Задайте питання юристу

859 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Адміністративне право, 08 серпня 2024, питання №117237 340₴

Адміністративне правопорушення. Порушення митних правил перетину відправлення.

Отримав протокол про порушення митних правил. Згідно протоколу відбудеться судове засідання. Хотілось би дізнатися яке максимальне покарання при такому правопорушення. Цікавить також вердикт Спеціалізованої лабораторії, по яким критеріям і ознакам було заборонено відправлення товару? Раніше по цьому ж відправлення отримав запит, в якому вказано причину затримки як невідповідність опису товару та коду товару. Мною була надана відповідь, але в протоколі вже йде зовсім інша причина з товаром подвійного призначення. Фото протоколу додаю нижче.

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Доброго дня!

    Згідно статті 473 Митного кодексу України Пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання законодавством України та актами Всесвітнього поштового союзу, - тягне за собою конфіскацію цих товарів.

    Тобто, максимально що Вам загрожує - це конфіскація ламп та оплата судового збору. Якщо Ви доведете, що лампи не є предметами військового призначення (як це зазначено у висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД), то Вам їх повернуть.

    Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

    Щоб дізнатись де відбудеться суд - перейдіть на сайт судової влади https://court.gov.ua/fair/ та здійсніть пошук за своїм прізвищем, ім'ям, по батькові.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович
    20%

    Вітаю!

    СТАТТЯ 473 Митного кодексу України

    Пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання актами Всесвітнього поштового союзу, -

    тягне за собою конфіскацію цих товарів.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%

    Доброго дня, Микола!

    Відповідно до статті 473 Митного кодексу Україні:

    "1. Пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання законодавством України та актами Всесвітнього поштового союзу, -

    тягне за собою конфіскацію цих товарів".

    Отже максимальне покарання у Вашому випадку - це конфіскація товару, який Ви відправляли.

    Цікавить також вердикт Спеціалізованої лабораторії, по яким критеріям і ознакам було заборонено відправлення товару?

    Всі критерії та ознаки відповідно до яких було заборонено відправлення товару викладені в протоколі. Сім ламп з усієї наявної кількості після лабораторного дослідження були віднесені до товарів "спеціального призначення для військового використання" й відповідно до цього Ви повинні були отримати дозвіл на відправку даного товару.

    Відповідно до списку товарів військового призначення,міжнародні передачі яких підлягають державному контролю https://www.kmu.gov.ua/npas/213393014

    ML11:

    a) обладнання радіоелектронної протидії та контрпротидії радіорозвідці (тобто обладнання, призначене для передавання сторонніх або приглушувальних сигналів на радіолокаційні станції чи приймачі радіозв’язку або те, яке в інший спосіб створює перешкоди прийманню, роботі чи ефективному використанню ворожих електронних приймачів, у тому числі обладнання протидії), включаючи апаратуру створення активних перешкод та боротьби з активними перешкодами; - з 8529, 8525 10

    b) електронні прилади з пристроями швидкого переналагодження частоти; - з 8525, 8526, 8527, 8529

    c) електронне обладнання або системи, призначенідля спостереження та контролю за електромагнітним спектром для цілей військової розвідки чи безпеки або для протидії такому спостереженню і контролю; - з 8526, 8527, 8529

    d) обладнанняпідводноїпротидії,включаючи обладнання акустичного і магнітного створення перешкод і радіолокаційних пасток, апаратуру для передавання сторонніх чи приглушувальних сигналів на гідролокаційні приймачі; - з 8525, 8526, 9015

    e) обладнання для захисту обробки даних, апаратура захисту інформації та апаратура забезпечення захисту передавання і роботи ліній зв’язку, в якихвикористовуються процеси шифрування; - 8543 89 95 00, 8543 90 80 00

    f) обладнання для ідентифікації, автентифікації та зміни шифру, а також для керування шифром, його виготовленням і розподілом; - 8471 90 00 00, 8473 3090 00, 8543 89 95 00, 8543 90 80 00

    g) обладнання для наведення та навігації;

    h) комунікаційне передавальне обладнання для цифрового тропосферного радіозв’язку;

    i) цифровий демодулятор, спеціально призначений для сигнальної розвідки;

    j) “автоматизовані системи управління та контролю”.

    b) обладнання для створення навмисних перешкод роботі глобальних супутникових навігаційних систем (GNSS).

