Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня,
Вступив до вищого навчального закладу у віці 35 років на другу вищу освіту на рівень нижчий ніж був здобутий на першій вищій освіті.
Питання у тому чи буде діяти стаття 58 Конституції України у разі прийняття законопроекту 9672?
І чи залишиться право на відстрочку у тих хто вже вступив, тобто ДО набуття дії законопроекту 9672. Читав коментарі, що відстрочку втратять навіть ті, хто вступав у 2022 році, у разі, якщо вони не проходять по фільтрам нового законопроекту. Тобто стаття 58 Конституції України не працює у цьому випадку? Які перспективи щодо цього, чому стаття 58 Конституції України не спрацьовує? Я думав, що ті хто вже вступив у любому випадку будуть мати право на відстрочку.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (20)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, пане Павло!
Якщо Ви вступили в заклад вищої освіти на навчання ДО набрання чинності згадуваним законопроектом у якості закону, то зберігаєте право на відстрочку від призову, оскільки Закон не має зворотньої дії в часі крім обставин, коли він пом"якшує вину особи. У разі невизнання такого Вашого права ТЦК та СП - Ви можете його захищати в судовому порядку.
Тут діє аналогія з пенсійним законодавством... якщо людина вже вийшла на пенсію, її не можна через 5-10 років викинути з пенсії працювати, сказавши, що вибачай, у нас тут трохи пенсійний вік виріс і закони помінялися )))
Спроби інакшого застосування закону - грубе та цинічне порушення загальноєвропейських принципів верховенства права, одним із параметрів якого є принцип правової визначеності.
Але я би ні в чому переконаний на 100 % не був, знаючи вітчизняне правосуддя, а саме окремих суддів, які не мають ні доброчесності, ні гідності, ні професійності, щоб не обслуговувати "політичну доцільність" кожної нової влади, вигадуючи все нові та нові схеми обходу статті 58 Конституції.
В той же час, моя позиція залишається незмінною.
У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.До події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності. Заборона зворотної дії є однією з важливих складових принципу правової визначеності.
Принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативних актів знайшов своє закріплення в міжнародно-правових актах, зокрема і в Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини (стаття 7) на підставі якої діє Європейський суд з прав людини.
Правова позиція, яка висловлена Верховним Судом України в постанові від 22 лютого 2017 року у справі № 6-2705цс16 тільки підтверджує, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Між тим як свідчить історія, принцип "закон зворотної сили не має" ("lex ad praeterіan non valet") був сформульований ще давньоримськими юристами на протидію сваволі законодавця, який надавав зворотної сили законам, що погіршували становище людей, піддавали їх несприятливим наслідкам за дії, які на час їх вчинення визнавалися законними. Отже, мета цього принципу - поставити заслін ущемленню прав і свобод людини з боку влади.
Саме така спрямованість цього принципу робить його важливою гарантією безпеки людини і громадянина, їх довіри до держави, про що вірно зазначається в мотивувальній частині Рішення Конституційного Суду України.
Надання зворотної сили законам, які передбачають розширення змісту та обсягу прав і свобод людини і громадянина чи звільнення їх від певних обов'язків, не може підірвати впевненість людей у стабільності свого правового становища. (Окрема думка судді Конституційного Суду України Козюбри М.І. (справа про податки).
ОТЖЕ, за загальним правилом закон зворотної сили не має. Це правило надає визначеності і стабільності суспільним відносинам. Це означає, що закони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.
Винятки з цього правила рідкісні і допускаються:
а) за наявності вказівки в законі про надання йому (або окремим статтям) зворотної сили;
б) у загальному правилі про неодмінне надання зворотної сили кримінальному закону, який скасовує або пом'якшує кримінальну відповідальність.
Це правило зафіксоване в Міжнародному пакті про громадянські та політичні права, ухваленому Генеральною Асамблеєю ООН 16 грудня 1966 р. Воно повинне бути відтворене в кримінальних кодексах країн, які підписали цей міжнародний документ. У ст. 15 цього пакту, зокрема, говориться: «...не може призначатися важче покарання, ніж те, що підлягало застосуванню в момент вчинення кримінального злочину. Якщо після вчинення злочину законом встановлюється легше покарання, дія цього закону поширюється на даного злочинця».
Більше того, на відміну від кримінального матеріального закону, новий кримінальний процесуальний закон не має зворотної дії навіть у тих випадках, коли його правила є більш сприятливі для учасників кримінального провадження. Повернення процесу (процесуальних дій) неможливе (Верховний Суд України, 17 грудня 2015 року, справа № 5-205кс15.
Успіхів у навчанні! Бережіть себе!
Дякую за відповідь, але от людина, яка запропонувала цей законопроект каже, що в умовах военного стану, у разі прийняття закону 9672 відстрочку втратять ті, хто вже вступив і навіть ті, хто вступав у 2022 році? Які перспективи такого обмеження чи все ж таки, якщо я ВЖЕ вступив я маю право на відстрочку у будь-якому випадку незалежно від тих нових фільтрів, які вони зараз хочуть прийняти?
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеЛюдина, яка запропонувала даний законопроект, пан Веніславський, мій колишній викладач... і нам - студентам він розповідав зовсім інше, як і зовсім інше писав у своїх наукових дослідженнях... тож зараз ця людина або знаходиться під впливом третіх осіб, або воно банально цинічний брехун, який витер ноги об свою репутацію, наукові праці, студентів та взагалі правову систему України та Європи, заявляючи зараз те, що заявляє і що собі не дозволив би заявляти навіть студент - першокурсник.
Якщо вони будуть діяти таким чином - то це замах на зміну Конституційного ладу в Україні, або якщо простіше - державний переворот окремих посадових осіб в організованій групі за попередньою змовою та з використанням службового становища. Ніхто не має виконувати явно злочинні накази, а так само нормативно-правові акти чи їх тлумачення від незрозуміло кого.
Єдиний орган в Україні, що має право офіційно тлумачити Конституцію і закони України - це Конституційний Суд України. До рішення Конституційного Суду України хай зі своїми версіями законодавства ідуть до біса!
Вибачте, що емоційно, але вже як є.
Всім кого будуть намагатися злочинно загнати у ТЦК - рекомендую судитись... в Україні.. в судах загальної юрисдикції, якщо Верховний Суд не знайде в собі сил захистити громадян України, а продовждить діяти за стандартами свого вже екс-голови хабарника Князєва, то прийдеться звертатись людям до Конституційного Суду України, який ще не остаточно знищили... і до Європейського суду з прав людини, який у законотворців типу Веніславського - руки короткі знищити.
Дуже дякую Вам за розгорнуті відповіді. Бо всі ЗМІ пишуть лише про нові обмеження, які можуть бути прийняті, і майже ніхто не згадує про дію статті 58 КУ. І так, до пана Веніславського багато запитань з приводу цього законопроеку, або й не тільки…
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеНема за що! Нажаль, ні один юрист не може сказати на 100 % як на практиці піде справа. Формально так, закон не може мати зворотньої сили у часі щодо правовідносин, що ВЖЕ відбулись... Суди неодноразово застосовували ці положення до соціальних пільг, зокрема до питань пенсійного забезпечення та таке інше... Бо ж за логікою Веніславського можна і пенсіонерів з пенсій заднім числом погнати... ну , а чого... Підняли пенсійний вік... чого ото якась молодуха чи молодик гуляють на пенсії ))) Але тут, в питанні мобілізації, суди стають у сліпо-глухо-німу й дурну позу не самостійної гілки влади, а виконавців забаганок двох інших гілок, які суди й утримують фактично... Тож суди починають діяти не за принципами верховенства права, правової визначеності, а щоб не сваритись з владою, яка ще не дай Бог буде більше контролювати корупційні оборудки суддів у звичайних комерційних справах та завадять неофіційним заробіткам... Голова Верховного Суду - топ-хабарник України... про що ще можна говорити в цій ситуації та про які надії на вищий судовий орган загальної юрисдикції?! Маємо те шо маємо, нажаль.
Тож мою думку Ви прочитали... Вона незмінна, але практика може бути різною внаслідок намагання підпорядкувати закон і право - політичній та військовій доцільності. Знову-таки вкотре повторюсь - якщо Вас буде злодій вбивати і показувати папірець, що він має на це право по закону чи по рішенню суду - то чхати на такі папірці! Кожна людина має сама захищати своє право на життя і недоторканість, будь-якими способами... цю норму Конституції жодний воєнний стан не може обмежити чи "поставити на паузу", як люблять говорити на Печерських пагорбах.
Успіхів Вам! Бережіть себе!
Дякую за коментарі!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора!
ЗМІНИ ПОКИ ЩО НЕ ВІДБУЛИСЯ.
ЯКЩО ВИ ВЖЕ ОТРИМАЛИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТО ВОНА У ВАС ЗАЛИШАЄТЬСЯ:
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):
Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)
"Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
{Офіційне тлумачення частини першої статті 58 див. в Рішенні Конституційного Суду № 1-рп/99 від 09.02.99}
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
{Офіційне тлумачення статті 58 див. в Рішеннях Конституційного Суду № 1-зп від 13.05.97, № 6-рп/2000 від 19.04.2000}".
НА ДАНИЙ ЧАС ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
"Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:...
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...".
У разі наявності питань, використовуйте функціонал біля фото.
Всього доброго!
А чому маю право лише на даний час. Згідно статті 58 КУ, у моєму розумінні, людина повинна мати право на відстрочку у будь-якому випадку, якщо вона станом на сьогодні (вересень 2023) вже вступила до ВНЗ. А обмеження законопроекту 9672 мають силу для вступників вже наступного року або періоду після його прийняття у ВР. Чи в мене не правильне розуміння?
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Павло.
На даний час Ви маєте право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
Це право на відстрочку від призову по мобілізації, а не отримана відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації.
Щоб це право реалізувати, треба прибути до ТЦКСП, пройти медкомісію, надати довідку ВНЗ, інші документи які підтверджують право на отримання відстрочки від призову по мобілізації і лише тоді ТЦКСП може надати дану відстрочку від призову по мобілізації.
Тому право на отримання відстрочки від призову по мобілізації є, а саму відстрочку від призову по мобілізації треба отримати.
У іншому випадку, якщо Ви вже її отримали, то в силу ст.58 Конституції України вона залишається даже після набрання законної сили новим прийнятим законом на період строку надання цієї відстрочки від призову по мобілізації (отриманої відстрочки від призову по мобілізації, а не реалізованого права на неї).
У разі наявності питань, використовуйте функціонал біля фото.
Всього доброго!
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Павло!
Доброго дня,Вступив до вищого навчального закладу у віці 35 років на другу вищу освіту на рівень нижчий ніж був здобутий на першій вищій освіті.
Питання у тому чи буде діяти стаття 58 Конституції України у разі прийняття законопроекту 9672?І чи залишиться право на відстрочку у тих хто вже вступив, тобто ДО набуття дії законопроекту 9672. Читав коментарі, що відстрочку втратять навіть ті, хто вступав у 2022 році, у разі, якщо вони не проходять по фільтрам нового законопроекту. Тобто стаття 58 Конституції України не працює у цьому випадку? Які перспективи щодо цього, чому стаття 58 Конституції України не спрацьовує? Я думав, що ті хто вже вступив у любому випадку будуть мати право на відстрочку.
ВСТУПИЛИ ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ЗМІНАМИ, АЛЕ НА ПЕВНИЙ МОМЕНТ ЧАС ВІДПОВІДНО ДО ДІЮЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА НЕ МАТИМЕТЕ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ.
ВІДСТРОЧКУ ВТРАТИТЕ, ЯКЩО БУДЕ ПРИЙНЯТА ТА РЕДАКЦІЯ, ЯКУ МИ МАЄМО СТАНОМ НА ЗАРАЗ.
У ДАНОМУ ВИПАДКУ РОЗРАХОВУВАТИ НА СТАТТЮ 58 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ НЕ ПОТРІБНО. ЯКЩО ВИ ВСТУПИЛИ, ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ЗМІНАМИ МОЖЕТЕ ОФОРМИТИ ВІДСТРОЧКУ, НАПРИКЛАД, НА ПІВРОКУ. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ДАНОГО СТРОКУ У ВАС НЕ БУДЕ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ.
АБО МОЖЛИВО ТЦК НАДАСТЬ ВАМ БЕЗСТРОКОВУ ВІДСТРОЧКУ ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ ЦИМ ЗАКОНОМ, У ТАКОМУ ВИПАДКУ МАЄ ЗАСТОСУВАТИСЬ СТАТТЯ 58 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ.
ЗАГАЛОМ ЯКЩО ЗМОЖЕТЕ ОФОРМИТИ ВІДСТРОЧКУ ДО НАБРАННЯ ЧИННОСТІ, МАТИМЕТЕ ВІДСТРОЧКУ АБО ДО КІНЦЯ СТРОКУ, АБО БЕЗ СТРОКІ ДІЇ.
Всього доброго. Успіхів! З повагою!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України " Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):
" Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації...
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;".
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
"Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи...
Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.".ськового
"Правила військового обліку" (Додаток 2 до Порядку організації військового обліку; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
"1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:...
" 8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;..".
---
Доброї ночі, пане Павле! По-перше, на даний момент діє чинна, наведена норма ст.23 Закону про мобілізації, яка була чинною на момент зарахування Вас на навчання. Законопроект №9672 після його прийняття та набрання ним чинності має застосовуватись до обставин, що виникли після набрання юридичної сили цим законом. Ви зараховані на навчання за відсутності можливих в майбутньому обмежень, вони не мають стосуватись відносин у минулому. По-друге, крім норми Конституції України про заборону зворотної сили закону у часі, мають місце інші наведені норми:ст.19 - про право громадян не робити того, що не передбачено законодавством, про обов'язок службовців РТЦК та СП діяти виклчючно в межах чинного законодавства; ст.60 - про право громадян не виконувати явно злочинні накази чи розпорядження. Інша справа, що правила війського обліку зобов'язують особу подавати до РТЦК та СП документи, що підтверджують правор на відстрочку, точніше, належно подати заяву про підтвердження та оформлення відстрочки. Але навіть неподання документів, заяви не скасовує права на відстрочку. Також необхідно мати на увазі, що при поданні заяви особа може, скоріше всього, буде направлена на ВЛК (це право РТЦК та СП), але навіть визнання особи придатною до військової служби не скасовує права на відстрочку. Щодо особливості моменту, вважаю за необхідне вимагати реєстрації вручення заяви про відстрочку до направлення на ВЛК.
Тобто всі, хто вже вступив матимуть право на відстрочку у любому випадку, так? А для того, щоб зробити так, як хоче пан Веніславський, щоб усі хто не проходить фільтр його законопроекту й навіть ті, хто вступив у 2022 році право на відсрочку втратили треба змінювати ще якісь закони? які перспективи такого розвитку подій?
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
По-перше, в державі діють закони, а не думки, позиції, заяви чиновників. По-друге, щоб скасувати норму Конституції України про заборону зворотної сили закону, необхідно внести зміни до Конституції. Але і цьому випадку норма щодо заборони зворотної сили відпаде лише після (якщо таке буде) змін до Конституції.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
доброго дня!
Проект 9672
на даний час це лише проект, змін не зареєстровано та не приймалося голосуванням депутатів у залі , мови про них йти не може.
До того ж згідно ст. 58 Конституції України - Закони України не мають зворотної дії у часі, тож для діючих студентів змін не має бути. ( якщо будет якось інакше то це треба змінювати норму Конституції ,бо без цього відміна дії закону буде неконституційною.)
На думку ініціатора пана Веніславського - це буде стосуватись студентів від 30 і далі , які вступили після 24.02.22, якщо це друга вища освіта. (наприклад уже є будівельна, а тепер вступили на економіста)
ст. 23 ЗУ «Про мобілізацію та моб. Підготовку» (надалі - Закон про військову службу), відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються у закладах фахової передвищої та/або вищої освіти з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного ступеня освіти.
відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються:
у школах та професійно-технічних навчальних закладах з денною формою навчання. У разі досягнення такими призовниками 21-річного віку відстрочка втрачає силу;
у ВНЗ з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного вищого освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти (магістерського)
у середніх або вищих духовних навчальних закладах з денною формою навчання;
в інтернатурі, аспірантурі або докторантурі з відривом або без відриву від виробництва;
в навчальних закладах інших держав в рамках міжнародних договорів України
Вам необхідно до 1 жовтня подати заяву про продовження відстрочки з додаванням довідки з закладу освіти про проходження навчання встановленої форми № 20
після аспірантури можете пройти далі по спеціальності на здобуття доктора наук по цій спеціальності це одна спеціальність буде просто вищого рівня.
Отсрочка от мобилизации не будет распространяться на мужчин старше 30 лет, которые получают непоследовательное высшее образование, — министр образования Лисовый
Для студентов-мужчин, которые еще не достигли 30 лет и получают последовательное образование, а также для педагогических работников, работающих в учебных заведениях (по основному месту работы не менее чем на 0,75 ставки), отсрочка будет сохраняться.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Доброго дня, найголовніше, що я так і не зрозумів із більшості коментарів. Чи буде зберігатися право на відстрочку у студентів, які ВЖЕ вступили станом на зараз (вересень 2023), коли ще діє стара норма закону без отих правок пана Веніславськогочи чи ні, от у цьому питання. Пан Веніславський вважає, що ні не буде, навіть для тих хто ВЖЕ вступив, тому питання, а як же стаття 58 КУ? чи їм для цього доведеться змінювати ще якісь закони? чи буде так, як він каже, бо військовий стан?
