Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 25 серпня 2024, питання №118269 650₴

Переміщення до іншої військової частини

Вітаю!
Така ситуація: Подав рапорт на переміщення до іншої військової частини. До нього додав рекомендаційне письмо від командира тієї військової частини. У якому вказано, що вони готові мене забрати.
Рапорт віддав командиру взводу, він його підписав та віддав командиру роти. Командир роти його взяв і сказав, що це буде нешвидко. К слову, ми усі розкидані, тобто КСП роти в одному населеному пункту, КСП батальйону в іншому. А військова частина взагалі далеко.


З чого виникають такі питання:

1) Який термін розгляду таких рапортів?
Десь бачив, що зараз 14 днів їм дається на розгляд рапортів.
2) Чи зобов'язані вони мене повідомити про рішення по цьому рапорту?
Я розумію, що задовольнити такий рапорт, чи ні. Це на їх розсуд. Але ж повинні вони мене повідомити про рішення.
3) Куди можна скаржитись на них? У разі недотримання строків розгляду. Або у разі не повідомлення мене про рішення по цьому рапорту. Якщо вони повинні це робити.

Я розумію, що мобілізовані люди зараз на правах рабів у їх українській армії. А кадрові офіцюцери забагато повноважень отримали. Та банально коять своє безчинство та лінуються. У виду своєї безкарності. Але ж поряд хоч якийсь повинен бути. Тому і виникають такі питання.

Заздалегідь дякую!

Відповіді юристів (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25.1%

    Вітаю Вас, Павло!

    На жаль, але ситуація з переміщенням до іншої військової частини - складна історія. Загалом це можливо за рішенням командування, але ще потрібно мати поважну підставу. Прекрасно, що Ви маєте вже відношення, це одна із 3 частин успішного переміщення. Як правило, при переведення мають місце 2 найчастіше обрані підстави - стан здоров'я, але має бути довідка ВЛК, або сімейні обставини.

    Але загалом справа така, що тут військова частини або погоджується Вас відпустити, або ні. Так склалося, що питання переміщення військовослужбовців - виключна прерогатива командування. За 2,5 роки я знаю стільки випадків, коли переміщення військовослужбовця принесло б йому додаткової мотивації, але військові частини просто тупо відмовляли.

    Водночас по строкам ситуація вже більш-менш ясна.

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    06.08.2024 № 531

    Про затвердження Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України

    II. Форми рапортів

    1. Рапорти подаються в усній та письмовій (паперовій або електронній) формах. Військовослужбовець має право усно рапортувати за допомогою технічних засобів комунікації.

    2. Усні рапорти розглядаються негайно, але не пізніше ніж у строки, для розгляду рапортів у паперовій формі, визначені пунктом 9 розділу III цього Порядку.

    3. Відповідь на усний рапорт надається усно.

    III. Особливості подання та розгляду рапортів у паперовій формі

    ...

    8. Початок перебігу строку розгляду паперового рапорту розпочинається із часу подання рапорту, а не часу його реєстрації в службі діловодства.

    Часом подання паперового рапорту є дата передачі рапорту на погодження безпосередньому командиру (начальнику) військовослужбовця, а у разі відмови в розгляді рапорту безпосереднім командиром (начальником) - дата передачі рапорту прямому командиру (начальнику), з урахуванням вимог пункту 1 цього розділу.

    У разі направлення рапорту засобами поштового зв’язку часом подання рапорту є дата надходження рапорту до поштового відділення за місцем знаходження відповідного підрозділу.

    9. Розгляд паперового рапорту військовослужбовця всіма його прямими командирами (начальниками) здійснюється:

    1) невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин із часу подання військовослужбовцем рапорту - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов’язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров’я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин;

    2) у строк не більше 14 днів із дня подання військовослужбовцем рапорту - щодо питань, які не відносяться до питань, визначених підпунктом 1 цього пункту.

