Начните консультацию с юристом онлайн
Вопрос такой .Были всей семьей прописаны в квартире родителей мужа , но ни одного дня там не проживали .Прописка нужна была в том числе и для получения социальных выплат на детей .Все время проживали в другом городе , со временем построили дачу и живем на даче .Как можно признать это жилье единственным местом проживания семьи и 2 несовершеннолетних детей ?Дача ( добротный дом со всеми удобствами и тд , есть право собственности на землю , но дом не оформлен ) Благодарю.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (9)
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Доброго дня!
Для отримання можливості реєстрації місця проживання у будинку, його статус необхідно спочатку змінити з дачного (садового) на жилий. Переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов'язані адміністративно або територіально - Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321 постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321
Для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються:
- копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку (крім випадку, коли право власності на такий будинок зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);
- письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий;
- звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.
Технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб’єктом господарювання, у якого працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 “Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668).
4. За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.
Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:
неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку;
виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;
встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов’язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).
5. Місцева рада у триденний строк з дня прийняття рішення про переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки видає або надсилає власникові рекомендованим листом з описом вкладення рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок із зазначенням його адреси (рішення про відмову в переведенні разом з поданими документами).
Рішення про переведення є підставою для використання дачних і садових будинків як житло, зокрема для реєстрації місця проживання.
6. У разі відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок власник має право повторно подати документи, зазначені у пункті 3 цього Порядку, після усунення причин, що стали підставою для прийняття такого рішення.
Для застосування механізму переведення дачних і садових будинків у жилі будинки, необхідною передумовою є їх відповідність будівельним нормам та зміни цільового призначення земельної ділянки для індивідуального садівництва на цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
Юрист, 19 лет опыта
Добрый день Наталья!
В первую очередь Вам необходимо ввести в эксплуатацию Ваш дачный дом и зарегистрировать право собственности на него. При этом если дом построен до 05.08.1992 года вводить его в эксплуатацию не требуется. Для введения в эксплуатацию Вам необходимо заказать техническое обследование дома в любом БТИ (в.ч. частного техника) который подготовит технический паспорт. Затем обратиться в ГАСК (госархконтроль местного совета) и подать техпаспорт и декларацию для регистрации. Датой введения в эксплуатацию будет дата реестрации декларации о готовности объекта к эксплуатации. После обращайтесь к регистратору (в ЦНАП) для регистрации права собственности на дом после чего опять в ЦНАП для регистрации места жительства.
Адвокат, г. Чернигов, 7 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Додатково до відповідей колег раджу спробувати, як варіант, взяти у сільській, селищній, міській (в залежності від того, де Ви проживаєте) раді довідку, що такі то громадяни проживають за такою адресою без реєстрації місця проживання.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!.
Повідомляю наступне:
Для початку Вам треба ввести будинок в експлуатацію отримати рішення органу МС з архітектури(ДАБК)
ВИГОВИТИ техпаспорт через БТІ
Можливо необхідно буде змінити цільове призначення землі " під будівництво і обслуговування житлових будинків"
Зареєструвати право власності в реєстрі речових прав ,через нотаріуса чи реєстратора хЦНАПу.
Через ЦНАП зареєструвати місце проживання. Стара реєстрація зніметься автоматично.
З повагою
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Харьков, 32 года опыта
Добрый день. Поскольку у вас на землю есть право собственности, то задача упрощается - надо ввести дом в эксплуатацию. Для этого в ДАБИ подаются документы (проект дома) с описанием и специалисты принимают решение. После ввода дома в эксплуатацию, обращаетесь в БТИ за составлением техпаспорта.
Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта
Я так понимаю целью этого является получение другого жилья?
В первую очередь Вам нужно узаконить дачный дом.
После этого получить из органов местного самоуправления документ о том, что Вы там постоянно проживаете.
Потом обращаться в БТИ
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Тут відповідь не є одна та залежить від цілей для яких Вам необхідно отримання зазначеної інформації, як варіанти пропоную наступні:
- Покази свідків (сусідів, близки осіб, тощо);
- Довідка з дер реєстру, що підтверджує відсутність нерухомого майна https://kap.minjust.gov.ua/services?keywords=
Щодо питання узаконення (введення) в експлуатацію дачного будинку, то тут питання яке вирішується в дещо іншому руслі, зокрема принцип на практиці виглядає наступним чином:
Власник земельної ділянки на якому розміщений садовий будинок разом з документами по ділянці та землевпорядною документацією, довідкою з садового кооперативу тощо, та документами, що посвідчують особу звертається до БТІ (за місцезнаходженням земельної ділянки), та просить виготовити документацію, на садовий будинок. Зазначена установа після сплати Вами внеску пришле до вас архітектора йому ж і повідомите, що хочете зробити документацію на садовий будинок для переведення його в житловий.
БТІ виготовить вам паспорт на садовий будинок, який ви зможете у них ж й зареєструвати, або звернетесь до ЦНАП.
Наступний етап це зміна призначення будинку для цього ви звертаєтесь з тими ж документами до територіального органу за дозволом і отримуєте його та це й же пакет документів подаєте повторно в БТІ, і через деякий час отримуєте новий техпаспорт і знову звертаєтесь в ЦНАП і реєструєте за собою право власності на житловий будинок.
І вже як власник будинку реєструєтесь там та надаєте дозвіл на реєстрацію членів своєї сім'ї.
Детально про документи для оформлення https://dreamdim.ua/uk/poryadok-vvedennya-v-eksplu... , процедура не складна в середньому займає від 2 до 6 міс.
Успіхів
Юрист, г. Херсон, 20 лет опыта
Добрий день!
Оскільки земельна ділянка на якій стоїть ваш дачний будинок приватизовна, Вам необхідно ввести в експлуатацію дачний будинок, через ДАБІ, замовити тех паспорт, і оскільки на сьогоднішній день законодавством дозволена реєстрація в дачних будинках взявши док на нараво власності на будинок та взявши довідку в органі місцевого самоврядування де ви проживаєте, про тещо з певного періода ви постійно проживаєте за вказаню адресою та іншого місця не маєте, Вам необхідно буде знятися з реєстрації за попереднім місцем реєстрації і зареєструватися на новому. реєстрацію ви проведете і зняття з реєстрації в один день за двома позиціями. Вдалого вам вирішення свого питання.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Наталья!
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 29 квітня 2015 р. № 321
ПОРЯДОК
переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки:
Про затвердження Порядку перевед... | від 29.04.2015 № 321 (rada.gov.ua)
"1. Цей Порядок визначає механізм переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки.
2. Переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов’язані адміністративно або територіально.
3. Для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються:
копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку (крім випадку, коли право власності на такий будинок зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);
письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий;
звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.
Технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб’єктом господарювання, у якого працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 “Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668).
4. За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.
Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:
неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку;
виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;
встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов’язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).
5. Місцева рада у триденний строк з дня прийняття рішення про переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки видає або надсилає власникові рекомендованим листом з описом вкладення рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок із зазначенням його адреси (рішення про відмову в переведенні разом з поданими документами).
Рішення про переведення є підставою для використання дачних і садових будинків як житло, зокрема для реєстрації місця проживання.
6. У разі відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок власник має право повторно подати документи, зазначені у пункті 3 цього Порядку, після усунення причин, що стали підставою для прийняття такого рішення".