Задайте питання юристу

859 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 24 червня 2024, питання №113283 340₴

Перебуваю за кордоном, а в Резерві+ статуси - Не на обліку, Потребує уточнення

Доброго дня, в мене така ситуація:
В 2003 році знявся з обліку в РВК в зв'язку із зміною місця проживання, але у новому РВК на облік не став, в тимчасовому посвідченні є відмітка "Знятий".
Зараз проживаю за кордоном, тут стою на тимчасовому консульському обліку.
19 травня оновив дані через Резерв+, вказав закордонну адресу, отримав статус “Уточнюється”, а з 18.06 - “Потребує уточнення”, “не на обліку”. Та з'явилось повідомлення - “Інформація в реєстрі Оберіг неповна. Будь ласка, зверніться в ТЦК за місцем реєстрації або постійного проживання для уточнення даних”. QR-коду немає. В підтримку не писав поки що.
Питання:
Чи вважається зараз, що я вже оновив дані згідно закону від 18.05.24, чи поки статус “Потребує уточнення”, дані вважаються неоновленими?
І як все-таки пройти процедуру уточнення даних, якщо я за кордоном?
Чи це означає, що мені потрібно по-новому стати на облік в ТЦК? Читав, що вийшла нова постанова кабміну про зміни щодо військового обліку за кордоном, але можливість дистанційно стати на облік там чітко передбачена тільки для тих, хто знявся власне для виїзду за кордон на ПМП.

Загалом: чим мені загрожує ця ситуація, окрім неможливості отримання консульських послуг? Штраф за порушення правил військового обліку? Покарання за ухилення від військового обліку?
І як краще зараз діяти - пробувати чогось добитись через підтримку/дзвінки-листи в ТЦК, чи очікувати ініціативи від них?

Будь ласка, порадьте, як правильно діяти і що робити.

Відповіді юристів (5)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%

    Доброго дня, Ігоре!

    Чи вважається зараз, що я вже оновив дані згідно закону від 18.05.24, чи поки статус “Потребує уточнення”, дані вважаються неоновленими?

    Так, Ви виконали обов'язок щодо уточнення даних, який покладено на Вас законом, незважаючи на те, що у реєстрі ""Оберіг" неповні дані.

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)".

    І як все-таки пройти процедуру уточнення даних, якщо я за кордоном? Чи це означає, що мені потрібно по-новому стати на облік в ТЦК? Читав, що вийшла нова постанова кабміну про зміни щодо військового обліку за кордоном, але можливість дистанційно стати на облік там чітко передбачена тільки для тих, хто знявся власне для виїзду за кордон на ПМП.

    Ви повинні були стати на військовий облік у військомматі за новим місцем проживання ще 2003 році, коли переїхали.

    Відповідно до Постанови КМУ №675 стати на військовий облік у консульстві можливо тільки для тих, хто був знятий у зв'язку із виїздом на ПМП.

    Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, 3 військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ"

    .Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон".

    Загалом: чим мені загрожує ця ситуація, окрім неможливості отримання консульських послуг? Штраф за порушення правил військового обліку? Покарання за ухилення від військового обліку?І як краще зараз діяти - пробувати чогось добитись через підтримку/дзвінки-листи в ТЦК, чи очікувати ініціативи від них?

    Так, можливий адмінистративний штраф за порушення правил військового обліку на суму від 17000 грн до 25500 грн за статтею 210 КУпАП. Кримінальна відповідальність Вам може загрожувати тільки у разі ухилення від мобілізації.

    Через підпримку Ви, навряд чи, зможете щось вирішити, оскільки Вам потрібно стати на облік В ТЦК.

    Щодо ініціативи від ТЦК у даному випадку, то остання, може бути виражена лише у направленні Вам повістки у майбутньому через Резерв+, або рекомендованим листом за адресою Вашого місця реєстрації в Україні.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    29. У повістці зазначаються:

    прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) і дата народження громадянина, якому адресована повістка;

    найменування районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ, що видав повістку;

    мета виклику до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;

    місце, день і час явки за викликом;

    підпис (кваліфікований електронний підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку, дата підпису;

    реєстраційний номер повістки;

    роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки.

    Крім того, тією ж Постановою передбачено наступне:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    Щодо поважних причин неявки за повісткою, то вищезгадана Постанова зазначає, що:

    "23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру,

    хвороба громадянина,

    воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка)".

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Доброго дня!

    Чи вважається зараз, що я вже оновив дані згідно закону від 18.05.24, чи поки статус “Потребує уточнення”, дані вважаються неоновленими?

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Якщо статус через Реєстр+ у Вас статус "потребує уточнення" то вважається, що дані Ви не уточнили.
    І як все-таки пройти процедуру уточнення даних, якщо я за кордоном?

    У разі перебування за кордоном уточнити дані можете шляхом:

    • повідомлення на офіційну електронну адресу або
    • на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Тобто, якщо Ви не перебуваєте на військовому обліку - уточнити дані Ви можете лише через застосунок. Якщо не виходить - тоді лише за особистої явки до ТЦК

    Чи це означає, що мені потрібно по-новому стати на облік в ТЦК? Читав, що вийшла нова постанова кабміну про зміни щодо військового обліку за кордоном, але можливість дистанційно стати на облік там чітко передбачена тільки для тих, хто знявся власне для виїзду за кордон на ПМП.

    Так, Вам потрібно знову стати на військовий облік.

    Згідно постанови КМУ 563 з 18 травня громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані ПРОТЯГОМ 30 ДНІВ з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 стати на військовий облік шляхом особистого прибуття до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за їх вибором.

    Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Загалом: чим мені загрожує ця ситуація, окрім неможливості отримання консульських послуг? Штраф за порушення правил військового обліку? Покарання за ухилення від військового обліку?І як краще зараз діяти - пробувати чогось добитись через підтримку/дзвінки-листи в ТЦК, чи очікувати ініціативи від них?

    Загалом, Вам загрожує адміністративна відповідальність за статтею 210 КУпАП (штраф) та відмова у консульських послугах.

    Проте, притягнути до адміністративної відповідальності можуть лише після того, як Ви особисто звернетесь в ТЦК.

    Адже, притягнути Вас до відповідальності може ТЦК в якому Ви стоїте на військовому обліку.

    Листи/дзвінки не мають сенсу, адже потрібно звертатись до ТЦК, де Ви повинні перебувати на обліку, всі інші ТЦК Вас проігнорують.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю Вас.

    Чи вважається зараз, що я вже оновив дані згідно закону від 18.05.24, чи поки статус “Потребує уточнення”, дані вважаються неоновленими?

    На мою точку зору - ні.

    І як все-таки пройти процедуру уточнення даних, якщо я за кордоном?

    Я б радив підготувати відповідного листа із персональними даними, підписати його ЕКП та направити на електронну пошту ТЦК та СП.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо звернути увагу, навіть надається можливість актуалізації даних за допомогою офіційного номеру телефону, який зазначений на офіційному сайті ТЦК та СП. Цікаво, що влада вважає офіційними сайтами центрів комплектування? Мабуть, їх сторінки у ФБ, адже інших просто немає.

    Тим не менше, аби спокійно жити, радив би Вам подумати над питанням ставання на військовий облік в консульстві. Так Ви позбудетеся взагалі будь-яких приводів для можливих маніпуляцій щодо себе. Але консульства повідомляють, що вони фактично здійснюють постановку на військовий облік тільки тих, хто звертається для постановки на тимчасовий консульський облік добровільно та має підстави на взяття на військовий облік.

    Чи це означає, що мені потрібно по-новому стати на облік в ТЦК? Читав, що вийшла нова постанова кабміну про зміни щодо військового обліку за кордоном, але можливість дистанційно стати на облік там чітко передбачена тільки для тих, хто знявся власне для виїзду за кордон на ПМП.

    Політика влади в цьому питання однозначна. Звертаю увагу на постанову КМУ від 07.06.2024 № 675 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560". Вона передбачає, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Загалом: чим мені загрожує ця ситуація, окрім неможливості отримання консульських послуг? Штраф за порушення правил військового обліку? Покарання за ухилення від військового обліку?

    Пояснюю, що може бути за законодавством, яке набрало чинності з 18 травня.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    І як краще зараз діяти - пробувати чогось добитись через підтримку/дзвінки-листи в ТЦК, чи очікувати ініціативи від них?

    Направити інформацію з уточненими даними до ТЦК та СП електронною поштою. Це моя суб'єктивна точка зору.

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович
    20%

    Доброго дня, надаю відповіді на ваші запитання:

    Чи вважається зараз, що я вже оновив дані згідно закону від 18.05.24, чи поки статус “Потребує уточнення”, дані вважаються неоновленими?

    Ваші, дані не є оновленими тк, як підлягають уточненню.

    І як все-таки пройти процедуру уточнення даних, якщо я за кордоном?

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).Чи це означає, що мені потрібно по-новому стати на облік в ТЦК? Читав, що вийшла нова постанова кабміну про зміни щодо військового обліку за кордоном, але можливість дистанційно стати на облік там чітко передбачена тільки для тих, хто знявся власне для виїзду за кордон на ПМП.

    «Щодо тих, хто проживає за кордоном та оновив дані електронною поштою, ще алгоритму немає. Чи будуть їх викликати до ТЦК та СП, невідомо. Логічно, що якщо хлопець вкаже іноземну реєстрацію, туди надсилати повістки точно не будуть та за Постановою №560 такого порядку не передбачено. Електронною поштою також не передбачено надіслання повісток», – пояснила адвокатка.

    Також, механізму повернення чоловіків в Україну також немає та не буде.

    Загалом: чим мені загрожує ця ситуація, окрім неможливості отримання консульських послуг? Штраф за порушення правил військового обліку? Покарання за ухилення від військового обліку?І як краще зараз діяти - пробувати чогось добитись через підтримку/дзвінки-листи в ТЦК, чи очікувати ініціативи від них?

    Так, на вас можуть накласти штраф за порушення правил військового обліку. Тому раджу, його не сплачувати а оскаржувати.

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Богун Сергій Павлович
    20%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Норму закону Вами було виконано.

    Як наслідок жодних адміністративних заходів до Вас застосовано не буде.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA