Задайте питання юристу

955 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Громадянство, 10 листопада 2025, питання №143857 340₴

Получение идентификационного кода

Жена стоит на учёте в консульстве Украины в республике Молдова, внутреннего паспорта Украины никогда не имела и прописана в Украине не была. Есть молдавский паспорт.
При попытке записатся в консульство оказалось что нужно иметь приложение Дия а также идентификационный код для создания аккаунта в банке Украины. Как получить этот код если мы сейчас живём в Канаде.

Відповіді юристів (2)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Віталію!

    З 2024 року механізм авторизації для запису до Е-Черги потребує електронної ідентифікації.

    Задля покращення доступу до консульських послуг, безпеки та боротьби з кібершахрайством запис в Е-Чергу МЗС відбувається за умови електронної ідентифікації відвідувача, за допомогою е-підписів (на файловому, хмарному чи інших захищених носіях), Дія.Підпис або BankID НБУ.

    Згідно роз'яснень Податкової служби щодо отримання РНОКПП (у тому числі дистанційного та для громадян, які оформили постійне проживання за кордоном — ПМП):

    Відповідно до розділу ІІІ Положення Nº 822 для проведення реєстрації, внесення змін, отримання Картки або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу:

    • паспорт громадянина України,
    • паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном),
    • тимчасове посвідчення громадянина України.

    Громадяни України, іноземці, особи без громадянства, що проживають або перебувають за кордоном та не можуть прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, згідно з пунктом 7 розділу ІІІ Положення Nº 822, у разі необхідності отримання Картки, можуть надіслати поштою на адресу ДІС (04053 м. Київ, Львівська площа, буд. 8):

    Документи, які подаються (надсилаються рекомендованим листом) до контролюючого органу, повинні бути викладені українською мовою та не містити виправлень.

    Підпис фізичної особи на Обліковій картці Nº 1 ДР повинен бути засвідчений у встановленому законодавством порядку (нотаріально).

    При цьому документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені в установленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

    Картка платника податків фізичної особи, яка проживає або перебуває за кордоном та не може прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, може бути надіслана за письмовим клопотанням особи на вказану нею адресу за кордоном.

    До Облікової картки Nº 1 ДР вноситься така інформація, зокрема:

    • прізвище, імʼя, по батькові (за наявності);
    • дата народження;
    • місце народження (країна, область, район, населений пункт);
    • місце проживання (перебування) задеклароване (зареєстроване);
    • громадянство;
    • реквізити документа, що посвідчує особу (назва документа, серія (за наявності) та номер, дата видачі та уповноважений субʼєкт, який видав документ).

    Також в інтересах Вашої дружини до податкового органу в Україні може звернутися представник на підставі довіреності, виданої у встановленому законом порядку (нотаріальна довіреність / довіреність видана дипломатичною установою України за кордоном / довіреність видана іноземним уповноваженим органом і легалізована у встановленому законом порядку).

    Якщо людина, перебуваючи за кордоном, хоче оформити нотаріально посвідчену довіреність для використання в Україні, то вона може зробити це декількома способами:

    1. Посвідчити довіреність у консульстві;2. Посвідчити довіреність у нотаріуса країни її перебування.

    1. Посвідчення у консульстві:

    Головною перевагою саме цього способу оформлення довіреності є те, що довіреність, видана у консульській установі, не потребує подальшої легалізації та перекладу, є чинною на території України з моменту її вчинення і може використовуватися відразу.

    2. Посвідчення у нотаріуса:

    Громадяни, які проживають за кордоном, також мають право оформити довіреність у місцевого нотаріуса, звернувшись до найближчої нотаріальної контори. Порядок складання та оформлення довіреності регулюється законодавством відповідної іноземної держави. Як правило, довіреність оформлюється іноземною мовою.

    Для оформлення довіреності необхідно:

    1. Записатись на прийом.
    2. Бажано підготувати в електронному вигляді проєкт довіреності. У тексті довіреності мають бути зазначені місце і дата її складання (підписання), прізвища, імена, по батькові (повне найменування юридичної особи), місце проживання (місцезнаходження юридичної особи) представника й особи, яку представляють, а в необхідних випадках і посаду, яку вони займають. У довіреностях на ім'я адвокатів зазначаються їх статус та членство в адвокатському об'єднанні (якщо адвокат є членом адвокатського об'єднання). Строк довіреності встановлюється у довіреності. Якщо строк довіреності не встановлений, вона зберігає чинність до припинення її дії. У довіреності на укладання договору дарування має бути встановлено ім’я обдаровуваного, інакше така довіреність є нікчемною.
    3. Особисто прибути в консульство або до нотаріуса у прийомний день з такими документами:паспорт громадянина України для виїзду за кордон або внутрішній паспорт громадянина України (оригінал і копія);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків (оригінал і копія);
    • копія паспорта представника по довіреності;
    • інші документи, залежно від змісту довіреності. Наприклад, копії правовстановлюючих документів на нерухоме майно - у разі оформлення довіреності на розпорядження таким майном; копія свідоцтва про смерть, документи, що підтверджують родинні зв'язки, - якщо довіреність стосується оформлення спадщини тощо.

    4. Оплатити консульський збір або нотаріальні послуги. У разі звернення до нотаріуса можливо знадобляться послуги перекладача.

    Представник зобов'язаний вчиняти правочин за наданими йому повноваженнями особисто. Він може передати свої повноваження частково або в повному обсязі іншій особі в разі, якщо це встановлено договором між особою, яку представляють, і представником або законом, або якщо представник був вимушений до цього з метою охорони інтересів особи, яку він представляє.

    Легалізація довіреності.

    Легалізація - це надання документу законності.

    Після оформлення довіреності потрібно буде подбати про її належну легалізацію та переклад на українську мову. Що стосується порядку легалізації, то він залежить від держави, де була оформлена довіреність. До прикладу, довіреності, оформлені у Польщі або Чехії, не потребують легалізації взагалі, оскільки двосторонні міжнародні договори між Україною та цими державами передбачають взаємне визнання документів без додаткових формальностей.

    Якщо ж говорити про більшість держави Європи, Великобританію, США та Канаду, то достатнім буде проставити на довіреності апостиль.

    Апостиль — це спеціальний штамп, який підтверджує справжність підпису, статус особи, яка підписала документ, та, за необхідності, автентичність печатки або штампа, якими скріплено документ. Ця процедура спрощує легалізацію документів для використання в країнах, які є учасниками Гаазької конвенції від 5 жовтня 1961 року. Апостиль зазвичай проставляється системою міністерства юстиції країни, де посвідчується довіреність.

    Тому, звертаючись до нотаріуса краще відразу уточнити, чи не може він самостійно замовити проставлення апостилю, або дізнатися про процедуру такого завірення самим довірителем.

    Вже на території України слід перекласти довіреність та апостиль на українську мову, засвідчивши переклад нотаріально. Після вчинення цих дій довіреність можна використовувати в Україні.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, ВИТАЛИЙ! В ВАШЕМ СЛУЧАЕ либо через "решал", либо направить официальным письмом заявление, подпись на котором удостоверена нотариально. В случае с иностранным нотариусом еще и заверенная апостилем и переведённая в последующем на украинский язык... тоже нотариально. Или же можно сделать доверенность на представителя, который сделает это в Украине вместо Вас. Это законный путь. Альтернативных путей Украина увы не предусмотрела для своих граждан.

    Регистрационный номер учетной карточки налогоплательщика (РНОКПП)/ранее идентификационный номер налогоплательщика – физического лица (идентификационный номер)
    Как заказать услугу

    Подать заявление на получение услуги заявитель может лично или через законного представителя, а также путем отправки документов по почте (рекомендованным письмом) или заполнив заявление на получение услуги онлайн на сайте: https://cabinet.tax.gov.ua/login .

    Онлайн скорее фикция, потому что без налогового номера это сделать невозможно.

    Но у налоговиков, которые это указали мозгов понять это увы не было.

    Документы, которые необходимо предоставить для получения услуги:

    1. Заявление о внесении изменений в Государственный реестр физических лиц – налогоплательщиков по форме № 5ДР

    2. Документ, удостоверяющий личность, который после предъявления возвращается (паспорт гражданина Украины; паспорт гражданина Украины для выезда за границу с отметкой об оформлении документов для выезда граждан Украины за границу на постоянное проживание (для граждан Украины, выезжающих за границу на постоянное проживание или постоянно проживающих за границей); временное удостоверение гражданина; уполномоченным органом иностранного государства или уставной организацией ООН, подтверждающей гражданство иностранца, лицо без гражданства, предоставляет право на въезд или выезд из Украины); иностранца и лица без гражданства, заверенная территориальным органом Государственной миграционной службы Украины и/или с отметкой о том, что оригинал такого документа получен на хранение территориальным органом ДМС, справка об обращении за защитой в Украине (для иностранцев и лиц без гражданства, обратившихся с заявлением о признании их «О беженцах и лицах, нуждающихся в дополнительной или временной защите»)

    3. Справка о регистрации места жительства/нахождения лица (для лиц, проживающих за границей).

    4. Свидетельство о рождении ребенка и документ, удостоверяющий личность одного из родителей (усыновителя, опекуна, попечителя), которые по предъявлении возвращаются (в случае представления Учетной карточки/Заявления о внесении изменений малолетнего лица (до 14 лет).

    Чтобы получить документ, удостоверяющий регистрацию в Государственном реестре физических лиц – налогоплательщиков (карту налогоплательщика) граждане Украины представляют документы в контролирующий орган по своему налоговому адресу (месту жительства) или в любой контролирующий орган.

    Граждане Украины, иностранцы, лица без гражданства, проживающие или находящиеся за границей и не могут прибыть в соответствующий контролирующий орган в Украине, в случае необходимости получения документа, удостоверяющего регистрацию физических лиц в Государственном реестре физических лиц – налогоплательщиков, могут прислать по почте в ГНС Украины Учетную карту/ Заявление о внесении изменений и ксерокопию с чётким изображением документа, которое удостоверяет личность.

    Подпись физического лица на Учетной карточке/Заявлении о внесении изменений и доверенность на регистрацию/внесение изменений и/или получение документа, удостоверяющего регистрацию физических лиц в Государственном реестре физических лиц – налогоплательщиков, должны быть удостоверены в установленном законодательством порядке.

    При этом документы, выданные компетентными органами иностранного государства и составленные на иностранном языке, должны быть заверены в установленном законодательством Украины порядке и переведены на украинский язык, если иное не предусмотрено международными договорами Украины.

    Если документы направляются в контролирующий орган заказным письмом, подпись физического лица на Учетной карточке, Заявление о внесении изменений должно быть удостоверено в нотариальном порядке. К указанным заявлениям заявитель добавляет ксерокопию с четким изображением документа, удостоверяющего личность.

    Учетные карточки/Заявления о внесении изменений малолетних лиц (до 14 лет) подаются одним из родителей (усыновителем, опекуном, попечителем).

    Если свидетельство о рождении ребенка выдано не на украинском языке, необходимо предоставить заверенный в установленном законодательством порядке перевод такого свидетельства на украинский язык (по предъявлении возвращается) и его копию.

    Физическое лицо - налогоплательщик независимо от возраста (как резидент, так и нерезидент), для которого ранее не формировалась учетная карточка налогоплательщика и который не включен в Государственный реестр физических лиц - налогоплательщиков (далее - Государственный реестр), обязан лично или через законного представителя или уполномоченное лицо подать соответствующему контролирующему лицу заявлением для регистрации в Государственном реестре, и предъявить документ, удостоверяющий личность.

    По обращению налогоплательщика, его законного представителя или уполномоченного лица контролирующий орган выдает документ, удостоверяющий регистрацию в Государственном реестре, кроме лиц, которые по своим религиозным убеждениям отказываются от принятия регистрационного номера учетной карточки налогоплательщика и сообщили об этом соответствующий контролирующий орган и имеют отметку в паспорте.

    В случае обращения физического лица, не имеющего постоянного места жительства в Украине или временно находящегося за пределами населенного пункта проживания и обращающегося за получением документа, удостоверяющего регистрацию в Государственном реестре физических лиц – налогоплательщиков, в контролирующий орган не по налоговому адресу (месту жительства)

    Срок предоставления - 5 рабочих дней.

    Граждане Украины, иностранцы, лица без гражданства, проживающие или находящиеся за границей и не могут прибыть в соответствующий контролирующий орган в Украине, согласно пункту 7 раздела ІІІ Положения Nº 822, в случае необходимости получения Карты, могут отправить по почте по адресу: Державна податкова служба (04053 м. Київ, Львівська площа, д. 8).

    Документы, которые подаются (направляются заказным письмом) в контролирующий орган, должны быть изложены на украинском языке и не содержать исправлений. Подпись физического лица на Учетной карточке Nº 1 ДР должна быть удостоверена в установленном законодательством порядке (нотариально). При этом документы, выданные компетентными органами иностранного государства и составленные на иностранном языке, должны быть заверены в установленном законодательством Украины порядке и переведены на украинский язык, если иное не предусмотрено международными договорами Украины. Карточка налогоплательщика физического лица, проживающего или находящегося за границей и не может прибыть в соответствующий контролирующий орган в Украине, может быть отправлена по письменному ходатайству лица-заявителя на указанный им адрес за границей.

    Если подавать заграничный паспорт, также рекомендую прикладывать ксерокопию свидетельства о рождении, т.к. заграничный паспорт хоть и удостоверяет личность, но не содержит указание ОТЧЕСТВА, а потому лицо до конца не может быть идентифицировано по загранпаспорту.

    В связи с забюрократизированностью процесса, очень часто граждане обращаются к "решалам"-посредникам, которые помогают этот вопрос решить быстрее и без этой лишней бюрократии. Несколько клиентов уже этим вопросом занимаются.

    Потому подумайте нужно ли Вам это или проще жить по паспорту другого государства, не связываясь с Украиной. Ничего хорошего Вы от оформления ИНН Украины не получите, кроме проблем с налогами и необходимостью доказывания, что Вы не являетесь налоговым резидентом Украины.

    При этом никаких льгот для граждан Украины в Канаде нет. Десятки клиентов жалуются, что вынуждены конкурировать на рынке труда в сфере IT и программирования с индусами, пакистанцами и другими мигрантами - беженцами, закинутыми в Канаду по квотам. Потому особого смысла в этом нет. Кроме того хочу сказать, что Консульства Украины в Канаде по оценкам наших сограждан из Украины самые неадекватные среди всех стран мира. Потому какие-либо услуги Вам будет сложно получить.

    Может проще и дешевле будет получить новый паспорт, подав заявление в представительстве ДП "ДОКУМЕНТ" Миграционной службы Украины в Мадриде, Валенсии или Барселоне, как делали другие мои клиенты из Канады?! Заодно это можно совместить с отдыхом в Испании.

    https://pasport.org.ua/centers

    С уважением и пониманием, Ярослав ТУРЧИН (г. Гамбург, Германия)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України