Задайте питання юристу

866 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 18 липня 2024, питання №115909 340₴

Нові правила мобілізації

Доброго дня! 28 років, офіцер запасу. Причин для відстрочки нема. Нещодавно оновив данні в Резерв+. Тепер думаю чи правильно я зробив? Раніше приходили повістки в поштову скриньку на адресу реєстрації. На обліку стою. Скоріш за все тепер прийде повістка рекомендованим листом, яку я буду ігнорувати. Цікавить питання як далеко це все може затягнутися? Якщо пришлють умовно 10 повісток, та за кожну випишуть штраф? Краще штрафи оплачувати? Якщо ігнорувати, то вони будуть сумуватися і це вилізе в умовних 300 тисяч боргу? Чи є сенс взагалі оскаржувати штрафи? І Чи може сплата/не сплата декількох штрафів в подальшому привезти до кримінальної відповідальності? Також шукаю адвоката в Києві для консультацій і юридичної допомоги з цих питань.

Відповіді юристів (9)

    Дерій Владислав Олегович
    14.4%

    Доброго дня!

    За неявку по повістці передбачена лише адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП.

    Кримінальна відповідальність можлива, якщо Ви пройдете ВЛК, Вам вручать повістку на відправку, а Ви по ній без поважних причин не явитесь.

    Якщо Вам належним чином вручать повістку - Ви по ній не явитесь, Вас можуть спробувати притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу. Керівник ТЦК повинен розглянути справу за Вашої присутності та винести постанову про адмінправопорушення.

    Якщо після сплати/несплати штрафу Вам знову вручили повістку та Ви не з'явилися до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Антон Клієнт 2 місяці тому

    Доброго дня! То ж після внесення змін до адміністративного кодексу за ст. 210 чи 210-1, ТЦК може не складати протокол про адмін. Порушення, а одразу виписувати постанову без присутності обаинуваченого. Чи не так?

    • Дерій Владислав Олегович

      Протокол можуть не складати, але провести розгляд справи та винести постанову повинні обов'язковово.

      Стаття 248 КУпАП

      Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

      Стаття 249 КУпАП

      Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

      Стаття 268 КУпАП

      Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

      Стаття 278 КУпАП

      Орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

      1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

      2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

      3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

      4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

      5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

      Стаття 280 КУпАП

      Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

      Стаття 284. Види постанов по справі про адміністративне правопорушення

      По справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов:

      1) про накладення адміністративного стягнення;

      2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу;

      3) про закриття справи.

      Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених статтею 247 цього Кодексу.

      Стаття 285. Оголошення постанови по справі про адміністративне правопорушення і вручення копії постанови

      Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

      Копія постанови вручається під розписку. У разі якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

      По справах про порушення митних правил копія постанови вручається особам, щодо яких її винесено, в порядку, встановленому Митним кодексом України.

      У випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу, копія постанови уповноваженої посадової особи у справі про адміністративне правопорушення вручається особі, щодо якої її винесено, на місці вчинення правопорушення.

    Карпенко Андрій Володимирович
    14.4%

    Вітаю!

    Від 16 липня уже легально ТЦК буде направляти повістки на останнє відоме місце реєстрації військовозобов’язаного, який не оновив дані. Але ця повістка буде вважатися врученою, бо вона відправлена на останню відому адресу

    Такі повістки все одно будуть вважатися врученими, навіть якщо їх не отримали адресати або вони відмовилися від неї. Тож після того ТЦК знову спрямують ще одну повістку.

    Після неотримання двох повісток ТЦК може звернутися до поліції з проханням здійснити адміністративне затримання. Це означає, що дільничний працівник поліції має право приїхати за останньою відомою адресою, якщо людина там знаходиться, то його можуть затримати і доставити в ТЦК з метою примусової постановки на військовий облік.

    Відповідно до постанови Кабміну №560 повістка може формуватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів «Оберіг» та підписуватися керівником районного (міського) ТЦК або його відділу шляхом накладання на повістку його кваліфікованого електронного підпису. Також повістки можуть формуватися «по-старому» - на папері. Реєстраційний номер повістки фіксується в «Оберіг».

