Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Для бизнеса, 17 февраля 2021, вопрос №38195 250₴

Чи може ТОВ залишатись в "непрацюючому" стані, коли замосновник та директор одна особа, яка притому веде бізнес, як ФОП?

В силу своєї некомпетентності, за порадою, відкрила ТОВ, де являюсь одним учасником. Так як робота по ТОВ для мене фінансово не вигідна, хочу зробити ФОП(що і мало бути з самого початку). Чи потрібно ТОВ ліквідовувати? Чи можна залишити його в непрацюючому стані? ТОВ було зареєстровано всього декілька днів тому, банківського рахунку ще не відкрито, ніякої роботи і операцій здійснено не було. І якщо ТОВ може залишатись у непрацюючому стані, то чи потрібно буде здавати "нульову" бухгалтерію та платити щомісяця ЄСВ?

Ответы юристов (10)

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Нульову звітність по ТОВ ДОВЕДЕТЬСЯ подавати у будь-якому разі , адже воно існує.

    Але є і інша проблема у ТОВ має бути директор - працівник, якому потрібно нараховувати зарплату не нижче встановленої , навіть якщо діяльності не буде.

    рекомендую Вам прийняти рішення засновників про ліквідацію ТОВ шляхом припинення та подати цей протокол реєстратору ЦНАПу.

    Процедура:

    . Частиною 1 статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи зобов'язані протягом трьох днів письмово повідомити про припинення юридичної особи орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. Частиною 9 Статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено перелік документів, які необхідно надати державному реєстратору:

    оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

    довіреність представника з правом подачі вищевказаних документів держреєстратору (керівник підприємства може подати документи без довіреності за умови, що інформація про його призначення / повноваженнях є в ЄДР);

    паспорт.

    2. Будемо вважати, що ліквідуєме ТОВ не має у своєму штаті працівників, яких необхідно звільнити в спеціальному, чітко визначеному порядку. Якщо ситуація інша, дивіться детальний порядок звільнення працівників у зв'язку з ліквідацією підприємства.

    3. Тим же протоколом про ліквідацію оформляємо рішення про призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора), визначаємо її повноваження, порядок прийняття рішень. Так само визначаємо порядок і строк пред'явлення (не може бути менше двох і більше шести місяців, з дня оприлюднення відомостей про ліквідацію підприємства на сайті реєстраційної служби) кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

    Перевірка в ході ліквідації підприємства

    Перевірка в податковій

    4. Наступним кроком протягом 3 днів, з моменту внесення до ЄДР запису про припинення підприємства, повідомляємо органи державної податкової служби про ліквідацію підприємства та погоджуємо строки проведення позапланових перевірок. Зняття підприємства з обліку в органах податкової служби регулюється Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом МФУ № 1588 від 09.12.2011 р.

    Пункт 11.1 зазначеного Порядку передбачає, що про своє рішення ліквідуватись платник податків зобов'язаний повідомити орган податкової протягом 3-х днів з моменту прийняття рішення про ліквідацію. При цьому, для подання податковій необхідно підготувати наступний перелік документів:

    заява платника податків за формою 8-ОПП, дата подачі якої фіксується в журналі за формою 6-ОПП;

    оригінал довідки за формою 4-ОПП (за наявності);

    копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те засновницькими документами про ліквідацію;

    копію розпорядчого документа (рішення) про створення ліквідаційної комісії.

    У нашому випадку зразок протоколу про ліквідацію містить і рішення про ліквідацію, і рішення про створення ліквідаційної комісії (тобто 2 в 1).

    Пунктом 11.6 зазначеного вище Порядку передбачено, що органи податкової служби повинні так організувати свою роботу, щоб вимоги до підприємства зі сплати податкових платежів, якщо такі матимуть місце, були пред'явлені до платника протягом строку, передбаченого для пред'явлення кредиторами своїх вимог до підприємства. Зазвичай такий термін становить два місяці.

    Якщо вимог щодо сплати податкових платежів в органу держподаткової служби до підприємства не буде, перший зобов'язаний видати останньому довідку за формою 22-ОПП, яка підтверджує відсутність заборгованості по податках. Довідка за формою 22-ОПП видається після проведення підприємством переліку певних дій, наприклад закриття банківських рахунків, повернення податковій всіх раніше виданих свідоцтв, довідок за формою 4-ОПП, патентів і т.д.

