Задайте питання юристу

968 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 грудня 2025, питання №145272 350₴

Перевод з ППОП СТРІЛЕЦЬКИЙ до 3 Армійського корпусу

Склажіть будь ласка, якщо чоловік працював в Поліції Охорони а потім пішов в ППОП СТРІЛЕЦЬКИЙ відначалася на Оператора БПЛА. І чи може він з Стрілецького перевестись до 3 Армійського корпусу? І як правильно здійснити цей перевод?

Відповіді юристів (6)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Юлія!

    Полк поліції особливого призначення (стрілецький) є структурним підрозділом у складі поліції особливого призначення та складається з організаційно поєднаних структурних підрозділів (відділень, рот, взводів)

    3-й армійський корпус (3 АК) — це загальновійськове оперативно-тактичне об'єднання Сухопутних військ ЗСУ, створене у 2025 році на основі 3-ї окремої штурмової бригади (3 ОШБр).

    Отже, згідно статті 65 Закону України "Про національну поліцію" переміщення поліцейських здійснюється:

    "1) на вищу посаду - у порядку просування по службі;

    2) на рівнозначні посади:

    • для більш ефективної служби, виходячи з інтересів служби;
    • за ініціативою поліцейського;
    • у зв’язку зі скороченням штатів або проведенням реорганізації;
    • у разі необхідності проведення кадрової заміни в місцевостях з особливими природними, географічними, геологічними, кліматичними, екологічними умовами (далі - місцевості з визначеним строком служби);
    • за станом здоров’я - на підставі рішення медичної комісії;
    • з меншим обсягом роботи з урахуванням професійних і особистих якостей - на підставі висновку атестації;
    • у разі звільнення з посади на підставі рішення місцевої ради про прийняття резолюції недовіри відповідно до статті 87 цього Закону;

    3) на посади, нижчі ніж та, на якій перебував поліцейський:

    • у зв’язку зі скороченням штатів або реорганізацією в разі неможливості призначення на рівнозначну посаду;
    • за станом здоров’я - на підставі рішення медичної комісії;
    • через службову невідповідність - на підставі висновку атестації з урахуванням професійних і особистих якостей;
    • за ініціативою поліцейського;
    • як виконання накладеного дисциплінарного стягнення - звільнення з посади відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України;
    • у разі звільнення з посади на підставі рішення місцевої ради про прийняття резолюції недовіри, відповідно до статті 87 цього Закону;

    4) у зв’язку із зарахуванням на денну форму навчання за державним замовленням, у тому числі до магістратури, ад’юнктури та докторантури закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання, який здійснює підготовку поліцейських, а також у разі призначення на посаду після закінчення навчання.

    7. Переведення є формою переміщення поліцейських, яке здійснюється у разі, якщо звільнення їх із посад або призначення на інші посади належить до номенклатури призначення різних керівників.

    8. Переведення поліцейського може здійснюватися за його ініціативою, ініціативою прямих керівників (начальників), керівників інших органів (закладів, установ) поліції, які порушили питання про переміщення.

    Поліцейські зобов’язані проходити службу там, де це викликано інтересами служби і обумовлено наказами керівника органу (закладу, установи) поліції, до повноважень якого належить право призначення на посаду та звільнення з посади.

    9. Переведення поліцейського здійснюється на підставі наказу про звільнення із займаної посади та направлення для подальшого проходження служби до іншого органу (закладу, установи) поліції та наказу про призначення на посаду в органі (закладі, установі) поліції, до якого переміщується поліцейський".

    Як бачите, перевестися можливо тільки до іншого органу, закладу установи поліції. Тож, для того, аби проходити службу в 3-му корпусі ЗСУ чоловіку спочатку необхідно звільнитись з поліції, а вже потім підписувати контракт з ЗСУ.

    Відповідно до статті 77 Закону України "Про національну поліцію" поліцейський звільняється зі служби в поліції, а служба в поліції припиняється:

    "1) у зв’язку із закінченням строку контракту;

    2) за станом здоров’я (через хворобу) - за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції;

    3) за віком - у разі досягнення встановленого для нього цим Законом граничного віку перебування на службі в поліції;

    4) у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів;

    5) через службову невідповідність;

    6) у зв’язку із реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України;

    7) за власним бажанням;

    8) у зв’язку з переходом у встановленому порядку на роботу до інших міністерств і відомств (організацій);

    9) у зв’язку з прямим підпорядкуванням близькій особі;

    9-1) у зв’язку з наявністю реального чи потенційного конфлікту інтересів, який має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб;

    10) у разі набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, або кримінального правопорушення, а також рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;

    11) у зв’язку з набуттям громадянства або підданства іншої держави;

    12) у разі надання особою завідомо неправдивої інформації під час прийняття на службу в поліції.

    2. Днем звільнення зі служби в поліції вважається день видання наказу про звільнення або дата, зазначена в наказі про звільнення.

    3. День звільнення вважається останнім днем служби".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    В У МОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ НЕ МАЄТЕ ПРАВА ВІДМОВИТИСЯ ВІД ВИКОНАННЯ НАКАЗУ ПРО ВІДРЯДЖЕННЯ - ЄДИНИЙ ВИХІД, ЦЕ ЗВІЛЬНЕННЯ З ОРГАНІВ ПОЛІЦІЇ.

    Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Враховуючи вимоги частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

    Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

    Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580-VIII (далі - Закон № 580-VIII в редакції на час спірних правовідносин).

    Відповідно до частини 1 статті 1 Закону № 580-VIII, Національна поліція України (поліція) це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

    У відповідності до частини 1 статті 2 Закону України від 23.12.1993 № 3781-XII «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», Національна поліція є правоохоронним органом.

    Згідно з частиною 1 статті 59 Закону № 580-VIII служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень.

    Поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції (частина 1 статті 17 Закону №580-VIII).

    Стаття 62 Закону № 580-VIII визначає гарантії професійної діяльності поліцейського, за змістом пунктів 1, 8 частини 10 якої поліцейський, зокрема, забезпечується належними умовами для виконання покладених на нього службових обов`язків та може бути переміщений по службі залежно від результатів виконання покладених на нього обов`язків та своїх професійних, особистих якостей.

    За приписами частини 1 статті 65 Закону № 580-VIII переміщення поліцейських здійснюється:

    1) на вищу посаду - у порядку просування по службі;

    2) на рівнозначні посади: для більш ефективної служби, виходячи з інтересів служби; за ініціативою поліцейського; у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням реорганізації; у разі необхідності проведення кадрової заміни в місцевостях з особливими природними, географічними, геологічними, кліматичними, екологічними умовами (далі - місцевості з визначеним строком служби); за станом здоров`я - на підставі рішення медичної комісії; з меншим обсягом роботи з урахуванням професійних і особистих якостей - на підставі висновку атестації; у разі звільнення з посади на підставі рішення місцевої ради про прийняття резолюції недовіри відповідно до статті 87 цього Закону;

    3) на посади, нижчі ніж та, на якій перебував поліцейський: у зв`язку зі скороченням штатів або реорганізацією в разі неможливості призначення на рівнозначну посаду; за станом здоров`я - на підставі рішення медичної комісії; через службову невідповідність - на підставі висновку атестації з урахуванням професійних і особистих якостей; за ініціативою поліцейського; як виконання накладеного дисциплінарного стягнення - звільнення з посади відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України; у разі звільнення з посади на підставі рішення місцевої ради про прийняття резолюції недовіри, відповідно до статті 87 цього Закону;

    4) у зв`язку із зарахуванням на денну форму навчання за державним замовленням, у тому числі до магістратури, ад`юнктури та докторантури закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання, який здійснює підготовку поліцейських, а також у разі призначення на посаду після закінчення навчання.

    Відповідно до частини 2 статті 65 Закону № 580-VIII посада вважається вищою, якщо за нею штатом (штатним розписом) передбачене вище спеціальне звання поліції, нижчою, якщо передбачене нижче спеціальне звання поліції, та рівнозначною, якщо передбачене таке саме спеціальне звання поліції.

    Згідно із частиною 7 статті 65 Закону № 580-VIII, переведення є формою переміщення поліцейських, яке здійснюється у разі, якщо звільнення їх із посад або призначення на інші посади належить до номенклатури призначення різних керівників.

    На підставі частини 8 статті 65 Закону № 580-VIII переведення поліцейського може здійснюватися за його ініціативою, ініціативою прямих керівників (начальників), керівників інших органів (закладів, установ) поліції, які порушили питання про переміщення.

    Поліцейські зобов`язані проходити службу там, де це викликано інтересами служби і обумовлено наказами керівника органу (закладу, установи) поліції, до повноважень якого належить право призначення на посаду та звільнення з посади.

    Переведення поліцейського здійснюється на підставі наказу про звільнення із займаної посади та направлення для подальшого проходження служби до іншого органу (закладу, установи) поліції та наказу про призначення на посаду в органі (закладі, установі) поліції, до якого переміщується поліцейський (абзац 1 частини 9 статті 65 Закону № 580-VIII).

    Відносини, що виникають у зв`язку зі вступом, проходженням та припиненням служби в поліції, регулюються цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань проходження служби в поліції (стаття 60 Закону № 580-VIII), зокрема:

    • "Положенням про Національну поліцію" - ЗАТВЕРДЖЕНО Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 грудня 2017 року N 987

    П.5-1:

    "51) здійснює у взаємодії із Збройними Силами, Національною гвардією, Держприкордонслужбою, Держспецтрансслужбою, СБУ боротьбу з диверсійно-розвідувальними силами агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;"

    П.30:

    "Під час забезпечення та здійснення заходів правового режиму воєнного стану в разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості, виконання завдань територіальної оборони органи та підрозділи, що входять до системи поліції та дислокуються в межах Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, області, м. Києва, можуть підпорядковуватися за рішенням керівника поліції відповідному начальнику Головного управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, області, м. Києві;"

    • "Положенням про підрозділи поліції особливого призначення" - ЗАТВЕРДЖЕНО Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 грудня 2017 року N 987.

    Ппідрозділи виконують такі завдання:

    "беруть участь в обороні України, виконанні завдань територіальної оборони, забезпеченні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану під час дії воєнного стану на всій території України або в окремій її місцевості та 60 днів після цього.".

    З метою забезпечення належної підготовки та видання наказів з питань проходження служби поліцейськими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 23 листопада 2016 року № 1235, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 грудня 2016 року № 1668/29798, затверджено Порядок підготовки та видання наказів щодо проходження служби в поліції (далі - Порядок № 1235) та Перелік документів з питань проходження служби (далі - Перелік).

    Відповідно до розділу ІІ Порядку № 1235 підставою для видання наказів по особовому складу є такі зміни в службовій діяльності, як призначення на посади, переміщення по службі, тимчасове виконання обов`язків за іншою посадою.

    За приписами пункту 2 розділу ІІІ Порядку № 1235 підставою для підготовки та видання наказів по особовому складу є документи з питань проходження служби, подані до підрозділу кадрового забезпечення поліцейським, його керівником або працівником, який здійснює кадрове забезпечення підрозділу.

    Пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 1235 перелік документів з питань проходження служби визначається згідно з Переліком документів з питань проходження служби, затвердженим наказом МВС України від 23 листопада 2016 року № 1235 (далі - Перелік).

    Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Порядку № 1235, у разі необхідності для підготовки наказів можуть витребовуватися документи з певних питань проходження служби в поліції, передбачені чинним законодавством України.

    Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.07.2012 № 650 затверджено Інструкцію з оформлення документів у системі МВС України (далі - Інструкція № 650), вимоги якої поширюються на організаційно-розпорядчі документи (далі - документи) - накази, доручення, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, які створюються в результаті діяльності органів і підрозділів внутрішніх справ, навчальних закладів, науково-дослідних установ, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління МВС.

    Положення статті 65 Закону № 580-VIII у редакції Закону України від 15.03.2022 № 2123-IX, які вступили в силу з 01.05.2022 діють тимчасово, на період введення в Україні воєнного стану, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф та/або інших держав проти України та 60 днів після цього. Вони стосуються, зокрема, переведення поліцейських.

    З урахуванням внесених змін до частин 8 та 9 статті 65 Закону, переведення поліцейського може здійснюватися, в тому числі, за ініціативою прямих керівників (начальників), керівників інших органів (закладів, установ) поліції, які порушили питання про переміщення. При цьому, поліцейські зобов`язані проходити службу там, де це викликано інтересами служби і обумовлено наказами керівника органу (закладу, установи) поліції, до повноважень якого належить право призначення на посаду та звільнення з посади.

    За таких обставин, поліцейський може бути переведений на рівнозначну посаду в будь-яке управління Національної поліції України, саме туди, де це викликано інтересами служби і обумовлено наказами керівника органу, зокрема, на період введення в Україні воєнного стану та 60 днів після цього.

    Корнійчук Євген
    Корнійчук Євген 6 годин тому

    Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, ППОП «Стрілецький» є полком поліції особливого призначення у складі Національної поліції України. Незважаючи на те, що такі підрозділи виконують бойові завдання, проходять підготовку, у тому числі як оператори БПЛА, їх особовий склад має статус поліцейських, а не військовослужбовців Збройних Сил України. Саме цей правовий статус є визначальним у питанні можливості переведення.

    З огляду на це, здійснити класичний перевід з ППОП «Стрілецький» до 3 Армійського корпусу неможливо, оскільки йдеться про різні силові відомства. ППОП належить до Національної поліції, а 3 Армійський корпус є підрозділом Збройних Сил України. Переведення між підрозділами можливе лише в межах одного відомства, а між поліцією та ЗСУ така процедура законодавством не передбачена.

    Попередня служба в Поліції охорони та подальше проходження служби в ППОП «Стрілецький» означає, що особа перебуває саме на поліцейській службі. Навіть за наявності бойового досвіду або спеціалізації оператора БПЛА це не дає юридичних підстав для прямого переведення до військової частини ЗСУ.

    Єдиний законний шлях потрапити до 3 Армійського корпусу в такій ситуації — це звільнення зі служби в Національній поліції у встановленому порядку. Після звільнення особа може бути мобілізована через ТЦК та СП або добровільно укласти контракт зі Збройними Силами України, у тому числі за наявності відношення саме від 3 Армійського корпусу. Лише з моменту набуття статусу військовослужбовця можливе зарахування до відповідного підрозділу ЗСУ.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго вечора, пані Юлія!

    Так, це можливо, але є нюанси.

    Переведення між різними структурами (з Національної поліції до Збройних Сил України) є процедурно складнішим, ніж переведення всередині одного відомства. Оскільки ППОП «Стрілецький» - це підрозділ поліції, а 3-й Армійський корпус - це ЗСУ, мова йде про перехід з однієї служби в іншу.

    Оскільки ППОП «Стрілецький» є бойовим підрозділом поліції, керівництво може неохоче відпускати підготовленого фахівця (особливо оператора БПЛА). Однак, згідно з чинним законодавством та постановами Кабінету Міністрів, існують механізми переходу поліцейських до лав ЗСУ.

    Головним фактором успіху є наявність рекомендайного листа (відношення) від 3-го Армійського корпусу та згода вищого командування поліції.

    Спочатку чоловіку потрібно зв’язатися з командуванням 3-го Армійського корпусу, пройти співбесіду та отримати рекомендаційний лист, у якому командир частини ЗСУ підтверджує, що готовий прийняти чоловіка на конкретну посаду.

    Після отримання рекомендаційного листа чоловік повинен подати рапорт на ім'я свого командира в ППОП «Стрілецький». У рапорті зазначається бажання проходити службу в ЗСУ (через мобілізацію або підписання контракту). .

    Рапорт має пройти ланцюжок погоджень - Командир полку «Стрілецький» - Керівництво ГУНП (якщо полк у їх підпорядкуванні).

    Зараз діє механізм, за яким поліцейські можуть бути призвані на військову службу за мобілізацією або контрактом. Якщо керівництво поліції не дає згоди на мирний перевід, іноді застосовується процедура звільнення за власним бажанням з подальшою негайною мобілізацією через ТЦК безпосередньо в обрану частину або шляхом укладення контракту. Але це ризикований шлях, оскільки без прямого узгодження між відомствами ТЦК може відправити чоловіка не в 3-й корпус, а в будь-яку іншу частину.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Полк поліції особливого призначення (стрілецький) є структурним підрозділом ГУНП у м. Києві у складі поліції особливого призначення та складається з організаційно поєднаних структурних підрозділів (відділень, рот, взводів).

    Основні функції:

    Участь, у разі виникнення загрози державному суверенітету України та її територіальної цілісності, а також у ході відсічі збройної агресії проти України, в обороні України, у виконанні завдань територіальної оборони, забезпеченні та здійсненні заходів правового режиму надзвичайного або воєнного стану у разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості, зокрема шляхом виконання бойових розпоряджень, які надані уповноваженими посадовими особами та бойових (спеціальних) завдань в операціях або самостійно під час відсічі збройної агресії проти України або ліквідації (нейтралізації) збройного конфлікту, виконання інших завдань із застосуванням будь-яких видів зброї (озброєння), спеціальних та технічних засобів відповідно до законодавства України.

    Участь в обороні України відповідно до Закону України “Про оборону України” шляхом безпосереднього ведення бойових дій за рішенням військового командування, погодженим з керівником поліції або уповноваженою ним особою, під час дії правового режиму воєнного стану в ході відсічі збройної агресії проти України.

    Участь у заходах із забезпечення публічного порядку та з безпеки громадян, зокрема під час здійснення заходів правового режиму надзвичайного або воєнного стану.

    Участь у проведенні спеціальних поліцейських операцій, а також інших операцій із знешкодження озброєних злочинців, припинення діяльності не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань (груп), організованих груп та злочинних організацій на території України.

    Забезпечення співпраці та взаємодії підрозділів полку (стрілецький) у межах наданих йому повноважень, з іншими органами (підрозділами) поліції з питань підтримання публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави, протидії злочинності, у тому числі під час дії правового режиму воєнного стану.

    Як наслідок, поліцейський не може “перевестися” до ЗСУ в прямому юридичному сенсі. Між Нацполіцією та ЗСУ немає механізму “переведення” як між двома військовими частинами.

    Це два різні види служби.Щоб перейти з ППОП до ЗСУ, потрібно:1. Звільнитися з Нацполіції2. Після звільнення — окремо вступити до ЗСУЦе може бути:• мобілізація через ТЦК (його можуть мобілізувати й направити туди (якщо є запит/відношення від частини))• контракт із конкретною частиною (наприклад, 3-й армійський корпус)Тобто це дві окремі юридичні дії, а не переведення.
    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Склажіть будь ласка, якщо чоловік працював в Поліції Охорони а потім пішов в ППОП СТРІЛЕЦЬКИЙ відначалася на Оператора БПЛА. І чи може він з Стрілецького перевестись до 3 Армійського корпусу? І як правильно здійснити цей перевод?

    На мій погляд, навряд чи дія ідея може втілитися у життя. У цій ситуації ключовим є питання підпорядкування та правового статусу служби.

    Полк поліції особливого призначення «Стрілецький» (ППОП «Стрілецький») є підрозділом Національної поліції України, тобто належить до системи МВС, навіть якщо фактично виконує бойові (службово-бойові) завдання, у тому числі із застосуванням БПЛА. Посада оператора БПЛА в такому підрозділі не змінює правової природи служби: особа залишається поліцейським, а не військовослужбовцем Збройних Сил України.

    3-й армійський корпус, у свою чергу, є структурним формуванням Збройних Сил України. Переведення в порядку переводу між МВС і ЗСУ законодавством не передбачене, оскільки це різні види служби, різні суб’єкти призначення та різні правові режими проходження служби. Саме тому прямий перевод зі стрілецького полку поліції до 3-го армійського корпусу є юридично неможливим.

    Єдиний реалістичний механізм у такій ситуації - це звільнення зі служби в Національній поліції (у встановленому законом порядку), після чого - вступ на військову службу до ЗСУ (за мобілізацією або за контрактом) уже з подальшим розглядом питання направлення чи зарахування до конкретного підрозділу, зокрема 3-го армійського корпусу. Однак навіть у цьому випадку зарахування до конкретної військової частини не є автоматичним і залежить від кадрових рішень ЗСУ, наявності посад та відповідності ВОС.

    З повагою! Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України