    Тобто, процес створення повісток фактично цифровізується, що надасть можливість забезпечити масовість їх формування на осіб, які не виконали обов’язки щодо військового обліку

    Далі такі сформовані в автоматичному режимі повістки можуть розсилатися поштою.

    Так, повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до ТЦК може бути надіслана засобами поштового зв’язку з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до ТЦК або його відділу надсилається адресату не пізніше, ніж протягом наступного дня після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного визначається не раніше 14-го дня від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    Надалі вже запускається механізм заочних штрафів і, відповідно, відкриття виконавчого провадження і надалі – блокування рахунків та стягнення доходів і навіть майна у примусовому порядку.

    Штраф за КУпАП може складати від 17 тисяч до 25,5 тисяч грн.

    При цьому раніше передбачений законодавством протокол ТЦК відтепер вже не складається, якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик ТЦК, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у ТЦК підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Вочевидь, таким підтвердним документом буде вважатися поштове відправлення з проставленням відповідної відмітки.

    Далі ТЦК може розглянути справу і відразу винести постанову про накладення штрафу.

    Адміністративне стягнення за статтями 210, 210-1 КУпАП, може бути накладено протягом 3 місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Накладатися штраф може неодноразово, скажімо, за кожну неявку за повісткою.

    Військовозобов'язаний має 10 днів, щоб оскаржити в суді протокол ТЦК про порушення військового обліку.

    Якщо такий протокол ТЦК виписаний (протоко відтепер вже не складається, якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик ТЦК) це означає, що він вже почав діяти. Копія протоколу надсилається особі і у особи є 10 днів, якщо вона не погоджується з цим рішенням, вважає що воно неправомірне, звернутися до суду і його оскаржити.

    Якщо особа пропустила цей строк, вона має право його поновити. Однак, це складно, тому що особа в суді повинна довести, що таке пропущення строку відбулося дійсно з поважних причин.

    ОЗНАЙОМТИСЯ:

    https://protocol.ua/ua/yak_oskargiti_shtraf_ttsk_1...

    Відповідальність за порушення законодавства про військовий облік передбачена не лише Кодексом про адміністративні правопорушення (КУпАП), але й Кримінальним кодексом. І у КК вже зовсім інше покарання.

    Так, крім статті 336 Кримінального кодексу, яка регулює ухилення від призову на військову службу під час мобілізації і передбачає покарання у виді позбавленням волі на строк від 3 до 5 років, у КК є також стаття 337, яка передбачає окрему кримінальну відповідальність за ухилення від військового обліку або навчальних (спеціальних) зборів.

    Ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником ТЦК, карається штрафом від 5100 до 8 500 грн або виправними роботами на строк до одного року.

    За відмову від мобілізації обов’язково складуть акт про це, який буде підписаний свідками. В подальшому, працівники військкомату направлять такий акт в орган національної поліції для вирішення питання про притягнення особи, яка відмовилась від мобілізації, до відповідальності.

    Щоб кваліфікувати дії особи за статтею 336 Кримінального кодексу України необхідно встановити:

    • Мету та умисел в ухиленні від призову під час проведення мобілізації.
    • Протиправність відмови від проходження військовозобов’язаним військово-лікарської комісії.
    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.4%

    Доброго дня, Антоне!

    Якщо пришлють умовно 10 повісток, та за кожну випишуть штраф?

    Так, за неявку по кожній повістці будуть виписувати штраф.

    Краще штрафи оплачувати?

    Краще штрафи оскаржувати, якщо є на те підстави. Сплата штрафу - це Ваша згода з тим, що Ви порушили законодавство.

    Якщо ігнорувати, то вони будуть сумуватися і це вилізе в умовних 300 тисяч боргу?

    Якщо в органі державної виконавчої служби відкрито кілька виконавчих проваджень про стягнення коштів з одного боржника, вони об’єднуються у зведене виконавче провадження та виконуються державним виконавцем, який відкрив перше виконавче провадження. Про об’єднання виконавчих проваджень у зведене державний виконавець виносить постанову.

    У разі відкриття виконавчого провадження щодо боржника, стосовно якого здійснюється зведене виконавче провадження, воно приєднується до зведеного виконавчого провадження, про що державним виконавцем виноситься постанова.

    Якщо виконавчі провадження про стягнення коштів з одного боржника відкрито у кількох органах державної виконавчої служби, зокрема, якщо боржник та його майно перебувають на території різних адміністративно-територіальних одиниць, при об'єднанні виконавчих проваджень у зведене можуть утворюватись виконавчі групи.

    Якщо виконавче провадження щодо одного й того самого боржника виявлено в іншому органі державної виконавчої служби, таке виконавче провадження передається на виконання до органу державної виконавчої служби, державним виконавцем якого відкрито перше виконавче провадження, або в порядку, визначеному Інструкцією з організації примусового виконання рішень.

    У разі якщо виконавче провадження щодо одного й того самого боржника перебуває на виконанні у відділі примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень або відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України виконавче провадження передається на виконання до цих відділів.

    Чи є сенс взагалі оскаржувати штрафи?

    На мою думку є, оскільки у іншому випадку Вам прийдеться або сплачувати від 17000 грн. до 25500 грн. за кожну неявку по повістці, або це потягне за собою накладання арешту на Ваші рахунки та стягнення з Вас в примусовому порядку вже від 34000 грн. до 52000 грн. (оскільки штраф подвоюється у разі несплати проятгом 15 днів).

    І Чи може сплата/не сплата декількох штрафів в подальшому привезти до кримінальної відповідальності?

    Ні, не може. За порушення законодавства про оборону та мобілізацію передбачена адмінистративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП:

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 336 ККУ передбачає кримінальну відповідальність за ухилення від мобілізації:

    "Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років".

    Тобто, ухилення від призову - це неявка по мобілізаційному распорядженню.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.4%

    Вітаю Вас.

    Згідно із законодавством - Ви повинні були уточнити свої облікові дані. Тому тут Ви все зробили правильно. Повістки - так, можуть бути.

    Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Короткий ланцюжок можливий дій уповноважених органів у випадку неоновлення даних виглядає +- наступним чином:

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.

    "7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."

    Що це означає?

    1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.

    2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    20.6%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Ви все правильно зробили.

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено навіть на нерухомість боржника.

    Турчин Ярослав Олександрович
    21.8%

    ВІТАЮ ВАС, АНОНЕ!

    Перш за все. Юрист не має права радити як краще порушити закон. Особливо в публічному просторі.

    Тому подібні питання - наражають юристів, особливо котрі в Україні, на кримінальне переслідування та інші речі.

    Проблема в тому, що Ви то Анонім, але ж юристи не Аноніми. І за "максимально відверті" відповіді щодо порушення законодавства - може загрожувати стаття 114-1 Кримінального кодексу України "Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань" - карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років. А в окремих випадках і Державна зрада.

    Оновлення даних на активність ТЦК відносно Вас - жодним чином не впливає.

    Вже є кейси присланих повісток і тим, хто оновив дані, і тим - хто ні.

    Оскільки не оновило дані більше 6 мільйонів громадян, то ТЦК не зможе одразу оштрафувати усіх, навіть при усьому своєму бажанні.

    При цьому за оприлюдненою в публічному просторі статистикою - більше 80 % штрафів оскаржуються в суді ефективно, тобто на користь громадян.

    І це не тому, що суди воюють з ТЦК, а тому що там сидять "професіонали" і складають документи з порушеннями, які дають підстави судам скасовувати штрафи. Власне як і патрульна поліція цим грішила і грішить.

    Якщо будете платити штрафи, то так - можуть зрозуміти, що Ви платоспроможний і малювати 10-20-100 повісток.

    Хоча законодавством не передбачено ПОВТОРНЕ направлення повістки. Фактично - вона має бути 1 і штраф за неї має бути один.

    Повістка не є процесуальним документом з обліку, а лише нагадує про обов"язок людини виконати закон.

    Повістка не може бути оскаржена в будь-якому суді, тому що цей документ є лише засобом оповіщення особи про необхідність виконати військовий обов’язок відповідно до закону (с) ВЕРХОВНИЙ СУД (Постанова Верховного Суду від 8 вересня 2022 року у справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22) – https://reyestr.court.gov.ua/Review/106141195/

    Обов"язок ОДИН, а не 10 чи 100. Тому, на моє глибоке переконання, штраф також має бути лише ОДИН і кількість повісток про необхідність виконання ОДНІЄЇ ДІЇ - значення не мають в цьому плані.

    "Non bis in idem" (лат.) - принцип юридичної відповідальності, який полягає в тому, що особа не може бути притягнута до юридичної відповідальності двічі за одне й те саме правопорушення. Те, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, гарантується ст. 61 Конституції України; цю ж засаду закріплює ст. 4 Протоколу №7 до Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод, ч. 3 ст. 2 КК України та ст. 19 КПК України.

    Цією конституційною нормою встановлено заборону саме «подвійного», а не «повторного» притягнення до відповідальності. Застосування зазначеного конституційного положення не залежить від того, за яким рішенням особу було притягнуто до відповідальності раніше.

    Звісно ТЦК може на це не зважити. Але вже є підстава оскаржити такі речі до судів як в Україні, так і в Європейському суді з прав людини.

    В будь-якому разі - ТЦК приймає постанови зі значними процесуальними порушеннями, які дозволяють їх скасовувати в судовому порядку.

    В іншому, вибачте без коментарів.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання:

    Нові правила мобілізаціїДоброго дня! 28 років, офіцер запасу. Причин для відстрочки нема. Нещодавно оновив данні в Резерв+. Тепер думаю чи правильно я зробив? Раніше приходили повістки в поштову скриньку на адресу реєстрації. На обліку стою. Скоріш за все тепер прийде повістка рекомендованим листом, яку я буду ігнорувати. Цікавить питання як далеко це все може затягнутися? Якщо пришлють умовно 10 повісток, та за кожну випишуть штраф? Краще штрафи оплачувати? Якщо ігнорувати, то вони будуть сумуватися і це вилізе в умовних 300 тисяч боргу? Чи є сенс взагалі оскаржувати штрафи? І Чи може сплата/не сплата декількох штрафів в подальшому привезти до кримінальної відповідальності? Також шукаю адвоката в Києві для консультацій і юридичної допомоги з цих питань.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" набрав чинності 18 травня 2024 року, у зв’язку з чим військовозобов'язаним необхідно оновити свої дані та виконати свій конституційний обов’язок. Тож у суспільстві виникають питання: кому вже сьогодні потрібно з'явитися до ТЦК, які дані потрібно оновити та які штрафи доведеться платити "ухилянтам"? Крім того, багато спірних та не врегульованих моментів стосовно отримання відстрочок.Відповіді та роз'яснення на ці та інші питання Суспільному Житомир надав військовий адвокат Сергій Дубок.Кому, коли і як треба оновити свої військово-облікові дані?

    З 18 травня 2024 року протягом 60 днів усі громадяни, які перебувають на військовому обліку, мають уточнити облікові дані (адресу проживання, контакти, та персональні дані). Ця норма також стосується заброньованих, осіб з відстрочкою і жінок-військовозобов’язаних. Законом передбачено три шляхи уточнення даних: у ТЦК за місцем проживання, у центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП), в електронному кабінеті призовника, військовозобов’язаного, резервіста — застосунок РЕЗЕРВ+.

    Як і де вручатимуть повістки?

    Вручення повісток військовозобов’язаним здійснюється цілодобово за адресою місця проживання, роботи, навчання, у громадських місцях, громадських будинках та спорудах, місцях скупчення людей, територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, на блок-постах, пунктах пропуску через державний кордон України. Якщо військовозобов'язаний отримав повістку, він має підтвердити це підписом. Також передбачається відеозапис вручення повістки, зокрема, при відмові від отримання.

    Повістки надсилатимуть рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення на адресу місця проживання військовозобов'язаного, яка міститься в реєстрі Оберіг.

    День прибуття отримувача в зазначене в повістці місце визначається не раніше чотирнадцятого дня від дня надсилання повістки поштою.

    У разі відмови резервіста або військовозобов'язаного від отримання повістки уповноважений представник складає акт відмови, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Коли розпочнеться направлення повісток поштою?

    У разі не уточнення протягом 60 днів військовозобов’язаним або резервістом фактичної адреси місця проживання, повістка буде надіслана на його адресу зареєстрованого місця проживання. Отже, направлення повісток поштою розпочнеться після 17 липня 2024 року.

    Чи можуть поліцейські вручати повістки?

    Ні, як і раніше, поліцейські не можуть вручати повістки. Однак вони можуть затримати і доставити до ТЦК людину, яка ухиляється від військової служби. Усі військовозобов'язані мають носити із собою військово-облікові документи і пред’являти їх на вимогу представникам ТЦК, поліцейським, а у прикордонній зоні — прикордонникам.

    При такій перевірці співробітники ТЦК та поліції можуть вести фото- чи відеофіксацію своїх дій.

    Чи є відповідальність, якщо відсутній військово-обліковий документ?

    Чоловіки віком від 18 до 60 років зобов'язані мати при собі військово-обліковий документ та пред'являти його на вимогу уповноваженого представника ТЦК або поліцейського. Його відсутність або відмова пред'явити несе за собою адмінвідповідальність і, як наслідок, штраф від 17 000 гривень до 25 500 гривень.

    Які поважні причини не прибуття до ТЦК та СП?

    Згідно з законом, серед поважних причин є наступні:

    • перешкода стихійного характеру;
    • хвороба громадянина;
    • дії країни-агресора або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    Про причини неприбуття до ТЦК та СП необхідно сповістити не пізніше трьох днів від дати, зазначеної в повістці.

    Чи мають проходити ВЛК військовозобов'язані, які звернулися до ТЦК та СП із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією?

    Ні, вони не направляються на медогляд для визначення придатності до військової служби, поки комісія не прийме рішення. Якщо ж комісія ухвалює рішення і відмовляє надавати відстрочку, тоді військовозобов'язаний направляється на медогляд для визначення ступеня придатності до військової служби. Військовозобов’язані, у яких є відстрочка, не медогляд не направляються, за виключенням контрактників.

    Які передбачені штрафи для "ухилянтів" на воєнний час?

    Згідно з новим законом, якщо військовозобов'язані не стоять на обліку або вчасно не оновлюють дані, таким особам у воєнний час загрожує штраф 17 000 гривень. Якщо порушення буде вчинено повторно протягом року, то передбачено штраф 25 500 гривень. Якщо після закінчення 60-денного терміну на оновлення облікових даних представники ТЦК виявлять, що громадянин не оновив свої дані, такій особі можуть вручити повістку для оновлення даних.

    Якщо військовозобов’язаний не прибуває до ТЦК після отримання повістки для оновлення даних — це кваліфікується як порушення правил військового обліку і складається адмінпротокол про адміністративне порушення.

    Відповідно до Законів України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, “Про військовий обов’язок і військову службу” громадяни, які ухиляються від призову за мобілізацією, від військового обліку, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законодавством. Відповідальність залежить від скоєного правопорушення.

    Якщо військовозобов'язаний ухиляється від отримання повістки для звіряння військово-облікових даних, то йому загрожує штраф – від 17 000 до 25 500 грн.

    Для юридичних осіб, посадових і службових осіб органів влади, підприємств, установ, організацій в особливий період (зокрема воєнний стан) розмір такого штрафу становить від 34 000 до 59 500 грн.

    Штраф може бути накладений за ухилення від мобілізації протягом трьох місяців від моменту виявлення порушення, але не пізніше року від моменту вчинення.

    Якщо військовозобов’язаний не має права на відстрочку, пройшов військово-лікарську комісію, був визнаний придатним до служби та отримав "бойову повістку", але так і не з'явився до ТЦК без поважної причини, його чекає кримінальна відповідальність і це загрожує позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.

    Штрафи тепер можуть виписувати заочно, без необхідності складати протокол в ТЦК у присутності військовозобов'язаного, якщо особу повідомили про необхідність явки належним чином і вона проігнорувала виклик без поважної причини. За неявку до ТЦК за повісткою представники ТЦК звертатимуться до поліції з вимогою доставити військовозобов'язаного.

    Якщо поліція не може розшукати особу, їй надішлють повідомлення з ТЦК рекомендованим листом. Якщо пошта не може такий вручити лист під розписку або особа відмовляється, вимога повертається до ТЦК із відповідною позначкою.

    Після цього протягом 10 днів представники ТЦК можуть звернутися до суду з проханням тимчасово призупинити дію водійських прав.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України