Задайте питання юристу

859 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Громадянство, 24 травня 2024, питання №110287 340₴

Чи можна без наявності закордонного паспорту податися на ВНЖ

Доброго дня!
Наразі проживаємо з чоловіком у Польщі (маємо PESEL UKR), плануємо переїздити до Хорватії з метою подальшого отримання громадянства там (через 8 років проживання).

Проблема в тому, що у чоловіка через 4 роки закінчується термін дії закордонного паспорта (оновлений паспорт йому так і не прийшов через заборону надання консульських послуг чоловікам призивного віку в "Документ")

Питання - чи може він без паспорта податися на ВНЖ в Хорватії? Чи видадуть у такому разі йому в Хорватії якусь внутрішню посвідку? Взагалі, наскільки можлива ця процедура без гарантії, що закордонний паспорт чоловіка, який перебуває закордоном, подовжать?
Дякую!

Відповіді юристів (9)

    Корнійчук Євген Іванович
    10%

    Доброго дня, вашої довідка про пмж, та простроченої паспорту у цьому випадку буде достатньо.

    • Ксенія Клієнт 4 місяці тому

      а чи можна після 8 років проживання в Хорватії податися на громадянство з недіючим паспортом

      • Корнійчук Євген Іванович

        Так можна,

        Закон «Про хорватське громадянство» говорить, що громадянство цієї країни можна отримати кількома способами.

        За походженням

        Діти, народжені від громадян Хорватії, автоматично стають громадянами цієї країни.

        Також громадянами Хорватії стають діти, усиновлені корінними жителями Хорватії

        За правом народження

        Його можуть отримати особи, які народилися на території Хорватії та мають дозвіл на перебування в Республіці.

        Також паспорт можна отримати шляхом репатріації – якщо ви зумієте довести, що ваші родичі живі або померлі) були громадянами Республіки Хорватія

        Натуралізація

        Отримати громадянство таким шляхом можна, легально проживши у Хорватії не менше 8 років, які мають ВНЖ та ПМП.

        Підстави отримання громадянства може бути шлюб, возз'єднання родичів, робота, навчання, особливі досягнення, отримання захисту від Хорватії.

        Процедура набуття громадянства
        • збір усіх необхідних документів;
        • особисте досьє, яке ви складете, потім його потрібно перекласти хорватською мовою і завірити у нотаріуса;
        • подати всі зібрані документи до міграційної служби;
        • скласти тест на знання хорватської мови та латинського алфавіту;
        • скласти тест на знання культури та правил громадського порядку у Хорватії;
        • довести знання. Для цього претендент на громадянство має заповнити анкету із 15 питань, для цього відводиться 10 хвилин. Відповісти правильно необхідно щонайменше на 10 питань.

        Далі ви чекаєте на ухвалення рішення у вашій справі, зазвичай це займає 2-3 місяці. Якщо відповідь буде позитивною, то в органах подання заяв ви отримаєте паспорт громадянина Хорватії.

        Якщо не поновлять надання консульських послуг за кордоном і в нас буде йти війна, вам буде достатньо закордонного паспорта (навіть, якщо ввн втратив чинність) і головне пмж.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.7%

    Доброго дня, Ксенія!

    Посвідку на тимчасове проживання в Хорватії видають на 1 рік із правом продовження.

    Щоб отримати посвідку на проживання в Хорватії необхідно:

    • документально довести мету свого перебування в країні;
    • мати грошові кошти для існування (виписка з банківського рахунка або контракт із роботодавцем);
    • мати медичну страховку;
    • мати чинний закордонний паспорт;
    • не становити загрози нацбезпеці країни й здоров'ю оточення;
    • не мати проблем із законом тощо.
    • не становити загрози нацбезпеці країни та здоров'ю оточення;
    • не мати проблем із законом і т. п.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Доброго дня!

    Тимчасовий захист можна отримати лише в одній країні ЄС. У кожній він впроваджується через спеціальні дозволи на перебування, наприклад, тимчасові посвідки на проживання чи довгострокові візи. У Польщі тимчасовий захист фактично надається разом із кодом PESEL.

    На відміну від статусу міжнародного захисту, тимчасовий захист передбачає більш спрощену і швидку процедуру отримання дозволу на перебування в ЄС аж до 3 років і моментальний доступ до основних прав одразу після отримання цього дозволу – можливість працевлаштування, отримання медичної допомоги, соціальних виплат тощо.

