Задайте питання юристу

967 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 15 грудня 2025, питання №144964 700₴

Проблеми з військовим обліком, розшуком і бронюванням

Я закінчив військову кафедру влітку 2023 року і мав з'явитися до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК) у встановлений термін, але з’явився лише влітку 2025 року, сплатив штраф та отримав тимчасове посвідчення.(на той момент було бронювання до 2 лютого 2026 року) Мій військовий облік ведеться у Сумській області, хоча фактично проживаю в Харкові та не змінював територіального центру комплектування. Працюю в університеті (завідувач лабораторії) за контрактом; попередній контракт закінчився 30.08.2025, новий – 01.09.2025.

15 вересня ТЦК повідомив, що мене знято з бронювання, через моє звільнення з роботи(контракт закінчився 31 серпня,1 вересня новий контракт було укладено) Поки мої роботодавці подавали знову мене на бронювання, тцк подав мене в розшук по причині "не став на військовий облік за місцем проживання (Харків)". Через оголошення в розшук не можу оформити нове бронювання та сплатити штраф через систему «Резерв+»(немає такої функції).
Прошу надати короткий план дій щодо:
1.Зняття з розшуку.
2.Постановки на військовий облік у Харкові.
3.Поновлення бронювання за місцем роботи.
4.Оскарження дій ТЦК у цій ситуації(чи можливо це)

Відповіді юристів (7)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Вам потрібно особисто усунути причини оголошення в розшук (постановка на облік у Харкові), після чого ТЦК зніме статус «у розшуку». Далі роботодавець може поновити бронювання. Дії ТЦК можна оскаржити адміністративно або через суд, якщо вони були формально неправомірними.

    План дій по кроках:1. Зняття з розшуку
    • Причина розшуку: не перебування на військовому обліку за місцем фактичного проживання (Харків).
    • Що зробити:
      • Особисто звернутися до Харківського ТЦК із паспортом, військовим квитком/тимчасовим посвідченням, довідкою про роботу.
      • Подати заяву про постановку на облік за новим місцем проживання.
      • Підтвердити сплату попереднього штрафу (якщо він був накладений).
    • Результат: після внесення даних у реєстр та складання протоколу про адмінправопорушення статус «у розшуку» знімається протягом 3–5 днів.
    2. Постановка на військовий облік у Харкові:
    • Подати заяву про переведення військового обліку з Сумської області до Харкова.
    • Надати документи: паспорт, РНОКПП, військовий квиток/тимчасове посвідчення, довідку з місця роботи, договір оренди чи інший документ, що підтверджує проживання.
    • Пройти уточнення даних та, за потреби, військово-лікарську комісію.
    • Отримати нове посвідчення військовозобов’язаного з відміткою про облік у Харкові.
    3. Поновлення бронювання:
    • Після зняття з розшуку роботодавець має право повторно подати документи на бронювання.

    4. Оскарження дій ТЦК:
    • Адміністративний порядок: подати скаргу до обласного ТЦК або Міністерства оборони, виклавши, що контракт був поновлений без перерви (01.09.2025), а тому підстав для зняття з бронювання не було.
    • Судовий порядок: звернутися до адміністративного суду з позовом про визнання дій ТЦК неправомірними та зобов’язання поновити бронювання. Оголошення в розшук часто відбувається автоматично через реєстр, навіть без належних підстав. Це можна оскаржити, якщо довести, що ви фактично виконали обов’язки (сплатили штраф, уклали новий контракт, повідомили про місце проживання).
    Отже:

    Спершу усуньте формальну причину розшуку (облік у Харкові). Це відкриє можливість для бронювання. Паралельно підготуйте письмову скаргу до обласного ТЦК, щоб зафіксувати вашу позицію та мати підстави для судового захисту у разі повторних проблем.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1.

    ВИ СПЛАЧУЮТЕ ШТРАФ - ВАС ЗНІСАЮТЬ З РОЗШУКУ.

    Військовозобов’язані можуть сплачувати штрафи за порушення правил військового обліку через застосунок «Резерв+», після чого їх автоматично знімають із розшуку.

    У разі нового порушення особу можуть повторно внести до розшуку. Кожен штраф розглядається як окрема справа.

    За які порушення можна сплатити штраф в Резерв ?:

    Зараз у застосунку можна сплатити штраф, якщо ви:

    • не прибули за повісткою до ТЦК та СП;
    • не стали на військовий облік, коли виповнилося 25 років;
    • не стали на військовий облік за новою адресою;
    • не стали на військовий облік після прибуття з установи виконання покарань;
    • не стали на військовий облік за місцем перебування як ВПО;
    • не перебували на військовому обліку за місцем проживання, роботи чи навчання;
    • не надали майно (будівлі, споруди, транспорт) під час мобілізації;
    • не пройшли або відмовились від проходження ВЛК.

    Один сплачений штраф закриває лише те порушення, за яке він був нарахований.

    Як працює алгоритм сплати штрафу?

    1. Завантажте застосунок Резерв у App Store (для пристроїв iOS/Apple) або Google Play (для Android).

    2. Авторизуйтесь у застосунку, перейдіть до розділу «Штрафи онлайн» та подайте заяву про визнання порушення.

    3. Протягом трьох днів ТЦК та СП має розглянути заяву та надіслати постанову про порушення. Після цього зʼявляється можливість сплатити штраф у розмірі 8 500 грн — 50% від повної суми. На оплату дається 20 днів.

    Якщо не сплатити вчасно — доведеться платити 17 000 грн. У разі несплати протягом наступних 20 днів сума подвоюється і становитиме 34 000 грн.

    Після оплати червона стрічка з попередженням про порушення у застосунку зникає. Весь процес зазвичай триває близько 4 днів. Щоб побачити свій актуальний статус, після сплати штрафу оновіть військовий документ у Резерв .

    Наголошую: обов'язок виконувати вимоги військового обліку зберігається. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    Якщо я сплачу штраф, порушення закриють?

    Так, у Резерв це буде видно. Відмітка про порушення та червона стрічка зникнуть. Проте якщо штраф не сплачений, ви й надалі бачитимете червону стрічку в Резерв .

    Чи перестануть надходити повістки після сплати штрафу?

    Сплата штрафу дозволяє закрити одне порушення — за яке цей штраф був нарахований — і прибирає червону стрічку. Але це не скасовує вашого обов’язку виконувати вимоги військового обліку. Тому повістки можуть надходити й надалі.

    2.

    ЗМІНІТЬ МІСЦЕ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ПІСЛЯ БРОНЮВАННЯ (ДИВИСЬ ВІДПОВІДЬ НА 3 ПИТАННЯ).

    ЩОБ СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВИ ПОВИННІ МАТИ МІСЦЕ РЕЄСТРАЦІЇ ЗА НОВИМ МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. N 1487

    ПОРЯДОКорганізації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов'язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 151 цього Порядку та підпункті 101 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 101 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Особиста присутність призовників, військовозобов'язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов'язкова.

    Додаток 2

    до Порядку

    ПРАВИЛА

    військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов'язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов'язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов'язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов'язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров'я незалежно від підпорядкування і форми власності;

    7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    1. ОТЖЕ ВАМ НЕОБХІДНО ЧЕРЕЗ ЦНАП ЗАРЕЄСТРУВАТИ НОВЕ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ.

    2. З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП ЗА НОВИМ МІСЦЕМ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ЗМІНУ МІСЦЯ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.

    3. СПЛАТИТИ ШТРАФ ТА ПРОЙТИ ВЛК.

    3.

    ЗАРАЗ ПОРУШЕННЯ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА СТАТУС У РОЗШУКУ ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЮТЬ НА МОЖЛИВІСТЬ БРОНЮВАННЯ.

    Бронювання — це підстава для надання відстрочки від призову під час мобілізації, скористатися якою можуть державні органи, підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність у критично важливих галузях промисловості або визначені критично важливими для функціонування держави та Сил оборони.

    Основні нормативні документи

    Порядок бронювання військовозобов’язаних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (зі змінами).

    4 грудня, набрав чинності закон №4630-IX, який дозволяє підприємствам оборонно-промислового комплексу та критичної інфраструктури тимчасово бронювати від мобілізації співробітників, що мають порушення військового обліку.

    Закон дозволяє критично важливим підприємствам у сфері оборонно-промислового комплексу бронювати від мобілізації військовозобов’язаних працівників, які:

    • не перебувають на військовому обліку або які не уточнили персональні дані;
    • не мають оформлених неналежним чином військово-облікових документів;
    • перебувають в розшуку за порушення правил військового обліку, законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Строк бронювання таких військовозобов'язаних працівників не може перевищувати 45 календарних днів з дня укладення трудового договору. При цьому бронювання надається такому військовозобов'язаному працівнику не більше одного разу на один календарний рік.

    Протягом цього строку працівник має виправити порушення правил військового обліку, після чого він підлягатиме бронюванню на загальних підставах.

    Водночас закон передбачає, що бронювання таких військовозобов’язаних працівників не звільняє їх від встановленої законом відповідальності за порушення правил військового обліку.

    ОЗНАЙОМТИСЯ:

    https://www.rbc.ua/rus/news/pravilo-45-dniv-i-prob...

    ---

    08.12.2025 Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних. Вони спрямовані на те, щоб захистити кадровий потенціал підприємств, які працюють в оборонно-промисловому комплексі (ОПК) та забезпечують економічну стійкість країни.

    Одне з важливих нововведень – можливість бронювати працівників підприємств ОПК строком на 45 календарних днів – період протягом якого працівник усуває порушення правил військового обліку. Таке нововведення дозволяє компаніям не втрачати фахівців під час врегулювання формальних процедур.

    Крім того, для підприємств, яким підтверджено статус критично важливих, скасовано дію 72-годинного строку для перевірки списків працівників, поданих на бронювання. Тепер рішення ухвалюються швидше, що допомагає оперативно захищати персонал та підтримувати безперервну роботу.

    ОТЖЕ, ВАШ РОБОТОДАВЕЦЬ МОЖЕ ВАС ЗАБРОНЮВАТИ ТИМЧАСОВО НА 45 ДНІВ, ВИ ЗА ЦЕЙ ЧАС ВЛАДНАЄТЕ ВСІ ПИТАННЯ З ТЦКСП - ПІСЛЯ ЦЬОГО РОБОТОДАВЕЦЬ ЗАБРОНЮЄ ВАС НА ПОСТІЙНІЙ ОСНОВІ.

    4.

    У ВАШОМУ ВИПАДКУ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ПРОБЛЕМОТИЧНО.

    ВИ ПОРУШИЛИ ПОРЯДОК ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ - НЕ ЗМІНИЛИ МІСЦЕ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, ПІСЛЯ ЗМІНИ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ.

    ВАШ РОБОТОДАВЕЦЬ ПОДАВ ІНФОРМАЦІЮ ДО ТЦКСП, ЩО ВИ ПРАЦЮЄТЕ ТА МЕШКАЄТЕ У ХАРКОВІ.

    У ВАС ТРИВАЮЧЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ.

    З ПРИВОДУ СТРОКІВ:

    Ч.7 ст. 38 КУпАП передбачає, що адміністративне стягнення (за ст. 210, 210-1) може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше року з дня його вчинення.

    Тут важливо розрізняти поняття “день вчинення правопорушення” і “день виявлення правопорушення”.

    День вчинення правопорушення – це день, коли відповідне правопорушення було вчинено особою (наприклад, наступний день після дня неявки по повістці, чи наступний день після граничного дня на уточнення даних тощо). Відповідно від цього дня необхідно відраховувати один рік, протягом якого ТЦК має право накласти штраф, але тільки у тому разі, якщо не пройшло три місяці з дня виявлення правопорушення (про це нижче).

    День виявлення правопорушення – це день, коли посадова особа чи орган, що розглядає справу про адміністративне правопорушення, дізналися чи за всіма обʼєктивними ознаками повинні були дізнатися про те, що особа вчинила адміністративне правопорушення. У разі виявлення правопорушення, у ТЦК за законом є лише три місяці, щоб накласти штраф ( з урахуванням при цьому граничного строку один рік з дня вчинення).

    День виявлення правопорушення можна і потрібно доводити у суді. Якщо прямі докази чи певна сукупність непрямих доказів буде підтверджувати той факт, що ТЦК дізналось чи повинно було дізнатись про вчинення правопорушення, то у них з цього моменту є лише три місяці, щоб розглянути справу і накласти штраф.

    ВАМ МОЖУТЬ КАЗАТИ ПРО ТРИВАЮЧЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ - ДАВАЙТЕ РОЗБЕРЕМОСЯ.

    Єдиної практики тлумачення, що таке триваюче правопорушення немає. Так є позиція Верховного Суду у постанові від 11 квітня 2018 року у справі № 804/401/17 , який зазначив, що “триваюче правопорушення – це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом”, але вона не стосується ТЦК й не містить жодної конкретизації як цей висновок застосувати до правопорушень у сфері мобілізації. На практиці, це може означати, що ТЦК може тлумачити порушення будь-якого обовʼязку у минулому (рік, два, пʼять років назад) як триваюче правопорушення з відповідними наслідками. На жаль, іноді суди підтримують таку позицію, але й іноді стають і на бік громадян.

    А тепер, власне, про строки притягнення до відповідальності у разі вчинення триваючих правопорушень.

    День вчинення триваючого правопорушення – це останній день вчинення такого правопорушення. З практичної точки зору це означає, що строк в один рік до цих правопорушень, як правило, застосовуватись не буде. Громадянин приходить в ТЦК (з певним невиконаним обовʼязком у минулому), ТЦК зазначає, що це триваюче правопорушення, яке досі вчиняється, адже обовʼязок так і не був виконаний і ТЦК виявило його у день явки громадянина, отже строк в один рік не буде застосовуватись, оскільки правопорушення вже виявлено, а до виявлених правопорушень застосовується правило щодо 3 місяців.

    День виявлення триваючого правопорушення – це день, коли посадова особа чи орган, що розглядає справу про адміністративне правопорушення, дізналися чи за всіма обʼєктивними ознаками повинні були дізнатися про те, що особа вчинила або ще вчиняє адміністративне правопорушення. Тобто тут застосовується такі ж самі правила, як і щодо нетриваючих правопорушень. І це дуже важливо! Зі дня, коли ТЦК дізналося про вчинення триваючого правопорушення (навіть, якщо воно продовжує тривати) у них є лише три місяці для накладення адміністративного стягнення. Тому цю обставину можна і потрібно доводити у суді і це може стати підставою для позитивного рішення на користь громадянина.

    Доводити, чи є певне правопорушення триваючим або нетриваючим, є справою досить складною та часто субʼєктивною. А ось доведення факту дня виявлення такого правопорушення з боку ТЦК (наприклад, громадянина оголосили в розшук на підставі вчинення певного правопорушення) може бути тією обставиною, що дозволить захистити свої права у суді та врятує від накладення штрафу.

    ---

    Після прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих питань виконання військового обов’язку та ведення військового обліку» адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку, що передбачена ст.210 КУпАП значно зросла.

    Так само значно актуалізувало дане питання введення на всій території України воєнного стану.

    У зв’язку з впливом цих чинників, дедалі частіше будь-який похід до ТЦК та СП закінчується накладенням на особу адміністративних санкцій за порушення правил військового обліку, навіть з порушенням строків накладення адміністративного стягнення

    Отож, як уже було зазначено, адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку передбачена ст.210 КУпАП.

    Згідно з диспозицією даної статті адміністративна відповідальність настає за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку.

    Вказана норма є бланкетною і відсилає на Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1487 (далі – Порядок).

    Саме даний нормативно-правовий акт і містить у собі законодавчі правила військового обліку, порушення яких може стати підставою для застосування адміністративною санкцією.

    Найпопулярнішою підставою притягнення до адміністративної відповідальності є порушення п.23 Порядку, який встановлює, що призовники, військовозобов’язані та резервісти в разі зміни адреси їх місця проживання або інших персональних даних зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідним органам, де вони перебувають на військовому обліку, зокрема у випадках, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 “Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад”, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-комунікаційні системи.

    А призовники, військовозобов’язані та резервісти, які не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, особисто у семиденний строк з дня внесення змін до персональних даних прибувають із паспортом громадянина України та військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, який організовує та веде військовий облік на території адміністративно-територіальної одиниці, для взяття їх на військовий облік, зняття з військового обліку або внесення змін до їх облікових даних.

    Простими словами, п.23 Порядку встановлює обов’язок військовозобов’язаних протягом 7 днів з, наприклад зміни місця реєстрації, повідомити ТЦК та СП про таку зміну місця реєстрації, навіть якщо вона не пов’язана зі зміною ТЦК та СП, в якому особа обліковується.

    Громадяни ж дуже часто забувають, або не знають про такий свій обов’язок, а тому не актуалізують у встановлений строк в ТЦК та СП свої дані, що й стає підставою для притягнення їх до адміністративної відповідальності.

    Разом з тим, варто пам’ятати, що КУпАП чітко встановлює строки, в межах яких на особу може бути накладено адміністративне стягнення. Так ч.1 ст.38 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Відповідно до ст.235 КУпАП, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

    Зважаючи на комплексний аналіз даних норм, а саме – те, що справи про порушення правил військового обліку не підвідомчі суду, то можна зробити висновок, що строк накладення адміністративного стягнення за порушення правил військового обліку становить 2 місяці.

    При чому, оскільки таке правопорушення є триваючим, то строк накладення адміністративного стягнення буде рахуватися з дня виявлення такого правопорушення уповноваженою особою ТЦК та СП.

    Досить часто днем виявлення є саме день, коли особа з порушенням визначеного строку самостійно з’явилась для актуалізації своїх даних, однак в інших випадках варто все ж таки звертатися із запитами про отримання інформації з проханням надати інформації коли саме та з яких джерел стало відомо про порушення особою строку актуалізації даних, оскільки саме з цього моменту буде починати відлік строку для застосування адміністративного стягнення.

    Ще одним «популярним» порушенням правил військового обліку є нез’явлення до ТЦК та СП після вручення особі повістки.

    Обов’язок прибувати до ТЦК та СП після вручення особі повістки, мобілізаційного розпорядження, розпорядження передбачений п.п. 2 п.1 додатку 2 Порядку.

    Дане порушення так само є триваючим, однак тут днем виявлення буде день наступний за останнім днем, коли особа повинна була прибути до ТЦК та СП.

    Варто зауважити, що строк, в який особа має прибути до ТЦК та СП, зважаючи на Додаток 11 до Порядку, обов’язково має бути зазначений у документі, яким її викликають.

    Таким чином, якщо особа не була притягнута до адміністративної відповідальності протягом 2 місяців з дня наступного за останнім днем, коли вона повинна була прибути до ТЦК та СП, стягнення до неї застосувати не можна.

    Однак, дуже часто працівники ТЦК та СП забувають про положення ст.38 КУпАП про строки накладення адміністративного стягнення і, зловживаючи не знанням громадян законодавства, накладають на них адміністративні стягнення і змушують платити штраф.

    З огляду на це, вважаю за необхідне звернути увагу на те, що такі дії можуть бути розтлумачені як перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, відповідальність за яке передбачена ст.426-1 Кримінального кодексу України.

    Крім того, навіть якщо виникне ситуація, за якої подібні справи будуть підвідомчі суду, то знову ж таки відповідно до ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніше як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення.

    Тобто, знову ж таки адміністративне стягнення в такому випадку не може бути накладене після спливу тримісячного строку, однак так само варто звертати увагу як на момент вчинення, так і на момент його виявлення і для захисту своїх інтересів заздалегідь підготуватися та отримати докази на підтвердження дати початку відліку строку накладення адміністративного стягнення.

    Крім того, варто звернути увагу і на прямі норми Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, де у ст. 14 прямо зазначено, що органи ведення Реєстру одержують в електронному вигляді від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, — відомості про місце проживання та місце перебування призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Таким чином, фактично, інформація в тому числі про зміну місця проживання та місця перебування призовника, військовозобов’язаного та резервіста, повинна бути відома територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки відразу після такої зміни, тому і відлік двомісячного строку починається саме з цього моменту.

    Підсумовуючи вище викладене, зауважую, що строк накладення адміністративного стягнення за порушення правил військового обліку, зважаючи на ст.38 КУпАП та характер правопорушення, становить два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — два місяці з дня його виявлення. Як ми з’ясували, перебіг строку порушень, які полягають саме в неповідомлені зміни місця проживання та перебування починається відразу після такої події, а не ніби моменту виявлення. Саме в межах цього строку працівники ТЦК та СП можуть накладати штрафи на громадян за порушення правил військового обліку, а тому важливо розуміти свої права та вміти їх відстоювати в органах державної влади.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго вечора, Сергію!

    Чи вказували Ви Харківську адресу проживання в Резерв+? Якщо ТАК, але не стали на облік до місцевого ТЦК, то це було розцінено як порушення правил військового обліку, тому відповідно з'явився розшук та можливий штраф.

    Згідно правил військового обліку військовозобов'язані повинні особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік.

    Тобто, якщо Ви змінили місце проживання в Резерв+, але не стали на облік в Харківському ТЦК, то система буде вважати Вас порушником.

    1.Зняття з розшуку.

    Щодо зняття розшуку та статусу про порушення, то це є можливим в таких випадках:

    1. Після подання до ТЦК заяви про закриття справи про адміністративне правопорушення через сплин строків притягнення до адмінвідповідальності (якщо в розшуку більше 3 місяців) або за відсутністю складу правопорушення (якщо Ви не змінювали місце проживання в Резерв+).
    2. Сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку через Резерв+ або направививши до ТЦК заяву про визнання правопорушення та зняття розшуку
    3. Оскарження розшуку в судовому порядку.

    Самий швидкий спосіб зняти розшук - сплатити штраф через Резерв+, для цього потрібно перейти у розділ «Штрафи онлайн» - Подати заяву про визнання порушення - Протягом трьох днів ТЦК та СП надішле постанову.

    У Вас з’явиться можливість оплатити штраф у розмірі 8 500 грн (50% від повної суми). На оплату дається 20 днів.

    Якщо такої опції в резерв+ немає, то Ви можете надіслати рекомендованим листом до ТЦК заяву про визнання правопорушення та зняття розшуку.

    Водночас Ви можете нічого не сплачувати, а після того як перебуватиме у розшуку ТРИ місяці - може ініціювати закриття справи у зв'зку зі сплином строків давності.

    Проблема лише в тому, що якщо Ви натрапите на ТЦК та при перевірці військово-облікових документів виявиться, що Ви перебуваєте у розшуку, то працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть Вас затримати та доставити до наближчого ТЦК.

    Це буде тривати поки ТЦК не знімуть статус про порушення в Резерв+ та не повідомлять Національну поліцію про відсутність підстав для його адміністративного затримання.

    2.Постановки на військовий облік у Харкові.

    Щоб правильно вирішити Ваше питання Вам потрібно діяти в наступній послідовності:

    1. Зніміть розшук шляхом сплати штрафу або оскарження неправомірних дій ТЦК

    2. Оформіть бронювання. Це дасть змогу стати на військовий облік до ТЦК за новим місцем проживання БЕЗ РИЗИКУ бути мобілізованим

    3. Станьте на військовий облік. Для цього потрібно особисто подати до ТЦК письмову заяву про взяття на військовий облік, заяву про оформлення паперового ВОД (за необхідності) та документи, які підтверджують зміну місця проживання - довідка про реєстрацію ВПО, або договір оренди, або документ про право власності на житло, або довідка про місцепроживання без реєстрації (видається в ОСББ чи в місцевій раді). Проте, деякі ТЦК беруть на військовий облік без зайвих питань.

    Обов'язково зареєструйте заяву - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ Вашого бажання стати на військовий облік.

    Якщо заяву не реєструють або відмовляють у взятті на облік - отримайте письмову відмову та подавайте скаргу до обласного ТЦК, Міноборони, Генштабу..

    4. Потім Вас повинні зняти з обліку в Сумському ТЦК без Вашої присутності!

    Згідно частини 1 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" взяттю на військовий облік військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання.

    Згідно частини 5 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" зняттю з військового обліку військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які вибули в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України і стали на військовий облік за новим місцем проживання.

    Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для ЗНЯТТЯ або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів НЕ ОБОВ'ЯЗКОВА.

    3.Поновлення бронювання за місцем роботи.

    Оформити бронювання можливо ЛИШЕ після зняття з розшуку. Найшвидший спосіб це зробити - сплатити штраф (через Резерв+ чи визнавши правопорушення надіславши до ТЦК письмову заяву) або особисто явившись до ТЦК.

    Бронювання відбувається протягом 24 годин.

    Без оформленого бронювання похід до ТЦК може закінчитись мобілізацією.

    4.Оскарження дій ТЦК у цій ситуації(чи можливо це)

    Варіант 1. Можна закрити справу, якщо Ви перебуваєте в розшуку більше трьох місяців. Для цього потрібно укрпоштою або по емейл надіслати до ТЦК заяву про зняття з розшуку та закриття справи згідно статті 247 КУпАП

    Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Варіант 2. Можна доводити, що Ви проживаєте в Харкові не постійно, тому у Вас не було обов'язку змінювати місце перебування на військовому обліку.

    Варіант 3. Можна оскаржити розшук у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    Одразу хочу зазначити, що не раджу Вам займатись питання постановки на облік за фактичним місцем проживання, допоки Ви не вирішите питання із бронюванням.

    Ви повинні пам'ятати, що на військову службу під час мобілізації, на особливий період призиваються резервісти та військовозобов’язані, які придатні до військової служби за станом здоров’я та не мають права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Отже, було б дуже необачно з Вашого боку сподіватись на те, що Ви зможете стати на облік в ТЦК міста Харкова, а потім без проблем забронюватися. Тому, спочатку зняття з розшуку, потім оформлення бронювання й тільки після того всі інші питання, пов'язані із військовим обліком.

    Коли саме Вас подали у розшук? Вже пройшло три місяці?

    1.Зняття з розшуку.

    Оскільки у Резерв+ недоступна функція щодо визнання правопорушення, то можна спробувати направити відповідну заяву до ТЦК Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення, так як з'явитися особисто до ТЦК Ви не маєте змоги.

    Ризики у цій ситуації:

    1. ТЦК може проігнорувати Вашу заяву.

    2. ТЦК може надіслати Вам у відповідь повідомлення, що для визнання правопорушення Ви повинні прибути до ТЦК персонально.

    Залежно від розвитку подій можна буде приймати рішення щодо подальших Ваших дій, оскільки поведінку ТЦК передбачити складно в таких випадках. У будь якому з цих варіантів справа може закінчиться оскарженням дій або бездіяльності ТЦК в судовому порядку, якщо питання не вдасться вирішити в адміністративному, тобто, шляхом подання скарг до ОТЦК та МОУ.

    Згідно статті 279-9 КУпАП у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210 - 1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".

    Якщо ж з моменту подання Вас у розшук пройшло три місяці, можна спробувати надіслати заяву в ТЦК щодо зняття Вас з розшуку. Хоча, ТЦК може трактувати непостановку на облік за місцем фактичного проживання, як триваюче правопорушення та в результаті відмовить Вам, або запропонує з'явитись персонально для вирішення питання, або - сплатити штраф через Резерв+ (чого Ви зробити не можете).

    Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    В той самий час, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Якщо ж провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до ТЦК для складання протоколу про адміністративне правопорушення.

    Згідно із абзацом 17 пункту 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого Постановою КМУ № 1487 від 30.12.2022 року «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» (далі - Порядок):

    «Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки повідомляють Національній поліції про відсутність підстав для адміністративного затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, щодо яких надсилалося звернення відповідно до вимог абзацу третього пункту 56 цього Порядку. Таке повідомлення має містити прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), дату народження, інші дані (за наявності), а також унікальний вихідний номер та кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи».

    2.Постановки на військовий облік у Харкові.

    На жаль, Ви не зможете стати на облік в ТЦК у місті Харкові, допоки не оформите бронювання. В іншому ж випадку при явці до ТЦК без оформленої відстрочки будете направлені на ВЛК, а після того, скорше за все, мобілізовані.

    Отже, Вам необхідно знятися з розшуку дистанційно, забронюватися й тільки після того ставати на облік в ТЦК у місті фактичного проживання.

    3.Поновлення бронювання за місцем роботи.

    Після того, як Ви зніметесь з розшуку, роботодавець зможе Вас забронювати. При тому, до 1 лютого 2026 року строк розгляду заяви на бронювання скорочений до 24 годин замість 72.

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»:

    "29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку".
    4.Оскарження дій ТЦК у цій ситуації(чи можливо це)

    В цілому так, можливе, проте, скорше за все, тільки у судовому порядку, що займе по часу мінімум два місяці.

    Відповідно до статті 1 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» (далі – Закон № 1951-VIII) Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, зберігання, обробки та використання даних про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, створена для забезпечення військового обліку громадян України.

    Згідно із частиною восьмою статті 5 Закону № 1951-VIII органами ведення Реєстру є Міністерство оборони України, районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи розвідувальних органів України.

    Статтею 6 Закону № 1951-VIII визначений перелік відомостей, які можуть бути внесені до Реєстру стосовно призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У відповідності із статтею 7 Закону № 1951-VIII до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:

    1) прізвище, відомості про зміну прізвища;

    2) власне ім’я (усі власні імена), відомості про зміну власного імені;

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) місце народження;

    6) стать;

    7) місце проживання та місце перебування;

    7-1) номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти;

    8) відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників, а також дітей (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) - виключно за згодою призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    8-1) відомості про сімейний стан особи та відомості про членів її сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) - виключно за згодою призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    9) реквізити паспорта громадянина України та документів, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії);

    9-1) відомості про громадянство (зміну громадянства);

    10) відомості про смерть особи або оголошення особи померлою чи визнання її безвісно відсутньою;

    11) відомості щодо обмеження цивільної дієздатності, визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності);

    12) відомості про зайнятість (код ЄДРПОУ та місцезнаходження підприємства, установи, організації, місце роботи, посада, стаж роботи);

    13) реєстраційний номер облікової картки платника податків;

    14) відцифрований образ обличчя особи;

    15) відомості про дату виїзду за межі України та дату повернення на територію України;

    15-1) відомості про переміщення особи на тимчасово окуповану територію України (дата та напрямок);

    16) реквізити документа про освіту (серія, номер, дата видачі, заклад освіти, що видав, рівень освіти, професія, галузь знань, спеціальність);

    16-1) відомості про форму навчання здобувачів позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти;

    16-2) відомості про досвід роботи за спеціальністю;

    17) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності;

    17-1) відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку;

    18) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності (повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, направлення обвинувального акта до суду);

    19) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності на підставі обвинувального вироку суду, що набрав законної сили;

    20) відомості про наявність судимості (зняття чи погашення судимості);

    20-1) відомості про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (дата, номер, короткий зміст протоколу та/або постанови про адміністративне правопорушення);

    21) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;

    22) відомості про статус ветерана війни;

    23) відомості про володіння іноземними мовами;

    24) відомості про дозвіл на зберігання та носіння зброї;

    25) відомості про проходження програм підвищення кваліфікації, перепідготовки;

    26) відомості про документи, оформлені для виїзду за кордон на постійне проживання, або залишення на постійне проживання за кордоном, або повернення в Україну;

    27) реквізити посвідчення водія (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);

    28) реквізити посвідчення тракториста-машиніста (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, категорія);

    29) реквізити кваліфікаційного посвідчення члена палубної команди судна внутрішнього плавання, іншого кваліфікаційного документа, яким підтверджуються професійні компетентності для безпечної експлуатації судна внутрішнього плавання, міжнародного посвідчення на право управління прогулянковим судном, посвідчення судноводія малого судна/водного мотоцикла, іншого документа, що надає право на управління прогулянковим судном, малим судном, водним мотоциклом (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, кваліфікація);

    30) реквізити свідоцтва пілота повітряного судна (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);

    31) відомості про примусове виконання рішення щодо особи-боржника (реквізити та відомості виконавчого документа);

    32) відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин;

    33) відомості про внутрішньо переміщену особу;

    34) відомості про наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

    Згідно із статтею 8 Закону № 1951-VIII до службових даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста віднесені:

    1) відомості про виконання військового обов’язку;

    2) відомості про результати проходження медичного огляду (військово-лікарської експертизи);

    3) відомості про проходження альтернативної (невійськової) служби відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";

    4) відомості про участь у бойових діях.

    Враховуючи зазначене відсутність такого факту, як наявність протоколу та/або постанови про притягнення до адміністративної відповідальності унеможливлює законне внесення до Реєстру відомостей про «порушення правил військового обліку».

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Сергій Клієнт 4 години тому

      Доброго ранку, Юрію. Дякую за детальну відповідь по питанням, хотів би дещо уточнити.1. Я правильно розумію, що написавши заяву про визнання правопорушення та передавши її через пошту( а через адвоката можна це зробити, щоб швидше це було?) ТЦК не мають право зобов'язати мене прибути до них особисто для складання протоколу? 2.Скільки ТЦК може розглядати справу з моменту отримання ними, моєї заяви про визнання правопорушення? 3. Чи можливо, що ТЦК не подав насправді мене в розшук, а тільки хотів "налякати" цієї заявою, але в резерві написано, що подав в розшук. Одна людина з поліції повідомила, що переглядала по базі, і мене в списках не було. Розшук треба зняти будь яким способом, не важливо.P.s. 22 грудня буде рівно 3 місяці з оголошення в розшук.

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Доброго дня, Сергію! Прошу, був радий допомогти!

        Я правильно розумію, що написавши заяву про визнання правопорушення та передавши її через пошту( а через адвоката можна це зробити, щоб швидше це було?) ТЦК не мають право зобов'язати мене прибути до них особисто для складання протоколу?

        Саме так. Якщо Ви подаєте заяву про визнання правопорушення, протокол не склаладється, а постанова виноситься без Вашої присутності.

        Згідно ІНСТРУКЦІЇ зі складання територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення (Наказ МОУ №3 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0036-24#Text)

        "II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення

        1. Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 КУпАП, якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення, та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності (далі - заява про визнання правопорушення)".

        За допомогою адвоката Вам навряд чи вдасться це зробити, окільки норма КУпАП містить наступне визначення: "особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".

        2.Скільки ТЦК може розглядати справу з моменту отримання ними, моєї заяви про визнання правопорушення?

        Має право розгялдати заяву протягом трьох днів:

        "Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності".

        3. Чи можливо, що ТЦК не подав насправді мене в розшук, а тільки хотів "налякати" цієї заявою, але в резерві написано, що подав в розшук.

        Навряд чи, окільки звернення до Нацполіції формується автоматично після того, як ТЦК вносить дані до Реєстру про порушення правил ВО.

        Згідно Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

        "56. Національна поліція:

        за повідомленнями районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів (додаток 19) здійснює досудове розслідування стосовно осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, передбачені статтями 335, 336, 337 Кримінального кодексу України;

        за зверненням районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ та розвідувальних органів (яке має містити прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), дату народження, інші дані (за наявності), передбачені статтею 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, підставу (порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку; порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію), унікальний вихідний номер та кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи), надісланим у вигляді набору даних шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та єдиною інформаційною системою МВС, здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, до найближчого районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ. У разі відсутності технічної можливості передачі даних такі звернення надсилаються в паперовій формі (додаток 20)".

        Розшук треба зняти будь яким способом, не важливо.

        Я Вас розумію, оскільки в іншому варіанті Вас не зможуть забронювати.

        22 грудня буде рівно 3 місяці з оголошення в розшук.

        В такому разі є два шляхи:

        1. Надсилати заяву до ТЦК щодо виключення даних про порушення ВО, оскільки сплинули строки. Ризик: ТЦК може відмовити і ми знову повртаємось у оскарженню відмови (дій) в адміністративному чи судовому порядку, що займе мінімум місць.

        2. Надсилати заяву про визнання правопорушення, незважаючи на те, що на Вас вже не мають права накласти стягнення. В цілому останній варіант може бути більш дієвим, оскільки у такий спосіб держава отримає від Вас кошти до бюджету.

        Проте, залишається питання: який саме ТЦК подав Вас у розшук? Сумський чи Харківський?

        Згідно пункту 79 Постанови КМУ №1487 районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки:

        "звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції (у разі неможливості складення протоколу про адміністративне правопорушення на місці його вчинення) для доставлення осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою складення протоколів про адміністративні правопорушення, до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому ця особа перебуває (повинна перебувати) на військовому обліку, з урахуванням вимог абзацу третього пункту 56 цього Порядку".

        З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген

    Доброго дня, самий швидкий та лієвий спосіб це оплата штрафу через додаток резерв плюс.

    ось покрокова інструкція за посиланням

    https://mod.gov.ua/news/yak-splatiti-shtraf-u-reze...

    після оплати. Штраф буде знято протягом 3 днів.

    Ви впевнені, що дана функція не працює?

    Якщо це дійсно так,у такому випадку ваш алгоритм дій такий.

    Вам треба подати заяву про визнання даного порушення, та надаєте згоду на притягнення вас до адміністративної відповідальності за вашою відсутністю.

    Після чого на вас буде складено постанову та направлено вам шляхом поштового зв'язку, після отримання ви оплачуєте штраф, та надсилаєте до ТЦК квитанцію про оплату, та супровідний лист з вимогою зняти вас з розшуку. Відповідно до ст. 279-9 адміністративного кодексу України.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України