Начните консультацию с юристом онлайн
Незаконно выехал из Украины. Возможно, надо будет вернуться обратно, что мне грозит на КПП? Как себя вести? Как не уехать с военкомом или не попасть в подвал?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
За такі дії передбачена адміністративна відповідальність статтею 204-1 КУпАП: незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України. За вчинення цього адміністративного правопорушення передбачено штраф у розмірі від 3 400 до 8 500 гривень або адміністративний арешт.
При виявленні факту незаконного перетину кордону прикордонники повинні скласти про це протокол, також може бути застосовано адміністративне затримання строком до 3 діб.
Щодо можливості уникнути затримання та подальших дій щодо призову, то необхідно отримати від Вас більше інформації, щоб була можливість надати конкретні рекомендації.
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Юрист, г. Одесса, 11 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня. За незаконий перетин кордону передбачена лише адміністративна відповідальність, передбачена статтею 204-1 КУпАП: незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України. За вчинення цього адміністративного правопорушення передбачено штраф у розмірі від 3 400 до 8 500 гривень або адміністративний арешт.Навіть при прийнятті нових законів, яким буде запроваджена кримінальна відповідальність, на вас вона розповсюджуватись не буде. Оскільки закон зворотної дії немає. При поверненні в Україну вам зможуть виписати штраф. Також, у разі наявності представників ТЦК та СП на кордоні, можливо отримати повістку до ТЦК та СП. У цьому разі вам необхідно подумати про наявність підстав для відстрочки, що передбачені в ст. 23 ЗУ Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Андрію!
Потрібно розуміти, в чому полягва Ваш незаконний виїзд. Але в загальному, за незаконний перетин кордону Вам може загрожувати тільки адміністративна відповідальність і скоріше за все повістка про явку до ТЦК та СП. Штраф може складати 3400-8100 грн.
Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 1 - 212-24)
(Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР) 1984, додаток до № 51, ст. 1122)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 204-1. Незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України
Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -
тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".
КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ДАНОМУ ВИПАДКУ ВАМ НЕ ЗАГРОЖУЄ. ПОВІСТКУ МОЖУТЬ ВИДАТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ІЗ ДОСТАВКОЮ ВАС ОДРАЗУ ДО ТЦК ТА СП. ТАМ Я РАДЖУ ВАМ ДІЯТИ ПО СИТУАЦІЇ, АЛЕ ПЕВНІ ПРОПОЗИЦІЇ МОЖУ НАДАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Андрію!
Ситуація, яка може виникнути на українському КПП залежить від самих різних обставин:
Як саме Ви перетинали кордон?
З якими документами?
Чи були зроблені відмітки на нашій чи на протилежній стороні кордон? Які саме?
Чи стояли на обліку в консульстві?
Та багато чого іншого...
В усьому тому треба розбиратися, перш ніж надати Вам повну і предметну консультацію, бо від відповіді на такі питання й залежить алгоритм Ваших дій на кордоні при поверненні. Маю для такого аналізу достатні знання і досвід.
Тепер з приводу самого правопорушення. Відповідальність за нього може бути адміністративною, як також кримінальною.
Незаконне перетинання державного кордону або спроба незаконного перетинання державного кордону України - це перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади (стаття 2041 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
"Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або за документами, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади - тягнуть за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.
Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї етапі, - тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з метою отримання притулку або набуття статусу біженця, якщо вони в установлений законом термін звернулися до відповідних органів державної влади щодо надання їм притулку чи статусу біженця".
Об'єкт адміністративного проступку: суспільні відносини у сфері охорони державного кордону.
Об'єктивна сторона:
Незаконне перетинання державного кордону України - перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості (стаття 3322 Кримінального кодексу України (далі - КК України).
1. Перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості, -
карається позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або групою осіб, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством або із застосуванням зброї, -
караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років".
Незаконне перетинання державного кордону України - перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості (стаття 3322Кримінального кодексу України (далі - КК України).
Об’єктом кримінального правопорушення, передбаченого статтею 3322КК України, слід уважати однорідні суспільні відносини, які охоплюють певну галузь суспільного життя – прикордонну безпеку України, а безпосереднім – суспільні відносини, що забезпечують нормативно встановлений і врегульований порядок перетинання державного кордону України.
Суспільно небезпечною ж дією як елемента об’єктивної сторони кримінального правопорушення є активна поведінка особи, спрямована на цілеспрямоване порушення нею приписів відповідних нормативно-правових актів щодо встановленого порядку перетинання державного кордону України.
Суб’єктами кримінального правопорушення, передбаченого статтею 3322 КК України, можуть бути:
1) особи, яким заборонено в’їзд на територію України;
2) представники підрозділу збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора;
3) особи, які мають на меті незаконно перетнути державний кордон України з метою заподіяння шкоди інтересам держави. При цьому наявність мети «заподіяння шкодити інтересам держави» не є обов’язковою ознакою суб’єктивної сторони кримінального правопорушення, вчиненого першою або другою групою суб’єктів.
Суб'єктивна сторона кримінального правопорушення характеризується виною у формі прямого умислу. Мотиви і мета злочину не мають значення для його кваліфікації, про те особливістю може бути наявність мети – заподіяння шкоди інтересам держави.
Для того аби почалися проблеми з ТЦК, перш за все, треба щоби Вам персонально вручили повістку. Тут важливо заздалегідь подумати про підстави відстрочки.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. Це не складно, і у крайнтому випадку я цілком можу Вам допомогти в тому розібратися і знайти таку підставу, яка Вам підходить.
Будуть питання, зверніться до мене особисто, натиснувши кнопку "звернутись"біля мого фото.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеАндрію!
Думаю, що написане нижче також може Вам знадобитись.
ЯКЩО РАПТОМ У ВАС ВИНИКНУТЬ ПРОБЛЕМИ З ПРИКОРДОННИКАМИ (ВСЕ БУВАЄ), ОСЬ ВАМ АЛГОРИТМ ДІЙ, ЯКИМ МОЖНА СКОРИСТАТИСЯ В ТАКИХ ВИПАДКАХ:
По-перше, на всі незаконні дії чи рішення Держприкордонслужби треба вимагати пісьмового підтвердження та одразу його оскаржувати. В таких випадках вони будуть відчувати більше відповідальності та діяти не так нахабно.
По-друге, згідно з роз’ясненнями самої Держприкордонслужби України та відповідно до статті 23 Закону України “Про доступ до публічної інформації” рішення, дії чи бездіяльність органів ДПС можуть бути оскаржені до Голови Державної прикордонної служби України, вищого органу або суду..
По-третє, згідно ст. 14Закону України Про прикордонний контроль від 05.11.2009 № 1710-VI (rada.gov.ua)
"Стаття 14. Порядок відмови у перетинанні державного кордону іноземцям, особам без громадянства та громадянам України
…Особа, якій відмовлено у перетинанні державного кордону, має право оскаржити відповідне рішення згідно із Законом України "Про звернення громадян" або до суду. Оскарження зазначеного рішення не зупиняє його дії. Оскаржене рішення може бути скасовано чи змінено начальником органу охорони державного кордону або скасовано та визнано нечинним судом...".
Відповідно до статті 24 Закону України “Про доступ до публічної інформації” відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень за:
відмову в задоволенні запиту на інформацію;
відстрочку задоволення запиту на інформацію;
ненадання відповіді на запит на інформацію;
надання недостовірної або неповної інформації;
несвоєчасне надання інформації;
невиконання органами Держприкордонслужби обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 Закону України “Про доступ до публічної інформації”;
інші рішення, дії чи бездіяльність органів Держприкордонслужби, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені органами Держприкордонслужби, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів Держприкордонслужби до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
По-четверте, телефони Держприкодонслужби, які можуть згодитись в таких випадках!
1598 (ДЛЯ ДЗВІНКІВ З МОБІЛЬНОГО); +38(044)527-63-63 (ДЛЯ ДЗВІНКІВ ІЗ-ЗА КОРДОНУ)
- ТЕЛЕФОН ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ (СЛУЖБА «ДОВІРА»)
(044) 527-64-29; (044) 239-84-80 (ФАКС)
- ПОДАННЯ ЗАПИТІВ НА ОТРИМАННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
(044) 527-64-29; (044) 239-84-80 (ФАКС)
- ПОДАННЯ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
Нарешті, по-п’яте, прикордонники зобов’язані надавати консультації в телефонному режимі у пунктах пропуску за такими номерами:
(033) 272 09 20 – Волинський прикордонний загін (кордон з Польщею у межах Волинської області – пункти пропуску Ягодин, Устилуг);
(032) 239 01 23 – Львівський прикордонний загін (кордон з Польщею у межах Львівської області – пункти пропуску Угринів, Рава-Руська, Грушів, Краківець, Шегині, Смільниця );
(067) 181 42 67 – Чопський прикордонний загін (кордон зі Словаччиною, Угорщиною – пункти пропуску Малий Березний, Ужгород, Малі Селменці, Тиса);
(031) 313 82 61 – Мукачівський прикордонний загін (кордон з Угорщиною, Румунією – Лужанка, Вилок, Косино, Дзвінкове, Дякове, Солотвино);
(037) 259 19 49 – Чернівецький прикордонний загін (кордон з Румунією, Молдовою у межах Чернівецької області – пункти пропуску Порубне, Мамалига, Росошани, Кельменці, Сокиряни);
(043) 376 01 41 – Могилів-Подільський прикордонний загін – (кордон з Молдовою у межах Вінницької області);
(032) 275 62 90 – Західне регіональне управління.
Повторюсь, якщо у Вас будуть до мене уточнюючі питання, звертайтесь персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого фото.
Вдачи!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте!
1. ОТВЕТСТВЕННОСТЬ
Для тех, кто пересек границу нелегально, возможно прежде всего их привлечение к административной ответственности на данный момент. Административный штраф.
Прямой уголовной ответственности для тех, кто пересек границу нелегально на данный момент времени нет, однако есть другие статьи Уголовного кодекса, по которым можно и на данный момент привлечь этих лиц к ответственности при наличиях в их действиях состава иных преступлений, кроме незаконного пересечения государственной границы Украины.
К примеру, если это было сделано при помощи поддельных документов, или с целью уклонения от мобилизации получившим повестку, или же с целью причинить ущерб государственным интересам Украины. За все это возможна и уголовная ответственность.
Для тех, кто пересек границу незаконно, на данный момент возможна прежде всего административная ответственность по нескольким статьям КУпАП.
Чаще всего встречается ответственность по ст. 204-1 КУпАП за пересечение или попытку пересечения государственной границы Украины любым способом вне пунктов пропуска через государственную границу Украины или в пунктах пропуска через государственную границу Украины без соответствующих документов или с использованием поддельного документа или содержащих недостоверные сведения о лице или без разрешения соответствующих органов власти.
По данной статье на Вас могут наложить штраф от 200 НМД до 500 НМД, т.е. от 3400 грн. до 8500 грн., или административный арест на срок до пятнадцати суток, с конфискацией орудий и средств совершения правонарушения.
При повторном нарушении по данной статье в течение года штраф уже составит от 500 НМД до 800 НМД, т.е. от 8500 грн. до 13600,00 грн., или административный арест на срок от десяти до пятнадцати суток, с конфискацией орудий и средств совершения правонарушения.
Но учтите, что если Вы при незаконном пересечении границы использовали поддельные документы – то это еще и уголовная ответственность.
Также нужно помнить и об административной ответственности по ст. 202 КУпАП за нарушение пограничного режима, режима в пунктах пропуска через государственную границу Украины или режимных правил в контрольных пунктах въезда, что влечет наложение штрафа на граждан от 7 НМД до 10 НМД, т.е. от 119 грн. до 170 грн., а на должностных лиц 10 НМД до 20 НМД, т.е. от 170 грн. до 340 грн.
И все, это основные виды административной ответственности за незаконное пересечения государственной границы Украины, к которым граждане Украины могут быть привлечены на данные момент.
Ну и если уже мы говорим об административной ответственности, то важно помнить о сроках привлечения к ней. Если сроки пропущены и Вас к ответственности не привлекли, значит Вам повезло.
К примеру, за пересечение или попытку пересечения государственной границы Украины вне пунктов пропуска или по поддельным документа согласно ст. 204-1 КУпАП, а также за нарушение порядка въезда на временно оккупированную территорию Украины и выезда с нее согласно ст. 204-2 КУпАП срок привлечения к административной ответственности составляет 3 месяца с момента выявления правонарушения, но не позже года с момента его совершения. Но эти сроки касаются только граждан Украины.
Как я уже говорил ранее, прямой уголовной ответственности для тех, кто пересек границу нелегально на данный момент времени нет, однако есть другие статьи Уголовного кодекса, по которым можно и на данный момент привлечь этих лиц к ответственности при наличиях в их действиях состава иных преступлений.
Распространенными случаями, когда Вас могут привлечь к уголовной ответственности, является пересечение границы по поддельным документам, или с целью уклонения от мобилизации, к примеру, после получения повестки, или с целью причинения ущерба государственным интересам Украины. Рассмотрим отдельно случай выезда по поддельные документам..
Если говорить о выезде из Украины по поддельным документам, то прежде всего мы говорим об уголовной ответственности по ст. 358 УК Украины за подделку документов, печатей, штампов и бланков, сбыт или использование поддельных документов, печатей, штампов.
Просто за использование поддельного документа Вам грозит штрафом до 50 НМД, т.е. до 850 грн. или арестом на срок до 6 месяцев, или ограничение свободы на срок до 2лет.
А вот за изготовление или сбыт такого документа Вам грозит штраф до 1000 НМД или арест на срок до 6 месяцев, или ограничение свободы на срок до 2 лет. Если эти действия по сбыту или изготовлению совершил работник, но не должностное лицо, или, к примеру, адвокат, нотариус, другие лица, то за это грозит штраф до 200 НМД, т.е. до 3400 грн., или арест на срок от 3 до 6 месяцев, или ограничение свободы на срок до 3 лет. За повторное совершение этих действий или по предварительному сговору группой лиц предусмотрено ограничение свободы сроком до 5 лет или лишение свободы на тот же срок.
А вот если действия по изготовлению и сбыту поддельных документов совершило должностное лицо, то это уже уголовная ответственность по ст. 366 УК Украины за служебный подлог, за которую предусмотрен штраф от 2000 НМД до 4000 НМД, т.е. от 34000 грн. до 68000 грн., или ограничение свободы на срок до 3 лет, с лишением права занимать определенные должности или заниматься определенной деятельностью на срок до 3 лет. Если эти действия повлекли тяжкие последствия, то Вам грозит лишение свободы на срок от 2 до 5 лет с лишением права занимать определенные должности или заниматься определенной деятельностью на срок до 3 лет, со штрафом от 250 НМД до 750 НМД, т.е. от 4250 грн. до 12750 грн.
За кражу, присвоение, вымогательство документов, штампов, печатей, завладение ими путем мошенничества или злоупотребления служебным положением или их повреждение предусмотрена уголовная ответственность по ст. 357 УК Украины.Если это совершено по корыстным мотивам или в других личных интересах, то за это предусмотрен штраф до 50 НМД, т.е. до 850 грн., или ограничение свободы на срок до 3 лет. Если речь идет об особо важных документах, штампах, печатях, то за это грозит штраф до 70 НМД или ограничение свободы на срок до 3 лет, или лишение свободы на тот же срок. А вот если Вы завладели любым способом, даже если просто его нашли, паспортом или другим важным личным документом, то это карается штрафом до 50 НМД, т.е. до 850 грн., или арестом на срок до 3 месяцев, или ограничением свободы на срок до 3 лет.
2. ВОЗВРАЩЕНИЕ.
ПРИ ВОЗВРАЩЕНИИ ВЫ БУДЕТЕ ЗАДЕРЖАНЫ И ПОДВЕРГНУТЫ ФИЛЬТРАЦИОННЫМ МЕРОПРИЯТИЯМ. ПОГРАНСЛУЖБА БУДЕТ УСТАНАВЛИВАТЬ ВАШУ ЛИЧНОСТЬ И ПРОБИВАТЬ ПО ВСЕВОЗМОЖНЫМ УЧЕТАМ.
ПОГРАНСЛУЖБА НЕ ЗАНИМАЕТСЯ ВЫДАЧЕЙ ПОВЕСТОК, А ПРЕДСТАВИТЕЛИ ВОЕНКОМАТА НЕ ОСУЩЕСТВЛЯЮТ СВОЮ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В ПУНКТАХ ПРОПУСКА.
ОДНАКО, ЕСЛИ ВАС ПЕРЕДАДУТ ДЛЯ УСТАНОВЛЕНИЯ ВАШЕЙ ЛИЧНОСТИ МВД ИЛИ СБУ, КАК БУДУТ ДАЛЕЕ РАЗВИВАТЬСЯ СОБЫТИЯ СПРОГНОЗИРОВАТЬ СЛОЖНО.
РЕКОМЕНДУЮ ОБРАТИТЬСЯ В ПОСОЛЬСТВО УКРАИНЫ И ПОЛУЧИТЬ УДОСТОВЕРЕНИЕ ЛИЧНОСТИ НА ВОЗВРАЩЕНИЕ В УКРАИНУ.
Удостоверение личности на возвращение в Украину является документом, удостоверяющим личность, подтверждающим гражданство Украины (кроме случаев, предусмотренных законами), дает право на въезд в Украину, оформляется и выдается зарубежными дипломатическими учреждениями Украины.
Удостоверение оформляется и выдается в этом случаеЮрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Що загрожує чоловікам, які незаконно виїхали за кордон?Для чоловіків, які незаконно виїхали за межі України передбачено кілька видів відповідальності – адміністративна та кримінальна. Обирається покарання в залежності від кожного окремого випадку
Кримінальна відповідальність для чоловіків, які незаконно виїхали за кордонКримінальна відповідальність передбачена за:
• Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів. Тобто, якщо для перетину кордону чоловіком були використані підроблені документи: паспорт, фіктивні довідки, підробленні висновки ВЛК про визнання непридатним тощо, то винному може загрожувати кримінальна відповідальність – штраф або позбавлення волі.
• За пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі. Якщо під час виїзду чоловік намагався підкупити прикордонника, то йому загрожує позбавлення волі. Важливим уточненням є те, що відповідальність настає саме за саму пропозицію дати хабаря і не залежить від того чи вдалося вам виїхати, чи прикордонник відмовив. Покарання – штраф або позбавленням волі на строк до 4 років.
• Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації. Якщо у суді вдасться довести, що чоловік вчинив незаконний перетин кордону саме з метою ухилення від мобілізації, то його зможуть притягнути до відповідальності за даною статтею. Покарання в такому випадку — ув’язнення на строк від 3 до 5 років
Адміністративна відповідальність за незаконний перетин кордону українцямиАдміністративна відповідальність передбачена у випадку спроби незаконного перетину кордону або при незаконному перетині, тобто проходження кордону поза пунктами пропуску (через ліс, ріку тощо), переодягнувшись у жінку із чужим паспортом, в багажнику авто тощо.
За вчинення цього адміністративного правопорушення передбачено штраф у розмірі від 3 400 до 8 500 гривень або адміністративний арешт.
ВИСНОВОК, враховуючи вище наведене при перетені кордону вам загрожує адміністративна відповідальність. ст. 204-1 КУпАП:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Як поводити себе на КПП ви маєте право користуватися ст. 63 Конституції України, не давати проти себе будь яких свідчень.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
А також вы маєте право на правову допомогу, можете викликати адвоката, для свого захисту.
Щоб уникнути проблем з військоматом, по перше працівники ТЦК не мають право вас затримувати і кудись доставляти. У разі затримання, це буде не законо та перевищення службових повноважень, вы маєте право викликати поліцію 102, або звернутися до дбр контакти за посиланням https://dbr.gov.ua/kontakti
У разі отримання повістки, щоб уникнути мобілізації треба мати підстави для відстрочки відповідно до ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
Щоб потім заново виїхати з України треба мати підстави, ознайомтесь за посиланням
https://dpsu.gov.ua/ua/peretinannya-derzhavnogo-ko...
Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅біля фото підтримайте лайком, залишайте відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Можемо обговорити дане питання у приватній розмові.
Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта
Підтримую дану відповідь, нічого і додати. Єдине Якщо є бажання, я можу вас зустріти на КПП і надати повний юридичний супровід.
З повагою. для подальшої співпраці натискайте "Звернутися" або закрийте питання натиснувши галочку.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДякую за вашу увагу!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Зараз ви можете просити прихистку на підставі Указу Президента №64/2022 Про введення воєнного стану , через офіційні канали перетину кордону, але якщо незаконно то в подальшому.
Покарання за незаконне перетинання державного кордону
Особи, винні в порушенні або спробі порушення режиму державного кордону України, прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний кордон України, у незаконному переміщенні або спробі незаконного переміщення через державний кордон України вантажів, матеріалів, документів та інших предметів, а також в інших порушеннях законодавства про державний кордон України, несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність згідно з законодавством України.
Адміністративна відповідальність
Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади карається штрафом від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, - штраф від 500 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Виняток! Особа, яка з наміром бути визнаною біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту не несе відповідальності за незаконне перетинання державного кордону України, якщо вона без зволікань звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту. Така особа не несе відповідальності за порушення правил перебування в Україні, якщо вона перебуває на території України протягом часу, необхідного для подання заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захистуКримінальна відповідальність
Перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості, карається позбавленням волі на строк до трьох років.
Ті самі дії, вчинені повторно або групою осіб, караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством або із застосуванням зброї, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.
Міжнародні договори щодо перетину кордону з Україною
Щоб отримати консультацію або залучити захисника для отримання вторинної правової допомоги, Ви можете звернутися до найближчого центру та отримати правову допомогу або телефонуйте на номер 0800-213-103.
---
ПРОТЕ ДІЇ ЦИХ СТАТЕЙ З КУпАП ТА ККУ АЖ НІЯК НЕ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ЛЮДЕЙ, що знаходились у ситуації, коли вимушені були захищати своє життя і волю або життя і волю близьких їм людей чи інших осіб. Про це недвозначно говорить стаття 39 Кримінального кодексу України, яка має назву «Крайня необхідність»:
«1. Не є злочином заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб… …якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.
3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.».
Стан крайньої необхідності виникає за наявності відповідної підстави, яка характеризується двома елементами:
1) Небезпекою, що безпосередньо загрожує правоохоронюваним інтересам особи, суспільства або держави.
2) Обстановкою, що свідчить про неможливість усунення цієї небезпеки іншими засобами, крім заподіяння шкоди таким же правоохоронюваним інтересам.
Наявності однієї лише небезпеки ще недостатньо для виникнення стану крайньої необхідності. Цей стан тому і визнається станом крайньої необхідності, що викликається такою обстановкою, за якої особа вимушена вдатися до заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам як до останнього, крайнього засобу усунення небезпеки, що загрожує.
У цьому випадку наявні обидва елементи стану крайньої необхідності.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Андрей!
В ЗАВИСИМОСТИ ОТ ОБСТОЯТЕЛЬСТВ ДЕЛА, МОЖЕТ БЫТЬ:
АДМИНИСТРАТИВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ:
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)
Стаття 204-1. Незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України
Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -
тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ:
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):
Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)
"Стаття 332. Незаконне переправлення осіб через державний кордон України
1. Незаконне переправлення осіб через державний кордон України, організація незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями або сприяння їх вчиненню порадами, вказівками, наданням засобів або усуненням перешкод -
караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.
2. Ті самі дії, вчинені способом, небезпечним для життя чи здоров'я особи, яку незаконно переправляли через державний кордон України, чи вчинені щодо кількох осіб, або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, -
караються позбавленням волі на строк від п'яти до семи років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою або вчинені з корисливих мотивів, -
караються позбавленням волі на строк від семи до дев'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна".
При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".
Всего доброго!