Задайте питання юристу

882 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 25 січня 2024, питання №100828 240₴

Оплата налога за аренду земли 2022-23 г.

Здравствуйте, я - гражданка, не ФЛП, имею нежилое помещение под магазин в прифронтовой зоне, г. Селидово, обл. Донецкая. Сдаю его в аренду родственникам за грн., всвязи с военными действиями продать здание нет возможности, а так оно под присмотром. 20.12.2023 г. Мне пришел платеж на 52000грн. с налоговой за аренду земли за два года, 2022-2023г. (Срок оплаты 2 месяца). Подскажите, я читала об отмене оплаты налогов за 2022г.? Если нет, можно ли уменьшить сумму: всвязи с эвакуацией 2022г. мы практически не работали. Можно ли отсрочить платеж до нормализации ситуации в городе? В налоговой мне сказали, что в городе военных действий нет, но это ложь, обстановка напряженная, население призывают к эвакуации, школы, больница, дома разрушены, прилеты постоянные. Что мне грозит в случае неуплаты? Долгов у меня никогда не было, тк я платила ежемесячно, а вот так сразу собрать сумму для меня невозможно.

Відповіді юристів (2)

    Айвазян Юрій Климентійович
    25%

    Доброго дня, Анна!

    Ставка податку за земельні ділянки, нормативна грошова оцінка яких зроблена, встановлюється в розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки:

    • для земель загального користування — не більш 1% їхньої нормативної грошової оцінки;
    • для сільськогосподарських угідь — не менше 0,3% і не більш 1% їхньої нормативної грошової оцінки;
    • для лісових земель — не більше 0,1% їхньої нормативної грошової оцінки.

    Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, нормативна грошова оцінка яких не проводилася, встановлюється у розмірі:

    • не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області;
    • для сільськогосподарських угідь — не менш 0,3% та не більш 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області;
    • для лісових земель — не більш 0,1% нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

    Особи, які звільнені від сплати земельного податку:

    • особи з інвалідністю I та II групи;
    • особи, які виховують трьох і більш дітей віком до 18 років;
    • пенсіонери (за віком);
    • ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
    • особи, визнаним законом, постраждалими в результаті Чорнобильської катастрофи;
    • на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі при передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

    Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання в рамках граничних норм:

    • для ведення особистого сільського господарства — в розмірі не більше 2 га;
    • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка): в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10;
    • для індивідуального дачного будівництва — не більше 0,10 га;
    • для будівництва індивідуальних гаражів — не більше 0,01 га;
    • для ведення садівництва — не більше 0,12 га.

    Щодо звільнення від сплати земельного податку на період дії воєнного стану, то підпунктом 69.14 підрозділу 10 розділу ПКУ. ХХ ПКУ передбачено, що тимчасово на період з березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан, не підлягає нарахуванню та сплаті плата за землю (земельний податок й орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, де ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями росії, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб. Перелік таких територій визначає Кабінет Міністрів України.

    Аналогічні умови звільнення передбачено й щодо податку на нерухомість відповідно до п. 69.14 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.

    Відповідно до Наказу Міністерства з питань решнтеграції №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією https://ips.ligazakon.net/document/view/re39004?an...

    Село Селідово не включено до території активних бойових дій, а включено воно лише до переліку територій можливих бойових дій з 24.02.2022 року.

    Територіями можливих бойових дій вважаються території, які межують з територіями активних бойових дій або тимчасово окупованими територіями чи прилеглі до державного кордону з державою-агресором та на яких можливо забезпечувати функції держави, до яких може повертатися населення, втім періодично піддаються ворожим обстрілам.

    Відповідно до підпункту 17.1.5 пункту 17.1 статті 17 ПКУ:

    "платник податків має право на одержання відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених Кодексом".

    Згідно з підпунктом 191.1.24 пункту 191.1 статті 191 та підпунктом 20.1.29 пункту 20.1 статті 20 ПКУ:

    "контролюючі органи мають право приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством".

    Розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 ПКУ (пункт 100.1 статті 100 Кодексу).

    Отже, відповідно до Податкового Кодексу України Ви маєте право на розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань. Для цього Вам потрібно звернутися із відповідною заявою до податкової, зазначивши в неї всі обставини які склалися та не дозволяють Вам сплачувати податок такою великою сумою одноразово у зв'язку зі збройною агресією РФ.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    75%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АННА! Не совсем понял какой налог Вам насчитали. Налог на землю или налог на доход физ.лица от сдачи недвижимости в аренду?! Это имеет принципиальное значение.

    По поводу налога на землю, то не всё так радужно как Вам бы хотелось. Действительно для ряда территорий были введены льготы. Об этом далее.

    Згідно з пунктом 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу Укараїни За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

    Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

    Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

    Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

    Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов’язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій.

    Платники орендної плати, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до статті 288 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов’язання з орендної плати за період 2022-2023 років шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій.

    Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов’язання та надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення за 2022 рік у строк до 31 грудня 2023 року.

    При цьому річна сума платежу за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені цим підпунктом, визначається пропорційно кількості місяців, коли такі земельні ділянки (земельні частки (паї) підлягали оподаткуванню платою за землю.

    Складені, надіслані (вручені) у 2022 та 2023 роках податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню у порядку, визначеному цим підпунктом, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по платі за землю, - анулюванню.

    Складені, надіслані (вручені) до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, визначені підпунктом 283.1.9 пункту 283.1 та пунктом 283.2 статті 283 цього Кодексу, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по платі за землю, - анулюванню.

    Складені, надіслані (вручені) до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, визначені пунктом 288.8 статті 288 цього Кодексу, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по платі за землю, - анулюванню.

    Надмірно сплачені суми плати за землю, що виникли внаслідок скасування (відкликання) податкових повідомлень-рішень, підлягають зарахуванню виключно в рахунок майбутніх платежів з цього податку, крім випадків: якщо у такого платника наявний податковий борг з плати за землю - надміру сплачені суми зараховуються в рахунок погашення такого боргу; а якщо обов’язок внесення плати перейшов до іншого суб’єкта з підстав, передбачених статтею 120 Земельного кодексу України щодо зміни власника об’єкта нерухомого майна, - сума внесеної плати за зверненням попереднього користувача зараховується в рахунок майбутніх платежів з плати за землю нового користувача такої земельної ділянки, за умови відшкодування новим користувачем земельної ділянки, який придбав нерухоме майно, попередньому користувачу суми внесеної ним до бюджетів плати за висновком контролюючого органу про таку суму.

    {Пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ доповнено підпунктом 69.14 згідно із Законом № 2120-IX від 15.03.2022; в редакції Закону № 3050-IX від 11.04.2023}

    ___--

    К сожалению Селидово и район отнесены с 23.02.2022 года к зоне ВОЗМОЖНЫХ, а не АКТИВНЫХ боевых действий согласно приказу МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ РЕІНТЕГРАЦІЇ ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ від 22.12.2022 р. № 309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1668-22#n15

    Потому на Ваш регион эта норма не распространяется. Да, трудно это осознать и понять, но никто никому не нужен в государстве и каждый сам за себя. Налоговая и государство будет по максимуму драть налоги и выжимать соки с населения и бизнеса для своего самообеспечения и выживания. При этом все органы государственной власти как в Донецкой области, так и в Киеве плевать хотели на правовой режим военного положения, войну и боевые действия... "вони працюють в звичайному режимі" и государственный налоговый рэкет тоже работает в "звичайному режимі".

    В случае неуплаты Вам грозит всё то, что грозило бы и при отсутствии войны - начисление пени за неуплату, после определенного периода передача на принудительное исполнение, т.к. налоговое решение-уведомление является исполнительным документом и в случае его не обжалования является основанием для взыскания с Вас долга в общем порядке органами ДВС в соответствии с Законом Украины "Об исполнительном производстве", то есть блокировка банковских счетов, арест их, арест имущества, возможное ограничение права выезда за границу через суд и т.д. При этом в условиях военного положения Вы можете разблокировать на одном из своих банковских счетов право пользования суммой в 14200 грн. / месяц.

    Да, теоретически Вы имеете право подать заявление на отсрочку уплаты налога или рассрочку уплаты, но налоговая крайне нехотя идёт на это.

    Более детально об этом на сайте ГНС Украины. https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/680193.ht...

    Якщо платник податків немає можливості виконувати свої податкові обов'язки через форс-мажорні обставини, то він має право подати заяву в податкову. Якщо податкова схвалить таку заяву платника податків, то йому надається відстрочка зі сплати податків та з подачі звітності до того моменту, поки у нього не зміняться обставини й він не отримає можливості платити податки. Всі решта податків, типу ПДВ, акциз, податок на прибуток, ПДФО, військовий збір чи інші податки, пільг більше не мають.

    В остальном сделать, увы, практически ничего нельзя т.к. государство цинично и нагло отрицает боевые действия на территории Украины и угрозу жизням и здоровью граждан и людей, невзирая на постоянные прилёты по всей территории Украины. У них "нормальний режим роботи"... суды практически недееспособны, дела тянутся месяцами... власти как таковой на территориях нет... бардак, дерибан, разброд и шатание по всей территории, но официально для граждан в целях уплаты налогов и принуждения к исполнению разнообразных "обязанностей" перед государством - "Всё хорошо прекрасная маркиза".

    Потому всем клиентам по возможности советую пока есть возможность - уезжать в приличные страны и начинать жизнь там, потому как толку не будет с такой системы, которая даже в период войны готова душить и убивать собственных сограждан и остатки бизнеса - всеми доступными методами государственного насилия... от "налогового террора" и ограничения всех возможных гражданских прав и свобод до "беспредельной мобилизации на мясо" мужского и частично женского населения. Государству нужны "бабки" извините за сленг. При этом судьба простого маленького украинца никому не интересна в мире. Это реальный факт с которым нужно смириться и думать как жить дальше.

    С уважением, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024