Начните консультацию с юристом онлайн
Отец (81 год) проживает сам в квартире дочери. Есть женщина которая хочет ухаживать за ним. Она безработная с четырьмя детьми ( трое несовершенолетних). Ранее ухаживала за пожилыми людьми и получала соц выплаты по уходу за пожилим человеком + на детей без дополнительных условий. Сейчас социальныя служба требует соблюдения ряда условий, по которым необходимо получить консультацию.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеДоброго ранку, Романе!
На жаль, ситуація дещо змінилася після 23 вересня, коли урядом було прийнято постанову від 23 вересня 2020 року № 859 "Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі".
Відповідно до неї вона встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки та є:
особами з інвалідністю I групи;
дітьми з інвалідністю;
громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;
невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;
дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг.
Таким чином, тільки для таких категорій людей може встановлюватися соціальний догляд, на жаль, як раніше осіб старше 80 років, в цьому списку немає.
Ба більше, навіть якщо особа входить до вищезазначеного переліку, для отримання таких виплати потрібно:
Призначення і виплата компенсації здійснюються структурним підрозділом із місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:
1) у паперовій формі:
заява про надання компенсації;
заява про перерахування коштів із зазначенням рахунка в установі банку;
копія паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Для іноземців та осіб без громадянства - копія посвідчення біженця, копія посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або копія паспортного документа іноземця та копія посвідки на тимчасове проживання/посвідка на постійне проживання (подається фізичною особою, яка надає соціальні послуги, та особою, якій надаються соціальні послуги на непрофесійній основі);
копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (подається фізичною особою, яка надає соціальні послуги, та особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі);
копія свідоцтва про народження дитини (у разі надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі дитині);
декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї заявника;
копія акта огляду медико-соціальною експертною комісією;
висновок лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ;
висновок лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ;
копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ;
довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ;
копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників);
2) в електронній формі:
заява про надання компенсації;
декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї заявника та відомості про членів його сім’ї (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
відомості про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) дитини, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) батьків;
скановані копії документів, зазначених в абзацах восьмому - чотирнадцятому підпункту 1 пункту 7 цього Порядку, з урахуванням категорії особи, яка потребує надання соціальних послуг.
На заяву та відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний цифровий підпис (або удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа) фізичної особи, яка надає соціальні послуги та звертається за отриманням компенсації.
Структурний підрозділ перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої ці документи мають бути подані.
Повідомлення про прийняття заяви із пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час подання заяви або надсилається їй протягом одного робочого дня із дати подання заяви на поштову або електронну адресу заявника.
Якщо заява із пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на поштовому штемпелі.
Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів, структурний підрозділ протягом трьох днів з дати отримання заяви надсилає на поштову або електронну адресу заявника повідомлення про те, які документи потрібно подати. Якщо їх буде подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважатиметься день її прийняття структурним підрозділом або відправлення поштою.
Всього найкращого!
Адвокат, г. Киев
Раньше за уход за 80-летними можно было получить компенсацию. Правда, она была совсем смехотворной - 4 гривны и 80 копеек. Ставка делалась на то, что за престарелыми захотят ухаживать в обмен на стаж. Больше года назад эту помощь отменили из-за несостоятельности выплаты, и с тех пор тем, кто ухаживает за престарелыми пенсионерами, не светят автоматические отчисления к будущей пенсии.
В конце июля правительство приняло постановление, согласно которому одинокие пенсионеры старше 80 лет получат 685 гривен ежемесячного пособия. Экспертное сообщество восприняло это как новость о повышении объема компенсации. Но в правительстве говорят, что это не старая компенсация, а новая, специально созданная доплата.Более того, пенсионеры могут на старте получить на руки даже больше 685 гривен. В постановлении указано, что оно начинает работать "задним числом", 1 января 2020 года. Министр соцполитики Марина Лазебная подчеркнула, что будет учитываться период, который уже прошел.Правительство внесло изменения в порядок начисления помощи по уходу, который раньше включал уход по инвалидности или для малообеспеченных пенсионеров. Согласно решению правительства, одиноким 80-летним украинцам будут начислять 40% прожиточного минимума для лиц, утративших трудоспособность.
Это гораздо больше, чем для других категорий. В порядке, в который вносятся изменения, людям с инвалидностью II группы выделяют лишь 25% от прожиточного минимума, а для IIІ группы - и вовсе только 15%. С чем связано такое распределение - неясно.Можно предположить, что законодатели отталкивались от компенсации профессиональной деятельности по уходу. Если пересчитать выделяемую сумму на 20 гривен в час, денег хватит на то, чтобы оплачивать 1 час специалиста в день. Впрочем, удастся ли найти желающих работать за такие деньги на практике - отдельный вопрос.
Кроме того, эти выплаты учтут в общем семейном доходе, как это недавно сделали с субсидиями. Поднимая один показатель в формуле выплат, законодатель отменяет другой. Так что, если оформить эту доплату, выплату для малообеспеченной семьи пенсионеры рискуют уже и не получить. Как вариант, можно оформить вместо новой выплаты уже существующую надбавку за уход, которая не учитывается в общем доходе. Но стоит ли 50 гривен в месяц бумажной волокиты?
Сейчас эти 685 гривен будут суммироваться с 500 гривнами доплат пенсионерам - их до конца карантина никто не отменял. То есть одинокие пенсионеры будут получать в общей сложности минимум 2 897 гривен. Надбавка получается неплохая. Но с учетом того, что фактический прожиточный минимум в Украине составляет более 4 тысяч гривен, даже этой суммы мало.К одиноким, согласно текущему порядку выплат, относятся граждане, не имеющие трудоспособных родственников, обязанных по закону их содержать. Ранее же, когда устанавливалась компенсация по уходу за 80-летними, одиночество определялось тем, что пенсионер просто проживает один.Теперь же трудоспособные дети, мужья, братья и сестры, которые готовы уйти с работы, чтобы следить за своими родителями, не получат ни денег, ни стажа. Для них, начиная с 2019 года, ничего не меняется. Родственники могут разве что рассчитывать на соцработника, если предоставят объективные причины, по которым не могут следить за своими родителями. А если причины покажутся соцслужбе не слишком весомыми, не будет и этого.Никакие преимущества от ухода за пенсионерам не получат и посторонние украинцы. Они вообще не будут подавать документы для такой помощи. В порядке начисления доплат речь идет только о данных о самом пенсионере.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Роман!
Догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку, передбачає отримання відповідної компенсації, що призначається і виплачується у грошовій формі непрацюючим працездатним особам, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку.
Для призначення компенсації непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку, подають в місцеві органи з питань соціального захисту населення заяву, форма якої затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 22 лютого 2012 року № 96 “Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг”. Крім того, до заяви додаються: паспорт або документ, що посвідчує особу одержувача державної соціальної допомоги; довідка про перебування на обліку в органах Пенсійного фонду України або органах праці та соціального захисту населення — для особи, за якою здійснюється догляд; паспорт або документ, що посвідчує особу, за якою здійснюється догляд; документ, який підтверджує, що особа не працює: трудова книжка та довідка органів державної податкової служби довільної форми про те, що особа не перебуває на обліку у даному органі державної податкової служби як фізична особа — підприємець;за відсутності трудової книжки — заява особи із зазначенням причини відсутності трудової книжки; витяг з акта огляду медико-соціальної експертної комісії (для осіб, визнаних інвалідами І групи) — для особи, за якою здійснюється догляд.
Всего доброго!
Удачи Вам!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Надавачі соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону України "Про соціальні послуги" (далі - Закон) без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім’ї, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права і обов’язки та є:
Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд (абзац перший частини сьомої статті 13 Закону/
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі, незалежно від кількості осіб, за якими здійснюється догляд, розраховується як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, встановленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи - надавача соціальної послуги за попередніх шість місяців, що передують місяцю подання заяви про згоду надавати соціальні послуги.
Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи - надавача соціальної послуги обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу її сім’ї на кількість членів сім’ї, які включаються до її складу. Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 16 червня 2020 року № 419.
Відповідно до пункту 9 частини першої статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, зокрема підлягають:
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеС 1 января 2020 года вводится в действие новый Закон № 2671- VІІІ "О социальных услугах"
Закон определяет основные организационные и правовые принципы предоставления социальных услуг, направленных на профилактику сложных жизненных обстоятельств, преодоление или минимизацию их негативных последствий, лицам/семьям, находящимся в сложных жизненных обстоятельствах.
Создан Реестр предоставителей и получателей социальных услуг, включающий персональную информацию о предоставителях социальных услуг, отдельно - о физлицах, ухаживающих за членами семьи, и о получателях услуг.
Социальные услуги оказываются как государством, предпринимателями, так и физическими лицами. Физические лица могут предоставлять социальные услуги по уходу на непрофессиональной основе без прохождения обучения и соблюдения государственных стандартов членам своей семьи, которые проживают вместе, связаны общим бытом, имеют взаимные права и обязанности и являются:
1) лицом с инвалидностью I группы;
2) детьми с инвалидностью;
3) пожилыми людьми с когнитивными нарушениями;
4) неизлечимо больными, которые из-за нарушений функций организма не могут самостоятельно передвигаться и самообслуживаться;
5) детьми, больными тяжелыми перинатальными поражениями нервной системы, тяжелыми врожденными пороками развития, орфанными заболеваниями, онкологическими, онкогематологическими заболеваниями, детским церебральным параличом, тяжелыми психическими расстройствами, сахарным диабетом I типа (инсулинозависимые), острыми или хроническими заболеваниями почек IV степени, детьми, которые получили тяжелую травму, требуют трансплантации органа, паллиативной помощи. Перечень тяжелых заболеваний утверждает Кабинет Министров.
В таком случае выплачивается компенсация за уход.
Размер компенсации за уход физическим лицам без осуществления предпринимательской деятельности на профессиональной основе из расчета 70 % минимальной заработной платы в пчасовом размере за один час ухода за одним лицом, но не больше 360 часов на месяц.
Компенсация выплачивается в соответствии с трехсторонним письменным договором о предоставлении социальных услуг по уходу между физлицом, нуждающимся в уходе или его законным представителем и структурным подразделением по вопросам соцзащиты населения.
Существенных условием такого договора является количество часов предоставления социальных услуг по уходу на месяц.
Если коротко:
1. Вы должны внести отца в Реестр лиц, требующих предоставления социальной услуги.
2. Женщина, которую Вы хотите нанять, должна пройти обучение и быть занесена в Реестр лиц предоставляющих социальную услугу без осуществления предпринимательской деятельности на профессиональной основе.
3. Заключить трехсторонний письменный договор.