Задайте питання юристу

856 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 11 липня 2024, питання №114960 650₴

відстрочка для науковців як проживають та працюють закордоном в науковій установі на повну ставку

Доброго дня, цікавить чи є право на відстрочку для науковців, які проживають закордоном, мають науковий ступінь PhD та працюють в іноземній науковій установі на повну ставку.

Відповіді юристів (9)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    11.7%

    Доброго дня, Михайло!

    Відповідно до статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» право на відстрочку мають:

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    Згідно із Постановою КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:

    довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь.

    Як бачите, норма законодавства не визначає, що працювати Ви можете тільки в наукових установах на території України.

    Отже, питання полягає у тому, що при поданні заяви на відстрочку Ви повинні надати до ТЦК разом із заявою диплом про науковий ступінь, документ, який підтверджує, що Ви працюєте на посаді наукового працівника наукової установи на повну ставку. Звичайно, що документи повинні бути легалізовані, переведені на українську мову та завірені нотаріально.

    Відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність":

    Стаття 4. Суб’єкти наукової і науково-технічної діяльності

    "1. Суб’єктами наукової і науково-технічної діяльності є наукові працівники, науково-педагогічні працівники, аспіранти, ад’юнкти і докторанти, інші вчені, наукові установи, університети, академії, інститути, музеї, інші юридичні особи незалежно від форми власності, що мають відповідні наукові підрозділи, та громадські наукові організації".

    Стаття 7. Наукова установа

    "1. В Україні діють наукові установи державної, комунальної та приватної форм власності, які мають рівні права у здійсненні наукової, науково-технічної та інших видів діяльності.

    Комунальні наукові установи утворюються у формі комунальних підприємств.

    Наукова установа діє на підставі статуту (положення) чи іншого установчого документа, що затверджуються в установленому порядку.

    Наукова установа є юридичною особою та може мати статус неприбуткової організації".

    Проте, знаходячись за кордоном, Ви не зможете подати заяву про надання відстрочки дистанційно. Можливо, ця функція буде доступна у майбутньому, оскільки останнє передбачено Постановою КМУ №560, але тільки за тієї умови, що необхідна інформація, яка підтверджує Ваше право на відстрочку, буде міститись у державних реєстрах або базах даних:

    "58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав
    11.7%
    Турчин Ярослав 2 місяці тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ВІТАЮ ВАС, МИХАЙЛО!

    Зі всією повагою, але мабуть давно не бувши в Україні Ви взагалі не уявляєте що там відбувається і як діє ТЦК. Люди які мають 100 % і абсолютне право навідстрочку - отримують відмови, бо кома не так стоїть.. або замість абзацу зазначено пункт підстави...

    Як Ви собі уявляєте оформлення відстрочки за кордоном?

    Увага! Консульські установи України не займаються військовим обліком і, відповідно, не уповноважені оновлювати військово-облікові дані (с) 14 червня 2024 р.

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Відповідно до Постанови КМУ 1487 від 30.12.2022 (зі змінами від що вносяться до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №563) пункту 52:

    Закордонні дипломатичні установи України:

    • інформують призовників віком від 18 до 25 років, які перебувають на постійному або тимчасовому консульському обліку;
    • під час особливого періоду інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну;
    • повідомляють про взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів за місцем перебування їх на військовому обліку за списком (додаток 15) засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (до впровадження такої електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів повідомлення здійснюється у семиденний строк з дати взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього на офіційну адресу електронної пошти органу ведення військового обліку, яка розміщена на його офіційному веб-сайті).

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    https://hamburg.mfa.gov.ua/vijskovij-oblik

    Це повідомляє Генеральне консульство України в Гамбурзі (Німеччина)

    Аналогічні повідомлення містять сайти і інших консульств України. Так само консульства не займаються відстрочками від мобілізації, бо це нонсенс і грубе порушення Віденської конвенції.

    Тобто, заяву на відстрочку треба подавати за місцем перебування на обліку в Україні.

    ТЦК вимагає ОСОБИСТУ ЯВКУ, саме так витлумачуючи слова "особисто".

