Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
916 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Участвуем в аукционе Прозоро на получение аренды (открытие бара) ,аукцион выигрываем как единственные заявители. Но Департамент ЖКх отказывает в подписании договора ссылаясь на то,что не открыт КВЕд на торговлю и в Выписке Единого державного реестра не указан конечный бенифициарный власник. Вопрос ..Есть ли основания для отказа в аренде,так ли важны эти документы для подписания договора ведь аукцион выигран.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый вечер!
1 июня 2020 года в Украине в полную силу начал действовать новый Закон № 157 «Об аренде государственного и коммунального имущества», согласно которому аренда соответствующих активов может осуществляться лишь путем электронных аукционов на аккредитованных торговых площадках «ПроЗорро.Продажи».
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-20#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про оренду державного та комунального майна
Стаття 4. Суб’єкти орендних відносин
3. Орендарями за цим Законом можуть бути фізичні та юридичні особи, у тому числі фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства (крім передбачених частиною четвертою цієї статті).
4. Не можуть бути орендарями:
юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
Выводы:
- КВЕД - это статический инструмент, и наличие или отсутствие конкретнонго КВЕД не может быть основанием для отказа в аренде;
- отсутствие указания конечного бенефициара, является основанием для отказа в заключении договора аренды.
Юрист, м. Харків, 14 років досвіду
Доброго дня! Щодо відсутності КВЕДу - то така відмова незаконна, так як відсутність КВЕДу не є в переліку підстав для відмови в участі у тендері. Щодо відсутності інформації про бенефіціарного власника - така відмова законна:
Закон України "Про публічні закупівлі":
Стаття 17. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі:
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);
Пункт 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань":
9) інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності;
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго вечора, Алло!
Вопрос ..Есть ли основания для отказа в аренде,так ли важны эти документы для подписания договора ведь аукцион выигран. - на жаль, так.
Закон України "Про публічні закупівлі" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/conv#n1...)
Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
3) переможець процедури закупівлі:
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
3. У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Стаття 17. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);
"9) інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності; - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15#n174".
Що стосується відсутності КВЕДу - ознайомтесь із відповіддю Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням (https://me.gov.ua/InfoRez/Print?id=15588124-3f99-4...)
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Щодо КВЕДів економічної діяльності юридичної особи чи ФОП- у ЗУ Про публічні закупівлі, не вказано такої підстави для відмови як відсутність тих чи інших КВЕД.
Проте ,відосості про кінцевого беніфіціарного власника мають бути відкрито та публічно вказані у ЄДР - не надавши таку інформацію Вам можуть відмовити згідно п.9 ст.17 ЗУ "Про публічні закупівлі"
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий вечір, Алла!
"Участвуем в аукционе Прозоро на получение аренды (открытие бара) ,аукцион выигрываем как единственные заявители. Но Департамент ЖКх отказывает в подписании договора ссылаясь на то,что не открыт КВЕд на торговлю и в Выписке Единого державного реестра не указан конечный бенифициарный власник. Вопрос ..Есть ли основания для отказа в аренде,так ли важны эти документы для подписания договора ведь аукцион выигран"?
- Відмова в звя"язку з відсутністю КВЕДу на торгівлю є незаконною.
В той же час, відмова в зв"язку з незазначенням у витягу з ЄДРПОУ кінцевого бенефіціарного власника.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про оренду державного та комунального майна
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 4, ст.25):
Про оренду державного та кому... | від 03.10.2019 № 157-IX (rada.gov.ua)
"Стаття 4. Суб’єкти орендних відносин...4. Не можуть бути орендарями:...юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про публічні закупівлі
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89):
Про публічні закупівлі | від 25.12.2015 № 922-VIII (rada.gov.ua)
"Стаття 17. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:...9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 31-32, ст.263):
Про державну реєстрацію юриди... | від 15.05.2003 № 755-IV (rada.gov.ua)
"Стаття 9. Відомості Єдиного державного реєстру...9) інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності;...".
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Добрый день!
Да, Алла, это законные основания (описанные вами по КВЕДу и бенефициарному собственнику) отказать в заключении договора, даже несмотря на выигранный тендер.
При этом, несоответствие по КВЕДу - это не только основание отказать в аренде, это еще и налого-правовые последствия как для вас, так и для того же ЖЕКа, поэтому они и пользуется законной нормой отказать вам.
Но ведь добавление (приведение) КВЕДом в норму/соответствие и указание бенефициарного собственника не занимает много времени, и вы вполне можете устранить за раз все эти неточности.
Набирайте, если необходима помощь, через контакты на сайте.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Также учтите, что 11 июля 2021 года для юридических лиц начнется обратный отсчет трехмесячного срока для актуализации сведений о конечных бенефициарных собственниках (КБС). 11 июня этого года был официально опубликован приказ Министерства финансов от 19.03.2021 № 163 "Об утверждении Положения о форме и содержании структуры собственности", который вступит в силу через месяц. Это событие и станет отправной точкой для субъектов хозяйствования.
Еще в конце 2019 года национальное законодательство в сфере финансового мониторинга было комплексно усовершенствовано - принят новый Закон Украины "О предупреждении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового уничтожения". Им среди прочего предусмотрено, что все юридические лица (кроме политических партий, структурных образований политических партий, профессиональных союзов, их объединений, организаций профсоюзов, предусмотренных уставом профсоюзов и их объединений, творческих союзов, местных ячеек творческих союзов, организаций работодателей, их объединений, адвокатских объединений, торгово-промышленных палат, объединений совладельцев многоквартирных домов, религиозных организаций, государственных органов, органов местного самоуправления, их ассоциаций, государственных и коммунальных предприятий, учреждений, организаций), зарегистрированные до 28 апреля 2020 года, то есть до вступления в силу указанного Закона, должны подать государственному регистратору информацию о КБС в определенном законодательством объеме, и структуру собственности - в течение трех месяцев со дня вступления в силу нормативно-правового акта, которым будет утверждена форма и содержание структуры собственности.
Перспектива реализации этих новаций уже очерчена: структуру собственности юридические лица должны подавать в период с 11 июля по 11 октября этого года.
Структура собственности - это официальный документ, который для установления КБС юридического лица должен в обязательном порядке предоставляться государственному регистратору. Он составляется в произвольной форме и является схематическим изображением, на котором отражаются все лица, которые прямо или опосредствовано владеют юридическим лицом самостоятельно или совместно с другими лицами. В структуре собственности нужно указать размер участия каждого из собственников, а также указать лиц, которые независимо от формального владения имеют возможность значительного влияния на руководство или деятельность юридического лица. Кроме того, необходимо указать описание осуществления и характер решающего влияния КБС на деятельность юридического лица.
В случае если сведения относительно КБС юридического лица нельзя отследить по данным Единого государственного реестра юридических лиц, ФОПов и общественных формирований (ЕГР), к схематическому изображению необходимо также приложить официальные документы, подтверждающие возможность осуществлять такое решающее влияние.
Образцы составления схематического изображения структуры собственности обнародованы на официальном веб-сайте Минфина.
Учтите, что обновить сведения о КБС в ЕГР возможно как во время проведения отдельного регистрационного действия, так и в рамках осуществления других регистрационных действий, при проведении которых предусмотрена подача документов для установления информации относительно КБС.
Подача структуры собственности предусмотрена, в частности, для проведения государственной регистрации:
- Изменений в сведения о размере уставного капитала, размерах долей в уставном капитале или составе участников общества с ограниченной ответственностью, общества с дополнительной ответственностью.
- Перехода юридического лица частного права на деятельность на основании модельного устава.
- Перехода юридического лица с модельного устава на деятельность на основании собственного учредительного документа.
- Прекращения юридического лица в результате его реорганизации после окончания процедуры прекращения, но не раньше окончания срока заявления требований кредиторами.
- Создания обособленного подразделения юридического лица.
- Изменений в сведения об обособленном подразделении юридического лица, содержащиеся в ЕГР.
- Прекращения обособленного подразделения юридического лица.
Юридические лица обязаны поддерживать информацию о КБС и структуре собственности в актуальном состоянии, обновлять ее и сообщать государственному регистратору об изменениях в течение 30 рабочих дней со дня их возникновения и подавать государственному регистратору документы, подтверждающие данные изменения. Если изменения в структуре собственности и информации о КБС отсутствуют, юридические лица должны сообщать государственному регистратору об отсутствии таких изменений при проведении государственной регистрации каких-либо изменений в сведения о юридическом лице, содержащиеся в ЕГР.
Помните: поскольку нормативно-правовой акт, которым утверждены форма и содержание структуры собственности, был принят в этом году, ежегодное подтверждение сведений о КБС планируется уже с 2022 года".
Всего доброго!
Удачи Вам!
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Відмова в укладені договору оренди зі сторони замовника є законною лише тоді коли зазначені вимоги щодо КВЕД та кінцевого бенефіціару зазначені як вимоги до учасника на майданчику.
Проте вкажу, що у разі наявності саме цих підстав наявність відмови буде не законною, яку можна оскаржити, проте зазначу, що оскарження досить тривалий процес до того ж не дешевий, внесення Зазначених вам відомостей у реєстр відкритих через ЦНАП займає менше 1 години, до того ж внесення відомостей про бенефіціара є обов'язковим з 17.10.2021 року, тому не вбачаю складності у внесення додаткового код КВЕД та відомостей по бенефіціару, внесіть їх та до підписання договору оренду надайте оновлений витяг та зазначте посилання на порталі про наявність внесених відомостей до реєстру.
Успіхів
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Надлежаще, как я считаю, следует смотреть ситуацию с другой, нежели отвеченной коллегами, в Вашу пользу, стороны.
Закон Украины "Про публічні закупівлі" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/conv#n1...):
"Стаття 1. Визначення основних термінів
1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:...
6) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі...
11) замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону;...
18) переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації,...
31) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру,..
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;..."
Фактически Вы были допущены к аукциону согласно поданной тендерной документации (тендерному предложению), которая соответствовала тендерной документации заказчика, т.е. упущения касательно обнаруженных после аукциона в Вашей документации сведений допущены самим заказчиком и/или организатором аукциона. Имеет место факт проведения аукциона, факт Вашей победы в нем, по результатам которого заказчик обязан заключить хозяйственный договор. Как я считаю, есть основания требовать в судебном порядке заключения договора аренды с последующим с Вашей стороны приведением Вашей документации в соответствие, в частности, со ст.4 Закона Украины "Про оренду державного та комунального майна" (о правомерности арендатора).