Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 05 июня 2020, вопрос №21316 100₴

Чи заборонено використовувати металошукачі для копу у лісі.Чи може лісова охорона конфіскувати, накласти штраф?Правомірні їхні дії?Що робити у такій ситуації? на користувача металошукача

Людина використовує металошукач у лісі (не заповідна зона) , лісова охорона при зустрічі посилається на 63 статтю лісового кодексу хоче конфіскувати або накласти штраф якщо копнути хоч одну ямку 10-20 см глибиною. Чи правомірні їхні дії, і як відповідати при зустрічі?

Ответы юристов (9)

    Беликов Олег  Александрович

    Добрий день. У лісовому кодексі України не йдеться про копку ям, а про ведення лісового господарства. Працівники охорони мабуть посилаються на ст. 63 КУАП, а саме "Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок. Конфіскацію майна ця стаття не передбачає, а покарання наступне - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Лісова охорона не є субїектом владних повноважень, вони повинні скласти протокол правопорушення та направити його на розгляд. Тому дії цих працівників не законні.

    Малик Олександр Володимирович

    Добрий день!

    Відповідно до ст. 63 КУпАП, використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Тобто, конфіскація металошукача даною статтею не передбачена.

    Крім того, лісова охорона може лише скласти протокол про адміністративне правопорушення, а не притягнути вас до адміністративної відповідальності.

    Тому, дії лісової охорони по притягненню вас до відповідальності є незаконними.

    Савоста   Ірина   Михайлівна
    25%

    Доброго ранку. В Україні придбання металошукача абсолютно законно і не вимагає ніяких спеціальних дозволів або ліцензій.

    Пошук з металошукачем в країні дозволено на всій території, крім зареєстрованих історичних і культурних пам'яток.

    Тобто приватна особа без дозволу (відкритого листа) не може виробляти розкопки курганів, старовинних городищ і подібних об'єктів.

    Закони України ( «Закон про охорону археологічної спадщини» та «Закон про охорону культурної спадщини») забороняють аматорський пошук в місцях, де розкопки непрофесіоналів можуть пошкодити «культурний шар», а також в місцях стародавніх і історичних битв та боїв. Простіше кажучи, формально аматорський коп заборонений в найбільш «врожайних» для копача місцях. Однак пошук з металошукачем в локаціях, не внесених до списку об'єктів культурного значення державного реєстру нерухомих пам'яток України, не порушує букви закону. Це відноситься і до місць, де немає охоронних знаків, що повідомляють про те, що територія знаходиться під охороною міністерства культури або представляє історичну або культурну цінність.

    Також можна займатися аматорською археологією в місцях, в яких культурні та побутові сліди проживання людини «молодше ста років». Дозволяє закон і пошук на регулярно оброблюваних полях. Пошук металошукачем в лісі дозволений в тому випадку, якщо ліс:

    • не належить приватній особі (в цьому випадку знадобиться дозвіл власника території);
    • не є заповідником;
    • не відноситься до місць військових баталій. Як незаконну діяльність можуть розцінити саме проведення розкопки (процес вилучення артефактів з землі, який правоохоронцям потрібно довести), а не зберігання знахідки в кишенях.

    ВІдповідно до ст. 63 Лісовго кодексу України ( зі змінами які діють з 16.01.2020 року ) ВЕДЕННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА Глава 12. ЗМІСТ ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ЩОДО ВЕДЕННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА Стаття 63. Зміст ведення лісового господарства

    Ведення лісового господарства полягає у здійсненні комплексу заходів з охорони, захисту, раціонального використання та розширеного відтворення лісів.

    Відповідно до ст. 63 КУпАП Незаконне використання земель державного лісового фонду

    Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Дмитро!

    Лісовий кодекс України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3852-12

    "Стаття 23. Лісові сервітути

    Лісовий сервітут - право на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною лісовою ділянкою.

    Громадяни мають право вільно перебувати в лісах державної та комунальної власності, якщо інше не передбачено законом".

    "Стаття 24. Захист прав власників лісів, лісокористувачів та громадян

    Права власників лісів, лісокористувачів та громадян охороняються законом і можуть бути обмежені або припинені лише у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

    Збитки, завдані внаслідок порушення прав власників лісів, лісокористувачів та громадян, підлягають відшкодуванню в повному обсязі відповідно до закону".

    "Стаття 63. Зміст ведення лісового господарства

    Ведення лісового господарства полягає у здійсненні комплексу заходів з охорони, захисту, раціонального використання та розширеного відтворення лісів".

    "Стаття 90. Основні завдання державної лісової охорони

    Основними завданнями державної лісової охорони є:

    здійснення державного контролю за додержанням лісового законодавства;

    забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних рубок, захист від шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та іншого шкідливого впливу".