    Так як рішення розповсюджується на всі країни ЄС, українці можуть легально перебувати за статусом «тимчасового захисту у будь-якій країні Євросоюзу. Принцип тимчасового захисту передбачає вільний вибір країни, в якій громадянин України бажає скористатися правами тимчасового захисту. Наприклад, громадянин України може заїхати в ЄС через Польщу, однак податися на тимчасовий захист і отримати відповідний дозвіл на перебування у Німеччині. В такому випадку у Польщі або у будь-якій іншій країні в’їзду ви будете перебувати також легально і без подачі на тимчасовий захист, так як між Україною і ЄС діє безвізовий режим на 90 днів для громадян з біометричним паспортом. Навіть у разі відсутності біометричного паспорту, заїхати в ЄС все ще дозволяють з гуманітарних міркувань.

    Однак принцип такого прихистку передбачає отримання дозволу на перебування і пов’язаних з ним прав тільки в одній країні. Єврокомісія з цього приводу пише: «громадяни України, як подорожуючі згідно безвізового режиму, мають право вільно пересуватися в межах Європейського Союзу після в’їзду на його територію протягом 90 днів. На цій основі ви можете вибрати державу-член, у якій ви хочете користуватися правами на тимчасовий захист, і приєднатися до своєї родини та друзів у державі-члені, де вони перебувають. Після того, як держава-член надала вам тимчасовий захист, ви все ще маєте право подорожувати в межах Європейського Союзу до 90 днів протягом 180-денного періоду, але користатися правами, отриманими від тимчасового захисту, ви зможете лише в державі-члені, який надав вам дозвіл на проживання. Однак інша держава-член, на дискреційній основі, також може вирішити видати вам інший дозвіл на проживання. Директива про тимчасовий захист діє у всіх країнах-членах ЄС, крім Данії. Вона не застосовується в інших країнах Шенгенської зони (в Швейцарії, Норвегії, Ліхтенштейнв, Ісландії)».

    Отже, все, що ЄС стовідсотково гарантує, це надання тимчасового захисту в одній з країн-членів на вибір українців. Проте ЄС і не забороняє надання тимчасового захисту громадянам України в другий раз, якщо в одній з країн-членів Євросоюзу його вже було надано. І не дивно, адже ЄС цього заборонити не може - на ділі тимчасовий захист є по факту дозволом на перебування, яке видає кожна окрема країна, а не Союз. Це значить, що рішення про надання «другого» тимчасового захисту залишається за країною, до якої ви звернетесь. Як сказано в заяві Єврокомісії, це може відбуватись на дискреційній, тобто індивідуальній основі.

    Тому, якщо ви вже отримали тимчасовий захист в Поліщі і бажаєте ще раз отримати його в Хорватії – рекомендую звернутися до посольства Хорватії за роз’ясненням, адже Хорватія може на законних підставах відмовити у тимчасовому захисті, якщо їм стане відомо, що ви маєте Pesel Ukr та оформили тимчасовий захист у Польщі. У випадку відмови, Ви все ще зможете поїхати в Хорватію, але матимете право на перебування впродовж 90 днів в рамках безвізу, але не зможете претендувати на права, передбачені тимчасовим захистом.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Ксенія Клієнт 4 місяці тому

      Підкажіть, чи існує наразі певні офіційні документи/стаття про те, що на ПМЖ та паспорт Хорватії можна подаватися із паспортом у якого закінчився термін дії

      • Дерій Владислав Олегович
        12.1%

        Вам потрібно буде мати дійсний документ, що посвідчує особу

        З процедурою отримання громадянства Хорватії ознайомтесь за посиланням https://mup.gov.hr/aliens-281621/citizenship/28162...

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю Вас!

    Наразі проживаємо з чоловіком у Польщі (маємо PESEL UKR), плануємо переїздити до Хорватії з метою подальшого отримання громадянства там (через 8 років проживання).Проблема в тому, що у чоловіка через 4 роки закінчується термін дії закордонного паспорта (оновлений паспорт йому так і не прийшов через заборону надання консульських послуг чоловікам призивного віку в "Документ")Питання - чи може він без паспорта податися на ВНЖ в Хорватії? Чи видадуть у такому разі йому в Хорватії якусь внутрішню посвідку? Взагалі, наскільки можлива ця процедура без гарантії, що закордонний паспорт чоловіка, який перебуває закордоном, подовжать?

    По-перше, МЗС України оприлюднило роз'яснення щодо порядку отримання громадянами призовного віку консульських послуг у закордонних дипломатичних представництвах.

    Відповідно до роз'яснень:

    "...1. Як тепер відбуватиметься надання консульських послуг чоловікам призовного віку?

    З 18 травня чоловіки віком 18-60 років, які перебувають/проживають за кордоном, мають можливість подати заяви на отримання консульських послуг.

    Згідно з новим законодавством, поряд із документами, які необхідні для отримання обраної консульської послуги, такі заявники мають також подати свій військово-обліковий документ у паперовому (ВОД) або електронному вигляді (е-ВОД).

    При цьому слід звернути увагу, що паперовий документ можна буде подавати лише до початку роботи електронного кабінету призовника, в якому кожен зможе самостійно сформувати електронний документ.

    2. Що таке паперовий військово-обліковий документ (ВОД)?

    Паперовим військово-обліковим документом є посвідчення про приписку до призовної дільниці (видається призовникам) або військовий квиток чи тимчасове посвідчення військовозобов’язаного (видається військовозобов’язаним).

    Таким чином, призовникам потрібно мати посвідчення про приписку до призовної дільниці, а військовозобов’язаним і військовослужбовцям – військовий квиток або тимчасове посвідчення.

    Паперові військово-облікові документи діятимуть лише до моменту запуску електронного кабінету призовника. Після його запуску діятимуть електронні військово-облікові документи, які кожен заявник зможе самостійно сформувати онлайн в електронному кабінеті.

    3. Що таке електронний військово-обліковий документ (е-ВОД)?

    Це електронний документ, який відображається у застосунку на смартфоні користувача та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Починаючи з 18 червня його можна буде сформувати самостійно після актуалізації власних даних в електронному кабінеті призовника.

    Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

    Зісканувавши код зі смартфона заявника консул зможе у режимі реального часу отримати підтвердження актуальності військово-облікових даних заявника та можливості отримати консульську послугу.

    4. Що робити, якщо електронний кабінет призовника ще не запрацював, але і паперового документа немає?

    Громадянин України може скористатися тимчасовою альтернативною опцією: стати на тимчасовий консульський облік чи оновити свої дані консульського обліку, і тоді подати заяву на отримання консульської послуги, не маючи електронного чи паперового військово-облікового документа.

    У такому разі не потрібно робити окремий запис в електронній черзі на подання документів для взяття на тимчасовий консульський облік або оновлення даних консульського обліку (такі документи подаються у рамках запису в електронну чергу на відповідну консульську послугу разом із пакетом необхідних для її отримання документів).

    Перелік документів, необхідних для взяття на тимчасовий консульський облік або оновлення даних для перебування на ньому міститься у відповідному розділі на сайті закордонної дипломатичної установи, яка надає цю послугу для мешканців свого консульського округу.

    У разі наявності дозволу на проживання в іноземній державі, громадянин має також додати копію такого дозволу до документів для взяття на облік.

    Важливо уточнити, що загалом така процедура є тимчасовою і діятиме лише до моменту, коли в електронному кабінеті призовника з’явиться можливість самостійного формування електронного військово-облікового документа. З цього моменту прийняття на облік або оновлення даних консульського обліку вже не буде замінювати собою вимогу надання електронного військово-облікового документа.

    5. Коли можна не подавати паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг?

    Паперовий чи електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг можна не подавати у трьох випадках.

    По-перше, якщо йдеться про оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (т.зв. «білий паспорт»).

    По-друге, коли консульська дія вчиняється в інтересах дитини, другий з батьків якої є іноземцем або особою без громадянства.

    По-третє, якщо за консульською послугою звертається арештований або позбавлений волі заявник.

    6.Що робити, якщо немає не лише паперового військово-облікового документа, а й закордонного паспорта?

    Для взяття на тимчасовий консульський облік наявність закордонного паспорта обов'язкова. У такому разі громадянин має дочекатися 18 червня, коли, згідно з повідомленням Міністерства оборони, в електронному кабінеті призовника з’явиться можливість сформувати електронний військово-обліковий документ. Сформувавши такий документ, громадянин зможе звернутися з ним до консульської установи для оформлення закордонного паспорта.

    Для громадян, які не мають закордонного паспорта, також залишається доступною можливість оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (т.зв. «білий паспорт»).

    7. Що таке електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного та резервіста та коли він запрацює?

    Електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного та резервіста — один з методів оновлення військово-облікових даних. Згідно з інформацією Міністерства оборони, електронний кабінет буде реалізований у форматі мобільного застосунку “Резерв+”, який можна буде завантажити лише з офіційних маркетів App Store та Google Play.

    Застосунок для військовозобов'язаних з'явиться 18 травня, аби в кожного була можливість виконати свій обов'язок та уточнити свої контактні дані. Докладні інструкції щодо роботи мобільного застосунку вже оприлюднюються на ресурсах Міністерства оборони: Facebook, Telegram.

    В мобільному застосунку для військовозобов'язаних можна буде уточнити мобільний номер телефону, місце фактичного проживання та адресу електронної пошти, як це визначено законодавством. Детальніші роз’яснення містяться у дописах Міністерства оборони у Facebook та відеоінструкції на YouTube.

    З 18 червня у застосунку з'явиться можливість після уточнення своїх даних сформувати витяг з реєстру Оберіг з особистими персональними та службовими даними, які зберігаються в реєстрі (електронний військово-обліковий документ, е-ВОД).

    З усіх питань щодо роботи застосунку можна буде звертатися у службу підтримки, яку забезпечує Міністерство оборони України. Додаткова інформація буде опублікована у день запуску сервісу..."

    ВИСНОВОК: теоретично, чоловік може і без ВОД (військово-облікового документу) отримати консульську послугу. Це один із способів вирішення ситуації.

    По-друге, щодо закордонного паспорту:

    1. Невідомо, чи триватиме через 4 роки війна. Дай Боже - ні, відповідно консульські послуги будуть розблоковані.

    2. За час проживання в Хорватії чоловік явно отримає статус і відповідно користуватиметься певними правами.

    3. Гадаю, що ВНЖ з простроченим паспортом буде достатньо для оформлення громадянства.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    13.2%

    Доброго дня.

    З 16-річного віку для оформлення документів щодо залишення на ПМП особисто подаються такі документи:

    1.Заповнена, але непідписана заява;

    • на відведене для цього місце у заяві слід вклеїти актуальну кольорову фотокартку паспортного формату (35 х 45 мм)
    • дата та підпис вносяться до заяви безпосередньо під час звернення

    2. Чинний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та одна копія усіх його сторінок, які містять будь-які відмітки;

    3. Чинний паспорт громадянина України у вигляді книжечки або ID-картки та його копія (у випадку якщо паспорт/ID-картка оформлювалися);

    при цьому слід мати на увазі, що для завершення формальностей у справі ПМП (після прийняття позитивного рішення) Порядком відводиться лише 6 місяців. При цьому ті заявники, яким вже виповнилося 14 років, та які одночасно повідомили про відсутність у них національного (внутрішнього) паспорта на момент порушення клопотання, для виконання цих формальностей повинні будуть в обов'язковому порядку попередньо оформити такий паспорт. Тому задля уникнення випадків недотримання термінів виконання формальностей та скасування Генконсульством прийнятих рішень (що призведе до необхідності повторного оформлення ПМП) наполегливо радимо усім заявниками старше 14 років у випадку відсутності національного паспорта подбати про його оформлення заздалегідь - до порушення клопотання щодо оформлення ПМП

    • недійсним вважається паспорт, до якого не внесено фактично змінені персональні дані (наприклад, у паспорті зазначене дівоче прізвище, попри актуальне змінене прізвище в наслідок укладення шлюбу), не внесено фото по досягненні 25-ти або 45-ти років, або строк дії паспорта закінчився (у випадку наявності паспорта у форматі ID-картки; паспорт у форматі книжечки строку дії не має)
    • подаються лише сторінки з відмітками (копії чистих сторінок паспорта подавати не потрібно)

    3. Документи про зареєстроване місце проживання у Хорватії.

    4. Довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків та одна її копія (якщо номер присвоювався);

    5. Заява про ознайомлення з умовами оформлення ПМП;

    • дата та підпис вносяться до заяви безпосередньо під час звернення

    6. Документ, що підтверджує сплату консульського збору.

    7. Два конвертиіз зазначенням зворотної адреси заявника хорватською мовою у нижньому правому куті конверта, марковані поштовими марками.

    Написання прізвищ та імені у всіх документах та їхніх перекладах має збігатись та відповідати їх написанню в українських паспортних документах.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA