Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 18 червня 2024, питання №112860 500₴

Людина знаходиться за кордоном.Які наслідки неоновлення даних?

Доброго дня.Таке питання: знаходжуся за кордоном.Звільнився із ЗСУ в 2019р.Маю 3 гр.інвалідності, безстроково,обмежено придатний. ,,Резерв+" не є безпечним та надійним,тому оновлювати дані не збираюся.В ТЦК є документи про інвалідність та обмежену придатність.Чи звільняється третя група від ВЛК,чи буде штраф? Якщо взагалі не оновлювати дані,який штраф?Якщо штраф оплатити,які подальші дії ТЦК(будуть ще штрафи чи ні?)Як дізнатися,що є штраф? Скільки їх буде далі?Чув що якщо обновити дані,буде тільки гірше.

Відповіді юристів (4)

    Богун Сергій Павлович
    25%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» від 21 березня 2024 року № 3621-IX Громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    Інвалідність для вищенаведеного не завада.

    Відповідальність наступна:

    "Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";

    3) Стаття 258 пу:

    "Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику".

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Відповідно до статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Цією конституційною нормою встановлено заборону саме «подвійного», а не «повторного» притягнення до відповідальності. Застосування зазначеного конституційного положення не залежить від того, за яким рішенням особу було притягнуто до відповідальності раніше.Тобто Вас можуть притягти за «повторне» порушення законодавства про військовий облік чи мобілізацію. Це по два штрафи за кожну із статей КУпАП.
    Айвазян Юрій Климентійович
    25%

    Доброго дня!

    Чи звільняється третя група від ВЛК,чи буде штраф?

    На жаль, інвалідність не звільняє Вас від проходження ВЛК, оскільки Ви є військовозобов'язанним.

    Штраф буде, якщо Ви не з'явитесь за повісткою на проходження ВЛК.

    Відповідно до Закону України № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист», який набрав чинності 04.05.2024 року:

    ІІ. Прикінцеві та перехідні положення

    «2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби».

    Якщо взагалі не оновлювати дані,який штраф?

    Якщо взагалі не оновлювати дані, то можливий штраф за статтею 210 КУпАП за порушення правил військового обліку. Сума штрафу станом на сьогодня становить від 17000 грн. до 25500 грн.

    Якщо штраф оплатити,які подальші дії ТЦК(будуть ще штрафи чи ні?)

    За порушення правил військового вже не будуть штрафувати. За неявку по повістці штраф можливий кожного разу, коли не з'являєтесь без поважної причини. Згідно нового законодавства повістка може бути направлена рекомендованим листом на адресу Вашого місця реєстрації в Україні.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Як дізнатися,що є штраф? Скільки їх буде далі?Чув що якщо обновити дані,буде тільки гірше.

    Далі можливі штрафи за неявкою по повістці або на уточнення даних, або на проходження ВЛК.

    Щодо оновлення даних, то в принципі не бачу великої різниці, оскільки повістка може бути надіслана Вам, як через електроний кабінет, так і рекомендованим листом.

    Про штраф Ви можете дізнатись в Дії або в реєстрі виконавчих проваджень.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    25%

    Доброго дня, доповідаю на ваші запитання.

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також штраф можуть накласти лише у вашій присутності протягом двох місяців або якщо вас належним чином було повідомлено про час дату розгляду справи. Після поновлення даних, ви зазначите свої актуальні дані. Тому це тільки ускладнить оскарження.

    Дані можно оновити через консульство України, якщо ви не хочете, через додаток.

    Чи звільняється третя група від ВЛК,чи буде штраф?

    Третя група не звільняє від ВЛК, ви не будете направлені на ВЛК, якщо подасте заяву на відстрочку. Це передбачено пунктом 63 постанови 560.

    Ви маєте право на відстрочку відповідно до ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12

    Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара тцк про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів

    Довідка МСЕК+ акт огляду

    Пенсійне посвідчення або посвідчення інваліда

    Військовий квиток

    Заяву пишіть у двох екземплярах щоб на одному поставили штамп про її прийняття, і вона залишилась доказом її подачі.

    Пунктом 63 Пастанови 560 передбачено у разі подачі заяви на відстрочку на ВЛК не мають право направляти. Тому при вступі, одразу подавайте заяву.

    Якщо взагалі не оновлювати дані, який штраф?

    Загрожують штрафом від 17 до 25 тисяч гривень. Це передбачено ст 210 адміністративного кодексу України.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

    Якщо штраф оплатити,які подальші дії ТЦК(будуть ще штрафи чи ні?)

    За одне право порушення, можуть накласти лише один штраф. Тобто за не поновлення даних, ви можете отримати штраф лише раз.

    Стаття 61.Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення

    Як дізнатися,що є штраф?

    У додатку дія, або у реєстрі виконавчих проваджень.

    Скільки їх буде далі?

    Один, штраф. Якщо поновите , то за кожну неявку по повісці , яку будуть вам надсилати на зазначені ваші актуальні контакти.

    Чув що якщо обновити дані,буде тільки гірше.

    На це питання можна відповісти тільки з часом, практика покаже.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю Вас.

    Доброго дня.Таке питання: знаходжуся за кордоном.Звільнився із ЗСУ в 2019р.Маю 3 гр.інвалідності, безстроково,обмежено придатний. ,,Резерв+" не є безпечним та надійним,тому оновлювати дані не збираюся.В ТЦК є документи про інвалідність та обмежену придатність.Чи звільняється третя група від ВЛК,чи буде штраф? Якщо взагалі не оновлювати дані,який штраф?Якщо штраф оплатити,які подальші дії ТЦК(будуть ще штрафи чи ні?)Як дізнатися,що є штраф? Скільки їх буде далі?Чув що якщо обновити дані,буде тільки гірше.

    Якщо особа і далі продовжує перебувати на обліку, на неї поширюються вимоги мобілізаційного законодавства, зокрема щодо проходження медичного огляду один раз на 5 років. Дані я все таки радив би уточнити, для цього не обов'язково скачувати Резерв +.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо звернути увагу, навіть надається можливість актуалізації даних за допомогою офіційного номеру телефону, який зазначений на офіційному сайті ТЦК та СП. Цікаво, що влада вважає офіційними сайтами центрів комплектування? Мабуть, їх сторінки у ФБ, адже інших просто немає.

    Тим не менше, аби спокійно жити, радив би Вам подумати над питанням ставання на військовий облік в консульстві. Так Ви позбудетеся взагалі будь-яких приводів для можливих маніпуляцій щодо себе. Але консульства повідомляють, що вони фактично здійснюють постановку на військовий облік тільки тих, хто звертається для постановки на тимчасовий консульський облік добровільно та має підстави на взяття на військовий облік.

    Блокування рахунків не передбачено чинним законодавством як міра можливого покарання для так званих "ухилянтів". Пояснюю, що може бути за законодавством, яке набирає чинності з 18 травня.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Загалом недолік для влади нового Закону в тому, що якщо людина тупо сидить вдома, за кордоном, її не так просто дістати. Штрафи - то таке питання. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України