Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня,
Маю неприємний досвід роботи з відділ архітектури та містобудування Києво-Святошинського р-ну, що знаходиться за адресою вул. Янтарна, 12, м. Київ.
5 лютого 2020 року, я разом із дружиною прийшов у згаданий відділ для того, щоб подати документи на отримання будівельного паспорту за спрощеною схемою. Ми надали всі необхідні документи згідно закону "Про затвердження Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0902-11) і навіть деякі, які нас попросили надати додатково. У відповідь, робітники вище згаданого відділу, вручили нам договір на суму 1900грн, на третю компанію, яка не має відношення до даного відділу. Договір з розмитими термінати та розмитими кінцевими результатами (договір прикріпив):
* предмет договору - пакет документів для будівельного паспорту
* обов'язки виконавця - своєчасно та якісно надати документи
Згідно із пунктом 2.1 закону "Про затвердження Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки", будівельний паспорт видається на безоплатній основі! Тому я відмовився оплачувати договір і через 2 тижні зателефонував у відділ архітектури та містобудування Києво-Святошинського р-ну, щоб дізнатись статус отримання будівельного паспорту. На що мені відповіли, що поки я не оплачу договір будівельний паспорт мені не видадуть.
Я вже лишив скарги на сайті уряду і мінюсту на даний відділ. Але відсутність паспорта, не дає мені можливості надіслати повідомлення про початок будівельних робіт, а відповідно і законно почати ці роботи. То які в мене є варіанти, щоб почати будівництво як можна скоріше?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
Добрий день.
Так, відповідно до п. 2.1 ПОРЯДОКУ видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки - видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:
заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;
засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
проект будівництва (за наявності);
засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Отже, Ви праві, що будівельний паспорт повинен видаватися на БЕЗОПЛАТНІЙ основі відповідно до наданого пакету документів.
Але, за даним договором Виконавець здійснював "підготовку матеріалів для будівельного паспорту на нову забудову" Що це за "матеріали" не зрозуміло. Вам потрібно було не укладати цей договір. Потрібно з'ясувати, що вони мають на увазі під цим предметом, оскільки видача паспорта здійснюється безоплатно.
Якщо у Вас є акт прийому-передачи документів від відповідного органу, отже, протягом 10 днів вони зобов'язані видати паспорт. Якщо ні - нехай надають ПИСЬМОВУ відповідь, а у подальшому - таку бездіяльність необхідно буде оскаржувати до суду,.
Доброго дня ще раз,
А чи маю я право слати повідомлення про початок будівництва без будівельного паспорту, спираючись на те що видачу паспорта затримує відділ архітектури?З повагою,Сергій
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
краще спочатку спробувати це вирішити з відповідним органом - скарга на ім'я начальника, заява до поліції, оскільки у подальшому можуть бути питання до вас щодо відсутності паспорта, щоб ви могли надати відповідні докази затримки його видачі.
До того ж ці всі скарги можуть вплинути на рішення щодо видачі паспорта.
Але ж, звичайно, краще всі дії розпочинати вже після рішення суду...
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Сергій!
З приводу:
"А чи маю я право слати повідомлення про початок будівництва без будівельного паспорту, спираючись на те що видачу паспорта затримує відділ архітектури?
-Ні, не маєте право.
Треба звернутися до Центру надання адміністративних послуг, для отримання будівельного паспорта, або звернутися зі скаргою на особистий прийом до керівництва Департаменту архітектури та містобудування у Київській області: м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26-А.
Також, Ви маєте право подати адміністративий позов до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України щодо визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - видати будівельний паспорт.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день!
Відповідально до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, рекомендую Вам звернутися за отриманням будівельного паспорту не на пряму до відділу архітектури та містобудування Києво-Святошинського р-ну, а до Центру надання адміністративних послуг для отримання будівельного паспорта на безоплатній основі, з документами згідно до переліку:
- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою;
- засвідченою в установленому порядку копією документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;ескізними намірами забудови;
-проектом будівництва (за наявності);
-засвідченою в установленому порядку згодою співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Рекомендую звернутися зі скаргою на особистий прийом до керівництва Департаменту архітектури та містобудування у Київській області: м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26-А.
Також, Ви маєте право подати адміністративий позов до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України щодо визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - видати будівельний паспорт.
Як докази бує наявність Вашої заяви до відділу архітектури та містобудування Києво-Святошинського р-ну, всього переліку документів, які необхідні для отримання будівельного паспорта.
Успіхів Вам!
Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта
Доброго дня.
"через 2 тижні зателефонував у відділ архітектури" - чі є аудиозапис? Було б дуже гарно.
Документи у Вас прийняли?, є тому підтвердження? Якщо так - зверніться особисто на прийом до керівника та подайте через канцелярію претензію щодо виконання вимог наказу від 05.07.2011 № 103 (на який Ви посилається), або письмово повідомити Вас на підставі якого пункту або статті закону Вам відмовляють в наданні послуги. Попросіть пояснити та зробіть аудиозапис. Можливо прийдіть зі свідком на приймом.
У разі відмови з боку керівника, та наполяганні на укладенні договору - телефонуйте на "102" та дочекайтесь наряду, після чого необхідно скласти детально заяву та пояснення із зазначенням кваліфікуючих ознак кримінального правопорушеня.
В діях посадових осіб вбачаються ознаки злочину
"Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем
1. Зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, -
карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."
"Стаття 365-2. Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги
1. Зловживання своїми повноваженнями аудитором, нотаріусом, оцінювачем, уповноваженою особою або службовою особою Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, іншою особою, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але здійснює професійну діяльність, пов'язану з наданням публічних послуг, у тому числі послуг експерта, арбітражного керуючого, приватного виконавця, незалежного посередника, члена трудового арбітражу, третейського судді (під час виконання цих функцій), або державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, державним виконавцем, приватним виконавцем з метою отримання неправомірної вигоди, якщо це завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам або інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -
карається обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до десяти років."
"Стаття 355. Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань
1. Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань, тобто вимога виконати чи не виконати договір, угоду чи інше цивільно-правове зобов'язання з погрозою насильства над потерпілим або його близькими родичами, пошкодження чи знищення їх майна за відсутності ознак вимагання, -
карається виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.
2. Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань, вчинене повторно або за попередньою змовою групою осіб, або із погрозою вбивства чи заподіяння тяжких тілесних ушкоджень, або поєднане з насильством, що не є небезпечним для життя і здоров'я, або з пошкодженням чи знищенням майна, -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.
3. Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань, вчинене організованою групою або поєднане з насильством, небезпечним для життя чи здоров'я, або таке, що завдало великої шкоди чи спричинило інші тяжкі наслідки, -
карається позбавленням волі на строк від чотирьох до восьми років."
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"телефонуйте на "102" та дочекайтесь наряду" - і що має робити "наряд", яка підстава для виклику "102" відповідно до Закону "Про національне поліцію" (ст.23)................................................................................................................................................................................
Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта
Якщо є можливість - зверніться до іншої установи.
"Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг."
Але якщо Ви підписали дговір - то Вам формально треба виконувати його умови, або визнати не укладеним.
Один з варіантів описав вище. Або в порядку цивільного судочинства.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"Але якщо Ви підписали дговір - то Вам формально треба виконувати його умови, або визнати не укладеним." - як таке можна писати, чи може автор вже винен гроші за цим папірцем.
"Або в порядку цивільного судочинства." - в якому цивільному?, перед Вами колега пише про адміністративний позов - Ви або не читаєте, або не відрізняєте.
Адвокат, г. Киев
С 01.01.2019 года на основании строительного паспорта можно строить индивидуальные (усадебные) жилые дома, садовые, дачные дома не выше двух этажей (без учета мансардного этажа) площадью до 500 квадратных метров, хозяйственные строения и сооружения, гаражи, элементы благоустройства и озеленения земельного участка (ст. 27 Закона Украины «О регулировании градостроительной деятельности»).Вместе с тем, на сегодня пока не внесены соответствующие изменения в Порядок выдачи строительного паспорта застройки земельного участка, что может привести к сложностям в оформлении строительных паспортов на объекты площадью более 300 кв.м. Необходимые изменения не внесены и в Постановление КМУ №466 от 13.04.2011 года, которым утвержден Перечень объектов, строительство которых осуществляется на основании строительного паспорта.
Также важно обратить внимание, что в случае строительства дома площадью более 300 кв.м, возникает обязательство (до сдачи дома в эксплуатацию) уплаты паевого участия в развитие инфраструктуры населенного пункта; в тоже время заказчики строительства домов до 300 кв.м, освобождаются от уплаты паевого участия (п. 4 ч. 4 ст. 40 Закона Украины «О регулировании градостроительной деятельности»).
Возможно в течении 2019 года будут внесены изменения в Закон, и все объекты, которые построены на основании стройпаспорта, будут освобождены от уплаты паевого участия.Есть целый ряд объектов, для строительства которых не нужно оформлять строительный паспорт и разрешительные документы в ГАСКе, и которые не подлежат вводу в эксплуатацию. Перечень таких объектов (точнее строительных работ) утвержден Постановлением КМУ от 07.06.2017 года №406. В конце 2018 года этот перечень был существенно расширен.Строительный паспорт – это документ, который определяет комплекс градостроительных и архитектурных требований к размещения и строительству индивидуального (усадебного) жилого дома, садового, дачного дома не выше двух этажей (без учета мансардного этажа) площадью до 500 квадратных метров, хозяйственных строений и сооружений, гаражей, элементов благоустройства и озеленения земельного участка.
Стройпаспорт оформляется как на участки, которые находятся в городах и селах, так и на участки в садовых товариществах и дачных кооперативах – правила оформления строительного паспорта одинаковые.Стройпаспорт содержит текстовые и графические материалы, наиважнейшим из которых является схема застройки земельного участка.
На схеме застройки должны быть указаны строения и сооружения, который планируется возвести на земельном участке, поскольку строительство объектов (в большинстве случаев), которые отсутствуют в стройпаспорте (и, соответственно, в уведомлении ГАСК), будет считаться самовольным, т.е. таким, которое осуществляется без документов, дающих право на выполнения строительных работ (в отношении отсутствующих объектов). Вместе с тем, не является нарушением строительство только части объектов, указанных на схеме застройки земельного участка.
На схеме застройки обязательно указываются как расстояния от запланированных строений и сооружений до границ земельного участка, красных линий, линий регулирования застройки и т.п., так и до объектов на соседних участках.Пунктом 2.1 Порядка выдачи строительного паспорта застройки земельного участка предусмотрен следующий перечень документов:
- заявление на выдачу строительного паспорта с согласием заказчика на обработку персональных данных;
- удостоверенная в установленном порядке копия документа, подтверждающего право собственности либо пользования земельным участком, либо договор суперфиция;
- эскизные намерения застройки (место расположения строений и сооружений на земельном участке, расстояния до границ соседних земельных участков и размещенных на них объектов, инженерных сетей и сооружений, фасады и планы этажей объектов с указанием габаритных размеров, перечень систем инженерного обеспечения, в том числе автономного, которые запланированы к использованию, и т.п.);
- проект строительства (при наличии);
- удостоверенное в установленном порядке согласие сособственников земельного участка (жилого дома) на застройку.
Заявление на выдачу строительного паспорта (и внесение изменений) — Приложение 1 к Порядку.Как правило, речь идет о нотариально заверенных копиях документов, которые удостоверяют право на землю (например, государственный акт, гражданско-правовой договор и госакт с соответствующими отметками, гражданско-правовой договор и извлечение госреестра вещественных прав либо информационная справка и др.).Эскизные намерения застройки подаются в органы градостроительства и архитектуры, и могут быть выполнены в свободной форме. Какие-либо требования предоставить эскизы, подготовленные сертифицированным специалистом — незаконны. Эскиз намерений застройки готовится в свободной форме, поэтому утверждать его состав, наполнение и порядок разработки не нужно (письмо Минрегиона Украины от 30.11.2011 года №7/14-16432).Обычно при строительстве по строительному паспорту проект строительства не разрабатывается. Даже если проект разработан, лучше ограничиться подачей в органы градостроительства и архитектуры только эскизов. Какие-либо требования о предоставлении проектной документации для выдачи стройпаспорта являются безосновательными.Удостоверенное согласие (согласия) требуется исключительно в случае наличия сособственников. Обычно, таки согласия составляются в свободной форме, а подписи на них удостоверяются нотариально.Несмотря на то, что перечень документов для оформления строительного паспорта исчерпывающий, органы градостроительства и архитектуры часто требуют дополнительно предоставить выкопировку с плана населенного пункта либо плана садового (дачного) товарищества, топографическую съемку, извлечение из Государственного земельного кадастра, технические условия, документы о присвоении адреса и др. Порядок выдачи строительного паспорта не обязует заказчика предоставлять подобные документы.Действующее законодательство Украины содержит исчерпывающий перечень оснований для отказа в выдаче строительного паспорта.
Согласно п. 2.4. Порядка: пакет документов для выдачи строительного паспорта или внесения в него изменений возвращается уполномоченным органом градостроительства и архитектуры заказчику на таких основаниях:
На практике больше всего отказов обосновываются отсутствием градостроительной документации (генерального плана, ДПТ и т.п.) или несоответствием поданных документов (в частности, эскизных намерений застройки) требованиям действующего градостроительного законодательства Украины.Срок оформления (изготовления) строительного паспорта закреплен в п. 2.1. Порядка: строительный паспорт выдается уполномоченным органом градостроительства и архитектуры бесплатно в течении десяти рабочих дней со дня подачи пакета документов.
В большинстве случаев пакет документов для оформления строительного паспорта подается в Центры предоставления административных услуг.После получения строительного паспорта, для получения права на выполнение строительных работ, нуобходимо подать соответствующему органу государственного архитектурно-строительного контроля (ГАСК) уведомление о начале выполнения строительных работ для объектов, строительство которых осуществляется на основании строительного паспорта!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Сергій!
Скоріше за все компанія, через яку відділ архітектури та містобудування, хоче щоб Ви сплатили кошти идоя отримання будівельного паспорта, є компанію будь-кого зі знайомих, можливо родичів керівництва відділу, а можливо і Департаменту архітектури та містобудування в Київській області, тому подача ряду скарг, допоможуть вирішити питання щодо отримання будівельного паспорта без оплати. Якщо Ви бажаєте притягнути до відповідальності службових осіб відділу за вимагання коштів, то треба цьому питанню придати огласку, резонанс тощо.
В зв'язку з цим, Ви маєте право подати:
- заяву до поліції та прокуратури про внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань та відкриття кримінального провадження, лише особисто;
- скаргу до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, як на особистому прийомі, так і на електронну пошту та через Укрпошту:
http://koda.gov.ua/oblderzhadministratsija/struktu...
oblarchitektura@ukr.net
01196, м.Київ, площа Лесі Українки,1;
- скаргу до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, на особистому прийомі, так і на електронну пошту та через Укрпошту:
https://dabi.gov.ua/pro-dabi/strukturni-pidrozdily...
01133, м. Київ, бульвар Л. Українки, 26-А;
- скаргу до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, на особистому прийомі, так і на електронну пошту та через Укрпошту:
https://dabi.gov.ua/press-contacts/
01133, м. Київ, бульвар Л. Українки, 26-А (1 під'їзд),
Гаряча лінія: 0800210011;
-скаргу до Міністерства розвитку громад і територій України, як на особистому прийомі, так і на електронну пошту та через Укрпошту:
https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/...
zapyt@minregion.gov.ua
01601, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 9
-адміністративий позов до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України щодо визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - видати будівельний паспорт;
- засоби масової інформації.
Успіхів Вам!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Без будывельного паспорту Ви не можете направляти повыдомлення про початок робіт, адже потім можуть виникнути питання щодо законності робіт , тому Вам необхідно врегулювати питання погодження та видачу документів саме в управлінні архітектури котре займається Вашим питанням та у діях якого Ви вбачаєте порушення - якщо неможливо врегулювати питання потрібно звертатися до вищестоящих органів з заявами про вжиття заходів впливу до посадових осіб , які допустили порушення Ваших прав. Зі сказаного випливає те, що Вам необхідно направити: (перейти виключно на письмовий формат спілкування з зазначеними органами влади , бо в подальшому всі отримані документи допоможуть Вам у суді , як докази):
- заяву до поліції та прокуратури про внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань та відкриття кримінального провадження, лише особисто;(в порядку ст. 214 КПКУкраїни)
- скаргу до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, як на під час прийому вручити керівнику під реєстрацію як вхідна кореспонденція так і на електронну пошту та через Укрпошту(рекомендованим листом з описом вкладення та врученням на ім я начальника);
-скаргу до Міністерства розвитку громад і територій України, як на особистому прийомі, так і на електронну пошту та через Укрпошту;
-адміністративий позов до Департаменту архітектури та містобудування у Київській області, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України щодо визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - видати будівельний паспорт.
На всі заяви Вам повинні надати письмові відповіді на бланку за підписом посадової особи котра розглянула Ваше питання у 15 - ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян. ( вони долучаються до позовної заяви у якості доказів.)
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17), ст.6:
"2. До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України "Про архітектурну діяльність".
Закон України "Про архітектурну діяльність" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14), ст.13:
"До уповноважених органів містобудування та архітектури належать:
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури;
орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань архітектури;
структурні підрозділи обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань архітектури ..." -
при цьому, на рівні районного у м.Києві такого уповноваженого органу Законом не передбачено.
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80), ст.19:
"Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України." -
або іншими словами: "Заборонено все, що прямо не дозволено законом".
Закон України "Про запобігання корупції" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18):
ст.1 - "1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:...
корупційне правопорушення - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;
корупція - використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей;;
ст.3 - "1. Суб’єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:...
в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;...
и) посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим;...";
ст.22 - "1. Особам, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.
Крім ознак корупції в діях посадовців зазначеного у договорі бюро, мають місце ознаки інших кримінальних правопорушень, зазначвених колегою Сергеєвим. Ви маєте право звернутись до поліції з заявою про вчинення посадовцями бюро дій, що мають ознаки корупції та інших кримінальних злочинів.