінету Міністрів Українивід 31 грудня 2024 року №1558 внесено важливі зміни до Порядку. Тепер чітко визначено правила надання відстрочки для здобувачів освіти та педагогічних працівників.

    Для викладачів умови отримання відстрочки не змінилися. Вони мають бути працевлаштовані на ставку не нижче 0.75, що підтверджується навчальними планами на навчальний рік, який триває з 1 вересня по 31 серпня (включаючи канікули і відпустку), якщо інше не встановлено Положенням про організацію навчального процесу відповідного закладу.

    В статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» викладене наступне:

    "3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;"

    ОТЖЕ, ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ, ВАМ НЕОБХІДНО НАДАТИ ДО ТЦКСП ВИТЯГ З НАКАЗУ ПРО ПРИЙНЯТТЯ ВАС НА РОБОТУ НА 0,75 СТАВКИ ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ НАВЧАЛЬНИМИ ПЛАНАМИ, А ТАКОЖ ПУДТВЕРДИТИ НАЯВНІСТЬ У ВАС НАУКОВОГО СТУПЕНЯ.

    Карпенко Андрій Володимирович

    БРОНЮВАННЯ, ЦЕ ЗОВСІМ ІНШЕ - 0.75 СТАВКИ ТУТ НЕ ДО ЧОГО.

    В статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» викладене наступне:

    "1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;"

    ЯКЩО ВАШ УНІВЕРСИТЕТ ВИЗНАН КРИТИЧНО ВАЖЛИВОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ, ВАС МАЮТЬ ПРАВО ЗАБРОНЮВАТИ, ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ВАС ЗНІМУТЬ З РОЗШУКУ.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, шановний Izziet! ВИ МАЄТЕ НА УВАЗІ САМЕ БРОНЮВАННЯ чи ВЛАСНЕ ВІДСТРОЧКУ по п.2 ч. 2 ст. 23 ? ДЛЯ БРОНІ НАВАНТАЖЕННЯ ЗНАЧЕННЯ НЕ МАЄ ВЗАГАЛІ. У РАЗІ ВІДСТРОЧКИ ТАКОЖ МОЖЛИВО. ВИ Ж ЗАРПЛАТНЮ ОТРИМУЄТЕ та НАРАХУВАННЯ БУХГАЛТЕРІЯ РОБИТЬ НЕ ПОГОДИННО, А ЗА ВІДПОВІДНОЮ ЧАСТКОЮ СТАВКИ, ПІДСУМОВУЮЧИ ЇХ. АЛЕ ТРЕБА, ЩОБ У ДОВІДЦІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ БУЛО ВКАЗАНО саме 0,75 ставки, щоб не причіпилися в ТЦК. Згідно з чинним законодавством на жаль науково-педагогічних та педагогічних працівників в Україні не бронюють, а їм надається відстрочка. Різниця в тому, що бронює роботодавець, а право на відстрочку має реалізовувати кожен освітянин самостійно, шляхом подання відповідної заяви до ТЦК та СП або через Резерв+, якщо існує така технологічна можливість.

    Дійсно існують ряд закладів науки, які сприяють в т.ч. оборонним розробкам, які по при статус закладу освіти / наукової установи - були віднесені згідно з Постановою КМУ № 76 також до критичної інфраструктури. У такому разі існує варіант і БРОНЮВАННЯ, і ВІДСТРОЧКИ. Що обирати вирішуєте Ви самі власне як і заклад освіти, який визначає 50 % працівників, що бронюються. В цьому специфіка. Що забронювати усіх заклад чи підприємство не може, а відстрочка дається кожному працівнику, який відповідає критеріям п. 2 ч. 3 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    ПРИ ЦЬОМУ, У РАЗІ БРОНЮВАННЯ, ВАШЕ НАВАНТАЖЕННЯ ЗНАЧЕННЯ НЕ МАЄ. БРОНЮЄ ВАС ЗАКЛАД, А НЕ ВИ САМІ. На відміну від відстрочки.

    Водночас, нещодавно з"явилась можливість відстрочки для викладачів та вчителів через Резерв+. Якщо систему адекватно налагодили, то можете спробувати оформити відстрочку через Резерв+. Деталі за посиланням.

    https://mod.gov.ua/news/u-rezerv-z-yavilasya-nova-...

    З 6 серпня 2025 року у застосунку Резерв+ запрацювала нова категорія відстрочки від мобілізації — для працівників закладів освіти та наукових установ.

