Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Налоговое право, 19 августа 2023, вопрос №90368 2150₴

Получаю подарки от знакомого с США. Это облагается налогами?

Здравствуйте.
Знакомый из США отправляет мне деньги на. PayPal в качестве подарка и помощи. Это происходит продолжительное время. Я хочу вывести деньги на карту банка и с неё в наличку что бы в будущем купить недвижимость.
Но речь идёт о 80.000$, у меня нет официального места работы.
Как к этому относится налоговая?
Должен ли быть налоги на подарок?
Это вообще не нарушает какой то из законов Украины?
Могут ли мне за это заблокировать карту ?

Ответы юристов (11)

    Турчин Ярослав Александрович
    11.6%

    Вітаю Вас Владиславе! Нажаль можуть бути проблеми як з проведенням платежу, так і з фінмоніторингом, контррозвідкою і вже наостанок з податковою.

    В Україні існує реєстр регульованих платіжних систем, в якому вказані платіжні системи, що підлягають офіційній реєстрації та регулюванню. Однак, більшість популярних систем, таких як PayPal і Wise (раніше TransferWise), не включені до цього реєстру. Тобто ДПС має обмежені можливості відстежувати фінансові операції, здійснені через такі системи. Громадяни можуть використовувати PayPal, Wise та інші аналогічні платіжні системи для отримання або переказу коштів, і ці операції можуть залишатись поза прямим контролем ДПС.

    Це означає, що ДПС може отримувати інформацію про переказ коштів лише під час перевірки конкретної операції фізичної особи за банківських рахунком в Україні.

    У майбутньому, шляхом прийняття закону No2970-ІХ про автоматичний обмін даними, може статись зміна положення. Планується, що після 30 вересня 2024 року відбудеться перший обмін інформацією, який буде проводитись автоматично.

    Нині ризики оподаткування доходів, отриманих через нереєстровані платіжні системи, в Україні вважаються нижчими за середній рівень. Це пояснюється тим, що Державна податкова служба обмежена в здійсненні перевірок джерел походження коштів та законодавство ще не повністю регулює цю ситуацію.

    Проте, існує фактор фінмоніторингу.

    Банк зобов"язаний уточнювати джерело походження коштів, якщо сума готівкових фінансових операцій, починючи з моменту початку дії Постанови Правління НБУ від 23.03.2022 р. № 60 становить понад 400 тисяч гривень або рівноцінну суму у валюті.

    Також запит можуть зробити, якщо побачать нетипові для фізичної особи фінансові операції, чи операції, які не відповідають фінансовому стану, враховуючи отриману в процесі вивчення інформацію про фінансовий стан, фінансові операції за рахунком.

    Навіть якщо ви вже давно обслуговуєтесь в своєму банку, але зараз вирішили покласти вклад на значно більшу суму або ще один депозит і в результаті загальна сума ваших депозитів стане більшою ніж 400 тис. грн або еквівалент у валюті, з урахуванням особливостей виконання законодавчих вимог у сфері фінансового моніторингу в період дії воєнного стану, то банк обов’язково запитає джерела походження коштів.

    Отже, якщо ви відноситеся до тих, хто підпадає під фінансовий моніторинг, на запит банку ви повинні надати офіційні документи, які підтверджують джерела походження коштів і допоможуть банку виконати належну перевірку. Такими документами можуть бути: довідка про заробітну плату, отриману в Україні або за кордоном, навіть, якщо ви вже не працюєте але нещодавно мали достатній рівень доходу; документи про продаж або здачу в оренду майна, реалізацію продукції або надані послуги; документи, що підтверджують набуття права на спадщину або на скарб чи виграш у лотерею; довідка органу доходів і зборів про отримані доходи і сплачені з них податки; копія податкової декларації з відміткою контролюючого органу; копія декларацій, які подають політично значущі особи; будь-які інші виписки, довідки чи квитанції, що підтверджують джерела походження коштів. Дані документи не обов’язково мусять бути «свіжою» датою, але мають логічно пояснювати джерела походження коштів. Уся надана вами інформація та документи становить банківську таємницю, і банк не буде її розголошувати за винятком випадків, передбачених законом, наприклад, ухвали суду. Якщо ви відмовитеся надати дану інформацію або надасте недостовірну інформацію, банк буде змушений відмовити вам у відкритті рахунку або проведенні операції. Отже, як і в усьому світі, українські банки зобов’язані здійснювати фінансовий моніторинг щодо клієнтів та ретельно перевіряти джерела походження коштів з метою фінансової безпеки країни – щоб попередити незаконні фінансові операції, уникнення оподаткування та відмивання коштів.

    Крім того в умовах воєнного стану особливу увагу до подібних платежів проявляє і Служб Безпеки України. Буде дуже складно довести потім, що то вам не перекази за державну зраду чи інші "послуги небажаним країнам" тощо.

    ПІДСУМОВУЮЧИ ВИКЛАДЕНЕ:

    Рекомендую розглянути можливість виїзду у треті країни (Туреччина, Об"єднані Арабські Емірати, Єгипет тощо) і вирішити питання отримання готівки з PayPal у країнах, де Ви не проживаєте і де не можете стати об"єктом уваги податкових та інших органів. З подальшим ввезенням готівки (за потреби) в доларах або євро в Україну

    В інакшому випадку Ви ризикуєте отримати щонайменше блокування платежів з PayPal на картку вітчизняного банка, а в гіршому - блокування суми переказу і довгі питання від контролюючих органів, які із задоволенням будуть претендувати на хабар за розблокування сум.

    Крім того, наразі система PayPal має більшу надійність "до кращих часів", ніж вітчизняна банківська систем в умовах жорсткої кризи з встановленими лімітами і обмеженнями на зняття готівки, постійними скандалами крадіжки коштів з рахунків та блокування рахунків під надуманими приводами.

    Успіхів у вирішенні Вашої ситуації. Маю надію, що допоміг Вам розібратися у підводних каменях даної проблеми.

    Турчин Ярослав Александрович
    7%

    Щодо оподаткування. Формально так. Подарунки від нерезидентів України (іноземних громадян) оподатковуються за ставкою 18 % (ст. 174 Податкового кодексу України), з оподатковуваного доходу у вигляді подарунка утримується також військовий збір за ставкою 1,5 %. Тобто загалом 19,5 %. За подарунки від резидентів (громадян України, крім родичів І групи споріднення) податок становить - 5 % і все той же військовий збір - 1.5 %.

    Крім всього іншого закон вимагає письмово декларувати так звані "іноземні доходи", тобто отримані громадянином України постійно проживаючим в Україні (резидентом України) за кордоном.

    Тож я б на Вашому місці не ризикував і не заводив Ваші кошти у вітчизняне банківське і правове поле. Є багато країн світу, де Ви за незначні комісійні зможете отримати свою законну готівку у вільно конвертованій валюті і розпорядитися нею без бюрократичних перепон та "легалізованого державного рекету".

    Айвазян Юрий Климентьевич
    9.3%

    Доброго дня, Владиславе!

    Проблеми з переказами у іноземній валюті з використанням системи PayPal або інших міжнародних платіжних систем та виведенням коштів на рахунки українських банків я не бачу жодної. Навіть з урахування того, що Ви не працюєте. Проте існують різні нюанси, які Ви повинні при цьому врахувати.

    ПЕРШЕ:

    Загалом зробити переказ можна або через міжнародні системи переказу коштів, або з картки на картку, або через SWIFT за номером IBAN. Обирайте спосіб залежно від можливостей вашого обслуговуючого банку та розміру комісії.

    Інформацію про міжнародні системи переказу коштів, які працюють на території України (і їхніх учасників) та внесені до Реєстру НБУ, можна знайти на сайті НБУ: https://cutt.ly/TGRF2tn

    Інформацію про детальні умови та актуальні тарифи на відправку переказів в Україну можна знайти:

    - на офіційних сайтах міжнародних платіжних систем

    - на їхніх офіційних сторінках в соціальних мережах

    - зателефонувавши до клієнтської підтримки системи

    Перекази, що здійснюються через системи переказу коштів без відкриття рахунків, можуть надходити без обмежень, але отримуватися можуть з урахуванням можливостей банку чи небанківської фінансової установи.

    Якщо ж перекази надходять на рахунок у банку, фізична особа може щоденно знімати еквівалент 100 тис. грн.

    Проте я би не радив переводи Ваші кошти на банківсьуій рахунок в Україні у повні сумі, оскільки в нашій банківські системі діє таке поняття як ФІНМОНІТОРИНГ.

    Законодавчою основою фінансового моніторингу є Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р. № 361.

