Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 03 февраля 2023, вопрос №80005 1000₴

После начала войны, уехал за границу и не вернулся, есть ли какое то уголовное приследование?

После начала войны, выехал за границу, легально, как волонтер, срок поездки за границу 3 месяца, какое есть уголовное преследование, есть ли оно вообще, если не вернутся в течении 3 месяцев, а например, вернутся через пол года, есть ли какая то ответственность?

Ответы юристов (14)

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    4%

    Доброго дня.

    Жодної підстави для Вашого кримінального переслідування не має. Максимально, що Вам загрожує - це адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку у вигляді штрафу в розмірі до 5100 грн.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Корнійчук Євген Іванович
    4%

    Доброго дня, можете не хвилюватися, будь яка відповідальність відсутня!!

    На сьогоднішній день, будь яким законом не передбачено відповідальності.

    Якщо навідь вона і появиться згодом, то закон зворотньої дії немає, тому вас ні як не притягнути до відповідальності.

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Корнійчук Євген Іванович
    4%

    На данный момент це колізія в законі, якою всі успішно користуються.

    окремої статті, яка передбачає кримінальну або адміністративну відповідальність за неповернення водія-волонтера, немає

    кримінальна відповідальність загрожує водіям лише за умови, що орган досудового розслідування доведе, що чоловік мав мотиви ухилитися від призову. Розслідування буде проводитись на підставі усіх наявних доказів.

    Тобто якщо ви не отримували мобілізаційне розпорядження на відправку до військової частини, це вас теж не стосується!!

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    8%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Олексію!

    После начала войны, выехал за границу, легально, как волонтер, срок поездки за границу 3 месяца, какое есть уголовное преследование, есть ли оно вообще, если не вернутся в течении 3 месяцев, а например, вернутся через пол года, есть ли какая то ответственность?

    Відповідаю на Ваше питання коротко і зрозуміло:

    1. Жодної відповідальності за неповернення волонтера до України протягом терміну, передбаченого законом не існує! Це моє твердження стосується як адміністративної, так і кримінальної відповідальності.

    2. Механізм повернення осіб із зазначеної категорії військовозобов'язаних не розроблений і законодавчо не утверджений.

    3. Якщо у майбутньому подібна відповідальність з'явиться, ніяким чином вона не може стосуватися волонтера, оскільки в даному випадку діє правило: ЗАКОН НЕ МАЄ ЗВОРОТНЬОЇ СИЛИ!

    4. Щоправда за неповернення волонтера може постраждати компанія, під дахом якої волотер збирається виїжджати. Її можуть позбавити ліцензії на перевезення.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче на них відповім! Маю грунтовний досвід та знання в галузі воєнного та міграційного права і за потреби можу реально допомогти!

    Мєньков Андрій Васильович
    5%

    Добрый день Алексей. Уголовной ответственности за несвоевременное возвращение волонтеров в Украину не предусмотрено, но согласно Правил пересечения государственной границы предусмотрено, что в случае нарушения сроков Вас могут больше не выпустить как волонтёра из Украины. Правилами также установлено, что если гражданин выезжает на срок который превышает 3 месяца необходимо стать на консульский учёт.

    Савченко Олександр
    11%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго вечора, Олексію!

    ЗА НЕПОВЕРНЕННЯ В УКРАЇНУ ДЛЯ ВОЛОНТЕРА БУДЬ-ЯКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА, ЯК АДМІНІСТРАТИВНА ТАК І КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, ЩО ВИДНО З ТОГО, ЩО ТАКІ СТАТТІ В ЦИХ КОДЕКСАХ ВІДСУТНІ, МАЄ ЛИШЕ "ЗОБОВ'ЯЗАННЯ" ЩОДО ПОВЕРЕННЯ В ПРАВИЛАХ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ І ВСЕ.

    Якщо згодом буде передбачена відповідальність, то Ви не будете нести відповідальність.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи" .

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".

    У КРИМІНАЛЬНОМУ КОДЕКСІ УКРАЇНИ, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО БУДЬ-ЯКУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ:

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини

    1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

    2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

    3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.

    4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

    5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.

    Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї

    1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.

    2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.

    3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".

    ЩОДО УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ДО СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ (УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), ВХОДЯТЬ ОЗНАКИ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ: ОБ"ЄКТ, ОБ"ЄКТИВНА СТОРОНА, СУБ"ЄКТ ТА СУБ"ЄКТИВНА СТОРОНА.

    ТАК, З ОБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ ВИ ФАКТИЧНО НЕ ВЧИНЯЛИ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКІ СКЛАДОВІ ВІДСУТНІ.

    ТАКОЖ, НЕ МОЖЛИВО СКАЗАТИ, ЩО ВИ Є СУБ"ЄКТОМ ЦЬОГО ЗЛОЧИНУ, ТАК ЯК ВАМ НЕ ПРОВЕДЕНО ВЛК (МЕДКОМІСІЮ), ТОМУ НЕ МЖЛИВО ВИЗНАЧИТИ, Є ВИ ПРИДАТНИМ, ЧИ НЕПРИДАТНИМ ДО ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКОЖ, НЕ ВИЧВЕНО ВАС, ЯК ОСОБУ, ЯКА МАЄ ЧИ НЕ МАЄ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРЧОКИ, ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ.

    КРІМ ТОГО, З СУБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ,.НЕ ДОВЕДЕНО НАЯВНІСТЬ У ВАС УМИСЛУ НА СКОЄННЯ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, НАСЛІДКИ, ПРИЧИННИЙ ЗВ"ЯЗОК МІЖ НИМИ.

    ТАКИМ ЧИНОМ, В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.

    ОБМЖЕНА ПРИДАТНІСТЬ ДО ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВОЇ СЛКЖБИ НІЧОГО НЕ ДАЄ, ЛИШЕ НЕПРИДАТНІСТЬ ДО ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ АБО ТИМЧАСОВА НЕПРИДАТНІСТЬ.

    У КОДЕКСУ УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ УКРАЇНИ, ТЕЖ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО БУДЬ-ЯКУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "ЗОБОВ'ЯЗАННЯ" ЩОДО ПОВЕРЕННЯ В ПРАВИЛАХ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ

    ОКРІМ САМОГО "ЗОБОВ'ЯЗАННЯ" ЩОДО ПОВЕРЕННЯ В ПРАВИЛАХ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ, НІЯКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 27 січня 1995 р. № 57Київ

    Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України

    АТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 27 січня 1995 р. № 57(у редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 25 серпня 2010 р. № 724)

    ПРАВИЛАперетинання державного кордону громадянами України:

    Про затвердження Правил перетинан... | від 27.01.1995 № 57 (rada.gov.ua)

    "2-8. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

    Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

    військових, правоохоронних органів;

    військових адміністрацій;

    медичних закладів;

    відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

    Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

    Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військові адміністрації надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

    Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

    У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

    У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    11%

    Вітаю, Олексію.

    После начала войны, выехал за границу, легально, как волонтер, срок поездки за границу 3 месяца, какое есть уголовное преследование, есть ли оно вообще, если не вернутся в течении 3 месяцев, а например, вернутся через пол года, есть ли какая то ответственность?

    НІ, СТАНОМ НА ЗАРАЗ В УКРАЇНСЬКОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ НІ АДМІНІСТРАТИВНОЇ, НІ ТИМ БІЛЬШЕ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.

    ГОЛОВНЕ - ЩО ВИ ВИЇХАЛИ З УКРАЇНИ ЗАКОННИМ СПОСОБОМ, А ЗА ПРОСТРОЧЕННЯ ПЕРЕБУВАННЯ ЗА КОРДОНОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЛИШЕ ПОЗБАВЛЕННЯ ЛІЦЕНЗІЇ. ТИМ БІЛЬШЕ, ЩО ПРИ ПОВЕРНЕННІ В УКРАЇНУ ПРИКОРДОННИКИ НЕ БУДУТЬ ПЕРЕВІРЯТИ ТРИВАЛІСТЬ ВАШОГО ПЕРЕБУВАННЯ ЗА КОРДОНОМ, А ПЕРЕВІРЯТЬ ЗАКОННІСТЬ ПІДСТАВ ДЛЯ ВИЇЗДУ. ЧОМУ ВИ ЗАТРИМАЛИСЬ, ЇХ НЕ ДУЖЕ ЦІКАВИТЬ.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 1995 р. № 57 Київ

    Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України

    2-9. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон водіїв транспортних засобів суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (далі - ліцензіати), здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за умови виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

    ...

    У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном, установлених цим пунктом, Укртрансбезпека може припинити доступ відповідного ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки на три місяці.

    Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки приймається комісією, до складу якої можуть залучатися представники Мінінфраструктури та інших органів державної влади.

    Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки затверджується наказом Голови Укртрансбезпеки.

    Наказ про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки оприлюднюється наступного дня після його видання на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки та надсилається ліцензіату на електронну адресу (у разі наявності), що міститься в ліцензійній справі.

    ...

    ОСЬ І ВСЕ, ОКРІМ ПРИПИНЕННЯ ДІЇ ЛІЦЕНЗІЇ СТАНОМ НА ЗАРАЗ ЖОДНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА. ТИМ БІЛЬШЕ, ЯКЩО ВИ ЗНАЙДЕТЕ ПОВАЖНІ ПРИЧИНИ ПЕРЕБУВАННЯ ЗА КОРДОНОМ (НАПРИКЛАД, СІМЕЙНІ).

    ТА І ВЛАСНЕ КАЖУЧИ, І РОЗМОВ ПРО ЗАВПРОВАДЖЕННЯ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ СТАНОМ НА ЗАРАЗ НЕ ВЕДЕТЬСЯ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Карпенко Андрей Владимирович
    8%

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ ОФІЦІЙНО ПЕРЕТНУВ КОРДОН, А ПОТІМ НЕ ПОВЕРНУВСЯ В УКРАЇНУ ПІСЛЯ 90 ДНІВ ТО ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ЗА ЦЕ АДМІНІСТРАТИВНОЇ АБО КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    НА КОРДОНІ НІЯКИХ ЗАХОДІВ ДО ВАС ПРИЙНЯТО НЕ БУДЕ - НЕМАЄ ЗА ЩО.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ:

    Стаття 33.

    Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

    Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.

    ххх

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12

    Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну

    Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.

    ххх

    ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

    від 27.01.1995 року # 57

    Правила перетинання державного кордону України громадянами України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#t...

    7. Громадяни в'їздять в Україну без будь-яких обмежень.

    ВИСНОВКИ:

    1. ЦЕ ВСЕ ЩО Є В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ПО ПИТАННЮ В'ЇЗДУ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ В УКРАЇНУ.

    ЦЕ АБСОЛЮТНЕ ПРАВО, ПЕРЕДБАЧЕНЕ КОНСТИТУЦІЄЮ УКРАЇНИ.

    2. ВИ МАЄТЕ ПРАВО БЕЗПЕРЕШКОДНО ПОВЕРНУТИСЬ В УКРАЇНУ.

    3. ЯКЩО ВИ ЗАКОННО ПЕРЕТНУЛИ КОРДОН, ЯК ВОЛОНТЕР, А ПІСЛЯ ЗАЛИШИЛИСЯ ЗА КОРДОНОМ, ТО НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.

    Савченко Олександр
    7%
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Олексію!

    На сьогоднішній день відповідальність за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України не передбачена. Тому можете спокійно залишатися за кордоном.

    Також у ваших діях немає складу адміністративного правопорушення за ст. 210-1 КУпАП (порушення законодавства про мобілізацію та мобілізаційну підготовку) та немає складу кримінального злочину за ст. 336 ККУ (ухилення від мобілізації). Адже для цього особа спочатку повинна отримати під особистий підпис повістку, з'явитися у військкомат на уточнення облікових даних (у тому числі щодо відсутності підстав для відстрочки від мобілізації) та пройти ВЛК, за результатами якої особу буде визнано придатною до військової служби, а потім вона не з'явиться до військкомату за врученим мобілізаційним розпорядженням (так званою "бойовою повісткою") на відправлення у військову частину.

    Єдина "відповідальність", яка передбачена за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України, це скасування рішення про виїзд за межі України та відмова у перетині кордону за даною підставою (пункт 2-8 Правила перетинання державного кордону громадянами України).

    Отже, ні адміністративна ні кримінальна відповідальність для волонтера за запізнення або неповернення після виїзду, в тому числі по системі "Шлях", ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА .

    Крім того, прикордонна служба не вносить до бази даних інформацію щодо строків повернення до України. Ви виїхали за кордон законно (через державний пункт пропуску, як волонтер на підставі інформації в системі ШЛЯХ), і наразі лише це має значення.

    Якщо особа нічого не порушувала, то і запитувати немає про що. Тому при поверненні покажете закордонний паспорт і Вас пропустять без будь-яких зайвих питань.

    ПОЛОЖЕННЯ про базу даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0765-07#Text):

    РЕКВІЗИТИ бази даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України"

    Дата та місце перетинання державного кордону

    Відомості про особу

    Документи

    Дані про поїздку

    Технологічні поля

    Системна інформація про введення відомостей

    Інформація про осіб, виявлених під час контролю за дорученнями правоохоронних органі

    Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12#Text):

    Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну

    Громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в'їхати в Україну.

    На громадян України, які звернулися з клопотанням про виїзд з України, поширюються усі положення чинного законодавства, вони користуються всіма правами і несуть встановлені законом обов'язки. За громадянами України зберігаються на її території майно, кошти, цінні папери та інші цінності, що належать їм на праві приватної власності. Будь-яке обмеження їх громадянських, політичних, соціальних, економічних та інших прав не допускається.

    Порядок в'їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави.

    Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.

    Стаття 2. Документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну

    Документами, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну, є:

    паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):

    Стаття 7. Прикордонний контроль осіб

    1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.

    2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.

    3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.

    4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.

    Постановою Кабміну від 30.12.2022 року №1487 затверджено порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, в тому числі тих, хто перебуває за кордоном.

    Так, відповідно до пункту 52 Постанови закордонні дипломатичні установи України:

    • інформують громадян, які перебувають на тимчасовому консульському обліку та досягли призовного віку і не мають відстрочки або не звільнені від призову на строкову військову службу, про початок чергового призову громадян України на строкову військову службу;
    • сприяють поверненню військовозобов’язаних та резервістів в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час (тобто тим, хто виявив бажання, а не примусово всіх підряд);
    • повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем перебування їх на військовому обліку;
    • ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком(додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років.

    Постановою визначено, що процедура взяття на військовий облік тих, хто виїхав за кордон, має бути розроблена протягом 6 місяців, починаючи з 05.01.2023 року.

    Проте, реалізація даного пункту буде лише для громадян, які офіційно перебувають на консульському обліку, який є добровільним.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Гончаренко Константин
    4%

    Доброго дня!

    Відповідальність окрім адміністративної не встановлено. Лише можливий штраф. За ст. 210 Купап.

    За порушення військовозобов'язаними правил військового обліку, на них може бути накладено штраф від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 850 грн).

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    7%

    "ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):

    "...Додаток 2 до Порядку

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:...

    у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України;..".

    Кримінальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):

    "Стаття 337. Ухилення від військового обліку або навчальних (спеціальних) зборів

    1. Ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, -

    карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.

    ---

    Доброї ночі, Олексію! Якщо питання про вірогідну відповідальність, то вона можлива і під час перебування за кордоном.

    Адвокат Евгений Александрович
    14%

    Добрий день!

    КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ТАКІ ДІЇ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА.

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини

    1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

    2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

    3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.

    4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

    5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.

    Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї

    1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.

    2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.

    3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".

    ТАК, ДО СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ (УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), ВХОДЯТЬ ОЗНАКИ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ: ОБ"ЄКТ, ОБ"ЄКТИВНА СТОРОНА, СУБ"ЄКТ ТА СУБ"ЄКТИВНА СТОРОНА.

    ТАК, З ОБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ ВИ ФАКТИЧНО НЕ ВЧИНЯЛИ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКІ СКЛАДОВІ ВІДСУТНІ.

    ТАКОЖ, НЕ МОЖЛИВО СКАЗАТИ, ЩО ВИ Є СУБ"ЄКТОМ ЦЬОГО ЗЛОЧИНУ, ТАК ЯК ВАМ НЕ ПРОВЕДЕНО ВЛК (МЕДКОМІСІЮ), ТОМУ НЕ МОЖЛИВО ВИЗНАЧИТИ, Є ВИ ПРИДАТНИМ, ЧИ НЕПРИДАТНИМ ДО ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКОЖ, НЕ ВИВЧЕНО ВАС, ЯК ОСОБУ, ЯКА МАЄ ЧИ НЕ МАЄ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ, ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ.

    КРІМ ТОГО, З СУБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ,.НЕ ДОВЕДЕНО НАЯВНІСТЬ У ВАС УМИСЛУ НА СКОЄННЯ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, НАСЛІДКИ, ПРИЧИННИЙ ЗВ"ЯЗОК МІЖ НИМИ.

    ТАКИМ ЧИНОМ, В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".

    Всього доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк
    7%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питанням

    На даний час кримінально відповідальності, за зазначене Вами правопоушення не передбачено, проте можлива адміністативна відповідальність передбачена за ухилення від мобілізації.

    Стаття 210 КУпАП – порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку.

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період – тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 336 КК України – ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період – карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Суб’єктом злочину, передбаченого статтею 336 КК України, виступає військовозобов’язана особа, якщо їй належним чином повідомили у встановленому законом порядку про обов’язок явки на загальну мобілізацію до призовної ділянки певного центру комплектування та соціальної підтримки, а особа ухилилася від призову на військову службу під час мобілізації, проте довести чи встановити зазначено порушення, у Вашому випадку досить складно.

    Успіхів

    Керімов Рафаель Рагимович
    6%

    Приветствую, Алексей.

    Никакого уголовного преследования либо ответственности в Вашем случае законодательством не предусмотрено и не будет (поскольку закон не имеет обратной силы).

    Более того, на границе у Вас даже не будут проверять срок Вашего пребывания за рубежом.

    Но необходимо учитывать такой момент, что если Вы все же вернетесь в Украину, то как волонтера Вас уже не выпустят, что, впрочем, не лишает Вас права выехать по другим законным основаниям, если, конечно же, они у Вас есть.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України