    ВОДНОЧАС, НА ЖАЛЬ, ЗАКОНИ СТВОРИЛИ, АЛЕ ПОСИЛИТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КОМАНДИРІВ - ЗАБУЛИ. ТОМУ РАДЖУ ВАМ ПОЧЕКАТИ 14 КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ З МОМЕНТУ ПОДАННЯ РАПОРТУ ТА ПОДАТИ АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ ДО ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ ЩОДО З'ЯСУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОЗГЛЯДУ РАПОРТУ.

    З повагою! Тримайтеся, бережіть себе!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, ПАВЛО! Щиро Вам співчуваю та розумію в яких умовах доводиться служити і як це все виглядає, коли у керівників на будь-якому рівні взагалі немає уявлень та свідомості щодо дотримання якихось норм і рамок. Ви праві, з 08.08.2024 р. дійсно строк розгляду рапортів 14 днів. Але це ще треба, щоб Генштаб і командування довели цю інформацію до командирів, навчили їх і дали зрозуміти, що ці строки не можна ігнорувати. ТЦК он теж дали 7 днів на відстрочку... а як тягнули місяць - так і тягнуть. Бо це для людей закон, строки, відповідальність, а для "начальства" - ніякі закони, строки і відповідальність не писані.

    Оскільки спеціальних строків розгляду рапортів ще донедавна не було передбачено чинним законодавством, то за судовою практикою застосовувалися і діяли загальні строки, передбачений Законом України "Про звернення громадян", тобто 30 днів з правом продовження термінів ще на 15 днів, якщо питання дуже складне.

    Як правило саме з цих строків виходили суди у разі розгляду судових позовів військовослужбовців щодо бездіяльності при розгляді рапортів про звільнення та з інших питань.

    З серпня 2024 року ситуація значно змінилася. Далі детально рзповім чому, але маю поцікавитись перед цим про таке:

    Маю надію, що у Вас зберігся оригінал чи хоча б фотокопія листа з В/ч в якій Вас готові взяти?

    Бо дійсно може статися так, що командир на якійсь ланці скаже - не знаю, не було нічого.

    Дякуючи цифровізації Міністерство оборони знайшло час нарешті навести лад з строками по рапортам. Це звісно не означає, що офіцери не начхають і на Міністра оборони з його наказами, але це все ж щось уже. Принаймні є на що спиратися в законних вимогах.

    Так от з 08.08.2024 р. механізм оформлення, подання, реєстрації, розгляду, прийняття та повідомлення рішення за результатами розгляду рапортів військовослужбовців у Міністерстві оборони України, Збройних Силах України та Державній спеціальній службі транспорту визначений Порядком організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України, затвердженим наказом Міностерства оборони України від 07 серпня 2024 року № 531 (текст наказу за гіперпосиланням).

    Наказ МОУ № 531 від 07.08.2024 р. визначає наступне.

    Рапорти подаються в такій формі:

    • усна
    • письмова (паперовій або електронній)

    Розгляд паперового рапорту здійснюється:

    • невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов'язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров'я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин;
    • НЕ БІЛЬШЕ 14 ДНІВ - щодо питань, які не відносяться до вищезазначених питань.

    Усні рапорти розглядаються негайно, але не пізніше, ніж рапорти у паперовій формі.

    Рапорти подані в електронній формі розглядаються у такі ж строки як і у паперовій формі.

    Подання рапорту, а не час його реєстрації в службі діловодства є початком перебігу строку розгляду паперового рапорту.

    Дата передачі рапорту на погодження безпосередньому командиру (начальнику) військовослужбовця, а у разі відмови в розгляді рапорту безпосереднім командиром (начальником) - дата передачі рапорту прямому командиру (начальнику) є часом подання паперового рапорту.

    У разі направлення рапорту засобами поштового зв'язку часом подання рапорту є дата надходження рапорту до поштового відділення за місцем знаходження відповідного підрозділу.

    Безпосередній або прямий командир (начальник) військовослужбовця може не погодити рапорт, якщо для прийняття рішення по суті рапорту недостатньо наданих військовослужбовцем інформації або документів, але зазначивши вичерпний перелік підстав та документів (копій документів), які необхідно додати до рапорту для вирішення його по суті.

