Задайте питання юристу

842 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 червня 2024, питання №113725 340₴

Мобілізаційне розпорядження. Бронювання.

Доброго дня. Звільнився в запас зі строкової служби, у травні отримав повістку та мобілізаційне розпорядження на літо 2025-го року. Питання:
Чи законно тцк виписали мені такі документи?
Чи можливо було від них відмовитися на законних підставах?
Які були б наслідки моєї відмови підписувати моб. розпорядження та повістку?
Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?
Чи анулює це бронювання по роботі підписане мною моб. розпорядження?
Вкажіть будь ласка посилання на норми законодавства , що прямо вказують на вирішення цих питань.

Відповіді юристів (6)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, надаю відповіді на ваші запитання:

    Чи законно тцк виписали мені такі документи?

    Так це не заборонено!

    Чи можливо було від них відмовитися на законних підставах?

    Які були б наслідки моєї відмови підписувати моб. розпорядження та повістку?

    Так ви мали право відмовитись, але у вашому випадку законих підстав не бачу, уразі відмови на вас можуть накласти штраф. Або взагалі передати справу до поліції, з приводу ухилення від моіблізації.

    Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?

    Так у разі наявності броні, або підстав для відстрочки ви можете уникнути мобілізації.

    Підстави для відстрочки:Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
      • визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6–12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
      • жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки- вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
      • жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
      • усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
      • зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
      • опікун особи, визнаної судом недієздатною;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи;
      • які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю ІІІ групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю ІІІ групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
      • які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
      • члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або ІІ групи;
      • жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”;
      • керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
      • народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
      • судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;
      • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;
      • Голова та інші члени Рахункової палати;
      • працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;
      • дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;
      • державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно- правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
      • інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.
    2. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
      • Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3–15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.
    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
    • здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;
    • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно- технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
    • військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
    • працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
    • осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
    • члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року).

    Чи анулює це бронювання по роботі підписане мною моб. розпорядження?

    Атоматично не анулює, вам треба буде відвідати ТЦК, до дати зазначену у розпоряджені і подати заяву на відстрочку або витяг про бронювання

    Вкажіть будь ласка посилання на норми законодавства , що прямо вказують на вирішення цих питань.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Чи законно тцк виписали мені такі документи?

    Так, законно.

    Чи можливо було від них відмовитися на законних підставах?

    Так як мобілізаційне розпорядження виписане на дату коли у Вас закінчується право на відстрочку у зв'язку із звільненням зі строкової служби, то відмова від повістки мала б негативні наслідки.

    Які були б наслідки моєї відмови підписувати моб. розпорядження та повістку?

    Вас могли б спробувати притягнути до кримінальної відповідальності за ухилення від мобілізації.

    Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?

    Так.

    Проте, якщо у Вас дефіцтна ВОС - Вас не забронюють https://biz.ligazakon.net/news/219432_u-genshtab-n...

    Також можуть бути проблеми із відстрочкою, якщо Вас зарахували в оперативний резерв.

    Чи анулює це бронювання по роботі підписане мною моб. розпорядження?

    Згідно пункту 1 частини 1 статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані, які заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ ЗАРАХОВАНІ В РЕЗЕРВ, ВИ НЕ ПІДЛЯГАЄТЕ БРОНЮВАННЯ.

    ВАС ЗАРАХУВАЛИ ДО ВІЙСЬКОВОГО РЕЗЕРВА, АЛЕ НЕ МАЮТЬ ПРАВО МОБІЛІЗУВАТИ ВАС НА ПРОТЯЗІ 12 МІСЯЦІВ.

    ЗАРАЗ ОСОБЛИВИЙ ПРАВОВИЙ РЕЖИМ .

    ххх

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#top

    Глава IЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    9. Громадяни України можуть проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України або інших військових формувань. Порядок відбору та прийняття на службу у військовому резерві, строки, умови та порядок її проходження, а також підстави та порядок звільнення із служби визначаються цим Законом, відповідними положеннями про проходження громадянами України служби у військовому резерві, що затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами.

    Глава VПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ У ВІЙСЬКОВОМУ РЕЗЕРВІ. ВИКОНАННЯ ВІЙСЬКОВОГО ОБОВ'ЯЗКУ В ЗАПАСІ

    Стаття 26-1. Проходження служби у військовому резерві

    1. Громадяни України (крім тих, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації) в добровільному порядку можуть бути прийняті на службу у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань. Для цього вони мають пройти професійно-психологічний відбір, за станом здоров’я бути придатними до служби у військовому резерві та відповідати встановленим вимогам проходження служби у військовому резерві.

    Стаття 26-2. Проходження служби у військовому резерві в особливий період

    1. В особливий період на службу у військовому оперативному резерві в обов’язковому порядку зараховуються особи, звільнені з військової служби, які за своїми професійно-психологічними характеристиками і станом здоров’я придатні до служби у військовому резерві та відповідають встановленим вимогам проходження служби у військовому резерві.

    Глава XIIПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

    7-1. Установити, що під час проведення загальної мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 65/2022 "Про загальну мобілізацію", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX, та дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, військовослужбовці строкової військової служби, строк військової служби яких, встановлений частиною першою статті 23 цього Закону, закінчився під час дії воєнного стану та військову службу яких продовжено понад встановлені строки відповідно до частини дев’ятої статті 23 цього Закону, як виняток з положень частини дев’ятої статті 23 цього Закону звільняються з військової служби в запас у строки, визначені Указом Президента України. Такі особи не можуть бути призвані на військову службу під час мобілізації протягом дванадцяти місяців з дня звільнення з військової служби в запас, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.

    ххх

    Указом Президента Українивід 29 жовтня 2012 року N 618/2012

    ПОЛОЖЕННЯ

    про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України

    Особливості проходження служби у військовому резерві під час особливого періоду

    120-1. Під час особливого періоду особи, звільнені з військової служби, які за своїми професійно-психологічними характеристиками і станом здоров'я придатні до служби у військовому резерві та відповідають встановленим вимогам її проходження, в обов'язковому порядку зараховуються до військового оперативного резерву.

    120-2. Призов резервістів військового оперативного резерву на військову службу здійснюється у випадках та порядку, визначених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    120-4. Під час особливого періоду особи, звільнені з військової служби, зараховуються до військового оперативного резерву наказами командирів (начальників) військових частин (установ). У наказі вказуються посада, на яку призначений резервіст, та територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, у якому він буде перебувати на військовому обліку. Зазначений наказ доводиться до резервіста під особистий підпис у день звільнення.

    12-5. Резервіст військового оперативного резерву зобов'язаний:

    ознайомитися з наказом командира (начальника) військової частини (установи) про зарахування до військового оперативного резерву під особистий підпис;

    прибути у п'ятиденний строк після звільнення в запас до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання для взяття на військовий облік;

    під час вибуття з військової частини (установи) та під час взяття на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки уточнити порядок своїх дій на випадок призову на військову службу;

    зберігати після звільнення і до кінця особливого періоду військову форму одягу, якою він був забезпечений Міністерством оборони України, та в разі призову на військову службу мати її із собою під час прибуття до військової частини (установи);

    у разі зміни місця проживання, порядку оповіщення, сімейного стану, стану здоров'я, адреси місця проживання, освіти, місця роботи, посади або номера телефону повідомити про це відповідному командиру (начальнику) військової частини (установи) та керівнику територіального центру комплектування та соціальної підтримки в семиденний строк;

    з'явитися у разі оповіщення командиром (начальником) військової частини (установи) або керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки про його призов на військову службу до військової частини або на збірний пункт територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманій повістці (повідомленні);

    ххх

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    ххх

    У мирний та воєнний час бронюють військовозобов’язаних (ст. 24 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII; далі — Закон про мобілізацію).

    Військовозобов’язаний і резервіст категорії не рівнозначні. Порівняйте визначення:

    • військовозобов’язані — особи, які перебувають у запасі для комплектування ЗСУ та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
    • резервісти — особи, які проходять службу у військовому резерві ЗСУ, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.

    На період мобілізації та на воєнний час резервістів не бронюють (ст. 25 Закону про мобілізацію).

    Про те, що проходите Ви службу у військовому резерві, підкажуть відмітки у розділі Службові відмітки військового квитка.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Андрію!

    Чи законно тцк виписали мені такі документи?

    Так. Законодавство не обмежує строків, у які ТЦК має право видавати мобілізаційне розпорядження.

    Чи можливо було від них відмовитися на законних підставах?

    Ні, це було неможливо. За відмову від мобілізаційного розпорядження передбачена відповідальність за статтею 336 ККУ.

    Які були б наслідки моєї відмови підписувати моб. розпорядження та повістку?

    Відповів Вам на це питання вище.

    Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?

    Оскільки Ви перебуваєте в ОР-1, то можуть виникнути проблеми, як з бронюванням так і з отриманням відстрочки у зв'язку з останнім, оскільки бронювання передбачено для військовозобов'язаних осіб. Ви ж станом на зараз є резервістом оперативного резерву першої черги.

