Начните консультацию с юристом онлайн
Здравствуйте!
Меня зовут Сергей.
Я гражданин Украины.
В Украине есть одно Государственное предприятие.
Я решил приобрести у них товар, но прежде чем его приобрести я попросил их проверить его перед отправкой и мне пообещали, что всё проверят.
В сентябре 2022 года я приобрёл у них этот товар, оплатив на банковскую карточку.
Оплачивал 100% именно на это предприятие, которое имеет свой сайт и.т.д.
В начале октября я получил этот товар, но он оказался бракованный.
Все подтверждения (фото и видео) я им отправил.
В начале октября они сообщили мне, чтобы я отправил им товар обратно прямо в это предприятие.
Когда они его получили, то сообщили мне, что скажут, когда смогут вернуть средства.
Через некоторое время, они сообщили мне о том, что узнают у бухгалтера, как правильно сделать возврат средств.
Позже они сообщили мне о том, что у них большое предприятие и процедура возврата средств требует времени, потому что все эти товары были отозваны с продаж по техническим причинам.
Процедура возврата средств бюрократичная и занимает не менее 1 месяца, так как эти товары сертифицированы по европейским стандартам.
Прошло время, я звонил им и мне говорили, что не могут мне вернуть средства из-за обстрелов и отсутствия электричества.
Как только появится возможность, мне сразу же вернут средства.
С тех пор прошло почти полтора месяца.
Последнее время не брали трубку, а на мои письма не отвечают.
Прошу кого-то помочь мне решить эту проблему.
Имеются все квитанции об оплате и.т.д.
Может ли кто-то помочь?
Спасибо!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (3)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Сергію!
Виглядає так, що Вам прийдеться звернутись до суду! Але давайте по порядку...
Спочатку про загальні, але обов'язкові для розуміння речи:
Права покупця при поверненні товару зазначені в Законі України "Про захист прав споживачів". Він же і закон про повернення товару. Згідно норм цього закону, споживачі мають право на якісну продукцію, її безпеку, на своєчасну інформацію про товар і її достовірність, на захист державою своїх прав, якісне обслуговування, відшкодування моральної шкоди та майнової шкоди, заподіяної внаслідок придбання продукції з дефектом і інші права.
Для того, щоб можна було обміняти річ / продукт або інший товар або повернути його, необхідно дотримуватися деяких умов:
повинен бути збережений товарний вигляд речі (під яким мається на увазі наступне: товар повертається в тій же упаковці в який його було придбано, збережені всі пломби, етикетки, ярлики; на товарі немає пошкоджень і інше);
річ не була в використанні;
збережений чек або інший розрахунковий документ;
дотриманий термін 14 днів.
Якщо товар з дефектом, як то, наприклад, у Вас, то діє наступний алгоритм:
Споживач при виявленні недоліків товару протягом гарантійного терміну має кілька можливих варіантів дій в залежності від того істотний недолік чи ні. Згідно п.12 ч.1 ст.1 Закону України "Про захист прав споживачів", недолік буде вважатися істотним, якщо він робить товар таким, який неможливо використовувати за своїм цільовим призначенням; виник з вини виробника або продавця, і якщо його взагалі не можна усунути або його усунення потребує понад 14 днів, або він робить товар зовсім іншим ніж це передбачено договором. Якщо недолік не відповідає критеріям істотного, покупець може вимагати від продавця, щоб він за свій рахунок усунув брак або ж домовитися, що усувати буде сам покупець, але з наступним відшкодуванням понесених втрат або ж вимагати зменшення ціни. Якщо ж недолік відповідає критеріям істотного, то споживач має право:
обміняти товар на такий же, але без дефектів;
на повернення товару з відшкодуванням сплаченої вартості товару (якщо на момент такого повернення ціна товару на ринку збільшилася, то сума, що повертається, дорівнює ціні на момент повернення, якщо ж ціна товару знизилася, то сума, повертається, дорівнює ціні по якій його було придбано)
.Тепер про головне, як правильно повернути гроші за товар.
