Начните консультацию с юристом онлайн
Покойный отец был главным квартиросъёмщиком неприватизированной квартиры, в которой были прописаны он и я .
После его смерти его автоматически сняли с места регистрации, я осталась прописана одна. Нужно ли для дальнейшей приватизации оформить себя, как главного квартиросъёмщика и, если да, какие документы нужны и куда обратиться по этому вопросу
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Чернигов, 11 лет опыта
Нужно обратиться к собственнику- скорее всего в местный совет (городской, поселковый, сельский), его исполком с заявлением о переоформлении.Это регулируется Жилищным кодексом. Заявление и документы,подтверждающие родство.
Житловий Кодекс Української РСРСтаття 106. Зміна договору найму жилого приміщення внаслідок визнання наймачем іншого члена сім'їПовнолітній член сім'ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім'ї, які проживають разом з ним, вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача. Таке ж право у разі смерті наймача або втрати ним права на жиле приміщення належить будь-якому членові сім'ї наймача.
У разі відмови наймодавця у визнанні члена сім'ї наймачем за договором найму спір може бути вирішено в судовому порядку.
Правила, встановлені частиною першої цієї статті, не поширюються на жилі приміщення в будинках підприємств, установ, організацій найважливіших галузей народного господарства (частина перша статті 114), крім випадків, коли наймач одержав жиле приміщення не у зв'язку з трудовими відносинами або коли наймодавець втратив право на його виселення, а також на приміщення в будинках колгоспів.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
1.
Если квартира главного квартиросъемщика не была им приватизирована и является государственной или коммунальной собственностью, она в состав наследства не включается и по наследству не переходит. Если кроме главного квартиросъемщика в квартире никто не проживал, то она поступит в распоряжение собственника (в лице ответственного органа) и будет предоставлена очередникам. Если Вы проживали в квартире и там прописаны, обратитесь к собственнику (в лице ответственного органа) квартиры с просьбой перезаключить договор съема.
2.
Ст. 47 Конституції України встановлює, що кожен має право на житло.
Всі, хто проживає в житлі, що належить до державного житлового фонду мають право приватизувати його.
Що таке приватизація?
Приватизація – це перехід майна в приватну власність, тобто процес передачі громадянам України житлових об’єктів з державної власності.
До об'єктів приватизації належать квартири багатоквартирних будинків, одноквартирні будинки, житлові приміщення в гуртожитках (житлові кімнати, житлові блоки (секції), кімнати у квартирах та одноквартирних будинках.
Норми та порядок передачі державного житлового фонду в приватну власність громадян регулює Закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" (далі - Закон) та Житловий кодекс.
Право на приватизацію квартир (будинків, кімнат) державного житлового фонду з використанням житлових чеків (житлові чеки - це приватизаційні папери, які засвідчують право власника на безоплатне одержання в процесі приватизації частки державного житлового фонду) одержують громадяни України, які постійно проживають в цих квартирах (будинках, кімнатах) або перебували на обліку потребуючих поліпшення житлових умов. Право на приватизацію житлових приміщень у гуртожитку з використанням житлових чеків одержують громадяни України, які на законних підставах проживають у них.
Кожний громадянин України має право приватизувати займане ним житло безоплатно в межах номінальної вартості житлового чеку або з частковою доплатою один раз.
Аби процедура приватизації була безкоштовною, слід врахувати площу житла і кількість зареєстрованих в ньому осіб.
Санітарна норма – 21 кв.м. загальної площі на одну особу та додатково 10 кв.м на сім’ю Приватизація помешкання такої площі відбувається безкоштовно. (Таким чином, сім'я з 2 осіб може безкоштовно приватизувати житло загальною площею 52 кв.м.).
Передача квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які постійно проживають в цій квартирі (будинку), житловому приміщенні у гуртожитку, в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло.
