Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день, потрібна кваліфікована допомога. Не знаю вже куди звертатись. Ситуація з помилкою в документах розмитнення авто. В серпні авто було розмитнено. Його ремонтували і вчора звернудись до сервісного центру для становлення на облік. Там і було виявлено цю помилку. Сервісний центр відмовляє ставити на облік авто із-за цієї помилки. Данні не співпадають. Помилку допустив брокер, при розмитненні. Брокер відмовляється виправляти помилку. Каже, що сервісний центр нехай так реєстру авто. Я не можу зареєструвати своє авто. Як правильно вийти з цієї проблеми?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Катерино!
Складно одразу визначити, в чому дійсно проблема, але є дієва порада у Вашому випадку: вимагайте надання від сервісного центру письмової відмови в реєстрації авто.
Далі, коли буде письмова відмова, можливо буде обирати алгоритм дій: або звертатися із претензією до брокера, або оскаржувати відмову в суді.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго вечора, Катерина!
З Вашого питання, важко зробити висновок про яку помилку йдеться. В цілому порядок розмитнення авто, включно з його реєстрацією в сервісному центрі МВС, такий:
1. Купівля авто й оформлення документів в іноземній країні
До поїздки за кордон бажано домовитись із митним брокером, який буде займатись вашим питанням в Україні. Це спростить процес перетину кордону при поверненні назад. Вартість послуг брокера – приблизно від 300 до 600 доларів США у залежності від регіону.
2. Документи, які необхідно мати з собою:
біометричний закордонний паспорт (якщо подорожуєте у країни ЄС / Шенгену). Якщо паспорт не біометричний – необхідно оформити візу;
посвідчення водія;
внутрішній паспорт і довідку про присвоєння РНОКПП (реєстраційного номера облікової картки платника податків).
Слід враховувати, що при подорожі в країни ЄС без декларування можна брати із собою не більше 10 тис. євро готівкою на одну особу. Якщо необхідна більша сума – є три варіанти:
задекларувати кошти на митниці;
взяти з собою рідних і друзів – відповідно можна не декларувати по 10 тис. євро на кожного;
скористатися банківською карткою або переказом коштів.
Зверніть увагу, станом на квітень 2022 року автомобіль, який Ви купуєте, повинен відповідати екологічному стандарту – як мінімум Євро 2 (якщо машина була у користуванні) або Євро 5 (якщо авто є новим).
3. В іноземній країні Ви повинні отримати наступні документи:
договір купівлі-продажу авто або інший документ, який його замінює, – він укладається із продавцем;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт), оформлений на Ваше ім’я, – отримується у відповідному органі державної реєстрації.
Також автомобіль повинен бути знятий з обліку – перебувати на транзитних номерах. Після отримання транзитних номерів Ви маєте обмежений строк, щоб в’їхати на територію України, – зазвичай від 5 до 30 днів, в залежності від держави, яка видала ці номери. Також може бути обмеження щодо подорожей на транзитних номерах іншими країнами ЄС.
Наприклад, у Німеччині є різні види номерів: одні дають право проїхати тільки через Польщу та коштують дешевше, інші – через Австрію і є дорожчими.
Якщо ціна автомобіля включає ПДВ – Ви можете його повернути. Для цього до виїзду в Україну необхідно звернутись до митниці відповідної держави, в якій була зареєстрована машина, та оформити експортну декларацію. Її можна оформити й без повернення ПДВ, у такому випадку експортна декларація буде додатковим підтвердженням вартості автомобіля перед українською митницею.
4. Надсилання фотографій документів митному брокеру в Україні
Цей етап не є обов’язковим, але суттєво спрощує подальші дії.
5. Які документи необхідно сфотографувати та переслати:
внутрішній паспорт і довідку про присвоєння біометричний закордонний паспорт (якщо подорожуєте у країни ЄС / Шенгену). Якщо паспорт не біометричний – необхідно оформити візу;
посвідчення водія;
внутрішній паспорт і довідку про присвоєння РНОКПП (реєстраційного номера облікової картки платника податків);
договір купівлі-продажу авто;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт).