    Пороговими цифрами обсягу готівкових і безготівкових операцій у фінансовому моніторингу є 5 тис. грн, 30 тис. грн, 55 тис. грн, 400 тис. грн, а також значна сума при операції з готівкою. Вони впливають на обрання тих чи інших заходів фінансового моніторингу. Однак банк за своїми внутрішніми правилами визнати підозрілою будь-яку операцію незалежно від суми, а також визначати значимість суми тих чи інших операцій з готівкою.

    Увага: обсяг платіжної операції впливає, але не є вирішальним.

    Під фінансовий моніторинг, у першу чергу, потрапляють видаткові операції (перекази коштів) у безготівковій формі, готівкою в залежності від суми платежу. Ідентифікація клієнта здійснюється зокрема за допомогою банківської картки чи кваліфікованого електронного підпису. Верифікація операції потребує додаткових підтверджень, зокрема можливий дзвінок з банку, сканування обличчя, перевірка даних платежу, підтвердження особи платника, чи дійсно саме власник картки її використовує, з’ясування мети операції та походження коштів тощо.

    Вартісні межі фінансового моніторингу 2023 такі:

    1. Для переказу безготівкових коштів для зарахування на рахунок отримувача в оплату вартості товарів, робіт, послуг, погашення зобов’язання за кредитом (пп «5» ч. 18 ст. 14 Закону № 361)

    Коли банки не зобов'язані реагувати - менше 3000 грн.

    Коли можлива перевірка - від 30 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    2. Для переказу готівкових коштів (пп. «8» ч. 18 ст. 14 Закону № 361) - 5 тис. грн та менше (можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка).

    Коли банки не зобов'язані реагувати - 5000 грн. та менше.*

    Коли можлива перевірка - більше 5 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    *(можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка)

    ОТЖЕ, ЯКЩО ПЕРЕКАЗАНІ ВАМИ КОШТИ БУДУТЬ ПЕРЕВИЩУВАТИ ВКАЗАНІ ПОРОГОВІ ПОКАЗНИКИ, ТО БАНК МОЖЕ ВИМАГАТИ ВІД ВАС НАДАТИ ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ДЖЕРЕЛО ПОХОДЖЕННЯ КОШТІВ. У РАЗІ НЕМОЖЛИВОСТІ ПОЯСНЕННЯ ДЖЕРЕЛ НАДХОЛДЖЕННЯ КОШТІВ ВАША КАРТКА (КАРТКИ) МОЖУТЬ БУТИ ЗАБЛОКОВАНІ ДО ОТРИМАННЯ ТАКОГО ПОЯСНЕННЯ.

    Як рвз тут Вам може і знадобитися договір дарування із Вашим знайомим. Його треба укласти в письмовій формі у двох мовах - англійській та українській, а якщо знайомий - українець, то буде достатньо і української. При тому Ви повинні знати, що договір дарування валютних цінностей на суму, яка перевищує п'ятдесятикратний розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.

    Відповідно до статті 722 ЦК України право власності обдаровуваного на дарунок виникає з моменту його прийняття.

    ДРУГЕ:

    Тепер щодо оподаткування...

    Загальна система оподоткування фізічних осіб в Україні станом на 2023 рік дуже проста:

    Основана ставка ПДФО - 18% від доходів та військовий збір - 1,5%. До 1 травня Ви повинні подати декларацію про майновий стан та доходи, а сплатити суми податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору до 1 серпня.

    Стосовно оподоткування об'єктів дарування, то в даному випадку потрібно сплатити інші податки з кожного об'єкту дарування.

    Об’єкти дарування, зазначені в пп. 174.1 Податкового кодексу України (зокрема, нерухомість, рухоме майно, об’єкт комерційної власності, майнові та немайнові права, сума страхового відшкодування, готівка тощо), подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються за правилами, встановленими ст. 174.2 ПКУ для оподаткування спадщини.

    Так, вартість будь-якого об’єкта дарування, що отримується обдарованими, які не зазначені у пп. 174.2.1 ПКУ, зокрема не членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення, оподатковується за ставкою, визначеною пп. 167.2 ПКУ, а саме 5 %.

    За нульовою ставкою ПДФО оподатковуються об’єкти дарування, що отримуються від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення (пп. «а» пп. 174.2.1 ст. 174 ПКУ).

    Отже, фізичні особи — резиденти, які отримують подарунок від фізичної особи — резидента — не члена сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують ПДФО за ставкою 5 % від вартості подарунка.

    Слід зазначити, що будь-який подарунок, отриманий від фізичної особи — нерезидента, оподатковується за ставкою 18 %.

    ВИСНОВОК;

    Рекомендую Вам все ж таки обов'язково оформити договір дарування в нотаріальному порядку. Оскільки сума велика і за вимогами закону того потребує. В такому випадку всі інші кроки не складуть для Вас жодних труднощів.

    Втім існують також інші способи перерахування валютних цінностей з за кордоку зі значною мінімізацією податків. Але це вже зовсім інша історія.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрей Владимирович
    4.7%
    Карпенко Андрей Владимирович 8 месяцев назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Вітаю!

    1.

    Згідно з Податковим кодексом України кошти, перераховані з-за меж України на поточні або карткові рахунки громадян, вважаються іноземними доходами, і при їх отриманні громадянин повинен подати річну декларацію, у якій указати отриману суму та, відповідно, сплатити з неї податок на доходи фізичних осіб.

    Пунктом 162.1 ПКУ встановлено, що платниками податку на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО) є фізичні особи — резиденти, які отримують доходи як із джерела їх походження в Україні, так й іноземні доходи.

    Під іноземним доходом для цілей оподаткування слід розуміти дохід, отриманий від джерел за межами України, тобто будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України, уключаючи (п.п. 14.1.55 ПКУ):

    • проценти, дивіденди, роялті та будь-які інші види пасивних доходів;
    • спадщину;
    • подарунки;
    • виграші;
    • призи;
    • доходи від виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими та трудовими договорами;
    • доходи від надання резидентам в оренду (користування) майна, розташованого за межами України, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих за межами України портів;
    • доходи від продажу майна, розташованого за межами України;
    • дохід від відчуження інвестиційних активів, у тому числі корпоративних прав, цінних паперів тощо;
    • інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами митної території України або територій, не підконтрольних контролюючим органам.

    Фізична особа — резидент України, яка отримує дохід за кордоном, згідно з чинним законодавством зобов’язана задекларувати такий дохід в Україні та сплатити з нього ПДФО (розмір ставки ПДФО на підставі п.167.2-167.5 ПКУ складає 18%).

    Відповідно до пп. 168.2.1 і 170.11.1 ПКУ, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, то сума такого доходу підлягає включенню до загального річного оподатковуваного доходу платника податків — отримувача, який при цьому зобов’язаний подати річну податкову декларацію.

    Згідно з п. 164.4 ПКУ при нарахуванні (отриманні) доходів у вигляді валюти такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом НБУ на момент нарахування (отримання) таких доходів. Строк подання декларації відповідно до п.п. 49.18.4 ПКУдо 1 травня року, наступного за звітним, крім окремих випадків, передбачених розд. IV ПКУ*.

    За неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи п. 120.1 ПКУ передбачено штраф у розмірі 170 грн.

    Крім того, якщо фізична особа у звітному році мала доходи, що підлягають оподаткуванню, та не задекларувала їх у встановленому порядку, і про це стало відомо контролюючим органам, і якщо вони змогли довести факт отримання таких доходів платником податків, то на підставі п. 123.1. ПКУ такі контролюючі органи мають право самостійно визначити суму податкового зобов’язання, що тягне накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 % суми такого зобов’язання.

    Згідно з п. 179.7 ПКУ фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, наступного за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ним податковій декларації.

    Якщо платник податків не сплатив суму грошового зобов’язання за декларацією протягом зазначеного строку, відповідно до п. 126.1 ПКУ він притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

    • у разі затримки до 30 календарних днів уключно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
    • у разі затримки більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

    Також у разі, якщо фізична особа зобов’язана була задекларувати іноземні доходи та сплатити суму податку за декларацією, але своєчасно не зробила цього, несплату податку, що виникла, може бути кваліфіковано як умисну, і в цьому випадку фізичній особі загрожує кримінальна відповідальність, передбачена ст. 212 Кримінального кодексу України від 05.04.2001 р. № 2341-III.

    Чинне на сьогодні законодавство вимагає від фізичних осіб декларувати доходи із джерелом їх походження за кордоном, а за відсутності їх декларування або несплаті у строк узгодженого в декларації податкового зобов’язання передбачає відповідальність аж до кримінальної.

    2.

