Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 03 вересня 2024, питання №118770 650₴

Чи може підприємство бронювати співробітника, у якого нема ВОС у електронному ВОД. Бронюємо по 650.

Вітаю.
Підприємство бронює по 650 постанові засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
У нового співробітника є тільки електронний ВОД, в якому не вказано ВОЗ та Звання. В Єдиному Державному Реєстрі військовозобов'язаних співробітник наявний в статусі "Не заброньовано". Тобто технічно підприємство забронювати може. Чи буде це порушенням і на які норми закону посилатися, щоб відмовити у бронюванні? Дякую!

Відповіді юристів (21)

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю! Якщо у нового співробітника є лише електронний військово-обліковий документ (ВОД), в якому не вказано військово-облікову спеціальність (ВОС) та звання, а також відсутні необхідні відомості в Єдиному державному реєстрі військовозобов'язаних, це може свідчити про те, що інформація про його військовий облік є неповною. Відповідно, це може стати підставою для відмови у бронюванні.

    Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 650 від 4 листопада 2022 року, бронювання військовозобов’язаних здійснюється на підставі даних, що містяться в Єдиному державному реєстрі військовозобов'язаних та інших офіційних документах. Якщо інформація у ВОД є неповною або неточною, це може бути порушенням процедури бронювання.

    Для відмови у бронюванні можна посилатися на такі нормативно-правові акти:

    1. Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" — відповідно до якого підприємство зобов'язане забезпечити достовірність даних про військовозобов'язаних співробітників.
    2. Постанова Кабінету Міністрів України № 650 — визначає порядок бронювання військовозобов’язаних та вимагає наявності повної та достовірної інформації про військовозобов'язаних у відповідних реєстрах.

    Таким чином, поки інформація про ВОС та звання не буде додана до електронного ВОД та не буде відображена у Єдиному державному реєстрі військовозобов'язаних, бронювання може вважатися неправомірним.

    Богун Сергій Павлович
    10.8%

    Доброго дня.

    У разі позитивного результату перевірки, проведеної асобами Реєстру військовозобов’язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.

    З моменту переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76, - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650.

    Зазначення неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    БРОНЮВАННЯ ВІДБУВАЄТЬСЯ ЗГІДНО

    "Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/650-2024-%D0%B...

    МОЖЕ БУТИ ВІДМОВА В БРОНЮВАННІ, ТОМУ ЩО В ДОДАТКУ 1 (СПИСОК військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час) є графа військове звання та ВОС.

    Юлія Клієнт 2 місяці тому

    дякую за відповідь. Але прошу зауважити... в списках, що подаються на бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (ДІЯ) має міститись тільки ПІБ, дата народження, ІПН. НІЯКОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ВОС, звання або ТЦК не зазначається. ДОДАТОК 1 по 76 постанові не діє в даному випадку, це різні процедури бронювання. Тому і питання, технічно Дія дає можливість забронювати, оскільки дані про співробітника містяться в Реєстрі. Чи вважається таке бронювання порушенням підприємства і чому?

    • Карпенко Андрій Володимирович

      подивіться Додаток 1 Постанови 650

    • Карпенко Андрій Володимирович

      ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 27 січня 2023 р. № 76(в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 5 червня 2024 р. № 650)

    • Карпенко Андрій Володимирович

      Там нова редакція 76 Постанови

      ПОРЯДОКбронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану

      • Юлія Клієнт 2 місяці тому

        Ці додатки відносяться до Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком, а не до ПОРЯДКУ бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг. У другому випадку чисто технічно неможливо ці списки з Додатку 1 подати через Дію. Не вводьте в оману :)

    Айвазян Юрій Климентійович
    33.1%

    Доброго дня, Юлія!

    Бронювання по 650 Постанові КМУ неможливе лише за двох обставин:

    20. Військовозобов’язаний не підлягає бронюванню, про що керівнику державного органу, підприємства, установи повідомляється засобами Порталу Дія, у разі:

    відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про військовозобов’язаного;

    відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про перебування військовозобов’язаного у трудових відносинах з державним органом, підприємством, установою.

    16. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, підприємства, установи:

    повне найменування та місцезнаходження;

    код згідно з ЄДРПОУ;

    2) військовозобов’язаного:

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

    реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    строк дії відстрочки.

    Отже, як бачите Постанова КМУ № 650 не вимагає від роботадавця бронювати через Дію лише тих працівниких, які мають ВОС та звання на відміну від подання списків до Мінекономіки за Порядком Постанови КМУ №76, де відповідні дані мають значення й бронювання без яких неможливе у зв'язку із внесенням останніх до Додатку 1.

    Це різні алгоритми бронювання військовозобов'язаного, які мають відмінності один від одного. Тому, у випадку бронювання через Дію, я не вбачаю порушення з боку роботодавця, оскільки нормами законодавства не визначено, що при даному варіанті бронювання потрібні дані про ВОС та звання військовозобов'язаного.

    Так само мова не йде про подання Додатку 5 роботодавцем до ТЦК, після чого військкомат повинен зарахувати військовозобов'язаного на спеціальний облік, оскільки заброньовані через Дію зараховуються на такий облік автоматично.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Юлія Клієнт 2 місяці тому

      Щиро дякую!

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Прошу, Юлія! Вдачі Вам!

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Юлія, на доповнення до моєї відповіді хотів би ще раз акцентувати увагу на Додатку 1 До Постанови КМУ №76:

        9. Підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, банки та інші установи, державне регулювання діяльності яких здійснюється Національним банком, подають список центральному органу виконавчої влади або Національному банку, або відповідній обласній, Київській та Севастопольській міській держадміністрації (військовій адміністрації у разі її утворення), який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

        Товариство Червоного Хреста України, інші українські неурядові організації, які реалізують гуманітарні проекти за кошти міжнародних партнерів, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до Мінреінтеграції.

        Центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, відповідальні за виконання зобов’язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, подають списки працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна, відповідно до укладених міжнародних договорів України, спеціалізовані установи ООН, закордонні дипломатичні установи в Україні, закордонні дипломатичні установи України, представництва міжнародних організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до МЗС.

        Представництва донорських установ, виконавці проектів міжнародної технічної допомоги, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список Секретаріатові Кабінету Міністрів України.

        Підприємства, установи та організації, що перебувають у сфері управління органів, які здійснюють управління державним майном, що забезпечує діяльність відповідно Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, а також Дослідницька служба Верховної Ради України, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список відповідним органам управління.

        Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу

        або

        у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

        Отже, якщо Ви подаєте військовозобов'язаного на бронювання через Дію, тобто "ПОРЯДОК бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг" Вам не потрібно (да і неможливо) подавати список у відповідності із Додатком 1.

        • Юлія Клієнт 2 місяці тому

          Дякую за доповнення, Юрій.

    Дерій Владислав Олегович
    18.5%

    Вітаю Вас!

    Ви нічого не порушите, якщо забронюєте працівника через ДІЮ.

    Згідно пункту 2 постанови КМУ 76 Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Згідно пункту 20 постанови КМУ 560 Військовозобов’язаний не підлягає бронюванню, про що керівнику державного органу, підприємства, установи повідомляється засобами Порталу Дія, у разі:

    • відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про військовозобов’язаного;
    • відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про перебування військовозобов’язаного у трудових відносинах з державним органом, підприємством, установою.

    Тобто, якщо військовозобов'язаний перебуває на військовому обліку та є відомості про нього в Реєстрі військовозобов'язаних https://diia.gov.ua/services/vidomosti-pro-pracivn..., то його можна забронювати.

    Після бронювання працівнику потрібно буде звернутися до ТЦК та оновити свій ВОД.

    Ви як підприємство протягом 7 днів після працевлаштування повинні подати відомості про працівника до ТЦК та вести Список персонального військового обліку

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Дерій Владислав Олегович
    2.3%

    В доповнення до своєї відповіді...

    Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 З метою ведення персонального військового обліку підприємства здійснюють:

    • перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа, визначеного у пункті 20 цього Порядку, або відображення в електронній формі інформації, що міститься в таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану;
    • доведення до призовників, військовозобов’язаних та резервістів правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу (навчання);
    • надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4);
    • оповіщення на вимогу районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
    • подання до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на їх вимогу відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, персональний військовий облік яких вони ведуть;
    • проведення відповідної роз’яснювальної роботи серед призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо виконання ними правил військового обліку;
    • забезпечення повноти та достовірності облікових даних, що вносяться до списків персонального військового обліку;
    • взаємодію з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів щодо строків та способів звіряння даних списків персонального військового обліку, внесення відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
    • періодичне звіряння списків персонального військового обліку із записами у їх військово-облікових документах. Не рідше одного разу на рік проводять звіряння даних списків персонального військового обліку з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів, в яких вони перебувають на військовому обліку;
    • внесення у п’ятиденний строк з дня подання відповідних документів (або відображення в електронній формі інформації, що міститься у таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія) змін до списків персонального військового обліку щодо прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), реквізитів паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання, адреси місця фактичного проживання, сімейного стану, освіти, місця роботи і посади та надсилання щомісяця до 5 числа до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну таких облікових даних;
    • складення і подання щороку до 1 грудня до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць (додаток 6);
    • приймання від призовників, військовозобов’язаних та резервістів під розписку у бланках розписок (додаток 7) їх військово-облікових документів для подання таких документів до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів з метою їх звіряння з обліковими даними, а також оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
    • оформлення документів, необхідних для бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
    • постійний контроль за виконанням посадовими особами державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій вимог цього Порядку, а призовниками, військовозобов’язаними та резервістами - правил військового обліку;
    • постійне інформування відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів про посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які порушують вимоги цього Порядку, а також про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
    • ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірки.

    Без ВОД та звання - Список персонального військового обліку буде неповним, тому щоб у майбутньому у Вас не було проблем - працівнику порібно буде оновити ВОД та отримати звання і ВОС в ТЦК

    • Юлія Клієнт 2 місяці тому

      Владислав, дякую!

      • Дерій Владислав Олегович

        Будь ласка, пані Юлія! Успіхів Вам!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю Вас!

    Підприємство бронює по 650 постанові засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.У нового співробітника є тільки електронний ВОД, в якому не вказано ВОЗ та Звання. В Єдиному Державному Реєстрі військовозобов'язаних співробітник наявний в статусі "Не заброньовано". Тобто технічно підприємство забронювати може. Чи буде це порушенням і на які норми закону посилатися, щоб відмовити у бронюванні?

    Якщо формується електронний ВОД - це ключове. Відповідно бронювання даного працівникам цілком можливе.

    Якщо зможуть забронювати через Дію, він автоматично повинен бути зарахований на спеціальний військовий облік, як передбачено чинним законодавством. За таких умов, ТЦК не має жодного права та інструментів для відміни цього статусу, ніяким чином не можуть вплинути на бронювання. Але оновити військово-обліковий документ Ви точно повинні, для цього до ТЦК йти доведеться.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 5 червня 2024 р. № 650 Київ

    Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану

    19. У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов’язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.

    З моменту переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650.

    ...

    22. За заявою працівника в електронній формі, поданою засобами Порталу Дія, може формуватися витяг про бронювання військовозобов’язаного (далі - витяг), який є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    23. Витяг формується в електронній формі засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття його змісту. Витяг надсилається засобами Порталу Дія в електронний кабінет користувача.

    24. Витяг містить інформацію про:

    повне найменування державного органу, підприємства, установи;

    код державного органу, підприємства, установи згідно з ЄДРПОУ;

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) військовозобов’язаного;

    дату народження військовозобов’язаного;

    реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    серію (за наявності) та номер (за наявності) військово-облікового документа військовозобов’язаного або унікальний номер запису в Реєстрі військовозобов’язаних;

    найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на обліку;

    дату формування витягу;

    номер витягу;

    строк дії відстрочки.

    Якщо Ви маєте на руках Витяг, який містить передбачену вище інформацію, Ви офіційно вважаєтеся заброньованим. ТЦК не має можливості Вас мобілізувати.

    Але стоїть проблема в оновленні Ваших персональних даних та отриманні належного ВОД.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович
    15.4%

    ДОБРОГО ДНЯ, ЮЛІЯ! Особи, зазначені в пункті 1 Порядку бронювання № 76, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності (про це далі).

    Чи виповнилось такій особі 25 років? Не може такого бути, що у людини після 25 років прям ніколи не було паперового військово-облікового документа. Загубив? Не ставав на облік як військовозобов"язаний, а досі рахується призовником? Варіантів може бути багато. Треба питати у людини де документи і чому так сталося.

    В законодавстві жодних обмежень щодо цього немає. Можете спокійно бронювати.

    Якщо що, в ТЦК чи інших органах цю ситуацію виправлять.

    Відповідальності за помилки у бронюванні - законодавством не передбачені.

    Порядок бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану затверджений Постановою КМУ № від 27 січня 2023 р. № 76 в редакції Постанови КМ № 650 від 05.06.2024 (далі - ПОРЯДОК № 76)

    Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати:

    • строку проведення мобілізації, - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Порядку, та військовозобов’язаних, які працюють або проходять службу в Державній кримінально-виконавчій службі;

    {Абзац шостий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 723 від 18.06.2024}

    • строку дії контракту (договору) на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці третьому пункту 1 цього Порядку;
    • 12 місяців, - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці четвертому пункту 1 цього Порядку;
    • строк договору (контракту) або строку, на який їх обрано (призначено), - для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці п’ятому пункту 1 цього Порядку.

    Особами, які згадуються у пункті 1 Порядку є особи, які працюють або проходять службу:

    • в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування;
    • на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період;
    • на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
    • у спеціалізованих установах ООН, міжнародних судових органах, міжнародних та неурядових організаціях та установах, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна, відповідно до укладених міжнародних договорів України;
    • в операторах протимінної діяльності, які проводять розмінування (гуманітарне розмінування) відповідно до законодавства (далі - оператори протимінної діяльності).

    {Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 723 від 18.06.2024; в редакції Постанови КМ № 988 від 16.08.2024}

    Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам та з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони, в яких вони перебувають на військовому обліку, здійснюється в установленому законодавством порядку. (пункт 3 Порядку № 76).

    Абзаци 1 - 2 пункту 4 Порядку № 76 передбачають, що Органи державної влади, інші державні органи подають до Міноборони (СБУ, Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони) для погодження списки за відповідними сферами управління, галузями національної економіки, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

    Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу, або у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2. Достовірність інформації, внесеної до додатків 1 і 2, може уточнюватись органом, до якого їх подано, шляхом надсилання запиту про надання підтвердних документів.

    Згідно з пунктом 11 Порядку № 76, За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 10 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) Мінекономіки приймає у строк не більш як п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    Як бачимо, Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу затверджений постановою КМУ № від 5 червня 2024 р. № 650 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану" (далі - Порядок № 560).

    ВІдповідно до пунктів 18, 19 Порядку № 560

    18. Сформований список перевіряється засобами Реєстру військовозобов’язаних з метою перевірки наявності особи в зазначеному Реєстрі.

    19. У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов’язаних переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку та має військово-обліковий документ (у паперовій або електронній формі);
    • уточнив дані щодо перебування на військовому обліку відповідно до пункту 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    {Пункт 19 в редакції Постанови КМ № 1125 від 01.10.2024}

    Пункт 20 Порядку № 560 передбачає, що Військовозобов’язаний не підлягає бронюванню, про що керівнику державного органу, підприємства, установи повідомляється засобами Порталу Дія, у разі:

    • відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про військовозобов’язаного;
    • відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про перебування військовозобов’язаного у трудових відносинах з державним органом, підприємством, установою.

    ОТЖЕ, якщо Ваше підприємство належить до такої категорії, Ви маєте повне законне право бронювати його незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності. Зазначення неправильних даних чи незазначення даних несе єдиний наслідок - відмова у зарахуванні на спеціальний облік для такої особи. Ви відповідальності за таке не несете.

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України