Задайте питання юристу

962 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 28 листопада 2025, питання №144451 350₴

Як власникам зняти з реєстрації не власників?

Доброго дня.

Ми (власники квартири) хотіли би зняти з реєстрації людей, які зареєстровані в нашій квартирі. Для цього в ЦНАПі вимагають ПІБ та дату народження осіб. Брали витяг про зареєстрованих осіб через ЦНАП, але в цьому витязі зазначені тільки ПІБ та дата реєстрації.

Дата народження потрібна для заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).

Питання: чи можемо ми як власники десь дізнатись про дату народження зареєстрованих в нашій квартирі осіб, для подальшого зняття їх з реєстрації?
Якщо ні, яким шляхом можна виписати людей без їх згоди - контакти з ними втрачені.

Поки що ми подали на зняття з реєстрації колишнього власника квартира, його ідентифікаційний код був в договорі купівлі продажу. Але даних про іншіх осіб ми не маємо.

Відповіді юристів (15)

    Брильов Андрій Юрійович

    Вітаю, Руслане

    Можна запропонувати 2 варіанти дій. Перший - переглянути документи на придбання квартири. Там часто вказують не тільки відомості про продавців, але і про тих, хто зареєстрований в квартирі. І може там буде зазначено код.

    Другий варіант - звернення до суду з позовом про припинення права користування житловим приміщенням зі зняттям з реєстраційного обліку.

    В шапці ви вказуєте ініціали відповідачів з їх адресою. А в позові просите суд витребувати від ДПІ відомості про РНКОПП та дати народження віадповідачів. Суд отримає відповідну інформацію, та вкаже її у судовому рішенні.

    До позову додаєте:

    • копію договору купівлі-продажу;
    • копію виписки з Єдиного реєстру прав на нерухоме майно;
    • копію витягу про зареєстрованих осіб

    Після того, як рішення суду набуде чинності, ви несете його копію до ЦНАП та знімаєте громадян з реєстрації.

    З повагою,

    Андрій Брильов

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Руслане!

    Відповідно до Постанови КМУ № 265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад":

    "50. Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється на підставі:

    1) заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), поданої особою або її законним представником (представником) за формою згідно з додатком 5;

    2) рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою (у такому випадку адміністративний збір не сплачується);

    3) свідоцтва про смерть або відомостей про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану. У таких випадках датою зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи є дата видачі свідоцтва про смерть або дата здійснення актового запису про смерть особи;

    4) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС із зазначенням відповідних реквізитів паспортного документа померлої особи або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;

    5) заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за формою згідно з додатком 6".

    Зідно Додатку 6 Ви дійсно повинні вказати ПІБ та дату народження осіб, яких знімаєте з місця реєстрації. Всі інші дані зазначаються тільки у тому разі, якщо Ви обізнані з останніми.

    Можливо, десь є якісь документи, в яких може бути зазначена дата народження? Добре все перевірили? Це сторонні для Вас люди, я вірно розумію?

    Питання: чи можемо ми як власники десь дізнатись про дату народження зареєстрованих в нашій квартирі осіб, для подальшого зняття їх з реєстрації?

    На жаль, ні, жоден орган не надасть Вам відповідної інформації, оскільки Ви не є навіть родичами згаданих Вами осіб.

    Якщо ні, яким шляхом можна виписати людей без їх згоди - контакти з ними втрачені.

    Тільки у судовому порядку. Отримайте відмову від ЦНАП та звертайтеся до суду задля її оскарження. Ви є власником нерухомості, але не можете знати і не можете витребувати дані про дату народження зареєстрованих в ній осіб. Незважаючи на те, що у Додатку 6 необхідно вказати дату народження, така відмова по-суті порушує Ваші права, як власника нерухомості.

    Інший варіант - звернутися до суду із позовною заявою щодо позбавлення права користування житловим приміщенням. На підставі рішення суду, зареєстрованих осіб знімуть з місця реєстрації.

    Поки що ми подали на зняття з реєстрації колишнього власника квартира, його ідентифікаційний код був в договорі купівлі продажу. Але даних про іншіх осіб ми не маємо.

    Чи маєте Ви зв'язок із колишнім власником нерухомості? Можливо в останнього є відповідні дані, оскільки саме він надавав згоду на їх реєстрацію?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Руслан Клієнт 2 дні тому

      Доброго дня!В самій квартирі є документи в яких можуть бути ці дані, але доступа до квартирі наразі немає через влучання уламків ракети. Це сторонні люди, родичи колишнього власника, які мали виписатись самі ще давно, але ми цим питанням не займались та з часом втратили з ними зв'язок.

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Чи можете вийти на зв'язок із колишнім власником? Чи це також неможливо?

        • Руслан Клієнт 2 дні тому

          Спробуємо пошукати в інтернеті, але поки що не знайшли. Але відчуваю що доведеться робити це через суд, тому що навряд чи знайдемо, та й бажання зніматись самостійно в них великого немає як я розумію.Не підкажете, чи можливо нам (власникам) зробити таке доручення на нашу знайому, щоб вона самостійно зайнялась випискою цих людей через суд, без нас?

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Навряд чи Вам вдасться знайти інформацію в інтернеті щодо дати народження певної людини, проте, спробувати все ж таки варто, тим паче, якщо Ви вже це робите.

            Я також більш схильний до того, що питання прийдеться вирішувати саме у судовому порядку, на жаль.

            Щодо представництва у суді, то згідно статті 60 ЦПК України:

            "1. Представником у суді може бути адвокат або законний представник.

            2. Під час розгляду спорів, що виникають з трудових відносин, а також справ у малозначних спорах (малозначні справи) представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність, за винятком осіб, визначених у статті 61 цього Кодексу.

            3. Органи або інших осіб, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, представляють у суді їх посадові особи, крім випадків, коли такі органи та особи є стороною чи третьою особою у справі.

            4. Одна й та сама особа може бути одночасно представником декількох позивачів або декількох відповідачів або декількох третіх осіб на одній стороні, за умови відсутності конфлікту інтересів між ними".

            Отже, інша особа може представляти Ваші інтереси у суді тільки у тому разі, якщо справа є малозначною та буде розгялдатися у порядку спрощенного провадження:

            1) справи, у яких ціна позову не перевищує тридцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

            2) справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує вісімдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

            3) справи про стягнення аліментів, збільшення та зменшення їх розміру, припинення стягнення аліментів, оплату додаткових витрат на дитину, індексацію аліментів, зміну способу їх стягнення, якщо такі вимоги не пов'язані із встановленням чи оспорюванням батьківства (материнства);

            4) справи про розірвання шлюбу;

            5) справи про захист прав споживачів, ціна позову в яких не перевищує шістдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

            В цілому, Ви можете укласти договір з адвокатом за місцем Вашого проживання та саме він буде представляти Ваші інтереси у суді. Можливо, також, варто знайти адвоката, який вже має певний досвід у відповідних справах.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Ви як власники житла спробуйте використати інструмент звернення громадян.

    Зверніться до органів РАЦСу з заявою щодо надання такої інформації.

    Право громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів (стаття 40 Конституції України) належить до переліку абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану (стаття 64 Конституції України).

    Відповідно до статті 1 Закону України “Про звернення громадянˮ громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Відповідно до статті 20 Закону України “Про звернення громадянˮ звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    Відповідно до статті 5 Закону України “Про звернення громадянˮ письмове звернення (запит) може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Відповідно до статті 24 Закону України "Про звернення громадян" особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.

    Якщо це не допоможе вирішити вашу проблему можна буде лише через суд.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Якщо є можливість - зв'яжіться з колишнім власником та дізнайтесь дату народження даних осіб. Можливо є сенс знайти їх через соцмережі.

    Інший варіант - зняти їх з місця реєстрації через суд.

    Щоб зняти людину із зареєстрованого місця проживання – Вам необхідно звернутись до ЦНАП із заявою ( додаток 6), паспортом та документами підтверджуючими право власності на квартиру.

    На жаль, дійсно заява містить вимогу про те. щоб Ви вказали дату народження, але це закрита персональна інформація, і власнику її не нададуть ані ЦНАП, ані поліція, ані орган місцевого самоврядування.

    Це прямо випливає з Закону «Про захист персональних даних».

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Брильов Андрій Юрійович

    Руслане, ось що ще спало на думку про всяк випадок.

    Коди також можуть бути в ЖЕК (ОСББ). Адже в платіжках по квартплаті вказується і код платника.

    З повагою,

    Андрій Брильов

    Корнійчук Євген
    Корнійчук Євген 2 дні тому

    Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Власник житла в Україні справді не має доступу до персональних даних людей, які зареєстровані в його квартирі. Дата народження — це конфіденційна інформація, і закон прямо забороняє її видавати будь-кому, окрім самої особи. Тому ні ЦНАП, ні поліція, ні нотаріус, ні реєстри не можуть повідомити вам дату народження інших зареєстрованих осіб, навіть якщо вони живуть (або були зареєстровані) у вашому житлі. Це означає, що отримати таку інформацію «офіційно» ви не зможете.

    Водночас це не означає, що ви не можете виписати цих людей. Власник має право ініціювати зняття особи з реєстрації місця проживання без її присутності та без її згоди, якщо ця особа фактично не проживає у квартирі. Для цього достатньо вашого права власності і факту відсутності людини. Орган реєстрації (тобто ЦНАП або відділ реєстрації громади) сам має всі необхідні дані про дату народження та іншу інформацію, бо доступ до повного Реєстру територіальної громади у них є. Від вас вимагається лише ім’я особи й підтвердження, що вона не проживає за адресою. Закон не зобов’язує власника знати особисті дані тих, хто колись був прописаний у квартирі.

    На практиці іноді ЦНАПи «вимагають» дату народження, пояснюючи це технічною необхідністю. Але це не ваша відповідальність — це їхня внутрішня процедура. Ваша заява має бути прийнята навіть без цих даних. Якщо у вас є витяг про зареєстрованих осіб, де зазначений ПІБ, цього достатньо. У заяві можна прямо вказати, що дата народження вам як власнику не відома, і просите орган реєстрації встановити її за своїми базами.

    Якщо працівники ЦНАПу відмовляються приймати заяву усно, ви можете вимагати прийняти її письмово. Закон зобов’язує реєстратора зареєструвати звернення й розглянути його. Відмова прийняти документи — це вже порушення. У цьому разі також можна подати заяву через «Дію», тому що онлайн-сервіс часто не вимагає таких додаткових даних і працює без зайвих формальностей.

    Якщо навіть після цього виникає відмова або затягування процедури, залишається ще один законний шлях — судовий. Через суд ви можете визнати людину такою, що втратила право користування житлом. Такі справи розглядаються доволі швидко, і суд не вимагає від позивача знати дату народження відповідача — достатньо ПІБ, адреси та доказів того, що людина фактично не проживає у квартирі. Після отримання рішення суду ЦНАП автоматично зобов’язаний зняти цих людей з реєстрації.

    У вашій ситуації ви вже змогли виписати попереднього власника, тому що його ідентифікаційні дані були у договорі купівлі-продажу. Щодо інших людей — просто дійте офіційно: подайте заяву з тими даними, які у вас є, і вкажіть, що інших даних ви не маєте й не можете мати. Цього цілком достатньо, щоб ЦНАП виконав свої функції.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    РАНІШЕ, ВСЯ ПРОПИСКА (ДО ВВЕДЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ) ЙШЛА ЧЕРЕЗ ПАСПОРТНИ СТОЛИ - ОТЖЕ ЗНАЙТИ ПОВНУ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ПРОПИСАНИХ ОСІБ МОЖЛИВО ВСТАНОВИТИ ЧЕРЕЗ АРХІВ ПАСПОРТНОГО ВІДДІЛУ РАЙВІДДІЛУ МВС.

    ЗВЕРНІТЬСЯ ІЗ ЗАПИТОМ ДО МВС.

    Турчин Ярослав Олексійович
    100%

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, РУСЛАНЕ! У ЦНАПі зобов"язані видати власнику житла довідку (витяг) про осіб, які зареєстровані в його житлі із зазначенням усіх персональних даних, в т.ч. дати народження. Регулярно постачальникам комунальних послуг ЦНАПи надають довідки з УСІМА даними. Тож подвійних стандартів тут бути не має.

    В будь-якому разі реалізація права на зняття з реєстрації осіб не може бути прив"язана до відсутності персональних даних. Якщо ЦНАП відмовляється давати належну довідку (витяг), то хай приймають тоді заяву як є і знімають з реєстрації без розкриття Вам їх дуже охоронюваних даних.

    Згідно з пунктами 28-31, 36, 37, 41 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженого постановою КМУ від 07.02.2022 р. № 265 ,

    28. Доступ до реєстру територіальної громади здійснюється з дотриманням вимог Конституції України, Законів України “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні”, “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”.

    29. Службовим та посадовим особам розпорядника реєстру територіальної громади, інших органів місцевого самоврядування та органів державної влади, що обробляють персональні дані, внесені до реєстру територіальної громади, забороняється розголошувати персональні дані, що стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків.

    30. Доступ до реєстру територіальної громади здійснюється виключно авторизовано, із збереженням інформації про службову або посадову особу, яка здійснювала запит, і час такого запиту.

    31. Органу реєстрації заборонено передавати дані з реєстру територіальної громади третім особам з метою, не передбаченою Законами України “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні” і “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.

    36. За зверненням особи, яка декларує/реєструє місце проживання (перебування), власника (співвласників) житла, законного представника (представника) особи або власника (співвласника) житла, уповноваженої особи житла, іпотекодержателя або довірчого власника (далі - суб’єкт звернення) орган реєстрації або центр надання адміністративних послуг видає витяг із реєстру територіальної громади (далі - витяг).

    37. За запитом суб’єкта звернення витяг може містити інформацію про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або про скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) на підставі відомостей, що містяться у відомчій інформаційній системі ДМС, які надійшли від органів реєстрації на дату формування такого витягу.

    41. Витяг містить інформацію про прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), адресу та дату задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або адресу та дату знятого місця проживання (перебування), або відомості про скасоване місце проживання (перебування), вид витягу, дату формування витягу, номер витягу, найменування органу реєстрації, підставу для формування витягу, дату звернення за витягом, відомості про суб’єкта запиту.

    ТОБТО ЦНАП не має права обмежувати доступ до цієї інформації власнику. Жодних обмежень Порядок № 265 не містить.

    Відповідно до ч. 1 – 5 ст. 25 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», доступ до інформації, що міститься в реєстрі територіальної громади, здійснюється з дотриманням вимог Конституції України, цього Закону, законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних».

    Службовим та посадовим особам розпорядника реєстру територіальної громади, інших органів місцевого самоврядування та органів державної влади, що обробляють персональні дані, внесені до реєстру територіальної громади, забороняється розголошувати персональні дані, що стали їм відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків.

    Кожна особа має право на доступ до своїх персональних даних, внесених до реєстру територіальної громади, а також інші права щодо своїх персональних даних, передбачені Законом України «Про захист персональних даних».

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб забезпечує можливість здійснення перевірки органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності відомостей щодо адреси місця проживання (перебування) особи за їхнім запитом та за бажанням особи, адреса місця проживання (перебування) якої перевіряється, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб забезпечує можливість здійснення перевірки органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності відомостей щодо адреси місця проживання (перебування) особи за їхнім запитом та за бажанням особи, адреса місця проживання (перебування) якої перевіряється, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    5. Власник (співвласники) житла має право безоплатно отримувати від органу реєстрації інформацію про:

    1) осіб, які задекларували або зареєстрували своє місце проживання (перебування) в належному йому (їм) житлі;

    2) виправлення, зміну або скасування помилкових даних стосовно особи, внесених до реєстру територіальної громади.

    ТОБТО, ні Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», ні Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженого постановою КМУ від 07.02.2022 р. № 265 не містять приписів щодо обмеження доступу власників житла до даних про осіб, які в ньому зареєстровані. Тож хай в ЦНАПі не вигадують і дають нормальний витяг з усіма даними, або якщо вони невідомо кого зареєстрували без усіх персональних ідентифікуючих даних, хай взагалі прибирають таку реєстрацію з Реєстру територіальної громади як неналежну.

    ОТЖЕ, у ЦНАП не мають права відмовляти власнику у доступі до такої інформації чи приховувати частково дані.

    Незаконну відмову можна оскаржити до окружного адміністративного суду, попередньо отримавши письмову відмову надавати повні дані у формі Витяга.

    Якщо не хочете витрачати час на це - можете спробувати звернутися до спеціалістів управляючої компанії, ОСББ, постачальників комунальних послуг. Можливо вони будуть більш адекватні і маючи доступ до Реєстру територіальної громади сформують Вам повні дані.

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    • Руслан Клієнт 2 дні тому

      Дуже вам дякую, ви абсолютно праві, згідно постанові витяг має містити дату народження. Це й логічно, що власник житла повинен мати змогу отримати інформацію щодо тих хто в нього зареєстрован, тим більше якщо це потрібно в заяві для зняття з реєстрації.

      В самому ЦНАПі мені як раз порадили отримати цей витяг перед випискою людей, і заяву на отримання приняли без проблем. Це вже той хто витяг сформував щось недоробив, і він прийшов неповний.

      Завтра піду в ЦНАП розбиратись, ще раз дякую

    Брильов Андрій Юрійович

    Руслане, ось що хотів додати з приводу можливого звернення до суду.

    Якщо власників квартири два та більше, позивачем може бути хтось один. А у якості відповідачів будуть усі особи, яких треба зняти з реєстрації

    Для ЦНАП буде потім достатньо одного рішення суду.

    З повагою,

    Андрій Брильов

    Брильов Андрій Юрійович

    Руслане, ось яке ще важливе додаткове уточнення на тему суду.

    Відповідно до ст. 175 ЦПК України в позовній заяві код відповідача вказується тільки тоді, коли він відомий позивачу.

    Тобто в шапці позову де ви вказуєте на ініціали відповідача і його поштову адресу треба також написати "РНОКПП та засоби зв'язку невідомі".

    Відтак у суда не буде підстав для відмови у прийнятті позову навіть без кодів відповідачів. А рік народження не входить до числа обов'язкових реквізитів

    З повагою,

    Андрій Брильов


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України