    Головний нормативно-правовий акт, який визначає правила фінансового моніторингу в Україні, – закон №361-IX. Крім того, ще в березні 2022 року Національний банк ухвалив постанову №60, яка встановлює підвищені вимоги щодо контролю операцій клієнтів з боку банків.

    Банкам заборонено схвалювати видаткові операції, якщо сума, на яку провадиться кожна з них, дорівнює або перевищує 400 000 грн. Інакше кажучи, якщо клієнт хоче відправити зі свого рахунку більшу суму, він змушений буде надати документи, що підтверджують походження цих коштів. Інакше гроші можна буде спрямувати лише на підтримку ЗСУ (шляхом перерахування на спецрахунок) або купівлю військових облігацій.

    Банки зобов'язані, по можливості, проводити аналіз підстав і мети всіх фінансових операцій фізосіб, якщо вони відповідають хоча б одній із таких ознак: є складними фінансовими операціями, є незвичайно великими фінансовими операціями (порівняно з попередніми), проведені незвичним способом, не мають очевидної економічної чи законної мети.

    Крім цього, банки відстежують операції:

    • у яких один з учасників має реєстрацію чи проживання в юрисдикції, яка не виконує належним чином рекомендації FATF;
    • у яких один із учасників – політично значуща особа;
    • у яких немає чіткої ділової чи економічної мети (наприклад, перекази між двома банківськими картками без конкретного призначення платежу);
    • щодо переказу коштів за кордон або операції з готівкою (наприклад, внесення грошей через касу банку);
    • з віртуальними активами (криптовалютою) на суму, що дорівнює або перевищує 30 000 грн.

    Загалом підпадають під моніторинг безготівкові платежі на суму від 30 000 грн (якщо відсутні ознаки дроблення операції) та готівкові перекази від 5000 грн.

    Як виглядає фінансовий моніторинг у реальному житті? Законодавство встановлює, скажімо так, базові вимоги щодо фінансового моніторингу. Насправді ж банки вивчають портрет окремо взятого клієнта, його платоспроможність і відштовхуються від цих даних під час контролю операцій.

    Наприклад, пресслужба НБУ на запит відповіла таке: «Банки зобов'язані з використанням ризик-орієнтованого підходу виявляти підозрілі фінансові операції та операції, які не відповідають наявній у банку інформації про клієнта. Банк проводить на постійній основі моніторинг ділових відносин і фінансових операцій клієнта щодо відповідності таких фінансових операцій наявної в банку інформації про клієнта, його діяльність і ризики, у тому числі, у разі потреби, про джерело коштів».

    ПРОСТІШЕ:

    • Банк збирає максимум інформації про клієнта, починаючи з місця його роботи й закінчуючи запланованими оборотами по картці/рахунку, а потім зіставляє ці вхідні з фактичними операціями. Якщо клієнт безробітний, не займається бізнесом (офіційно), але при цьому по його картці постійно проходять якісь платежі, нехай і на порівняно невеликі суми – 3000-5000 грн, банк має повне право вимагати підтвердити походження коштів або ж заблокувати рахунок.
    • Банк може запросити документи при проведенні переказу на будь-яку суму залежно від кількості / частоти / обсягу операцій, якщо виникає підозра про відсутність у клієнта фінансової можливості для проведення відповідної операції
    • Отже, сума в 400 000 грн – певний умовний кордон, до якого впишуться далеко не всі. Тільки якщо клієнт має гарну репутацію, давню історію відносин із банком, за його карткою/рахунком стабільний оборот, який не викликає підозр, банк вимагатиме обґрунтувати операцію лише за перевищення згаданого ліміту.

    Трансакції, які викликали підозру в банку, буде заморожено до з'ясування обставин. Причому перенаправити суму, що зависла, в інший банк без наслідків не вийде. Якщо клієнт не може підтвердити походження коштів, гроші якийсь час «висять» на транзитному рахунку, а потім відправляються назад відправнику. І в результаті все може закінчитися взагалі повним блокуванням рахунку.

    Клієнти банків дедалі частіше ставатимуть предметом вивчення з боку Держфінмоніторингу. НБУ вимагає, щоб банки передавали до цього відомства дані про операції, у проведенні яких клієнту було відмовлено. Усе може закінчитися й тим, що клієнт, зрештою, спілкуватиметься з Державною податковою службою або правоохоронцями.

    ВИСНОВОК: ВАМ ТРЕБА МАТИ ПІДТВЕРДЖУЮЧИ ДОКУМЕНТИ НА ОТРИМАНІ КОШТИ.

    Карпенко Андрей Владимирович
    1.4%
    Карпенко Андрей Владимирович 8 месяцев назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Откройте ФЛП 3 группы и легализацией деньги через него.

    Вам надо зарегистрировать ФЛП (физическое лицо-предприниматель).

    В Вашем случае оптимально подходит ФЛП 3-й группы на упрощённой системе налогообложения.

    Особенности:

    • налоговая ставка 5% от суммы дохода;
    • 22% ЕСВ;
    • сдача отчётов и оплата налогов раз в 3 месяца;
    • годовой доход зависит от минимальной зарплаты..

    Податковий кодекс визначає, що на 3 групі єдиного податку мають право працювати підприємства, річний дохід яких не перевищує 1167 мінімальних заробітних плат.

    Станом на 2023 рік «мінімалка» становить 6700 грн.

    Таким чином, максимальний дохід на 3 групі не повинен перевищувати 7 818 900 грн.

    Корнійчук Євген Іванович
    3.3%

    Доброго дня, так подарунок оподатковується ставка 18 % (+1,5 % військового збору).

    Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету встановлено п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України, відповідно до пп. 168.4.5 якого фізична особа, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету, зокрема, у разі нотаріального посвідчення договорів дарування - за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв), в інших випадках - за її податковою адресою.Отже, платник податку, який отримав дохід у вигляді вартості подарованого нерухомого майна, може сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до нотаріального посвідчення договору дарування нерухомого майна за місцем нотаріального посвідчення такого договору.Якщо ж до нотаріального посвідчення податки не було сплачено, платник податку зобов'язаний до 1 травня року, що настає за звітним подати податкову декларацію до податкової інспекції за місцем проживання, та самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій податковій декларації.

    Декларацію слід було подати до 01 травня 2023 року, а зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору слід сплатити у строк до 01 серпня 2023 року

    Можу допомогти вирішити ваше питання.

    Гончаренко Константин
    3.7%
    Гончаренко Константин 8 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Закон Украины "О предупреждении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем"

    Статья 17. Приостановление финансовых операций, в отношении которых есть мотивированное подозрение, что они связаны с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, или финансированием терроризма, или в отношении которых применены международные санкции.1. Субъект первичного финансового мониторинга имеет право приостановить совершение финансовой операции в случае, если такая операция содержит признаки, предусмотренные статьями 15 и 16 настоящего Закона, и обязан приостановить совершение финансовой операции, если ее участником или выгодополучателем по ней является лицо, включенное в перечень лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, и в тот же день уведомить об этом Специально уполномоченный орган. Такое приостановление финансовых операций осуществляется на срок до двух рабочих дней.2. Специально уполномоченный орган может принять решение о дальнейшем приостановлении такой финансовой операции в соответствии с частью первой настоящей статьи на срок до пяти рабочих дней, о чем обязан безотлагательно уведомить субъекта первичного финансового мониторинга, а также правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством. В случае непринятия Специально уполномоченным органом соответствующего решения в течение срока, предусмотренного частью первой настоящей статьи, субъект первичного финансового мониторинга возобновляет совершение финансовой операции.

    3. Специально уполномоченный орган может принять решение о приостановлении расходных операций по счетам клиентов (лиц) в случае, если такие операции содержат признаки, предусмотренные статьями 15, 16 настоящего Закона сроком до пяти рабочих дней, о чем обязан безотлагательно уведомить субъекта первичного финансового мониторинга, а также правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством.4. В случае такого приостановления расходных финансовых операций прибыльные финансовые операции не приостанавливаются. При этом субъект первичного финансового мониторинга в тот же день обязан уведомить о совершении таких операций Специально уполномоченный орган.5. В случае принятия решения в соответствии с частями второй и третьей настоящей статьи Специально уполномоченный орган проводит аналитическую работу, собирает необходимую дополнительную информацию, обрабатывает, проверяет и анализирует ее. В случае подтверждения мотивированного подозрения Специально уполномоченный орган готовит и предоставляет соответствующие обобщенные материалы в течение срока приостановления такой операции в правоохранительные органы, уполномоченные принимать решение в соответствии с уголовно-процессуальным законодательством.В таком случае срок приостановления финансовой операции продлевается на семь рабочих дней со дня предоставления соответствующих обобщенных материалов, при условии, что общий срок такого приостановления не будет превышать 14 рабочих дней.Специально уполномоченный орган информирует в день предоставления обобщенных материалов соответствующего субъекта первичного финансового мониторинга о дне истечения срока приостановления финансовой операции.В случае если по результатам проверки признаки легализации (отмывания) доходов, полученных преступным путем, или финансирования терроризма не подтверждаются, Специально уполномоченный орган обязан безотлагательно отменить свое решение о приостановлении расходных операций и уведомить об этом субъекта первичного финансового мониторинга.6. Порядок приостановления и возобновления совершения финансовых операций определяется субъектами государственного финансового мониторинга, осуществляющими регулирование и надзор за деятельностью субъектов первичного финансового мониторинга в пределах их полномочий. Сроки приостановления финансовых операций субъектами первичного финансового мониторинга и Специально уполномоченным органом, указанные в частях первой-четвертой настоящей статьи, являются окончательными и продлению не подлежат.7. Порядок формирования перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, определяется Кабинетом Министров Украины. Основанием для внесения юридического или физического лица в указанный перечень является:

    1. приговор суда, вступивший в законную силу, о признании физического лица виновным в совершении преступлений, предусмотренных статьями 258, 2581, 2582, 2583, 2584 и 2585 Уголовного кодекса Украины;
    2. сведения, формирующиеся международными организациями или уполномоченными ими органами об организациях, юридических и физических лицах, которые связаны с террористическими организациями или террористами, а также о лицах, в отношении которых применены международные санкции;
    3. приговоры (решения) судов, решения других компетентных органов иностранных государств, в отношении организаций, юридических или физических лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности, которые признаются Украиной в соответствии с международными договорами Украины.

    8. Перечень лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, доводится до ведома субъектов первичного финансового мониторинга Специально уполномоченным органом в порядке, согласованном с другими субъектами государственного финансового мониторинга.9. Порядок доступа к активам, которые связаны с финансированием терроризма и касаются финансовых операций, приостановленных в соответствии с решением, принятым на основании резолюций Совета безопасности ООН, устанавливается законом. Такой доступ осуществляется для покрытия основных или чрезвычайных расходов.10. Приостановление финансовых операций в соответствии с частью первой настоящей статьи и частью пятой статьи 22 настоящего Закона не является основанием для возникновения гражданско-правовой ответственности субъекта первичного финансового мониторинга и его должностных лиц за нарушение условий соответствующих сделок.11. Порядок исключения из перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, определяется Кабинетом Министров Украины. Основанием для исключения юридического или физического лица из указанного перечня является:

    1. погашение или снятие судимости с физического лица, осужденного приговором суда, вступившим в законную силу, о признании этого лица виновным в совершении преступлений, предусмотренных статьями 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4 и 258-5 Уголовного кодекса Украины;
    2. исключение лица из сведений, которые формируются международными организациями или уполномоченными ими органами об организациях, юридических и физических лицах, связанных с террористическими организациями или террористами, а также о лицах, в отношении которых применены международные санкции;
    3. погашение или снятие судимости с физического лица, осужденного приговором (решением) судов, решением других компетентных органов иностранных государств относительно организаций, юридических или физических лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности, которые признаются Украиной в соответствии с международными договорами Украины;
    4. наличие документально подтвержденных данных о смерти лица, включенного в перечень в соответствии с частью седьмой настоящей статьи.

    12. Рассмотрение запросов относительно исключения из перечня лиц, связанных с осуществлением террористической деятельности или в отношении которых применены международные санкции, осуществляется в порядке, установленном Кабинетом Министров Украины.

    Счет будет заблокирован до того момента , пока соответствующий орган не проведет проверку и Вы предоставить документ о легальном происхождение средств , не связанным с деятельностью запрещенной законом.

    Из всех перечисленных сценариев всегда вытекает вывод:

    - у банка есть 30 дней на принятие решения;

    - даже если банку что-то не понравилось, он обязан вернуть человеку его деньги, попутно закрывая счет. и уведомив об этом клиента письменно о прекращении обслуживания.

    Если Вы все же желаете снять деньги с этого счета ( обратитесь в кассу и заберите наличными без обьяснения происхождения( постанова НБУ № 65)

    Документы подтверждающие происхождение средств:

    1. Налоговая декларация уплата налогов

    2. Деятельность ФОП Открыта и бухгалтерская справка о поступлениях на счет ФОП ( или договор об оказании услуг и акт выполненных работ согласно КВЕДов ФОП)

    3. Договор ДАРЕНИЯ НОТАРИАЛЬНЫЙ ИЛИ ДОГОВОР о предоставлении Вам безвозвратной финансовой благотворительной помощи на этот счет и в указанной сумме от организации или лица подпись которого должна быть в договоре и номер счета отправителя , печать или нотариальное заверение перевода на украинский язык

    ---

    У 2022 році ПриватБанк заборонив клієнтам транскордонні перекази валютних цінностей з України. В тому числі – для використання на біржах. Єдиний варіант для власників криптовалюти – сервіс P2P-переказів, що давало змогу переказувати гроші безпосередньо між користувачами з використанням реквізитів банківських карток.

    Метод працював до початку березня 2023 року, коли всі біржі в Україні, включно з Binance, Kuna та Whitebit, призупинили виведення коштів на картки невідомо, з яких причин і коли можливість відновиться.

    Причимо блокування рахунків відбувається без попереджувальних сповіщень чи SMS. ПриватБанк на питання з приводу причн блокування має дуже стандартну відповідь: "Через шахрайство картку заблоковано. На жаль, ваше обслуговування у банку неможливе".

    Можливо дійсно треба звернутись до поліції, але в мене є підозра, що це не допоможе. Принаймні картку поліція точно не розблокує, оскільки в даному випадку це право належить виключно Приватбанку!

    Національний банк України запровадив додаткові обмеження на міжнародні грошові перекази, зокрема обмеження транзакцій у криптовалюті.

    НБУ розпорядився тимчасово заборонити проводити квазі-кеш операції з гривневими банківськими рахунками.

    Водночас залишається можливість здійснювати квазі-кеш операції та P2P перекази за кордон із власною іноземною валютою, але діє ліміт у розмірі 100 тис. грн.

    Для здійснення грошового переказу також необхідно підтвердити джерело грошей, назвати ціль переказу та особи відправника і одержувача. З одержувачем та відправником все більш-менш зрозуміло, тут достатньо надати документ, що засвідчує особу. А щоб довести легальність коштів, необхідно буде заповнити декларацію їх походження та надати підтверджувальні документи.

    Тому оптимально для вас зв'язатись з представниками банку та надати необхідні документи, для розблокування рахунку.

    Если они заходить будут на счет в банке Украины , то финмониторинг может спросить информацию о их легальном происхождении , банку важен факт легальности , тех сумм , что лежат на счету и заходят на него , им не важно куда они пойдут дальше и они не будут сообщать в налоговую , но счет имеют право приостановить до установления факта происхождения средств.

    Вам для банка нужно иметь бумаги , откуда приходят средства и на каких основаниях , а лежать они могут на счетах сколько угодно , в любіх суммах - главное , что бы был ФОП договора , акты, бухгалтерская справка фоп, если договора не сможете составить , нужна будет справка.

    Это нужно , что бы банк понимал законность.

    если это невозможно, переводы наличными в кассу на ваше имя как вестерн юнион с паспортом забирать на отделении НАЛИЧНЫМИ

    тогда по результатам года нужно просто подать декларацию физ лица про майновий стан та доходи и оплатить за год пдфо - 18% ВЗ -1,5%

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Дерій Владислав Олегович
    7%

    Доброго дня!

    Знакомый из США отправляет мне деньги на. PayPal в качестве подарка и помощи. Это происходит продолжительное время. Я хочу вывести деньги на карту банка и с неё в наличку что бы в будущем купить недвижимость. Но речь идёт о 80.000$, у меня нет официального места работы. Как к этому относится налоговая?

    До 2024 у податкової немає змоги відслідкувати кошти, що лежать на рахунку PayPal.

    Але, 20 березня Верховна Рада прийняла закон №8131 про автоматичний обмін податковою інформацією в рамках міжнародної багатосторонньої угоди (MCAA CRS).

    В рамках міжнародного обміну в наступному році українська податкова зможе отримати дані стосовно рахунків українських фізичних та юридичних осіб за кордоном.

    До кінця 2023 року має відбутися перевірка даних про клієнтів, на чиїх рахунках містяться суми понад $250 000, а до 31 грудня 2024 року — перевірка клієнтів, на чиїх рахунках є менше ніж $250 000.

    Автоматичний обмін стосуватиметься не тільки банків, а й інших фінансових установ. З великою ймовірністю такі платіжні системи як Mastercard, Visa, PayPal, Payoneer також надаватимуть відповідну інформацію податковим.

    Должен ли быть налоги на подарок?

    Так, подарунки повинні бути оподатковані.

    Дохід у вигляді грошей на картку або готівкою в конверті підпадає під ознаки оподатковуваного доходу, які наведено у пп. 164.2.10 ПКУ – дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна. Порядок оподаткування дарунків визначений ст. 174 ПКУ, яка регулює оподаткування спадщини та подарунків.

    Якщо кошти отримані від фізосіб-нерезидентів Ви повинні сплатити 18 % ПДФО та 1,5 % військовий збір.

    Але це не означає, що Вам треба одразу ж сплачувати податки при отриманні грошей, ні. Все це робиться в порядку річного декларування доходів фізосіб.

    Згідно з п. 174.3 ПКУ людина, яка отримувала оподатковувані доходи, за оподаткування яких відповідає вона сама, зобов’язана подати річну декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, що настає за звітним, і чесно включити до цієї декларації всі оподатковувані надходження грошових коштів від інших осіб – як готівкові, так і безготівкові, а також розрахувати суму ПДФО та військового збору до сплати.

    Сплатити ПДФО та ВЗ потрібно до 1 серпня року, що настає за звітним – так вимагає пп. 179.7 ПКУ.

    Але, перевірити всі рахунки українських банків всіх громадян на предмет того, чи всі отримані гроші вони задекларували, – податківці фізично не можуть. У ДПС немає ресурсів та дієвого механізму для того, щоб всіх перевірити, все проконтролювати і на всіх накласти штрафні санкції, а потім ще й зібрати в бюджет нараховані суми.

    Також наразі ДПС не має права безперешкодного доступу до інформації про рух коштів на рахунках фізичних осіб. Порядок розкриття банками інформації, яка містить банківську таємницю передбачений у статті 62 Закону України “Про банки і банківську діяльність“ .

    Тому декларування та сплата податків з отриманих коштів (навіть з таких, що отримані готівкою!) – лежить виключно на совісті платників податків.

    Это вообще не нарушает какой то из законов Украины?

    Поки кошти лежать на рахунку PAYPAL – у державних органів немає змоги їх перевірити, адже це іноземна платіжна система, тому формально Ви нічого не порушуєте.

    Могут ли мне за это заблокировать карту ?

    Так, можуть. Якщо сума надходження коштів на український банківський рахунок перевищить 400 тис. грн. на місяць - банк має право заблокувати гроші до з’ясування їх походження.

    Відповідно до статті 20 Розділу 3 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”

    Фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тисяч гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень), за наявності однієї або більше таких ознак:

    • фінансові операції, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що здійснює збройну агресію проти України, та/або в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої держави), або якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції);
    • фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї та/або осіб, пов’язаних з політично значущими особами;

    платіжні операції з переказу коштів за кордон (у тому числі до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон);

    • фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);
    • фінансові операції електронного резидента (е-резидента).

    Шляхи вирішення Вашого питання

    1. Оформити ФОП 3 групи єдиного податку та вивести кошти через нього, а потім ФОП закрити. Єдиний податок становить 5 % від доходу (суми надходження на рахунок ФОП).

    2. Зняти кошти готівкою за кордоном. Якщо ви переміщуєте гривню або іноземну валюту у сумі, що дорівнює або перевищує еквівалент 10 тисяч євро, Ви повинні здійснити письмове декларування.

    Жодних обмежень не передбачено законодавством. Крім того, жоден нормативний акт НБУ не вимагає подання підтверджувальних документів про зняття/придбання/обміну валютних цінностей для їхнього ввезення в Україну.

    Але за ввезення на територію України незадекларованих валютних цінностей на суму понад 10 тис. євро – штраф 20% від суми, що перевищує дозволений ліміт на ввезення валюти без декларації.

    3. Можете невеликі суми переводити на банківські рахунки та знімати кошти в готівці, але потрібно робити це обережно, щоб дані операції не викликали підозри у державних органів.

    Якщо у Вас буде нотаріально оформлений договір дарування – Ви зможете зняти з банку всю суму коштів, але і податок доведеться сплатити 18% ПДФО + 1,5% ВЗ

    У разі виникнення додаткових питань - готовий надати повну консультацію, звертайтесь. Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    41.9%

    Вітаю, Владиславе!

    Здравствуйте.Знакомый из США отправляет мне деньги на. PayPal в качестве подарка и помощи. Это происходит продолжительное время. Я хочу вывести деньги на карту банка и с неё в наличку что бы в будущем купить недвижимость.Но речь идёт о 80.000$, у меня нет официального места работы.Как к этому относится налоговая?

    ЯКЩО ВИ БУДЕТЕ ВИВОДИТИ КОШТИ НА КАРТУ УКРАЇНСЬКОГО БАНКУ, ЦІ КОШТИ БУДУТЬ ПРОХОДИТИ ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ БАНКУ.

    Фінансовий моніторинг це один із механізмів протидії легалізації доходів одержаних злочинним шляхом, розповсюдженню заборонених речей та інформації, ухиленню від сплати податків або протидії загрози самому банку чи певній групі клієнтів, порушенню їх фінансової стабільності чи безпеки. В понад 100 країнах світу усі банки та фінансові установи, брокери, згідно законів, повинні вчиняти дії фінансового моніторингу.

    Усі банківські операції моніторяться постійно по певним алгоритмам. Якщо система банку определяет операцію як підозрілу вона стає на паузу та гроші переводяться на транзитний рахунок. Проводиться перевірка, зв’язуються з клієнтом для роз’яснення та уточнень. Банки та брокери можуть починати перевірку не до початку операції, а вже після що відповідно загрожує блокуванням цих грошей та передачі на перевірку операцій правоохоронцям.

    Перший рівень це моніторинг банку. Кожен банк самостійно розробляє для себе правила та алгоритми мониторингу та їх не публікує щоб не можна було пристосуватися та обійти їх. Сума не обов’язково має значення, головний фактор – наявність підозри.

    Другий рівень це мониторинг НБУ. Якщо операція пройшла моніторинг банку, але вона перевищувала суму 800 000грн тоді ця операція попадає під повторний моніторинг НБУ.

    Найпоширеніші операції які викликають підозру у банків та можуть викликати блокування рахунків:

    • Обготівлення. Зняття готівки з рахунку відразу після зарахування. Наприклад, якщо ви фізична особа і вам приходять суми на рахунок, крім заробітної плати, які ви знімаєте з рахунку готівкою у касах або банкоматах. Значний ризик для грошей, які приходять з невідомих джерел, так як виникає ризик відмивання, накрутки ПДВ та інше. Шахраї пропонують приймати гроші на ваші рахунки з метою обготівлення або відкрити ФОП на ваше ім’я за фінансову винагороду, ці рахунки потім заблокують та ви станете кінцевою ланкою у злочині.
    • Системність операції. Повторення, практично кожного дня схожих операцій. Наприклад ви постійно вносите на свій рахунок кошти і потім їх кудись пересилаєте далі, що викликає підозри у банку, навіть якщо це оплата товарів чи послуг.
    • Транзит. На рахунок приходять кошти, які далі пересилаються за одними і тими самими реквізитами у тій самій сумі.
    • Нестандартні договори. На рахунок заходять переказом певні суми коштів, оформляється депозити, які в той самий день розриваються, або відбувається купівля активів у брокера на короткий період часу. Далі ці кошти знімаються або переводяться далі. Ці операції часто повторюються. Інший приклад оформлення кредиту і розрив договору протягом 14 днів з моменту оформлення. Повертається сума без відсотків, що не вигідно клієнту та свідчить про спробу приховати справжні джерела походження коштів, щоб банк помилково вважав їх кредитними коштами.
    • Великі суми або дроблення. Станом на 31 грудня 2022 року під фінансовий моніторинг підпадали операції сума яких перевищувала 400 000 грн. При внесенні готівки на суму більше 5000 грн деяки банки просили пред’явити документи для ідентифікації. Також під підозрілі операції підпадають операції дроблення, тобто коли невеликі суми проходять дуже часто. За дроблення рахунки можуть бути заблоковані без пояснення причин, так як наражають банки на небезпеку та створюють витрати на надлишкову роботу з розгляду причин операції.
    • Різке збільшення розміру обігових коштів на рахунках стане ще одним маркером підозрілості
    • Невідповідність доходів. Обсяг коштів не сумісні з місцезнаходженням, віком та доходами клієнта. У клієнта недостатня сума «офіційних» доходів, в анкеті зазначена зарплата в одному розмірі, а потім раптово надходять кошти в десятки разів більші, потім такі операції повторюються.
    • Платежі не за призначенням. Призначення платежу не відповідає діяльності клієнта, або призначенню рахунку.
    • Контрагент має місцезнаходження або реєстрацію на території з підвищеним ризиком. Це можуть бути конкретні країни або регіони.
    • Контрагент проводить фінансові операції з політично значущими особами, членами їх сімей або особами, пов’язаними з політично значущими особами.
    • Часті зняття готівки в місцях поблизу проведення бойових дій або території з підвищеним ризиком.
    • Обмін валюти у значних обсягах з використанням різних платіжних систем.
    • Закупівля товарів, на які розповсюджуються обмеження, наприклад військових.
    • Зарахування коштів некомерційним або неприбутковими організаціями.
    • Поповнення чи внески із-за кордону без призначення платежу або тільки для обмеженої кількості осіб.
    • Не оновлена чи не підтверджена щорічна анкета клієнта.

