Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 05 августа 2021, вопрос №46487 800₴

Отказ в первой регистрации транспортного средства (документы добавлены)

Висновок експерта: Номер кузова, номер двигуна, наданого на дослідження транспортного засобу, не змінювався. Номер кузова не змінювався - остов кузова зварений з кузовних частин кількох автомобілів, способом, який не відповідає заводському.
На этом основании мне завтра хотят отказать в первой регистрации транспортного средства.
Нужна консультация.
P.S. добавлены документы

Ответы юристов (10)

    Гончаренко Константин
    8.8%
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Підстави для відмови: Подання до суб’єкта надання адміністративної послуги неповного пакета документів;

    невідповідність ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу із зазначеними в поданих документах;

    в результаті перевірки за Єдиним державним реєстром МВС та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби встановлено, що транспортний засіб перебуває в розшуку під арештом.

    В окремих випадках наявність обтяжень відносно транспортного засобу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та відсутність або наявність відповідної інформації про фізичну особу в Єдиному державному демографічному реєстру, Єдиному реєстрі боржників.

    Висновок експерта центру МВС треба отримати письмово, якщо дані зазначені у висновку не відповідають дійсності і складові частини авто не перероблювалися самовільними втручаннями третіх осіб то висновок та писмову ввдмову центру МВС необхідно оскаржити у судовому процесі, визнати дії посадових осіб незаконними та зобов'язати вчинити реєстраційні дії.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Дмитрий Клиент 2 года назад

      Спасибо. Правильно ли я понимаю, что фактически, из Вашего ответа, нет причин для отказа в регистрации?

      Алгоритм действий в случае отказа понятен.

      • Гончаренко Константин
        12.5%
        Гончаренко Константин 2 года назад

        Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

        Підстави для відмови чітко прописані, якщо серед них немає Вашої то відмова незаконна і підлягає оскарженню у суді.

        З повагою,

        Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    15%
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий вечір, Дмитро!

    Відповідно до п. 15 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів а також самохідних машин сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» від 07 вересня 1998 року № 1388:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF...

    Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається.

    На самостійно сконструйовані транспортні засоби та на зареєстровані в уповноважених органах МВС транспортні засоби із знищеними ідентифікаційними номерами їх складових частин (кузова, шасі, рами) або на транспортні засоби, ідентифікаційні номери складових частин яких пошкоджені під впливом корозії, знищені (пошкоджені) чи підроблені внаслідок незаконного заволодіння або в разі, коли проведена заміна таких складових частин після дорожньо-транспортної пригоди, наносяться спеціальні індивідуальні номери чи здійснюється дублювання первинних ідентифікаційних номерів складових частин (у разі встановлення відповідності ідентифікаційного номера таким засобам) згідно з вимогами міжнародних і державних стандартів.

    Окрім цього, згідно з п. 37 вищевказаної Постанови, державна реєстрація (перереєстрація) переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів про відповідність їх вимогам безпеки дорожнього руху та документів, що підтверджують правомірність придбання встановлених кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери (у разі їх заміни).

    Документами про відповідність переобладнаних в індивідуальному порядку транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху є акт технічної експертизи (крім переобладнаних автобусів) за формою згідно з додатком 5 або сертифікат відповідності, виданий випробувальною лабораторією (центром), що має атестат акредитації відповідної галузі та повноваження щодо проведення перевірки технічного стану транспортних засобів, органом з оцінки відповідності, що визнаний та призначений в установленому порядку проводити процедуру сертифікації транспортних засобів, чи підприємством, що має сертифікат відповідності державної системи сертифікації УкрСЕПРО з установлення відповідності конструкції переобладнаного транспортного засобу умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження переобладнання.

    Що зазначено у свідоцтві про реєстрацію вказаного транспортного засобу?

    Що він має особливу відмітку з приводу того, що задня частина кузова встановлена з іншого автомобіля-донора?

    Відмови може не бути.

