Задайте питання юристу

842 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Автомобільне право, 09 червня 2024, питання №111907 650₴

лист ПРЕТЕНЗІЯ про виплату регресивної компенсації після ДТП

Доброго дня, дружина здійснила дрібне ДТП (подряпина припарковане авто, без постраждалих) в червні 2023 року. На місце ми виклали поліцію, оформили ДТП, з нашого боку була автоцивілка, з їх боку - повен КАСКО бо авто на кредиті, Поліція забрала в дружини права, через тиждень відбулось судове засідання - де дружина визнала вину, оплатила штраф і права повернули. Про історію ми забули оскільки вважали що австоцивілка все покриває, але на початку червня (ми рідко перевіряємо пошту) ми знайшли лист ПРЕТЕНЗІЮ від страхової компанії потерпілої. Суть листа:

"Страховою компанією потерпілого було здійснено виплату 7300 грн
Так як ДТП сталося із Вашої вини
До страховика, який виплатив страхове відшкодування за договором майнового страхування , в межах фактичних витрат переходить право вимоги, яке страхувальник або інша особа, що одержала страхове відшкодування, має до особи, відповідальної за заподіяний збиток, що передбачено ст 993 Цив Кодексу України вид 16.01.03 та статею 23 Закону України "Про Страхування" від 07.03.96
AO ACA отримала інформацію про наявність у Вас Полісу обовязкового страхування який покриває суму збитків 4100 грн, на підставі ст 36.6 сума франшизи сплачується Страхувальником або особою, відповідальною за завданні збитки."
АТ АРКС доручила АО АСА повідомити Вас про заборгованість в сумі 3200грн
Просимо Вас терміново звязатися з нами та узгодити порядок погашення регресивної заборгованості. Якщо протягом одного тижня з дати отримання ви не повідомите про своє рішення , АО АСА розпочне процедуру стягування через суд. Виходячи з наведеного запевняємо вас, що досудове врегулювання погашення заборгованості є для вас правильним та вигідним"

Питання:
1. Не зрозуміло скільки лист пролежав на пошті і чи почалась якась судова процедура про стягування? Там йдеться про тиждень після отримання, але це не замовний лист і ніяк не визначиш коли було отримання...
2. Що робити далі? Наскільки правомірним є лист-претензія?

Відповіді юристів (3)

    Богун Сергій Павлович
    33.1%

    Доброго дня.

    Щодо судової процедури - можете вияснити це питання за допомогою сервісу @OpenDataUABot.

    Або за допомогою сервісу "Судова влада".

    https://court.gov.ua/assignments/

    Згідно законодавства страховик може реалізувати право регресу виключно після виплати ним страхового відшкодування потерпілій у ДТП особі й тільки в межах цього відшкодування.

    Існує багато чинників, про які не знає пересічний громадянин, а страхові компанії у своєму прагненні мінімізувати власні витрати, на жаль, інколи про них «забувають». Тут й строки позовної давності, й ступінь вини винуватця ДТП.

    Також пам’ятайте, що страхова компанія може вимагати у вас лише суму фактичної виплати. Вимоги покрити витрати на експертизу, сплатити пеню чи щось схоже – незаконні. Рахунок-фактура з СТО взагалі не є документом, який підтверджує суму вимог.

    Уважно вивчить усі документи, що фігурують у справі. А також розберіться чия саме страхова до вас позивається – ваша чи потерпілої сторони. Адже буває так, що ваш страховик чомусь не відшкодував завдані вами збитки, це зробила компанія іншого учасника ДТП й бажає повернути втрачене. У такому разі до процесу треба залучати вашу страхову компанію.

    Пам’ятаєте, що загальної формули для розв’язання регресних суперечок не існує. Кожен випадок унікальний, тому й алгоритм дій може бути різний.

    Дерій Владислав Олегович
    33.1%

    Доброго дня!

    1. Не зрозуміло скільки лист пролежав на пошті і чи почалась якась судова процедура про стягування? Там йдеться про тиждень після отримання, але це не замовний лист і ніяк не визначиш коли було отримання...

    Інформацію про те, чи звернулась страхова компанія до суду Ви може знайти за посиланням https://court.gov.ua/fair/Якщо там немає відомостей про розгляд справи щодо повернення виплат - відповідно страхова компанія до суду не зверталася.

    2. Що робити далі? Наскільки правомірним є лист-претензія?

    Перш за все потрібно проаналізувати Ваш договір зі страховою компанією.

    Франшиза страхування — це сума збитків, що не покривається компанією в разі настання страхової події, тобто клієнт відшкодовує втрати власним коштом. Її розмір визначається в умовах програм і пакетів та фіксується в договорах страхування транспортного засобу.

    Тому, якщо у Вашому договорі страхування була встановлна франшиза 3200 грн - вимоги страхової компанії є правомірними.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    33.8%

    Доброго дня!

    Відповідно до п.п.33.1.4 п.33.1 ст.33 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» у разі настання дорожньо-транспортної пригоди, яка може бути підставою для здійснення страхового відшкодування (регламентної виплати), водій транспортного засобу, причетний до такої пригоди, зобов’язаний невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів з дня настання дорожньо-транспортної пригоди, письмово надати страховику, з яким укладено договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності (у випадках, передбачених статтею 41 цього Закону, – МТСБУ), повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також відомості про місцезнаходження свого транспортного засобу та пошкодженого майна, контактний телефон та свою адресу. Якщо водій транспортного засобу з поважних причин не мав змоги виконати зазначений обов’язок, він має підтвердити це документально.

    Постанова ВСУ № 6-1009цс15 від 24.02.2016 року

    Позов страхової за добровільним страхуванням, яка вже сплатила відшкодування потерпілому, а страхова винної особи (за обов’язковим страхуванням) – відшкодувала першій страховій меншу суму.

    За змістом статті 1194 ЦК України в системному зв’язку зі статтею 993 цього Кодексу та статтею 27 Закону № 85/96-ВР можна дійти висновку про те, що до страховика, який виплатив страхове відшкодування за договором майнового страхування, переходить право вимоги до особи, відповідальної за завдані збитки у разі недостатності страхової виплати (страхового відшкодування) для повного відшкодування завданої нею шкоди в межах різниці між фактичним розміром шкоди і страховою виплатою (страховим відшкодуванням).

    Страховик може реалізувати право регресу виключно після виплати ним страхового відшкодування потерпілій у ДТП особі й тільки в межах цього відшкодування. Страхова компанія має право стягнути з особи суму виплаченого страхового відшкодування у разі, якщо цю особу було визнано винною у встановленому законом порядку — судом (ст. 993, 1191 Цивільного кодексу України).

    Щодо подання страховою компанією позову до суду, то інформацію можете перевірити за посиланнями:

    https://opendatabot.ua/open/court

    https://court.gov.ua/fair/

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України