Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Медицинское право, 16 ноября 2021, вопрос №51571 150₴

Чи можу я зберігати в себе на руках оригінали медичних довідоко, виписок та інших документів, а в медичну книгу залишити копії цих документів?

Один знайомий мені підказав що я маю право зберігати оригінали медичних документів в себе на руках. Я так і зробив оригінали з медичної книги забрав собі а туди повставляв копії. А начальник медичної служби в мене на роботі вимагає від мене щоб я повернув оригінали документів і каже що я немаю права забирати оригінал. Чи є якийсь закон який говорить про те що громодяни мають право зберігати оригінали документів особисто?

Ответы юристов (7)

    Карпенко Андрей Владимирович
    Общаться в чате Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 24 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий вечір!

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07#Text

    ПОРЯДОК проведення медичних оглядів працівників певних категорій

    2.16. Результати попереднього (періодичних) медичного огляду працівників і висновок Комісії про стан здоров'я заносяться до Картки працівника, який підлягає попередньому (періодичним) медичному огляду (далі - Картка працівника) за формою, зазначеною у додатку 7, і до Медичної картки амбулаторного хворого (форма 025/о ( va302282-99 ), затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 N 302 ( v0302282-99 ) "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)". { Абзац перший підпункту 2.16 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 107 ( z0359-12 ) від 14.02.2012 } У Картці працівника зазначаються скарги працівника на стан здоров'я, анамнез, результати медичного огляду, лабораторних, функціональних та інших досліджень, діагноз, висновок про професійну придатність працівника працювати за своєю професією.

    Картка працівника містить конфіденційну інформацію, зберігається у закладі охорони здоров'я, що проводить медичний огляд на підставі укладеного договору з роботодавцем протягом трудової діяльності працівника, надається Комісії під час проведення медичних оглядів. { Абзац третій підпункту 2.16 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 107 ( z0359-12 ) від 14.02.2012 } На підставі Картки працівника Комісією видається працівнику медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у додатку 8. У разі зміни місця роботи Картка працівника видається працівнику під підпис для проходження медичного огляду за новим місцем роботи. { Абзац п'ятий підпункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 107 ( z0359-12 ) від 14.02.2012 }2.17. За результатами періодичних медичних оглядів (протягом місяця після їх закінчення) Комісія оформляє Заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників (далі - Заключний акт) за формою, зазначеною у додатку 9, який складається у шести примірниках - один примірник залишається в закладі охорони здоров'я, що проводив медогляд, інші надаються роботодавцю, представнику профспілкової організації або вповноваженій працівниками особі, профпатологу, закладу державної санітарно-епідеміологічної служби, робочому органу виконавчої дирекції Фонду. Висновок:

    - оригінали медичних документів повинні зберігатися у роботодавця.

    Пуха Наталія ТендерОк
    Общаться в чате Пуха Наталія ТендерОк 2 года назад

    Адвокат, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Метою будь-якого медичного огляду працівника є визначення стану його здоров’я, зокрема, можливості виконання ним певних трудових обов’язків, своєчасного виявлення гострих чи хронічних професійних захворювань, встановлення у разі необхідності медичних протипоказань щодо здійснення окремих видів робіт, а також попередження виникненню та розповсюдженню інфекційних хвороб. Звісно, далеко не всі працівники повинні проходити медичні обстеження — у чинному законодавстві України чітко визначено категорії працівників, наведено перелік професій, видів діяльності, виробництв і організацій, співробітники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам. І роботодавець зобов’язаний не лише проконтролювати проходження ними цієї процедури, а й, у переважній більшості випадків, організувати за свій рахунок проведення медичних оглядів як для вже працюючих на підприємстві співробітників, так і для тих, які лише приймаються на роботу. Отож, наразі з’ясуємо, хто ж з працівників обов’язково має проходити попередні й періодичні медогляди та як, власне, організувати їх проведення і правильно оформити необхідну документацію.

    Медичний огляд обов’язковий для наступних категорій працівників:

    — зайнятих на важких роботах;

    — на роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці;

    — на роботах, де є потреба у професійному доборі;

    — осіб віком до 21 року (незалежно від професії та виду діяльності).

    Медичні огляди для працівників, які зайняті на важких роботах і роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці проводяться відповідно до Переліку шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язкові попередній (періодичні) медичний огляд працівників, наведеному в додатку 4 до Порядку № 246, де вказано безпосередньо сам фактор небезпеки, періодичність оглядів, фах лікарів, які мають брати в них участь, лабораторних досліджень, що повинні бути проведені, а також спеціальні медичні протипоказання (на доповнення до загальних).

    Роботодавець за рахунок власних коштів забезпечує організацію проведення медичних оглядів, витрати на поглиблене медичне обстеження працівника з підозрою на професійні й виробничо зумовлені захворювання та їх медичну реабілітацію, диспансеризацію працівників груп ризику розвитку професійних захворювань.

    Результати попереднього (періодичних) медичного огляду працівників і висновок Комісії про стан здоров’я заносяться до Картки працівника, який підлягає попередньому (періодичним) медичному огляду (далі — Картка працівника) за формою, наведеною у додатку 7 до Порядку № 246, і до Медичної картки амбулаторного хворого (форма 025/о), затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовується у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування» від 14 лютого 2012 р. № 110.

    У Картці працівника зазначаються скарги працівника на стан здоров’я, анамнез, результати медичного огляду, лабораторних, функціональних та інших досліджень, діагноз, висновок про професійну придатність працівника працювати за своєю професією.

    Картка працівника містить конфіденційну інформацію, зберігається у закладі охорони здоров’я, що проводить медичний огляд на підставі укладеного договору з роботодавцем протягом трудової діяльності працівника і надається Комісії під час проведення медичних оглядів.

    На підставі Картки працівника Комісією видається працівнику медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, наведеною у додатку 8 до Порядку № 246.

    У разі зміни місця роботи Картка працівника видається працівнику під підпис для проходження медичного огляду за новим місцем роботи.

    Копія Картки працівника зберігається в архіві закладу охорони здоров’я, що проводив медичний огляд на підставі укладеного договору з роботодавцем протягом 15 років після звільнення працівника.

    За результатами періодичних медичних оглядів (протягом місяця після їх закінчення) Комісія оформляє Заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників (далі — Заключний акт) за формою, зазначеною у додатку 9 до Порядку № 246, який складається у шести примірниках — один примірник залишається в закладі охорони здоров’я, що проводив медогляд, інші надаються роботодавцю, представнику профспілкової організації або уповноваженій працівниками особі, профпатологу, закладу державної санітарно-епідеміологічної служби, робочому органу виконавчої дирекції Фонду.

    У разі необхідності Комісія має право направити працівника з підозрою на захворювання, а також працівника зі стажем роботи більше 10 років на додаткові обстеження, консультації та оздоровчі заходи в спеціалізовані заклади охорони здоров’я, на кафедри та курси професійних захворювань вищих медичних навчальних закладів і закладів післядипломної освіти.

    Якщо під час проведення періодичного медичного огляду виникають підозри щодо наявності у працівника професійного захворювання, заклад охорони здоров’я надсилає запит на складання санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівника при підозрі в нього професійного захворювання (отруєння) до державної санітарно-епідеміологічної служби, що обслуговує територію, де міститься підприємство, у відповідності до Порядку складання та вимог до санітарно-гігієнічних характеристик умов праці, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13 грудня 2004 року № 614, а також надсилає його в установленому порядку до профпатолога міста, району, області, які направляють хворого в спеціалізовані заклади охорони здоров’я, які мають право встановлювати діагноз щодо професійних захворювань.

    Термін зберігання Заключного акта 5 років.

    Роботодавець зберігає за працівником на період проходження медогляду місце роботи (посаду) і середній заробіток та за результатами медичного огляду інформує працівника про можливість (неможливість) продовжувати роботу за професією.

    Результати медичного огляду можуть бути оскаржені роботодавцем або громадянином у закладах охорони здоров’я вищого рівня або в судовому порядку.

    успіхів

    Адвокат Евгений Александрович
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий вечір, Назарій!

    Оригінали медичних документів, повинні зберігатися у медичній установі, медичній частині тощо.

    Медична картка амбулаторного хворого та картка хворого денного стаціонару поліклініки, стаціонару вдома, відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)” від 27.12.1999 р. №302, та медична картка стаціонарного хворого, згідно з Наказом Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в стаціонарах лікувально-профілактичних закладів” від 26.07.99 р. №184, є формами облікової статистичної документації відповідно за номерами 025/о, 003-2/о та 003/о.

    Згідно з ч. 2, 3 ст.8 Закону України “Про Національний архівний фонд та архівні установи” (далі – Закон), архівні документи (тобто, відповідно до ст.1 Закону, документи незалежно від виду матеріального носія інформації, місця, часу створення і місця зберігання та форми власності на них, що припинили виконувати функції, для яких були створені, але зберігаються або підлягають зберіганню з огляду на значущість для особи, суспільства чи держави або цінність для власника також як об’єкти рухомого майна), що нагромадилися за час діяльності органів державної влади, державних підприємств, установ та організацій, а також документи, що передані державним архівним установам іншими юридичними і фізичними особами без збереження за собою права власності, є власністю держави. Архівні документи, що нагромадилися за час діяльності органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ та організацій, а також документи, що передані архівним відділам міських рад іншими юридичними і фізичними особами без збереження за собою права власності, є власністю територіальних громад.

    Так, обов’язковість зберігання медичних карток амбулаторного хворого, стаціонарного хворого та карток хворого стаціонару поліклініки та стаціонару вдома саме у закладах охорони здоров’я, а не у пацієнтів, безпосередньо закріплена у:

    МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    12.04.2012 № 578/5

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 квітня 2012 р.за № 571/20884

    Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів:

    Про затвердження Переліку типо... | від 12.04.2012 № 578/5 (rada.gov.ua)

    Перелік типових документів, що cтворюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів,

    Так, відповідно до п.1.4. даного документа, Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів,їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі – архівне зберігання) або для знищення.

    При цьому до організацій, на які поширює свою дію даний нормативно-правовий акт, виходячи з п.1.2. Переліку, належать органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші підприємства, установи та організації незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності: "1.2. Цей Перелік включає типові документи, що створюються під час документування однотипних (загальних для всіх) управлінських функцій, виконуваних державними органами та органами місцевого самоврядування, іншими установами, підприємствами та організаціями (далі – організація) незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності, форми власності, а також документацію, що створюється в результаті виробничої та науково-технічної діяльності організацій. Для полегшення роботи з визначення строків зберігання документів до Переліку включено також окремі види документів нетипового характеру."

    Заклади охорони здоров’я, незалежно від форми власності – державної, комунальної чи приватної, це підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров’я (ст.3 Закону України “Основи законодавства України про охорону здоров’я”).

    Тому при здійсненні своєї діяльності вказані суб’єкти повинні керуватися Переліком, відповідно до якого, медичні картки стаціонарних хворих підлягають зберіганню протягом 25 років, а медичні картки амбулаторних хворих – 5 років.

    Узагальнюючи вищенаведене, випливає, що медичні картки амбулаторних, стаціонарних хворих та хворих стаціонарів поліклінік та стаціонарів вдома належать до облікової статистичної документації цих закладів і підлягають зберіганню лише в них.

    При цьому, Ви маєте право отримати належним чином завірені копії медичних документів відносно себе, за інформаційним запитом до медичної установи.

    Так, згідно до вимог ч.1 ст.1 Закону України «Про інформацію» - «У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання в часі та просторі; …інформація – будь-які відомості та/ або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;…».

    Відповідно до вимог ч.1 ст.10 Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я» - «Громадяни України зобов’язані: а) піклуватись про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян;…».

    Згідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.39 Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я» - «Обов’язок надання медичної інформації. Пацієнт, який досяг повноліття, має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідним медичними документами, що стосуються його здоров’я. Медичний працівник зобов’язаний надати пацієнтові в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету проведення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я».

    Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Доступ до інформації про особу. Кожна особа має право:…2) доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається;…».

    Згідно до вимог п.п.1, 2 ч.3 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані: 1) надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом; 2) використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом;…».

    Відповідно до вимог ч.5 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Відмова особі у доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені».

    Згідно до вимог ч.1 ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Оформлення запитів на інформацію. Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні».

    Відповідно до вимог ч.ч.1, 2 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію, стосується інформації, щодо …. інших надзвичайних подій, що сталися…, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту».

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    66.7%
    Общаться в чате Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Порядок здійснення записів у формах облікової статистичної документації, зберігання таких форм у закладах охорони здоров'я регулювалися Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 03.07.2001 р. №258 "Про затвердження типових інструкцій щодо заповнення форм первинної медичної документації лікувально-профілактичних закладів", який був скасований на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я України №668 від 10.09.2009 р як такий, що підлягав державній реєстрації в Міністерстві юстиції України, але на державну реєстрацію не подавався.

    Нових нормативно-правових актів, які б містили інструкції щодо заповнення таких форм первинної медичної документації як медична картка амбулаторного хворого (форма 025/о), картка хворого денного стаціонару поліклініки, стаціонару вдома (форма 003-2/о) та медична картка стаціонарного хворого (форма 003/о) Міністерством охорони здоров'я України не прийнято. Тобто на сьогодні чинне національне законодавство не містить положень, які б регламентували порядок заповнення, ведення та зберігання медичних карток амбулаторного хворого, карток хворого стаціонару поліклініки та стаціонару вдома і медичних карток стаціонарного хворого в закладах охорони здоров'я.

    Однак обов'язковість зберігання медичних карток амбулаторного хворого, стаціонарного хворого та карток хворого стаціонару поліклініки та стаціонару вдома саме у закладах охорони здоров'я, а не у пацієнтів, безпосередньо закріплена у Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого Наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.1998 р. №41 (далі - Перелік).

    Так, відповідно до п.1.4. даного документа, Перелік є основним нормативним актом, призначеним для використання всіма організаціями під час відбору на зберігання і для знищення типових документів, тобто загальних для всіх або більшості організацій. При цьому до організацій, на які поширює свою дію даний нормативно-правовий акт, виходячи з п.1.2. Переліку, належать органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші підприємства, установи та організації незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності.

    Заклади охорони здоров'я, незалежно від форми власності - державної, комунальної чи приватної, це підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я (ст.3 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я"). Тому при здійсненні своєї діяльності вказані суб'єкти повинні керуватися Переліком, відповідно до п. 726 якого, медичні картки стаціонарних хворих підлягають зберіганню протягом 25 років, а медичні картки амбулаторних хворих - 5 років.

    Узагальнюючи вищенаведене, випливає, що медичні картки амбулаторних, стаціонарних хворих та хворих стаціонарів поліклінік та стаціонарів вдома належать до облікової статистичної документації цих закладів і підлягають зберіганню лише в них.

    Проте Ви маєте право оригінал картки забрати, а приватна клініка чи медична служба нехай зробить копії необхідних даних з Вашої картки.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    Чи можу я зберігати в себе на руках оригінали медичних довідоко, виписок та інших документів, а в медичну книгу залишити копії цих документів? - лише якщо копії будуть завірені закладом охорони здоров'я, що видавав оригінали цих документів. У протилежному випадку - ні, так як звичайна ксерокопія не матиме юридичної сили і при перевірці роботодавця можуть притягнути до відповідальності.

    ПОРЯДОК проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07#Text):

    2.16. Результати попереднього (періодичних) медичного огляду працівників і висновок Комісії про стан здоров'я заносяться до Картки працівника, який підлягає попередньому (періодичним) медичному огляду (далі - Картка працівника) за формою, зазначеною у додатку 7, і до Медичної картки амбулаторного хворого (форма 025/о ( va302282-99 ), затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 N 302 ( v0302282-99 ) "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)".

    У Картці працівника зазначаються скарги працівника на стан здоров'я, анамнез, результати медичного огляду, лабораторних, функціональних та інших досліджень, діагноз, висновок про професійну придатність працівника працювати за своєю професією.

    Картка працівника містить конфіденційну інформацію, зберігається у закладі охорони здоров'я, що проводить медичний огляд на підставі укладеного договору з роботодавцем протягом трудової діяльності працівника, надається Комісії під час проведення медичних оглядів.

    На підставі Картки працівника Комісією видається працівнику медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у додатку 8.

    ВИСНОВОК: картка працівника, до якої заносяться результати попереднього (періодичних) медичного огляду і висновок Комісії про стан здоров'я, зберігається у закладі охорони здоров'я, що проводить медичний огляд.

    У роботодавця зберігається лише медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    33.3%
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Назарій!

    Оригінали медичних документів, повинні зберігатися у медичній установі, медичній частині тощо.

    Медична картка амбулаторного хворого та картка хворого денного стаціонару поліклініки, стаціонару вдома, відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)” від 27.12.1999 р. №302, та медична картка стаціонарного хворого, згідно з Наказом Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в стаціонарах лікувально-профілактичних закладів” від 26.07.99 р. №184, є формами облікової статистичної документації відповідно за номерами 025/о, 003-2/о та 003/о.

    Згідно з ч. 2, 3 ст.8 Закону України “Про Національний архівний фонд та архівні установи” (далі – Закон), архівні документи (тобто, відповідно до ст.1 Закону, документи незалежно від виду матеріального носія інформації, місця, часу створення і місця зберігання та форми власності на них, що припинили виконувати функції, для яких були створені, але зберігаються або підлягають зберіганню з огляду на значущість для особи, суспільства чи держави або цінність для власника також як об’єкти рухомого майна), що нагромадилися за час діяльності органів державної влади, державних підприємств, установ та організацій, а також документи, що передані державним архівним установам іншими юридичними і фізичними особами без збереження за собою права власності, є власністю держави. Архівні документи, що нагромадилися за час діяльності органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ та організацій, а також документи, що передані архівним відділам міських рад іншими юридичними і фізичними особами без збереження за собою права власності, є власністю територіальних громад.

    Так, обов’язковість зберігання медичних карток амбулаторного хворого, стаціонарного хворого та карток хворого стаціонару поліклініки та стаціонару вдома саме у закладах охорони здоров’я, а не у пацієнтів, безпосередньо закріплена у:

    МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    12.04.2012 № 578/5

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 квітня 2012 р.за № 571/20884

    Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів:

    Про затвердження Переліку типо... | від 12.04.2012 № 578/5 (rada.gov.ua)

    Перелік типових документів, що cтворюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів,

    Так, відповідно до п.1.4. даного документа, Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів,їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі – архівне зберігання) або для знищення.

    При цьому до організацій, на які поширює свою дію даний нормативно-правовий акт, виходячи з п.1.2. Переліку, належать органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші підприємства, установи та організації незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності та форми власності: "1.2. Цей Перелік включає типові документи, що створюються під час документування однотипних (загальних для всіх) управлінських функцій, виконуваних державними органами та органами місцевого самоврядування, іншими установами, підприємствами та організаціями (далі – організація) незалежно від функціонально-цільового призначення, рівня і масштабу діяльності, форми власності, а також документацію, що створюється в результаті виробничої та науково-технічної діяльності організацій. Для полегшення роботи з визначення строків зберігання документів до Переліку включено також окремі види документів нетипового характеру."

    Заклади охорони здоров’я, незалежно від форми власності – державної, комунальної чи приватної, це підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров’я (ст.3 Закону України “Основи законодавства України про охорону здоров’я”).

    Тому при здійсненні своєї діяльності вказані суб’єкти повинні керуватися Переліком, відповідно до якого, медичні картки стаціонарних хворих підлягають зберіганню протягом 25 років, а медичні картки амбулаторних хворих – 5 років.

    Узагальнюючи вищенаведене, випливає, що медичні картки амбулаторних, стаціонарних хворих та хворих стаціонарів поліклінік та стаціонарів вдома належать до облікової статистичної документації цих закладів і підлягають зберіганню лише в них.

    При цьому, Ви маєте право отримати належним чином завірені копії медичних документів відносно себе, за інформаційним запитом до медичної установи.

    Так, згідно до вимог ч.1 ст.1 Закону України «Про інформацію» - «У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання в часі та просторі; …інформація – будь-які відомості та/ або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;…».

    Відповідно до вимог ч.1 ст.10 Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я» - «Громадяни України зобов’язані: а) піклуватись про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян;…».

    Згідно до вимог ч.ч.1, 3 ст.39 Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я» - «Обов’язок надання медичної інформації. Пацієнт, який досяг повноліття, має право на отримання достовірної і повної інформації про стан свого здоров’я, у тому числі на ознайомлення з відповідним медичними документами, що стосуються його здоров’я. Медичний працівник зобов’язаний надати пацієнтові в доступній формі інформацію про стан його здоров’я, мету проведення запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, у тому числі наявність ризику для життя і здоров’я».

    Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Доступ до інформації про особу. Кожна особа має право:…2) доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається;…».

    Згідно до вимог п.п.1, 2 ч.3 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані: 1) надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом; 2) використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом;…».

    Відповідно до вимог ч.5 ст.10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Відмова особі у доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені».

    Згідно до вимог ч.1 ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Оформлення запитів на інформацію. Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні».

    Відповідно до вимог ч.ч.1, 2 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» - «Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію, стосується інформації, щодо …. інших надзвичайних подій, що сталися…, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту».

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    Общаться в чате Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    "ПРАВИЛА організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0736-15?find=...):

    "I. Загальні положення...

    2. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:...

    копія документа - документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках - деяких його зовнішніх ознак;...

    оригінал службового документа - примірник службового документа, що має оригінальний підпис посадової (службової) особи установи;...

    2. Приймання, первинне опрацювання документів та їх попередній розгляд...

    5. Факт надходження документа до установи обов’язково фіксується шляхом проставлення на вхідних документах відмітки про його надходження до установи, яка проставляється від руки або за допомогою штампа, автоматичного нумератора на лицьовому полі у правому куті нижнього поля першого аркуша оригіналу документа...

    IV. Систематизація та зберігання документів у діловодстві

    1. Складання номенклатури справ...

    10. До номенклатури справ включаються, як правило, оригінали документів. За рішенням ЕК установи до номенклатури справ можуть включатися копії тиражованих документів, що накопичуються в структурних підрозділах (розпорядчі документи, положення про структурні підрозділи, посадові інструкції тощо)...

    2. Формування справ...

    2. Під час формування справ слід дотримуватися таких загальних правил:...

    вміщувати у справи лише оригінали або у разі їх відсутності засвідчені в установленому порядку копії документів;...".

    Отже, оригінали медичних документів, створених медичним закладом, направлених до медичного закладу іншими установами мають знаходитись у медичній карті пацієнта. Оригінали медичних документів, виданих на ім'я, на адресу пацієнта мають знаходитись у пацієнта.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України