Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 29 квітня 2024, питання №107044 240₴

Меене подали у розшук

ТЦК звернулося до поліції і мене подали у розшук (до судовий, судів ще не було).
У мене вже 1 направлення на ВЛК (військовий квиток забрав військомат), ВЛК не проходив, а також 3 повістки (по ним я не з'являвся). Що мені роботи в даній ситуації, чим мені грозить якщо я буду продовжувати переховуватися від розшуку?

Відповіді юристів (6)

    Богун Сергій Павлович
    17.5%

    Доброго дня.

    Як мінімум:

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення здійснюється органом (посадовою особою), який виніс постанову, та іншими органами державної влади (ст. 305 КУпАП).

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Дерій Владислав Олегович
    12.5%

    Доброго дня!

    Поки що, Вам загрожує лише адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП - штраф 3400-5100 грн.

    ТЦК звернулось до поліції, щоб Вас доставили до ТЦК для оформлення протоколу. Без протоколу штраф сплачувати не потрібно.

    Якщо Ви будете переховуватись від розшуку - максимально, що можуть зробити це в судовому порядку обмежити право керування транспортним засобом.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.5%

    Доброго дня, Олексію!

    Тут треба розуміти, на якій підставі Вас подали у розшук?

    Якщо, до прикладу, це внесення Вас у базу даних Армор (оперативна база даних МВС), то нічого особливого страшного я в тому не вбачаю. Винесуть адмінштраф на підставі ст. 210-1 КУпАП:

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".

    але далі того не пійде.

    Якщо ж мова йде про розшук у зв'язку з порушення кримінальної справи за ст. 336 ККУ (ухилянство), то все набагато серйозніше.

    Таке означатиме, що ТЦК подав заяву до поліції про злочин, і відомості про неї внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Відповідно, слідчий виніс постанову про Ваш розшук.

    Відповідно до норм кримінально процесуального законодавства України (ст. 280 КПК України), перелік підстав для оголошення в розшук є вичерпним:

    1. підозрюваний захворів на тяжку хворобу, яка перешкоджає його участі у кримінальному провадженні, за умови підтвердження цього відповідним медичним висновком;

    2. оголошено в розшук підозрюваного;

    3. слідчий суддя відмовив у задоволенні клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування;

    4. наявна необхідність виконання процесуальних дій у межах міжнародного співробітництва.

    За чинним кримінальним процесуальним законодавством України до зупинення досудового розслідування слідчий зобов’язаний виконати всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведення яких необхідне та можливе, а також усі дії для здійснення розшуку підозрюваного, якщо зупинити досудове розслідування необхідно у зв’язку з обставинами, передбаченими п.2 ч. 1 ст. 280 КПК України.

    Таким чином, відповідно до п.2 ч. 1 ст. 280 КПК України однією з підстав для зупинення досудового розслідування є оголошення підозрюваного в розшук.

    У ч. 1 ст. 281 КПК України визначено, що якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме або особа перебуває за межами України та не з’являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення по такий виклик, то слідчий, прокурор оголошує його в розшук.

    Виходячи з норм статті 281 КПК України, законодавець передбачає наступні підстави оголошення підозрюваного в розшук:

    - місцезнаходження підозрюваного невідоме;

    - особа перебуває за межами України та не з’являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення по такий виклик;

    - слідчий, прокурор вжив усі необхідні заходів щодо встановлення місцезнаходження підозрюваного.

    Якщо в результаті вжитих заходів місцезнаходження підозрюваного встановити не вдалося, оголошується його розшук. До матеріалів досудового розслідування приєднуються документи, які свідчать про те, що підозрюваний переховується і його місцезнаходження невідоме, а саме: підтвердження про отримання підозрюваним повістки про виклик (у порядку ст. 133 КПК України); постанова про привід підозрюваного і результати її виконання (відповідно до вимог статей 140-143 КПК України); протоколи допитів, інших слідчих (розшукових), негласних слідчих (розшукових) дій, які було проведено з метою встановлення місцезнаходження підозрюваного; довідки (з місця роботи, навчання, паспортної служби, військкомату, прикордонної служби, медичного закладу) тощо.

    Про оголошення розшуку виноситься окрема постанова, якщо досудове розслідування не зупиняється, або вказується в постанові про зупинення досудового розслідування, якщо таке рішення приймається, відомості про що вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ч. 2 ст. 281 КПК України).

    Після прийняття процесуального рішення слідчий доповідає про оголошення підозрюваного в розшук керівникові органу досудового розслідування для їх погодження та подальшого направлення керівникові територіального органу, підрозділу поліції або міжрегіонального територіального органу Національної поліції України або його територіального (відокремленого) підрозділу, який здійснює оперативне супроводження кримінального провадження або матеріали діяльності якого стали підставою для початку кримінального провадження, для організації розшуку підозрюваного.

    При встановленні місцезнаходження підозрюваного, який переховувався від органів досудового розслідування, службові особи оперативних підрозділів вживають заходів щодо його затримання та доставлення до місця, де здійснюється кримінальне провадження.

    У кримінальних провадженнях про тяжкі та особливо тяжкі злочин, в який підозрюваного оголошено в розшук, у разі наявності достатніх підстав вважати, що особа може переховуватися за межами України, слідчий відповідно до законодавства вирішує питання про оголошення особи в міжнародний розшук.

    До Вашого відома також повіідомляю, що згідно ст. 336 ККУ передбачена наступна відповідальність:

    "Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.".

    Додаткових покарань у зв'язку з розшуком кримінальний кодекс не містить.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович
    17.5%

    ВІТАЮ ВАС, пане ОЛЕКСІЙ!

    Максимум, що Вам наразі може загрожувати - це спроба Вас розшукати поліцією для оформлення у Вашій присутності Вам же штрафів по статтям 210 та 210-1 КУпАП.

    Маю зазначити, що законодавство України про адміністративну відповідальність Європейський суд з прав людини схильний розглядати як складову кримінальної відповідальності, а тому до КУпаАП слід застосовувати положення законодавства України про презумпцію невинуватості, а так само щодо заборони зворотньої дії в часі законів, які погіршують становище особи, що притягається до відповідальності.

    Отже, ніяке обмеження на право управління авто по закону Вам не мають права встановлювати за "гріхи" - допущені до 18.05.2024 р., адже Ви вчинили ці дії ДО набрання законом чинності, тобто до 18.05.2024 р. Звісно грамотність і порядність в системі хромає, але якщо звертати увагу суддів на ці речі, можна цілком ефективно відбиватися.

    Після 18.05.2024 р. у разі неоновлення військово-облікових данних (по факту в реєстрі - НУЛЬ, тому це не оновлення даних, а перекладання дармоїдами з числа державних чиновників та службовців своїх обов"язків по наповненню Реєстру - на громадян) - можуть знову-таки намагатися Вас шукати, вручати повістки. І лише після цього Вам можуть направити поштою "Вимогу про виконання обов"язку з оновлення даних", внаслідок неотримання якої можуть щось там в суд подавати. Хоча припускаю, що ніхто цим займатися не буде. Лише з метою рекету знакових персон, яких можна розкрутити на хабарі та переписування активів на третю хвилю керівників ТЦК, які теж хочуть стати успішними та щасливими в ЄС, як і їх попередники, які вже давно виїхали з України.

    Одночасне застосування до Вас і адміністративної, і іншої відповідальності (яку всунули в Кодекс адміністративного судочинства в частині обмеження права керування авто) - суперечить Конституції України та практиці Європейського суду з прав людини.

    Non bis in idem - принцип юридичної відповідальності, який полягає в тому, що особа не може бути притягнута до юридичної відповідальності двічі за одне й те саме правопорушення.

    Дію принципу "non bis in idem" обмежували внутрішнім законодавством держави, кримінально-правовою сферою. Пізніше він піднявся до статусу міжнародно визнаного права людини, де він є невід'ємною складовою права на справедливий судовий розгляд.

    Принцип було визнано в різних країнах та закріплено в таких документах :

    Пункт 7 статті 14 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права (1966 р.): "Ніхто не повинен бути вдруге засуджений чи покараний за злочин, за який він уже був остаточно засуджений або виправданий, відповідно до закону і кримінально-процесуального права кожної країни";

    Стаття 4 Протоколу №7 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод" (1950 р., доповнена протоколом №7 1984 р.): "Нікого не може бути вдруге притягнено до суду або покарано в порядку кримінального провадження під юрисдикцією однієї і тієї самої держави за правопорушення, за яке його вже було остаточно виправдано або засуджено відповідно до закону та кримінальної процедури цієї держави".

    Відповідно до ч. 1 ст. 61 Конституції України: Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Згідно зі статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Так само згідно з практикою застосування норм права, особу може бути піддано відповідальності тільки в межах тієї санкції, яку передбачало законодавство на момент вчинення діяння, яке кваліфікується як порушення.

    Цей принцип узгоджується з правовою визначеністю в країні і можливістю взагалі існування складу злочину чи адміністративного проступку.

    Отже, окрім зазначеного мною Вас лише можуть зловити фізично та доставити в ТЦК. Після офіційного попередження керівника ТЦК про необхідність бути на військовому обліку (якщо на такому Ви не перебуваєте). Ща неперебування на обліку може бути відповідальність за статтею 337 Кримінального кодексу України (теж штраф), але лише після письмового попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    А якими ще екзотичними способами будуть зганяти "єдине джерело влади та носія суверенітету - Народ України" у "мобілізаційний ресурс" - поживемо-побачимо.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    18.3%

    Вітаю Вас!

    ТЦК звернулося до поліції і мене подали у розшук (до судовий, судів ще не було).У мене вже 1 направлення на ВЛК (військовий квиток забрав військомат), ВЛК не проходив, а також 3 повістки (по ним я не з'являвся). Що мені роботи в даній ситуації, чим мені грозить якщо я буду продовжувати переховуватися від розшуку?

    Ваш запит доволі дивний, адже Ви хвилюєтеся за потрапляння до бази "Армор", яка чинним законодавством по суті не передбачена, але зовсім не думаєте про неявку за 3-ма повістками, що є адміністративно-караними діяннями. База "Армор" не є адміністративним покаранням, а своєрідним засобом полегшеного виявлення відповідних осіб.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    ...

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    ...

    Щодо розшуку, це не може вважатися традиційним розшуком, передбаченим в рамках кримінального законодавства.

    В ЦЬОМУ ПИТАННІ ВАМ ПОТРІБНО РОЗУМІТИ НАСТУПНЕ.

    У ЯКИХ ВЗАГАЛІ ВИПАДКАХ МОЖЕ БУТИ ПРОВЕДЕНИЙ РОЗШУК ОСОБИ?

    Одразу варто зазначити, що розшук як захід примусу можливий тільки у кримінальному процесі?

    Кримінальний процесуальний кодекс України говорить наступне:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#Text

    Стаття 281. Розшук підозрюваного

    1. Якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме або він виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України чи за межами України та не з’являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення про такий виклик, слідчий, прокурор оголошує розшук такого підозрюваного.

    До оголошення підозрюваного в розшук слідчий, прокурор зобов’язаний вжити заходів щодо встановлення його місцезнаходження.

    {Частина перша статті 281 в редакції Законів № 1950-VIII від 16.03.2017, № 1422-IX від 27.04.2021}

    2. Про оголошення розшуку виноситься окрема постанова, якщо досудове розслідування не зупиняється, або вказується в постанові про зупинення досудового розслідування, якщо таке рішення приймається, відомості про що вносяться до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

    3. Здійснення розшуку підозрюваного може бути доручено оперативним підрозділам.

    АБИ ВАС МОГЛИ ПОДАТИ В РОЗШУК, ВИ ПОВИННІ БУТИ ПІДОЗРЮВАНИМ.

    Стаття 42. Підозрюваний, обвинувачений

    1. Підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.

    ...

    3. Підозрюваний, обвинувачений має право:

    1) знати, у вчиненні якого кримінального правопорушення його підозрюють, обвинувачують;

    2) бути чітко і своєчасно повідомленим про свої права, передбачені цим Кодексом, а також отримати їх роз’яснення;

    3) на першу вимогу мати захисника і зустріч із ним незалежно від часу в робочі, вихідні, святкові, неробочі дні до першого допиту з дотриманням умов, що забезпечують конфіденційність спілкування, а також після першого допиту - зустрічі без обмеження в часі та кількості у робочі, вихідні, святкові, неробочі дні; на участь захисника у проведенні допиту та інших процесуальних діях; на відмову від захисника в будь-який момент кримінального провадження; на отримання правової допомоги захисника за рахунок держави у випадках, передбачених цим Кодексом та/або законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги, в тому числі у зв’язку з відсутністю коштів для оплати такої допомоги;

    {Пункт 3 частини третьої статті 42 в редакції Закону № 1637-IX від 14.07.2021}

    4) не говорити нічого з приводу підозри проти нього, обвинувачення або у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання;

    5) давати пояснення, показання з приводу підозри, обвинувачення чи в будь-який момент відмовитися їх давати;

    6) вимагати перевірки обґрунтованості затримання;

    7) у разі затримання або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою - на негайне повідомлення членів сім’ї, близьких родичів чи інших осіб про затримання і місце свого перебування згідно з положеннями статті 213 цього Кодексу;

    8) збирати і подавати слідчому, прокурору, слідчому судді докази;

    9) брати участь у проведенні процесуальних дій;

    10) під час проведення процесуальних дій ставити запитання, подавати свої зауваження та заперечення щодо порядку проведення дій, які заносяться до протоколу;

    11) застосовувати з додержанням вимог цього Кодексу технічні засоби при проведенні процесуальних дій, в яких він бере участь. Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд мають право заборонити застосовування технічних засобів при проведенні окремої процесуальної дії чи на певній стадії кримінального провадження з метою нерозголошення відомостей, які містять таємницю, що охороняється законом, чи стосуються інтимного життя особи, про що виноситься (постановляється) вмотивована постанова (ухвала);

    12) заявляти клопотання про проведення процесуальних дій, про забезпечення безпеки щодо себе, членів своєї сім’ї, близьких родичів, майна, житла тощо;

    13) заявляти відводи;

    14) ознайомлюватися з матеріалами досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 221 цього Кодексу, та вимагати відкриття матеріалів згідно зі статтею 290 цього Кодексу;

    15) одержувати копії процесуальних документів та письмові повідомлення;

    16) оскаржувати рішення, дії та бездіяльність слідчого, прокурора, слідчого судді в порядку, передбаченому цим Кодексом;

    17) вимагати відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду, в порядку, визначеному законом, а також відновлення репутації, якщо підозра, обвинувачення не підтвердилися;

    18) користуватися рідною мовою, отримувати копії процесуальних документів рідною або іншою мовою, якою він володіє, та в разі необхідності користуватися послугами перекладача за рахунок держави.

    КОРОТКО РЕЗУМУЮЧИ:

    АБИ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ ПОДАТИ В РОЗШУК ОСОБУ, МАЄ БУТИ ВІДКРИТО КРИМІНАЛЬНЕ ПРОВАДЖЕННЯ ЗА СТАТТЕЮ 336 ККУ, ВРУЧЕНО ВАМ ПІДОЗРУ, І ТІЛЬКИ ПОТІМ ОГОЛОШЕНО РОЗШУК.

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович
    16.7%

    Доброго дня, якщо далі так продовжувати спочатку буде штраф,штраф можуть накласти лише у вашій присутності протягом двох місяців з моменту не явки. Штраф Можно оскаржити у судовому порядку. ,після накладення декілька штрафів можуть притягнути до кримінально-виконавчої відповідальності.

    Відповідальність за нез’явлення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки

    ◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

    Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").

    ◇ За ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, винну особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за статтею 335 Кримінального кодексу України.

    ◇ Статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

    Судова практика

Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України