    Звісно є практика судів України, зокрема:

    Справа № 420/840/24

    Суд першої інстанції

    Одеський окружний адміністративний суд

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/118268600

    П’ятий апеляційний адміністративний суд, м. Одеса

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/119500498

    Сторонами у справі не заперечується, що ІНФОРМАЦІЯ_2 не розглядав по суті заяву ОСОБА_1 від 22.06.2023р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі абз.6 ч.1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як особі, яка виховує дитину з інвалідністю віком до 18 років, та не приймав за результатами такого розгляду вмотивованого рішення про надання відстрочки або про відмови в її наданні.

    Позиція відповідача полягає у тому, що ОСОБА_1 з відповідною заявою особисто не звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_3 .

    Відповідно до ч.11 ст.38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що призовники, військовозобов`язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров`я, адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи, посади зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

    Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року №1487.

    Відповідно до п. 2 Порядку №1487 військовий облік є складовою змісту мобілізаційної підготовки держави. Він полягає у цілеспрямованій діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо: фіксації, накопичення та аналізу наявних людських мобілізаційних ресурсів за військово-обліковими ознаками; здійснення заходів із забезпечення виконання встановлених правил військового обліку призовниками, військовозобов`язаними та резервістами; подання відомостей (персональних та службових даних) стосовно призовників, військовозобов`язаних та резервістів до органів ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

    Згідно пп.8 п.1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку №1487) призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів», а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

    Таким чином, військовозобов`язані повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних та надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

    В той же час, обов`язок «особисто повідомити» та «особисто прибути» не є тотожнім у спірних правовідносинах. При цьому, відповідачем не ставиться під сумнів, що заява позивача була направлена ним особисто.

    З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість доводів відповідача щодо неналежного звернення позивача із заявою про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    Відповідно до п.19 Порядку №1487 призовники, військовозобов`язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом.

    Згідно п.4 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку №1487) громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.

    Таким чином, порушення військовозобов`язаними вимог правил військового обліку має наслідком настання відповідальності згідно із законом.

    Тобто, порушення позивачем вимог правил військового обліку може мати наслідком настання відповідальності, однак це не може бути підставою для не розгляду по суті його заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    Колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що ІНФОРМАЦІЯ_2 , як суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, після отримання поштою від ОСОБА_1 заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та документів на підтвердження цього права повинен був прийняти рішення за наслідком розгляду цієї заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивовану відмову в такому.

    Індивідуальний акт державного органу - це юридична форма рішення суб`єкта владних повноважень, виданого (прийнятого) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк і цей акт породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.

    Разом з цим, відповідач у відповідь на заяву позивача про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та доданих документів у відповідь направив листа, в якому зазначив про необхідність особистого подання заяви. Лист відповідача від 31.08.2024р. носить інформативний характер, однак в ньому не міститься відмова у наданні відстрочки.

    До того ж, як правильно зазначив суд першої інстанції, в матеріалах справи відсутні відомості про вручення (надіслання) відповідачем позивачу зазначеного листа.

    У даних правовідносинах суб`єкт владних повноважень не може утриматись від прийняття рішення, що входить до його виключної компетенції.

    Відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивованої відмови в наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень, про що правильно зазначив суд першої інстанції.

    У постанові Верховного Суду від 17.04.2019р. у справі №342/158/17 зазначено, що протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень треба розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу чи його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону (або ж іншого нормативно-правового регулювання) віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

    ВИ ГОТОВІ СУДИТИСЯ з ТЦК, а паралельно отримувати "намальовані" штрафи ТЦК за порушення правил обліку і також потребу їх оскаржувати?

    От я щиро не розумію громадян за кордоном. Ви знаходитесь поза межами юрисдикції України та її законодавчого суверенітету. Закони України не є обов"язковими для Вас, бо ви не знаходитесь на її території. Те, що нардепи та юристи Міністерства оборони не знають основ конституційного права, поняття державний суверенітет та інші побічні речі, як то юрисдикція органів влади та законодавства.

    Чому ТЦК не може приїхати наприклад в Німеччину і силоміць Вас тягнути в армію, як це робить на вулицях міст України?! - Правильно, бо це інша країна і ТЦК в Німеччині до прикладу - ніхто. Звичайні іноземці, які приїхали по безвізу в чужу країну і зобов"язані підпорядковуватися законам і Конституції Німеччини, а не України.

    Йдемо далі. Якщо Ви навіть оформили заяву і надіслали її поштою.

    Закон вимагає підтвердження для оформлення відстрочки Довідкою закладу освіти інформації:

    про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці.

    Маю сумніви, що іноземне законодавство усіх країн оперує таким поняттям як "основне місце роботи" і "ставка" при оплаті праці.

    Я вже промовчу, що відповідно до статті 13 Закону України "Про міжнародне приватне право" іноземні документи мають бути належним чином легалізовані.

    Тобто це як мінімум - АПОСТИЛЬ, нотаріальний переклад на українську мову.

    Так-так, державні службовці України усіх рівнів принципово, навіть маючи міжнародні відділи, відмовляються приймати документи з ЄС та США на іноземних мовах... спираючись, що вони мовами не володіють і не зобов"язані.

    Вже мав кілька процесів в цьому році у Київському окружному адмін. суді, в якому судді питали у центральних органів влади - навіщо їм цілі відділи, управління, департаменти євроінтеграції і міжнародної комунікації, якщо вони не здатні здійснити переклад документів, які по їх роботі шлють українці з за кордону? - У відповідь лише бекання та мекання від юристів центральних органів влади. От так і євроінтегруємося на папері. А на практиці в Україні не можна навіть іноземне свідоцтво про смерть чи шлюб використати. Бо сидять на усіх державних посадах і кліпають як ... на нові ворота.

    Додатково ТЦК може вимагати належним чином апостильовану та перекладену ЛІЦЕНЗІЮ і СТАТУТ заклада, щоб пересвідчитись, що це дійсно заклад освіти за законодавством ЄС.

    Тож задайте собі питання. Чи готові Ви судитися з ТЦК кілька років, відбивати штрафи та інші форми помсти за спробу довести, що маєте право навідстрочку і оформлення її в дистанційному порядку?!

    Он навіть людина в Одесі, яка виграла 2 судові інстанції досі не може отримати відстрочку, бо ТЦК нахабно не виконує рішення суду добровільно. А примусити виконавча їх не зможе.

    Немає в Україні інструментів примусити виконати судове рішення орган влади. Тим більше виконавчій теж треба бронювати своїх виконавців.

    Підсумовуючи викладене, маю значні сумніви, що Ви отримаєте відстрочку і зможете її реалізувати у таких реаліях. Проблеми з своєї наївної гіпер-законослухняності отримати можете у переспективі, а відстрочку - ні.

    Вибачте за прямоту і можливо неприємні речі.

    Все ж додам заяву на відстрочку, може захочете перевірити ще раз як діють закони в Україні.

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Карпенко Андрій Володимирович
    11.7%

    Вітаю!

    Доповню колег.

    ОДНИМ З ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ У ВАШОМУ ВИПАДКУ - Є ДИПЛОМ ПРО НАУКОВИЙ СТУПІНЬ (ДОДАТОК 5 ПОСТАНОВИ КМУ 560).

    ЯКЩО У ВАС НАУКОВА СТУПІНЬ ЗДОБУТА ЗА КОРДОНОМ, ТО ДИПЛОМ ТРЕБА БУДЕ ПІДТВЕРДИТИ В УКРАЇНІ.

    Нормативна база

    ДЛЯ ВИЗНАННЯ ДИПЛОМУ ВАМ НЕОБХІДНО БУДЕ ЗВЕРНУТИСЯ ДО МОН УКРАЇНИ.

    Документ про освіту (освітній документ) - документ, який містить інформацію (у тому числі персональні дані) про Власника, його кваліфікацію, рівень та ступінь вищої освіти, спеціальність, спеціалізацію, перепідготовку або засвідчує проходження періоду навчання в іноземному закладі вищої освіти (далі - Документ) (пункт 2 розділу І Порядку визнання здобутих в іноземних закладахвищої освіти ступенів вищої освіти, затвердженого наказом Міністерство освіти і науки України від 05.05.2015 № 504, у редакції наказу Міністерства освіти і науки від 05 вересня 2022 року № 784 (далі - Порядок).

    Компетентні органи та сфера дії їх рішень про визнання

    1. закладом вищої освіти - з метою зарахування Власника на навчання для здобуття освіти та/або призначення на посаду наукового або науково-педагогічного працівника до цього закладу вищої освіти. Рішенням закладу вищої освіти про визнання підтверджується право Власника претендувати на вступ, продовжувати навчання або здійснювати професійну діяльність у цьому закладі вищої освіти, про що видається Свідоцтво; Для здійснення процедури визнання заклад вищої освіти утворює комісію з визнання здобутих в іноземних освітніх установах ступенів вищої освіти та наукових ступенів (далі - Комісія ЗВО з визнання)
    2. Міністерство освіти і науки України (МОН) – з метою зарахування Власника на навчання для здобуття освіти в закладах вищої освіти України та/або здійснення професійної діяльності в Україні. Рішенням МОН про визнання підтверджується право Власника претендувати на вступ, продовжувати навчання та/або здійснювати професійну діяльність в Україні, про що видається свідоцтво про визнання в Україні іноземного документа про освіту (пункт 1 розділу ІІ Порядку).

    Інформація про процедуру визнання оприлюднюється на офіційному сайті компетентного органу з визнання.

    Компетентний орган з визнання забезпечує надання Заявнику інформації про процедуру визнання, розгляд документів та результати процедури визнання.

    Автоматичне визнання Документа може бути застосовано компетентним органом з визнання у разі, якщо задовольняються всі зазначені критерії:

    1) країною походження Документа ратифіковано та імплементовано Конвенцію про визнання кваліфікацій з вищої освіти в Європейському регіоні (м. Лісабон, 1997 рік), ратифікованої Законом України від 03 грудня 1999 року № 1273-XIV «Про ратифікацію Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в Європейському регіоні»;

    2) національна рамка кваліфікацій країни походження Документа співставлена з Європейською рамкою кваліфікації для навчання впродовж життя та самосертифікована згідно з Рамкою кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;

    3) систему вищої освіти країни походження Документа організовано відповідно до трирівневої структури і принципів Болонського процесу, вона включає, за наявності, короткий цикл у значенні Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;

    4) у країні походження Документа зовнішнє забезпечення якості вищої освіти здійснюється незалежними агенціями із забезпечення якості, що включені до Європейського реєстру забезпечення якості або здійснюють діяльність, спрямовану на забезпечення такого включення, та які функціонують відповідно до стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти та Європейського підходу до забезпечення якості спільних освітніх програм;

    5) Документ видано відповідно до трирівневої Болонської системи;

    6) в країні походження Документа імплементовано додаток до диплома європейського зразка та додаток до Документа відповідає цій формі;

    7) верифікацію Документа можна здійснити одним із способів, визначених підпунктами 1, 2 пункту 5 цього розділу;

    8) перевірку статусу освітньої установи можна здійснити у спосіб, визначений підпунктом 1 пункту 6 цього розділу;

    9) Компетентний орган з визнання для винесення рішення не потребує додаткової інформації від офіційних установ.

    Дерій Владислав Олегович
    11.7%

    Доброго дня!

    Чи стоїте Ви на військовому обліку? Який маєте військово-обліковий документ? Чи оформили Ви постійне місце проживання за кордоном?

    Згідно пункту 2 частини 3 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.

    Згідно додатку 5 постанови КММ 560 для оформлення відстрочки Вам потрібно підготувати:

    1. Заяву про відстрочку (додаток 4 до ПорядкуПорядку)

    2. Довідку закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці.

    3. Диплом про науковий ступінь

    4. Військово-обліковий документ.

    Відстрочку оформляє ТЦК в якому Ви стоїте на військовому обліку.

    Законодавством передбачено подача документів про відстрочку дистанційно через електронний кабінет військовозобов'язаного, але на даний час ця функція технічно не реалізована, тому для отримання даної послуги Вам необхідно звернутись особисто до ТЦК. Отже, за кордоном оформити відстрочку неможливо.

    При оформленні відстрочки та оновленні даних Ви можете зіштовхнутись з такими неприємними моментами:

    1. Якщо Ви не перебуваєте на військовому обліку та/або не маєте військово-облікового документа - відстрочку Вам не оформлять.

    2. Стати на військовий облік можливо за особистої присутності в ТЦК. Проте, якщо Ви були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, то подати заяву про взяття на військовий облік можна через консульство (згідно пункту 10-1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів).

    3. Якщо Ви не підтвердите, що працюєте в науковій установі та не підготуєте належні документи про відстрочку (нотаріально перекладені на українську мову та при необхідності проставити апостиль) - Ваші документи не приймуть для розгляду.

    4. Також є ризик неправомірної відмови у відстрочці.

    Отже, оформлення відстрочки і так процес не простий, а перебуваючи за кордоном він майже не можливий.

    З повагою. юрист Дерій В.О.!

    Середницький Євгеній Вікторович
    11.7%
    Середницький Євгеній Вікторович 2 місяці тому

    Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду

    Вітаю, відповідно до законодавства України, науковці, які мають науковий ступінь PhD та працюють в іноземній науковій установі на повну ставку, можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією. Однак це питання потребує детального розгляду, оскільки законодавство змінюється, і на практиці можуть бути додаткові вимоги та умови.

    Згідно з Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», відстрочка від мобілізації може надаватися певним категоріям громадян, включаючи науковців. Ось основні критерії, які можуть стосуватися вашої ситуації:

    1. Наявність наукового ступеня PhD:
      • Науковці, які мають ступінь доктора філософії (PhD), можуть мати право на відстрочку.
    2. Працевлаштування в науковій установі:
      • Якщо ви працюєте на постійній основі в іноземній науковій установі, це може бути підставою для відстрочки.
    3. Проживання за кордоном:
      • Якщо ви проживаєте за кордоном і працюєте на постійній основі, це також може впливати на надання відстрочки.

    Для отримання відстрочки необхідно звернутися до відповідних органів в Україні, надати підтверджуючі документи (диплом PhD, довідку з місця роботи тощо) і пройти процедуру розгляду. Рішення приймається на підставі поданих документів і конкретних обставин.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    11.7%

    Вітаю Вас.

    Теоретично Ви можете мати право на відстрочку, але практично реалізувати його при умові перебування за кордоном Вам буде складно, на жаль. ТЦК, за рідкісним виключенням, вимагають виключно особистої явки.

    16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", який передбачає, зокрема, перелік підтверджуючих документів для оформлення права на відстрочку по кожній підставі.

    Вона передбачає такий порядок оформлення відстрочки від мобілізації:

    "...58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) *особисто* подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    Ось це "особисто" у розумінні ТЦК та СП означає - особа повинна записатися через електронну чергу, самостійно прибути до ТЦК та СП та подати документи на відстрочку.

    60. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби..."

    Тому здійснити даний комплекс дій у разі перебування за кордоном Ви не зможете. Втім, нагадую, що Ви повинні уточнити свої військово-облікові дані.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо провести комплексний глибокий аналіз норм законопроєкту 10449 стає очевидним, що він не містить якихось безглуздних та неможливих до реалізації норм щодо повернення військовозобов'язаних чоловіків до України. Як Ви можете побачити, вони передбачають варіанти оновлення персональних даних, зокрема через офіційну електронну адресу, електронний кабінет і так далі. Тобто мова про обов'язкове повернення в Україні не йде і йти не може, це практично реалізувати неможливо. Це все, що Вам може бути цікаво. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    11.7%

    Доброго дня.

    Згідно законодавства право на відстрочку мають:

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.

    Для оформлення відстрочки надається:

    довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь.

    Чіткої заборони не має.

    На мою думку - відстрочку Ви не оформите.

    Однак у разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7 до Порядку.

    Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    Спробуйте.

    Корнійчук Євген Іванович
    12%

    Доброго дня, Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n420

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти за умови, що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки

    Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара тцк про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...

    довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь

    Але оформити онлайн ви її не зможете. Для її отримання требьа їхати до України, а чи випустять вас назад під великим питанням!. Тому, я би вам рдаив не прйимати ні яких дій.

    Токмач Галина Миколаївна
    6.2%

    Добрий день!

    цікавить чи є право на відстрочку для науковців, які проживають закордоном, мають науковий ступінь PhD та працюють в іноземній науковій установі на повну ставку. - так, є. Однак, таких осіб і так не зможуть мобілізувати. Оскільки для цього військовозобов'язаному повинні спочатку вручити повістку на уточнення даних та проходження ВЛК для визначеня ступеня придатності до військової служби за станом здоров'я. Однак, чинним законодавством не передбачено надсилання повісток за кордон поштою чи через застосунок Резерв+, як і примусове повернення до України з метою уточнення облікових даних, зокрема щодо наявності права на відстрочку, та проходження на ВЛК. Тому раджу Вам не проявляти ініціативу та не надсилати документи на відстрочку до ТЦК, тільки викличите до себе зайвий інтерес.

    Всього найкращого!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Поради юристів 16 0 10 вер. 2024
Поради юристів 27 0 9 вер. 2024
Поради юристів 101 0 7 вер. 2024