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович
    20%

    Вітаю,

    Аналіз ситуації та можливі наслідки

    Дякую за надану інформацію. З огляду на те, що ви отримали протокол про порушення митних правил та наявність експертного висновку про товар подвійного призначення, ситуація є досить серйозною.

    Можливі наслідки та санкції

    Максимальне покарання за порушення митних правил може варіюватися залежно від конкретних обставин справи, вартості товару, характеру порушення та інших факторів. Законодавством передбачені такі види покарань:

    • Штрафи: Розмір штрафу може бути значним і розраховуватися у відсотках від вартості товару.
    • Конфіскація товару: Тобто, ви можете втратити товар, який став предметом правопорушення.
    • Кримінальна відповідальність: У деяких випадках, особливо при повторних порушеннях або значних масштабах, може бути передбачена кримінальна відповідальність.

    Важливо зазначити: Максимальне покарання не завжди застосовується. Суд розглядає кожну справу індивідуально і призначає покарання з урахуванням усіх обставин справи.

    Вердикт спеціалізованої лабораторії

    Вердикт спеціалізованої лабораторії є ключовим доказом у вашій справі. Саме на підставі цього висновку вам інкримінують порушення митних правил, пов'язане з товаром подвійного призначення.

    Критерії та ознаки, за якими товар відносять до товарів подвійного призначення, можуть бути різними і залежать від конкретного товару. Найчастіше це пов'язано з можливістю використання товару як для цивільних, так і для військових цілей.

    Розбіжність між запитом та протоколом

    Факт того, що спочатку вам вказали на невідповідність опису товару та коду товару, а потім у протоколі з'явилася зовсім інша причина, може викликати додаткові питання. Це може свідчити про те, що митні органи проводили додаткову експертизу або уточнювали інформацію.

    Що робити далі?
    1. Ознайомитися з протоколом: Ретельно вивчіть протокол, зверніть увагу на всі деталі, особливо на доводи, які наводяться на підтвердження порушення.
    2. Проконсультуватися з юристом: Юрист допоможе вам зрозуміти суть обвинувачення, оцінити перспективи справи та розробити стратегію захисту.
    3. Звернутися до спеціаліста з митного права: Якщо є сумніви щодо кваліфікації товару як товару подвійного призначення, можна звернутися за консультацією до спеціаліста з митного права.
    4. Збирати докази: Зберіть всі документи, які можуть підтвердити вашу позицію, наприклад, копії рахунків, договорів, листування з контрагентами тощо.

    Важливо: Чим раніше ви звернетеся за юридичною допомогою, тим більше шансів у вас буде на захист своїх прав.

    Зверніть увагу: Ця інформація має загальний характер і не може замінити консультацію юриста. Для отримання більш детальної інформації щодо вашої конкретної ситуації, рекомендується звернутися за консультацією до юриста, який спеціалізується на митному праві.

    Я можу надати вам додаткову інформацію, якщо ви надасте більше деталей про вашу справу, наприклад:

    • Який саме товар був предметом відправлення?
    • Яка країна призначення?
    • Які саме порушення митних правил вам інкримінують?
    • Які аргументи наводить митниця на підтвердження своєї позиції?
    Корнійчук Євген Іванович
    20%

    Доброго дня, Недоторканість державного кордону є однією з найважливіших ознак суверенітету та територіальної цілісності будь – якої держави – базових складових забезпечення національної безпеки. Виконання однієї з основних функцій держави України, відповідно до статті 17 Конституції України – охорона своєї території, реалізується не тільки через на пунктах пропуску системи контролю при безпосередньому перетинанні державного кордону України, а і шляхом створення ефективної системи запобіжних заходів у тому числі, й через встановлення юридичної відповідальності за такі порушення.

    Адміністративне правопорушення

    Незаконне перетинання державного кордону або спроба незаконного перетинання державного кордону України - це перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади (стаття 2041 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

    Об'єкт адміністративного проступку: суспільні відносини у сфері охорони державного кордону.

    Об'єктивна сторона:

    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України;
    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів;
    • перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом в пунктах пропуску через державний кордон України з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади.
    Виняток! Не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Суб'єкт: загальний (фізичні осудні особи, які досягли 16- річного віку).

    Суб'єктивна сторона: визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі умислу.

    Якщо особу, яка не досягла 16 років, супроводжує лише один дорослий та існують обґрунтовані підстави для того, щоб підозрювати, що особа, яка не досягла 16 років, незаконно перетинає державний кордон, посадова особа Державної прикордонної служби України проводить ретельну перевірку з метою виявлення будь-яких невідповідностей чи суперечностей у наданій інформації.

    Кримінальне правопорушення

    Незаконне перетинання державного кордону України - перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості (стаття 3322 Кримінального кодексу України (далі - КК України).

    Об’єктом кримінального правопорушення, передбаченого статтею 3322 КК України, слід уважати однорідні суспільні відносини, які охоплюють певну галузь суспільного життя – прикордонну безпеку України, а безпосереднім – суспільні відносини, що забезпечують нормативно встановлений і врегульований порядок перетинання державного кордону України.

    Суспільно небезпечною ж дією як елемента об’єктивної сторони кримінального правопорушення є активна поведінка особи, спрямована на цілеспрямоване порушення нею приписів відповідних нормативно-правових актів щодо встановленого порядку перетинання державного кордону України.

    Суб’єктами кримінального правопорушення, передбаченого статтею 3322 КК України, можуть бути:

    1) особи, яким заборонено в’їзд на територію України;

    2) представники підрозділу збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора;

    3) особи, які мають на меті незаконно перетнути державний кордон України з метою заподіяння шкоди інтересам держави. При цьому наявність мети «заподіяння шкодити інтересам держави» не є обов’язковою ознакою суб’єктивної сторони кримінального правопорушення, вчиненого першою або другою групою суб’єктів.

    Суб'єктивна сторона кримінального правопорушення характеризується виною у формі прямого умислу. Мотиви і мета злочину не мають значення для його кваліфікації, про те особливістю може бути наявність мети – заподіяння шкоди інтересам держави.

    Надання безоплатної вторинної правничої допомоги особі, яку затримано в адміністративному, кримінальному порядку

    Відповідно до Порядку інформування центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги про випадки затримання, адміністративного арешту або застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1363" (далі-Порядок) негайно після фактичного затримання особи, органами (посадовими особами), уповноваженими здійснювати адміністративне затримання, органами досудового розслідування, слідчими, дізнавачами, прокурорами, службовими особами, відповідальними за перебування затриманих, іншими уповноваженими службовими особами повідомляється за допомогою телефонного, факсимільного зв’язку на єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги (0-800-213103) (контактний центр системи надання безоплатної правової допомоги) повідомляється про факт затримання особи на підставі вчинення адміністративного, або кримінального правопорушення. Після проведення необхідної реєстрації повідомлення, відбувається пошук вільного адвоката, який буде надавати безоплатну правничу допомогу. Право особи на захист можливо порушити, якщо уповноважені особи, не повідомили про затримання особи.

    В який спосіб перетинання державного кордону вважається незаконним

    Пункт пропуску через державний кордон (далі - пункт пропуску) - спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, автомобільних і пішохідних шляхах, в аеропортах (на аеродромах), морських і річкових портах, включаючи частину їх акваторії (захищена повністю або частково огороджувальними гідротехнічними спорудами чи об'єктами природного походження), з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, на якій здійснюються прикордонний, митний контроль, інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна (пункт 2 Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751).

    Види пунктів пропуску:

    ♦ за категоріями: міжнародні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів будь-яких держав, а також осіб без громадянства); міждержавні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів України і суміжної держави); місцеві (пропуск через державний кордон громадян України і суміжної держави, які проживають у прикордонних областях (районах), і транспортних засобів, що їм належать, якщо інше не передбачено міжнародними договорами

    України);

    ♦ за видами сполучення: для автомобільного, залізничного, морського, пішохідного, повітряного, поромного і річкового;

    ♦ за характером транспортних перевезень: пасажирські, вантажні, вантажно-пасажирські (з обмеженням або без обмеження вантажопідйомності транспортних засобів); для окремих видів транспортних засобів (військових кораблів, морських та річкових суден); для окремих видів операцій (перевалка вантажів, проведення ремонтних робіт тощо);

    ♦ за режимом функціонування: постійні і тимчасові;

    ♦ за часом роботи: цілодобові і такі, що працюють у визначений на підставі двосторонніх договорів час.

    У пункті пропуску визначаються місця для безпосереднього перетинання державного кордону, а також зони прикордонного, митного та інших видів контролю.

    ІНТЕРАКТИВНА МАПА ПУНКТІВ ПРОПУСКУ/КПВВ, які функціонують відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 288-р "Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю".

    Таким чином, перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон може означати, що особа перетнула державний кордон:

    • поза місцем розташування пункту пропуску;
    • поза місцем, визначеним у пункті пропуску для безпосереднього перетинання державного кордону;
    • хоча і в зазначеному місці, але в час, коли пункт пропуску не функціонував.
    Належні документи для перетинання державного кордону:

    Згідно указу Президента України №64/2022 введено воєнний стан в Україні. На час його введення можуть обмежуватися деякі конституційні права, наприклад, передбачене Статтею 33 Конституції України. Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.

    Відповідно до Постанови Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України від 27 січня 1995 р.№57 Кабінету Міністрів України зазначений вичерпний перелік категорій осіб, що мають право виїхати за межі України при введені воєнного стану на законих засадах, перелік дозвільних документів для них, визначені підстави та термін перебування за кордоном.

    • для іноземців та осіб без громадянства, які не проживають в Україні постійно: паспортний документ - документ, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства і виданий уповноваженими органами іноземної держави або статутними організаціями ООН, який дає право виїзду за кордон і визнаний Україною, у т.ч. дипломатичний чи службовий паспорт, книжка чиновника ООН, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажа, та візовий документ - відповідна віза чи візова етикетка, а також інші документи, які подавались для оформлення візи (запрошення встановленого зразка, документи, що підтверджують туристичний характер поїздки);

    Не можна вважати дійсним документ, отриманий хоча й у встановленому законом порядку, але на підставі введення службових осіб, які оформлюють такий документ, в оману щодо реальної особистості громадянина.

    Покарання за незаконне перетинання державного кордону

    Особи, винні в порушенні або спробі порушення режиму державного кордону України, прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний кордон України, у незаконному переміщенні або спробі незаконного переміщення через державний кордон України вантажів, матеріалів, документів та інших предметів, а також в інших порушеннях законодавства про державний кордон України, несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність згідно з законодавством України.

    Адміністративна відповідальність

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади карається штрафом від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, - штраф від 500 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Виняток! Особа, яка з наміром бути визнаною біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту не несе відповідальності за незаконне перетинання державного кордону України, якщо вона без зволікань звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту. Така особа не несе відповідальності за порушення правил перебування в Україні, якщо вона перебуває на території України протягом часу, необхідного для подання заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захистуКримінальна відповідальність

    Статтею 3322 Кримінального кодексу України передбачено, перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості, карається позбавленням волі на строк до трьох років.

    Ті самі дії, вчинені повторно або групою осіб, караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством або із застосуванням зброї, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA