Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 26 квітня 2022, питання №62924

Возмещение убытков в следствии боевых действий

Добрый день.
Можете подсказать о правовом возмещения убытков. Ситуации такая. У меня хранится зерно на элеваторе, накладная о принятии на хранение есть( я не ФОП). В последнее время стали случае попадания в район элеваторов. Скажите, могу ли я потребовать от компании или государства компенсацию в случае потери своего зерна в следствии боевых действий?

Відповіді юристів (3)

    Жупинский Николай Андреевич
    Жупинский Николай Андреевич 2 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 25 років досвіду

    Скажите, могу ли я потребовать от компании или государства компенсацию в случае потери своего зерна в следствии боевых действий?

    После победы можете требовать возмещения убытков от России. Украина то какое отношение имеет к этим убыткам?

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день!

    ДЛЯ ВІДШКОДУВАННЯ ШКОДИ У ВОЄННИЙ ЧАС МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ:

    З початку введення воєнного стану в Україні (з 24 лютого 2022 року) у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України правозахисники, журналісти та громадяни України розпочали фіксувати воєнні злочини, злочини проти людяності, грубі порушення прав людини – вбивства мирних жителів, знищення та пошкодження цивільних споруд, житлових будинків, мародерство тощо.

    Необхідність документування шкоди, яка безпосередньо завдана воєнними злочинами є важливим, оскільки після закінчення війни шкода, яка була завдана фізичній чи юридичній особі, повинна бути відшкодована у передбаченому законом порядку.

    Воєнний злочин – свідоме грубе порушення законів та звичаїв війни, об’єднує групу серйозних порушень правил ведення бойових дій та норм і принципів міжнародного гуманітарного права, що вчиняється умисно або через грубу необережність.

    Прикладами воєнних злочинів є:

    • пошкодження об’єктів цивільної інфраструктури;
    • уламки снарядів в межах міста;
    • факти поранення/загибелі цивільних осіб внаслідок застосування зброї окупантом;
    • розташування та використання військової техніки в житлових кварталах міста, ведення бойових дій окупантом в житлових кварталах міста;
    • насилля щодо медичного персоналу, пошкодження медичного транспорту, лікарень, обладнання;
    • насильство щодо духовенства, пошкодження/знищення культових споруд (храмів, мечетей, синагог тощо);
    • використання окупантом цивільного одягу, однострою ЗСУ, емблем гуманітарних та медичних установ;
    • факти фізичного насилля, позбавлення волі цивільного населення окупантом;
    • використання цивільної інфраструктури з воєнною метою під прикриттям цивільних;
    • захоплення майна, пограбування окупаційними силами;
    • відмова чи позбавлення доступу до медичної допомоги.

    Задокументовані докази використовуватимуться для кримінального переслідування причетних до злочинів у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі та спеціальному трибуналі після його створення.

    Наразі не існує чіткого розмежування документування шкоди, яка була завдана фізичній або юридичній особі. В основу документування повинно бути покладено відмінності між юридичними та фізичними особами, зокрема те, що юридичній особі не може бути завдана шкода життю та здоров’ю, однак як фізичній так і юридичній особі може бути завдана шкода у вигляді упущеної вигоди тощо.

    Порядок документування завданої шкоди

    Для документування кожного кейсу заводиться окрема папка, в якій зберігаються: фото докази (в окремій папці); відео докази; речові докази; покази свідків; складання схем; інтернет сторінки; журнал доказування; короткий опис кейсу.

    На початку відеозапису озвучте дату, час та місце, ваші прізвище, ім'я та по-батькові, не розголошуйте даних про свідків, без їх згоди, не повідомляйте про обстріли у режимі реального часу, не публікуйте пересування Збройних Сил України, надійно зберігайте дані на кількох носіях.

    Обов’язковою умовою відібрання пояснень у свідків – є отримання інформованої згоди.

    Усі задокументовані докази вчинення воєнного злочину, який спричинив шкоду фізичній або юридичній особі необхідно повідомляти на наступні ресурси: https://warcrimes.gov.ua, який створений Офісом Генерального прокурора разом з українськими та міжнародними партнерами.

    Важливим є той факт, що наразі не існує вимог щодо строків документування події, однак особа, яка безпосередньо здійснює документування повинна розуміти, що чим більше сплив строк з того моменту коли подія, яка підлягає документування відбулась тим важче буте зафіксувати необхідні докази, а отже необхідно в першу чергу звертати увагу на якість доказів, прийняття даних доказів у відповідних інстанціях до яких у подальшому постраждала особа буде звертатись.

    Журнал документування містить інформацію про дату, час та місце події, яку документують, та покроковий опис дій, які здійснила особа, яка проводить документування.

    Опис події містить інформацію про те, що відбулось та коли відбулось, який результат події, яка документується.

    Під час документування необхідно зберігати інтернет сторінки, які містять додаткову інформацію щодо події, документування якої ви проводите то стандарти збереження інтернет сторінок є наступними: збереження у форматі PDF, HTML, URL посилань та їх веб-архівація

    Для визначення матеріальних збитків, які завдані фізичній чи юридичній особі внаслідок воєнних злочинів, доцільно залучати як національних так і міжнародних експертів для здійснення експертної оцінки збиткам, які були завдані.

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

    2. Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    4. Кабінету Міністрів України невідкладно:

    1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

    2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

    5. Державній службі України з надзвичайних ситуацій невідкладно разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, іншими державними органами, установами, підприємствами, організаціями всіх форм власності привести єдину державну систему цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період.

    6. Обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування утворити ради оборони та забезпечити сприяння військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.

    7. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про введення в Україні воєнного стану, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом про громадянські та політичні права, та про межу цих відхилень і причини прийняття такого рішення.

    8. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    24 лютого 2022 року".

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 133 /2022

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №133/2022 — Офіційне інтернет-представництво Президента України (president.gov.ua)

    "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні

    У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

    2. Міністерству закордонних справ України забезпечити інформування в установленому порядку Генерального секретаря ООН та офіційних осіб іноземних держав про продовження строку дії воєнного стану в Україні і причини прийняття такого рішення.

    3. Цей Указ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

    Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    14 березня 2022 року".

    Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.

    Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

    Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.

    Всього доброго, успіхів Вам!

    Десятник  Володимир  Олексійович
    Десятник Володимир Олексійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 50 років досвіду

    Ваш позов може бути задоволений судом, якщо компанія не доведе, що збитки заподіяні внаслідок війни.

    ...


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України