Начните консультацию с юристом онлайн
Отримана повістка для уточнення інформації, явитися 21.08-25.08. Я офіцер запасу, медичної служби. Жінка. Видана повістка явитися завтра на медичний огляд. Чи варто це робити? Чи можна не явитися на мед огляд і яка відповідальність?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (16)
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)
Щодо черги мобілізації: ( наразі черги скасували , призивають всіх хто наразі необхідний в ЗСУ згідно військово-облікових спеціальностей придатних громадян)
Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)
- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.
"2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?
- В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..
"Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.
--- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.
Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.
Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.
С уважением, Константин Гончаренко
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Так як Ви військовозобов'язана, то повістка для уточнення облікових даних є для Вас обов'язковою. Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу 3400-5100 грн.
В той же час, якщо у Вас буде поважна підстава для не з'явлення, наприклад хвороба, то до до відповідальності Вас притягнуто не можуть. Так підстава повинна бути підтверджена документально
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеЗгідно законодавства у разі отримання повістки військовозобов'язаний повинен прибути до ТЦКСП.
Покаранням за неявку може стати адміністративний штраф від 1500 до 3400 гривень. Штраф може бути більшим, якщо правопорушення повторюється протягом року.
Проте законодавство містить поважні причини, при настанні яких можна не прибувати в ТЦКСП.
Поважними причинами неприбуття чи несвоєчасного прибуття військовозобов’язаного до військового комісаріату для призову на збори у строк, установлений військовим комісаріатом, які підтверджені відповідними документами (довідками), визнаються:
смерть близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича дружини (чоловіка), яка сталася пізніше ніж за сім діб до дати початку зборів;
хвороба або необхідність догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які проживають разом із військовозобов’язаним, у разі неможливості догляду за хворим іншим близьким родичем;
перебування під слідством, а також застосування до військовозобов’язаного адміністративного або кримінального покарання, яке робить неможливим його прибуття;
потрапляння під вплив надзвичайної ситуації, яка виникла під час призову на збори і стала перешкодою своєчасному прибуттю;
складання державних іспитів у вищих навчальних закладах.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Маріє.
Повістка видана особисто під підпис чи в інший спосіб, скажімо через поштовий ящик або близьких осіб?
Якщо ж все таки в законний спосіб, зобов’язані з’явитися. За неявку без поважної причини можлива адміністративна відповідальність, штраф 3400-5100 грн.
Тому відштовхуватись треба від цього. Якщо повістка видана в законний спосіб, без відповідальності НЕ з’явитись можливо лише по поважній причині, наприклад, лікарняний. Але для цього потрібно повідомити ТЦК передчасно шляхом направлення відповідної заяви, зразок якої я можу надати.
Обдумайте ці варіанти і задавайте супутні питання, з радістю допоможу
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Якщо Ви по повістці виданій Вам особисто під підпис не з'явитесь - Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу 3400-5100грн за статтею 210-1 КУпАП.
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання повістки родичами, телефонним зв’язком, поштою не може вважатися належним повідомленням особи. Таку повістку можна ігнорувати.
Поважною причиною для неявки є хвороба, яка належним чином підтверджена (наприклад, лікарняний).
Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.
Тому, якщо Ви не явитесь без поважних причин до ТЦК - на Вас можуть скласти постанову про адміністритивне правопорушення. Але, якщо Вас належним чином не помідомили про місце та час розгляду справи - така постанова може бути оскаржена в судовому порядку.
У разі виникнення додаткових питань, звертайтесь! Всього доброго!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Марія!
Наразі призов на військову службу жінок не відбувається. Так що з цього приводу можете не турбуватись, мобілізація Вам не загрожує.
Принаймні про це зазначено у НАКАЗІ МІНІСТЕРСТВа ОБОРОНИ УКРАЇНИвід 06.09.2022 р. № 259
(ареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2022 р. за № 1042/38378)
Про внесення зміни до наказу Міністерства оборони України від 07 лютого 2022 року № 35
Відповідно до частини одинадцятої статті 1 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, з метою удосконалення військового обліку військовозобов’язаних
НАКАЗУЮ:
1. У підпункті 1 пункту 3 наказу Міністерства оборони України від 07 лютого 2022 року № 35 “Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року № 313”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2022 року за № 348/37684, слова та цифри “з 01 жовтня 2022 року” замінити словами та цифрами “з 01 жовтня 2023 року”.
2. Департаменту юридичного забезпечення Міністерства оборони України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування."
Втім, Ваша неявка до ТЦК можлива, але для того треба мати поважну причину. Наприклад, якщо Ви захворієте і відкриєте лікарняний або будете лікуватися на стаціонарі медичного закладу.
Для того треба буде надіслати до ТЦК повідомлення про неможливість явки на зазначену у повістці дату та додати до нього документ, якій підтверджує Вашу поважну причину неявки - довідка про відкриття лікарняного чи довідка про лікування на стаціонарі медичного закладу.
Повідомлення треба обов'язково направити в ТЦК Укрпоштою замовним листом із описом вкладення.
Якщо Ви так не зробите - це буде розціненно як правопорушення за статтею 210-1 КУпАП і Вам, очевидно, буде призначено штраф.
Я би також, про всяк випадок, вже подумав би про можливі підстави для відстрочки, оскільки до 1-го жовтня, коли буде вирішуватись питання про призов жінок, залишилось усього півтора місяці.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
Вам треба обов'язково з нею ознайомитись.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Днепр, 6 лет опыта
Доброго дня.
При отриманні повістки особи, які підлягають мобілізації, зобов’язані з’явитися до військкоматів чи територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК).
Повідомлення зобов’язує громадянина України з’явитися у територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (до січня 2023 року – військовий комісаріат) для актуалізації даних військовозобов’язаного. Потрібні дані стосуються складу сім’ї, працевлаштування, наявності дітей, стану здоров’я тощо. На підставі отриманих даних можуть бути виявлені підстави для звільнення від військової служби.
Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу 3400-5100 грн з подальшим доставлянням особи до ТЦК.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, хочу вас заспоїти, що вам нічого не загрожує, якщо ви пройдите ВЛК, на сьогодні мобілізація жінок не здійснюється. Про це неодноразово зазначали представники Міністрества оборони України.
Якщо ви не бажає з'являтися до ТЦК, поважна причини це лікарняний. Про лікарняний повідомляти одразу не треба, чекайте наступної повістки.
У рахїі не явки без поважної причини, вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за ст 210-1 штраф у розмірі від 3400 до 5100 гривень. Що накладуть штраф не факт, тому що це зробити не також і легко. Штраф можуть накласти лише у вашій присутності протягом 2 місяців з моменту не явки. Через 2 місяця пройде строк позовної давності і штраф вже не зможуть накласти, головне протягом 2 місяців не відвідувати ТЦК. . Ст. 38 адміністративного кодексу України
Для детальної консультації та обміну контактів - Звертайтесь!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВ доповнення до своєї відповіді ...
Відповідно до частини 12 статті 1 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" жінки, які перебувають на військовому обліку, можуть бути призвані на військову службу чи залучені для виконання робіт із забезпечення оборони держави у воєнний час.
Тому в умовах воєнного стану призов ВІЙСЬКОВОЗОБОВ'ЯЗАНИХ жінок все ж таки відбувається. Так як Ви є офіцером запасу та перебуваєте на військовому обліку - існує ризик, що Ви можете бути призвані, незважаючи на запевняння чиновників. Тому раджу ознайомитися з підставами для відстрочки згідно статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" або знайти поважну причину для неявки.
А Наказ Міністерства оборони України від 07.02.2022 №35 "Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року № 313" лише передбачає, що з 1 жовтня 2023 року підлягають взяттю на військовий облік жінки певних професій та спеціальностей, які споріднені з відповідними військово-обліковими спеціальностями.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеМаріє!
На доповнення до своєї відповіді зазначаю наступне:
Ви повинні розуміти, що єдиноправильним та належним викликом особи до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (нова назва старої назви "військкомат") є тільки повістка, вручена особисто особі під підпис.
ДЗВІНКИ ПО ТЕЛЕФОНУ ІЗ ВИМОГОЮ ЩОДО ЯВКИ - ЦЕ НЕ БІЛЬШЕ НІЖ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТИСК НА ОСОБУ.ВИМОГА ЯВКИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ПОВІСТКИ ВЗАГАЛІ ВИГЛЯДАЄ ПО МЕНШІЙ МІРІ СМІШНО, ОСКІЛЬКИ ЦЕ ПРЯМИЙ ОБОВ'ЯЗОК ТЦКСП ЗДІЙСНЮВАТИ ВИКЛИК ОСІБ ТА ЇХ ОПОВІЩЕННЯ ДЛЯ ЯВКИ.
В законодавстві України є тільки 2 статті, які передбачають відповідальність за неявку.
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Кримінальний кодекс України:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
ВИ ПОВИННІ РОЗУМІТИ І ЗНАТИ, ЩО В ОБОХ ВИПАДКАХ ОБОВ'ЯЗКОВИМ ЕЛЕМЕНТОМ ДЛЯ ПРИТЯГНЕННЯ ОСОБИ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ Є ПОВІСТКА, ЯКА БУЛА ВРУЧЕНА ОСОБІ І ЗА ЯКОЮ ОСОБА НЕ З'ЯВИЛАСЯ.
РІЗНИЦЯ МІЖ ЦИМИ СТАТТЯМИ ПОЛЯГАЄ ТІЛЬКИ У ВИДІ ПОВІСТКИ: У ПЕРШОМУ ВИПАДКУ ЦЕ ПОВІСТКА ПРО ВИКЛИК (НАПРИКЛАД, НА ВЛК), У ДРУГОМУ ВИПАДКУ ПОВІСТКА ПРО ВИБУТТЯ ДО ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ ВЖЕ ПІСЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК.
ОСКІЛЬКИ ВИ ПОВІСТКИ НЕ ОТРИМУВАЛИ, ВІДПОВІДНО РИЗИК ПРИТЯГНЕННЯ ВАС ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ Є НУЛЬОВИМ.
Чи дійсно все вищесказане є складовою для розшуку особи? Яка відповідальність та покарання при розшуку?
В ЦЬОМУ ПИТАННІ ВАМ ПОТРІБНО РОЗУМІТИ НАСТУПНЕ.
У ЯКИХ ВЗАГАЛІ ВИПАДКАХ МОЖЕ БУТИ ПРОВЕДЕНИЙ РОЗШУК ОСОБИ?
Одразу варто зазначити, що розшук як захід примусу можливий тільки у кримінальному процесі?
Кримінальний процесуальний кодекс України говорить наступне:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#Text
Стаття 281. Розшук підозрюваного
1. Якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме або він виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України чи за межами України та не з’являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення про такий виклик, слідчий, прокурор оголошує розшук такого підозрюваного.
До оголошення підозрюваного в розшук слідчий, прокурор зобов’язаний вжити заходів щодо встановлення його місцезнаходження.
{Частина перша статті 281 в редакції Законів № 1950-VIII від 16.03.2017, № 1422-IX від 27.04.2021}
2. Про оголошення розшуку виноситься окрема постанова, якщо досудове розслідування не зупиняється, або вказується в постанові про зупинення досудового розслідування, якщо таке рішення приймається, відомості про що вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
3. Здійснення розшуку підозрюваного може бути доручено оперативним підрозділам.
АБИ ВАС МОГЛИ ПОДАТИ В РОЗШУК, ВИ ПОВИННІ БУТИ ПІДОЗРЮВАНИМ.
Стаття 42. Підозрюваний, обвинувачений
1. Підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
...
