Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Миграционное право, 28 февраля 2022, вопрос №56681 150₴

Какие последствия того, что таможенник не занесёт данные о выезде с Украины в реестр?

Здравствуйте! Если человек выедет с Украины(таможенник не занесёт данные о выезде) и заедет в Молдову(данные о въезде будут занесены). Это считается легальным вьездом? Может ли быть депорт от Евросоюза? Какие последствия могут быть через месяц-год?

Ответы юристов (5)

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

    Доброго дня!

    Прикордонний контроль та пропуск громадян України через державний кордон на виїзд з України і в’їзд в Україну здійснюється за наявності дійсного паспортного документу (паспорт громадянина України для виїзду за кордон; дипломатичний паспорт України; службовий паспорт України; посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу).

    Під час виїзду з України представники Державної прикордонної служби України не перевіряють у громадян України, іноземців та осіб без громадянства:

    - поліси страхування пов’язані з лікуванням COVID-19;

    - негативні результати тестування на COVID-19 проведені методом полімеразної ланцюгової реакції;

    - негативні результати експрес-тестів на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2;

    - документи (сертифікати), що підтверджують отримання повного курсу вакцинації від COVID-19.

    Водночас, порядок в’їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави, а у зв’язку з протидією розповсюдженню гострої респіраторної хвороби COVID-19, можуть бути введені і додаткові обмеження, які можуть діяти і на сьогодні.

    У зв’язку з можливою застережною інформацією щодо можливих додаткових вимог до умов в’їзду та пропуску на територію іноземної держави Державна прикордонна служба України рекомендує звертатися до уповноважених органів відповідної держави запланованого в’їзду чи транзитного проїзду.

    Хто може заборонити виїзд за кордон та як це перевірити?

    На сьогодні тимчасове обмеження права особи на виїзд з України приймається Державною прикордонною службою України до виконання у разі:

    - отримання відповідного рішення (ухвали, постанови) суду;

    - наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці – за вмотивованою постановою державного виконавця винесеної в автоматизованій системі виконавчого провадження з використанням кваліфікованого електронного підпису.

    Перевірити інформацію про тимчасове обмеження права особи на виїзд з України можливо лише у визначеному Законом України «Про захист персональних даних» порядку та лише у письмовій формі.

    Зразок заяви та адреса за якою можливо звернутися міститься за посиланням

    Головне, аби при в їзді у Вас була відмітка про в їзд. ДПСУ несе відповідальність за правильність оформлення даних в документах та реєстрі.

    Враховуючи правовий режим воєнного стану в Україні то у статусі біженця Молдова Вас має прийняти тимчасово, за наявними документами

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ...

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Дарья Клиент 2 года назад

    спасибо! Но вы не ответили какие будут последствия если человек выедет с Украины (таможенник не занесёт данные о его выезде),он въедет официально(на Границе Молдовы внесут данные о въезде в страну)?

    • Гончаренко Константин
      Гончаренко Константин 2 года назад

      Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

      Для Республіки Молдова в їзд буде законним , а ось для України , можливо виникнуть питання у майбутньому , проте не до вас особисто , а до прикордонної служби , яка проводила оформлення виїзду закордон.

      можу сказати одне, що громадян України пропускають в Україну без жодних умов та не можуть відмовити доки ви не відмовились від громадянства України то для України ви пріоритетно вважаєтесь громадянкою України і не можете обмежуватись у праві вїзду вільно.

      збережіть указ Президента про запровадження воєнного стану в Україні і у майбутньому при в їзді посилайтеся на нього та те , що ви не маєте нести відповідальності за виконання службових обов язків інспектора прикордонного контролю.

      З повагою,

      Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    66.7%
    Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Здравствуйте, Дарья!

    "...Если человек выедет с Украины(таможенник не занесёт данные о выезде) и заедет в Молдову(данные о въезде будут занесены). Это считается легальным въездом"?

    - Не таможенник, а сотрудник Государственной пограничной службы Украины.

    Нет, это незаконный, с нарушением процедура и закона выезд, то есть не легальный выезд.

    "Может ли быть депорт от Евросоюза"?

    Если въедет в Европу, как беженец, то не депортируют, но все одно в Украине за это будет ответственность.

    "Какие последствия могут быть через месяц-год"?

    Адміністративне правопорушення:

    Незаконне перетинання державного кордону або спроба незаконного перетинання державного кордону України - це перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади (стаття 2041 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

    Об'єкт адміністративного проступку: суспільні відносини у сфері охорони державного кордону.

    Об'єктивна сторона:

    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України;
    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів;
    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом в пунктах пропуску через державний кордон України з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади.
    Не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Суб'єкт: загальний (фізичні осудні особи, які досягли 16- річного віку).

    Суб'єктивна сторона: визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі умислу.

    Якщо особу, яка не досягла 16 років, супроводжує лише один дорослий та існують обґрунтовані підстави для того, щоб підозрювати, що особа, яка не досягла 16 років, незаконно перетинає державний кордон, посадова особа Державної прикордонної служби України проводить ретельну перевірку з метою виявлення будь-яких невідповідностей чи суперечностей у наданій інформації.

    Кримінальне правопорушення:

    Незаконне перетинання державного кордону України - перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості (стаття 332-2 Кримінального кодексу України).

    Об’єктом кримінального правопорушення, передбаченого ст. 332-2 КК України, слід уважати однорідні суспільні відносини, які охоплюють певну галузь суспільного життя – прикордонну безпеку України, а безпосереднім – суспільні відносини, що забезпечують нормативно встановлений і врегульований порядок перетинання державного кордону України.

    Суспільно небезпечною ж дією як елемента об’єктивної сторони кримінального правопорушення є активна поведінка особи, спрямована на цілеспрямоване порушення нею приписів відповідних нормативно-правових актів щодо встановленого порядку перетинання державного кордону України.

    Суб’єктами кримінального правопорушення, передбаченого ст. 332-2 КК України, можуть бути: 1) особи, яким заборонено в’їзд на територію України; 2) представники підрозділу збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора; 3) особи, які мають на меті незаконно перетнути державний кордон України з метою заподіяння шкоди інтересам держави. При цьому наявність мети «заподіяння шкодити інтересам держави» не є обов’язковою ознакою суб’єктивної сторони кримінального правопорушення, вчиненого першою або другою групою суб’єктів.

    Суб'єктивна сторона кримінального правопорушення характеризується виною у формі прямого умислу. Мотиви і мета злочину не мають значення для його кваліфікації, про те особливістю може бути наявність мети – заподіяння шкоди інтересам держави.

    В який спосіб перетинання державного кордону вважається незаконним:

    Пункт пропуску через державний кордон (далі - пункт пропуску) - це спеціально виділена територія на залізничних і автомобільних станціях, у морських і річкових портах, в аеропортах (на аеродромах) з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, а також спеціально виділена акваторія у морських і річкових портах, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна (пункт 2 Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751).

    Види пунктів пропуску:

    ♦ за категоріями: міжнародні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів будь-яких держав, а також осіб без громадянства); міждержавні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів України і суміжної держави); місцеві (пропуск через державний кордон громадян України і суміжної держави, які проживають у прикордонних областях (районах), і транспортних засобів, що їм належать, якщо інше не передбачено міжнародними договорами

    України);

    ♦ за видами сполучення: для автомобільного, залізничного, морського, пішохідного, повітряного, поромного і річкового;

    ♦ за характером транспортних перевезень: пасажирські, вантажні, вантажно-пасажирські (з обмеженням або без обмеження вантажопідйомності транспортних засобів); для окремих видів транспортних засобів (військових кораблів, морських та річкових суден); для окремих видів операцій (перевалка вантажів, проведення ремонтних робіт тощо);

    ♦ за режимом функціонування: постійні і тимчасові;

    ♦ за часом роботи: цілодобові і такі, що працюють у визначений на підставі двосторонніх договорів час.

    У пункті пропуску визначаються місця для безпосереднього перетинання державного кордону, а також зони прикордонного, митного та інших видів контролю.

    ІНТЕРАКТИВНА МАПА ПУНКТІВ ПРОПУСКУ/КПВВ, які функціонують відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №288-р "Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю".

    Таким чином, перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон може означати, що особа перетнула державний кордон:

    • поза місцем розташування пункту пропуску;
    • поза місцем, визначеним у пункті пропуску для безпосереднього перетинання державного кордону;
    • хоча і в зазначеному місці, але в час, коли пункт пропуску не функціонував.
    Належні документи для перетинання державного кордону:
    • для іноземців та осіб без громадянства, які не проживають в Україні постійно: паспортний документ - документ, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства і виданий уповноваженими органами іноземної держави або статутними організаціями ООН, який дає право виїзду за кордон і визнаний Україною, у т.ч. дипломатичний чи службовий паспорт, книжка чиновника ООН, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажа, та візовий документ - відповідна віза чи візова етикетка, а також інші документи, які подавались для оформлення візи (запрошення встановленого зразка, документи, що підтверджують туристичний характер поїздки);

    Не можна вважати дійсним документ, отриманий хоча й у встановленому законом порядку, але на підставі введення службових осіб, які оформлюють такий документ, в оману щодо реальної особистості громадянина.

    Покарання за незаконне перетинання державного кордону:

    Особи, винні в порушенні або спробі порушення режиму державного кордону України, прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний кордон України, у незаконному переміщенні або спробі незаконного переміщення через державний кордон України вантажів, матеріалів, документів та інших предметів, а також в інших порушеннях законодавства про державний кордон України, несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність згідно з законодавством України.

    Адміністративна відповідальність

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади карається штрафом від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, - штраф від 500 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Виняток! Особа, яка з наміром бути визнаною біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту не несе відповідальності за незаконне перетинання державного кордону України, якщо вона без зволікань звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту. Така особа не несе відповідальності за порушення правил перебування в Україні, якщо вона перебуває на території України протягом часу, необхідного для подання заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захистуКримінальна відповідальність

    Перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості, карається позбавленням волі на строк до трьох років.

    Ті самі дії, вчинені повторно або групою осіб, караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством або із застосуванням зброї, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

    При наличии вопросов обращайтесь, через "Звернутися".

    Всего доброго!

    Рибінцев Сергій Сергійович
    33.3%
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта

    Добрый день, Дарья!

    Выезд нелегальный без отметки о пересечении украинской границы\украинской стороной погран.службы.

    Последствия с украинской стороны- административная и вероятно, уголовная ответственность.

    Со стороны ЕС- как следствие привлечения к ответственно в стране гражданства, санкцией будет лишения права пребывания и иные санкции, которые страна ЕС решит применить.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA