Начните консультацию с юристом онлайн
Здравствуйте. Помогите, пожалуйста, разобраться с правила общежития. Сказано, что оплата осуществляется до 1-го числа следующего месяца. В п 6.4 говорится, что в случае несвоевременной оплаты в течение месяца проживающего выселяют. Главный вопрос: "в течение месяца" это имеется в виду, что после 1-го числа в случае неуплату ещё есть возможность оплатить в течение месяца? Правильно ли я понимаю? И ещё подскажите, пожалуйста, есть ли какие-то документы, которые регулируют оплату за проживание в студ. общежитии в условиях военного положения в Украине, если сейчас трудное материальное состояние? Можно ли как-то отсрочить оплату?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чате1. Пример:
Коммунальные платежи за февраль оплачиваются до первого апреля.
2. Пример:
Плата за проживание за март, оплачивается до первого апреля.
3. Письменно обратитесь к администрации учебного заведения с Заявлением об отсрочке платежа в связи с военным положением, которое привело к ухудшению материального положения.
Оренда державного та комунального майна
Вирішення даного питання врегульовано Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №483 від 03.06.2020 (далі по тексту – постанова), який передбачає 2 можливих варіанти.
Варіант А. Орендна знижка / звільнення від сплати орендної плати за рішенням Кабінету Міністрів України або органу місцевого самоврядування
Пунктом 129-1 постанови передбачено можливість Кабінету Міністрів України або представницького органу місцевого самоврядування за наявності особливих обставин ухвалити рішення про надання орендних знижок або звільнень від сплати орендної плати за договорами оренди певного майна або за договорами оренди майна.
Відповідно до ч.1 ст.14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні», торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб’єкта господарської діяльності.
Підтвердженням прийняття рішення про застосування звільнення від сплати орендної плати або знижки є наказ орендодавця, прийнятий на підставі заяви, поданої орендарем.
Період, за який надається орендна знижка або звільнення від оплати встановлюються у рішенні Кабінету Міністрів України/представницького органу місцевого самоврядування або у наказі орендодавця.
Зміни до договору оренди в такому випадку не вносяться.
Таким чином, для звільнення від сплати орендної плати за нерухоме майно державної/комунальної форми власності або отримання орендної знижки, орендар повинен подати на адресу орендодавця відповідну заяву про застосування звільнення або знижки з долученням документу, який підтверджує настання форс-мажорних обставин.
Варіант Б. Зменшення суми орендної плати (тимчасового припинення її нарахування тощо)
Відповідно до пп.3 п.127 постанови, до договору оренди можуть бути внесені зміни щодо зменшення суми орендної плати (тимчасове припинення її нарахування тощо) протягом строку його дії у випадку, коли можливість користуватися майном істотно зменшилася через обставини, за які орендар не відповідає, зокрема в разі: істотного пошкодження об’єкта оренди внаслідок дії обставин непереборної сили, за умови, що відновлення об’єкта до того стану, в якому він перебував до настання таких обставин, потребуватиме капітального ремонту об’єкта оренди або ж у випадку припинення забезпечення об’єкта оренди комунальними послугами, якими об’єкт оренди був забезпечений або повинен бути забезпечений відповідно до умов договору.
Тобто, простими словами, зменшення суми орендної плати або тимчасове припинення її нарахування може мати місце у випадку, якщо об’єкт оренди потребує капітального ремонту, наприклад через обстріли, або ж у випадку, якщо об’єкт оренди через ті ж обстріли, не забезпечується комунальними послугами, які були передбачені договором. В такому випадку орендар також має звернутись до орендодавця з відповідною заявою, в якій навести відповідне обґрунтування.
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Здравствуйте!
Все верно!
И ещё подскажите, пожалуйста, есть ли какие-то документы, которые регулируют оплату за проживание в студ. общежитии в условиях военного положения в Украине, если сейчас трудное материальное состояние? Можно ли как-то отсрочить оплату?
Рекомендую написать официальное письмо с просьбой отсрочки и реструктуризации, сославшись на боевые действия, то что вы или родители утратили работу и так далее (при возможности, приобщить к письму копии подтверждающих документов). Уверен, что учебное заведение пойдет на встречу!
Если же вам откажут, рекомендую жаловаться в Министерство образования!
Проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135, Україна
тел. (044) 481-32-21, факс (044) 481-47-96
mon@mon.gov.ua
Так же можно пожаловаться на Урядову «гарячу лінію» 1545
Если остались вопросы - обращайтесь! буду рад помочь.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДобрий день, Наталля!
01.07.2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 № 394, якою, зокрема, внесено зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», та з переліку повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій виключено повноваження щодо регулювання (встановлення) граничного розміру плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків) громадян України, осіб без громадянства та іноземців, які займають приміщення, що знаходяться у спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних відносинах.У зв’язку із зазначеними змінами, Мінрегіон надає роз’яснення щодо визначення розміру плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків та гуртожитків, які входять до системи МВС).Положенням про гуртожитки, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.04.2015 № 84, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 липня 2015 р. за № 778/27223, визначено, що гуртожитки за своїм призначенням поділяються на два види:для проживання окремих осіб (жилі приміщення перебувають у користуванні кількох осіб, які не перебувають між собою в сімейних відносинах);для проживання сімей (жилі приміщення, що складаються з однієї чи кількох кімнат, перебувають у відособленому користуванні однієї сім’ї).Згідно з пунктом 7 розділу III цього особа, яка проживає в гуртожитку, сплачує за таке проживання, а також за житлово-комунальні послуги, які їй надаються у зв’язку з проживанням у гуртожитку.Розмір плати за проживання в гуртожитку визначається в договорі найму жилого приміщення в гуртожитку відповідно до розрахунку, затвердженого власником гуртожитку. У договорі найму жилого приміщення в гуртожитку також визначається порядок здійснення розрахунків між власником гуртожитку та особою, що проживає в гуртожитку.Розмір плати за житлово-комунальні послуги визначається відповідно до встановлених уповноваженим органом цін/тарифів на такі послуги.За таких умов хочу зазначити, що мешканці гуртожитків (як для проживання окремих осіб, так і для проживання сімей) оплачують вартість комунальних послуг, послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також інші послуги (якщо вони надаються за згодою мешканців гуртожитку та оплачуються на договірних засадах).Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.При цьому тарифи на комунальні послуги в обов’язковому порядку встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або органами місцевого самоврядування (ст. 7, 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,ст. 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», ст.17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»).Порядок надання комунальних послуг, порядок обліку та оплати цих послуг, права та обов’язки виконавців та споживачів визначаються згідно з Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630.Розмір плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначається виходячи із розміру встановленого тарифу для відповідного будинку та загальної площі житлового приміщення (якщо житлове приміщення перебуває у відособленому користуванні однієї сім’ї) або норми житлової площі для однієї особи в гуртожитку (якщо жилі приміщення перебувають у користуванні кількох осіб, які не перебувають між собою в сімейних відносинах).Тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлюються виключно органами місцевого самоврядування(ст. 7, 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).У свою чергу формування тарифів на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій здійснюється підприємствами відповідно до вимог Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» (далі – Порядок).Цей Порядок поширюється на суб’єктів господарювання всіх форм власності, які надають послуги, суб’єктів господарювання всіх форм власності, що спеціалізуються на виконанні окремих послуг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями, органи місцевого самоврядування, власників, орендарів житлових будинків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках).Пунктом 3 Порядку передбачено, що під час установлення тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій необхідно забезпечувати прозорість визначення вартості усіх послуг з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири, житлового приміщення у гуртожитку та нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку).Згідно з пунктом 4 Порядку тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для гуртожитків, що призначаються для проживання одиноких громадян (житловими приміщеннями спільно користуються кілька осіб, які не перебувають у сімейних стосунках), розраховується згідно з цим Порядком. Вартість послуг з розрахунку на ліжко-місце визначається як добуток тарифу на норму житлової площі для однієї особи в гуртожитку.Разом з тим пунктами 25 та 27 Порядку встановлено, що вартість інших послуг (утримання служб консьєржів, вбудованих паркінгів, установлення і утримання пристроїв замково-переговорного зв’язку тощо) сплачується понад розмір плати за послуги на підставі договорів, укладених між власниками житлових будинків (гуртожитків), власниками (наймачами) квартир (житлових приміщень у гуртожитку), власниками нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку) та відповідними надавачами послуг.Вартість додаткових послуг, що не пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій і надаються у гуртожитках для проживання сімей, визначається понад розмір плати за послуги на підставі договорів, укладених відповідними надавачами послуг з наймачами та (або) власниками житлових приміщень у гуртожитках.Враховуючи зазначене визначення розміру плати за житлово-комунальні послуги здійснюється відповідно до вищенаведених вимог законодавства.Граничний розмір плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків) громадян України, осіб без громадянства та іноземців, які займають приміщення, що знаходяться у спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних відносинах, обласними, Київською міською державними адміністраціям не встановлюється.
