Начните консультацию с юристом онлайн
Началось с собрания перед 01.09,сказали что в классе необходимо делать ген. уборку 1 раз в нед, числа род. или оплачивать техничке 400 грн в мес. с класса.Большинство род. согласились платить, часть боялись высказать свое мнение.Я настаивал что это обязанность технички и мы не обязаны платить.Позже озвучилось что для учителя необходимо преобрести некоторую канцелярию (бумагу, скобы и тд) тоже на счёт родителей.Я подала запрос на сайт Прозоро что бы мне предоставили инфо.После того как запрос попал в РУО его направили в школу. Директор звонила мне, попросила прийти.При встречи говорила,что надо было к ней обратиться,сто она бы все предоставила. Вроде замяли ситуацию.Но на недели раздали "Акты"(во влож).Я задала в группе "Батьки SOS" вопрос по поводу актуальности для школы акта и законно ли его запрашивать от всех родителей,знаю что нет.Писала не от своего имени, а с другой страницы.Видимо адм. школы это увидела и начались звонки учительницы,директора,из род.комитета-просила удалить публикацию,я удалила. На след. день директор собрала всех присутствующих родителей и начала рассказывать что такое вот случилось, что надо было у неё спросить, что ей пишут что опять школа засветилась в этой группе. Что некая особа такое пишет и она знает кто это, у неё есть скрины. Что анкета была распечатана по ошибке, что учительница не видела что она раздала, что все имеет право на ошибку. Директор сказала что за такое в Америке она бы на меня в суд подала. Некорые род. начали кричать давайте напишем заявление что бы её перевели из нашего класса. Некоторые- что уже через знакомых в полиции будут наводить на меня справки. После меня удалили из род. чата, в который присылают дом. задание. Не сообщили ,что пятницу необходимо брать ребёнку спорт. форму. Весь класс был в форме один он-нет. Учительница говорит сквозь зубы. Пишет задание скрепя душой. Хотя к ней притензий до этого не было.Ребёнок сказал что всем давали распечатки, а ему не дали. Подскажите как в рамках закона действовать.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Ірина!
матеріально-технічне забезпечення дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів покладається на їх засновників. За ч.1 ст.79 Закону України «Про освіту» джерелами фінансування суб’єктів освітньої діяльності можуть бути: державний бюджет; місцеві бюджети; плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів; плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб; доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання; гранти вітчизняних і міжнародних організацій; дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору; добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб; інші джерела, не заборонені законодавством.
Таким чином, одним із законних джерел надходження коштів до бюджету навчального закладу є добровільні внески, які може вносити будь-хто. Проте, варто відрізняти благодійні внески на добровільній основі і вимагання коштів із батьків, що прямо заборонене законодавством України. Тобто, якщо батьки чи інші особи особисто, а головне добровільно мають бажання здати для потреб школи якісь кошти, то вони можуть це зробити, але необхідно дотримуватись деяких правил. Отже, статут навчального закладу повинен передбачати можливість благодійних внесків. Також треба пам’ятати, що такі внески батьки можуть перераховувати виключно у безготівковій формі на спеціальний казначейський рахунок цього навчального закладу. Сума такого переказу не може бути фіксованою. Кожен самостійно має вирішити чи перераховувати гроші взагалі, а якщо так, то яку саме суму.
За постановою Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2000 р. № 1222 «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» благодійні внески можуть надавати благодійники набувачам у грошовій формі для потреб їх фінансування за напрямами видатків, визначеними благодійником, а також як товари, роботи, послуги. Якщо благодійник не визначив конкретні цілі використання коштів, шляхи спрямування благодійного внеску визначає керівник установи (закладу) відповідно до першочергових потреб, пов’язаних виключно з основною діяльністю установи (закладу).
Саме тому, перераховуючи благодійні внески, краще зазначити їх цільове призначення, наприклад «Кошти на ремонт вікон школи №…» тощо. Наявність документального підтвердження (квитанція) про внесення коштів на потреби навчального закладу дасть змогу в разі нецільового їх використання поскаржитися на незаконні дії керівників закладів. У свою чергу заклади освіти, що отримують благодійні кошти, а також їхні засновники, зобов’язані оприлюднювати на своїх сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів. Так само заклад освіти має оприлюднити інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога. При цьому, має бути зазначена їхня вартість. Окремо мають бути зазначені дані про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
Відповідно до ст. 71 ЗУ “Про освіту”, передбачається можливість здійснення громадського контролю у сфері освіти суб’єктами громадського нагляду, зокрема об’єднаннями здобувачів освіти, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників. Батьківські комітети є добровільними органами громадського самоврядування, які створені на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час організації їх життєдіяльності у закладі.
Суб’єкти громадського нагляду (контролю) мають право проводити моніторинг та оприлюднювати результати, щодо розподілу витрат на освіту та цільового використання коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.
Також, відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону України “Про благодійну діяльність та благодійні організації” визначається, що благодійники або уповноважені ними особи мають право здійснювати контроль за цільовим використанням благодійної пожертви, у тому числі, на користь третіх осіб.
Отже, батьки (благодійники) мають право вимагати звіт про використання коштів. Більше того, у тому випадку, коли їм відмовляють у наданні такого звіту чи батькам стало відомо про нецільове використання коштів, які вони перерахували на конкретну потребу, вони можуть скаржитися адміністрації школи. Якщо це не допомагає – до органу управління освітою. Якщо і це не допомагає, то варто звертатися до правоохоронних органів.
Керівники місцевих органів управління освітою та керівники навчальних закладів несуть відповідальність згідно із законодавством про боротьбу з корупцією. Тож, вимагання коштів адміністрацією закладу загальної середньої освіти чи педагогічними працівниками є незаконним та тягне відповідальність.
Вы маєте право подати скарги для проведення перевірки та вжиття заходів реагування до:
- управління місцевої державної адміністрації;
- управління освіти обласної державної адміністрації;
- Міністерства освіти і науки України.
А також, подати заяву до поліції.
Всього доброго, успіхів Вам!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Вам необхідно звернутися до:
-міського управління освіти місцевої державної адміністрації; (мерії)
- управління освіти обласної державної адміністрації;
Регіонального управління служби якості освіти, нехай призначать перевірку школи та ситуації з булінгом ,щодо дитини.
- Міністерства освіти і науки України.
Виключно місцева влада відповідає за належні умови в школах, обладнання та ремонти. Будь-які роботи має проводити власник — а це територіальні громади в містах, областях. Ані адміністрація школи, ані вчителі не можуть вимагати від батьків якихось внесків чи прямої участі в ремонті, — терміновому чи плановому.
Інші витрати теж за рахунок громади бюджету.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, г. Торецкое, 18 лет опыта
В Вашем случае Вы столкнулись с буллингом.
Буллинг - действия или бездействие участников образовательного процесса, которые заключаются в психологическом, физическом, экономическом, сексуальном насилии, совершаемых в отношении несовершеннолетнего лица вследствие чего мог быть или был причинен вред психическому или физическому здоровью потерпевшего. (Статья 1 Закона «Об образовании»
Виды буллинг:
физический (пинки, драки и т.д.)
экономический (кражи, повреждения вещей и т.п.)
психологический (игнорирование, обиды, изоляция, шантаж, манипуляция)
сексуального (образы сексуального характера, угрозы и соответствующие шутки)
кибербуллингу (унижение с использованием гаджетов и интернета)
Ключевым признаком буллинг - ПОСТОЯНСТВО издевательств
Вам нужно обратитесь к администрации учебного заведения, прямой обязанностью которой является создание безопасного, свободного от насилия, буллинг и любых форм дискриминации образовательного пространства. Это определено частью 3 статьи 26 Закона Украины «Об образовании»
Ваше заявление о буллинг должна быть оформлена в письменной форме, на государственном языке, с указанием фамилии, имени, отчества заявителя, адресу проживания, контактным телефоном.
В заявлении должно быть:
Надо помнить, что письменное обращение без указания местожительства, не подписанное автором (то есть обращение без указания фамилии, имени и отчества лица, обращающегося) или из которого невозможно установить авторство, признается анонимным и не рассматривается согласно Закону Украины «Об обращениях граждан»
Заявление должно быть зарегистрировано в учебном заведении. Стоит написать заявление в двух экземплярах (или сделать ксерокопию). После ее регистрации в учреждении, на одном экземпляре работник школы должен поставить входящий номер и дату заявления, и отдать ее вам. Другой экземпляр остается в учебном заведении. Так вы в любой момент докажете факт обращения к руководителю. Этот принцип оформления заявлений используется во всех случаях обращения к руководству и органов власти.
Порядок подачи и рассмотрения заявлений о случаях буллинга должен быть размещен на сайте учебного заведения: это требование части 2 статьи 30 Закона Украины «Об образовании».
Если он отсутствует вы можете использовать другие сайты и указать руководству школы на обязательность размещения такой информации.
Руководитель должен рассмотреть ваше заявление о случае буллинга, выдать письменный приказ о проведении расследования, в котором определить уполномоченных лиц и создать комиссию по рассмотрению случае буллинга. В состав комиссии могут входить педагогические работники, психолог и социальный работник, родители потерпевшего и родители Булер, руководитель учебного заведения, другие заинтересованные лица. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2019/9/17/recomendMON.pdf?fbclid=IwAR30zsdlHF0h7HWgCEoHTXAJZ0itb1646TOC4uJ44W-RtYZdiY-8oX8whWw
Создана комиссия проводит расследование, выясняет, является ли это инцидент разовым случаем, действительно ли это регулярное травли, то есть - буллинг.
Если комиссия признала факт буллинг, то руководитель учебного заведения обязан сообщить об этом уполномоченные подразделения органов Национальной полиции Украины и Службу по делам детей.
В случае, когда руководитель заведения не сообщит полиции о факте травли, должен будет заплатить штраф от пятидесяти до ста необлагаемых минимумов доходов граждан (сейчас это -от 850 до 1700 грн) или исправительные работы на срок до одного месяца с отчислением до двадцати процентов заработка (абзац 2 статья 1734 Кодекса Украины об административных правонарушениях).
Если вы как отец или мать не входите в состав комиссии, руководитель учреждения должен письменно уведомить вас о признании или непризнании комиссию факта буллинг.
Решение комиссии оформляется в письменном виде.
Копию этого решения вы имеете право получить: для этого надо написать запрос на доступ к публичной информации в соответствии с требованиями Закона Украины «О доступе к публичной информации».
В случае если комиссия не признала факт буллинг, а вы с этим не согласны, вы имеете право обратиться в органы Национальной полиции с соответствующим заявлением. К нему советуем приложить копии ваших предыдущих заявлений и документов.
Когда руководитель учебного заведения отказывается принимать жалобу о буллинг или не осуществляет необходимых действий для расследования, указанные выше, вы можете обратиться в местное управление образования.
Если по каким-либо причинам вы не желаете обращаться к руководству учебного заведения или управление образования с соответствующим заявлением о буллинг, вы можете обратиться сразу к Национальной полиции Украины и / или в Службу по делам детей.
Когда факты свидетельствуют о том, что ребенок потерпела буллинг со стороны педагога, необходимо подавать заявление в местное управление образования по проверке методов воспитания с
Добрый день
Сможете помочь с составлением текста заявления?
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПОЛОЖЕННЯ про освітнього омбудсмена" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/491-2018-%D0%B...):
"1. Освітній омбудсмен є посадовою особою, на яку Кабінетом Міністрів України покладається виконання завдань із захисту прав у сфері освіти...
8. Основними завданнями освітнього омбудсмена є:
1) сприяння реалізації державної політики, спрямованої на забезпечення права людини на здобуття якісної та доступної освіти;
2) здійснення заходів щодо додержання законодавства про освіту;
3) вжиття заходів для забезпечення належних умов для рівного доступу до здобуття освіти;...
9. Освітній омбудсмен відповідно до покладених на нього завдань має право:
1) розглядати скарги та перевіряти факти, викладені у скаргах, поданих здобувачами освіти, їх батьками, законними представниками, а також педагогічними, науково-педагогічними і науковими працівниками;
2) отримувати від закладів освіти та органів управління освітою інформацію, необхідну для виконання своїх функцій, у тому числі інформацію з обмеженим доступом;
3) за результатами проведених перевірок приймати рішення щодо обґрунтованості чи необґрунтованості скарги і на його основі надавати рекомендації закладам освіти, органам управління освітою, повідомляти правоохоронні органи щодо виявлених фактів порушення законодавства;
4) безперешкодно в установленому законом порядку відвідувати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, заклади освіти всіх рівнів незалежно від форми власності, а також брати участь в установленому порядку у засіданнях державних органів з питань, що належать до його компетенції;
5) звертатися до органів державної влади, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення права людини на освіту та законодавства у сфері освіти;
6) надавати консультації здобувачам освіти, їх батькам, законним представникам, а також педагогічним, науково-педагогічним і науковими працівникам;
7) представляти інтереси особи у суді....
13. Забезпечення діяльності освітнього омбудсмена покладається на службу освітнього омбудсмена (далі - Служба)..."
"ПОРЯДОК ТА УМОВИ звернення до освітнього омбудсмена" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/491-2018-%D0%B...):
"3. До освітнього омбудсмена із скаргами про порушення прав у сфері освіти мають право звернутися здобувачі освіти, їх батьки, законні представники, педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники (далі - заявник)...
9. Реєстрація скарги покладається на Службу освітнього омбудсмена (далі - Служба).
10. Скарга подається заявником освітньому омбудсмену в письмовій (електронній) формі.
11. Скарга надсилається у письмовій формі на адресу Служби поштою або подається особисто, а в електронній формі - на електронну адресу Служби з використанням засобів електронного зв’язку.
12. У скарзі, крім вимог про поновлення порушених прав і захист законних інтересів, також зазначаються прізвище, ім’я та по батькові заявника, місце його проживання. Скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати.
У скарзі, надісланій в електронній формі, також повинні бути зазначені електронна адреса, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання скарги в електронній формі не вимагається.
13. У разі коли заявник не зазначає у скарзі свого прізвища, імені, по батькові, місця проживання або не надає інших відомостей, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, скарга реєструється як анонімна та залишається без розгляду.
Скарга, оформлена без дотримання вимог, зазначених у пункті 13 цього Порядку, повертається заявнику з відповідним обґрунтуванням протягом десяти робочих днів з дня її надходження.
14. Повторні скарги до освітнього омбудсмена від одного і того самого заявника, з одного і того самого питання не розглядаються.
15. Скарги розглядаються не довше одного календарного місяця з дня їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у скарзі питання неможливо, встановлюється необхідний для розгляду скарги строк, про що повідомляється заявнику. При цьому загальний строк розгляду скарги становить не більш як 45 календарних днів...
20. Освітній омбудсмен протягом п’яти робочих днів після прийняття рішення про обґрунтованість скарги вживає таких заходів до поновлення та захисту порушених прав заявників:
надає рекомендації закладам освіти всіх рівнів незалежно від форми власності та підпорядкування, органам управління освітою;
відвідує органи державної влади, органи місцевого самоврядування, заклади освіти всіх рівнів незалежно від форми власності та підпорядкування, а також бере участь в установленому порядку в засіданнях державних органів з питань, що належать до його компетенції;
звертається до органів державної влади, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення права людини на освіту та законодавства у сфері освіти;
надає консультації заявнику;
представляє інтереси заявника у суді.
21. Відповідь за результатами розгляду скарги надсилається заявнику Службою за підписом та на бланку освітнього омбудсмена..."
Сайт Образовательного обмудсмена смотрите: https://eo.gov.ua/
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Обов'язками батьків як учасників освітнього процесу є:
забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
У вашій ситуації рекомендую звернутися до Служби освітнього омбудсмена зі скаргою на дії осіб навчального закладу
До освітнього омбудсмена заявники можуть звертатися із скаргами про порушення прав у сфері освіти.
Скарга подається протягом 1 року після виявлення порушення прав.
Заявниками можуть бути:
здобувачі освіти;
батьки, законні представники здобувачів освіти;
педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники.
Заявник може подати скаргу:
особисто;
через уповноважену особу, якщо повноваження зазначеної особи оформлені відповідно до законодавства.
* У разі коли скарга в інтересах заявника подається уповноваженою особою, до скарги додається належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такої уповноваженої особи (наприклад, довіреність).
Скаргу може бути подано:
окремою особою (індивідуальна скарга);
групою осіб (колективна скарга).
Скарга подається заявником освітньому омбудсмену в письмовій або електронній формі.
Скарга надсилається у письмовій формі на адресу Служби поштою або подається особисто, а в електронній формі – на електронну адресу Служби з використанням засобів електронного зв’язку або через онлайн форму на вебсайті
У скарзі обов’язково зазначається:
прізвище, ім’я та по батькові заявника;
місце проживання заявника;
опис обставин, у чому полягає порушення прав та законних інтересів, та вимоги про їх поновлення;
електронна адреса, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним, у разі подання скарги у електронній формі;
підпис заявника;
* Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання скарги в електронній формі не вимагається.
дата подання.
До скарги можуть додаватися копії документів, завірені в установленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у скарзі.
У разі коли заявник не зазначає у скарзі свого прізвища, імені, по батькові, місця проживання або не надає інших відомостей, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, скарга реєструється як анонімна та залишається без розгляду.
Скарга, оформлена без дотримання вказаних вимог повертається заявнику з відповідним обґрунтуванням протягом десяти робочих днів з дня її надходження.
Повторні скарги від одного і того самого заявника, з одного і того самого питання не розглядаються.
Скарги розглядаються не довше одного календарного місяця з дня їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у скарзі питання неможливо, встановлюється необхідний для розгляду скарги строк, про що повідомляється заявнику. При цьому загальний строк розгляду скарги становить не більш як 45 календарних днів.
Подати скаргу до Служби освітнього омбудсмена Ви можете різними способами: