Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго вечора, підкажіть будь ласка , якщо благодійний фонд хоче придбати автомобіль у фізичної особи, чи сплачує БФ при виплаті вартості авто фіз особі ПДФО та ВЗ? І надалі по договору купівлі продажу БФ стає власником авто і відповідно має поставити дане авто на баланс ? На який краще рахунок ? Оскільки надалі дане авто передається військовослужбовцю актом прийому передачі. І чи правильно я розумію що авто залишається на балансі БФ, але ним користується особа якій передали дане авто? Тобто воно не переоформлюється на військового? І якщо авто буде знищення, як в такому випадку оформити все ? І чи можливий варіант купівлі авто для військового за рахунок коштів БФ , але щоб оформити авто одразу на військового, щоб не обліковувати авто на балансі БФ?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, Олександра! Я б не рекомендував Вам оформляти авто на юридичну особу в сучасних реаліях. Далі поясню чому та вкінці напишу як можна оформити придбання на фізичну особу.
1. При купівлі вживаного авто, яке вже розмитнене та зареєстроване в Україні - покупець податки не сплачує.
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування - сплачується виключно при першій реєстрації легкових автомобілів на території України (п. 7 та п. 9 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»).
За загальним порядком дохід платника податку від продажу об'єкта рухомого майна є базою оподаткування ПДФО (абз. 1 п. 173.1 статті 173 Податкового кодексу України, далі - ПКУ). Але для таких ТЗ, як легковий автомобіль, мопед. мотоцикл, ставка оподаткування залежить від черговості їх продажу протягом звітного податкового року.
Так, дохід, отриманий від продажу протягом звітного (податкового) року одного із зазначених об'єктів рухомого майна (наприклад, легкового автомобіля), не підлягає оподаткуванню (абз. 1 п. 173.2 статті 173 ПКУ). А ось дохід від продажу другого протягом року легкового автомобіля оподатковується за ставкою 5% (абз. 2 п. 173.2 статті 173 ПКУ). Доходом від продажу третього за наступних легковиків продавцю також доведеться поділитися з державою. Але при цьому такий дохід уже буде оподатковуватися ПДФО за ставкою 18% (абз. 3 п. 173.2 статі 173 ПКУ).
Якщо стороною договору купівлі-продажу рухомого майна є юридична особа чи підприємець, то такий суб'єкт господарювання вважається податковим агентом фізичної особи продавця. До обов'язків агента належать утримання та сплата ПДФО за відповідною ставкою.
Інформацію про черговість продажу фіксує сам продавець у договорі купівлі-продажу ТЗ чи в окремій заяві (абз. 1 пункту 173.3 статті 173 ПКУ).
Якщо стане відомо, що продавцем реалізується не перше легкове авто протягом звітного року - слід визначатися з базою оподаткування. Доходом від продажу легкового автомобіля вважається ціна зазначена в договорі купівлі-продажу ТЗ. Вона має бути не нижче середньоринкової вартості відповідного авто або оціночної (ринкової) вартості, визначеної згідно законом. Яку вартість обирати, вирішує платник податків (абз 3 пункту 173.1статті 173 ПКУ).
Виключення - продаж авто за посередництва юридичної особи - комісіонера (пункт 173.3 ст. 1 статті 173 ПКУ). У такому разі організація - комісіонер є податковим агентом.
Договір купівлі авто між фізичною та юридичною особою не підлягає обов"язковому нотаріальному посвідченню.
Придбання автомобіля оформлюють договором купівлі-продажу. За таким договором одна сторона (продавець) передає чи зобов’язується передати майно (у нашому випадку – автомобіль) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов’язується прийняти майно та сплатити за нього певну грошову суму (ч. 1 ст. 655 ЦКУ).
Оскільки придбання юрособою автомобіля в іншої юрособи чи фізособи належить до правочинів, які необхідно вчиняти в письмовій формі, то й договір купівлі-продажу автомобіля потрібно складати в письмовій формі (ст. 208 ЦКУ).
Тим часом ЦКУ не містить настанов щодо обов’язкового нотаріального посвідчення такого договору, але це можна зробити на вимогу покупця чи продавця або ж за їх взаємною згодою (ст. 209 ЦКУ).
Про нотаріальне посвідчення договору зазначено також у переліку документів, на підставі яких авто реєструють (абз. 8 п. 8 Порядку № 1388). Альтернативою нотаріально посвідченому договору може бути, зокрема, укладення й оформлення його безпосередньо у сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів такого центру.
Окрім договору, покупець отримує від постачальника також примірник документа, на підставі якого той здійснює його відвантаження:
Решта витрат, які формуватимуть первісну вартість автомобіля, підтверджуватимуть інші первинні документи – платіжні доручення, акти наданих послуг, страхові поліси тощо.
Після того, як автомобіль потрапив на підприємство (в організацію), бухгалтер вивчає всі отримані з ним документи й оприбутковує його на баланс юридичної особи.
Для належного оприбуткування основних засобів керівник юридичної особи видає наказ (розпорядження), яким призначає приймальну комісію.
Якщо огляд отриманого авто відбувся успішно, доцільно оформити ще й наказ на введення автомобіля в експлуатацію.
На підставі форми № ОЗ-1, технічної й іншої документації в одному примірнику заповнюють інвентарну картку обліку основних засобів (форма № ОЗ-6).
За власним бажанням підприємства можуть використовувати для оформлення операцій з основними засобами більш сучасні типові форми з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектора, затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 р. № 818.
2. Після підписання договору купівлі-продажу авто, як правило в 10-денний термін (в період воєнного стану не обов"язково, але не дуже розумні працівники окремих Сервіс-центрів МВС буває наполягають) покупець - здійснює перереєстрацію авто у Сервіс-центрі МВС.
Відповідно до п. 7 Порядку № 1388 власники транспортних засобів зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) свої транспортні засоби у сервісних центрах МВС протягом 10 діб після їх придбання (одержання) або митного оформлення (строк державної реєстрації подовжують у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини)). При цьому територіальні органи з надання сервісних послуг МВС здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати до Держбюджету збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що підтверджено документом про сплату цього збору (п. 14 Порядку № 1740).
Але є певна проблема для реєстрації авто у Сервіс-центрі МВС в порівнянні з фізичною особою.
Ця проблема зветься "військово-транспортний обов"язок" введений в 2014 році за ініціативою Міністерства оборони України та передбачений статтею 6 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Тобто, для реєстрації авто в МВС спочатку треба поставити авто на облік у ТЦК та СП.
Перелік документів, що надається юридичною особою для реєстрації/перереєстрації транспортних засобівДля перереєстрації транспортного засобу до Сервісного центру МВС слід надати:
Згідно з класифікацією основних засобів, наведеною в п. 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну України від 27.04.2000 р. № 92 (за текстом – ПБО 7), для цілей бухгалтерського обліку автомобіль є об'єктом обліку як транспортний засіб, що обліковується у складі основних засобів. Тобто облік господарських операцій з надходження основних засобів на підприємство здійснюється відповідно до ПБО 7 та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну України від 30.09.2003 р. № 561 (зі змінами та доповненнями, за текстом – Методичні рекомендації № 561). Крім того, аналітичний облік основних засобів ведеться із застосуванням типових форм первинного обліку, затверджених наказом Мінстату України від 29.12.95 р. № 352. Зокрема, для оформлення надходження об'єктів основних засобів застосовується акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1).
Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну України від 30.11.99 р. № 291 (зі змінами та доповненнями, за текстом – Інструкція № 291), облік транспортних засобів ведеться на рахунку 10 «Основні засоби» субрахунку 105 «Транспортні засоби». Надходження автомобіля на баланс юридичної особи, який обліковується за первісною вартістю, відображається за дебетом субрахунку 105.
При цьому первісною вартістю вважається історична (фактична) собівартість необоротних активів у сумі коштів або справедливої вартості інших активів, сплачених (переданих), витрачених для придбання (створення) необоротних активів (п. 4 ПБО 7). Слід звернути увагу на те, що формування первісної вартості залежить від варіантів надходження автомобіля.
Згідно з п. 7 ПБО 7 придбаний автомобіль зараховується на баланс юридичної особи за первісною вартістю, яка складається з таких витрат:
сум, що сплачуються постачальникам (без непрямих податків);
реєстраційних зборів, державного мита й аналогічних платежів, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на автомобіль;
сум ввізного мита (при імпорті автомобіля);
сум непрямих податків у зв'язку з придбанням автомобіля, якщо вони не відшкодовуються підприємству (ПДВ, акцизний збір тощо);
витрат із страхування ризиків доставки;
витрат на транспортування;
інших витрат, безпосередньо пов'язаних із доведенням автомобіля до стану, в якому він придатний для використання із запланованою метою (в тому числі додаткове оснащення автомобіля складниками з безпеки, економічності та комфорту. До таких витрат також належать витрати на реєстрацію автомобіля в ДАІ та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (п. 8 ПБО 7)).
До таких витрат належать:
З огляду на зазначене вище, витрати на оплату номерних знаків, послуг з отримання інформації в Державному реєстрі рухомого майна, реєстрацію автомобіля у сервісному центрі МВС і збір на обов’язкове державне пенсійне страхування потрібно зараховувати до первісної вартості автомобіля.
Вартість усіх витрат, пов’язаних із придбанням автомобіля, які становлять його первісну вартість, акумулюватимуть на субрахунку 152 до моменту введення його в експлуатацію.
Факт уведення автомобіля в експлуатацію відображають бухгалтерським проведенням Дт 105 Кт 152. Після цього такий транспортний засіб починають амортизувати. Нарахування амортизації проводять щомісяця, починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому автомобіль став придатним для корисного використання (п. 29 НП(С)БО 7). Метод амортизації підприємство обирає самостійно з урахуванням очікуваного способу отримання економічних вигід від використання авто (п.п. 28, 26 НП(C)БО 7).
Відповідно до Закону України "Про благодійну допомогу та благодійні організації", Бенефіціар - набувач благодійної допомоги (фізична особа, неприбуткова організація або територіальна громада), що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення визначеної цим Законом цілі.
Оформлення транспортного засобу відразу на бенефіціара можливе. При цьому благодійна організація може виступити благодійником у виконанні зобов'язання по оплаті ТЗ (за умови дотримання підпункту 133.4.2. пункту 133.4. статті 133 Податкового кодексу України). Такий правочин може бути оформлений 3-стороннім договором купівлі-продажу або 2-стороннім договором купівлі-продажу на користь третьої особи, при цьому можливе додаткове оформлення договору про надання благодійної допомоги у вигляді оплати за одним із вказаних вище договорів. У цих документах можуть бути прописані відповідний статус та обов'язки благодійної організації, бенефіціара, цільовий характер відповідних витрат.
Але у цьому випадку договір слід буде укладати у нотаріуса, адже у Сервісному центрі МВС інтелектуального потенціалу на подібні речі не вистачить точно.
Благодійники спільно чи індивідуально можуть здійснювати благодійну діяльність на підставі добровільного вибору одного або кількох таких її видів (ст. 5 Закону № 5073):
Гуманітарною допомогою є цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема, внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону № 5073.
ОТЖЕ, ніщо не заважає придбати авто одразу в інтересах третьої особи. Це збереже багато нервів у майбутньому та під час оформлення авто, виключить необхідність бігати в ТЦК та СП для постановки і зняття з "військового обліку" авто.
З повагою, юрист з 12-річним досвідом організації та супроводу діяльності
громадських об"єднань та благодійних фондів в Україні
Ярослав Турчин
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олександре!
На аналогічні питання я на цьому сайті вже неодноразово давав відповіді, і, перш за все, хочу зауважити, що купівля і реєстрація авто для благодійно фонду мало чим відрізняється від інших правочинів такого типу. Вам треба укласти угоду купівлі-продажу між продавцем і благодійним фондом, виповнити правочин, а потім зареєструвати авто в МРЕО. Зрозуміло, що Вам прийдеться взяти це авто на баланс БФ. Проте певні особливості все ж є, і їх варто розуміти при виконанні поставленого перед Вами завдання.
Тобто, якщо говорити мовою закону, то чинне законодавство не забороняє БФ купувати вживаний автомобіль у фіз. особи. Головне питання полягає лише в дотриманні цільового характеру витрат БО згідно пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу, згідно якого доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Також Вам необхідно знати, що згідно п. 173.3. ст. 173 Податкового кодексу БО може в певних випадках виступати як податковий агент продавця автомобілю.
Втім, при купівлі вживаного авто в Україні - Ви податки не сплачуєте. Таке відбувається тільки при першій реєстрації легкових автомобілів.
Базою оподаткування ПДФО є дохід платника податку від продажу об'єкта рухомого майна. Відповідно до п. 7 та п. 9 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками даного збору при купівлі автомобіля є:
- підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
Пункт 12 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою КМУ від 3 листопада 1998 року № 1740 роз'яснює нам більш детально, що: збір на обов'язкове державне пенсійне страхування при купівлі автомобіля сплачується платниками, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні в територіальних органах з надання сервісних послуг МВС, шляхом:
Оподаткуванню підлягає вся вартість легкового автомобіля, визначена відповідно до договору купівлі-продажу, довідки-рахунку торговельних організацій, договору міни, довідки органів митної служби, акту експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість.
Ставка самого збору змінюється кожного року, у зв'язку з його прив'язкою до суми прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Таким чином станом на 2023 рік збір складає:
Податок сплачується за місцем проведення першої державної реєстрації легкового автомобіля в сервісних центрах МВС на бюджетні рахунки.
Реєстрація нового авто та перереєстрація вживаного автомобіля
Слід зазначити, що для отримання даної послуги звернутися можна в будь-який із сервісних центрів МВС, незалежно від місця реєстрації нового чи старого власника автомобіля.
Орієнтована вартість послуги із реєстрації нового автомобіля або перереєстрації вживаного у сервісному центрі МВС буде складати - 848 грн, ця сума складається з:
Послуга надається протягом робочого дня з моменту подання заяви.
Послуга з укладення договору купівлі-продажу в сервісних центрах МВС надається безкоштовно, в той час як при нотаріальному оформленні, послуги нотаріуса будуть коштувати близько 2000 грн. При цьому в обох випадках будуть перевірятися всі документи на достовірність, а автомобіль - на предмет арешту або застави, наявності кредиту, викрадення тощо.
За бажанням покупця, може бути проведено експертне дослідження транспортного засобу працівниками Експертної служби МВС, для визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу, так званого VIN коду і реєстраційних документів. Однак ця процедура є обов'язковою лише при реєстрації вживаного авто із-за кордону.
Всі перераховані вище платежі стягуються із покупця автомобіля.
Для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортного засобу необхідно звернутися до:
сервісних центрів Міністерства внутрішніх справ України (МВС);
мобільного територіального сервісного центру МВС (спеціально облаштованого транспортного засобу) за окремим графіком роботи (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
суб’єктів господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС та здійснюють продаж нових транспортних засобів (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
центри надання адміністративних послуг (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*).
Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом 10 діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів (пункт 7 Порядку).
Для реєстрації транспортного засобу на юридичну особу:
Слід зауважити, що документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху, так званий сертифікат відповідності, згідно з підпунктом 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 738 "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання" видається:
виробником або його уповноваженим представником - резидентом України на кожний транспортний засіб, тип якого відповідає вимогам єдиних технічних приписів, що підтверджується сертифікатом типу транспортного засобу;
уповноваженими органами або визначеними Міністерством інфраструктури органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, на кожний новий транспортний засіб, який відповідає вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу якого не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу, а також на той, що був у користуванні.
Документами, що підтверджують правомірність отримання транспортного засобу, можуть бути:
договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС/центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких органів/центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений між покупцем та суб’єктом господарювання, який є власником зареєстрованого за ним транспортного засобу і здійснює оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, підписаний уповноваженою особою такого суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);
нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб’єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб’єктів уповноваженою особою;
договір комісії між власником транспортного засобу і суб’єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб’єкт господарювання, які підписані від імені суб’єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб’єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;
свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;
рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;
копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;
акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу, щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
договір фінансового лізингу та договір купівлі-продажу предмета лізингу;
акт про проведений електронний аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;
рішення про безоплатну передачу конфіскованого майна, винесене комісією, утвореною відповідно до пункту 11 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 985;
акт про придбання майна на аукціоні з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність);
договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, або акт про реалізацію активів на електронних торгах, виданий Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
акт про придбання товару на електронному аукціоні, виданий митним органом у разі продажу транспортних засобів у випадках, передбачених статтею 243 Митного кодексу України;
договір купівлі-продажу, оформлений в електронному вигляді через електронний кабінет водія або Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв’язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, установлення газобалонного обладнання, отримання чи перезакріплення індивідуального номерного знака або номерного знака з відповідною комбінацією цифр, а також видачі реєстраційних документів для виїзду за кордон (їх повернення) або тимчасового реєстраційного талона під час передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами, видачі тимчасового реєстраційного талона під час передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду (пункт 15 Порядку).
Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів.
Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України "Про судову експертизу" порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для державної реєстрації.
На зареєстровані в уповноважених органах МВС транспортні засоби видаються:
свідоцтво про реєстрацію;
два номерні знаки (крім тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів особистого користування) – на автотранспорт: один номерний знак – на мототранспорт, мопед, причіп та напівпричіп; дозволи на встановлення на транспортних засобах спеціальних світлових і (або) звукових сигнальних пристроїв.
У свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу ідентифікаційний номер двигуна не зазначається. Вивезення (пересилання) за межі України номерних знаків, виданих на території України, окремо від транспортних засобів не дозволяється.
Під час передачі транспортного засобу бенефіціару БФ необхідно дотримуватись вимог п. 181.1. ст. 181 Податкового кодексу, згідно якої у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням.
З податкової практики видно, що, навіть не зважаючи на звільнення від оподаткування такої благодійної допомоги, операція з її передачі у власність бенефіціара буде вважатись операцією з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, і БФ повинен контролювати розмір таких операцій, оскільки може стати зобов'язаним зареєструватись платником ПДВ з витікаючими наслідками.
Якщо ж авто передається бенефіціару лише у користуванню, то ризик виникнення ПДВ відсутній.
Також у разі передачі вказаної благодійної допомоги у власність бенефіціара необхідно слідувати вимогам пп. 197.1.15. п. 197.1. ст. 197 Податкового кодексу, які вказують, що на товари, які надходять як благодійна допомога від вітчизняних благодійників за цілями, визначеними статтею 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", поширюються правила маркування. Маркування проводиться шляхом нанесення напису "Благодійна допомога. Продаж заборонено" на етикетку, ярлик або безпосередньо на зовнішню або внутрішню упаковку товару. Під час маркування товарів благодійної допомоги може використовуватися символіка благодійної організації та благодійника. Товари маркуються таким чином, щоб під час огляду упаковки або безпосередньо товарів напис було видно повністю і чітко. Товари благодійної допомоги маркуються благодійниками, які надають таку допомогу.
Проте не виключаю можливість оформлення транспортного засобу відразу на бенефіціара. В такій оборудці БФ може виступити благодійником у виконанні зобов'язання по оплаті ТЗ. Це за умови дотримання пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу.
Подібний правочин може бути оформлений трьохстороннім договором купівлі-продажу або двохстороннім договором купівлі-продажу на користь третьої особи. При тому можливе додаткове оформлення договору про надання благодійної допомоги у вигляді оплати за одним із вказаних вище договорів. У цих документах можуть бути прописані відповідний статус та обов'язки БФ, бенефіціара, цільовий характер відповідних витрат.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Так, якщо продавець є фізичною особою та здійснює другий або більше продаж авто за рік. Так як благодійний фонд - це юридична особа, він виступає податковим агентом такої фізособи.
Тому, щоб не сплачувати ПДФО та ВЗ Вам варто обирати продавця, для якого це буде перший продаж авто у поточному році.
Якщо ж протягом року продавець уже реалізував один транспортний засіб, тоді необхідно буде сплатити 5% ПДФО і 1,5% військового збору. Починаючи з третьої угоди, сума ПДФО зростає – до 18%, ставка військового збору залишається 1,5%.
БФ може поставити на баланс та потім зробити добровільну передачу майна військовій частині. Такий варіант потребує ретельного документального оформлення.
Корисна інформація по питанню
https://buh.ligazakon.net/aktualno/11939_peredacha...
https://www.golovbukh.ua/article/9327-blagodyna-do...
Так, можливий. Це найбільш оптимальний варіант. Для цього потрібно оформити договір купівлі-продажу та тристоронній акт приймання-передачі транспортного засобу (благодійної допомоги) – у трьох примірниках. Однією стороною в акті виступає власник транспортного засобу – Продавець. Другою стороною є благодійний фонд – Покупець. Третьою стороною є військовослужбовець – Одержувач.
У договорі куплі-продажу повинні бути прописані вартість транспортного засобу та зобов’язання БФ оплатити авто за ціною, визначеною у договорі та безоплатно передати як благодійну допомогу на потреби військової частини/військовослужбовцю.
Постановкою на облік займатиметься уже безпосередньо новий власник – військовослужбовець, після підписання акту передачі.
З повагою, Дерій В.О.!
Всього доброго!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
КРАЩЕ КУПУВАТИ АВТО ДЛЯ ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ З УМОВОЮ, ЩО ТЗ ПЕРЕДАЄТЬСЯ КОНКРЕТНОМУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЮ. ЯКЩО АВТО ПЕРЕДАЄТЬСЯ КОНКРЕТНОМУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЮ, ТО ТАМ ЗОВСІМ ІНША ПРЦЕДУРА.
Забороняється використовувати власний транспорт для службових цілей та у районах виконання бойових завдань.
Якщо фонд хоче придбати за зібрані на офіційний рахунок кошти машину для ЗСУ в Україні – він буде зобов’язаний сплатити податки.
Відповідно до статті 173 Податкового кодексу ставка податку щодо доходу від продажу об’єкта рухомого майна, отриманого фізичною особою протягом податкового року, становить 5 % від вартості авто + військовий збір – 1,5%.
Єдиний вихід для фондів – це купувати легковий автомобіль у людини, яка продає лише один об’єкт рухомого майна протягом податкового року. Такий дохід не підлягає оподаткуванню.
Якщо ж протягом року продавець уже реалізував один транспортний засіб, тоді необхідно буде сплатити 5% ПДФО і 1,5% військового збору. Починаючи з третьої угоди, сума ПДФО зростає – до 18%, ставка військового збору залишається 1,5%.
Знімати з обліку транспортний засіб потрібно обов'язково.
Насамперед автовласник відправляється в сервісний центр МРЕВ і подає заяву на проведення експертизи звірки номерів. Йому необхідно сплатити державне мито і купити спецбланк, на якому буде вестися протокол експертизи. Наступний етап-складання заяви на ім'я інспектора для того, щоб ТЗ було знято з обліку. Далі транспортний засіб, призначений для передачі військовій частині, ставиться на транзитні (червоні) номери. Постановкою на облік займатиметься уже безпосередньо новий власник – військова частина, після підписання акту передачі.
Паралельно з процесом зняття з реєстрації, благодійний фонд і продавець укладають договір купівлі продажу. У ньому обов'язково повинна бути прописана вартість транспортного засобу. Також варто вписати пункт:
«На умовах цього Договору Продавець зобов’язується передати Покупцю транспортний засіб, згідно опису нижче (надалі – Товар), а покупець зобов’язується оплатити його за ціною, визначеною у договорі та безоплатно передати як благодійну допомогу на потреби військової частини (вказати реквізити військової частини, яка зверталася листом-клопотання до фонду)».
Також варто прописати схожий текст в пунктах щодо обов’язків покупця.
Разом з договором, продавець і благодійний фонд підписують тристоронній акт приймання-передачі транспортного засобу, як благодійної допомоги – у трьох примірниках.
Однією стороною в акті виступає власник транспортного засобу – Продавець. Другою стороною є благодійний фонд – Покупець. Третьою стороною є представник військової частини – Одержувач.
Раджу також дотримуватися процедури підписання договору і актів прийому-передачі, навіть якщо благодійний фонд купує транспортний засіб не по перерахунку, а за зібрані благодійні внески у готівковій формі.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Якщо вам продали автомобілі фізична особа та це 2 -й автомобіль Вам необхідно подати декларацію бухгалтерському відділу , в якій вказати зазначений майно та сплатити:
ПДФО - 5%(За другий автомобіль), ВЗ -1,5%. Третій та більше авто: ПДФО 18% ВЗ -1,5% (За кожне наступне авто) за місцем реєстрації в податкову.
Такі умови передбачено: з 23.05.2020 р .. Закону України від 16.01.2020 р .. № 466-IX, які змінили зміст ст. 172 і 173 ПКУ, а значить порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об'єктів рухомого і нерухомого майна. також.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Мирноград, 13 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1. Чинне законодавство не забороняє БО придбавати вживаний автомобіль у фіз. особи. Питання лише в дотриманні цільового характеру витрат БО згідно пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу, згідно якого доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Також необхідно звернути увагу на те, що згідно п. 173.3. ст. 173 Податкового кодексу БО може в певних випадках виступати як податковий агент продавця автомобілю.
2. Щодо оформлення документів, звертаю увагу на п. 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 з наступними змінами і доповненнями. Згідно вказаної норми документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, зокрема, оформлені в установленому порядку:- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; - укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; - нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб.
На підставі відповідним чином укладеного договору та після подання передбачених вказаним Порядком документів (договір, техпаспорт тощо), сплати необхідних платежів, автомобіль може бути зареєстровано у сервісному центрі МВС на ім'я БО.
3. При наступній передачі транспортного засобу бенефіціару звертаю увагу на необхідність дотримання БО вимог п. 181.1. ст. 181 Податкового кодексу, згідно якої у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням. З податкової практики видно, що, навіть не зважаючи на звільнення від оподаткування такої благодійної допомоги, операція з її передачі у власність бенефіціара буде вважатись операцією з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, і БО повинна контролювати розмір таких операцій, оскільки може стати зобов'язаною зареєструватись платником ПДВ з витікаючими наслідками.
Також при передачі вказаної благодійної допомоги у власність бенефіціара необхідно слідувати вимогам пп. 197.1.15. п. 197.1. ст. 197 Податкового кодексу, яка вказує, що на товари, які надходять як благодійна допомога від вітчизняних благодійників за цілями, визначеними статтею 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", поширюються правила маркування. Маркування проводиться шляхом нанесення напису "Благодійна допомога. Продаж заборонено" на етикетку, ярлик або безпосередньо на зовнішню або внутрішню упаковку товару. Під час маркування товарів благодійної допомоги може використовуватися символіка благодійної організації та благодійника. Товари маркуються таким чином, щоб під час огляду упаковки або безпосередньо товарів напис було видно повністю і чітко. Товари благодійної допомоги маркуються благодійниками, які надають таку допомогу.
4. Вважаю можливим і оформлення транспортного засобу відразу на бенефіціара, при цьому БО може виступити благодійником у виконанні зобов'язання по оплаті ТЗ (за умови дотримання пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу). Такий правочин може бути оформлений 3-стороннім договором купівлі-продажу або 2-стороннім договором купівлі-продажу на користь третьої особи, при цьому можливе додаткове оформлення договору про надання благодійної допомоги у вигляді оплати за одним із вказаних вище договорів. У цих документах можуть бути прописані відповідний статус та обов'язки БО, бенефіціара, цільовий характер відповідних витрат.
5. В залежності від особи бенефіціара, інших факторів можливі певні коригування щодо наданих консультацій.
Успіхів!