    Перевірка в Пенсійному фонді

    Фондам загальнообов'язкового соціального (пенсійного) страхування окремо подавати будь-які заяви (листи) про ліквідацію не обов'язково, тому що інформація про припинення юридичної особи шляхом ліквідації приходить їм від державного реєстратора електронним повідомленням. Самостійно варто зв'язатися тільки зі своїм інспектором у Пенсійному фонді для узгодження порядку проведення позапланової перевірки.

    За загальним правилом, відповідно до п. 5.1. Порядку прийняття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Постановою Правління ПФУ № 21-6 від 27.09.2010 р., органи ПФУ зобов'язані провести перевірку протягом 10 днів з моменту отримання відомостей від держреєстратора про початок ліквідації підприємства. Такі відомості приходять до органів ПФУ в електронній формі.

    В результаті перевірки, за умови відсутності недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску, органи ПФУ видають довідку про відсутність заборгованості.

    Розрахунки з кредиторами та інші дії при ліквідації підприємства

    5. Закриваємо в банківських установах всі рахунки, крім одного, у гривні, який буде використовуватися в ліквідаційній процедурі. Регулюється Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. № 492. Також закриваємо філії та представництва підприємства.

    6. Проводимо інвентаризацію та оцінку майна нашого підприємства. Порядок проведення інвентаризації передбачений Положенням про інвентаризацію активів та зобов'язань, що затверджене Наказом № 879 від 02.09.2014 р. Міністерства фінансів України. Оцінка майна проводиться суб'єктом професійної оціночної діяльності, відповідно до положень Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національних стандартів оцінки.

    7. Організовуємо стягнення дебіторської заборгованості. Частки підприємства в статутних капіталах інших господарських товариств також підлягають виділенню, оцінці і реалізації.

    8. По закінченні строку пред'явлення кредиторами своїх вимог ліквідаційна комісія (ліквідатор) складають проміжний ліквідаційний баланс, який підлягає затвердженню на загальних зборах учасників підприємства. До проміжного ліквідаційного балансу включаються вимоги кредиторів, визнані ліквідаційною комісією.

    9. Після затвердження проміжного ліквідаційного балансу, ліквідаційна комісія (ліквідатор) проводять розрахунки з кредиторами в порядку черговості, що передбачена ст. 112 Цивільного кодексу України.

    10. У разі недостатності коштів для розрахунку з кредиторами, продаємо проінвентаризоване майно. У разі недостатності всіх активів підприємства для розрахунку з кредиторами, в місячний термін звертаємося до господарського суду за своїм місцезнаходженням із заявою про порушення справи про банкрутство. Після порушення справи про банкрутство процедура ліквідації регулюється вже Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

    11. Після розрахунків з кредиторами, ліквідаційна комісія (ліквідатор) складають акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який підлягає затвердженню рішенням засновників (учасників) або уповноваженим ними органом. Вимоги про обов'язкове підтвердження ліквідаційного балансу аудиторським висновком, а також про нотаріальне посвідчення підписів на ліквідбалансі скасовано з 19.12.2011 р.

    Черговість задоволення вимог кредиторів в процедурі ліквідації за рішенням власника встановлена ст. 112 Цивільного кодексу України.

    12. Закриваємо в банківській установі поточний рахунок, яким ми користувалися для проведення розрахунків з кредиторами.

    13. Зняття підприємства з обліку в органах державної податкової служби, фондах загальнообов'язкового пенсійного (соціального) страхування відбувається без Вашої участі (автоматично) після отримання вказаними вище органами інформації від держреєстратора в електронному вигляді.

    14. Проводимо розрахунки з учасниками нашого товариства з обмеженою відповідальністю у разі, якщо після розрахунків з кредиторами ми ще маємо в своєму розпорядженні будь-які активи.

    15. Щодо печаток і штампів підприємства. До 22.02.2011 р. все регулювалося Інструкцією про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також про порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, та затвердження Умов і правил провадження діяльності з відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, затверджена Наказом МВС України від 11.01.1999 р. № 17.

    Відповідно до 22.02.2011 р., крім документа про сплату послуг дозвільної системи, протоколу про ліквідацію та двох примірників відбитків печатки, необхідно було подавати заяву на знищення печаток. Сплативши 18 грн. вартості послуг органу дозвільної системи, в день подачі документів можна було знищити печатку та отримати квитанцію про знищення з примірником відбитка печатки.

    Після 22.02.2011 р., враховуючи те, що зазначена вище Інструкція втратила чинність, норма щодо зобов'язання здавати печатки і штампи для знищення в органи внутрішніх справ на даний момент не діє. Відповідне роз'яснення дав Держкомпідприємництва у своєму листі від 18.07.2011 р. № 5916.

    16. Передаємо до відповідної архівної установи документи, які підлягають тривалому зберіганню, одержуємо про це відповідну довідку. Тривалому зберіганню, наприклад, підлягають відомості про виплату заробітної плати (75 років). Більш детально про роботу з архівом читайте у статті Порядок передачі документів до архіву при ліквідації підприємства.

    Остаточний пакет для виключення підприємства з єдиного реєстру

    17. Не раніше, ніж через два місяці з моменту подачі держреєстратору першого рішення про ліквідацію, але не пізніше шести місяців, організовуємо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про ліквідацію нашого підприємства як юридичної особи.

    Для цього подаємо держреєстратору наступний перелік документів:

    заповнену заяву про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

    довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

    До 2016 р на завершальній стадії необхідно було також подавати довідки про відсутність заборгованості з податків та єдиного соціального внеску. Зараз же правова модель змінилася і зазначені довідки подавати держреєстратору більше не потрібно. Але, як завжди, не все так просто.

    Передбачено, що податкова і пенсійний, як і інші кредитори, можуть пред'явити свої вимоги лише протягом строку, передбаченого ліквідаційною комісією у протоколі про ліквідацію. Але при цьому, податкова і пенсійний у встановлений строк можуть направити держреєстратору інформацію про те, що підприємство має перед ними неоплачений борг. Отримавши таку інформацію від податкової та/або пенсійного, держреєстратор зобов'язаний відмовити у прийнятті заяви про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

    _---__---

    Зразок документ:

    Протокол № ___

    Загальних зборів учасників

    Товариства з обмеженою відповідальністю „Прогрес”

    м. Київ "___"___ 20___ р.

    Товариство з обмеженою відповідальністю „Прогрес”, м. Київ, Майдан Незалежності, 2, ідентифікаційний код юридичної особи 000 (надалі – Товариство) діє на підставі Статуту Товариства та чинного законодавства України. Вищим органом Товариства відповідно до Статуту Товариства є Загальні збори учасників (надалі за текстом разом – Загальні збори учасників).

    Присутні учасники Товариства:

    1. Іванов І.І., який проживає ___, ідентифікаційний номер ___, паспорт ___ №___, виданий ___, дата видачі ___, особисто - розмір частки дорівнює 50%;

    2. Олександров О.О., який проживає ___, ідентифікаційний номер ___, паспорт ___ №___, виданий ___, дата видачі ___, особисто - розмір частки дорівнює 50%

    Присутні 100% голосів. Ці Загальні збори учасників повноважні приймати будь-які рішення по всім питанням діяльності Товариства згідно з чинним законодавством України та установчими документами Товариства.

    Запрошені:

    1. Директор Товариства Петров П.П., який проживає (зареєстрований) за адресою: ___. Ідентифікаційний номер ___

    Порядок денний:

    1. Про припинення Товариства шляхом його ліквідації за рішенням учасника;

    2. Про призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора) Товариства, визначення її повноважень та порядку прийняття нею рішень;

    3. Про порядок та строки проведення ліквідаційної процедури Товариства;

    4. Про організацію виконання рішень, прийнятих на цих Загальних зборах учасників.

    1. З першого питання порядку денного слухали:

    - учасника Товариства Іванова І.І., який запропонував припинити Товариство як юридичну особу шляхом його ліквідації за рішенням учасника, відповідно до чинного законодавства України, у зв’язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг.

    Вирішили:

    1. Припинити Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес", м. Київ, Майдан Незалежності, 2, ідентифікаційний код юридичної особи 000, шляхом його ліквідації за рішенням учасника, відповідно до чинного законодавства України, у зв’язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг.

    Голосували:

    "За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.

    Рішення з першого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.

    2. З другого питання порядку денного слухали:

    - учасника Товариства Олександрова О.О., який висунув пропозицію щодо призначення ліквідатором директора Товариства Петрова П.П. з наданням йому відповідних повноважень та визначенням порядку прийняття ним рішень у ліквідаційній процедурі Товариства.

    Вирішили:

    1. Призначити ліквідатором Товариства директора Товариства Петрова П.П., який проживає (зареєстрований) за адресою: ___. Ідентифікаційний номер ___;

    2. Наділити ліквідатора повноваженнями керівника (директора) Товариства відповідно до установчих документів Товариства та чинного законодавства України;

    3. Визначити, що рішення в ліквідаційній процедурі приймаються ліквідатором одноособово з усіх питань.

    Голосували:

    "За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.

    Рішення з другого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.

    3. З третього питання порядку денного слухали:

    - учасника Товариства Іванова І.І., який ознайомив учасників з проектом порядку проведення ліквідаційної процедури Товариства та запропонував загальний строк проведення ліквідаційної процедури в два місяці.

    Вирішили:

    1. Затвердити порядок проведення ліквідаційної процедури Товариства, який передбачає наступні заходи:

    - звернення протягом 3-х днів з моменту прийняття рішень, згідно з цим протоколом, до органу, який здійснив державну реєстрацію Товариства з повідомленням про припинення Товариства шляхом ліквідації;

    - звернення в триденний строк з моменту прийняття рішення про ліквідацію Товариства до органів державної податкової служби та до органів Пенсійного фонду України з відповідним повідомленням про ліквідацію Товариства та організацію позапланових перевірок;

    - повернення торговельних патентів, ліцензій, зняття з обліку РРО;

    - анулювання статусу платника ПДВ, єдиного податку;

    - організація комплексу робіт щодо звільнення працівників Товариства у зв’язку з ліквідацією;

    - розгляд вимог кредиторів, заявлених до Товариства протягом двох місяців з моменту опублікування державним реєстратором оголошення про припинення Товариства шляхом ліквідації;

    - закриття в банківських установах поточних рахунків, які не будуть використовуватись в процедурі ліквідації Товариства;

    - проведення інвентаризації та оцінки майна Товариства;

    - стягнення дебіторської заборгованості Товариства;

    - складення та затвердження за результатами виявлення кредиторів проміжного ліквідаційного балансу Товариства;

    - проведення розрахунків з кредиторами Товариства;

    - продаж майна Товариства, у випадку недостатності грошових коштів для проведення розрахунків з кредиторами Товариства;

    - складення та затвердження ліквідаційного балансу Товариства;

    - закриття поточного банківського рахунку;

    - зняття Товариства з обліку в органах державної податкової служби, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування;

    - проведення розрахунків з учасниками Товариства;

    - передача документації, що підлягає довгостроковому зберіганню, до відповідної архівної установи;

    - внесення в Єдиний державний реєстр запису щодо припинення Товариства шляхом ліквідації;

    - вчинення інших заходів, направлених на ліквідацію Товариства як юридичної особи.

    2. Встановити двомісячний строк, з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення Товариства як юридичної особи шляхом ліквідації, для звернень кредиторів з відповідними заявами про грошові вимоги до Товариства. Вказаний строк може бути збільшений за відповідним рішенням Загальних зборів учасників Товариства, у випадку виникнення певних непередбачуваних обставин.

    Голосували:

    "За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.

    Рішення з третього питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.

    4. З четвертого питання порядку денного слухали:

    - учасника Товариства Олександрова О.О., який запропонував уповноважити ліквідатора Товариства Петрова П.П. організувати виконання прийнятих на цих Загальних зборах учасників Товариства рішень.

    Вирішили:

    1. Уповноважити ліквідатора Товариства Петрова П.П. організувати виконання прийнятих на цих Загальних зборах учасників Товариства рішень.

    Голосували:

    "За" – одноголосно, "Проти" – відсутні, "Утримались" – відсутні.

    Рішення з четвертого питання порядку денного прийнято одноголосно усіма учасниками Товариства.

    Всі рішення, що прийняті/ухвалені на цих Загальних зборах учасників набирають чинності негайно після підписання цього протоколу всіма присутніми на цих Загальних зборах учасників Учасниками.

    Всі Учасники, що були присутні на цих Загальних зборах учасників, були належним чином, у передбачений Статутом Товариства та чинним законодавством України строк та спосіб, повідомлені про час і місце проведення цих Загальних зборів учасників та порядок денний цих Загальних зборів учасників, а також попередньо ознайомились з усіма питаннями, що розглядались на цих Загальних зборах учасників, та всіма необхідними документами.

    Учасник Товариства

    Іванов І.І., особисто ___/___

    Учасник Товариства

    Олександров О.О., особисто ___/___

    З протоколом ознайомлений:

    Директор/Ліквідатор Товариства

    Петров П.П. ___/___

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Кальницкий Георгий  Валериевич
    Кальницкий Георгий Валериевич 3 года назад

    Юрист, г. Одесса, 33 года опыта

    Доброго дня, Діану!

    Так, може, але потрібно правильно оформити це положення Рішенням засновника та наказом по підприємству, щоб зарплату зовсім не нараховувати. Ви як засновник маєте на це право, але це потрібно оформити віповідним документом. Але нульови звіти буде потрібно здавати.

    Якщо потрібна додаткова допомога, звертайтеся особисто через кнопку Звернутися.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Добрый день!

    Законодательством Украины, в частности ч. 2 ст. 145 Гражданского кодекса и ст. 62 Закона от 19.09.91 г. № 1576-XII «О хозяйственных обществах» предусмотрено создание в обществе с ограниченной ответственностью (далее – ООО) коллегиального (дирекции) или единоличного (директора) исполнительного органа, подотчетного общему собранию участников.

    Такая норма – императивная, поэтому при регистрации ООО создание исполнительного органа (в соответствии с уставом предприятия) обязательно.

    В случае найма руководителя предприятия с ним заключается трудовой договор (контракт), в котором определяется срок найма, права, обязанности и ответственность руководителя, условия его материального обеспечения, условия увольнения его с должности, другие условия найма по согласованию сторон.

    Директор в таком случае является наемным работником и ему должны выплачивать зарплату с соблюдением минимальных гарантий в оплате труда. Отказаться от зарплаты директор не может. Это все равно будет рассматриваться как нарушение законодательства о труде. Об этом, в частности, говорят специалисты Главного управления ГФС в Закарпатской области в консультации от 12.03.16 г.В то же время согласно ч. 2 ст. 65 Хозяйственного кодекса (далее – ХК) собственник может осуществлять свои права в отношении управления предприятием непосредственно или через уполномоченные им органы согласно уставу предприятия или другим учредительным документам.

    Итак, ХК предоставляет владельцу предприятия право осуществлять управление предприятием самостоятельно, в случае если это предусмотрено уставом предприятия или другими учредительными документами.

    О том, что уполномоченным лицом юридического лица, имеющим право подписи налоговой отчетности, является лицо, определенное учредительными документами юридического лица, сказано также в разъяснении ГФС в ОИР (категория 135.02).

    Однако обратите внимание, что обычно налоговики настаивают на том, что выполнение учредителем функций директора без заключения трудового договора возможно, только если предприятие не ведет хозяйственной деятельности и не получает дохода.

    Хозяйственная деятельность – это деятельность лица, связанная с производством и реализацией товаров, выполнением работ, предоставлением услуг, направленная на получение дохода (пп. 14.1.36 Налогового кодекса, далее – НК).

    Учредитель – директор

    Чтобы возложить функции директора на учредителя, следует:

    в уставе ООО предусмотреть положение, согласно которому управление предприятием может осуществлять один из его участников. Если такого положения в уставе нет, следует внести изменения в него решением общего собрания, оформленным протоколом;

    принять решение о временном управлении ООО одним из участников на основании устава предприятия общим собранием участников ООО (собственником). Решение оформляется протоколом общего собрания (или решением учредителя), в котором четко прописывают, что такие обязанности возлагаются на учредителя временно (на период приостановки деятельности), и он не становится директором, а лишь получает право совершать действия от имени юрлица без доверенности;

    уведомить госрегистратора о полномочиях учредителя исполнять обязанности директора (представить Регистрационную карточку о внесении изменений в сведения о юридическом лице, которые содержатся в Едином государственном реестре юридических лиц и физических лиц – предпринимателей, по форме № 3, утвержденной приказом Минюста от 18.11.16 г. № 3268/5), и налоговую инспекцию, предоставив справку о взятии на учет налогоплательщика по форме № 1-ОПП (приложение 6 к Порядку учета плательщиков налогов и сборов, утвержденному приказом Минфина от 09.12.11 г. № 1588).

    В письме Минсоцполитики от 07.02.12 г. № 113/ 13/84-12 сказано, что форма участия собственника (участников) в управлении предприятием, в случае если он осуществляет управление предприятием без заключения трудового договора (в т. ч. на период времени, когда предприятие не ведет хозяйственной деятельности), и способ вознаграждения собственника за такую деятельность могут быть определены в учредительных документах.Итак, если учредитель не состоит в трудовых отношениях с предприятием, ему не должна начисляться зарплата и, соответственно, не будет уплачиваться с нее ЕСВ, НДФЛ и военный сбор. Отчет по ЕСВ и форма № 1ДФ также не представляются (пп. «б» п. 176.2 НК; п. 11 разд. ІІ Порядка формирования и представления страхователями отчета о суммах начисленного единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденного приказом Минфина от 14.04.15 г. № 435).

    В то же время финансовая отчетность все равно представляется независимо от того, ведется ли налогоплательщиком хозяйственная деятельность в отчетном периоде (П(С)БУ 25 «Финансовый отчет субъекта малого предпринимательства», утвержденное приказом Минфина от 25.02.2000 г. № 39).

    Налоговую отчетность по каждому отдельному налогу налогоплательщик обязан представлять за каждый установленный НК отчетный период, в котором возникают объекты налогообложения, или в случае наличия показателей, которые подлежат декларированию, в соответствии с требованиями НК (п. 49.2 НК).

    Финансовую и налоговую отчетность имеет право представлять и подписывать также учредитель (ч. 4 ст. 8 Закона от 16.07.99 г. № 996-XIV «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Ук­раине»).Выводы

    Учредитель может осуществлять управление предприятием без директора, если это предусмотрено уставными документами предприятия и хозяйственная деятельность временно не ведется.

    Если директор работает по трудовому договору, его заработная плата не может быть ниже законодательно установленного размера минимальной заработной платы.Финансовая отчетность предоставляется на общих основаниях.

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 3 года назад

    Юрист, г. Киев

    Доброго дня! ЗУ Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю передбачає - Виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства. Але існує можливість здійснення керівництва таким підприємством безпосередньо засновником.

    Так само закон передбачає і можливість добровільного припинення товариства за рішенням загальних зборів учасників у порядку, встановленому цим Законом, з дотриманням вимог, встановлених законодавством

    Тож варіантів є декілька:

    а) ви подаєте до реєстратора документи про припинення;

    б) ви не ведете фактично діяльності, але із дотриманням закону маєте здавати нульову звітність

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Доброго дня, Діано!

    По вашим питанням повідомляю наступне.

    1) В силу своєї некомпетентності, за порадою, відкрила ТОВ, де являюсь одним учасником. Так як робота по ТОВ для мене фінансово не вигідна, хочу зробити ФОП(що і мало бути з самого початку). Чи потрібно ТОВ ліквідовувати? - ні, непотрібно.

    2) Чи можна залишити його в непрацюючому стані? - так, можна. Також потрібно у статуті передбачити можливість управління ТОВ безпосередньо засновником, який водночас є єдиним учасником.

    3) ТОВ було зареєстровано всього декілька днів тому, банківського рахунку ще не відкрито, ніякої роботи і операцій здійснено не було. І якщо ТОВ може залишатись у непрацюючому стані, то чи потрібно буде здавати "нульову" бухгалтерію та платити щомісяця ЄСВ?

    Якщо на підприємстві немає найманих працівників, то і заробітна плата не нараховується. При цьому власник (засновник) підприємства може здійснювати свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи згідно зі статутом підприємства чи іншими установчими документами (ч. 2 ст. 65 Господарського кодексу України). Тому засновник, який не перебуває у трудових відносинах з підприємством, не повинен нараховувати собі зарплату. Водночас може виконувати функції управління підприємством. Також засновнику надано право подавати звітність та вести бухоблік (ч. 4 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV). Податківці звертають увагу на те, що засновник може сам підписувати звітність тільки в разі повного «заморожування» юрособи (без діяльності, найманих працівників тощо) (301.04.01 БЗ, лист ДФСУ від 01.06.2017 р. № 435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).

    Для того, щоб мати можливість подавати звітність засновнику необхідно на підставі протоколу покласти на себе обов’язок із складання звітності підприємства.

    Щодо питання про подання звітності непрацюючим підприємством, то тут все залежить від виду звітності:

    Так, не потрібно подавати нульову звітність з ЄСВ та податкового розрахунку за формою № 1ДФ. Це прямо зазначено у законодавстві.А саме, згідно з п. 11 розд. ІІ Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435, якщо юридичні особи або фізособи – підприємці не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, Звіт за найманих працівників до фіскальних органів ними не подається.

    Форма № 1 ДФ подається лише у разі нарахування (виплати) заробітної плати та інших доходів фізичним особам у звітному періоді (пп. «б» п. 176.2 Податкового кодексу України, далі – ПК).

    Щодо інших звітів, які подаються до органу ДФС:

    Пунктом 49.2 ПК передбачено, що платник податків зобов’язаний за кожний встановлений цим ПК звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього ПК подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

    Виняток – платники, визначені пп. 212.1.15 ПК (особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню (п. 49.21 ПК). Вони зобов’язані подавати податкові декларації за кожний звітний період, незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

    Отже, непрацююче підприємство повинно подати декларації з податків і зборів у таких випадках:

    - у разі наявності будь-яких показників за звітний період, які підлягають декларуванню (в т.ч. у разі наявності суми від’ємного значення попередніх періодів у платників ПДВ – потрібно подавати декларацію з ПДВ; у разі наявності у платника податку на прибуток показників, які мають нульове значення або підлягають декларуванню у складі фінансової звітності, що подається разом з декларацією, – подавати декларацію з податку на прибуток та форми фінансової звітності (лист ДФС від 05.08.16 р. № 17619/10/26-15-12-05-11);

    - у разі реалізації пального;

    - при наявності ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією.

    Висновки: якщо на підприємстві лише один засновник,то він не повинен нараховувати собі зарплату, якщо не перебуває з підприємством у трудових відносинах. Засновник має право виконувати функції управляння підприємством і подавати звітність на підставі протоколу (рішення єдиного засновника). Щодо подання нульової звітності, то це залежить від виду звітності.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Шишкин Алексей Юрьевич
    40%
    Шишкин Алексей Юрьевич 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 33 года опыта

    Зареєстроване вами ТОВ може знаходитися в непрацюючому стані і не займатися господарською діяльністю скількі завгодно, це законодавством не заборонено. Тим часом ви будучи засновником та директором цього ТОВ маєте право здійснювати діяльність як ФОП це також законом не заборонено. Але вам треба мати на увазі, що в ТОВ вже є директор це найманий працівник даже якщо це ви засновник цього ТОВ і йому потрібно беде нараховувати хоть якусь зарплатню, що потягне за собою сплату податків НДФЛ, військовий збір та ЕСВ. Цього працівника ви призначили при реєстрації ТОВ і він зазначений у вашою реєстраційної справі, як керівник. Ці дані автоматично отрумує податкова служба. А тому за існування самого ТОВ потрібно буде подавати звітність - нульову по діяльності ТОВ та не нульову по нарахованим податкам на зарплатню директора. Або можете ліквідувати це ТОВ у вашому випадку це буде зробити не складно, тому що не має господарської діяльності. Для ліквідації треба звернутися до органу реєстрації або реєстратора з відповідним рішенням в реєстраційній справі буде проставлений стус на ліквідації, після чого отримати довідку від податкової про відсутність боргів за податками, отримати довідку з пенсійного органу про відсутність боргів, довідку від комісії з ціних паперів про відсутність непогашеної ємісії цінних паперів, так не дивуйтеся така довідка потрібно для будь якого підприємтсва у разі його ліквідації, довідку з архіву про передання в архів документів і все. Приймайте рішення.

