Задайте питання юристу

840 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 15 червня 2024, питання №112561 340₴

Питання щодо оновлення даних

Вітаю!
В 2023 р. проходив ВЛК та тоді ж отримав тимчасове посвідчення військовозобов'язаного в ТЦК із статусом "обмежено придатний".
Зараз, з вступом у силу нового закону про мобілізацію, намагався оновити дані в додатку "Резерв+" та в ЦНАПі.
В першому випадку в мене світиться статус "Уточнюється", а в ЦНАП отримав витяг, в якому заповнені лише мої контактні та паспортні дані. Всі "військові" поля ("статус військового обліку", "вид військового обліку", "звання", дані про ТЦК, в якому стою на обліку тощо) пусті. Після цього в ЦНАП мені сказали "йдіть, розбирайтесь в ТЦК, можливо вони не внесли ваші дані в Оберіг". При цьому, як і писав вище, маю тимчасове посвідчення військовозобов'язаного на руках.

Питання в наступному: Чи виконав я вже норму нового законодавства про оновлення даних? Або для цього мені обов'язково потрібно з'явитись у ТЦК до 16 липня?

Відповіді юристів (4)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Микита!

    Питання в наступному: Чи виконав я вже норму нового законодавства про оновлення даних? Або для цього мені обов'язково потрібно з'явитись у ТЦК до 16 липня?

    Звичайно Ви виконали умови щодо оновлення даних. Не Ваша проблема, що у реєстр не внесена відповідна інформація.

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Якщо у ТЦК будуть додаткові питання до Вас, то останній повинен вручити або надіслати поштою повістку на уточнення даних.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Чи виконав я вже норму нового законодавства про оновлення даних?

    Так, Ви виконали вимоги про оновлення даних.

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України:
    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
    Або для цього мені обов'язково потрібно з'явитись у ТЦК до 16 липня?

    Ні, такого обов'язку у Вас немає.

    Проте, 4 травня набув чинності Закон 3621-IX про повторний медичний огляд обмежено придатних https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень даного Закону:

    2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    Вже відбулися зміни до Наказу МОУ 402, в якому обмежену придатність виключили з постанов ВЛК. Вже розпочався переогляд на підтвердження придатності до служби тих людей, які були визнані обмежено придатними. Порядок оповіщення військовозобов’язаних (резервістів) та їх прибуття до ТЦК передбачений постановою КМУ № 560.

    Так як Вас визнали обмежно придатним - Ви підлягаєте переогляду, проте зробити це можна протягом 9 місяців.

    Щоб після ВЛК Вас не мобілізували - Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” або якщо ВЛК визнає Вас непридатним до військової служби із виключенням з військового обліку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Отримавши Витяг з ЦНАП Ви виконали норму закону щодо оновлення.

    Військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у разі (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.

    Проте якщо між даними у паперових військово-облікових документах та електронному реєстрі "Оберіг" є невідповідності, то військовозобовʼязаний має звернутися до ТЦК чи інших уповноважених органів для уточнення цієї інформації.

    Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів «Оберіг».

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Ви уточнили у ЦНАПі адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти)? Якщо так - Ви виконали свій обов'язок. Те, що у Реєстрі недостатньо інформації про Вас - не Ваша провина, а справа ТЦК та СП.

    Акцентую, що відповідно до статті 3 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» (далі – Закон) основними засадами ведення Реєстру, зокрема, є повнота та актуалізація відомостей Реєстру про призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Згідно з частинами восьмою та дев’ятою статті 5 Закону органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи Служби зовнішньої розвідки України тощо. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.

    Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною (частина третя статті 14 Закону).

    Згідно з частиною першою статті 34 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» персонально-якісний облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів передбачає облік відомостей (персональних та службових даних) стосовно призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які узагальнюються в облікових документах та вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Ведення персонально-якісного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів покладається на відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки.

    Відповідно до пункту 17-1 частини першої статті 7 Закону відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку, належать до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Згідно зі статтею 6 Закону до Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Особам, які працюють з базами даних Реєстру, заборонено вимагати, обробляти та використовувати будь-яку інформацію, не передбачену законодавством.

    Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Звертаю увагу, що згідно зі статтею 15 Закону особи, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України