Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня. Які наслідки для фірми, яка займається автомобільними перевезеннями, наступають, якщо водій, перебуваючи за кордоном у рейсі, прийняв рішення не повертатись в Україну, залишив автомобіль, повідомив про це керівника через Viber. Водій зареєстрований в системі ШЛЯХ і перетнув кордон для перевезення вантажу. Які подальші дії фірми? Яка відповідальність керівника? Які наслідки для фірми і інших водіїв?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Тетяна!
Щодо відповідальності про неповернення військовозобов'язанного, який виїхав через систему "Шлях", то наразі чинним законодавством вона не передбачена. Можливі зміни у майбутньому щодо цього питання, проте чи відбудуться вони взагалі і коли наразі Вам ніхто не відповість.
Щодо відповідальності компанії, то:
Питання пропуску через державний кордон водіїв транспортних засобів суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень регулюються Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2022 р. № 615 Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 і від 3 березня 2022 р. № 194.
"2-9. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон водіїв транспортних засобів суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (далі - ліцензіати), здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за умови виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Інформація про водіїв, зазначених в абзаці першому цього пункту, вноситься до відповідної інформаційної системи, адміністратором якої є Укртрансбезпека, на підставі заявки ліцензіата.
Укртрансбезпека проводить перевірку інформації про транспортний засіб на основі даних, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів, та вносить відповідні дані до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки.
Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 60 календарних днів з дня перетину державного кордону.
У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном, установлених цим пунктом, Укртрансбезпека може припинити доступ відповідного ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки на три місяці.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки приймається комісією, до складу якої можуть залучатися представники Мінінфраструктури та інших органів державної влади.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки затверджується наказом Голови Укртрансбезпеки.
Наказ про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки оприлюднюється наступного дня після його видання на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки та надсилається ліцензіату на електронну адресу (у разі наявності), що міститься в ліцензійній справі.
У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, в перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль"..
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Зараз законодавством не передбачена відповідальність за те, що людина перетнула кордон і не повернулась. Тому, якщо особа не вертається у терміни, в майбутньому вона цього дозволу просто вже ніяк не отримає.
Це може стосуватися і інших водіїв ЮО.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Доброго дня. Які наслідки для фірми, яка займається автомобільними перевезеннями, наступають, якщо водій, перебуваючи за кордоном у рейсі, прийняв рішення не повертатись в Україну, залишив автомобіль, повідомив про це керівника через Viber. Водій зареєстрований в системі ШЛЯХ і перетнув кордон для перевезення вантажу. Які подальші дії фірми? Яка відповідальність керівника? Які наслідки для фірми і інших водіїв?
Наслідки можуть бути плачевними - відповідну фірму можуть позбавити ліцензії або, що менш серйозне, відмовити у подальших дозволах на виїзд працівників за кордон по системі "Шлях". Керівник жодної особистої відповідальності нести не буде, звісно що. Але радив би провести на фірмі службове розслідування по даному факту, аби належним чином задокументувати це та у випадку чого пред'явити компетентним органам. Персональної відповідальності керівника у даній ситуації бути не може, не хвилюйтеся.
Щодо подальших кроків фірми, я б порадив?
1. Як вже сказав, провести службове розслідування по даному факту.
2. Спробувати повернути транспортний засіб до України будь-якими способами.
3. Пред'являти вимоги до водія щодо матеріальної та моральної шкоди.
Більше, гадаю, не варто щось робити. Можливо Вам пощастить, і жодних негативних наслідків для фірми не настане, втім жодних гарантій цього немає.
З повагою!
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Наразі військові адміністрації та Мінінфраструктури не мають доступу до бази прикордонників і, відповідно, не знають про тих, хто виїхав і не повернувся.
Якщо на даному авто повернеться інший водій та зі сторони прикордонників не буде зайвих питань, тоді можете і надалі застосовувати систему "Шлях". Проте, потрібно в договорах з водіями прописувати застереження про відповідальність за неповернення в термін зазначений в дозволі.
Якщо це у Вашої фірми перший випадок неповернення водія - при необхідності Ви можете повідомити про це орган, який видав рішення про виїзд, щоб вони скасували рішення про виїзд за межі України відповідного працівника. Скоріш за все за одного такого працівника фірмі нічого не буде.
Ніякої відповідальності для керівника не повинно бути, адже він не винен у тому, що попався недобросовісний працівник. Тим більше, якщо у Вас це перший випадок неповернення.
Теоретично Вашій фірмі можуть заборонити використовувати систему "Шлях", а Мінінфраструктури та військові адміністрації скасують свої рішення про виїзд за межі України водіїв.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, ні якої відповідальності не буде, єдине, що загрожує це видалення з системи шлях, у такому разі ви не зможете вести свою діяльність по системі Шлях. Для уникнення цього, повинні написати заяву до поліції про викрадення авто, звільнити за прогули робітника.