    Стаття 39-1 ЗУ "Про ВО та ВС". Призов на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період:

    8. Призову на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період не підлягають також громадяни України, визначені абзацами четвертим - дванадцятим частини першої та частиною другою статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Крім цього Ви, скорше за все маєте дефіцитну ВОС.

    Генеральний штаб ЗСУ у листі від 20.04.2023 р. № 300/1/С/3886 навів перелік дефіцитних для Збройних Сил України військово-облікових спеціальностей військовозобов'язаних, за наявності яких вони не підлягають бронюванню.

    Так , заборонено бронювання військовозобов'язаних працівників з числа осіб рядового, сержантського та старшинського складу, що мають такі військово-облікові спеціальності: 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 106, 107, 108, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Чи законно тцк виписали мені такі документи?

    Так, це було цілком законно, адже строки вручення МР чинним законодавством не передбачено.

    Але тут не потрібно нічого вигадувати. Якщо видають мобілізаційні розпорядження через 1 рік, нехай видають, загалом це законно і сенсу оскаржувати немає. Не буде через 1 рік мобілізації - не потрібно буде з'являтися, бо в тому не буде жодної потреби. Буде мобілізація, але буде відстрочка - треба буде повідомити ТЦК та СП про наявність такої та отримати відстрочку від мобілізації.

    Чи можливо було від них відмовитися на законних підставах?

    Ні, не було в тому жодного сенсу.

    Які були б наслідки моєї відмови підписувати моб. розпорядження та повістку?

    ТЦК могли б оформити матеріали та передати до правоохоронних органів для початку кримінального провадження за статтею 336 КК України.

    Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?

    На даний момент - це певна проблема.

    Відповідно до чинного законодавства, призову на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період не підлягають також громадяни України, визначені абзацами четвертим - дванадцятим частини першої та частиною другою статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (стаття 39-1 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу").

    Натомість бронювання належить до пункту першого частини першої статті 23 Закону України "Про МПтаМ".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;

    Чи анулює це бронювання по роботі підписане мною моб. розпорядження?

    Не анулює, але можливо Вам надано буде відстрочку від мобілізації.

    Вкажіть будь ласка посилання на норми законодавства , що прямо вказують на вирішення цих питань.

    Вказав посилання на нормативні акти. Головне проблема в тому, що Ви є резервістом, а з резервістами є певні проблеми у оформленні відстрочку. Можливо, але все таки ТЦК не в курсі цього.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, пане АНДРІЙ!

    1. На жаль усім виписують такі моброзпорядження. Сила їх така сама як і у моброзпоряджень на випадок війни, які вицвітали у військово-облікових документах наших батьків і дідусів.

    Тобто формально це незаконні документи, адже перед мобілізацією має бути пройдена ВЛК.

    Формально таке моброзпорядження можна розглядати за правовим значенням як повістку на явку до ТЦК на відповідну дату.

    2. Чи надає законодавство можливість мені за цей час оформити бронювання від мобілізації по роботі при тому що мною вже підписане мобілізаційне розпорядження?

    Так, Ви можете оформити відстрочку від мобілізації за цей час. Адже як я зазначив вище, це не мобілізаційне розпорядження, а абсолютно нікчемний і не передбачений законодавством шмат паперу. Фактично рудимент радянської обліково-мобілізаційної системи, яку з себе ніяк не можуть виколотити ТЦК та СП.

    3. Чи анулює це бронювання по роботі підписане мною моб. розпорядження?

    Ні. Але врахуйте, що бронювання на роботі саме по собі не дає права на відстрчоку.

    Вам треба подати заяву до ТЦК за формою, встановленою постанові КМУ № 560 від 16.05.2024 р.

    Бронювання є підставою для вістрочки за пунктом (абзацом) 1 частини першої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    {Пункт 69 Порядку № 560).

    Відповідно до пункту 1 частини першої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку

    Перелік необхідних документів:

    клопотання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації щодо оформлення відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаних, які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та витяг із наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаних.

    Сенсу обговорювати чи могли відмовитись, а так само чи могли не ставати на військовий облік після демобілізації, чи можуть оштрафувати - сенсу обговорювати не бачу, адже вільний розсуд посадовців ТЦК в сучасних умовах демократури досить великий, і спрогнозувати яким чином та чи інша посадова особа ТЦК буде зловживати своїм становищем і посадовими повноваженнями - досить складно. Як і надати теоретичні варіанти реагування. Кожна ситуація індивідуальна. Як і перспективи оскарження.

    Копію заяви на відстрочку за Вашою підставою додаю.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України