Отримавши документи, митний брокер повідомляє реквізити та суму для сплати митних платежів.
Після здійснення оплати брокер повинен повідомити номер попередньої декларації, який знадобиться Вам при перетині кордону. Ця декларація дійсна протягом трьох місяців із дати оформлення.
6. Перетин кордону
Кордон із боку ЄС.
Якщо Ви плануєте оформити повернення ПДВ, необхідно стати у чергу разом із вантажівками та пройти процедуру митного оформлення. Митний інспектор повинен поставити штамп на експортній декларації.
Кордон із боку України.
На нашому кордоні потрібно в будь-якому випадку проходити митне оформлення разом із вантажівками.
7. Подаються наступні документи:
паспорт і довідка про присвоєння РНОКПП (реєстраційного номера облікової картки платника податків);
договір купівлі-продажу авто;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт);
за наявності – інші документи, що підтверджують вартість авто: інвойс, експортна декларація тощо;
номер попередньої декларації (якщо була оформлена).
У підсумку складається акт митного огляду. В акті зафіксуйте усі пошкодження транспортного засобу, оскільки це матиме вплив при суперечках у визначенні вартості авто.
Якщо Ви не оформлювали попередню декларацію на другому етапі, то необхідно буде сплатити авансові митні платежі у гривнях. Їхня сплата не є гарантією того, що авто розмитнять за відповідною ціною. Остаточну вартість встановить митниця за місцем вашої реєстрації або тимчасового перебування. Після завершення усіх процедур Ви повинні отримати митну декларацію та квитанцію МД-1 щодо внесення грошової застави.
При позитивному рішенні проставляються відмітки особистого забезпечення на оригіналах документів, що підтверджують право власності на автомобіль. Також видається завірена копія Акту митного огляду.
При проходженні кордону митниця встановлює строк протягом якого Ви повинні провести процедуру оформлення на регіональній митниці. Завичай це 10 днів.
8. Отримання сертифікату відповідності
Сертифікат не знадобиться, якщо у свідоцтві про реєстрацію автомобіля (техпаспорті) зазначено екологічний стандарт, якому він відповідає. Наприклад Євро 5. Також на деяких митницях екологічний стандарт перевіряється за vin кодом (тільки для авто з країн ЄС).
Якщо такої відмітки немає, необхідно отримати сертифікат відповідності в акредитованому центрі в Україні.
Вартість становить близько 1 400 грн. Існують оголошення про “допомогу” щодо зручного отримання даного сертифікату за набагато більшу суму.
9. Розмитнення авто в Україні
Для цього потрібно звернутись до митниці відповідно до місця проживання або тимчасового перебування власника авто.
10. Подаються наступні документи:
митна декларація на транспортний засіб (оформлюється митним брокером, за наявності необхідних знань можна оформити самостійно);
акт митного огляду й інші документи, отримані при перетині кордону;
договір купівлі-продажу авто;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт);
сертифікат відповідності (якщо у техпаспорті немає відмітки);
за наявності – інші документи, що підтверджують вартість авто: інвойс, експортна декларація тощо.
Окрім вартості самого авто за кордоном та витрат на транспортування, необхідно заплатити за оформлення сертифікату відповідності (2000 – 3000 грн.).
Автомобіль під час митного оформлення повинен заїхати в зону митного контролю. В’їзд коштує 250 грн. Якщо не встигли усе оформити за один день, то за кожну наступну добу перебування авто необхідно сплатити по 90 грн.