3. Підозрюваний, обвинувачений має право:
1) знати, у вчиненні якого кримінального правопорушення його підозрюють, обвинувачують;
2) бути чітко і своєчасно повідомленим про свої права, передбачені цим Кодексом, а також отримати їх роз’яснення;
3) на першу вимогу мати захисника і зустріч із ним незалежно від часу в робочі, вихідні, святкові, неробочі дні до першого допиту з дотриманням умов, що забезпечують конфіденційність спілкування, а також після першого допиту - зустрічі без обмеження в часі та кількості у робочі, вихідні, святкові, неробочі дні; на участь захисника у проведенні допиту та інших процесуальних діях; на відмову від захисника в будь-який момент кримінального провадження; на отримання правової допомоги захисника за рахунок держави у випадках, передбачених цим Кодексом та/або законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги, в тому числі у зв’язку з відсутністю коштів для оплати такої допомоги;
4) не говорити нічого з приводу підозри проти нього, обвинувачення або у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання;
5) давати пояснення, показання з приводу підозри, обвинувачення чи в будь-який момент відмовитися їх давати;
6) вимагати перевірки обґрунтованості затримання;
7) у разі затримання або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою - на негайне повідомлення членів сім’ї, близьких родичів чи інших осіб про затримання і місце свого перебування згідно з положеннями статті 213 цього Кодексу;
8) збирати і подавати слідчому, прокурору, слідчому судді докази;
9) брати участь у проведенні процесуальних дій;
10) під час проведення процесуальних дій ставити запитання, подавати свої зауваження та заперечення щодо порядку проведення дій, які заносяться до протоколу;
11) застосовувати з додержанням вимог цього Кодексу технічні засоби при проведенні процесуальних дій, в яких він бере участь. Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд мають право заборонити застосовування технічних засобів при проведенні окремої процесуальної дії чи на певній стадії кримінального провадження з метою нерозголошення відомостей, які містять таємницю, що охороняється законом, чи стосуються інтимного життя особи, про що виноситься (постановляється) вмотивована постанова (ухвала);
12) заявляти клопотання про проведення процесуальних дій, про забезпечення безпеки щодо себе, членів своєї сім’ї, близьких родичів, майна, житла тощо;
13) заявляти відводи;
14) ознайомлюватися з матеріалами досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 221 цього Кодексу, та вимагати відкриття матеріалів згідно зі статтею 290 цього Кодексу;
15) одержувати копії процесуальних документів та письмові повідомлення;
16) оскаржувати рішення, дії та бездіяльність слідчого, прокурора, слідчого судді в порядку, передбаченому цим Кодексом;
17) вимагати відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду, в порядку, визначеному законом, а також відновлення репутації, якщо підозра, обвинувачення не підтвердилися;
18) користуватися рідною мовою, отримувати копії процесуальних документів рідною або іншою мовою, якою він володіє, та в разі необхідності користуватися послугами перекладача за рахунок держави.
КОРОТКО РЕЗУМУЮЧИ:
АБИ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ ПОДАТИ В РОЗШУК ОСОБУ, МАЄ БУТИ ВІДКРИТО КРИМІНАЛЬНЕ ПРОВАДЖЕННЯ ЗА СТАТТЕЮ 336 ККУ, ВРУЧЕНО ВАМ ПІДОЗРУ, І ТІЛЬКИ ПОТІМ ОГОЛОШЕНО РОЗШУК.
ОДНАК ВІДКРИТИ ПРОВАДЖЕННЯ ВОНИ НЕ МОЖУТЬ, ОСКІЛЬКИ ЦЕ МОЖЛИВО ЛИШЕ У ВИПАДКУ НЕЯВКИ З РЕЧАМИ ПІСЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВО-ЛІКАРСЬКОЇ КОМІСІЇ.
3. У разі отримання повістки та проходження медогляду, які ризики/покарання при небажанні проходити службу за суміжною або відповідною ВОС?"
ЯКЩО ВИ ОТРИМАЛИ ПОВІСТКУ, Є ЗАКОННІ ПРИЧИНИ НЕПРИБУТТЯ.
1) перешкода стихійного характеру, хвороба або інші обставини, що позбавили можливості особисто прибути в зазначені частину, пункт і строк;
2) смерть близького родича (чоловіка, дружини, сина, дочки, батька, матері, діда, баби або рідного (повнорідного, неповнорідного) брата чи сестри) або близького родича подружжя.
Раджу оформити лікарняний. Це буде дійсно поважною причиною.
Всього доброго. Успіхів!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго дня, Марія.
ПОВЕСТКУ ДЛЯ УТОЧНЕНИЯ ЛИЧНЫХ ДАННЫХ, ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ, ЧТО ВЫ ВОЕННООБЯЗАННАЯ.
НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).
ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).
Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат).
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницы и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text
"Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.
ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ УТОЧНЕНИЯ ЛИЧНЫХ ДАННЫХ:
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
"Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:
Такі дії будуть незаконні.
Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.
Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:
Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.
Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:
При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:
Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).
Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.
Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:
Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.
Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:
Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:
засудженим призначаються санкції у вигляді:
Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.
"ЗВЕРТАЙТЕСЯ" У РАЗІ НАЯВНОСТІ ЗАПИТАНЬ.
Всего доброго!
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДоброго ранку, пані Маріє! Так, теоретично Ви можете бути призвані на військову службу ("мобілізовані").
Для об"єктивної оцінки ситуації повідомте будь-ласка скільки Вам років та чи не зняті Ви були з військового обліку за віком у попередні періоди / чи не підлягали зняттю з військового обліку?
Крім того, слід відзначити, що позиція колег нажаль є помилковою, оскільки жінок-медиків та ін., що перебувають на військовому обліку та мають запитувану армією військово-облікову спеціальність - підлягають призову на військову службу за мобілізацією на рівні з чоловіками, оскільки 26 жовтня 2022 року набув чинності Закон України від 07.10.2022 р. № 2664-IX "Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу" щодо взяття жінок на військовий облік військовозобов"язаних".
Із зазначеної дати жінки:
'1) які здобули медичну або фармацевтичну спеціальність у закладах професійної або професійно-технічної, фахової передвищої або вищої освіти стають на військовий облік обов"язково.
2) які мають іншу освіту, можуть стати на військовий облік за бажанням.
Відповідно до ч. 11 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу" на військовий облік беруть жінок, які
- мають спеціальність та/або професію, споріднену з військово-обліковою спеціальністю, визначеною в переліку, затвердженому Міністерством оборони України.
- придатні до проходження військової служби за станом здоров"я та віком.
Жінки, які перебувають на військовому обліку, можуть бути призвані на військову службу чи залучені до виконання робіт із забезпечення оборони держави у воєнний час. У мирний час жінки можуть бути прийняті на військову службу та службу у військовому резерві тільки в добровільному порядку (за контрактом) (ч. 12 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу").
Відстрочка від мобілізації жінкам-медикам надається на загальних підставах відповідно до наявності підстав і обставин, передбачених статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Нагадаю, що з березня 2014 року граничний вік перебування в запасі молодних офіцерів (до капітана включно) за другою категорією збільшено з 50 до 60 років. Граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі. (ст. 28 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу")
Крім того, слід нагадати, що за неявку до військкомату для уточнення даних (нова назва - ТЦК та СП) - передбачена лише адміністративна відповідальність у вигляді штрафу, до якої як правило не притягають за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності іза якою діє двохмісячний строк накладення адміністративного стягнення, передбачений ч. 1 ст. 38 КУпАП, і відповідно провадження у справі після вказаних строків закривається адміністративним судом на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП за позовною заявою особи, що оскаржує постанову про штраф.
Тож зважте усі за і проти своєї ситуації. Для більш детальної оцінки нажаль не вистачає інформації.
З повагою.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Марія!
Чи варто це робити? Чи можна не явитися на мед огляд і яка відповідальність? - для початку потрібно бачити вручену Вам повістку, щоб визначити її зміст на відповідність чинному законодавству. Постанова КМУ 1478 містить затверджену форму повісток, бланк якої передбачає розписку з особистим підписом особи про отримання повістки (ПОВІСТКА). Наразі Вам може загрожувати лише адміністративна відповідальність за ст.210-1 КУпАП (штраф 3400-5100 грн), кримінальна за ухилення від мобілізації згідно ст. 336 ККУ - ні. Оскільки для цього особа спочатку повинна отримати під особистий підпис повістку затвердженої форми, з'явитися у ТЦК/військкомат на уточнення облікових даних (у тому числі щодо відсутності підстав для відстрочки від мобілізації) та пройти ВЛК, за результатами якої особу буде визнано придатною до військової служби, а потім не з'явитися до ТЦК/військкомату за врученим мобілізаційним розпорядженням (так званою "бойовою повісткою") на відправлення у військову частину.
Однак, національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").
ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
56. Національна поліція:
за зверненням районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ (додаток 20) здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
79. Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки:
здійснюють взяття на військовий облік жінок, які належать до категорій осіб, зазначених у частині одинадцятій статті 1 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”;
розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними та резервістами, посадовими особами державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій правил військового обліку, законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а також зіпсуттям або недбалим зберіганням військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату (крім правопорушень, вчинених військовозобов’язаними та резервістами, які перебувають у запасі СБУ, Служби зовнішньої розвідки);
звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції (у разі неможливості складення протоколу про адміністративне правопорушення на місці його вчинення) для доставлення осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою складення протоколів про адміністративні правопорушення, до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому ця особа перебуває (повинна перебувати) на військовому обліку (додаток 20);
ТОМУ, якщо у Вас є хоча би одна підстава для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, наведена в ст. 23 Закону (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text), то раджу подати, а краще направити поштою рекомендованим листом із описом вкладення та повідомленням про вручення, на ім'я начальника військкомату письмову заяву про внесення відповідних відомостей до Реєстру та оформлення відстрочки від мобілізації.
Можу надати зразок заяви за кожною підставою, по якому всі мої клієнти успішно оформлювали відстрочку.
У разі виникнення додаткових питань, звертайтесь! Всього доброго!
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
За порушення статті 210-1 передбачена адміністративна відповідальність. Українці можуть отримати штраф у розмірі від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а посадові особи – від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Максимальний розмір штрафу становить 3 400-5 100 гривень.
Також військовозобов'язаним може загрожувати кримінальна відповідальність, яка передбачена Статтею 336 ККУ. Покарання за цією статтею передбачає позбавлення волі на строк від трьох до п'яти років.
Особам, які не проходили медичну комісію, найімовірніше, загрожуватиме адміністративна відповідальність за неявку за повісткою.
Успіхів
Юрист, г. Киев, 8 лет опыта
ВІтаю. Стаття 65 Конституції України передбачає, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов'язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Основні положення щодо проходження військової служби визначенні Законом України «Про військовий обов’язок та військову службу» (далі - Закон).
Відповідно до статті 15 Закону на строкову військову службу призиваються придатні для цього за станом здоров'я громадяни України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу.
Громадяни призовного віку в добровільному порядку можуть бути прийняті на військову службу за контрактом на умовах, передбачених частиною першою статті 20 Закону, та в порядку, визначеному положеннями про проходження військової служби громадянами України.
Призов громадян України на строкову військову службу включає:
Організація підготовки та проведення призову громадян України на строкову військову службу здійснюється міськими (районними) державними адміністраціями (виконавчими органами міських рад) у взаємодії з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
Види повістокНа даний момент існує чотири види документів, які можна назвати загальним терміном «повістка».
▶ Повістка, яка вручається з метою уточнення облікових даних
Даний вид повістки вручається призовнику для внесення відомостей до бази щодо особи призовника, його сімейного стану, інформації про працевлаштування, наявність чи відсутність дітей. Результатом такої перевірки можуть бути виявленні підстави для звільнення від служби в армії, наприклад, за наявності дитини. Окрім того, можуть бути встановленні підстави для відстрочки від призову на строкову військову службу, якщо в призовника є захворювання, які унеможливлюють проходження військової служби.
▶ Повістка на проходження військово-лікарської комісії (ВЛК)
Повістка, яка зобов’язує призовника пройти медичне обстеження. До повістки додається картка дослідження та медичного огляду військовозобов’язаного, у якій зазначається, про придатність чи непридатність призовника до строкової служби.
▶ Повістка-призов на строкову військову службу
У такій повістці вказано термін, у який потрібно з’явитися до призовної дільниці. Окрім того в такій повістці зазначається, що при собі необхідно мати: паспорт, військовий квиток (тимчасове посвідчення) або посвідчення про приписку до призовної дільниці (для призовників), а також, обліково-послужну картку та мобілізаційне розпорядження (при наявності).
▶ Мобілізаційне розпорядження
Такий вид повістки вручається військовозобов'язаним особам, котрі пройшли медичну комісію та визнані придатними до несення військової служби. Здебільшого мобілізаційне розпорядження вручається під час оголошення мобілізації. У мобілізаційному розпорядженні зазначається про обов'язок з'явитися у визначений призовний пункт протягом 24 годин після оголошення мобілізації.
Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів визначено форму повістки, яка вручається на виконання частини 10 статті 1 Закону та частини 1 статті 22 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (Додаток 11), а для призовників – додаток 18 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом.
Порядок вручення військових повістокВідповідно до пункту 56 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 року № 352 оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями керівників районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (далі - ТЦК та СП).
Вручення повісток проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності. Окрім того, повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Повістка має бути вручена особисто або уповноваженими особами повинен бути складений акт про відмову від отримання повістки із підписами уповноважених осіб та свідків.
У разі надходження на підприємство листа з територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідальний за ведення військового обліку зобов’язаний вручити повістку військовозобов’язаному працівнику під підпис.
Якщо працівник відмовляється від отримання повістки, то відповідальна особа за ведення військового обліку має скласти акт про відмову від підпису та отримання повістки і відправити його до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Законодавством чітко не визначено де саме має відбуватися вручення повісток, а тому вручення повістки на вулиці, блокпостах, за місцем проживання тощо не є незаконним. Основна умова - встановлення особи, якій вручається така повістка, що здійснюється на підставі документів, що посвідчують особу (паспорт, посвідчення водія тощо).
Затримання особи для вручення повісткиЗавдання ТЦК та СП визначені пунктом 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 154, серед яких відсутні повноваження на затримання, привід і позбавлення волі будь-яких осіб, зокрема військовозобов’язаних.
ТЦК та СП можуть звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції щодо доставлення до ТЦК та СП осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КУпАП (абзац 36 пункту 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).
Об'єктивна сторона зазначених правопорушень виражається у порушенні законодавства України про військовий обов'язок і військову службу, а саме, у порушенні правил військового обліку, неявці на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасному поданні в обліковий орган відомостей про зміну свого місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також у порушенні порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах (формальний склад).
Після чого відповідно до статті 262 КУпАП працівники Національної поліції мають право здійснити адміністративне затримання.
Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.
Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.
Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника (стаття 261 КУпАП).
Затримання особи і позбавлення її волі працівниками ТЦК та СП не відповідає чинному законодавству. Зокрема такий висновок відображено в ухвалі суду під час розгляду скарги на дії службових осіб ТЦК та СП в порядку статті 206 КПК України (Ухвала Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області від 09 жовтня 2023 року №348/2388/23)
Відповідальність за нез’явлення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").
◇ За ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, винну особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за статтею 335 Кримінального кодексу України.
◇ Статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.
Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта
Добрий день. Відповідальність за нез’явлення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки
◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").
◇ За ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, винну особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за статтею 335 Кримінального кодексу України.
◇ Статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.