У разі повернення товару при вищевказаних обставинах, продавець, тобто в даному випадку державне підприємство, зобов'язаний повернути гроші за нього в день розірвання договору (день, коли товар повертається) або інший термін, про який домовилися сторони, але не пізніше ніж через 7 днів. Важливо звернути увагу, що гроші необхідно відшкодовувати таким же способом як і здійснювалася оплата. Наприклад, якщо покупець сплачував готівкою в магазині, то йому так і готівкою повинні повертати, тільки підписавши при цьому квитанцію, яка підтверджує повернення.
Повернення грошей на карту: терміни.
Якщо, наприклад, була оплата банківською картою, то буде здійснено повернення грошей за товар на картку покупця протягом 30 днів (так як різні види угод, то і терміни різні: не більше 7 днів при купівлі товару в звичайному магазині; і не більше 30 днів при купівлі товару в Інтернеті). Також важливо, що якщо здійснювався розрахунок карткою через Інтернет, то в терміни повернення на карту потрібно враховувати час банківської транзакції і час на перерахування коштів. За несвоєчасну виплату, на продавця покладається відповідальність у вигляді сплати 1% вартості продукції за кожний прострочений день.
Для повернення грошей покупцеві потрібно звернутися із заявою до продавця або виробника. Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений на підприємстві, споживачеві необхідно звернутися до адміністрації компанії-продавця (зазвичай їх контакти вказані на сайті). Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов'язаний його надати.
Що ж робити, якщо не повернули гроші за товар або затягують таке повернення?
Якщо Вам при поверненні товару все ж не повертають вчасно гроші, або іншим чином порушують Ваші права як споживача, то, витримавши претензійний порядок, звертайтеся до суду. Хочу зазначити, що за подачу такого позову, згідно з ч. 3 ст. 22 вищезазначеного в консультації Закону, позивачі звільняються від сплати судового збору.
І насамкінець товари, які не можна повернути або обміняти.
Кабінетом міністрів затверджено Перелік товарів належної якості, які не можна обміняти або повернути взагалі, незалежно від того були вони чи ні в користуванні покупця. Цей перелік передбачений в додатку №3 Постанови Кабміну №172 від 19 березня 1994 року. До таких товарів відноситься продукти, ліки, особисті і деякі дитячі речі та інші. Суть такого обмеження полягає в тому, що держава піклується не тільки про одного покупця, а й про інших можливих потенційних споживачів товару, який повертають, яким би було не гігієнічно і неприємно використовувати речі особистого користування після повернення їх ким-небудь іншим (наприклад зубну щітку, білизна, бритву або гребінець та інше).
Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) включає:
продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни;
непродовольчі товари:
фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір;
корсетні товари;
парфюмерно-косметичні вироби;
пір’яно-пухові вироби;
дитячі іграшки м’які;
дитячі іграшки гумові надувні;
зубні щітки;
мундштуки;
апарати для гоління;
помазки для гоління;
розчіски, гребенці та щітки масажні;
сурдини (для духових музичних інструментів);
скрипічні підборіддя;
рукавички;
тканини;
тюлегардинні і мереживні полотна;
килимові вироби метражні;
білизна натільна;
білизна постільна;
панчішно-шкарпеткові вироби;
товари в аерозольній упаковці;
друковані видання;
лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником);
аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом;
вироби з натурального та штучного волосся (перуки);
товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо);
інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо);
ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Цей перелік є вичерпним.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеВам надо обратится с заявлением в службу защиты потребителей. Также Вы говорите об оплате на банковскую карту. Это карта физлица?
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, на данний момент в Україні діє військовий стан це фос можорна обставина і за якої і справді може таке бути. Але у будь якому випадку вам трабе підготувати претензію і дочекатися відповіді, щоб у майбутньому обгрунтовано звернутися з позовом до суду. Враховуюче ваші докази проблема цілком ВИРІШУЄТЬСЯ, але за даних обставин в Україні може звернутися по часу.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.