На цьому етапі митниця робить остаточний розрахунок необхідних платежів. Якщо раніше Ви сплатили менше – треба доплатити різницю, якщо більше – Вам цю різницю повернуть. Зміни можуть відбутись у двох випадках:
ТЕПЕР ТЕ, ПРО ЩО ВЛАСНО ЙДЕТЬСЯ У ВАШОМУ ПИТАННІ:
11. Постановка автомобіля на облік у сервісному центрі МВС
Для цього спочатку необхідно отримати сертифікат, який підтверджує, що автомобіль відповідає українським стандартам. Приблизна вартість – 3 000 грн, може бути і значно більшою – за термінові замовлення.
Подаються наступні документи:
посвідчення про реєстрацію транспортного засобу, отримане на регіональній митниці;
митна декларація;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт);
сертифікат відповідності для постановки на облік;
транзитні номерні знаки.
Необхідно оплатити адміністративні послуги – близько 600 грн.
Також на цьому етапі сплачується податок у Пенсійний Фонд. Його розмір залежить від вартості автомобіля без ПДВ і становить на 2022 рік:
до 409 365 грн – 3 % від вартості;
409 365.01 – 719 490 грн – 4 % від вартості;
більше ніж 719 490 грн – 5 % від вартості.
У підсумку власник повинен отримати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та українські номери.
На цьому процедура завершується.
Корисна правова інформація:
Наказ Державної митної служби України “Про затвердження Правил митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України” від 17.11.2005 № 1118.
Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” від 08.11.2018 року № 2611-VIII.
ВИСНОВОК:
Знову ж таки, поки що неясно про яку помилку йдеться... Проте, якщо дії або рішення сервісного центру незаконні, то їх можна оскаржувати, і я знаю, як це зробити.
Зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого фото. Можу реально Вам допомогти. Дуже добре знаймий з цією ділянкою права.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1.
ТРЕБА ВИПРАВЛЯТИ ПОМИЛКУ. ВАМ ТРЕБА ЗВЕРТАТИСЬ В МИТНІ ОРГАНИ.
Частина 1 ст. 460 Митного кодексу України встановлює таке правило:
«1…. допущення у митній декларації помилок, які [1] не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі [2] помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), [3] не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.»
Ця норма фактично дублюється в ст. 268 Митного кодексу, яка встановлює, що:
«1. Допущення у митній декларації помилок, які [1] не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або [2] зменшення їх розміру, [3] до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
2. У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи митних органів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.
3. Якщо особа систематично (більше двох разів протягом місяця) допускає у митній декларації помилки, зазначені в частині першій цієї статті (крім орфографічних помилок), митний орган застосовує до такої особи санкції, передбачені цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.»
Таким чином, вищезазначене правило ст. 268 та ст. 460 Митного кодексу передбачає звільнення від адміністративної відповідальності при виконанні трьох умов:
1. Недостовірні дані зазначено в декларації внаслідок помилки;
2. Така помилка не призвела до (а) неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру чи (б) до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання ЗЕД;
3. Такі помилки не допускаються систематично (тобто більше ніж два рази протягом місяця, як це визначено у ст. 268 Митного кодексу).
Розглянемо 1-шу і 2-гу умови
Що таке помилка?
Передусім виникає питання, що саме має розглядатися як помилка, а не як свідоме зазначення неправдивих даних у декларації.
Поняття «помилка» ані в Митному кодексі, ані в іншому законодавстві не визначено. Відсутня й офіційна позиція державних органів стосовно того, що має розглядатися як помилка в контексті митного оформлення. Для повноти викладеного зауважимо, що для цілей оподаткування вживаються також поняття «арифметична помилка» та «методологічна помилка», які також належним чином не визначені.
У такому випадку доцільно звернутися до визначення цього терміну, наведеного в тлумачному словнику. Так, словник визначає помилку як (наводимо лише потенційно застосовні визначення): 1. Неправильність у підрахунках, написанні слова і т. ін. 2. Неправильність у вчинках, діях і т. ін. // Неправильна думка, хибне уявлення про когось, щось.
Тобто зазначене поняття охоплює арифметичні і орфографічні помилки, а також хибні уявлення про когось або щось.
З тим, що відноситься до арифметичних і орфографічних помилок, все більш-менш зрозуміло. Що ж до хибного уявлення про когось або щось, то тут можуть виникати питання. Посилаючись на хибне уявлення про товар, його вартість або вагу, потенційно у якості помилок можна розцінювати широке коло випадків, коли неправильно зазначається код товару за УКТЗЕД, країна його походження або митна вартість.
Відсутність визначення поняття «помилка» на рівні законодавства створює можливості для тлумачення митниками цього поняття на власний розсуд. Однак усе ж таки таке тлумачення має на чопозицію суб’єкта ЗЕД заперечити митникам буде не так вже й просто.
Саме тому, на нашу думку, варто забезпечити документовані підтвердження того, що при заповненні митної декларації було допущено саме помилку. Наприклад, якщо неправильно зазначену вагу товару, то необхідно бути готовим аргументувати, чому в особи, яка заповнювала митну декларацію, виникло хибне уявлення стосовно ваги товару. Таким підтвердженням, на нашу думку, можуть бути такі документи, як контракт, за яким замовлявся товар саме вказаної в декларації ваги, або ж
«У ВИПАДКУ, КОЛИ ПОМИЛКА В МИТНІЙ ДЕКЛАРАЦІЇ В ПРИНЦИПІ НЕ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО НЕДОПЛАТИ МИТНИХ ПЛАТЕЖІВ, МОЖНА ГОВОРИТИ, ЩО НЕМАЄ І МОЖЛИВОСТІ НАСТАННЯ ШКІДЛИВИХ НАСЛІДКІВ У КОНТЕКСТІ МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ. А В ТАКОМУ РАЗІ НЕМАЄ Й НЕОБЕРЕЖНОСТІ ЯК ФОРМИ ВИНИ ОСОБИ, ЩО ДОПУСТИЛА ПОМИЛКУ»
супровідні документи, надані постачальником, в яких зазначена неправильна вага.
У випадку арифметичних або орфографічних помилок, що виявляються під час митного оформлення, варто також зафіксувати, що допущена саме помилка при підрахунках. Це може бути зроблено шляхом подання письмового листа-пояснення митним органам, в якому бажано навести інформацію, у чому саме полягала помилка та чому вона була допущена.
Відсутність визначення поняття “помилка” на рівні законодавства створює можливості для тлумачення митниками цього поняття на власний розсуд.
Такі документи не будуть визначальними для позиції митних органів, однак принаймні забезпечать обгрунтування саме «помилкового» характеру наведених даних, яке може бути використане у випадку спору.
В яких випадках помилка є такою, що не призвела до неправомірного звільнення чи заниження розміру митних платежів?
Другою умовою є те, що помилка має бути такою, що не призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання.
У цьому положенні використовується доконана форма дієслова «призводити». Це надає підстави вважати, що відповідальності не вдасться уникнути лише в тому випадку, коли є факт неправомірного звільнення або ж незабезпечення дотримання тарифного та/або нетарифного регулювання. На нашу думку, такі факти можуть мати місце лише в тому випадку, коли митне оформлення товарів завершено на підставі помилкових даних, тобто коли помилка виявляється вже під час постаудиту. Якщо ж помилка виявляється митними органами під час митного оформлення, то ще не можна говорити, що помилка призвела до незаконного звільнення від митних платежів чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання.
Однак, на жаль, буквальне формулювання зазначеної норми не надає однозначної можливості поширити цей висновок і на випадки, коли помилки призводять до зменшення розміру митних платежів.
Так, з формулювання вказаної норми не зрозуміло, що ж слід вважати моментом, коли помилка вже призвела до зменшення розміру митних платежів.
Відповідно до ч. 1 ст. 278 Митного кодексу України «Датою виникнення податкових зобов’язань із сплати мита у разі ввезення товарів на митну територію України чи вивезення товарів з митної території України є дата подання митному органу митної декларації для митного оформлення…»
А згідно з п. 187.8 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі ввезення товарів на митну територіїо України є дата подання митної декларації для митного оформлення.
Тобто мито та імпортне ПДВ нараховується в дату подання митному органу митної декларації. А, відповідно, у випадку помилки, що впливає на розмір митних платежів, митні органи можуть займати позицію, що помилка вже призвела до зменшення розміру митних платежів з дати їх нарахування, тобто подання митної декларації, що містить помилку, незважаючи на те, що сплата митних платежів ще не здійснювалася. Такий підхід є вигідним для податкових органів, а тому, напевне, вони будуть наполягати саме на його застосуванні.
Разом з тим, ми з таким підходом до прочитання цього правила не погоджуємося. Так, це прочитання обмежує сферу застосування звільнення лише випадками, коли помилки в принципі не можуть вплинути на розмір митних платежів.
Проте за такої вузької сфери застосування зазначене звільнення є взагалі непотрібним.
Так, відповідно до ст. 458 Митного кодексу «порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність…».
Норми, що є предметом розгляду, встановлюють звільнення у випадку помилки, що виключає умисел. Тобто може йтися про вину в формі необережності.
Згідно зі статтею 11 Кодексу про адміністративні правопорушення «Адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.»
Таким чином, умовою визнання діяння особи необережністю є можливість настання шкідливих наслідків.
Однак у випадку, коли помилка в митній декларації в принципі не може призвести до недоплати митних платежів, можна говорити, що немає і можливості настання шкідливих наслідків у контексті митного оформлення. А в такому разінемає й необережності як форми вини особи, що допустила помилку.
Це підводить нас до висновку, що помилки, які не можуть призвести до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання, не спричиняють відповідальність особи на підставі загальних правил, передбачених Кодексом про адміністративні правопорушення. У такому разі немає вини особи, а відтак і складу адміністративного правопорушення, яке могло б стати підставою для відповідальності.
Зважаючи на це, немає сенсу встановлювати спеціальне звільнення від відповідальності за помилки, які навіть потенційно не можуть призвести до недоплати митних платежів, оскільки вони не є адміністративним правопорушенням.
А в такому разі «обмежувальне» тлумачення ст. 460 Митного кодексу України, відповідно до якого звільнення поширюється лише на випадки, коли помилка в принципі не може призвести до недоплати митних платежш, також немає сенсу. За такого тлумачення це правило є непотрібним з урахуванням загальних правил про склад адміністративного правопорушення.
Справедливість висновку щодо необґрунтованості «обмежувального» тлумачення ст. 460 Митного кодексу може бути підтверджена також і з використанням іншюї логіки міркувань.
Припустимо, що в помилці, яка не впливає на розмір митних платежів, є склад правопорушення. Наприклад, можуть намагатися стверджувати, що шкідливі наслідки полягають у тому, які виникли викривлення даних, що використовуються в цілях статистики (так, згідно зі ст. 246 метою митного оформлення, серед іншого, є забезпечення статистичного обліку).
У такому випадку згідно зі ст. 460 Митного кодексу України, якщо з якоїсь причини такі помилки допускаються більше ніж два рази на місяць, може бути застосована відповідальність за загальними правилами.
Стаття 472 Митного кодексу України передбачає відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних і достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов’язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України. Такі дії тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобіїз.
Зазначені санкції за технічну помилку, яка не призвела до заниження розміру митних платежів більше ніж двічі на місяць, вбачаються занадто суворими та такими, що не відповідають скоєному правопорушенню.
Тобто таке тлумачення порушує принцип справедливості/пропорційності, який знайшов своє відображення як у судовій практиці, так і в законодавстві. Про принцип пропорційності йдеться, зокрема, у ч. З (8) ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Ця норма вимагає від адміністративних судів перевіряти, чи вчинені оскаржувані рішення (дії) «пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія)».
Вочевидь, накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією товарів навряд чи може розцінюватися як збалансоване рішення у випадку технічної помилки, що не впливає на розмір митних платежш, незважаючи на те, допускаються ці помилки систематично чи ні.
Таким чином, виходячи з системного тлумачення, ми вважаємо, що наміром законодавця було поширити звільнення від відповідальності саме на ті випадки, коли помилка потенційно могла призвести до заниження сум, які мають сплачуватися до бюджету, але таке заниження було попереджено діями митних органів. Тобто в такому випадку помилка ще не призвела до зменшення розміру митних платежів, що сплачуються до бюджету.
Таке прочитання, на нашу думку, є найбільш відповідним, оскільки надає можливість уникнути відповідальності у випадках, коли дії суб’єкта ЗЕД носять відверто помилковий характер, а іпкідливі наслідки у вигляді недоплати митних платежш були відвернені. Таке звільнення вносить баланс до системи відповідальності за порушення митних правил, передбаченої Митним кодексом України, певним чином компенсуючи суворість передбачених Кодексом
«НА ПІДСТАВІ СТ. 268 ТА СТ. 460 МИТНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ МОЖНА УНИКНУТИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОМИЛКУ В МИТНІЙ ДЕКЛАРАЦІЇ. НЕ ПОВИННО ВИНИКНУТИ ПРОБЛЕМ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ЗВІЛЬНЕННЯ, ЗА УМОВИ (1) НАЯВНОСТІ ПІДТВЕРДЖЕНЬ, ЩО ХИБНІ ДАНІ ВКАЗАНІ ПОМИЛКОВО, ТА (2) ЯКЩО ПОМИЛКА НЕ ВПЛИНУЛА НА РОЗМІР МИТНИХ ПЛАТЕЖІВ»
санкцій за наведення хибних даних у декларації.
Як на додаткове обґрунтування значеного прочитання можна посилатися на ч. 4 ст. З Митного кодексу України, яка визначає, що:
«У разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків підприємств і громадян… рішення повинно прийматися на користь зазначених приємств і громадян.»
На жаль, судова практика безпосередньо стосовно зазначеного спірного питання є неоднозначною.
Разом з цим, у нашій останній практиці суди (включаючи рівень aпеляції) займали підхід, що у випадку потенційної можливості шкідливих наслідків (які полягають у недоплаті митних платежів) неправильні дані супровідних документах не є підставою для накладення відповідальності через відсутність вини, а відтак і складу правопорушення. Питання стосується вантажу, який мав прямувати Україною в режимі транзит, але був конфіскований на митниці через розбіжність у вазі. Такий підхід судів непрямо підтверджує, що норми ст. 268 та ст. 460 призначені саме для випадків, коли помилки є такими, що можуть призвести до недоплати митних платежів. В інших випадках відповідальність застосовується через відсутність складу правопорушення.
Підбиваючи підсумки, на підставі ст. 268 та ст. 460 Митного кодексу України можна уникнути відповідальності за помилку в митній декларації. Не повинно виникнути проблем із застосуванням звільнення, за умови (1) наявності підтверджень, що хибні дані вказані помилково, та (2) якщо помилка не вплинула на розмір митних платежів.
На нашу думку, системне прочитання Митного кодексу надає підстав боротися за таке звільнення і у випадку, коли помилка в декларації, виявлена під час митного оформлення, призвела до зменшення розміру митних платежів у поданій декларації, але недоплати не сталося. Однак митні органи, скоріше за все відстоюватимуть менш ліберальниц підхід. Сподіваємося, що зазначеному питанню буде надано належну оцінку судовою практикою і “право на помилку” сумлінних суб’єктів ЗЕД буде захищено.
І наостанок, така непевна редакція норм Митного кодексу, яка надає поле для корупції, вочевидь, потребує уточнення. Закон не повинен 6ути настільки заплутаним, щоб для розуміння норми потрібно було проведення аналізу зі зверненням до тлумачного словника.
2.
Якщо ж конфлікт вже трапився, пропоную Вам наступні дії:
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Необхідно отримати письмову відмову з сервісного центру МВС , обгрунтовану з підписом начальника.
Далі звернутися до суду, для оскарження відмови та дій митного брокера і зобов'язати ,або внести зміни у документи ,або доручити зареєструвати ваше авто як є рішенням суду.
Як відповідача про оскарження рішень і дій( бездіяльності) посадових осіб вкажіть Начальника ТСЦ МВС та представника митниці (брокера) та нехай суд вирішить спір.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
---
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Повторно зверніться до митного брокера та нагадайте про його обов'язки та вкажіть на штрафні санкції за порушення виконання зобовязань.
Права та обов'язки митного брокера визначені законодавством, а також договором, який він підписує із замовником:
Успіхів (ಠ‿↼)
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПОРЯДОК державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF...):
"..8...Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:..
митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;...
У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, які ввозяться на митну територію України, за електронною митною декларацією відомості про оформлення такої декларації перевіряються шляхом надсилання ...запиту в електронному вигляді до єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем...
11... Державна реєстрація зазначених транспортних засобів, ввезених на митну територію України без сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), що передбачені законодавством під час імпорту таких засобів, проводиться за умови подання документів про внесення таких податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком транспортних засобів, операції з безоплатної передачі яких відповідно до Податкового кодексу України звільнені від оподаткування податком на додану вартість та акцизним податком або визначені такими, що не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість, та транспортних засобів, які згідно з податковим законодавством звільнені від їх сплати, із внесенням відповідного запису у свідоцтво про реєстрацію. ...
Державна реєстрація ввезених в Україну транспортних засобів
28. Ввезені в Україну транспортні засоби підлягають державній реєстрації на підставі заяв власників і митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронних митних декларацій або виданих митними органами посвідчень про їх реєстрацію в сервісних центрах МВС.
Транспортні засоби та їх складові частини, що мають ідентифікаційні номери, ввезені в Україну з метою їх подальшого відчуження суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, придбані юридичними чи фізичними особами, реєструються на підставі документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, передбачених пунктом 8 цього Порядку, та наданих цими суб’єктами господарювання відомостей про номери оформлених митних декларацій. Відомості про оформлення митної декларації перевіряються шляхом надсилання запиту в електронному вигляді до єдиної інформаційної системи митних органів за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем.
У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, за електронною митною декларацією з накладеним кваліфікованим електронним підписом відповідальної посадової особи митного органу державна реєстрація таких транспортних засобів і складових частин здійснюється на підставі зазначеної митної декларації, отриманої органами МВС від митних органів за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем та розміщеної в автоматизованій інформаційній системі "Митний документ"...".
---
Доброго дня, Катерино! Проаналізуйте умови наведеного Порядку до обставин Вашого випадку. Як варіант, подайте на ім'я керівника СЦ МВС надіслати відповідно до п.8 Порядку електронний запит до єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Катерино!
Враховуючи, що автомобіль пройшов митне оформлення (під час якого відповідно була перевірена подана Вами митна декларація), то відмова сервісного центру МВС України у здійсненні державної реєстрації є незаконною. Її можна оскаржити до адміністративного суду, відмовідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, на орган реєстрації покладається обов'язок довести законність цієї відмови, а не Ви зобов'язані доводити її незаконність. Також непотрібно сплачувати судовий збір за подачу такого позову. Взагалі законодавством передбачені наступні підстави для відмови у наданні послуги реєстрації автомобіля:
В окремих випадках наявність обтяжень відносно транспортного засобу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна та відсутність або наявність відповідної інформації про фізичну особу в Єдиному державному демографічному реєстру, Єдиному реєстрі боржників.
Всього найкращого!