Начните консультацию с юристом онлайн
Потрібна допомога в оформленні і поданні документів у необхідні органи для бронювання від мобілізації військовозобов'язаних працівників підприємства (ТОВ). Обгрунтуванням є надання підприємством послуг підприємствам критичної інфраструктури та надання послуг населенню.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (10)
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий день, Олексій!
ЩОДО БРОНЮВАННЯ:
Органи державної влади, інші державні органи подають Міністерству економіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за формою згідно з додатком 1 в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.
Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам.
У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців.
Також порядок тут:
5_Додаток_лист_Мінекономіки (1).pdf
6_Додаток_лист_Міноборони (1).pdf
ВСЕ ПРО БРОНЮВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ В ПЕРІОД МОБІЛІЗАЦІЇ ТА ВОЄННОГО СТАНУ:
ЩОДО ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;...".
ТАК, ВАМ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), РАЗОМ З ТАКИМИ ДОКУМЕНТАМИ:
- ПАСПОРТОМ ГР.УКРАЇНИ, ІДЕНТИФІКАЦІЙНИМ КОДОМ (ОРИГІНАЛИ І КОПІЇ), ТИМЧАСОВИМ ПОСВІДЧЕННЯМ, КОПІЯМИ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО БРОНЮВАННЯ (ВИТЯГОМ З НАКАЗОМ ТОЩО),
- ДЕ:
1) СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК (ЯКЩО ВИ НА НЬОМУ НЕ ПЕРЕБУВАЄТЕ);
2) ПРОЙТИ ВЛК;
3) ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ У ВИГЛЯДІ ВІДМІТКИ У ТИМЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ;
4) ОТРИМАТИ ПОСВІДЧЕННЯ ПРО ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ;
5) ОТРИМАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО СПЕЦІАЛЬНИЙ ОБЛІК;
6) ДОВІДКУ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ПРО ТЕ, ЩО ВИ МАЄТЕ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ТА НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ (ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ).
ЩОДО ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ:
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А від 27 січня 1995 р. N 57 Київ
Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України:
Про затвердження Правил перетинан... | від 27.01.1995 № 57 (rada.gov.ua)
ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України:
«1. Ці Правила визначають порядок перетинання громадянами України державного кордону. 2-6.Уразі введення на території України надзвичайного або воєнногостануправонаперетин державного кордону, крім осіб, зазначенихупунктах2-1та2-2цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службупідчасмобілізації.Цянормане поширюється на осіб, визначенихв абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 ЗаконуУкраїни"Промобілізаційнупідготовкутамобілізацію" ( 3543-12 )».Що підтверджується Державною прикордонною службою України на строінці:
https://dpsu.gov.ua/ua/news/Do-kogo-z-cholovikiv-gromadyan-Ukraini-vikom-vid-18-do-60-rokiv-ne-zastosovutsya-obmezhennya-viizdu-za-kordon-/
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Вітаю!
Відповідно до ст. 24 Закону № 3543 бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування різних установ, організацій і підприємств в особливий період.
Бронювання — це надання військовозобов’язаному відстрочки від призову у зв’язку з мобілізацією. А в умовах воєнного стану військовозобов’язані наразі бронюються у порядку, визначеному Постановою № 194.
З дня видання до неї були внесені зміни (Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194» від 07.03.2022 р. № 218), тож коли бронюватимете працівників, звертайте на це увагу.
Хто може бронювати працівників?В умовах правового режиму воєнного стану військовозобов’язані бронюються за установами, організаціями та підприємствами, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань та населення.
Відповідно до ст. 25 Закону № 3543 та Постанови № 194 бронювання можуть робити:
Мобілізаційні завдання (замовлення) — це окремі вимоги мобілізаційного плану щодо номенклатури, обсягів виробництва необхідної продукції, утворення та підготовки до розгортання спеціальних формувань, а також затверджені в установленому порядку першочергові заходи мобілізаційної підготовки, які доводяться для виконання до центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування. До підприємств, що залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень), мобілізаційні завдання (замовлення) доводяться на підставі затверджених основних показників мобілізаційного плану і договорів (контрактів), що укладаються в порядку, передбаченому законодавством (ст. 1 Закону № 3543).
Дія Постанови № 194 також поширюється на уповноважені банки, що залучаються до роботи (операцій) в умовах особливого періоду.
Зважаючи на вищенаведене, бронювання можливе у всіх сферах діяльності, галузях економіки, зокрема для банків, які працюють в умовах особливого періоду.
Які працівники підлягають бронюванню?Визначення осіб, які підлягають бронюванню, врегульоване ст. 25 Закону № 3543. Тож, бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють:
Під бронювання також підпадають військовозобов’язані водії, які працюють для потреб Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, медичних вантажів і вантажів гуманітарної допомоги, та військовозобов’язані працівники підприємств залізничного транспорту, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці.
Заброньовані військовозобов’язані працівники не підлягають призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, а також прийняттю на службу у військовому резерві.
Які працівники не можуть бути заброньовані?Для військовозобов’язаних, яких установи, організації та підприємства не можуть забронювати, належать ті, які мають дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності. Вони наведені в листі Міністерства оборони України від 11.03.2022 р. № 220/1469. Не бронюють працівників, які мають такі військово-облікові спеціальності:
Також не підлягають бронюванню військовозобов’язані, які мають посвідчення про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час.
Яка процедура бронювання?Для кращого розуміння послідовності дій, які має виконати установа, організація та підприємство стосовно проведення бронювання наведемо алгоритм.
Алгоритм для проведення бронювання працівників1) Складання підприємствами, установами та організаціями Пропозицій щодо бронювання військовозобов’язаних, яким надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час та обґрунтувань до них
2) Узгодження Пропозицій та обґрунтувань з Міністерством оборони України
3) Надсилання підприємствами, установами та організаціями Пропозицій до органів державної влади, інших державних органів за відповідною сферою управління, галуззю національної економіки для проведення аналізу та узагальнення
4) Подання органом державної влади або іншим державним органом до Міністерства економіки України узгоджені Пропозиції у друкованій та/або електронній формі
5) Узагальнення Міністерством економіки України поданих Пропозицій
6) Ухвалення відповідного рішення протягом одного робочого дня, в якому вказується строк відстрочки заброньованому працівнику, яка не може тривати понад шість місяців
7) Надсилання копії рішення Міністерство економіки України Міністерству оборони України та органу держави, який подавав Пропозиції
8) Видання органом державної влади, іншим державним органом військовозобов’язаному витягу з наказу Міністерством економіки України, як підтвердження надання заброньованому працівнику відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час.
Інформація про бронювання до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки надходить в одноденний строк. Відповідно до п. 6 Постанови № 194 Генеральний штаб Збройних Сил передає до них витяги з наказів Міністерства економіки України.
Відомості про бронювання має надходити до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки в одноденний строк, адже відповідно до п. 6 Постанови № 194 Генеральний штаб Збройних Сил передає до них витяги з наказів Міністерства економіки України.
Зауважимо, що підприємство не може самостійно звернутися до Міністерства економіки України для бронювання працівників у воєнний час. Пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних подають до зазначеного міністерства винятково органи державної влади, інші державні органи, але підприємства, які мають потребу забронювати працівників, надсилають пропозиції щодо бронювання до органів державної влади, інших державних органів за відповідною сферою управління, галуззю національної економіки для аналізу та узагальнення (лист Міністерства економіки України від 08.03.2022 р. № 2714-20/9420-03).
Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДобрий день, Олексію!
Визначення та порядок бронювання регулюється Законом України “Про мобілізацію і мобілізаційну підготовку”:
Стаття 24. Мета бронювання військовозобов’язаних
Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.
Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних
1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Такі військовозобов’язані не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.
{Частина перша статті 25 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1127-VII від 17.03.2014}
2. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Що вони означають на практиці:
Порядок оформлення броні такий:
Орган державної влади, інший державний орган подає Міністерству економіки пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях та обґрунтування до них. Пропозиції треба попередньо узгодити з Мінборони. Форму для відомостей про бронювання визначає додаток до Постанови № 194 (див. Додаток).