    Головний сервісний центр МВС України створений 7 листопада 2015 року на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 889 «Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ». Він є міжрегіональним територіальним органом Міністерства внутрішніх справ України, який здійснює надання платних і безоплатних послуг, віднесених до компетенції Міністерства внутрішніх справ України, а також бере безпосередню участь у реалізації державної політики в сфері надання таких послуг.

    Система сервісних центрів МВС включає Головний сервісний центр, регіональні сервісні центри областей, Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя, а також територіальні сервісні центри МВС, які на правах відділів входять до складу відповідних регіональних сервісних центрів.

    Одним із завдань сервісного центру МВС є здійснення контролю за відповідністю конструкції, технічного стану, комплектації та обладнання транспортного засобу нормам і стандартам та погодження відповідної нормативно-технічної документації. Виконанням цього завдання до ліквідації займалися органи Державтоінспекції МВС.

    Згідно із статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

    У пунктах 38, 39 рішення Європейського суду з прав людини від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04) вказано, що Суд повторює, що стаття 1 Першого протоколу, по суті, гарантує право власності і містить три окремі норми: перша норма, що сформульована у першому реченні частини першої та має загальний характер, проголошує принцип мирного володіння своїм майном; друга, що міститься в другому реченні частини першої цієї статті, стосується позбавлення особи її майна і певним чином це обумовлює; третя норма, зазначена в частині другій, стосується, зокрема, права держави регулювати питання користування майном. Однак ці три норми не можна розглядати як «окремі», тобто не пов`язані між собою: друга і третя норми стосуються певних випадків втручання у право на мирне володіння майном і, отже, мають тлумачитись у світлі загального принципу, проголошеного першою нормою (див., серед інших джерел, рішення у справі «Літгоу та інші проти Сполученого Королівства» від 8 липня 1986 року, п. 106, серія A, № 102). Будь-яке втручання органу влади у захищене право не суперечитиме загальній нормі, викладеній у першому реченні частини першої статті 1, лише якщо забезпечено «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Питання стосовно того, чи було забезпечено такий справедливий баланс, стає актуальним лише після того, як встановлено, що відповідне втручання задовольнило вимогу законності і не було свавільним (див. рішення у справі «Беєлер проти Італії» [GC], N 33202/96, п. 107, ECHR 2000-I).

    Вам треба отримати офіційну відмову, якщо вона буде, а потім можливо її оскаржити до:

    1) Регіонального Сервісного центру МВС:

    https://hsc.gov.ua/kontakti/kontakti-gsts-pidrozdi...

    87535 м. Маріуполь, Нове Життя, 14

    Степанов Володимир Олегович

    Начальник

    (0629) 40-41-14Телефон для довідок

    (0629) 40-41-40Телефон приймальні

    info_don@hsc.gov.ua

    http://don.hsc.gov.ua

    facebook.com/hsc.gov.ua

    2) Головного Сервісного центру МВС:

    https://hsc.gov.ua/kontakti/kontakti-gsts/

    Контакти для довідок: (044) 290 19 88(з питань реєстрації та перереєстрації транспортного засобу, отримання національного та міжнародного посвідчення водія, отримання довідки про відсутність судимості), info@hsc.gov.ua — у зверненні обов’язково має бути зазначено ПІБ та місце проживання запитувача

    Канцелярія: (044) 272 37 56, для подання електронного звернення — info@hsc.gov.ua (у зверненні обов’язково має бути зазначено ПІБ та повна адреса місця проживання запитувача)04052, м. Київ, вул. Лук’янiвська, 62

    Управління комунікації: (044) 290 19 88, (044) 374 10 32, press@hsc.gov.ua

    Електронна форма повідомлення про корупціюПодання електронного звернення громадянФорма подання запиту на інформацію

    3) До Окружного адміністративного суду, з адміністративним позовом про визнання протиправною відмови у реєстрації та щодо зобов'язання у повторному розгляді заяви про здійснення реєстрації, яку треба подати на протязі шести місяців, в порядку Кодексу адміністративного судочинства України:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#Text

    Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

    Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

    Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання регулюються Законом України «Про дорожній рух» №3353-ХІІ від 30.06.1993 (далі – Закону №3353).

    Всього доброго!

    • Дмитрий Клиент 2 года назад

      Спасибо за детальное разъяснение

    Карпенко Андрей Владимирович
    17.5%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Добрый вечер!

    По вопросу различных переоборудований (в том числе и по замене кузовов) лучше консультироваться не у оформителей (Сервисный цент МВД), а у согласователей (НДЦ БДР и ДержавтотрансНДІпроект). Причём до покупки доноров. Больше шансов на положительный результат. Думаю, в Вашем случае или процедура была нарушена (к примеру кузов донора небыл растаможен) или вариант был непроходной (к примеру через модель - разные модели).

    Обратитесь в ДП "ДержавтотрансНДІпроект".

    https://insat.org.ua/nav/all/

    Только их заключение поможет решить Ваш вопрос.

    Клострейх Олена Володимирівна
    8.8%

    Дмитро доброго дня!

    У вашій ситуації повинні здійснирти реєстрацію оскільки підставами для відмови є :

    - невідповідність ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу із зазначеними в поданих документах;

    - подання до суб’єкта надання адміністративної послуги неповного пакета документів;

    - транспортний засіб перебуває в розшуку під арештом.

    В окремих випадках наявність обтяжень відносно транспортного засобу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та відсутність або наявність відповідної інформації про фізичну особу в Єдиному державному демографічному реєстру, Єдиному реєстрі боржників.

    Експерт вам повинен надати письмовий висновок, в разі дані зазначені у висновку не відповідають дійсності його потрібно оскаржити судовому процесі.

    З повагою! Успіхів вам.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    7.5%
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Добрый день, Дмитрий!

    Оснований для отказа, согласно заключения эксперта, нет.

    Если возникнут сложности при подаче документов на регистрацию, рекомендую сопроводительное письмо на должностное лицо, принимающее решение по регистрации авто, с указанием исключительный правовых оснований по отказу, и что в вашем случае этого основания нет.

    Набирайте, если остались вопросы.

    Савченко Олександр
    15%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Добрий день, Дмитро!

    Відповідно до ст.ст. 8, 19, 68 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

    Відповідно до п. 15 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів а також самохідних машин сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» від 07 вересня 1998 року № 1388, державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається.

    На самостійно сконструйовані транспортні засоби та на зареєстровані в уповноважених органах МВС транспортні засоби із знищеними ідентифікаційними номерами їх складових частин (кузова, шасі, рами) або на транспортні засоби, ідентифікаційні номери складових частин яких пошкоджені під впливом корозії, знищені (пошкоджені) чи підроблені внаслідок незаконного заволодіння або в разі, коли проведена заміна таких складових частин після дорожньо-транспортної пригоди, наносяться спеціальні індивідуальні номери чи здійснюється дублювання первинних ідентифікаційних номерів складових частин (у разі встановлення відповідності ідентифікаційного номера таким засобам) згідно з вимогами міжнародних і державних стандартів.

    Окрім цього, згідно з п. 37 вищевказаної Постанови, державна реєстрація (перереєстрація) переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів про відповідність їх вимогам безпеки дорожнього руху та документів, що підтверджують правомірність придбання встановлених кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери (у разі їх заміни).

    Документами про відповідність переобладнаних в індивідуальному порядку транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху є акт технічної експертизи (крім переобладнаних автобусів) за формою згідно з додатком 5 або сертифікат відповідності, виданий випробувальною лабораторією (центром), що має атестат акредитації відповідної галузі та повноваження щодо проведення перевірки технічного стану транспортних засобів, органом з оцінки відповідності, що визнаний та призначений в установленому порядку проводити процедуру сертифікації транспортних засобів, чи підприємством, що має сертифікат відповідності державної системи сертифікації УкрСЕПРО з установлення відповідності конструкції переобладнаного транспортного засобу умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження переобладнання.

    Вичерпний перелік документів для реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу:

    • заява - подана особисто або уповноваженим представником;
    • документ, що посвідчує особу та/або підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність;
    • документ, що підтверджує правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортного засобу;
    • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт);
    • документ, де зазначена вартість транспортного засобу (для первинної реєстрації транспортного засобу);
    • документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху;
    • платіжні документи (квитанції), які засвідчують оплату адміністративної послуги та плату за бланкову і спеціальну продукцію

    Слід зауважити, що документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху, так званий сертифікат відповідності, згідно з Постановою КМУ "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання" видається:

    • виробником або його уповноваженим представником - резидентом України (далі - виробник) на кожний транспортний засіб або партію обладнання, тип яких відповідає вимогам єдиних технічних приписів, що підтверджується сертифікатом типу транспортного засобу або обладнання;
    • уповноваженими органами або органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, призначеними Міністерством інфраструктури, на кожний новий транспортний засіб або партію обладнання, які відповідає вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу яких не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу або обладнання, а також на ті, що були у користуванні.

    Підстави для відмови у наданні послуги:

    • подання до суб’єкта надання адміністративної послуги неповного пакета документів;
    • невідповідність ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу із зазначеними в поданих документах;
    • в результаті перевірки за Єдиним державним реєстром МВС та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби встановлено, що транспортний засіб перебуває в розшуку або під арештом.
    • у разі звернення особи, яка внесена до Єдиного реєстру боржників, для здійснення перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження (ч. 5 ст. 34 ЗУ "Про дорожній рух"). В окремих випадках наявність обтяжень відносно транспортного засобу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та відсутність або наявність відповідної інформації про фізичну особу в Єдиному державному демографічному реєстру, Єдиному реєстрі боржників.

    Відповідно до прикріпленого Вами висновку експертного дослідження номер кузова, номер двигуна, наданого на дослідження транспортного засобу, не змінювалися. Номер кузова не змінювався – остов кузова зварений з кузовних частин кількох автомобілів способом, який не відповідає заводському. Тобто, наявність вищевказаного експертного дослідження дозволяє здійснити перереєстрацію даного транспортного засобу.

    А тому відмовити Вам в реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу не мають права.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Крикун Сергій  Павлович
    15%
    Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    "ПОРЯДОК державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF...):

    "15. Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби...підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду. Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України "Про судову експертизу" порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для державної реєстрації....

    37. Державна реєстрація (перереєстрація) переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів, що підтверджують правомірність придбання встановлених кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери (у разі їх заміни), а також за умови відповідності переобладнаних транспортних засобів вимогам безпеки дорожнього руху...

    Для транспортних засобів, переобладнаних в індивідуальному порядку, а також транспортних засобів, переобладнаних для роботи на газових паливах, відповідність вимогам безпеки дорожнього руху підтверджується сертифікатом відповідності, виданим органом із сертифікації, який відповідно до законодавства призначений або уповноважений Мінінфраструктури для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, або відомостями про такий сертифікат, що містяться в Державному реєстрі сертифікатів відповідності транспортних засобів, виданих уповноваженими органами із сертифікації або органами із сертифікації, що подаються разом з документом про погодження, виданим згідно з порядком переобладнання транспортних засобів, або відомостями про такий документ про погодження, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів...

    Переобладнання транспортних засобів шляхом заміни кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери, здійснюється за попередньою згодою сервісних центрів МВС.

    Власникам переобладнаних транспортних засобів видаються нові свідоцтва про реєстрацію із зазначенням нових ідентифікаційних номерів складових частин або особливостей конструкції, що виникли в результаті змін в ній...".

    Во-первых, необходмым, как следует из виделенного мной требования, является сертификат соотвествия по результату переоборуванию авто; во-вторых, согласие СЦ МВД на переоборудование требуется предварительное - в Вашем случае считаю возможным обратиться в СЦ о согласии, поскольку авто уже переоборудовано, о предварительном согласии получения сертификата соотвествия. После этих мероприятий претятствий в регистрации авто не должно быть.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України