Задайте питання юристу

861 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 12 липня 2024, питання №115141 500₴

НЕ оновлення даних + штраф чи оновлення даних + повістка, а потім не явка по ній?

Що на Вашу думку гірше?
1)Не оновлювати дані, але тоді я буду у статусі "у розшуку", чи можуть в такому випадку блокувати банківські рахунки, чи можуть мене будь-де зупинити, перевірити, чи оновлювал я дані, затримати, + я ще й отримаю штраф. А якщо мене відвезуть до ТЦК, то я там зразу отримаю повістку + миттєво пройду ВЛК
2) Оновлюю дані, але тоді може прийти повістка, а я її буду ігнорувати та також отимаю штраф
Я зараз на етапі прохоження тестів для вступу на магістратуру, в мене тільки бакалавр, якщо вийде поступити, то бронь точно буде
Отже, підкажіть будь-ласка як краще вчинити в цій ситуації?

Відповіді юристів (7)

    Дерій Владислав Олегович
    14.2%

    Доброго дня!

    Скільки Вам років та який у Вас є військово-обліковий документ?

    1)Не оновлювати дані, але тоді я буду у статусі "у розшуку", чи можуть в такому випадку блокувати банківські рахунки, чи можуть мене будь-де зупинити, перевірити, чи оновлювал я дані, затримати, + я ще й отримаю штраф. А якщо мене відвезуть до ТЦК, то я там зразу отримаю повістку + миттєво пройду ВЛК

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    За неоновлення даних можливий штраф за статтею 210 КУпАП.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає необхідну інформацію з інших реєстрів (податкова, реєстр територіальної громади та ін.) - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    За неоновлення даних або неявку по повістці для уточнення даних передбачена лише адміністративна відповідальність за статтями 210 та 210-1 КУпАП.

    Кримінальна відповідальність можлива лише якщо Ви пройдете ВЛК, Вам вручать повістку на відправку, а Ви по ній без поважних причин не явитесь.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо Вас все ж таки зможуть притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф саме за неоновлення даних.

    Але, якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Без різниці оновите дані чи ні, але якщо у Вас не буде права на відстрочку, то при зустрічі з представниками ТЦК Вам вручать повістку на уточнення даних.

    2) Оновлюю дані, але тоді може прийти повістка, а я її буду ігнорувати та також отимаю штрафЯ зараз на етапі прохоження тестів для вступу на магістратуру, в мене тільки бакалавр, якщо вийде поступити, то бронь точно будеОтже, підкажіть будь-ласка як краще вчинити в цій ситуації?

    Якщо Ви оновите дані, то не факт що відразу отримаєте повістку на ВЛК.

    Процес притягнення до адміністративної відповідальності за неявку без поважної причини по повістці я описав вище.

    На жаль, єдиної правильної відповіді як вчинити немає.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.2%

    Доброго дня, Романе!

    1)Не оновлювати дані, але тоді я буду у статусі "у розшуку", чи можуть в такому випадку блокувати банківські рахунки, чи можуть мене будь-де зупинити, перевірити, чи оновлювал я дані, затримати, + я ще й отримаю штраф. А якщо мене відвезуть до ТЦК, то я там зразу отримаю повістку + миттєво пройду ВЛК.

    У разі неоновлення даних Ви не будете обов'язково "у розшуку". Крім того, багато чоловіків перебувають у останньому і станом на зараз, тобто на той момент, коли ще час на оновлення даних не сплинув.

    Блокувати рахунки Вам може тільки виконавець, який накладе на рахунки арешт у зв'язку з несплатою штрафу по постанові ТЦК.

    При зустрічі з групами оповіщення Ви повинні пред'явити Ваш ВОД. У випадку, ящо інформація в отанньому не буде відповідати даним у Реєстрі, Вам можуть видати повістку на явку до ТЦК.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Щодо затримання, то це можливо у разі Вашої відмови від повістки або за наступних обставин:

    Стаття 24 Закону України "Про Національну поліцію"

    "5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення".

    2) Оновлюю дані, але тоді може прийти повістка, а я її буду ігнорувати та також отимаю штраф.

    Повістка Вам прийде у будь якому випадку. Якщо не оновите дані, останню просто надішлють на Вашу адресу реєстрації.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату не пізніше ніж протягом наступного дня після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного визначається не раніше чотирнадцятого дня від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    Щодо штрафів:

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Крім того стаття 268 КУпАП зазначає наступне:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    Якщо оновите дані, то зможете уникнути можливе накладання штрафу та подальшого оскарження постанови ТЦК про притягнення до адмінистративної відповідальності в суді. Від надсилання та вручення повісток неоновлення даних Вас не збереже.

    Крім того, якщо матимете поважну причину, то можете не з'являтись до ТЦК за повісткою.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав
    14.2%
    Турчин Ярослав 2 місяці тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ВІТАЮ, РОМАНЕ!

    А підстави для розшуку у разі неоновлення даних? Почнемо з того, що це ніякий не розшук в традиційному розумінні, коли злочинців шукають, коли вони переховуються від слідства по справам про вчинені злочини.

    ТЦК не має права оголошувати в розшук кого приверзеться. А з 19.05.2024 р. розшук з метою адміністративного затримання взагалі незаконний, бо були ухвалені відповідні зміни до законодавства.

    Для цього є спец.процедура.

    Так відповідно до статті 260 КУпАП, У випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення допускаються адміністративне затримання особи, особистий огляд, огляд речей і вилучення речей та документів, у тому числі посвідчення водія, тимчасове затримання транспортного засобу, відсторонення осіб від керування транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.

    Порядок адміністративного затримання, особистого огляду, огляду речей і вилучення речей та документів, у тому числі посвідчення водія, тимчасове затримання транспортного засобу, відсторонення осіб від керування транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також щодо вживання лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, з метою, передбаченою цією статтею, визначається цим Кодексом та іншими законами України.

    Згідно зі статтею 254 КУпАП, Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    Відповідно до частини 5 статті 258 КУпАП, Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Тобто, всі питання до юристів Міністерства оборони... які нарозробляли і напогоджували зміни, які підмахнула Верховна Рада України.

    Тепер адміністративне затримання під приводом складення протоколів по статтям 210, 210-1 - поза законом.

    Встановлення особи ж у ТЦК не відбувається. Хай доставляють у відділок поліції.

    Всі інші речі і дії - є злочинами з боку поліції... саме тому до речі планують прийняти Закон про військову поліцію, щоб бандюгани з місцевих ОПГ, які зараз є "добровільними помічниками" ТЦК та СП (як бачимо з бійов в Одесі, Дніпрі та інших містах) почали бути поліцією, яка буде порушувати права громадян і тягнути людей з порушенням закону в ТЦК.

    Ще раз. Відповідно до закону України № 3696-IX від 09.05.2024 яким внесено зміни до статті 258 КУпАП - ТЦК та СП не має більше права оголошувати людей в розшук для доставки до ТЦК, адже закон виключає можливість складення ПРОТОКОЛІВ у справах про адміністративні правопорушення, а одразу постанови. Як з камерами на дорогах умовно кажучи.

    Формально, для підтримання законності держава мала б створити відповідний портал, як ТСЦ МВС, на якому особа мала б отримувати відповідні ПОСТАНОВИ, Але звісно цього ніхто робити не буде.

    Штрафи звісно можуть бути накладені.

    Але. Не за неоновлення даних, а за неявку по повістці.

    За неоновлення даних притягнути до відповідальності дуже дуже складно.

    Крім того, якщо звернути увагу на чинну редакцію статей 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вона містить наступну примітку:

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Неотримання треба доводити належними та допустимими доказами.

    Юристи Міноборони допустили фатальну помилку, яка не дозволить ТЦК на законних підставах притягати людей до будь-якої відповідальності за неоновлення даних, адже в законі (ст. 27 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію") чітко прописано, що відповідальності підлягають люди, які неоновлять (не уточнять) дані відповідно до ч. 10 статті 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    При цьому там йде мова, що дані мають бути оновлені протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України.

    Указ про мобілізацію набув чинності ще в лютому 2022 року, а закон про обов"язок уточнити дані - набув чинності 18 травня 2024 року.

    Тобто такий обов"язок не виникає у громадян України на підставі ч. 3 ст. 22 Закону, адже після його прийняття Верховна Рада мобілізацію не затверджувала, а президент її не оголошував.

    При цьому, наразі вимагають оновити дані на підставі абзацу 4 пункту1 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону № 3633-IX (більш відомого як законопроект № 10449), який набув чинності з 18.05.2024 р.

    За це порушення законом відповідальності не передбачено.

    На загальних підставах його застосувати неможливо, якщо персональні дані людини перебувають у державних реєстрах і держава сама здатна їх отримувати без того, щоб перекладати це на людей.

    Тобто юристи Міністерства оборони - переграли самі себе і людина не несе жодної відповідальності за неоновлення даних по перехідним положенням. Зокрема, людина наприклад є ФОПом чи її дані є в інших базах... Тоді яка може бути відповідальність. Заходьте шановні ТЦК в Реєстр і дивіться там і телефон, і адресу, і електронну пошту... все у всіх є.

    В податковій та пенсійному фонді також у більшості людей є данні. Пишіть запити, якщо Вам не надали досі автоматизований доступ.

    Відповідно до статті 5 Закону України "Про Єдиний державний реєстр військовозобов"язаних, призовників та резервістів", Держателем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - Держатель Реєстру), розпорядником Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України (далі - розпорядник Реєстру), а Служба безпеки України та розвідувальні органи України є органами адміністрування та ведення Реєстру. Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.

    {Частина перша статті 5 в редакції Законів № 1357-IX від 30.03.2021, № 3549-IX від 16.01.2024, № 3783-IX від 05.06.2024}

    2. Держатель Реєстру:

    1) забезпечує технологічне функціонування Реєстру, для чого утворює уповноважений орган адміністрування Держателя Реєстру;

    2) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо Порядку ведення Реєстру, в яких визначає процедури збирання, зберігання, обробки та використання відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    3) організовує взаємодію Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, визначеної статтями 6-9 цього Закону, відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";

    4) забезпечує розвиток та модернізацію програмних та апаратних засобів Реєстру;

    5) надає органам адміністрування та ведення Реєстру право доступу до бази даних Реєстру;

    6) здійснює інші повноваження, передбачені законом.

    ___

    Деякі адвокати та юристи кажуть, що ТЦК склепають бомажку від Міністерства оборони України, що вони не зробили взаємодію.

    Але ж тоді виникає питання - звідки Ви шановні взяли дані на особу, щоб склепати штраф?! Не з тих же реєстрів, які не доступні типу.

    Так от. Оскільки забезпечення взаємодії є обов"язком саме Міністерства оборони як держателя реєстру, то їх нездатність та недоробітки- не є підставами для встановлення додаткового тягаря для громадян. Це їх проблеми, що вони щось недопрацювали. І ніякі листи Міноборони не є належними та допустимими доказами, адже по-перше ТЦК входять фактично до структур підпорядкованих в адміністративному плані Міністерству оборони... а по-друге саме Міноборони є держателем реєстру і зобов"язані забезпечувати доступ.

    Це моя особиста правова позиція. НА моє переконання єдині штрафи, які в теорії можуть бути - це за неявку по повісткам, оформленим та врученим належним чином. Але там теж не все так просто.

    Хай щастить Вам!

    З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.2%

    Вітаю Вас!

    Що на Вашу думку гірше?1)Не оновлювати дані, але тоді я буду у статусі "у розшуку", чи можуть в такому випадку блокувати банківські рахунки, чи можуть мене будь-де зупинити, перевірити, чи оновлювал я дані, затримати, + я ще й отримаю штраф. А якщо мене відвезуть до ТЦК, то я там зразу отримаю повістку + миттєво пройду ВЛК2) Оновлюю дані, але тоді може прийти повістка, а я її буду ігнорувати та також отимаю штрафЯ зараз на етапі прохоження тестів для вступу на магістратуру, в мене тільки бакалавр, якщо вийде поступити, то бронь точно будеОтже, підкажіть будь-ласка як краще вчинити в цій ситуації?

    Згідно з чинним законодавством, Ви повинні уточнити свої облікові дані. Зокрема, мобілізаційний Закон передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".

    Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.

    Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Короткий ланцюжок можливий дій уповноважених органів у випадку неоновлення даних виглядає +- наступним чином:

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    На мій погляд, якщо Ви маєте впевненість у вступі на магістратуру, дані можна оновити. Втім, для предметної відповіді на питання треба розуміти Ваш вік, військово-обліковий документ і так далі. Знову ж таки, подібні питання НЕ варто обговорювати публічно.

    З повагою!

    Середницький Євгеній Вікторович
    14.2%

    Вітаю, зважаючи на вашу ситуацію, давайте розглянемо детально обидва варіанти та визначимо, який підхід буде найкращим для вас.

    Варіант 1: Не оновлювати даніНедоліки:
    1. Статус "у розшуку":
      • Якщо ви не оновите дані у військовому комісаріаті, вас можуть визнати таким, що ухиляється від військового обліку. Це може призвести до внесення вас до списку розшуку.
    2. Банківські рахунки:
      • Хоча блокування банківських рахунків безпосередньо через військовий комісаріат малоймовірне, але у випадку розшуку може бути складно виконувати фінансові операції.
    3. Перевірки та затримання:
      • Вас можуть зупинити на блокпостах або під час перевірок документів. Якщо виявиться, що ви у розшуку, вас можуть затримати та доставити до ТЦК, де ви зразу отримаєте повістку і пройдете ВЛК.
    4. Штраф:
      • Ви отримаєте адміністративний штраф за невиконання обов'язку оновлення даних.
    Переваги:
    • Відсутність негайного ризику отримання повістки (до моменту виявлення).
    Варіант 2: Оновлювати даніНедоліки:
    1. Отримання повістки:
      • Є ймовірність, що після оновлення даних ви отримаєте повістку. Якщо ви її ігноруєте, це також призведе до адміністративного штрафу.
    2. Можливість штрафу:
      • Ігнорування повістки може призвести до штрафу і подальших юридичних наслідків.
    Переваги:
    1. Дотримання закону:
      • Ви дієте відповідно до законодавства, що знижує ризик негативних правових наслідків.
    2. Можливість захисту прав:
      • У разі отримання повістки ви можете скористатися правом на відстрочку, якщо вас приймуть до магістратури.
    Рекомендації:
    1. Оновіть дані у військовому комісаріаті:
      • Це дозволить вам діяти відповідно до закону, уникнути статусу "у розшуку" і можливих серйозних наслідків, таких як затримання та примусове проходження ВЛК.
    2. Підготуйте документи для вступу до магістратури:
      • Це може дати вам підставу для відстрочки, що буде важливим аргументом у разі отримання повістки. Забезпечте своєчасне подання документів та уточніть процедуру отримання довідки про навчання.
    3. Консультація з юристом:
      • Зверніться до юриста, який спеціалізується на військовому праві, для отримання детальних консультацій щодо вашої конкретної ситуації та додаткових рекомендацій.
    4. Не ігноруйте повістку:
      • Якщо ви отримаєте повістку, не ігноруйте її. Натомість підготуйте документи, які підтверджують ваше право на відстрочку (наприклад, довідку з університету), та зверніться до військкомату з цими документами.
    Богун Сергій Павлович
    14.2%

    Доброго дня.

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено навіть на нерухомість боржника.

    Згідно з Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560:

    Перевірка військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може здійснюватися:

    у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України - представниками органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби;

    за місцем проживання, роботи, навчання, у громадських місцях, громадських будинках та спорудах, місцях масового скупчення людей, на пунктах пропуску (блок-постах) - уповноваженими представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки або поліцейськими.

    Під час перевірки військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу, уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейський здійснює фото- і відеофіксацію процесу пред’явлення та перевірки документів із застосуванням технічних приладів та засобів фото- та відеофіксації.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.8%

    Доброго дня. 1)Не оновлювати дані, але тоді я буду у статусі "у розшуку", чи можуть в такому випадку блокувати банківські рахунки, чи можуть мене будь-де зупинити, перевірити, чи оновлювал я дані, затримати, + я ще й отримаю штраф. А якщо мене відвезуть до ТЦК, то я там зразу отримаю повістку + миттєво пройду ВЛК

    2) Оновлюю дані, але тоді може прийти повістка, а я її буду ігнорувати та також отимаю штраф

    є Примітка до ст 210. Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто вони самостійно можуть оновити ваші дані.

    Я зараз на етапі прохоження тестів для вступу на магістратуру, в мене тільки бакалавр, якщо вийде поступити, то бронь точно буде

    Дочекайтесь вступу, потім звертайтесь до ТЦК,

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Штрафи досить великі, тому у будь якому випадку треба їх оскаржувати.

Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України