    В разі виникнення підозрілих операцій брокер чи банк надсилають клієнту інформацію про те що їх операції підозрілі та необхідно надати письмове пояснення операцій та можливо надати докази джерел походження коштів чи реєстрації місця проживання. Якщо пояснення логічне, тоді фінансова установа пропускає операцію та розблоковує рахунок. Якщо клієнт не надає пояснення чи воно не задовольняє фінансову установу тоді закривається рахунок, клієнт вноситься до чорного списку та в майбутньому буде діяти заборона на відкриття нового рахунку.

    Як бути, якщо операція зупинена

    Необхідні консультації з причин блокування має надати відповідальний працівник фінансової установи. Ймовірно необхідно буде подбати про документи: офіційна зарплата, кошти отримані від купівлі-продажу майна, кошти за виконання робіт, виконання робіт за цивільно-правовими договорами, кошти від підприємницької діяльності, подаровані кошти, спадщина, доходи від оренди тощо. Потрібно буде пред’явити документи, які пов’язані з даною діяльністю та отриманням цих коштів; можливим виходом може бути продемонструвати копії поданих раніше декларацій про майновий стан і доходи, податкових декларацій з єдиного податку. Декларації мають бути за останній рік-два, так як пізніший період, скоріше за все, не влаштує.

    Джерело: https://simeinyi-budzhet.ua/personaltaxes/%D1%84%D...

    Должен ли быть налоги на подарок?

    ТАК, ПОВИННІ. ВИКЛЮЧЕННЯМ Є ВИПАДОК, КОЛИ ДАРУВАННЯ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ МІЖ РОДИЧАМИ, НАПРИКЛАД, ПЕРШОЇ ЛІНІЇ СПОРІДНЕННЯ.

    Это вообще не нарушает какой то из законов Украины?Могут ли мне за это заблокировать карту ?

    ПРОСТО ВИВІД КОШТІВ НА КАРТУ - ЦЕ ГАРАНТОВАНИЙ ФІНАНСОВИЙ МОНІТОРИНГ, ЩО МОЖЕ МАТИ НАСЛІДКОМ БЛОКУВАННЯ РАХУНКІВ ДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ БАНКУ ПОХОДЖЕННЯ КОШТІВ. ТОМУ, ЯК ВАРІАНТ, МОЖНА СПРОБУВАТИ ПРАЦЮВАТИ З НЕВЕЛИКИМ СУМАМИ (ДО 10 ТИС. ДОЛАРІВ В МІСЯЦЬ).

    АБО ОФОРМИТИ ФОП 3 ГРУПИ ТА ВИВЕДЕННЯ ЦИХ КОШТІВ ЯК ОТРИМАНОГО ДОХОДУ ПРИ СПЛАТІ ПОДАТКІВ.

    Всього доброго. Успіхів!

    Савченко Олександр
    10.2%
    Савченко Олександр 8 месяцев назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Здравствуйте, Владислав!

    Cогласно статье 41 Конституции Украины каждый имеет право владеть, пользоваться и распоряжаться своей собственностью, результатами своей интеллектуальной, творческой деятельности.

    Согласно ст. 1074 ГК Украины ограничение прав клиента по распоряжению денежными средствами, находящимися на его счете, не допускается, кроме случаев ограничения права распоряжения счетом по решению суда или в других случаях, установленных законом, а также в случае остановки финансовых операций, которые могут быть связаны. связаны с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, или финансированием терроризма или финансированием распространения оружия массового поражения, предусмотренных законом.

    По договору банковского счета банк обязуется принимать и зачислять на счет, открытый клиенту (владельцу счета), поступающие ему денежные средства, выполнять распоряжение клиента о перечислении и выдаче соответствующих сумм со счета и проведения других операций по счету (ч. 1 ст. .1066 ГКУ).

    Банк имеет право использовать денежные средства на счете клиента, гарантируя его право беспрепятственно распоряжаться этими средствами.

    Банк не имеет права определять и контролировать направления использования денежных средств клиента и устанавливать другие ограничения его права по распоряжению денежными средствами, не предусмотренные законом, договором между банком и клиентом или условиями обременения, предметом которого являются имущественные права на денежные средства, находящиеся на банковском счете .

    Банк вправе потребовать расторжения договора банковского счета:

    1) если сумма денежных средств, хранящихся на счете клиента, осталась меньше минимального размера, предусмотренного банковскими правилами или договором, если такая сумма не будет возобновлена в течение месяца со дня предупреждения банком об этом;

    2) в случае отсутствия операций по этому счету в течение года, если иное не установлено договором;

    3) в случаях, предусмотренных законодательством, регулирующим отношения в сфере предотвращения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения;

    4) в других случаях, установленных договором или законом.

    Остаток денежных средств на счете выдается клиенту или по его указанию или в порядке, установленном законом, перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Банк может отказаться от договора банковского счета и закрыть счет клиента в случае:

    1) отсутствие операций по счету клиента в течение трех лет подряд и отсутствия остатка денежных средств на этом счете;

    2) наличия оснований, предусмотренных Законом Украины "О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения". При этом остаток денежных средств на счете клиента возвращается клиенту.

    Банк не проверяет факт уплаты налогов и не передает в налоговую информацию о поступлениях на ваш личный счет, поскольку такая информация о денежных операциях физических лиц в банках Украины надежно защищена ст. 60-62 Закона Украины «О банках и банковской деятельности». Банковская тайна не позволяет работникам налоговой службы произвольно узнать о суммах денежных средств, полученных владельцами счетов.

    ВЫВОД: если банк у рамках финмониторинга запросит у Вас документы, подтверждающие происхождение средств, а Вы не сможете их предоставить, то банк будет вправе заблокировать ваш счет или вообще разорвать с Вами договор (наложить штраф - нет).

    Но остаток денежных средств на счете выдается банком клиенту или по его указанию перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Главное - убедить банк, что средства легальные и поступают Вам из законных источников, тогда такие последствия Вам точно не будут грозить.

    Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text):

    Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

    17) джерело коштів, пов’язаних з фінансовими операціями - відомості про походження коштів, що використовуються для здійснення фінансових операцій (коштів, що використовувалися для набуття права власності на активи, що є предметом фінансових операцій) за допомогою суб’єкта первинного фінансового моніторингу, які дають розуміння про джерела їх походження, підстави володіння/розпорядження ними (прав на них) особою;

    ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 8 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0008500-19#Te...):

    2. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються в таких значеннях:

    1) джерела походження коштів (активів) - документально підтверджені [на підставі офіційних документів, належним чином засвідчених їх копій або інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою)] відомості, що дають можливість зробити обґрунтований висновок щодо наявності достатніх фінансових можливостей суб’єкта валютної операції, адекватних його фінансовому стану та/або соціальному статусу;

    Если будет нужна моя помощь, можете обращаться.

    При обращении указывайте свой e-mail

    Удачи!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 8 месяцев назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго дня, Владиславе!

    Додаткова інформація щодо фінмоніторингу та підтвердження джерела походження коштів. Так, Постановою Правління Національного банку від 19 травня 2020 року № 65 затверджено нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу. Саме на підставі її норм банки збирають інформацію про клієнтів та блокують, за потреби, рахунки. І саме останнє особливо хвилює багатьох. Адже попри суттєве збільшення межі для фінмоніторингу (до 400 тис. грн) банки почали активно впроваджувати передбачений Законом про фінмоніторинг ризико-орієнтований підхід. Тобто оцінювати комплексно клієнтів та їх дії, роблячи висновки про блокування рахунків.

    Додатком 20 до Положення № 65 йде перелік ознак, які Нацбанк пропонує використовувати як підозрілі для блокування рахунків (так звані Індикатори підозрілості фінансових операцій). І саме на них банки й орієнтуються. Звісно, кожен банк має ще власні внутрішні документи з приводу фінмоніторингу, але вони базуються на Законі про фінмоніторинг та Положенні № 65.

    Індикатори підозрілості фінансових операцій додаток 20 до Положення № 65 ділить на три групи:

    • що стосуються діяльності чи поведінки клієнта;
    • що стосуються фінансових операцій клієнта;
    • за різними видами продуктів (послуг).

    За нормами НБУ підозрілими слід вважати операції, якщо клієнт (його представник):

    • не може зрозуміло пояснити, у чому полягає його ділова діяльність (характер діяльності);
    • не бажає або відмовляється надавати інформацію або надає сумнівну інформацію, яку важко перевірити;
    • має велику кількість рахунків або платіжних карток, потреба у яких не є зрозумілою або не відповідає його бізнес-потребам;
    • нервує без видимих причин або проявляє нетипову поведінку;
    • демонструє незвичну зацікавленість вимогами законодавства у сфері фінмоніторингу чи внутрішніх документів банку з цих питань;
    • скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як банк запитав у нього відповідні підтвердні документи та/або роз'яснення;
    • наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервову поведінку, без наявності очевидних на те причин (підстав);
    • пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівникові банку за проведення фінансової операції у незвичний або підозрілий спосіб;
    • демонструє незнання інформації, що стосується фінансових операцій за його власним рахунком, та/або не може пояснити їх зміст;
    • незвично та надмірно виправдовує або пояснює фінансову операцію, підкреслюючи відсутність будь-яких зв'язків із незаконною діяльністю.

    Також НБУ радить банкам вважати підозрілим операції, якщо:

    • існують підстави підозрювати, що надані інформація/документи містять неправдиві або підроблені відомості;
    • неможливо зв'язатися із клієнтом (представником клієнта) за допомогою наданих ним даних, зокрема за адресою місцезнаходження, проживання або за зазначеним номером телефону та електронною поштою;
    • інформація, надана клієнтом (представником клієнта), суперечить тій, що міститься в публічних джерелах;
    • фінансові операції за рахунком фізичної особи не відповідають ризик-профілю клієнта (зокрема віку, професії, доходам);
    • за рахунком клієнта – суб'єкта господарювання не сплачено жодних або сплачено в незначному розмірі (у розмірі, що очевидно не відповідає обсягам проведених фінансових операцій) обов'язкових платежів, які притаманні звичайній господарській діяльності (наприклад, платежі за оренду приміщень, сплата комунальних послуг, податків до бюджету);
    • є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт читає все з нотаток або телефону чи інші особи стежать за клієнтом у приміщенні відділення або залишаючись ззовні) тощо.

    Індикатори, що стосуються фінансових операцій клієнта:

    Ці показники зосереджені на аспектах операцій клієнтів, передусім — юридичних осіб. Треба зазначити, що чимало з них уже давно увійшли у вітчизняну бізнесову практику — і навіть тих підприємств, хто аж ніяк не планує порушувати закон. Приміром підозрілим, на думку НБУ, буде незвично швидке проходження коштів через рахунок, тобто незначне сальдо на початок та кінець дня та великі щоденні обороти коштів за рахунком. Або ж регулярні перекази коштів з рахунку клієнта — юридичної особи на особисті рахунки працівників або осіб, пов'язаних із працівниками, і навпаки (крім, безумовно, переказів, пов'язаних із виплатою заробітної плати, соціальних виплат та інших обов'язкових платежів).

    Чимало підозр викликатимуть у банкірів і зовнішньоекономічні операції, які, на думку НБУ, містять підозрілі елементи, як от здійснення попередньої оплати за наявності «інформації з відкритих джерел про невиконання нерезидентом своїх зобов'язань за іншими зовнішньоекономічними договорами».

    Підозрілим буде й те, що клієнт отримує на свій рахунок багато готівкових чи безготівкових платежів на незначні суми, які згодом агрегуються та великою сумою переказуються іншому клієнту. Або ж за рахунком клієнта неодноразово проводяться фінансові операцій за договорами відступлення прав вимоги (переведення боргу).

    Ну або така ось ознака, що може призвести до блокування рахунку: фізична особа отримує на свій рахунок грошові кошти як кредит на суму, що вочевидь суттєво перевищує її фінансові можливості в частині повернення такого кредиту.

    Індикатори за різними видами продуктів (послуг):

    Тут банкіри згрупували ознаки у п’ять пунктів, які, щоправда, містять доволі багато підпунктів. Скажімо, підозрілими будуть готівкові операції, в яких обсяг готівкових операцій за рахунком клієнта не відповідає обсягу, що є притаманним виду і масштабам діяльності клієнта. Або ж коли за рахунком клієнта здійснюються регулярні фінансові операції готівкою на великі округлені суми.

    Для відносин кредити/позики небезпечним буде, якщо клієнт не цікавиться істотними умовами кредитування (зокрема процентна ставка, штрафи) або витратами, пов'язаними із поверненням кредиту. Або коли клієнт використовує виданий кредит не у відповідності із затвердженими цілями позики, здійснюючи операції, що є нетиповими для діяльності клієнта. Чи якщо клієнт повертає довгостроковий кредит (зокрема іпотечний) у незвичайно короткий строк після його отримання.

    Та що там казати — банкірів буде насторожувати навіть те, що економічна доцільність отримання позики з їх точки зору не є зрозумілою. Наприклад, на рахунках клієнта розміщена значна сума коштів, а він просить про кредит.

    На власні набори індикаторів підозрілості заслужили від НБУ й операції із цінними паперами та іншими фінансовими інструментами, торговельне фінансування, послуги із зберігання цінностей/надання в оренду депозитного сейфа, онлайн-послуги.

    Для недопущення блокування грошових переказів бажано:

    1. Не допускати нетипове використання особистих розрахункових рахунків, яке не характерне для попереднього досвіду отримання або переказу коштів (як відносно періодичності, так і сум грошових коштів).
    2. При відкритті нового особистого рахунку у банку, клієнтом якого раніше не були, слід множити ризики запуску процедур фінмоніторингу на два. Проведення операцій на значні суми, активне використання особистих рахунків для отримання / переказу коштів без належних правових підстав, велика кількість ідентичних переказів / зарахувань, не характерних для використання особистих рахунків, – причини тимчасового блокування операцій банками до з’ясування всіх обставин, що стосуються сумнівних фіноперацій.
    3. Невідкладно надавати банку необхідні підтверджуючі документи.
    4. При наданні послуг нерезидентам виписувати у інвойсі детальний опис і найменування послуг, порядок надання та розрахунку загальної суми оплати (наприклад, 40$ за 1 годину консультації). При проведені оплати на суми від 3000 гривень рекомендуємо укладати договір, у якому прописувати характер послуг/товарів, порядок оплати та інші обов’язкові умови для відповідного виду договору. При проведенні / отриманні оплат на суми від 4000 гривень банк зажадає від Вас не тільки договір, а і всі додатки до нього, а також детальну інформацію про іншу сторону договору.
    5. У разі відсутності нагальної необхідності проводити (отримувати) оплату в розмірі від 4000 гривень одним платежем, та навіть і суттєво менші суми, рекомендуємо дробити суму на декілька менших платежів. Рекомендація стосується навіть тих випадків, коли оплата проводиться на підставі договору з актами та усіма додатками до нього. Якщо Ви не переходите граничну суму фінмоніторингу, то тим самим спрощуєте життя собі і банку.
    6. Мати можливість підтвердити наявність “чистого” (білого) доходу, який еквівалентний або більший за суми фінансових операцій щодо яких у банку виникли сумніви.

    Дотримання цих простих рекомендацій допоможе забезпечити вільне розпорядження коштами, які знаходяться на рахунку, та оминути блокування операцій банками.

    Порядок дій з розблокування коштів, заморожених через фінмоніторинг:

    1. З’ясувати деталі блокування. Дізнатися у працівника банку весь перелік причин, через які заблоковано операцію та відомості, які необхідно надати для розблокування. За необхідності скерувати на адресу банку письмовий запит.
    2. Повідомити банк про те, що всі необхідні відомості та документи будуть надані у найближчий час.
    3. Проаналізувати вимоги банку, обрати найкращий варіант підтвердження законності заблокованої операції та/або правомірності набуття відповідних коштів, наявності відповідного “білого” доходу. Наприклад, укласти зі стороною, від якої отримується або на користь якої здійснюється переказ, договір, акт чи інший підтверджуючий документ. У підтвердження наявності законного доходу, що дозволяє зробити переказ на користь іншої особи, може бути долучено копію декларації або довідку про нараховану заробітну плату з місця роботи. Це найвідповідальніший етап, який потребує індивідуального підходу.
    4. Вчасно надати банку копії необхідних документів та раціональні пояснення щодо заблокованої банком операції та/або підтвердження законності походження отриманих доходів.
    5. Підтримувати комунікацію з працівником банку аж до моменту розблокування коштів.
    6. Проаналізувати ситуацію, оцінити час і ресурси, які були витраченні на розблокування. Змінити спосіб оформлення отримання / переказу коштів з урахуванням отриманого досвіду та з метою недопущення аналогічних незручностей у майбутньом

    Документально підкріплені варіанти для підтвердження походження коштів клієнта банківської установи:

    Варіант №1 – Декларування доходів фізичної особи шляхом подання декларації про майновий стан і доходи.

    Граничний строк подання Податкової декларації про майновий стан і доходи – до першого травня року наступного за звітним. Тобто декларація за 2023 рік подається до першого травня 2024 року. Розрахований у декларації податок та військовий збір з задекларованої суми доходів необхідно сплатити до першого серпня 2024 року.

    Приклад застосування Варіанту №1 з документальним підтвердженням отриманих доходів – надання послуг або виконання робіт, наприклад з дизайну, за цивільно-правовим договором, за умови що обидві сторони фізичні особи. Наявні документи в частині можливого податкового контролю: договір про надання послуг (виконання робіт) з дизайнута створення на замовлення об’єкту авторського права; акт до договору.

    Наявні документи для безпечного проходження фінансового моніторингу (документального підтвердження походження коштів клієнта банківської установи): договір про надання послуг з дизайну та створення на замовлення об’єкту авторського права; акт до договору; копія податкової декларації (після її подання) та довідка податкової про отримані доходи і сплачені податки (можна отримати додатково, за бажанням).

    Податкові обов’язки за першим варіантом:

    • ПДФО (податок на доходи фізичних осіб) – 18% від суми задекларованого доходу;
    • військовий збір – 1.5%.

    Переваги: мінімум податкових ризиків. Недоліки: сумарна ставка податку і збору – 19.5%; «відкладений ефект», тобто декларувати доходи, отримані за 2023 рік, слід у 2024 році. Відповідно, копія поданої декларації щодо доходів 2023 року буде у Вас на руках лише у 2024 році.

    Варіант №2 – Доходи отримані від податкових агентів та їх документальне підтвердження.

    До доходів отриманих від податкових агентів належать: заробітна плата; страхові виплати та платежі, у тому числі «лікарняні»; виплати за договорами про надання послуг та виконання робіт, які укладаються фізичною особою з юридичними особами та фізичними особами – підприємцями; дивіденди та проценти, у т.ч. за банківськими вкладами. У цьому випадку звіт про отриманні доходи подається податковим агентом, ним же сплачуються податки від Вашого імені.

    Документи про походження коштів за цим варіантом: трудова угода; договір про надання послуг або виконання робіт, акти до договору; довідка роботодавця про нараховану і виплачену заробітну плату; відомість про виплату заробітної плати та/або виписка з банківських рахунків щодо зарахування винагороди за згаданими договорами; відомості про виплату страхових платежів; також з вказаних у даному варіанті доходів Ви можете додатково отримати довідку з податкової.

    Якщо Ви маєте “чисту та білу” заробітну плату або великі гонорари за цивільно-правовими угодами з “податковими агентами”, то це безпечний і оптимальний спосіб збільшити ліміт розміру операцій за банківськими рахунками.

    Податкові обов’язки за другим варіантом (автоматично сплачуються податковим агентом від Вашого імені): військовий збір – 1.5% та ПДФО – 18% від суми отриманого доходу. Переваги: відсутність податкових ризиків; максимально оперативне отримання документального підтвердження доходів; відсутність необхідності самостійного декларування, розрахунку та сплати податків. Недоліки: зазвичай незначні суми доходів або відсутність можливості застосувати цей варіант.

    Варіант №3 – доходи, отримані за нотаріально посвідченими договорами дарування, угодами щодо відчуження нерухомого майна, а також у якості спадку.

    Доходи, отримані за нотаріально посвідченими договорами дарування. У минулому Ви могли укладати та можете у будь-який момент часу укласти нотаріально посвідчений договір дарування грошових коштів, у тому числі готівкових. На теперішній час залишається можливість обійти встановлене НБУ обмеження у 50.000 гривень. Суттєвою перевагою цього варіанту є значно менша ставка ПДФО або взагалі «нульова ставка». Іншою перевагою є відсутність обов’язку подавати декларацію особисто, оскільки нотаріус подає звіт про отримані доходи, нараховані та сплачені податки щодо кожної такої операції.

    Застосування нульової ставки має місце при укладені договору дарування між родичами, визначеними у статтях 1261 та 1262 Цивільного кодексу України, а саме: діти, другий з подружжя, батьки, рідні брати та сестри, баба та дід як з боку батька, так і з боку матері. В інших випадках для громадян України застосовується ставка у розмірі 5% та 1.5% військового збору.

    Практично все наведене вище щодо доходів, отриманих за нотаріально посвідченими договорами дарування, тотожне щодо отримання коштів у спадок. Документами для безпечного проходження фінансового моніторингу за наведеними варіантами є: договір дарування; свідоцтво про спадщину (якщо спадок включає у себе грошові кошти); також, з вказаних у даному варіанті доходів Ви можете додатково отримати довідку з податкової.

    Переваги: нульова або мінімальна ставка податку; мінімальні податкові ризики (за умови належного документального оформлення та наявності підтвердженого доходу у дарувальника); максимально оперативне отримання документального підтвердження отриманих доходів; відсутність необхідності самостійного декларування (хоча маєте право додатково подати декларацію), розрахунку та сплати податків. Недоліки: теоретична відсутність можливості застосувати цей варіант.

    Доходи, отримані за нотаріально посвідченими угодами щодо відчуження нерухомого майна. Діють ті самі правила в частині декларування, що і у випадку доходів, отриманих від дарунку коштів за нотаріально посвідченими угодами дарування. Тобто немає необхідності у самостійному декларуванні. В залежності від цілого ряду обставин на момент продажу застосовуються різні ставки податку, починаючи від «нульової». Переваги і недоліки аналогічні попереднім підваріантам. Документи, які Ви матимете для підтвердження походження коштів, за цим варіантом: договір купівлі-продажу об’єкту нерухомого майна; довідка з податкової (надається за Вашою заявою).

    Варіант №4 – здійснення господарської діяльності через реєстрацію фізичної особи – підприємця, декларування та отримання доходу від такої діяльності.

    Належним документальним підтвердженням отриманого доходу, у тому числі для того щоб збільшити ліміт розміру операцій за банківськими рахунками, є декларація платника єдиного податку щодо доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем (ФОП) на спрощеній системі оподаткування. Оптимальним вибором для податкової оптимізації, якщо немає необхідності працювати з юридичними особами, є застосування 2 групи єдиного податку – щомісяця сплачуєте 20% від розміру мінімальної зарплати у якості єдиного податку та ЄСВ. Універсальний варіант – 3 група (5% від всіх доходів + ЄСВ).

    Зауважте – Варіант №4 передбачає фактичне здійснення підприємницької діяльності. Наприклад, продаж товарів через Інтернет-магазин або надання дизайнерських послуг.

    Недостатній (поки що) контроль з боку податкової, фактично дозволяє вказувати у книзі обліку доходів підприємця на єдиному податку більший дохід, ніж отримано фактично. Цим нерідко користуються фізичні особи-підприємці, особливо на другій групі єдиного податку. Разом з тим, такі дії, де-факто і де-юре, є фіктивним підприємництвом. У разі виявлення, встановлення і доведення даного факту «підприємець» буде притягнутий до відповідальності. Рекомендуємо реєструвати ФОП виключно за прямим призначенням – для здійснення підприємницької діяльності. Такі дії нададуть можливість: законно декларувати доходи, отримані фізичною особою – підприємцем; мати документи про походження коштів та збільшити ліміт розміру операцій за рахунками на суму отриманих підприємцем доходів.

    Особливості декларування доходу. ФОП на 3 групі єдиного податку звітує раз на квартал – відповідно Ви матимете копію декларації кожен квартал. ФОП на 2 групі єдиного податку звітує раз на рік – відповідно Ви матимете копію декларації за рік. Однак, з метою отримання довідки з податкової є можливість подати Декларацію платника єдиного податку дочасно (до закінчення звітного періоду).

    Документи, які Ви матимете для підтвердження походження коштів, за цим варіантом: податкова звітність ФОП; довідка з податкової (отримується у податковій за Вашою заявою); документи первинного бухгалтерського обліку ФОП, включаючи угоди з замовниками та акти до них.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України