Задайте питання юристу

842 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 червня 2024, питання №113759 350₴

Вимагають невказані в постановах документи для відстрочки по п. 13

Моя мати інвалід 2 групи. Я єдиний син. Нікого більше немає. Намагаюсь оформити відстрочку по пункту 13. В ТЦК відмовляються приймати документи, які вказані в постанові КМУ 675 від 7.06.24 для отримання акту догляду по пункту 13, аргументуючи тим, що по закону йде Утримання і для цього треба щоб було встановлено факт того, що я здійснюю утримання. Для цього вони просять принести документи з податкової про доходи мої та матері.

Також постійно наполягають на тому, що я маю йти по постійному догляді (п.9) і для цього вимагають довідку ЛКК, яку отримати неможливо. Що робити? Як діяти? На документи, відправлені поштою, не відповідають. Відмову для вирішення питання через суд не дають. Документи не приймають.

Відповіді юристів (9)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Романе!

    Також постійно наполягають на тому, що я маю йти по постійному догляді (п.9) і для цього вимагають довідку ЛКК, яку отримати неможливо.

    На якій підставі наполягають, що Ви повинні йти по догляду, якщо Ваша матір має інвалідність ІІ групи?

    по закону йде Утримання і для цього треба щоб було встановлено факт того, що я здійснюю утримання. Для цього вони просять принести документи з податкової про доходи мої та матері.

    Це неправомірна вимога. Жоден нормативно-правовий акт не зобов'язує Вас доводити ТЦК факт утримання. Як також не містись вимог щодо подання до ТЦК документів з податкової про Ваші доходи та доходи одного з батьків.

    Що робити? Як діяти? На документи, відправлені поштою, не відповідають. Відмову для вирішення питання через суд не дають. Документи не приймають.

    Який саме перелік документів Ви намагались подати до ТЦК?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Роман Клієнт 2 дні тому

      Від мене: Свідоцтво про народження, витяг з РАЦСу про запис батька зі слів матері відповідно до ст. 135 сімейного кодексу, військово-обліковий, рішення ВЛК, ID-карта, довідка до нього, РНОКПП.

      Від матері: Паспорт, РНОКПП, Пенсійне, довідка МСЕК про інвалідність 2 групи, заява відповідно до п.61 від матері про відсутність інших осіб.

      Також довідка від ОСББ про тих, хто проживає за адресосю і довідка про те, що третя зареєстрована особа по нашому місту проживання, її рідний брат, зараз мобілізований.

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

        Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Ви подавали ці документи разом із заявою на відстрочку (Додаток 4) чи писали іншу заяву стосовно розгляду питання щодо надання Вам акту?

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, пане РОМАН!

    Якщо переконані в своїй позиції - наполягайте на реєстрації та розгляді заяви з тими документами, що є. Ключове - детально опишіть усі додані нотаріально засвідчені копії документів у самій заяві.

    Вони не мають права відмовляти у реєстрації заяви згідно з

    Зверніться у разі відмов на гарячу лінію Міністерства оборони, попередньо попросивши особу, що відмовляє назватися (прізвище, ініціали, посада).

    "Гаряча лінія" з питань Міністерства оборони України - короткий номер 1512

    Перелік документів, зазначений в постанові КМУ № 560 від 16.05.2024 р. має не рекомендаційний, а імперативний характер. Якщо вони щось там вважають за потрібне перевіряти - хай піднімуть свої "повноваження" і перевіряють. Для цього їм надали доступ до усіх можливих баз та реєстрів України.

    У разі відмови приймати заяву за будь-яких підстав, навіть не знаю що Вам порекомендувати в умовах реалій України порадити.

    1) Надіслати документи Укрпоштою з описом вкладення та повідомленням про вручення. У супровідному листі зазначити, що посадова особа відмовилася реєструвати і приймати заяву при явці особисто.

    Скоріш за все доведеться оскаржувати бездіяльність або дії - через Запорізький окружний адміністративний суд.

    2) Звернутися до прокуратури про відкриття кримінального провадження відносно посадової особи ТЦК за статтею 426-1 Кримінального кодексу України

    Керівнику Запорізької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону Орешку Сергію Івановичу

    69063, місто Запоріжжя, вулиця Базарна, 2.

    Скоріш за все все звісно ж спустять на тормоза, бо ТЦК у нас божества - стовпи режиму і їм можна все, включаючи вбивства громадян України, потім розказуючи про те, що ознаки катувань та побиття, то приступ епілепсії у людини після вживання алкоголю.

    На жаль нічого іншого Ви зробити не можете. Як і змусити працівників ТЦК прийняти та позитивно розглянути Вашу заяву.

    Формально відмова в реєстрації та розгляді є грубим порушенням пункту 59 Порядку, затвердженого ПКМУ № 560 № 16.05.2024 р.

    ВІдповідно до пункту 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560, За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    Пункт 59 Порядку передбачає, що Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відповідно до пункту 60 Порядку, Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки.

    Рішення комісії оформляється протоколом. Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7.

    Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України.

    У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    ВІдповідно до пункту 63 Порядку, Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби. Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Хай щастить!

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м Гамбург, Німеччина)

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    Обов'язок повнолітніх дітей піклуватися про своїх непрацездатних батьків закріплено в статті 51 Конституції України.Згідно з частиною першою статті 202 Сімейного кодексу України повнолітні дочка, син зобов’язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.

    Обов`язок повнолітніх дітей утримувати батьків чинним законодавством не пов`язується з працездатністю дітей і їх можливістю надавати батькам матеріальну допомогу та виникає на підставі сукупності наступних умов:

    • походження дитини від матері, батька (кровне споріднення) або наявність між ними інших юридично значущих зв`язків (зокрема, усиновлення);
    • непрацездатність матері, батька (тобто вони є особами, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» або особами з інвалідністю);
    • потреба матері, батька в матеріальній допомозі.

    Встановлення факту перебування особи на утриманні має юридичне значення для отримання відстрочки від мобілізації.

    Факт перебування фізичної особи на утриманні, заінтересована особа має вирішити у декілька способів: по-перше, особа має право звернутися до органів та організацій за отриманням Акту про підтвердження факту перебування особи на утриманні; по-друге, подати заяву до суду про встановлення факту, що має юридичне значення.

    ВИМОГА ТЦКСП ПРО НАДАННЯ ДОВІДКИ ПРО ДОХОДИ Є НЕПРАВОМІРНОЮ, ТОМУ ЩО ЦЕ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЖОДНИМ НОРМАТИВНИМ АКТОМ.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    СТАТТЯ 19.

    Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    {Офіційне тлумачення положення частини другої статті 19 див. в Рішенні Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 }

    Карпенко Андрей Владимирович

    ТЦК та СП - це територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, які є органами військового управління. Вони покликані забезпечувати виконання законодавства з питань військового обов’язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

    ТЦКСП покликаним на виконання законів, державної політики тощо – але в жодному випадку вони не мають права нічого тлумачити, надавати роз’яснення статей Конституції України чи законів, встановлювати законність чи в будь-який інший спосіб підміняти судову чи законодавчу владу.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Моя мати інвалід 2 групи. Я єдиний син. Нікого більше немає. Намагаюсь оформити відстрочку по пункту 13. В ТЦК відмовляються приймати документи, які вказані в постанові КМУ 675 від 7.06.24 для отримання акту догляду по пункту 13, аргументуючи тим, що по закону йде Утримання і для цього треба щоб було встановлено факт того, що я здійснюю утримання. Для цього вони просять принести документи з податкової про доходи мої та матері.Також постійно наполягають на тому, що я маю йти по постійному догляді (п.9) і для цього вимагають довідку ЛКК, яку отримати неможливо. Що робити? Як діяти? На документи, відправлені поштою, не відповідають. Відмову для вирішення питання через суд не дають. Документи не приймають.

    Даний ТЦК явно порушує і так завищені вимоги законодавства, це факт.

    Чинний Закон України "Про МПтаМ" передбачає:

    "...13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одногоз батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю..."

    Нижче опишу Вам повний алгоритм дій, аби Ви розуміли, що, як і коли варто робити.

    16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", який передбачає, зокрема, перелік підтверджуючих документів для оформлення права на відстрочку по кожній підставі.

    Постанова № 560 передбачає, що:

    "… 61. Військовозобов’язані, які здійснюють догляд (постійний догляд) за особами, зазначеними у пунктах 9, 13, 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та які не мають права на призначення компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем свого перебування на військовому обліку із заявою у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, до якої додається письмова заява особи, яка потребує догляду чи постійного догляду, довільної форми із зазначенням реєстраційного номера облікової картки платника податків, про підтвердження відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані її утримувати (чоловік/дружина, працездатні діти), чи інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд.

    Районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки або його відокремлений відділ перевіряє перебування такого військовозобов’язаного на військовому обліку, родинні зв’язки військовозобов’язаної особи та особи, яка потребує догляду (постійного догляду), наявність інших зареєстрованих/задекларованих осіб за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи, яка потребує догляду, з використанням відомостей Державного електронного реєстру військовозобов’язаних України, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного державного демографічного реєстру, інших інформаційних систем, реєстрів та баз даних, у тому числі шляхом інформаційного обміну. Матеріали за результатами перевірки надсилаються керівнику виконавчого органу місцевого самоврядування за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який здійснює догляд.

    У разі виявлення невідповідності наведених у заяві військовозобов’язаного даних або непідтвердження факту встановлення здійснення ним догляду (постійного догляду) комісією заява не розглядається.

    Для встановлення факту здійснення догляду (постійного догляду) військовозобов’язаний, який здійснює догляд (постійний догляд), звертається із заявою на ім’я керівника виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання.

    Розгляд заяви здійснює комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду), рішення про утворення якої приймається керівником виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який звернувся із відповідною заявою.

    До складу комісії із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше п’яти осіб.

    За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) з урахуванням наданих районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом матеріалів складає акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) (додаток 8). Зазначений акт є одним із документів, які надаються військовозобов’язаним до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    У разі відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані утримувати осіб, зазначених у пункті 13 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, за умови наявності кількох військовозобов’язаних осіб, особа з інвалідністю I чи II групи складає заяву за формою згідно з додатком 15, де зазначає особу, яку вона обирає для здійснення свого утримання (догляду).

    По даній підставі Вам потрібно буде подати:

    для особи, яка зайнята доглядом, - документи, що підтверджують родинні зв’язки, та один із документів що підтверджує неможливість інших осіб, які не є військовозобов’язаними та які зобов’язані за законом утримувати одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, здійснювати догляд за ними: інвалідність такої особи, її потребу у постійному догляді, перебування під арештом (крім домашнього арешту), відбування покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі, документи про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) (додаток 8), у якому зазначаються відомості про відсутність інших осіб, які могли б здійснювати такий догляд;

    для особи, яка потребує догляду, - один із документів, що підтверджує інвалідність особи, яка потребує догляду: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

    Щодо порядку оформлення відстрочки, він так само чітко врегульований.

    "...63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    64. Заяви військовозобов’язаних про надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та підтвердні документи зберігаються у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки протягом п’яти років..."

    Так, до речі, зверніть увагу на таке:

    "Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, *але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України.* У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів".

    Тепер щодо алгоритму дій:

    По документам, загалом що треба готувати:

    - заява (оригінал) на ТЦК з проханням провести перевірку та направити матеріали на комісію для видачі акту.

    - письмова заява (оригінал) матері довільної форми із зазначенням реєстраційного номера облікової картки платника податків, про підтвердження відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані його утримувати (чоловік/дружина, працездатні діти), чи інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд.

    нотаріальні копії:

    - паспорту та РНОКПП сина;

    - паспорту та РНОКПП матері;

    - свідоцтва про народження сина

    - один із документів, що підтверджує інвалідність матері: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

    - оригінал Акту про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду). Загалом я вважаю, що з точки зору Закону отримувати такий АКТ, коли син один, потреби немає, але ТЦК може вважати по-іншому, на жаль. Тому отримувати його чи сперечатися з ними, вирішувати Вам. На мою точку зору, треба буде отримувати.

    На даному етапі, я б звертався до місцевої ради, чи видають вони вже такі Акти, та чи вимагають результати аналізу документів від ТЦК, адже комісія видає акт на підставі заяви військовозобов’язаного та матеріалів перевірки, надісланих ТЦК та СП. Матеріали перевірки надсилаються на підставі звернення військовозобов’язаного. Втім, на практиці деякі комісії видають акти і без цих матеріалів, що позбавляє необхідності зайвий раз звертатись до ТЦК та СП. Треба з'ясувати дане питання, а потім буде зрозуміло, куди саме варто рухатися.

    Спішити робити нотаріальні копії документів також не раджу, треба розбиратися з Актом, це очевидно.

    Щодо оформлення військово-облікового документу, то йому потрібно подавати заяву на видачу військово-обліоковго документу нової форми.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Романе!

    Ви маєте право на відстрочку. Вам потрібно спочатку звернутися в соцзахист та отримати Акт встановлення здійснення догляду.

    Вимагати документи з податкової та оформлювати відстрочку за пунктом 9 - неправомірно.

    Згідно пункту 13 частини 1 статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані, які мають одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону ЗОБОВ'ЯЗАНІ їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю І чи ІІ групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю.

    Згідно додатку 5 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період для оформлення відстрочки за пунктом 13 статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" Вам потрібно подати такі документи:

    для особи, яка зайнята доглядом,документи, що підтверджують родинні зв’язки, та один із документів що підтверджує неможливість інших осіб, які не є військовозобов’язаними та які зобов’язані за законом утримувати одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, здійснювати догляд за ними:

    для особи, яка потребує догляду, — один із документів, що підтверджує інвалідність особи, яка потребує догляду:

    • довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або
    • посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або
    • пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або
    • довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики
    Якщо коротко, Вам потрібно подати до ТЦК такі документи:

    1. Заяву про відстрочку (додаток 4 до Порядку )

    2. Ваше свідоцтво про народження

    3. Паспорт та документ про інвалідність (довідка МСЕК або пенсійне посвідчення) матері

    4. Один із документів що підтверджує неможливість інших осіб, які не є військовозобов’язаними утримувати Вашу матір (у Вашому випадку це Акт встановлення факту здійснення догляду , який можна отримати у виконкомі або соцзахисті міської ради)

    5. Заява матері довільної форми про підтвердження відсутності інших осіб, які зобов’язані її утримувати (чоловік, інші працездатні діти) та із зазначенням ІПН.

    В майбутньому відстрочку можна буде оформити через електронний кабінет військовозобов'язаного, але поки що такого функціоналу немає.

    Коли до ТЦК будете звертатись особисто - обов'язково зареєструйте заяву про відстрочку - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від чоловіка заяву: печатку/підпис та дату прийому. Він цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Якщо з самого початку заяву не реєструють - тоді відправляйте документи поштою цінним листом з описом вкладеного. Зберігайте квитанцію та опис вкладеного. Щоб у разі неправомірних дій зі сторони ТЦК у Вас були докази подачі документів про відстрочку.

    В будь-якому випадку Ви не підлягаєте мобілізації, тому в разі вручення мобілізаційного розпорядження - вимагайте Акт відмови, де вкажете, що маєте право на відстрочку, яким Вам не дали скористатися.

    Відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, заява про відстрочку підлягає обов'язковій реєстрації та під час розгляду заяви про відстрочку Вас не мають права направляти на ВЛК

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, були внесені зміни постановою КМУ № 675 у постанову № 560.

    у підпункті 13 пункту 1 додатка 5 графу “Документи, що підтверджують право на відстрочку” викласти в такій редакції: “для особи, яка зайнята доглядом, — документи, що підтверджують родинні зв’язки, та один із документів що підтверджує неможливість інших осіб, які не є військовозобов’язаними та які зобов’язані за законом утримувати одного із своїх батьків з інвалідністю І чи ІІ групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи, здійснювати догляд за ними: інвалідність такої особи, її потребу у постійному догляді, перебування під арештом (крім домашнього арешту), відбування покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі, документи про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) (додаток 8), у якому зазначаються відомості про відсутність інших осіб, які могли б здійснювати такий догляд;

    для особи, яка потребує догляду, — один із документів, що підтверджує інвалідність особи, яка потребує догляду: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики”;

    Тому ви маєте право на відстрочку не зважаючи на відсутність довідки ЛКК.

    які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю

    Вам не треба розривати шлюб. Чоловік не забов'язаний утримувати свою жінку. За законом це полягає на дітей. Стаття 51 Конституції України визначає, що повнолітні діти зобов'язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків. Відповідно до сімейного кодексу, чоловік не має такого обов'язку. До особистих немайнових прав відповідно до Сімейного кодексу належать:

    • Право на материнство та батьківство;
    • Право на повагу до своєї індивідуальності;
    • Право на фізичний та духовний розвиток;
    • Право на зміну прізвища;
    • Право на розподіл обов’язків міждружиною та чоловіком та їхнє спільне вирішення питань життя сім’ї;
    • Право на особисту свободу, та інші.

    У питанні обов’язків, подружжя зобов’язане спільно опікуватись побудовою сімейних відносин,піклуватися про матеріальне забезпечення родинита сприяти добробуту й зміцненню сім’ї. А у випадку вагітності,дбати про добробут і здоров’я вагітної дружинитазабезпечити повний, всебічний розвиток своїх дітей.

    Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара тцк про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів

    1. Свідоцтво про народження сина

    2.. Акт про встановлення факту догляду (Додаток 8 до постанови 560)

    3. Довідка МСЕК+ акт огляду

    4. Пенсійне посвідчення або посвідчення інваліда

    Заяву пишіть у двох екземплярах щоб на одному поставили штамп про її прийняття, і вона залишилась доказом її подачі.

    Пунктом 63 Пастанови 560 передбачено у разі подачі заяви на відстрочку на ВЛК не мають право направляти. Тому при вступі, одразу подавайте заяву.

    Звертайтесь зі скаргою на гарячу лінію Міністерства оборони 0-800-50-04-42

    Також на пряму до комісара ТЦК.

    Якщо і надалі будуть ігнорувати ваші законні вимоги, подавайте заяву , як є , вони забов'язані її прийняти, у разі відмови в наданні відстрчоки, ви будете мати право оскаржити відмову у судовому порядку.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України