    "Стаття 89. Здійснення охорони і захисту лісів. ...

    Порядок діяльності державної лісової охорони та лісової охорони визначається положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України".

    "Стаття 105. Відповідальність за порушення лісового законодавства

    Порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.

    Відповідальність за порушення лісового законодавства несуть особи, винні у:

    1) незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників;

    2) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок підпалу або недбалого поводження з вогнем, порушенні інших вимог пожежної безпеки в лісах;

    3) знищенні або пошкодженні лісу внаслідок його забруднення хімічними та радіоактивними речовинами, виробничими і побутовими відходами, стічними водами, іншими шкідливими речовинами, підтоплення, осушення та інших видів шкідливого впливу;

    4) засміченні лісів побутовими і промисловими відходами;

    5) порушенні строків лісовідновлення та інших вимог щодо ведення лісового господарства, встановлених законодавством у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

    лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також природного підросту та самосіву на землях, призначених для відновлення лісу;

    7) порушенні правил зберігання, транспортування та застосування засобів захисту лісу, стимуляторів росту, мінеральних добрив та інших препаратів;

    8) розкорчовуванні лісових ділянок і використанні їх не за призначенням, у тому числі для спорудження жилих будинків, виробничих та інших будівель і споруд без належного дозволу;

    9) самовільній заготівлі сіна та випасанні худоби на лісових ділянках;

    10) порушенні правил заготівлі лісової підстилки, лікарських рослин, дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід тощо;

    11) заготівлі лісових ресурсів способами, що негативно впливають на стан і відтворення лісів;

    12) порушенні порядку заготівлі та вивезення деревини, заготівлі живиці і використання інших лісових ресурсів;

    13) невнесенні плати за використання лісових ресурсів у встановлені строки;

    14) знищенні та пошкодженні відмежувальних знаків у лісах;

    15) введенні в дію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших об'єктів, не забезпечених обладнанням, що запобігає негативному впливу на стан і відтворення лісів;

    16) порушенні строків повернення лісових ділянок, що перебувають у тимчасовому користуванні, або невиконанні обов'язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

    17) пошкодженні сіножатей, пасовищ і ріллі на землях лісогосподарського призначення;

    18) знищенні або пошкодженні лісоосушувальних канав, дренажних систем і доріг на лісових ділянках;

    19) невиконанні приписів державної лісової охорони та органів виконавчої влади, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

    20) порушенні вимог з охорони пралісів, квазіпралісів та природних лісів.

    Законом може бути встановлено відповідальність і за інші порушення лісового законодавства".

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

    "Стаття 63. Незаконне використання земель державного лісового фонду

    Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    " Стаття 241. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства розглядає справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 49, 63-70, 73, 75, 77, 188-5 цього Кодексу.

    Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, його заступники, головні лісничі, старші інженери та інженери, командири авіаланок, старші льотчики-спостерігачі та льотчики-спостерігачі баз авіаційної охорони лісів, лісничі, помічники лісничих, майстри лісу".

    "Стаття 29. Конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення

    Конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду. Конфісковано може бути лише предмет, який є у приватній власності порушника, якщо інше не передбачено законами України.

    Конфіскація вогнепальної зброї, інших знарядь полювання і бойових припасів не може застосовуватись до осіб, для яких полювання є основним джерелом існування.

    Порядок застосування конфіскації, перелік предметів, які не підлягають конфіскації, встановлюються цим Кодексом та іншими законами України".

    Таким чином, згідно до вимог статті 241 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якщо працівники лісової охорони мо здійснювати діяльність, яка передбачена статтею 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення, можуть Вас перевірити і у разі наявності ознак адміністративного правопорушення, скласти протокол, винести постанову про притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якщо Вами вчинено дії, які вказані у статті 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення та у статті 105 Лісового кодексу України, зокрема: ррозкорчовуванн земельної ділянки у лісі.

    Конфіскацією металошукача працівники лісової охорони не мають права здійснювати за статтею 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    У всіх інших випадках дії працівників лісової охорони будуть незаконними.

    На незаконні дії працівників лісової охорони, Ви маєте право подати скаргу до Державного агенства лісових ресурсів України:

    http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/index

    А також, до суду шляхом подання позовної заяви, а порядку Кодексу адміністративного судочинства України, у тому числі у разі винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, у разі накладення адміністративного стягнення та у разі конфіскації металошукача.

    При цьому, у даному випадку виходячи з Вашої інформації не розглядаються питання щодо охорони культурної спадщини, архіологічних та історичних цінностей, а також щодо незаконного проведення пошукових робіт на об'єкті археологічної спадщини, знищення, руйнування або пошкодження об'єктів культурної спадщини є злочином відповідно до статті 298 КК України та статтею 193 КК України, якою встановлено відповідальність за незаконне привласнення особою знайденого чи такого, що випадково опинилося у неї, чужого майна або скарбу, які мають особливу історичну, наукову, художню чи культурну цінність.

    У разі наявності запитань звертайтеся.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня.

    Чи правомірні їхні дії, і як відповідати при зустрічі? - якщо землі дійсно не відносяться до природно-заповідного фонду, то дії лісової охорони є незаконними.

    При цьому ці землі можуть бути віднесені до зони охорони пам'ятки (далі - зони охорони) відповідно до ст. 1 Закон України "Про охорону культурної спадщини".

    А тому, необхідно знати точний статус земельної ділянки лісу, де Ви хочете копати (адже, можливо ця територія дійсно охороняється законом і розкопки на ній потребують спеціального дозволу).

    Рекомендую Вам оформити звернення на керівника лісової охорони відповідно до ЗУ "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80), щоб Вам надали інформацію з посиланнями на норми законодавства України, що стосується дозволу чи заборони розкопок на відповідній території лісу.

    А Взагалі ваше питання врегульовано наступними нормативно-правовими актами.

    Закон України "Про природно-заповідний фонд України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-12):

    Стаття 7. Землі природно-заповідного фонду

    Землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об’єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

    Землі природно-заповідного фонду України, а також землі територій та об’єктів, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, господарську цінність і є відповідно до статті 6 цього Закону об’єктами комплексної охорони, належать до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення.

    На землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об’єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням. На землях територій та об’єктів природно-заповідного фонду, які створюються в зоні відчуження та зоні безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, забороняється будь-яка діяльність, що не забезпечує режим радіаційної безпеки.

    Межі територій та об’єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

    На використання земельної ділянки або її частини в межах природно-заповідного фонду може бути встановлено обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором. Обмеження (обтяження) підлягає державній реєстрації і діє протягом строку, встановленого законом або договором.

    Завдані внаслідок обмеження (обтяження) у землекористуванні втрати відшкодовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Закон України "Про охорону культурної спадщини" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1805-14):

    Стаття 1. Визначення термінів

    зони охорони пам'ятки (далі - зони охорони) - встановлювані навколо пам'ятки охоронна зона, зона регулювання забудови, зона охоронюваного ландшафту, зона охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання

    Стаття 35. Дозволи на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт

    1. Проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам'ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюються за дозволом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, що видається виконавцю робіт - фізичній особі, і за умови реєстрації цього дозволу у відповідному органі охорони культурної спадщини.

    4. Застосування металошукачів чи будь-якого іншого пошукового обладнання або відповідної технології на об'єктах культурної спадщини дозволяється тільки за наявності дозволу на їх використання та підлягає обов'язковій реєстрації у відповідному органі охорони культурної спадщини.

    При цьому за порушення вимог режиму в межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон - передбачено відповідальність за ст. 91 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 91. Порушення правил охорони та використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду

    Здійснення в межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, а також територій, зарезервованих для наступного заповідання, забороненої господарської та іншої діяльності, порушення інших вимог режиму цих територій та об'єктів, самовільна зміна їх меж, невжиття заходів для попередження і ліквідації негативних наслідків аварій або іншого шкідливого впливу на території та об'єкти природно-заповідного фонду -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від дев'яти до двадцяти чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення та незаконно добутих природних ресурсів чи без такої і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення та незаконно добутих природних ресурсів.

    Всього доброго.

    Успіхів Вам!

    Ковальчук Владимир
    25%

    Деякі склади адміністративних правопорушень передбачають наявність спеціального суб’єкта, щодо якого може наставати адміністративна відповідальність. Відсутність такого спеціального статусу в особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, має наслідком і відсутність події та складу адміністративного правопорушення, що зумовлює закриття такої адміністративної справи.Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є протокол про адміністративне правопорушення. Неправильна кваліфікація порушення зумовлює складення протоколу за неналежне порушення і, відповідно, відсутність протоколу за вчинене правопорушення. Відповідно до цього провадження закривається з підстави відсутності події та складу правопорушення.Протокол про адміністративне правопорушення повинен містити усі необхідні дані про особу, що притягається до адміністративної відповідальності задля встановлення дійсних обставин справи та ідентифікації правопорушника. Недотримання цієї вимоги має наслідком відправлення протоколу на доопрацювання.Протокол про адміністративне правопорушення повинен містити всю необхідну інформацію щодо неправомірних дій чи бездіяльності особи, що забезпечить їх правильну кваліфікацію та притягнення особи до відповідальності за належною статтею Кодексу. Ст 63 ніяк не відноситься до того що ви вчиняли .Пишіть в протоколі свою не згоду пояснення і потім в суд.Всі діі інсчпекціі не законні

    Костромина Виктория

    Стаття 63. Зміст ведення лісового господарства

    Ведення лісового господарства полягає у здійсненні комплексу заходів з охорони, захисту, раціонального використання та розширеного відтворення лісів.

    Стаття 63. Незаконне використання земель державного лісового фонду - Кодекс України про адміністративні правопорушення

    Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Чи може лісова охорона конфіскувати, накласти штраф? ні , а штраф при умові, що ви - Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок

    , а ходити з металошукачем не відноситься до цієї статті

    В Україні придбання металошукача абсолютно законно і не вимагає ніяких спеціальних дозволів або ліцензій.

    Пошук з металошукачем в країні дозволено на всій території, крім зареєстрованих історичних і культурних пам'яток.

    Інакше кажучи, приватна особа без дозволу (відкритого листа) не може виробляти розкопки курганів, старовинних городищ і подібних об'єктів.

    Закони України ( «Закон про охорону археологічної спадщини» та «Закон про охорону культурної спадщини») забороняють аматорський пошук в місцях, де розкопки непрофесіоналів можуть пошкодити «культурний шар», а також в місцях стародавніх і історичних битв та боїв. Простіше кажучи, формально аматорський коп заборонений в найбільш «врожайних» для копача місцях.

    Однак пошук з металошукачем в локаціях, не внесених до списку об'єктів культурного значення державного реєстру нерухомих пам'яток України, не порушує букви закону. Це відноситься і до місць, де немає охоронних знаків, що повідомляють про те, що територія знаходиться під охороною міністерства культури або представляє історичну або культурну цінність.

    Гончаренко Константин
    25%

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Користування металошукачем не заборонено в Україні, тим паче якщо Ви проводите пошуки не на території заповідного лісового фонду України то питань до Вас виникати не може. Норма КУпАП України виписана у ст. 63 , котру Ви зазначили передбачае лише адмін відповідальність у вигляді накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від дев'яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Але аби працівники лісової охорони могли його застосувати, їм необхідно скласти належним чином протокол засвідчити докази під підпис особи. Саме за фактом - Використання ділянок земель державного лісового фонду для розкорчовування, спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів і т. ін. без належного дозволу на використання цих ділянок

    Конфіскацію обладнання вказана норма не передбачає взагалі!

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович

    КоАП Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10):

    "Стаття 241. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства розглядає справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 49, 63-70, 73, 75, 77, 188-5 цього Кодексу.

    Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, його заступники, головні лісничі, старші інженери та інженери, командири авіаланок, старші льотчики-спостерігачі та льотчики-спостерігачі баз авіаційної охорони лісів, лісничі, помічники лісничих, майстри лісу." -

    т.е. имеют право выносить постановления об административных нарушениях и налагать административные санкции;

    "Стаття 255. Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення

    "...У справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-21 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів. Крім того, протоколи про адміністративні правопорушення мають право складати:...

    4) громадський лісовий інспектор (статті 63, 64-70, 73, 76, 77);

    7) громадський інспектор з охорони довкілля (статті 48, 63 - 70, 73, 76 - 77-1, 78, 82, частини перша і третя статті 85, стаття 89 (щодо диких тварин), статті 91-4, 153);...".

    КоАП Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10):

    "Стаття 64. Порушення встановленого порядку використання лісосічного фонду, заготівлі і вивезення деревини, заготівлі живиці

    Порушення встановленого порядку використання лісосічного фонду, заготівлі і вивезення деревини та заготівлі живиці -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від шести до чотирнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від десяти до шістнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".

    Лесной кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/3852-12):

    ст.1 - "Ліс - тип природних комплексів (екосистема), у якому поєднуються переважно деревна та чагарникова рослинність з відповідними ґрунтами, трав'яною рослинністю,...";

    ст.4 - "До лісового фонду України належать лісові ділянки, в тому числі захисні насадження лінійного типу, площею не менше 0,1 гектара.".

    Таким образом, право составлять протоколы об админнарушениях имеют лесные инспекторы, инспекторы по охране окружающей среды; выносить постановления об админнарушениях - лесничие, мастера леса. Применение работниками лесной охраны ст.63 КоАП считаю ненадлежащим - надлежащим в действиях по раскопке лесного фонда является нарушение ст.64 КоАП; раскопки леса со металлоискателем считаю незаконными.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України