Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Автомобильное право, 22 сентября 2023, вопрос №93199 250₴

Авто на благодійний фонд

Як ввезти авто з Європи на благодійний фонд? Які потрібно документи та які платежі? В подальшому планується оформити авто на фонд в Україні для потреб фонду.

Ответы юристов (5)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    29.2%

    Доброго дня, Альона!

    Як благодійний фонд (неприбуткова організація), Ви можете ввести авто трьома способами: придбати авто, ввезти, як благодійну допомогу та ввезти, як гуманітарну допомогу.

    Якщо Ви будете придбати авто за рахунок благодійного фонду для його потреб (наприклад, здійснювати перевезення гуманітарної допомоги), то спочатку варто звернути увагу на те, чи відповідає запланований напрямок використання авто умовам статуту та чи може благодійний фонд використовувати наявні кошти саме на придбання авто.

    При купівлі авто у юридичної особи-нерезидента (в т.ч. ФОП), в момент перетину митного кордону автомобілем неприбуткова організація платить наступні податки:

    • мито - % податку залежить від об’єму двигуна, країни імпорту та року випуску авто;
    • акцизний податок - % податку залежить від об’єму двигуна та року випуску авто;
    • ПДВ – 20% від договірної вартості;
    • Пенсійний збір при першій реєстрації - % залежить від вартості авто (якщо авто нове).

    Якщо авто купується у фізособи (іноземця), неприбуткова організація виступає податковим агентом щодо ПДФО та військового збору.

    Дохід отриманий іноземцем обкладається 18% ПДФО і 1,5%ВЗ. Іноземець, аналогічно українському продавцю отримає кошти за мінусом ПДФО і ВЗ.

    Ввезти авто, як гуманітарну допомогу не вийде, бо в такому разі Ви повинні будете передати його ЗСУ, а не залишати для потреб фонду.
    Останній варіант, це везення авто, як благодійної допомоги.

    Якщо Ваш фонд надає товари у вигляді гуманітарної допомоги людям, постраждалим від війни і Ви потребуєте авто для здійснення перевезення даної допомоги. То Ви можете знайти донора за кордоном, який буде готовий безоплатно передати вам авто.

    В цьому випадку для початку Вашому фонду потрібно буде отримати від донора лист, в якому останній пропонує безкоштовно надати авто для Вашого фонду.

    Далі йде оформлення договіру безоплатної передачи, в якомуі обов’язково необхідно зазначити наступну інформацію: відповідність угоди напрямкам статутної мети неприбуткової організації; умови безоплатності; умови передачі авто (доставка, перетин митного кордону і т.д.); дані про авто (номер кузова, модель, марка, рік випуску, країна походження, стан).

    Доставка авто організовується відповідно до умов поставки, які зазначені в договорі благодійної передачі.

    При перетині митного кордону здійснюється оформлення митної декларації.

    Після цього Ви реєструєте авто у сервісному центрі МВС та приймаєте його на облік Вашого фонду на підставі наступних документів: акта приймання-передачі авто,наказу про введення в експлуатацію авто, митної декларації.

    Щодо оподаткування в даному випадку, то ви також, як і в випадку придбання авто за рахунок фонду повинні будете заплатити податки:

    • мито - % податку залежить від об’єму двигуна, країни імпорту та року випуску авто;
    • акцизний податок - % податку залежить від об’єму двигуна та року випуску авто;
    • ПДВ – 20% від договірної вартості;
    • пенсійний збір при першій реєстрації - % залежить від вартості авто (якщо авто нове).

    Крім того, зверніть увагу на те, що у фондів, які отримують авто у вигляді благодійної допомоги для власних потреб, залишається обмеження адміністративних витрат в розмірі 20%.

    .Якщо придбаний автомобіль не буде використовуватись для досягнення статутної мети (перевезення гуманітарної допомоги і т.д.) виникає ризик визнання амортизації по авто адміністративними витратами.

    В свою чергу, якщо сума амортизації перевищує 20% доходу (надходжень на розрахунковий рахунок) є ризик втрати ознаки неприбутковості і переходу на загальну систему оподаткування (податок на прибуток 18%).

    Отже, в будь якому випадку, якщо авто буде придбане для потреб фонду, Ви не звільняєтесь від сплати податків.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Гончаренко Константин
    29.2%
    Гончаренко Константин 7 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Порядком № 1222 урегулированы вопросы получения, использования и учета благотворительных взносов (пожертвований) от благотворителей – юридических и физических лиц резидентов и нерезидентов бюджетными учреждениями и заведениями образования, здравоохранения, социальной защиты, культуры, науки, спорта и физического воспитания. В частности, благотворительные взносы могут предоставляться благотворителями приобретателям в денежной форме для потребностей их финансирования по направлениям расходов, определенным благотворителем, а также как товары, работы, услуги в натуральной форме.Гражданское законодательство рассматривает благотворительную помощь как пожертвование. Согласно ст. 729 Гражданского кодекса (далее – ГК) во время заключения договоров о пожертвовании применяются положения о договоре дарения, если иное не установлено законом. Такие договоры могут заключаться как в устной, так и в письменной форме. Это согласуется со ст. 6 Закона № 5073, которая определяет безвозмездную передачу благотворителем денежных средств, другого имущества, имущественных прав в собственность бенефициаров (приобретателей) для достижения определенных, заранее обусловленных целей благотворительной деятельности, как благотворительное пожертвование.

    МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

    Н А К А З

    N 298 від 14.12.99 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 27 грудня 1999 р. vd991214 vn298 за N 915/4208

    Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги

    Положение (стандарт) бухгалтерского учета

    Если из-за границы благотворительная организация получает благотворительную помощь в виде материальных активов, эти активы при ввозе на таможенную территорию Украины подлежат таможенному оформлению с уплатой соответствующих сумм ввозной пошлины. В бухучете суммы такой пошлины увеличивают первоначальную стоимость активов (п. 8 П(С)БУ 7; п. 9 П(С)БУ 9).

    Для документального оформлення даної операції необхідно :

    1. - Лист – прохання про надання благодійної допомоги (від частини)

    2. - Наказ по організації( частині)

    3. - Наказ по організації про надання благодійної допомоги згідно листа – прохання.(фонд благодійний)

    4. - Договір про надання благодійної допомоги

    В договорі варто зазначити, що дана операція здійснюється на виконання статутних завдань та цілей організації, надається безоплатно, на які цілі надається допомога, прописати право організації контролювати цільове використання наданої допомоги та відповідальність отримувача допомоги за цільове використання отриманого обладнання. Варто вказати що обладнання закуплено за кошти (назва донора) та в рамках проекту (ініціативи).

    5. - Акт прийому – передачі благодійної допомоги з зазначенням суми коштів

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    0.4%
    Гончаренко Константин 7 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги на сьогодні регулюються Законами України "Про гуманітарну допомогу", "Про благодійництво та благодійні організації", постановами Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 514 "Про затвердження Порядку списання товарів (предметів) гуманітарної допомоги, які мають певний термін експлуатації", від 22 березня 2000 р. № 542 "Про затвердження Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 543 "Про затвердження Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 544 "Про Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 553 "Питання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України", від 28 квітня 2000 р. № 728 "Про затвердження Порядку вивезення за межі України або знищення неякісних та непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги", від 21 лютого 2001 р. № 161 "Про затвердження Порядку надання Україною гуманітарної допомоги" та іншими нормативно-правовими актами.

    Так, відповідно до Закону України "Про гуманітарну допомогу" гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб.

    Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 4 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації".

    Донори (іноземні, вітчизняні) - юридичні та фізичні особи в Україні або за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами.

    Отримувачі гуманітарної допомоги - такі юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

    Набувачі гуманітарної допомоги - фізичні та юридичні особи, які її потребують і яким вона безпосередньо надається.

    Щоб започаткувати процедуру визнання допомоги гуманітарною, необхідно письмова пропозиція донора про її надання.

    Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.

    На сьогодні спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги є: Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України; комісія з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим; комісії з питань гуманітарної допомоги при обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.

    Так, завданнями Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, зокрема, є:

    визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою;

    здійснення контролю за транспортуванням, отриманням, наданням, збереженням, охороною, складуванням, розподілом, цільовим використанням, веденням обліку гуманітарної допомоги.

    Комісія, зокрема, відповідно до покладених на неї завдань:

    приймає рішення про визнання гуманітарною допомогою коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг, вантажів, товарів, у тому числі підакцизних, із звільненням їх від оподаткування та обов’язкових платежів до бюджету;

    вживає заходів до запобігання ввезенню під виглядом гуманітарної допомоги комерційних вантажів;

    веде облік, статистичну звітність про надходження та використання гуманітарної допомоги;

    веде Єдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомоги;

    приймає рішення про виключення з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, які допустили порушення законодавства про гуманітарну допомогу.

    Водночас, у випадках стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкої хвороби конкретних фізичних осіб Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може встановлювати спрощений порядок надання та розподілу гуманітарної допомоги або надавати тимчасові надзвичайні повноваження комісіям з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.

    Також, слід зазначити, що гуманітарна допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, у грошовій або натуральній формі (крім підакцизних товарів), яка надається, ввозиться, пересилається в Україну, звільняється від оподаткування.

    Так, Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може визнати гуманітарною допомогою, із звільненням від оподаткування та обов’язкових платежів до бюджету, такі підакцизні товари:

    автомобілі швидкої медичної допомоги, легкові автомобілі спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України;

    транспортні засоби, призначені для перевезення більше ніж 8 осіб, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров’я і навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту інвалідів "Інваспорт";

    легкові автомобілі, які на момент ввезення на митну територію України були виготовлені не більш як 8 років тому, з об’ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються Міністерством праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, управліннями соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або Міністерством праці та соціальної політики України (на даний час – Міністерство соціальної політики України, відповідно до Указу Президента України від 6 квітня 2011 року № 389 "Про Положення про Міністерство соціальної політики України") для подальшої передачі інвалідам, які перебувають в установленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством;

    аудіо- та відеотехніка, призначена відповідно для сліпих і глухих, аудіо- та відеокасети з навчальними, соціальними, реабілітаційними програмами, інформацією з фізичної культури та спорту інвалідів, програмами для формування здорового способу життя, з лекціями нобелівських лауреатів;

    шоколад з начинкою та без неї, інші шоколадні вироби, що входять до новорічних і різдвяних подарунків, отриманих у термін за два місяці до відповідних свят;

    меблі, що передаються виключно для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров’я та навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, релігійним організаціям, що зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";

    медико-соціальне обладнання та оснащення, що передається виключно реабілітаційним установам для інвалідів та дітей-інвалідів, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності, за обов’язкової умови заборони його подальшого продажу.

    Визнання, гуманітарною допомогою вантажів (товарів), які були перелічені вище, здійснюється Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України у кожному конкретному випадку.

    Також слід зазначити, що іноземна валюта, яка надійшла як гуманітарна допомога на рахунок в іноземній валюті отримувача, використовується ним виключно на цілі, визначені іноземним донором, для:

    розрахунків з резидентами та нерезидентами за придбання товарів (виконання робіт, отримання послуг) відповідно до законодавства;

    продажу на міжбанківському валютному ринку з метою подальших розрахунків з резидентами за придбання товарів (виконання робіт, отримання послуг);

    перерахування коштів на власні рахунки в іноземній валюті набувачів гуманітарної допомоги, відкриті в уповноважених банках України.

    Крім цього, слід звернути увагу на те, що якщо кошти або товари (роботи, послуги), звільнені від оподаткування як гуманітарна допомога, було використано не за цільовим призначенням, вони вважаються доходом і оподатковуються відповідно до законодавства України.

    Водночас, гуманітарна допомога, що надається Україною, при її вивезенні за межі митної території України звільняється від сплати мита та митних зборів за митне оформлення таких вантажів. На підставі рішення про надання гуманітарної допомоги отримувачам гуманітарної допомоги за межами України держава забезпечує донорам України повернення суми податку на додану вартість.

    Також, слід зазначити, що за наявності рішення відповідних комісій з питань гуманітарної допомоги про визнання вантажів (товарів) гуманітарною допомогою, митне оформлення здійснюється митними органами України без сплати митних зборів.

    Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам України відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов’язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено", завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам України, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів.

    Митне оформлення гуманітарної допомоги здійснюється за місцезнаходженням її отримувача.

    Слід звернути увагу на те, що на сьогодні відповідні комісії з питань гуманітарної допомоги та органи державної податкової служби здійснюють контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням.

    Митними органами України та філіями (територіальними управліннями) Національного банку України щомісячно складаються звіти за встановленою формою відповідно про митне оформлення вантажів з гуманітарною допомогою та про надходження на рахунки в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги коштів в іноземній валюті. Зазначені звіти подаються до Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України.

    Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги

    Залежно від того ,що прописано у акті приймання- передачі, якщо авто поставлено на баланс частини, то його командування може списати з балансу і передати військовослужбовцю , або ж якщо акт не підпишуть про прийняття на баланс то тільки через загальну процедуру розмитнення.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович
    29.2%

    Доброго дня,

    Придбання авто українською неприбутковою організацією

    Якщо неприбуткова організація планує придбати авто для подальшої передачі військовим або використовувати дане авто, для досягнення статутної мети (наприклад, здійснювати перевезення гуманітарної допомоги) - вона має на це повне право.

    При придбанні авто варто звернути увагу:

    • чи відповідає запланований напрямок використання авто умовам статуту;
    • чи може неприбуткова організація використовувати наявні кошти саме на придбання авто.

    Процес придбання відбувається в такі етапи:

    1. Прийняття рішення про придбання авто.

    Дане рішення документально оформляється Наказом та виділити кошти на придбання.

    1. Пошук авто та оформлення відносин з продавцем

    Документальне оформлення відносин з продавцем підтверджується підписанням Договору купівлі-продажу або іншого договору.

    Важливо! У випадку придбання авто з-за кордону договір обов’язково повинен:

    • бути складений двома мовами - українською та мовою продавця (або англійською);
    • містити інформацію про: країну походження авто, умови поставки, терміни поставки;
    • мати ініціали і підпис продавця;
    • до договору додається скан технічного паспорта та реєстраційні документи продавця.

    3) Здійснення оплати по договору купівлі-продажу.

    Важливо! У випадку придбання авто з-за кордону (здійснення оплати за рахунок іноземної валюти) банк вимагає наступні документи:

    • договір купівлі-продажу;
    • інвойс;
    • лист пояснення про ціль придбання авто;
    • лист про надання додаткової інформації по ЗЕД-договору;
    • лист про доставку.

    Примітка: перед здійсненням оплати, наші фахівці додатково погоджують пакет документів з банком. Співробітники банку можуть додатково задати питання або запросити додаткову інформацію.

    4) Організація доставки авто до України.

    Доставка організовується відповідно до умов поставки, які зазначені в договорі. Факт доставки авто підтверджується підписанням Акту приймання-передачі.

    Примітка: У випадку імпорту авто, документом, який підтверджує перетин митного кордону є - митна декларація.

    5) Реєстрація авто в Сервісному центрі МВС (у випадку придбання авто для використання безпосередньо неприбутковою організацією).

    Примітка: під час військового стану всі юридичні особи, які набувають право власності на транспортний засіб, повинні подати інформацію про них (транспортні засоби) у ТЦК та СП.

    6) Прийняття авто на баланс неприбуткової організації в Україні (у випадку придбання авто для використання безпосередньо неприбутковою організацією).

    Якщо неприбуткова організація придбала авто (для власного використання), вона повинна відобразити його придбання в бухгалтерському обліку та прийняти авто на баланс.

    Підставою прийняття авто на баланс неприбуткової організації є:

    • Акт приймання-передачі авто;
    • Наказ про введення в експлуатацію авто;
    • Митна декларація (якщо авто імпортували).

    Важливо! Авто приймається на облік за договірною вартістю (у випадку придбання на території України) або митною вартістю (у випадку імпорту авто).

    7) Передача авто ЗСУ (у випадку придбання авто з метою подальшої передачі авто військовій частині або військовослужбовцю).

    У випадку передачі придбаного авто військовій частині - здійснюється оформлення Акту приймання-передачі авто з паралельним перенесенням авто на позабалансовий рахунок.

    Передача авто оформляється на підставі:

    • Листа-прохання від військової частини або договору благодійної допомоги учаснику бойових дій;
    • Акту приймання-передачі авто;
    • Наказу про передачу авто.
    Оподаткування операцій з придбання авто з-за кордону

    При купівлі авто у юридичної особи-нерезидента (в т.ч ФОП) , в момент перетину митного кордону автомобілем неприбуткова організація платить наступні податки:

    • мито - % податку залежить від об’єму двигуна, країни імпорту та року випуску авто;
    • акцизний податок - % податку залежить від об’єму двигуна та року випуску авто;
    • ПДВ – 20% від договірної вартості;
    • Пенсійний збір при першій реєстрації - % залежить від вартості авто (якщо авто нове).

    Якщо авто купується у фізособи (іноземця), неприбуткова організація виступає податковим агентом щодо ПДФО та військового збору.

    Дохід отриманий іноземцем обкладається 18% ПДФО і 1,5%ВЗ.

    Іноземець, аналогічно українському продавцю отримає кошти за мінусом ПДФО і ВЗ.

    Обмеження при придбанні авто для власних потреб неприбутківця благодійного фонду

    Нагадаємо, що адміністративні витрати благодійного фонду не можуть перевищувати 20% доходів фонду. Розрахунок 20% здійснюється від всіх отриманих фондом доходів (в т.ч. цільових, нецільових, пасивних).

    Витратами на утримання благодійного фонду (адміністративні витрати) можуть бути:

    • витрати на оплату праці та податків по ній;
    • витрати по оренді приміщення та комунальні послуги (де розташований фонд);
    • витрати за комунікаційні послуги (інтернет, зв’язок);
    • банківські послуги;
    • амортизація основних засобів, які використовуються для обслуговування адмін персоналу;
    • інші послуги, пов’язані з безпосередньою діяльністю фонду.

    Тобто, якщо придбаний автомобіль не буде використовуватись для досягнення статутної мети в проектному напрямку (перевезення гуманітарної допомоги і т.д.) виникає ризик визнання амортизації по авто адміністративними витратами.

    В свою чергу, якщо сума амортизації перевищує 20% доходу (надходжень на розрахунковий рахунок) є ризик втрати ознаки неприбутковості і переходу на загальну систему оподаткування (податок на прибуток 18%).

    Токмач Галина Николаевна
    12%

    Вітаю!

    Ввезення авто для потреб ЗСУ здійснюється в даний час на підставі ЗУ "Про гуманітарну допомогу" та Митного кодексу України як гуманітарна допомога.

    Відповідно до ст. 1 ЗУ "Про гуманітарну допомогу" ви виступаєте донором - фізична особи в Україні, яка добровільно надає гуманітарну допомогу отримувачу гуманітарної допомоги в Україні або за її межами.

    Згідно ст. З ЗУ "Про гуманітарну допомогу" підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання.

    Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.

    Таким чином, якщо ви бажаєте передати авто на потреби ЗСУ вам потрібно звернутись з письмовою заявою до отримувача гуманітарної допомоги благодійного фонду чи благодійної організації в Україні від них в свою чергу отримати письмове підтвердження про прийняття такої допомоги. Військова частина повинна направити лист про те що вона потребує допомоги в придбанні автомобіля відповідного класу.

    Після обміну вказаними листами благодійний фонl чи організація повинні надати вам повноваження на придбання авто за кордоном на фонд чи організацію.

    Відповідно до ст. 8 ЗУ "Про гуманітарну допомогу" митне оформлення вантажів (товарів) без справляння плати за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, встановленим для митних органів, здійснюється митними органами за наявності рішення відповідних спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги про визнання таких вантажів (товарів) гуманітарною допомогою.

    Випуск у вільний обіг на митній території України вантажів, визнаних гуманітарною допомогою, здійснюється митними органами на підставі відповідного рішення, отриманого від спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги з використанням механізму "єдиного вікна" відповідно до Митного кодексу України.

    "Єдине вікно" (https://cabinet.customs.gov.ua/)це електронний сервіс який дає можливість заповнити документи для митного оформлення та погодити питання випуску товару на митну територію України з іншими органами держвлади, в тому числі з спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги.

    Для митного оформлення необхідно заповнити декларацію на гуманітарну допомогу (вказавши організацію як декларанта) та додати документи передбачені ст. 3 ЗУ "Про гуманітарну допомогу" лист від донора (від вас) згода на від отримувача (організації або фонду) та лист від набувача (військової частини).

    В подальшому після декларування через Єдине вікну, відповідне рішення про визнання автомобіля гуманітарною допомогою буде надіслане митному органу та відповідно прийняте рішення митницею про випуск автомобіля на митну територію без сплати митних платежів та оподаткування.

    Потім отримувач згідно акту приймання передачі передає авто військовій частині (набувачу допомоги).

    Обійтись без фонду або організації також не є можливим в силу того, що фізичні особи можуть бути лише донорами, а отримувачі це виключно юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

    Набувачами допомоги саме для ЗСУ може бути виключно військова частина (конкретний військовий не може бути) так як транспортні засоби ставляться на облік саме за військовою частиною як юридичною особою.

    Виходом може бути лише домовленість між вами частиною та фондом про передання транспорту конкретному батальйону.

    На жаль, іншого шляху законодавство не передбачає.

    Успіхів!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України