Подати пропозиції та обґрунтування можно у друкованій формі та/або в електронній формі (п. 2 Постанови № 194).
Подання пропозицій.
Органи державної влади, інші державні органи подають Мінекономіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов'язаних у відповідних сферах управління, галузях економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за встановленою формою з відповідним обґрунтуванням.
Підприємствам аграрного сектору рекомендовано направляти лист з пропозиціями щодо бронювання військовозобов'язаних на електронну адресу Мінагрополітики.
Приватним підприємствам рекомендовано додавати обґрунтування виконання завдання із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення. Підтвердженням може бути прийняте рішення Уряду, обласних, Київської військових адміністрацій, укладений договір тощо.
Обсяги бронювання осіб визначаються з урахуванням необхідності для виконання таким підприємством завдань із задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення.
Бронювання водіїв, які здійснюють перевезення для потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, здійснюється за рішенням Мінінфраструктури або обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Міністерство економіки узагальнює подані пропозиції, протягом одного робочого дня ухвалює відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також держоргану, що подав пропозицію. Мінекономіки вкаже в рішення строк дії відстрочки. Максимальна відстрочка — шість місяців.
ТЦК (військомат) дізнається про бронь вже через день. Генштаб передає до ТЦК витяги з наказів Мінекономіки (п. 6 Постанови № 194).
Отримання витягу.
Орган державної влади, інші державні органи видають військовозобов'язаному витяг з наказу Міністерства економіки з метою підтвердження надання відстрочки від призову.
Візьмемо для прикладу бронювання в аграрній сфері:
Міністерство аграрної політики та продовольства України деталізувало процедуру бронювання для підприємств, установ та організацій агропромислового виробництва. Мета бронювання в агросфері — своєчасне проведення комплексу весняно-літніх польових робіт, забезпечення виробництва сільськогосподарської продукції та продовольства, щоб задовольнитипотреби ЗСУ та населення.
Аграрні підприємства, що вже подавали документи на бронь з 03 по 07 березня, мають зробити це повторно.
Щоб оформити бронь, аграрне підприємство надсилаж до Мінагрополітики на e-mail mobagro2022@gmail.com:
лист з пропозиціями щодо бронювання військовозобов’язаних з відповідним обґрунтуванням, електронною адресою, контактними номерами телефонів, ПІБ контактних осіб тощо за формою;
пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних за визначеною формою, у форматі Excel .
Мінагрополітики визначило формат назви файлу, який прискорить опрацювання матеріалів:
Рік.
Місяць.
Число (коли подаються пропозиції).
Скорочене найменування організації. Кількість працівників що подаються для бронювання
Бронь підтверджується у такий спосіб:
Держорган має видати військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. Цей документ підтверджує відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час (п. 5 Постанови № 194).
Анулювання броні:
Відстрочку від призову анулюють у таких випадках:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення виконання або скасування завдання підприємству щодо задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення;
3) ліквідація органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації;
4) звільнення військовозобов’язаного.
У випадках 2— 4 цього пункту відстрочку анулюють таким чином. Держорган повідомляє про випадок у поданні до Мінекономіки, а міністерство за один день ухвалює відповідне рішення, надсилає його копію держоргану та Міноборони.
Адвокат, г. Киев
Потрібна допомога в оформленні і поданні документів у необхідні органи для бронювання від мобілізації військовозобов'язаних працівників підприємства (ТОВ). Обгрунтуванням є надання підприємством послуг підприємствам критичної інфраструктури та надання послуг населенню.
Можу допомогти оформити та подати усі документи по Києву, при необхідності можу під'їхати та зустрітися для детального обговорення усіх нюансів.
Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта
Вітаю!
ДЛЯ ЗАОЩАДЖЕННЯ ВАШІХ КОШТІВ - ВИ САМІ МОЖЕТЕ ЗАПОВНИТИ ФОРМУ.
ДИВІТЬСЯ ЩОБ В СПИСОК ОСІБ НЕ ПОТРАПИЛИ ОСОБИ, ЯКІ МАЮТЬ ДЕФІЦИТНІ ВІЙСЬКОВІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ.
Відповідно до чинного законодавства підприємства, установи та організації мають право бронювати військовозобов’язаних, це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Відповідно, такі працівники відповідних підприємств та організацій не підлягають мобілізації.
Розділом V Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію» встановлюються основні засади проведення бронювання. Метою бронювання, що здійснюється у мирний та воєнний час є забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних подають до Мінекономіки виключно органи державної влади, інші державні органи (п. 2 постанови КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» від 03.03.2022 № 194). Підприємства, які мають потребу забронювати працівників, надсилають пропозиції щодо бронювання до органів державної влади, інших державних органів за відповідною сферою управління, галуззю національної економіки для аналізу та узагальнення. Таку позицію підтверджує й лист Мінекономіки від 08.03.2022 № 2714-20/9420-03.
В листі Міноборони від 11.03.2022 р. № 220/1469 повідомило, що Головнокомандувач Збройних Сил України прийняв рішення щодо заборони бронювання військовозобов'язаних, які мають дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності.
Отже, зазначеним категоріям осіб не буде надаватися відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час.
БРОНЮВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ:
Орган державної влади, інший державний орган подає Міністерству економіки пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях та обґрунтування до них. Пропозиції треба попередньо узгодити з Міноборони. Форму для відомостей про бронювання визначає додаток до Постанови № 194 (див. додаток). Подати пропозиції та обґрунтування можна у друкованій та/або електронній формі (п. 2 Постанови № 194). Міністерство економіки узагальнює подані пропозиції, протягом одного робочого дня ухвалює відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також держоргану, що подав пропозицію. Мінекономіки вкаже в рішенні строк дії відстрочки. Максимальна відстрочка — шість місяців. ТЦК дізнається про бронь вже через день. Генштаб передає до ТЦК витяги з наказів Мінекономіки (п. 6 Постанови № 194).
Держорган має видати військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. Цей документ підтверджує відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час (п. 5 Постанови № 194).
Джерела:
Закон України “Про мобілізацію і мобілізаційну підготовку”
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n458
Постанова КМУ від 03 березня 2022 року № 194
https://www.kmu.gov.ua/…/deyaki-pitannya-bronyuvannya…
Постанова КМУ від 07 березня 2022 року № 218 https://www.kmu.gov.ua/…/pro-vnesennya-zmin-do…
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня!
Основним нормативно-правовим актом, яким детально врегульовано процедуру та інші аспекти бронювання працівників в умовах воєнного стану є Постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. №194 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану".
Між категоріями осіб, які підлягають бронюванню, та тими, хто є "звільненим" від мобілізації є кілька суттєвих відмінностей.
По-перше, на відміну від окремих категорій осіб, які не підлягають мобілізації взагалі (наприклад, особи, що визнані особами з інвалідністю), заброньовані особи фактично отримують відстрочку від мобілізації.
Відповідно до абзацу другого пункту третього Постанови, строк дії такої відстрочки не може перевищувати шість місяців.
По-друге, законодавством встановлена чітка процедура бронювання військовозобов’язаних, яка передбачає зокрема необхідність отримання погодження окремих органів державної влади.
Водночас, особи, які не підлягають мобілізації взагалі, не повинні окремо отримувати погодження державних органів – вони є звільненими від мобілізації в силу приписів закону.
Хто має право бронювати власних працівників?
Частина перша статті 25 Закону про мобілізацію передбачає, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено так звані "мобілізаційні завдання".
Виходячи з положень Закону, мобілізаційним завданням (замовленням) є певне персоніфіковане завдання з виготовлення продукції, виконання робіт або надання послуг, виконання якого покладається на конкретне підприємство, установу чи організацію на умовах договору (контракту).
Його метою є задоволення потреб Збройних Сил України (ЗСУ), державних органів, населення тощо в особливий період.
Варто зазначити, що підприємства, установи і організації не можуть відмовлятися від укладання договорів (контрактів) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень), якщо їх можливості з урахуванням мобілізаційного розгортання та переданих їм матеріально-фінансових ресурсів дають змогу виконати ці завдання (частина третя статті 21 Закону про мобілізацію).
Водночас, реальна обстановка в країні в умовах війни диктує власні об’єктивно обумовлені вимоги, які іноді не повністю відповідають тому, що написано у законодавстві.
Так, цілком ймовірною є ситуація, коли підприємство ще не отримало мобілізаційного завдання, проте вже забезпечує критичні нагальні потреби населення і держави.
Уряд намагається якнайшвидше адаптувати законодавство до сучасних реалій, проте не завжди це вдається зробити своєчасно.
Тому у разі якщо підприємство та його поточна діяльність підпадає під ознаки, визначені у законодавстві, воно може звертатись до процедури бронювання працівників.
Окремо потрібно враховувати, що відповідно до абзацу другого пункту 1 Постанови бронювати працівників можуть також уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду.
Чи всі працівники підприємства можуть бути заброньовані?
Закон про мобілізацію прямо встановлює, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях ... у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).
Тобто бронюванню можуть підлягати виключно ті працівники, які є необхідними для виконання зазначених завдань.
Враховуйте також, що в своєму листі від 11.03.2022 №220/1469 Міністерство оборони України повідомило, що Головнокомандувач ЗСУ прийняв рішення щодо заборони бронювання військовозобов’язаних, які мають дефіцитні для ЗСУ військово-облікові спеціальності, перелік яких наведено у вказаному листі.
Яка процедура бронювання військовозобов’язаних працівників?
Підприємства, установи і організації повинні надіслати власні пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних (Пропозиції) до органів державної влади, інших державних органів за відповідною сферою управління, галуззю національної економіки.
Надалі відповідний орган аналізує та узагальнює надані Пропозиції, погоджує їх з Міноборони та подає до Мінекономіки України, яке приймає відповідне рішення.
При цьому подавати Пропозиції до Мінекономіки мають право виключно органи державної влади, інші державні органи за формою, закріпленою Постановою.
Законодавством не встановлено форми за якою представники бізнесу повинні подавати власні Пропозиції органам, до сфери управління яких вони належать. Проте цілком логічним вбачається використання форми, закріпленої Постановою.
Вкрай важливо додати до Пропозиції належне обґрунтування щодо виконання таким підприємством, установою, організацією завдань із задоволення потреб ЗСУ, держави, населення з відповідним підтвердженням (прийняте рішення Уряду, військової адміністрації, укладений договір тощо).
З метою підтвердження надання відстрочки військовозобов’язаному видається витяг з наказу Мінекономіки.
Зауважимо, що рішення щодо бронювання військовозобов’язаних водіїв, які здійснюють перевезення для потреб армії, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, військовозобов’язаних працівників підприємств залізничного транспорту, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці, приймається не Мінекономіки, а Міністерством інфраструктури України або відповідною військовою адміністрацією.
Отже, можливість бронювання військовозобов’язаних працівників вбачається дієвим механізмом забезпечення належного функціонування бізнесу.
Водночас, реалії сьогодення суттєво впливають на потреби держави та населення, змінюючи їх майже щодня. Наслідком цього є постійна адаптація та оновлення законодавства, тому радимо уважно слідкувати за змінами відповідних нормативно-правових актів.
Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Розділом V Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію» встановлюються основні засади проведення бронювання. Метою бронювання, що здійснюється у мирний та воєнний час є забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Найбільш проблемним для більшості підприємств України є питання, чи є можливим бронювання працівників після початку мобілізації.
Ситуація ускладнюється тим, що документи, якими врегульовуються обсяги та порядок бронювання відсутні у публічному доступі, оскільки віднесені до інформації для службового користування. Так, постанова Кабінету Міністрів України № 377 від 9 червня 1994 р. «Про затвердження Положення про військовий облік військовозобов’язаних та призовників» має гриф «Для службового користування», але у неофіційних джерелах вказується, що пунктом 15 Положення передбачається, що бронювання відбувається на підставі інформації, що подається керівником юридичної особи . Пунктом 3.4. Інструкції організації ведення військового обліку військовозобов’язаних і призовників в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях і навчальних закладах, затверджені наказом Міністра оборони України від 15.12.2010 N 660 визначається, що на керівників підприємств покладається своєчасне оформлення бронювання військовозобов’язаних за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час . Однак, відкритими документами не передбачене жодне визначення поняття «своєчасно». Окремі посадовці трактують таке визначення як «у мирний час» , проте Законом (див. вище) можливість бронювання не обмежується мирним часом.
Таким чином, при наявності подібного спору, завжди є можливість це швиденько оскаржити
---
Існує Перелік військово-облікових спеціальностей осіб офіцерського складу, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 20 червня 2012 року № 412/ДСК, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16 липня 2012 року за № 1190/21502 (із змінами) , його використовують у своїй роботі ТЦК СП
Щодо порядку бронювання є постанова КМУ ПОСТАНОВА
від 03 березня 2022 р. № 194 Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану
Скажіть вашому директору нехай видасть наказ по підприємству про бронювання робітників для виконання суспільно-корисної роботи в умовах мобілізації від імені підприємства - волонтери.
Роздати цей наказ призовникам , вони подають його до тцк сп і їх беруть на спец військовий облік дають посвідчення та довідку про відстрочку від мобілізації з цією метою (для суспільно-корисних робіт).
Окремо зазначу, що виключення можуть стосуватися тільки осіб, визначених законодавством.
Зокрема тих, які мають: ( Вам необхідно у ТЦК та СП у регіоні перебування отримати одну з таких довідок за підписом начальника)
посвідчення про відстрочку від призову та повідомлення про зарахування на спеціальний військовий облік, (заброньований за погодженням з Мінекономіки, установою , організацією, для суспільно -корисної допомоги) або
висновок військово-лікарської комісії про непридатність ( з виключенням з обліку повністю , взагалі)
Крім того обмеження не стосуються осіб:
на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, або
які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років, або
на утриманні яких є дитина з інвалідністю., або особа з інвалідністю до 23 років.
А також тих, хто є:
усиновителем
опікуном, або
які виїхали до інших держав на постійне місце проживання, що відповідно документально підтверджено.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня, Олексій!
Скажіть, звіти по військовозобов'язаним ви подавали?
Місце реєстрації підприємства?
Звертайтесь
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАННИХ – це надання їм відстрочки від мобілізації строком до 6 місяців.
Бронювати працівників мають право:
Органи державної влади
Інші державні органи Органи місцевого самоврядування Підприємства, установи, організації, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування державних органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).Процедура бронювання виглядає наступним чином:
Зацікавлений орган, підприємство подає до профільнихорганів державної влади, інших державних органів, ОВА лист та пропозицію.
Орган державної влади, інший державний орган подає Мінекономіки пропозиції щодо бронювання (узгоджену з Міноборони).
Мінекономіки узагальнює подані пропозиції, протягом 1 робочого дня ухвалює відповідне рішення.
Мінекономіки надсилає копію рішення Міноборони, а також держоргану, що подав пропозицію.
Генштаб передає до ТЦК витяги з наказів Мінекономіки.
Не підлягають бронюванню:Переліки посад і професій, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час,
затверджуються Кабінетом Міністрів України – для служюбового використання.
військовозобов’язані рядового, сержантського та старшинського складу за групамиВОС: 003, 004, 008./015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058,
065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140,
143,144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251,
260, 261, 262,265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501,
502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569,
офіцерського складу за групами ВОC: 02, 03, 04, 06, 07.08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49,50, 52, 53, 54, 70, 90.
військовозобов’язані, які мають посвідчення про відстрочку від призову на військовуслужбу на період мобілізації та на воєнний час.
Успіхів
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Алексей!
Правовые основы бронирования определены в разделе V Закона Украины "О мобилизационной подготовке и мобилизации" (далее - "Закон о мобилизации"), который отмечает, что бронирование сотрудников допускается предприятием, которому установлены мобилизационные задания (заказы), что доводятся до него на основании мобилизационных планов и договоров. Очевидно, что по состоянию на 24 февраля 2022 года большинство компаний не заключали соответствующие договоры и не имели мобилизационных заказов со стороны государства.
По этим или иным причинам, с введением военного положения Кабинет Министров Украины принял постановление от 3 марта 2022 года № 194 "О некоторых вопросах бронирования военнообязанных в условиях правового режима военного положения" (далее - "Постановление"), значительно упрощающее требования предприятий в процедуре бронирования.
Постановление в основном касается порядка бронирования, однако также указывает на основной критерий - сотрудников могут бронировать только те организации, которые удовлетворяют потребности Вооруженных Сил, других военных формирований, населения. То есть Постановлением не связывается процедура бронирования с мобилизационными задачами, что значительно увеличивает круг бизнеса, который может воспользоваться бронированием.
Кого можно забронировать?
Государство выдвигает ряд требований к сотрудникам, которые могут быть забронированы.
Во-первых, бронированию подлежат только военнообязанные лица. Например, мужчина, исключенный из военного учета в связи с непригодностью, не может считаться военнообязанным. Подобно этому таковыми не являются женщины, не состоящие на военном учете. Такие критерии для бронирования представляются логичными, ведь невоеннообязанные лица не будут мобилизованы, а потому отсутствует потребность в их бронировании.
Во-вторых, к бронированию допускаются только наемные сотрудники. Так, сегодня, механизм бронирования не допускает бронировать физических лиц-предпринимателей. Поэтому забронировать удастся только лиц, работающих в компании на основании трудового договора или контракта.
В-третьих, забронировать смогут только лиц, ранее проходивших военную службу. Об этом говорится в отдельных письмах Минобороны, которое на этом основании обосновывало отказ от согласования списков на бронирование. Впрочем, официальное решение Минобороны относительно такого критерия пока не опубликовано.
В-четвертых, для бронирования не согласовываются также те военнообязанные, которые имеют дефицитные военно-учетные специальности. Такой критерий был сформирован Минобороны в письме от 11 марта 2022 года № 220/1469. Так, забронировать не удастся лиц, у которых есть определенные ракетные, артиллерийские, танковые, радиотехнические, минные и противоминные или другие специальности.
Конкретную военно-учетную специальность, присвоенную сотруднику, следует искать в военном билете. При этом в выяснении под каким номером осуществляется учет специальности сотрудника или в расшифровке ее номера поможет Перечень военно-учетных специальностей рядового, сержантского и старшинского состава Вооруженных Сил Украины, утвержденный приказом Минобороны от 7 сентября 2020 года №317.
В-пятых, как следует из письма Минэкономики от 08 марта 2022 года № 2714-20/9420-03 (далее - "Письмо Минэкономики"), лица, имеющие отсрочку от призыва на время мобилизации и военное время также не могут быть забронированы. Таким образом, предотвращается задвоение отсрочки, например, одновременно на основаниях бронирования и по медицинским показаниям.
Процедура бронирования
Процедура бронирования многоэтапная, впрочем, для предприятия порядок действий четко определен. Как показывает практика бронирования и что не отрицается государственными органами, основная задача предприятия - четко следовать утвержденным формам документов и указаниям определенных регуляторов. Ниже предлагаем выяснить такие указания и подробные шаги бронирования сотрудников.
I этап - составление предложений по бронированию.
Прежде всего компании следует сформировать список лиц, которые компания желает предложить к бронированию (далее - "Предложения"). Такой список должен четко соответствовать форме, утвержденной Постановлением, включая следующую информацию:
- наименование органа, которому представляются Предложения
- персональные данные сотрудника (ФИО, дата рождения)
- занимаемая должность
- воинское звание и военно-учетная специальность сотрудника
- название и местонахождение компании
- название территориального центра комплектации и социальной поддержки (военкомата) по местонахождению работодателя и месту военного учета сотрудника
При подготовке Предложений предприятию необходимо определить круг лиц, которые предлагаются к бронированию с учетом необходимости выполнения таким предприятием задач по удовлетворению потребностей Вооруженных Сил, военных формирований или населения. Такими, по мнению государственных органов, могут быть определяющие должности, критические для компании, отрасли и дефицитные на рынке. Так, последними решениями Минобороны не согласовало предложение о бронировании сторожей, охранников, разнорабочих, грузчиков, уборщиков, подсобников и т. д. Таким образом, бронировать следует сотрудников, без работы которых функционирование предприятия будет невозможно или значительно усложнено. Например, приказ от 27 февраля 2022 года №93 Минэнерго определил конкретный перечень должностей, по которым допускается бронирование на объектах топливно-энергетического комплекса.
При этом следует обратить внимание, что форма Предложений, которая была утверждена вместе с Постановлением еще 3 марта 2022 года, уже не актуальна. Так, 7 марта 2022 года в Постановление были внесены изменения, которыми форма Предложения утверждена в новой редакции, в частности отредактирован объем сведений, которые следует указывать при бронировании.
Как показывает практика, органы власти достаточно скрупулезно подходят к проработке Предложений, проверяя соблюдение предприятиями всех формальных требований по их содержанию. В частности, в Письме Минэкономики указано, что не будут рассматриваться Предложения, не соответствующие форме согласно Постановлению, а также отсутствие данных в соответствующих графах Предложений. Подобные утверждения были также опубликованы на сайте Минагрополитики.
ІІ этап - направление Предложений уполномоченным органам.
Подготовленные Предложения дополняются сопроводительным письмом произвольной формы, в котором следует надлежащим образом обосновать выполнение предприятием задач по удовлетворению потребностей Вооруженных Сил, других военных формирований, населения с соответствующим подтверждением. Как свидетельствует Письмо Минэкономики, таким подтверждением может быть решение Кабинета Министров Украины или определенных военных администраций, заключенный договор и другое. Впрочем, на практике в случае отсутствия таких решений или договоров доказательствами также могут служить и письма от государственных администраций об участии предприятия в удовлетворении потребностей населения или военных формирований.
При этом, определенные предприятия, хотя могут и не иметь указанных выше доказательств, однако сама деятельность такого предприятия может свидетельствовать о зависимости благосостояния населения от их работы (например, это может иметь место для банков, ритейла, продовольственных магазинов, сельскохозяйственных предприятий, объектов критической инфраструктуры и подобное). В любом случае в сопроводительное письмо следует включить детальное обоснование деятельности компании и ее важность в период военного положения.
Указанные Предложения и письмо направляются по электронной почте органам государственной власти, другим государственным органам соответствующей сфере управления для анализа и дальнейшего обобщения. То есть если речь идет о банке, то органом управления такого предприятия является Национальный банк Украины, если же Предложения представляются ИТ компанией, то их обработка относится к Минцифре и так далее.
Несмотря на это, нередки случаи, когда Предложения с письмом следует направлять военным администрациям на местах, которые в свою очередь осуществляют дальнейшее направление таких документов профильным органам. Учитывая это, перед направлением пакета документов, рекомендуем уточнять у военных администраций по местонахождению предприятия информацию о необходимости согласования с ними Предложений.
III этап - одобрение Предложений рядом государственных органов.
Согласование и одобрение Предложений осуществляется цепочкой государственных органов. Сначала таким являться военная администрация (если такая практика подтверждена в конкретной области), которая в дальнейшем направляет Предложения профильному регулятору. Соответствующий орган согласовывает Предложения с Минобороны. В конечном счете, последним органом согласования является Минэкономики, принимающее окончательное решение.
IV этап - принятие решения об отсрочке.
Решение об отсрочке принимается Минэкономики в течение одного рабочего дня, о чем сообщается Минобороны и другие органы в цепочке согласования путем направления копии решения.
Само принятое решение Минэкономики, в частности выписка из соответствующего приказа, является подтверждением предоставления отсрочки от призыва на военную службу во время мобилизации и военное время сроком до шести месяцев.
Если понадобиться моя помощь, обращайтесь через кнопку "Обратиться".
При обращении указывайте свой e-mail, по которому с Вами можно связаться.
Всего доброго!