Принагідно повідомляю, що на виконання абзацу шостого пункту 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 05.04.2017 № 1999-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» та статей 130, 131 Житлового кодексу Української РСР Мінрегіоном розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Примірного положення про користування гуртожитками та жилою площею в них».
Юрист, 19 лет опыта
Добрый день Наталия.
Пункты 6.1. и 6.2. противоречат один другому, поскольку в п 6.1. указано, что оплата осуществляется до первого числа следующего месяца (т.е. за март до 01 апреля), а в п. 6.2. оплата осуществляется за текущий месяц до 25 числа. В связи с этим платите хоть до 01 числа следующего, хоть до 25 числа текущего проблем не должно быть. Касательно освобождения от уплаты. Вам необходимо написать заявление на имя коменданта о том что в связи с введением военного положения нет возможности уплачивать за проживание и комунальные услуги и попросите отсрочить до конца военного положения сославшись на форс-мажор. К заявлению приложите скан письма Торгово-промышленной палаты, который можете скачать по ссылке https://ucci.org.ua/press-center/ucci-news/protsed...
Спасибо большое!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Виходячи з описаної Вами ситуації Ваша дитина( студент) на період навчання забезпечується та має право проживати та зареєстрована( прописана) у гуртожитку , а тому відповідно до Положення про особливості користування гуртожитками закладів фахової передвищої та вищої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України 21 листопада 2019 року № 1452 , користується вказаним житлом
Вам необхідно детально переглянути умови договору оренди(найму) кімнати у гуртожитку на час навчання та по можливості знайти у ньому пункт про застосування форс -мажорних обставин, які б регулювали особливий порядок оплати.
Враховуючи запроваджений воєнний стан у державі з 24.02.22 року Указом Президента № 64/2022
Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.
Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.
РЕКОМЕНДУЮ НАПРАВИТИ ЛИСТА У АДРЕСУ закладу освіти та на всі відомі електронні адресм , З ВИМОГОЮ ПРО реструктуризацію та відстрочення сплати КОШТІВ, ВРАХОВУЮЧИ ОБСТВИНИ ВВЕДЕННЯ В УКРАЇНІ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ ТА ПРОВЕДЕННЯ БОЙОВИХ ДІЙ В УКРАЇНІ.
Якщо такі умови у договорі не передбачені то доведеться ж розривати договір на час обмежень воєнного стану в Україні(якщо це можливо) у будь- якому разі за послуги яких Ваша дитина не отримувала вона має право отримати перерахунок у наступному місяці, для цього необхідно буде подати письмову заяву на ім я заступника директора з господарської частини ( відповідального за утримання гуртожитку) або коменданту.
Договір можна знайти у адміністрації закладу або ж на сайті закладу у відповідному розділі.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
---
Ви можете здійснити оплатуюристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".
Під час воєнного стану це дуже актуально.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброї ночі, Наталья!
У військовий час, ніхто не має право виселити з гуртожитку та вимагати оплату.
Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.
Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.
Всього доброго, успіхів Вам!
Дякую за допомогу! І вам також всього найкращого!