В процесі приватизації беруть участь всі зареєстровані в квартирі мешканці, тому, якщо необхідно оформити житло на одну людину, інші повинні відмовитися. Але такий порядок практично неможливо застосувати до неповнолітніх осіб, які також беруть участь в приватизації. Щоб виключити дитину зі списку учасників, необхідно отримати згоду органів опіки та піклування, а вони її, як правило, виходячи з інтересів дитини, не дадуть. Тому, якщо в квартирі зареєстрована дитина, скоріш за все, що частина нерухомості буде приватизована на неї.
Приватизація квартири здійснюється при наявності ордера на неї. Особу, на яку виписано цей документ, називають наймачем, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації.
Відповідно до ст. 58 Житлового кодексу ордер на жиле приміщення є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення. Важливо те, що ордер може бути видано лише на вільне жиле приміщення.
Таким чином, ордер на житло підтверджує наявність в особи відповідного права користування житловим приміщенням.
Що робити, якщо ордер втрачено.
Бувають випадки, що ордер загублений або зіпсований, а отримання дубліката законом не передбачено. В такому випадку перед приватизацією потрібно довести своє право на проживання в державній нерухомості через суд (ст. 16 Цивільного кодексу України - кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу).
Для цього знадобляться всі наявні документи, які можуть підтвердити факт законного заселення в квартиру (ксерокопія рішення про видачу ордера, відомості про реєстрацію місця проживання, договір найму, технічний паспорт, квитанції про сплату комунальних платежів на ім’я людини, яка хоче приватизувати квартиру тощо).
Підтвердити час заселення в квартиру можуть сусіди. Показання свідків нерідко схиляють суд на сторону позивача. Якщо останній виграє процес – то отримає судове рішення, яке дозволить приватизувати квартиру і без ордера.
Аналіз судової практики показав, що суди, за наявності відповідних доказів, задовольняють позовні вимоги осіб про визнання права користування житловим приміщенням на законних підставах. Такими судовими рішеннями суди встановлюють факт правомірності користування житловим приміщенням, і, фактично, судове рішення потім можна використовувати замість ордера і подавати разом із заявою про приватизацію житлового приміщення.
Куди звертатись для приватизації?
Відповідно до ч. 1 статті 8 Закону приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний фонд.
Подати документи до органу міської влади можна через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) у вашому населеному пункті.
Вичерпний перелік документів, необхідних для приватизації можна дізнатися на сайті відповідного ЦНАП.
Скільки часу займає процес приватизації.
Відповідно до ст. 8 Закону рішення щодо приватизації має бути винесено не пізніше одного місяця.
Приватизаційне платіжне доручення.
Декілька слів, щодо приватизаційних платіжних доручень для оплати житлових чеків.
Приватизаційне платіжне доручення - це документ, який підтверджує, що громадянин України або особа, яка має на це повноваження, доручає установі банку здійснити переказ належної суми зі свого депозитного рахунку на позабалансовий рахунок відповідного позабюджетного фонду приватизації.
Орган приватизації готує та видає платіжні доручення заявникам на кожного повнолітнього і неповнолітнього члена сім'ї. Платіжне доручення складається з трьох корінців, один з яких повертається заявнику. Оплата за дорученням здійснюється повнолітніми особами особисто і батьками (або законними представниками) за неповнолітніх осіб.
Слід пам’ятати, що платіжне доручення дійсне один місяць, (день виписування не враховується), тому в разі прострочення необхідно звернутися у відділ приватизації за отриманням повторного платіжного доручення.
3.
НЕОБХІДНА ДОВІДКА ПРО НЕВИКОРИСТАНЕ ПРАВО НА ПРИВАТИЗАЦІЮ ( НА ПРИКЛАДІ КИЇВА).
Видача довідки про невикористання права на приватизацію державного житлового фонду здійснюється відділами приватизації через Центри надання адміністративних послуг районних в місті Києві державних адміністрацій безкоштовно протягом 10 робочих днів з моменту подання.
Детальний опис послуги можна знайти на порталі адміністративних послуг. За консультацією звертайтесь за номером служби підтримки центру (044) 202 60 39.
Необхідні документиАдвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Тетяна!
Зверніться до нотаріуса для офомлення права на спадщину після видачі свідоцтва зверніться до суду про визнання спадкоємця наймачем житлового приміщення.
Суд винесе позитивне рішення. З цим рішенням потрібно буде звернутися в організацію-наймодавець і отримати ордер на квартиру.
Житловий Кодекс України свідчить, що якщо наймач помер, то наймодавець має визнати члена сім'ї померлого новим наймачем. Йдеться про будь-якого члена сім'ї. Новий договір не укладається, просто новий власник квартири посідає в ньому місце попереднього. Після цього наймач, при бажанні, може приватизувати квартиру.Крім того, зЗгідно статті 106 згаданого ЖКУ, яка регулює питання зміни договору найму жилого приміщення внаслідок визнання наймачем іншого члена сім'ї:
Повнолітній член сім'ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім'ї, які проживають разом з ним, вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача. Таке ж право у разі смерті наймача або втрати ним права на жиле приміщення належить будь-якому членові сім'ї наймача.
У разі відмови наймодавця у визнанні члена сім'ї наймачем за договором найму спір може бути вирішено в судовому порядку.
Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам вілповім на них.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Тетяно!
Так, для майбутньої приватизації спочатку Вам необхідно змінити договір найму жилого приміщення.
Повнолітній член сім'ї наймача вправі вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача у разі смерті наймача. (ст.106 Житлового кодексу України)
Для зміни договору найму Вам необхідно звернутися до міської ради та підготувати такий пакет документів:
1. Заява на зміну договору найму.
2. Копії паспорта та ідентифікаційного коду
3. Ваше свідоцтво про народження
4. Свідоцтво про смерть батька
5. Копія особового рахунку на квартиру
6. Довідка про реєстрацію місця проживання (якщо відсутня відмітка в паспорті)
7. Довідка бюро технічної інвентаризації (залежить від місцевої ради)
Підстави для відмови у зміні договору найму
Якщо Вам буде відмовлено у наданні послуги – необхідно звернутися до окружного адміністративного суду.
Після визнання Вас наймачем квартири Ви зможете приступити до процесу її приватизації.
Приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.
Щоб приватизувати квартиру Вам необхідно подати заяву особисто (або через законного представника) або шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) до відповідних органів (відділів):
- Обласної військової адміністрації
- Виконавчих органів сільських, селищних, міських рад
- Центру надання адміністративних послуг відповідно до місця проживання.
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:- Оформлена заява на приватизацію квартири (будинку), житлового приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0109-10#n104
- Копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України
- Копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку
- Довідка про реєстрацію місця проживання заявника
- Технічний паспорт на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у житловому будинку (гуртожитку), а на одноквартирний будинок - технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок
- Копія ордера на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку
- Документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду
- Копія документа, що підтверджує право на пільгові умови приватизації
Умови і випадки приватизації житлаПриватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами приватизації, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні, яких знаходиться державний житловий фонд.
Приватизація здійснюється шляхом:
- безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім'ї та додатково 10 квадратних метрів на сім'ю;
- продажу надлишків загальної площі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках громадянам України, що мешкають в них або перебувають в черзі потребуючих поліпшення житлових умов.
Передача у власність громадян житлових приміщень у гуртожитках здійснюється з одночасною передачею їм у спільну сумісну власність допоміжних приміщень (приміщень загального користування). Передача квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках у власність громадян з доплатою, безоплатно чи з компенсацією оформляється свідоцтвом про право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку, яке реєструється в органах приватизації і не потребує нотаріального посвідчення.
Орган приватизації приймає рішення про передачу квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках, кімнат у комунальних квартирах у власність громадян. На підставі вказаного рішення орган приватизації видає свідоцтво про право власності та реєструє його у спеціальній реєстраційній книзі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках, кімнат у комунальних квартирах, що належать громадянам на праві приватної (спільної сумісної, спільної часткової) власності.
У свідоцтво про право власності вносяться господарські будівлі (приміщення), які є у користуванні осіб, що приватизують житло, а саме сараї, гаражі, комори і таке інше, які розташовані на прибудинковій території та не є самовільно збудованими. Вказані господарські будівлі (приміщення) передаються у приватну (спільну сумісну, спільну часткову) власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках, кімнат у комунальних квартирах безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Вартість послуг з оформлення документів на право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку оплачується громадянами за розцінками, що встановлюються місцевими органами виконавчої влади.
В результататі Ви маєте отримати свідоцтво про право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку або відмову у приватизації та видачі свідоцтва про право власності на квартиру (будинок), житлове приміщення у гуртожитку
Підстави для відмови у наданні послугиОскаржити відмову Ви можете в окружному адміністративному суді
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Тетяно!
Квартиронаймач (наймач) - це особа яка отримала ордер на приміщення.
На сьогоднішній день більшість людей встигли приватизувати своє житло, однак зустрічаються непоодінокіе випадки, коли основний наймач житлового приміщення помер, а члени його сім'ї знаходяться в замішанні.
В даному випадку необхідно змінити умови договору найму житлового приміщення, шляхом визнання одного з членів сім'ї померлого наймача - новим наймачем житлового приміщення.
Компетентним у вирішенні даного питання є орган місцевого самоврядування. На прийомі при собі потрібно мати нотаріально завірена згода інших осіб, які прописані в квартирі.
У разі, якщо орган місцевого самоврядування відмовляється змінити умови договору найму житлового приміщення або відсутня згода всіх членів сім'ї на визнання особи основним квартиронаймачем, існує судовий порядок вирішення такого спору.
Після того, як один з членів сім'ї померлого наймача визнаний основним квартиронаймачем квартири, варто відвідати ЖЕК з метою підготовки первинних документів для приватизації квартири.
У ЖЕКу необхідно отримати два документа:
1. Завірена начальником ЖЕКу заяву про приватизацію квартири з підписами всіх осіб, які прописані в житловому приміщенні;
2. Довідку про склад сім'ї за формою, необхідної для приватизації житлового приміщення;
Суттєвим моментом є те, що приватизувати квартиру можна і без ордера, головне, щоб були в наявності документи, які максимально достовірно підтверджують наявність права користування житловим приміщенням (копія прописки в паспорті, копія форми "А" і форми "Б" з ЖЕКу з відмітками про прописку, довідки про склад сім'ї та прописку різних форм).
Ті, хто прописався в квартирі після 1992 року, необхідно надати довідку з попереднього місця проживання про те, що право на приватизацію ще не використано.
Крім цього, відділ приватизації може зажадати у Вас довідку з Ощадбанку про використання суми житлових чеків.
З зібраними документами, а так само копіями паспортів, ідентифікаційних кодів, необхідно звернутися до відділу приватизації відповідного органу місцевого самоврядування, який зробить замовлення технічного паспорта на квартиру.
Важливо пам'ятати, що службові квартири приватизації не підлягають.
Безоплатно можлива приватизація квартири з розрахунку 21 кв.м. загальної площі на кожного члена сім'ї та додатково 10 кв.м. на сім'ю, тобто на сім'ю з чотирьох осіб передається безоплатно 95 кв.м. загальної площі; за надлишки житлової площі здійснюється доплата грошима або житловими чеками - базова ціна одного квадратного метра становить 18 копійок (незалежно від району міста або категорії житла).
Джерело: https://riyako.com.ua/ua/kak-privatizirovat-kvarti...
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
можлива заміна відповідального квартиронаймача. Ним може стати лише той член сім'ї, який був прописаний в квартирі з відповідальним квартиронаймачем. Після заміни, новий відповідальний квартиронаймач і далі може проживати в квартирі на правах найму або почати процес приватизації.
По-друге, якщо не здійснити заміну квартиронаймача, квартира повертається в розпорядження держави.(територіальної громади)
Вам спочатку необхідно аби Вас визнали основним наймачем вказаного житла та внесли новий запис до ордеру комунального житла та переуклали з Вами договір найму згідно ст. 106 ЖК УРСР.
Для цього Вам необхідно взяти письмову згоду всіх членів родини котрі зареєстровані в квартирі, далі звернутися до органу місцевого самоврядування у віданні якого перебуває зазначене комунальне майно ( як правило це управління чи депатамент ком. майна міської ради, або управління обліку, розподілу та приватизації коммунального майна) . Звертаєтесь до них письмово з заявою про зміну наймача та внесення запису до ордеру , обгрунтовуєте причину зміни наймача , додаєте згоду всіх зареєстрованих у приміщенні( якщо наявна смерть основного наймача додається свідоцтво про смерть) , реєструєте заяву в управлінні у 15 -ти денний термін Вам мають надати письмове рішення органу про погодження внесення змін згідно ЗУ Про звернення громадян.
Після отримання рішення та на основі змін до ордеру , звертаєтесь до ЦНАПу надаєте рішення органу приватизації та на основі даних ордеру реєстратор здійснює вашу реєстрацію у помешканні з внесенням даних до реєстру.
Далі для переоформлення особового рахунку Вам як наймачу необхідно звернутись до всіх коммунальних установ , що надають послуги ЖКГ з заявами письмово про внесення змін данних по особових рахунках які є на квартирі( додаєте копію , паспорта, відомості про реєстрацію, копію рішення органу приватизації, щодо визнання вас наймачем) у 15- ти денний термін Вас мають письмово повідомити про результати оформлення згідно ЗУ Про звернення громадян.
У разі відмови всі рішення можна оскаржити у судовому порядку, включно зі не наданням згоди зареєстрованими особами у квартирі , яка належить до коммунальної форми власності територіальної громади.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Тетяно!
Відповідно до ст.8 ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду» наймачі квартир (будинків) державного житлового фонду та члени їх сімей, які постійно проживають у квартирі разом із наймачем або за якими зберігається право на житло, мають право на приватизацію займаних квартир шляхом передачі їм цих квартир у спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім’ї, які постійно мешкають у даній квартирі, в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло, на підставі рішення відповідного органу приватизації.
Особу, на яку виписано цей документ, називають наймачем, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури.
Враховуючи зазначене, необхідно знати скільки осіб вказано в ордері (тільки вашого батька чи Вас також).
Оскільки лише особи, вказані в ордері, мають право брати участь у приватизації.
Сама лише реєстрація місця проживання в квартирі не дає такого права.
За положеннями ч.ч.1,2 ст. 61 ЖК України користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму жилого приміщення, який укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення між наймодавцем - житлово-експлуатаційною організацією (а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім'я якого видано ордер.
Відповідно до вимог ч.1, 2 ст. 106 ЖК України повнолітній член сім'ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім'ї, які проживають разом з ним, вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача.
Як вже було сказано - приватизація квартири здійснюється при наявності ордера на неї.
У разі зміни наймача квартири орган приватизації вимагає відповідне рішення (розпорядження) про зміну наймача, без якого приватизацію не буде здійснено. При цьому лише особа, яка записана в ордері, може вимагати прийняття такого рішення. Після прийняття такого рішення договір найму укладається з новим наймачем, який в свою чергу подає у відповідні комунальні служби примірник такого договору та переоформлює на себе особові рахунки.
Для вирішення питання щодо зміни договору найма житлового приміщення потрібно подати:
- копію документу, що посвідчує особу (паспорт громадянина України);
- копія свідоцтва про смерть основного квартиронаймача (в разі потреби);
- копія документу, що підтверджує право користування житловим приміщенням (ордер, договір найму або виписка з фінансового рахунку управителя, ОСББ, рішення суду тощо);
- інші копії документів , що підтверджують статус "члена сім'ї наймача" ( вваше свідоцтво про народження).
Слід розуміти, що «зміна договору найма житла» та «зміна особових рахунків на оплату житлово-комунальних послуг» це різні послуги. Перша надається виконкомом місцевої ради, відповідно до делегованих повноважень, друга – підприємствами-надавачами комунальних послуг.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!