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
У пана народного депутата Веніславського є право законодавчої ініціативи , якщо хоче відмінити діючу по закону відстрочку яка вже отримана , нехай вносить пропозиції до змін ст.58 Конституції за які ще має проголосувати більшість у 300 депутатів.
за діючою нормою статті 58 Конституції -отриману законно відстрочку скасувати не можливо.
Якщо він піде далі то ми про це дізаемось, поки ваша відстрочка діє до дати її завершення , що б не відбувалося далі
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Це поки що законопроект.
Зараз у Вас діюча відстрочка.
Згідно статті 58 Основного закону країни - Конституції України:
"Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення".
Тобто це означає, що ОСКІЛЬКИ ВИ ВЖЕ МАЄТЕ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ЯК ЗДОБУВАЧ ВИЩОЇ ОСВІТИ, ЯКИЙ НАВЧАЄТЬСЯ НА ДЕННІЙ ФОРМІ, ТО ДАННИЙ ЗАКОНОПРОЕКТ У РАЗІ ЙОГО ПРИЙНЯТТЯ, ЗВОРОТНЬОЇ СИЛИ ДЛЯ ВАС НЕ МАТИМЕ! АЛЕ ЯК ПОВЕДЕ СЕБЕ ТЦКСП (ВІЙСЬКОМАТ) СКАЗАТИ СКЛАДНО, ТОМУ ЩО ЗАКОНОДАВЧО НЕ ВСТАНОВЛЕНО ПОРЯДОК ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ (КОЖЕН РІК, АБО ТІЛЬКИ ОДИН РАЗ ПІСЛЯ ВСТУПУ) ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ДЛЯ НАВЧАННЯ.
АЛЕ ПІДТВЕРДЖУВАТИ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД СТРОКОВОЇ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ПОТРІБНО КОЖЕН РІК (Надання відстрочки від призову для здобуття освіти проводиться на підставі довідки за формою згідно з додатком 20, яка видається закладом освіти
п.77 : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%BF#Text).
Дякую, тобто питання лише у тому, скільки разів за період навчання треба буде ходити отримувати відстрочку? Але щоразу мені її повинні надавати бо я вже вступив і діє стаття 58 КУ, вірно?
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеДякую, тобто питання лише у тому, скільки разів за період навчання треба буде ходити отримувати відстрочку? Але щоразу мені її повинні надавати бо я вже вступив і діє стаття 58 КУ, вірно?
ххх
А ЦЕ ВЖЕ ПИТАННЯ, ЯК БУДЕ ЦЕ ТРАКТУВАТИ ВІЙСЬКО-ПОЛІТИЧНЕ КЕРІВНИЦТВО УКРАЇНИ.
ПО ВЕЛИКОМУ РАХУНКУ ЦЕ ПРОГАЛИНА В ЗАКОНОДАВСТВІ.
НА ЦЕЙ РІК ВАМ НАДАЛИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, АЛЕ ПІСЛЯ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА, НАДАДУТЬ ВІДСТРОЧКУ НА НАСТУПНИЙ РІК - ПИТАННЯ!!!
ТРЕБА ЗВЕРТАТИСЯ ДО КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ ЗА ТУЛМАЧЕННЯМ.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Все залежить від того в якому виді відбудуться зміни до ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Згідно Правил військового обліку військовозобов'язані повинні надавати ТЦК документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Якщо військовозобов'язаний не зможе підтвердити право на відстрочку - відповідно він може бути призваний під час мобілізації.
Згідно пункту 11 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки РТЦК оформляють для військовозобов’язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік.
Законодавчо закріплено, що заброньовані підприємствами або визнані ВЛК тимчасово непридатними можуть отримати відстрочку до 6 місяців.
До інших підстав фіксований термін дії відстрочки не визначений, тому право на відстрочку існує на час, поки існує обставина, через яку надається відстрочка. Військовозобов’язані втрачають право на відстрочку, якщо не підтверджується підстава через яку вони її отримали, наприклад:
Проте, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі (стаття 58 Конституції України), а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України).
Тому, якщо Ви оформили відстрочку, вона повинна бути зафіксована на спеціальному обліку ТЦК, бажано отримати відповідну відмітку у військово-обліковому документів та на який термін вона дійсна (проблема полягає в тому, що законодавчо ТЦК не зобов’язано ставити такі відмітки у військовий документ).
Якщо ніде не зафіксовано, що Ви маєте відстрочку, то при повістці для уточнення даних – Вам буде складніше довести право на відстрочку згідно нової підстави. Не виключено, що доведеться відстоювати свої права в судовому порядку.
З повагою, Дерій В.О.! Гарного вечора!