    Новиков Ярослав
    Новиков Ярослав 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 17 лет опыта

    Вітаю! Краще закрити ваше ТОВ. За рішенням загальних зборів засновників. Буде простіше та спокойніше для вас. Не потрібно буде здавати звітність. Усунете ймовірність будь якої відповідальності. Мої послуги 15000грн.

    Марусяк Андрій Романович
    Марусяк Андрій Романович 3 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта

    Чи може ТОВ залишатись в "непрацюючому" стані, коли замосновник та директор одна особа, яка притому веде бізнес, як ФОП?

    В силу своєї некомпетентності, за порадою, відкрила ТОВ, де являюсь одним учасником. Так як робота по ТОВ для мене фінансово не вигідна, хочу зробити ФОП(що і мало бути з самого початку). Чи потрібно ТОВ ліквідовувати? Чи можна залишити його в непрацюючому стані? ТОВ було зареєстровано всього декілька днів тому, банківського рахунку ще не відкрито, ніякої роботи і операцій здійснено не було. І якщо ТОВ може залишатись у непрацюючому стані, то чи потрібно буде здавати "нульову" бухгалтерію та платити щомісяця ЄСВ?

    Доброго дня! закрийте або продайте ТОв. Рекомендую продати, покупці будуть, нічого кримніального і нелегального в цьому немає. Щасти вам!

    Пуха Наталія ТендерОк
    40%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    По перше час для подачі звітності у вас ще є тому рекомендую спочатку визначитись чи є у вас необхідність у подальшому існуванні ТОВ (з нульовою діяльністю) чи є необхідність припинення існування ТОВ.

    Отже якщо ви вирішили що ТОВ має припинити свою діяльність, то прийміть рішення засновника про ліквідацію ТОВ шляхом припинення та подайте це рішення реєстратору ЦНАП.

    За період поки буде тривати процес припинення звітність необхідно подавати, так само як і подати ліквідаційну звітність.

    Якщо вирішили, що ТОВ має існувати з нульовою діяльністю рекомендую внести зміни до Статуту (до пункту що засновник може виконувати функції керівника та бухгалтера без оплати, виплати зп премій тощо, що між ТОВ та засновником, який виконує функції керівника існують корпоративні відносини, а не трудові) звільнити себе з посади директора.

    А надалі подавати лише квартальну звітність з "0 ", зазначене убезпечить вас від штрафних санкцій, за невиплату зп і нарахування ЄСВ, а далі здійснюєте свою діяльність через ФОП, а у разі необхідності відкриєте рахунок будь-якому банку для ТОВ і будете здійснювати діяльність ТОВ.

    Успіху

    Мєньков Андрій Васильович

    Доброго дня Діано! Закрити ТОВ чи залишити його у "непрацюючому" стані - вирішувати звісно Вам.

    "Непрацююче" ТОВ не буде викликати претензій, якщо у ТОВ немає найманих працівників, зокрема директора, а керує ТОВ безпосередньо його учасник (засновник).

    Тобто трудові відносини між таким ТОВ і учасником не виникають.

    Для цього треба:

    — у статуті передбачити можливість управління ТОВ безпосередньо учасником;

    — загальним зборам прийняти рішення про те, що у зв’язку з відсутністю госпдіяльності управління ТОВ покладається на учасника товариства.

    — оформити електронні ключі для засновника —керівника ТОВ;

    — подати заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів (форма наведена в Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженому наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557).

    Звітність.Якщо ви правильно оформите відносини з учасником — керівником товариства, то Звіт за формою № 1ДФ і Звіт з ЄСВ за найманих працівників подавати не потрібно. Але нульові звіти, швидше за все, доведеться подавати з податку на прибуток.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України