    Нововведення стосується таких категорій:

    • Наукові працівники
    • Науково-педагогічні працівники
    • Педагогічні працівники, які працюють у:закладах вищої, фахової передвищої та професійної освіти;наукових установах або організаціях.

    Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    Тобто обов"язковими критеріями надання відстрочки у комплексі (поєднанні) є:

    • наявність статусу педагогічного (науково-педагогічного, наукового) працівника закладу освіти / наукової установи;
    • робота (праця) у закладі освіти;
    • робота у такому закладі за основним місцем роботи;
    • робота у такому закладі не менш як на 0.75 ставки;
    • для закладів вищої освіти та наукових установ - наявність наукового ступеня кандидата або доктора наук, доктора філософії за відповідною спеціальністю.

    Також часто спекулюють та маніпулюють на даті початку дії відстрочки. Особа має право на відстрочку згідно з вимогами законодавства - з дати початку навчального року та встановлення відповідного педагогічного навантаження.

    Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560 .

    Пункт 58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (військовозобов’язані СБУ чи розвідувальних органів - голові Комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі) за місцем перебування на військовому обліку заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

    Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    При оформленні відстрочки особа не направляється на ВЛК. Відсутність актуальної ВЛК так само не є підставою для відмови у реєстрації заяви на відстрочку.

    Дуже часто прискіпливо ставляться до інформації в довідках з закладів освіти. Маю надію, що заклад освіти вже неодноразово видавав належні довідки та випрацював відповідний документ, який не викликає зауважень в ТЦК та СП, адже затвердженої форми довідки з закладу освіти, в якій відображено інформацію про посаду, основне місце роботи. розмір ставки, а також науковий ступінь - немає.

    Бронювання може бути рішенням для науково-педагогічних та інших працівників закладів освіти, визнаних критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період - якщо наприклад немає наукового ступеню або навантаження чи основного місця роботи, що не дає змогу отримати індивідуально відстрочку за п. 2 ч. 2 ст. 23 Закону про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Водночас, перешкодою у бронюванні є наявність запису в реєстрі "Оберіг" про "РОЗШУК", і хоча вже 2 роки точаться дебати, в тому числі в судовій сфері, що ніякий то не розшук - запис в Резерв+, але факт є факт, і розробники програмного забезпечення бронювання через ДІЮ не дають забронювати тих, у кого є відповідна позначка в Резерв+.

    Тому в такому випадку МОЖЛИВО краще розглянути варіант не бронювання, а відстрочки, адже знову-таки визнання Вашого закладу критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, не позбавляє загального права на відстрочку як освітньо-наукового працівника. Однак без наукового ступеню на жаль відстрочка недоступна.

    Тому Вам треба знімати розшук ТЦК шляхом проходження ВЛК та сплати штрафу або закриття справи по строкам.

    Без цього на жаль ТЦК може Вас мобілізувати, і тут вже значення ставка і її % не матимуть.

    Щасти Вам у оформленні відстрочки / бронювання та науково-педагогічній діяльності!

    З повагою та розумінням, Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    В Резерві в розшуку (не пройшов повторне ВЛК). Влаштувався працювати в університет на посаду асистент (викладач) кафдри на 0.5 ставки. Після 3х тижнів роботи в університет прийшло повідомлення з ТЦК, що я маю зʼявитись.Є можливість додати 0.25 ставки і щоб завідувачка кафедри написала подання на імʼя ректора університету з проханнямм надати мені бронь.Мені запропонували ще додати 0.25 ставки до моїх 0.5, АЛЕ на іншій кафедрі. Інститут той самий, посада така сама, просто інша кафедра, виходить я на одній матиму 0.5 і на іншій (напевно за сумісництвом, але не впевнений) 0.25. Чи це рахується як 0.75 загальної ставки? чи дадуть мені бронь? В мене нема вченого звання чи наукового ступіня, але буде подання на імʼя ректора. Власне питання в тому, чи в такому випадку можна отримати бронь, якщо ставки на різних кафедрах, але одного інституту одного університету, якщо нема наукового ступення та вченного звання, але завідувач кафедри може написати подання на ім'я ректора.

    На мій погляд - шанси є. Уточніть, будь-ласка, спосіб Вашого бронювання, аби розуміти перспективи. Забронювати через Портал Дія з розшуком неможливо, а тому доведеться його знімати.

    На мій погляд, шанси є. Тут ключовим є не те, що Ви працюєте на різних кафедрах, а те, що все оформлюється в межах одного університету як одного роботодавця. Для Мінекономіки і ТЦК важлива загальна зайнятість в закладі, яка підтверджується трудовим договором (навіть якщо це буде по сумісництву). Якщо кадрова служба внесе це як 0,75 ставки в одному університеті - це рахується сумарно, а не як дві різні роботи.

    Ви мали на увазі с аме бронювання чи все таки відстрочка по статті 23 ЗУ "Про МПтаМ"?

    • Izziet Клієнт 9 годин тому

      Напевно все таки бронювання. Маю лише приклад який мені показали з іншого інституту мого ж університету

    Турчин Ярослав Олексійович

    СТАВКА ПРИНЦИПОВОГО ЗНАЧЕННЯ НЕ МАЄ ПРИ БРОНЮВАННІ. Зазнчення розміру ставки це скоріше внутрішня "традиція" закладу освіти. Можливо заклад перестраховується, щоб не мати звинувачень, що надають бронь усім підряд, наприклад працівникам, які мають погодинну оплату чи кілька годин ставки (що не забороняється законодавством)... І таке в наш час на жаль буває. Тотальне залякування в тому числі керівників об"єктів критичної інфраструктури та "полювання на відьом".

    В будь-якому разі у зовнішніх документах та у поданні на бронювання через ДІЮ розмір ставки не зазначається і це внутрішня справа закладу освіти.

    Водночас, якщо у Вас є позначка про розшук в Резерв+ це є істотною перешкодою бронюванню, адже це прямо випливає із приписів Постанови КМУ № 76 як уже зазначав у своїй відповіді.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/76-2023-%D0%BF...

    Пункт 29 Порядку № 76. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    {Абзац четвертий пункту 29 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 29.11.2024}

    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    • не перебуває у розшуку.

    Сплата штрафу не завжди вирішує питання, адже поки не виконано обов"язок ТЦК стверджує, що може за одне й те саме - ТРИВАЮЧЕ на їх думку правопорушення - ставити розшук і штраф нескінченну кількість разів, аж до виконання обов"язку.

    У разі неявки в ТЦК, то на жаль без явки в ТЦК розук можуть не зняти або встановити знову.

    Законопроект щодо першого бронювання з порушенням правил та надання строку для вирішення питання з ТЦК без загрози мобілізації на жаль зустрічає значну протидію з боку військового штабного керівництва.

    В той же час 3 вересня 2025 року Верховна Рада зробила перший крок до нових правил бронювання працівників оборонно-промислового комплексу та критичної інфраструктури. Законопроект №13335 дозволяє тимчасово оформлювати бронь навіть для осіб без військового обліку чи з порушеннями, надаючи їм 45 днів для врегулювання ситуації.

    https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56499

    Але коли цей законопроект стане законом та чи підпіше його Президент України - питання відкрите.

    Надії, що закон приймуть і підпишуть так же швидко, як спробу знищити антикорупційні органи - немає.

    Чому військове управління проти законопроекту № 13335? - Бо ТЦК дуже часто використовує саме схему з відмовою у бронюванні та примусову мобілізацію осіб, які працюють на оборону України та мають право бути заброньованими. Тобто як слушно звинувачують їх народні депутати та прості громадяни, вчиняючи таким чином диверсію, підходячи до мобілізації та своїх повноважень суто формально-бюрократично, не думаючи яку загрозу може принести державіц та її обороноздатності скажімо мобілізація інженера, який працює на оборонному підприємстві чи працівника атомної електростанції.

    Звісно немає гарантії, що порушення і розшук одразу з"являться. Але дуже часто таке буває у клієнтів і марні надії на оплату штрафу як способу вирішення - не виправдовуються дуже часто.

    В принципі у Вас варіантів небагато, як би прикро не було це констатувати.

    Пробувати позбутися розшуку без явки в ТЦК і мати надію, що працівники університету, які направляють дані на бронь та у ректораті не будуть розвозити бюрократію на тиждень і більше...

    Враховуючи фактор районних РТЦА та СП м. Львова, не дам жодної гарантії, що у разі явки в ТЦК - подання ректору чи навіть документи про можливість бронювання - будуть фактором немобілізації. Дуже часто ці обставини не сприймають та ведуть себе відверто цинічно.

    Саме тому я не маю морального права казати, що все добре і похід в ТЦК для вирішення питання розшуку не спричинить негативні наслідки.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Порядок дій для бронювання військовозобов’язаних на критично важливому підприємстві:

    1. Відібрати від військовозобов’язаних документи, що посвідчують їх перебування на обліку та відсутність у розшуку

    Для того, щоб можна було забронювати військовозобов’язаного працівника необхідно, щоб він:

    Найкраще перевіряти дотримання зазначених вимог за допомогою додатку «РЕЗЕРВ +». Потрібно, щоб працівник оновив цей застосунок (нажавши «…» обрав «оновити документ») і потім завантажив pdf (нажавши «…» обрати «завантажити pdf), який надіслав би особі, що займатиметься бронюванням.

    Додатково варто взяти паперові військово-облікові документи (за їх наявності), але вони не мають вирішального значення.

    Якщо у працівника не оновлено військово-облікові дані, він не перебуває на військовому обліку або перебуває у розшуку, то забронювати його не вдасться. Тому включати таку особу у список військовозобов’язаних таких осіб немає сенсу. Для виправлення ситуації таким особам треба усунути відповідні обставини.

    2. Забезпечити офіційне працевлаштування та виплату військовозобов’язаним, які підлягають бронюванню, заробітної плати у належному розмірі

    Як було зазначено вище, військовозобов’язані повинні перебувати у трудових відносинах з критично важливим підприємством. Тому по всім ним мають бути подані до податкового органу повідомлення про прийняття на роботу, щодо всіх них мають бути накази про прийом на роботу на підставі відповідних заяв про прийом на роботу.

    3. Сформувати список військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню

    При формуванні списку потрібно враховувати, що кількість військовозобов’язаних, які займають посади в критично важливому підтриємстві, повинна становити не більше 50 відсотків загальної кількості військовозобов’язаних працівників. Додатково можна забронювати бенефіціарів підприємства, які не є його працівниками (до квоти у 50 % вони не включаються).

    Також варто враховувати, що у загальній кількості військовозобов’язаних, для яких вираховується квота у 50 %, не враховуються військовозобов’язані-жінки, військовозобов’язані, які перебувають на військовому обліку в СБУ, розвідувальних органах України, військовозобов’язані, заброньовані за іншими підприємствами та деякі інші військовозобов’язані (зокрема, бенефіціари). Але враховуються працівники, призвані на військову службу під час мобілізації після 18 травня 2024 року.

    Перед формуванням списку військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню бажано сформувати загальний список військовозобов’язаних, ведення якого необхідно у відповідності до вимог Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487.

    У списку мають бути зазначені даті відомості:

    1) щодо критично важливого підприємства:

    повне найменування юридичної особи;

    код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи;

    місцезнаходження юридичної особи;

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи;

    2) щодо військовозобов’язаного:

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

    реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    строк дії відстрочки;

    відмітка про виконання вимог щодо розміру нарахованої заробітної плати

    4. Подати список військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, через Портал ДІЯ

    Список військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, формується та надсилається засобами Порталу ДІЯ.

    У разі відсутності у критично важливого підприємства технічної можливості формування списку засобами Порталу Дія воно може подати список в електронній формі до відповідного державного органу, який прийняв рішення про визначення його критично важливим підприємством. У цьому разі такий орган подає список в електронній формі засобами Порталу Дія шляхом підключення до робочих місць після проходження уповноваженою особою державного органу ідентифікації та автентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису.

    Під час формування списку отримуються відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо загальної кількість військовозобов’язаних в критично важливому підприємстві на підставі даних з реєстру застрахованих осіб та щодо кількості тих з них, кому вже надано відстрочку, та з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо даних критично важливого підприємства, його керівника та бенефіціарного власника.

    Формування списку засобами Порталу Дія завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису керівника критично важливого підприємства або особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та надсилається до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі відсутності у цих військовозобов’язаних обставин, зазначених у п. 1 статті.

    Інформація (відомості, дані) про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації (бронювання) відображається у військово-обліковому документі в електронній формі (тобто, у додатку «РЕЗЕРВ+»).

    ---

    30.01.2025р. було ухвалено законопроєкт 12457, яким було внесено суттєві зміни в обов'язок проходження ЛКК обмежено придатним.

    І згідно з цими змінами всі обмежено придатні до 5 червня мають з'явитися до ТЦК і СП та пройти медкомісію, незалежно від того, була вручена їм повістка чи ні. Незалежно від того, є у них відстрочка від призову чи ні. І незалежно від того, де вони перебувають.

    На початку липня 2025 року у мобільному застосунку Резерв запрацював сервіс сплати штрафу.

    За які порушення можна сплатити штраф в Резерв ?

    Зараз у застосунку можна сплатити штраф, якщо ви:

    • не прибули за повісткою до ТЦК та СП;
    • не стали на військовий облік, коли виповнилося 25 років;
    • не стали на військовий облік за новою адресою;
    • не стали на військовий облік після прибуття з установи виконання покарань;
    • не стали на військовий облік за місцем перебування як ВПО;
    • не перебували на військовому обліку за місцем проживання, роботи чи навчання;
    • не надали майно (будівлі, споруди, транспорт) під час мобілізації;
    • не пройшли або відмовились від проходження ВЛК.

    Один сплачений штраф закриває лише те порушення, за яке він був нарахований.

    Як працює алгоритм сплати штрафу?

    1. Завантажте застосунок Резерв у App Store (для пристроїв iOS/Apple) або Google Play (для Android).

    2. Авторизуйтесь у застосунку, перейдіть до розділу «Штрафи онлайн» та подайте заяву про визнання порушення.

    3. Протягом трьох днів ТЦК та СП має розглянути заяву та надіслати постанову про порушення. Після цього зʼявляється можливість сплатити штраф у розмірі 8 500 грн — 50% від повної суми. На оплату дається 20 днів.

    Якщо не сплатити вчасно — доведеться платити 17 000 грн. У разі несплати протягом наступних 20 днів сума подвоюється і становитиме 34 000 грн.

    Після оплати червона стрічка з попередженням про порушення у застосунку зникає. Весь процес зазвичай триває близько 4 днів. Щоб побачити свій актуальний статус, після сплати штрафу оновіть військовий документ у Резерв .

    Наголошую: обов'язок виконувати вимоги військового обліку зберігається. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    АЛЕ ВИ ЗМОЖЕТЕ ЇХ ОСКАРЖУВАТИ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ, ТОМУ ЩО ВИ ОНОВИЛИ ДАНІ ТА ВКАЗАЛИ АДРЕСУ ЗА КОРДОНОМ (ПОВІСТКИ ЗА КОРДОН НЕ НАПРАВЛЯЮТЬ).

    Я не отримував повістку, але маю порушення в Резерв через неприбуття за повісткою. Що робити?

    Потрібні докази, що повістка вам дійсно не приходила. Наприклад, довідка з пошти про відсутність повістки або повідомлення про неможливість її доставлення. Тоді ви можете звернутися до ТЦК та СП — і порушення знімуть.

    Якщо ж повістка прийшла на пошту належним чином, але ви про це не знали — це не звільняє вас від виконання обовʼязків.

    Якщо я сплачу штраф, порушення закриють?

    Так, у Резерв це буде видно. Відмітка про порушення та червона стрічка зникнуть. Проте якщо штраф не сплачений, ви й надалі бачитимете червону стрічку в Резерв .

    Чи перестануть надходити повістки після сплати штрафу?

    Сплата штрафу дозволяє закрити одне порушення — за яке цей штраф був нарахований — і прибирає червону стрічку. Але це не скасовує вашого обов’язку виконувати вимоги військового обліку. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    Якщо людині вручили повістку належним чином — тобто поштою або особисто — вона може вважатися належним чином попередженою керівником ТЦК та СП про наслідки неявки, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також статтями 336, 337 Кримінального кодексу України.

    ---

    Юридичною підставою для звернення до поліції для розшуку порушника є вчинення військовозобовʼязаним правопорушення, яке передбачено ст.210 або 210-1 КУпАП, тобто порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Правила військового обліку затвердженні постановою КМУ №1487, за порушення будь-якого з цих правил ТЦК та СП має право на звернення до поліції з метою розшуку порушника.

    Найпоширенішими причинами розшуку є:

    1. Неперебування на військовому обліку за адресою реєстрації місця проживання.
    2. Неперебування на військовому обліку на підприємстві або місці навчання.
    3. Ігнорування виклику за повісткою, яка вручена особисто, поштою, на підприємстві або місці навчання.
    4. Ігнорування направлення на проходження військово-лікарської комісії.
    5. Неуточнення військово-облікових даних.
    6. Ухилення від військового обліку.
    7. Ухилення від призову на військову службу.
    8. Ухилення від взяття на облік військовозобовʼязаних осіб.

    Після виявлення одного з таких правопорушень працівники ТЦК та СП вправі звернутись до органів поліції з повідомленням про необхідність здійснити розшук та адміністративне затримання порушника правил військового обліку з метою притягнення до адміністративної відповідальності.

    ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.

    Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.

    Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.

    Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України