    Забороняється:

    • відмовляти у задоволенні рапорту у разі, якщо до рапорту не додано документів, які є або повинні бути в розпорядженні відповідного командира (начальника);
    • встановлювати будь-які інші вимоги щодо форми та змісту паперового рапорту, що не передбачені Порядком;
    • вимагати від військовослужбовця попереднього усного погодження рапорту із безпосереднім або прямим командиром (начальником) перед його фактичним поданням;
    • відмовляти у прийнятті (реєстрації) власноруч написаних рапортів військовослужбовців.

    У зв"язку з систематичним порушенням права військовослужбовців на рапорт та його належний розгляд - в Україні запустили мобільний застосунок «Армія+», для військовослужбовців. Поясню, які функції він вже має і як його встановити на смартфон.

    Презентація застосунку «Армія+» відбулася у Києві 8 серпня, повідомили на офіційному сайті Міністерства оборони. З 09.08.2024 р. він почав працювати.

    За допомогою цього застосунку планують скоротити обсяг паперової роботи в українській армії і перевести її більшу частину в онлайн.

    Наразі у застосунку вже доступні 11 видів рапортів у чотирьох групах:

    • «На відпустку»,
    • «На допомогу»,
    • «Направлення»,
    • «Видача направлення».

    Рапорти надсилаються онлайн на підпис за допомогою унікального номера військовослужбовця чи військовослужбовиці – Армія ID.

    Надалі у застосунку будуть додаватися нові функції. Також у застосунку проходитимуть опитування, через які самі військовослужбовці зможуть впливати на реальні зміни у Силах оборони України.

    «Люди, які ризикують життям за нашу із вами свободу, не мають заповнювати папери від руки під лінійку, стояти у чергах чи їхати у довгі подорожі за підписом на рапорті. Далі будемо впроваджувати ще більше сервісів для комфорту наших військових», — зазначила заступниця міністра оборони з питань цифровізації Катерина Черногоренко.

    Сам застосунок розробили військовослужбовці одного з підрозділів ЗСУ, а саме Центру масштабування технологічних рішень.

    Завантажити застосунок для військовослужбовців «Армія+» можна за посиланнями:

    Права та обов’язки посадових осіб, єдині вимоги до форми електронних рапортів, а також засади їх опрацювання унормовані в Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців в системі Міноборони, який затверджений Наказом міністра оборони України.

    https://aplus.mod.gov.ua/

    Рапорт в електронній формі створюється та подається за допомогою:

    ▶ засобів системи електронного документообігу (СЕДО) Міноборони України

    ▶ Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони "Армія+" (далі - вебпортал Армія+)

    ▶ інших інформаційно-комунікаційних систем, які введені в експлуатацію в системі Міноборони України.

    Кожен користувач вебпорталу Армія+ має свій унікальний код - ID-номер.

    Кожен командир зобов'язаний довести до підлеглого особового складу свій власний ID-номер та ID-номер СЕДО підрозділу.

    Якщо безпосереднім командиром (начальником) військовослужбовця є командир (начальник) підрозділу, то військовослужбовець зазначає ID-номер СЕДО підрозділу, який можна отримати в службі діловодства.

    Військовослужбовець створює рапорт на вебпорталі Армія+ за допомогою зразків рапортів, які доступні на ньому, заповнивши всі необхідні текстові поля, зазначивши тему та суть свого клопотання.

    Підписання та погодження електронного рапорту здійснюється шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (у тому числі "Дія.Підпис") та/або удосконаленого електронного підпису військовослужбовцем, відповідними командирами (начальниками), та/або засобами вебпорталу Армія+, що підтверджується накладенням кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора вебпорталу Армія+.

    Електронний рапорт, створений засобами Державного вебпорталу, може бути відкликаний військовослужбовцем, який його створив, але виключно з моменту реєстрації рапорту в СЕДО.

    https://wiki.legalaid.gov.ua/

    Може це дасть змогу швидше вирішити Вашу ситуацію.

    Хай щастить у позитивному вирішенні Вашого питання!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    • Павло Клієнт 2 місяці тому

      Оригінал я віддав разом з рапортом. А у смартфоні є електрона копія рекомендаційного листа.

    Айвазян Юрій Климентійович
    50%

    Доброго дня, Павло!

    1) Який термін розгляду таких рапортів?Десь бачив, що зараз 14 днів їм дається на розгляд рапортів.

    Так, Ви праві, у Наказі МОУ № 531 від 06.08.2024 року"Про затвердження Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України" зазначено наступне:

    "8. Початок перебігу строку розгляду паперового рапорту розпочинається із часу подання рапорту, а не часу його реєстрації в службі діловодства.

    Часом подання паперового рапорту є дата передачі рапорту на погодження безпосередньому командиру (начальнику) військовослужбовця, а у разі відмови в розгляді рапорту безпосереднім командиром (начальником) - дата передачі рапорту прямому командиру (начальнику), з урахуванням вимог пункту 1 цього розділу.

    У разі направлення рапорту засобами поштового зв’язку часом подання рапорту є дата надходження рапорту до поштового відділення за місцем знаходження відповідного підрозділу.

    9. Розгляд паперового рапорту військовослужбовця всіма його прямими командирами (начальниками) здійснюється:

    1) невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин із часу подання військовослужбовцем рапорту - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов’язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров’я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин;

    2) у строк не більше 14 днів із дня подання військовослужбовцем рапорту - щодо питань, які не відносяться до питань, визначених підпунктом 1 цього пункту".

    2) Чи зобов'язані вони мене повідомити про рішення по цьому рапорту?Я розумію, що задовольнити такий рапорт, чи ні. Це на їх розсуд. Але ж повинні вони мене повідомити про рішення.

    Згідно вищезазначеного Наказу:

    "III. Особливості подання та розгляду рапортів у паперовій формі

    1. У паперовому рапорті військовослужбовець вказує:

    • найменування посади командира (начальника), якому адресується рапорт;
    • заголовок «Рапорт»;
    • суть порушеного питання;
    • перелік доданих до рапорту документів або їх копій (за потреби);
    • найменування займаної посади;
    • військове звання, власне ім’я та прізвище;
    • дату;
    • особистий підпис.

    2. Командири (начальники) надають відповідь на паперовий рапорт військовослужбовця шляхом накладення резолюції.

    Резолюція повинна містити відомості, визначені у додатку 1 до цього Порядку".

    Крім того, відповідно до Дисциплінарного статуту ЗСУ:

    110. Усі військовослужбовці мають право надсилати заяви чи скарги або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі:

    прийняття незаконних рішень, дій (бездіяльності) стосовно них командирами (начальниками) або іншими військовослужбовцями, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;

    незаконного покладення на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності.

    111. Заява чи скарга з інших питань службової діяльності подається безпосередньому командирові (начальникові) тієї особи, дії якої він оскаржує, а в разі, якщо особи, які подають скаргу, не знають, з чиєї вини порушені їх права, заява чи скарга подається в порядку підпорядкованості. У такому самому порядку подаються пропозиції.

    112. Військовослужбовці, які подали заяву чи скаргу, мають право:

    • особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися з вимогою залучити до розгляду свідків;
    • подати додаткові матеріали, що стосуються справи, або клопотати, щоб їх вимагав командир (начальник) або орган, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
    • ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
    • оскаржити прийняте за їх заявою чи скаргою рішення в суді;
    • вимагати відшкодування завданих їм збитків у встановленому законом порядку.

    115. Вимоги до звернення військовослужбовця, порядок розгляду пропозицій, заяв та скарг, строки розгляду, права військовослужбовця під час розгляду заяви чи скарги, обов’язки командирів, органів військового управління щодо розгляду звернень військовослужбовців регулюються законодавством України про звернення громадян, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

    117. Пропозиція, заява чи скарга вважаються вирішеними, якщо розглянуто всі порушені в них питання, вжито необхідних заходів або надано вичерпні відповіді.

    Відмова у вирішенні питань, викладених у пропозиції, заяві чи скарзі, доводиться до відома військовослужбовців, які їх подали, у письмовій формі з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

    Отже, Ви маєте право отримати письмову відповідь від командира з приводу задоволення Вашого рапорту або ж відмови у задоволенні останнього.

    3) Куди можна скаржитись на них? У разі недотримання строків розгляду. Або у разі не повідомлення мене про рішення по цьому рапорту. Якщо вони повинні це робити.

    Оскаржити дії командира можна, звернувшись до:

    • Міністерства оборони України;
    • оперативного командування Генерального Штабу ЗСУ;
    • військової служби правопорядку;
    • Державного бюро розслідувань;
    • структурних підрозділів Спеціалізованої військової прокуратури.

    Для оскарження бездіяльності командирів військових частин потрібно використовувати наступні контакти. Усна скарга може бути направлена на гарячі лінії Міністерства оборони України за цими номерами: 0-800-500-442, 0-800-500-410, 044-454-44-99. Проте, краще – писати офіційне письмове звернення і направляти або на поштову адресу Міністерства оборони України, або на електронну адресу: zvernmou@post.mil.gov.ua, vzg@mil.gov.ua

    Контакти військової служби правопорядку в ЗСУ: електронна пошта: och_vsp@mil.gov.ua, тел.: (044) 454-73-08, (044) 454-73-03).

    Я розумію, що мобілізовані люди зараз на правах рабів у їх українській армії. А кадрові офіцюцери забагато повноважень отримали. Та банально коять своє безчинство та лінуються. У виду своєї безкарності. Але ж поряд хоч якийсь повинен бути. Тому і виникають такі питання.

    Згоден з Вами. Звичайно, що порядок, повинен бути завжди, а тим паче, в армії, але Ви самі бачите, що на жаль, це працює зовсім не так.

    Наскільки я пам'ятаю, Ви вже колись задавали питання і переміщення у Вашому випадку стосується не стану здоров'я та не сімейних обставин, але перевестись Ви бажаєте у бойову частину, якщо я не помиляюсь, звичайно. Тому, можливо, це зіграє роль при розгляді Вашого рапорту на переміщення.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Павло Клієнт 2 місяці тому
      Так. Все вірно. Я задавав вже подібне питання. Здається мені це ви давали посилання на статті дисциплінарного статуту. Там де вказані підстави для переміщення. У рапорті я так і вказував: на підставі статті 110 пункту 82 закону України про проходження військової служби. А саме для більше ефективного використання людей. Перевестись я хочу на спорідненну посаду до моїх цивільних освіти і досвіду.
      • Айвазян Юрій Климентійович

        Сподіваюсь, що все вийде, Павло, з урахуванням потреби відповідних спеціалістів у бойових частинах.

    Дерій Владислав Олегович
    24.9%

    Вітаю Вас!

    1) Який термін розгляду таких рапортів?

    Термін розгляду рапорту про переміщення становить не більше 14 днів із дня подання такого рапорту. Це чітко передбачено частиною 9 Розділу ІІІ Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерстві оборони України.

    Початок перебігу строку розгляду паперового рапорту розпочинається із часу подання рапорту, а не часу його реєстрації в службі діловодства.

    Тобто, за 14 днів повинні лише розглянути рапорт та надати Вам відповідь, а не перемістити Вас до іншої частини. Саме переміщення займе також певний час в разі позитивного рішення командування.

    Інше питання - чи є у Вас докази подачі рапорта?

    На даний час Ви повністю залежите від дій командира роти, адже якщо рапорт не зареєстрований - Ви не зможете взагалі довести, що його подавали. Тобто, можлива ситуація, що коли Ви подасте адвокатський запит, то у відповідь Вам повідомлять, що Ви взагалі не зверталися до командування.

    Але, якщо командир роти все-таки подав документ до вищого командування - тоді шанс на переміщення залишається.

    2) Чи зобов'язані вони мене повідомити про рішення по цьому рапорту?Я розумію, що задовольнити такий рапорт, чи ні. Це на їх розсуд. Але ж повинні вони мене повідомити про рішення.

    Обов'язково Вас повинні повідомити про рішення по рапорту!

    Згідно частини 2 Розділу ІІІ Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерстві оборони України

    Командири (начальники) надають відповідь на паперовий рапорт військовослужбовця шляхом накладення резолюції. Резолюція повинна містити відомості, визначені у додатку 1 до цього Порядку

    3. Непогодження рапорту безпосереднім та/або прямими командирами (начальниками) не перешкоджає подальшому руху рапорту для його розгляду командиром (начальником) або іншою посадовою особою, яка уповноважена приймати рішення стосовно порушеного в рапорті питання, та прийняття рішення по суті рапорту. Особливості розгляду рапортів, поданих в електронній формі, врегульовано розділом IV цього Порядку.

    Відмова у задоволенні рапорту має бути вмотивованою.

    3) Куди можна скаржитись на них? У разі недотримання строків розгляду. Або у разі не повідомлення мене про рішення по цьому рапорту. Якщо вони повинні це робити.

    Самий дієвий спосіб оскаржити бездіяльність командира - це звернутись до суду. Але в судовому порядку Ви можете зобов'язати командира лише розглянути рапорт, а не зобов'язати його здійснити Ваше переміщення.

    Ви також можете спробувати вирішити Ваше питання в досудовому порядку, для цього Вам потрібно звернутися зі письмовою скаргою або особисто до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі незаконної бездіяльності командирів, яка стосується розгляду рапортів.

    Такими органами є:

    • Міністерство оборони України,- оперативне командування Генерального Штабу ЗСУ,
    • Військова служба правопорядку,
    • Державне бюро розслідувань,
    • структурні підрозділи Спеціалізованої військової прокуратури.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів, Павло!

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю! Ваші питання дійсно важливі, і я спробую допомогти вам зрозуміти ситуацію.

    1. Термін розгляду рапорту

    Згідно з чинним законодавством та внутрішніми військовими нормативними актами, термін розгляду рапорту у військових частинах зазвичай становить 30 днів. В окремих випадках цей термін може бути скорочений до 14 днів, залежно від складності питання та умов служби. Однак, термін у 14 днів може застосовуватись для особливих випадків або під час виконання невідкладних завдань.

    2. Обов'язок повідомлення про рішення

    Командування зобов'язане повідомити вас про прийняте рішення по вашому рапорту. Це є частиною процедур, що забезпечують прозорість та законність прийняття рішень у військових частинах. Якщо рапорт був розглянутий, вас повинні офіційно поінформувати про його результати (в письмовій або усній формі).

    3. Скарги та контроль за розглядом рапортів

    Якщо термін розгляду вашого рапорту був порушений, або якщо вас не поінформували про прийняте рішення, ви маєте право подати скаргу. Ось куди можна звернутися:

    • Командир вищого рівня: Ви можете подати скаргу до командира, що стоїть вище за посадою, ніж командир вашої роти або батальйону.
    • Військова прокуратура: У разі серйозних порушень ви можете звернутися до військової прокуратури. Вони зобов'язані розглянути вашу скаргу та провести розслідування.
    • Уповноважений Верховної Ради з прав людини (омбудсмен): Якщо ви вважаєте, що ваші права порушені, ви можете подати скаргу до Уповноваженого.
    4. Загальні поради
    • Письмові запити: Якщо ви не отримали відповіді, ви можете звернутися до командування письмово з проханням надати інформацію про стан розгляду вашого рапорту. Це створює документальний слід, який може бути корисним у разі необхідності подання скарги.
    • Консультація з юристом: Якщо ситуація не вирішується і ви стикаєтеся з серйозними труднощами, варто звернутися до військового юриста. Вони зможуть надати детальні поради і допомогти захистити ваші права.

    На жаль, часто проблеми в системі командування та бюрократії призводять до затримок і непорозумінь, але знання ваших прав і чітка дія можуть допомогти вирішити ситуацію на вашу користь.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України