Задайте питання юристу

859 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 20 вересня 2024, питання №119723 350₴

Оформленні відстрочки по навчанню без візиту до тцк

Отримав на руки довідку, що навчаюсь на денній формі у магістратурі. Відправив разом з заявою та копією паспорту до тцк рекомендованим листом. Лист отримали, але відповідь немає. Які можуть бути подальші дії?

Відповіді юристів (14)

    Богун Сергій Павлович
    25.1%

    Доброго дня.

    Зобов'язані розглянути та надати Вам відповідь.

    Можете направити звернутися про надання Вам інформації в порядку встановленому ЗУ про звернення громадян.

    • Антон Клієнт 6 днів тому

      Як можна оформити таке звернення?

      • Богун Сергій Павлович

        Доброго дня.

        В довільній формі.

        Ст. 5 Закону про звернення громадян:

        У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

        Ст. 20:

        Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

        На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80#n28

        • Антон Клієнт 6 днів тому

          А як підписується електронне звернення, і куди воно направляється? Тут сказано, що звернення може бути нарправлене на електронну адресу zvernmou@post.mil.gov.ua. Я правильно зрозумів?

          • Богун Сергій Павлович

            Закон не вимагає електронного підпису (КЕП). Заяву необхідно направити на електронну адресу ТЦКСП до якого Ви подавали заяву щодо відстрочки. Я рекомендую направити запит двома способами: засобом електронної пошти та безпосередньо поштою з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    Дерій Владислав Олегович
    25.1%

    Вітаю Вас!

    Можете чекати відповідь на лист або піти особисто та оформити відстрочку, адже дуже часто ТЦК ігнорують звернення направлене поштою.

    Якщо особисто йти не хочете і ТЦК довго не відповідає - можете звернутись до суду і оскаржити бездіяльність ТЦК.

    Ви отримали довідку з ЄДЕБО де вказано, що не порушена послідовність здобуття освіти?

    Чи перебуваєте Ви на військовому обліку та чи маєте військово-обліковий документ?

    Відповідно до пунтку 1 частини 3 статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    ".. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за РАНІШЕ ЗДОБУТИЙ рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури..."

    Згідно частини 2 статті 10 ЗУ "Про освіту"

    Рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Отже, щоб мати право на відстрочку Ви повинні здобувати рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий.

    Згідно постанови КМУ 560 для оформлення відстрочки Вам необхідно надати ТЦК :

    1. Заяву про відстрочку (Додаток 4 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    2. Довідку про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти. (Додаток 9 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    3. Військово-обліковий документ. Для військовозобов'язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного. Можна надати е-ВОД.

    Якщо в довідці буде зазначено, що послідовність освіти зберігається - тоді Ви можете сміливо йти до ТЦК та оформлювати відстрочку.

    В майбутньому відстрочку можна буде оформити через електронний кабінет військовозобов'язаного, але поки що такого функціоналу немає.

    Коли до ТЦК будете звертатись особисто - обов'язково зареєструйте заяву про відстрочку - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    62. Здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, заява про відстрочку підлягає обов'язковій реєстрації та під час розгляду заяви про відстрочку Вас не мають права направляти на ВЛК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Антон Клієнт 6 днів тому

      Перебуваю на обліку, маю тимчасове посвідчення. В довідці вказано, що я не порушую послідовність освіти.

      • Дерій Владислав Олегович

        Тоді проблем з оформленням відстрочки не повинно бути.

        Згідно пункту 60 постанови КМУ 560 Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

        Проте, на практиці розгляд заяв про відстрочку перевищує строк у 7 днів та триває декілька тижнів. Крім того, дуже часто виникають ситуації коли ТЦК просто не відповідає на листи.

        Якщо Ви зберегли квитанцію та опис вкладеного рекомендованого листа - то у Вас є докази подачі документів про відстрочку і при неправомірних діях ТЦК - Ви можете захистити себе у судовому порядку.

        • Антон Клієнт 6 днів тому

          А чи є разниця яким саме поштовим оператором був відправлений пакет документів? Я відправив через Нову Пошту.

          • Дерій Владислав Олегович

            Оператор не має значення.

            Належним доказом надіслання заяви з додатками ТЦК є квитанція або касовий чек, в якому зазначено найменування оператора та об'єкта поштового зв'язку, які надають послуги, дата та вид послуги, її вартість, а також опис вкладеного.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25.1%

    Доброго дня, Антоне!

    Перш за все, варто перевірити, чи правильно Ви оформили заяву на відстрочку по навчанню, чи подали до ТЦК підтверджувальні документи і чи не порушена послідовність отримання освіти?

    Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    "Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;».

    Згідно із частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту»:

    Рівнями освіти є:

    дошкільна освіта;

    початкова освіта;

    базова середня освіта;

    профільна середня освіта;

    перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;

    другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;

    третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;

    фахова передвища освіта;

    початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;

    перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;

    другий (магістерський) рівень вищої освіти;

    третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:

    довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.

    Згідно із вищезгаданою Постановою КМУ порядок оформлення відстрочки наступний:

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Строк дії відстрочки:

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    Проходження ВЛК при оформленні відстрочки:

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Тепер щодо питання подання заяви про відстрочку з підтверджувальними документами поштою

    Цей варіант отримання відстрочки не завжди спрацьовує, оскільки працівники більшості українських ТЦК вважають, що отримувати відстрочку можна лише за умови персональної явки військовозобов'язання. По своєму вони праві, але...

    Завжди є але! В законі ніде чітко не наголошується, що відстрочка надається ТІЛЬКИ у разі персональної явки. Тому в таких випадках я пропоную клієнтам направити на адресу ТЦК адвокатський запит з питанням про порушення семиденного строку надання відповіді та вимогою негайно надати позитивну або негативну відповідь на заяву. В останньому випадку відмову легко оскаржити.

    Адвокатський запит на відміну від звичайного звернення вимагає відповіді не пізніше 5 днів з моменту його отримання ТЦК та помітно дисциплінує воєнкома. Як правило, це я можу зтверджувати, покладаючись на свій досвід, таке спрацьовує, і якщо з документами все в порядку, особа отримує відстрочку.

    Щоправда, в деяких рідких випадках і адвокат не отримує відповіді. Тоді залишається звертатись до обласного ТЦК зі скаргою, а в крайньому випадку - навіть до суду.

    Примітка: прочитав, що Ви відправили заяву Новою поштою, тож зауважу - це треба робити Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення. Хоча, знову ж таки, жодним законом спосіб пересилання документів до державних органів чи установ не обмежується. Просто деякі ТЦК принципово не приймають кореспонденцію від НП. Надалі майте це на увазі.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Антон Клієнт 6 днів тому

      Перебуваю на обліку, маю тимчасове посвідчення. В довідці вказано, що я не порушую послідовність освіти. Підтверджувальні документи відправив Новою Поштою.

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        В такому випадку, якщо з документами у Вас все в порядку, і послідовність освіти Ви не порушуєте, треба подавати в ТЦК згаданий мною в першій відповіді запит, з питанням: чому порушуються строки надання відповіді та про стан розгляду заяви. Зазвичай, це спрацьовує. Якщо ж відповідь на адвокатський запит теж не надається (навіть після нагадування), треба подавати скаргу до вищого ТЦК в копії відповідному ОК (Оперативному Командуванню) та МОУ.

    Турчин Ярослав
    24.6%
    Турчин Ярослав 6 днів тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ДОБРОГО ДНЯ, АНТОН!

    Мають надати відповідь. Звісно чекати надання відповіді протягом 7 днів з дати отримання не варто. Можливо будуть тягнути навіть місяць.

    В будь-якому разі у Вас є 6 місяців для оскарження бездіяльності ТЦК по наданню відстрочки в судовому порядку.

    Побачив у Вашій уточнюючій відповіді, що відправляли Новою Поштою. Хто Вам це порадив? - Нова пошта - це приватна фірма, яка не виконує по факту обов"язки оператора поштового зв"язку НОРМАЛЬНО, тобто не пересилає листи, не має можливості посвідчити опис вкладення та не надасть Вам доказів отримання заяви про відстрочку ТЦК, які б міг прийняти суд у разі чого.

    Поки час не пішов - рекомендую повторно відправити Укрпоштою, а не цією псевдопоштою "Нова пошта", яка ніякий не поштовий оператор, а просто логістичний центр по пересиланню товарів широкого вжитку, а не документів і листів.

    Заява надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Особисто я з "Новою поштою" в разі небажання ТЦК розглядати заяву - не бачу шансів довести, що Ви відправляли заяву на відстрочку до ТЦК.

    Маю надію Ви використали свіжу заяву на відстрочку, затверджену змінами до постанови КМУ № 560 у редакції від 16 серпня 2024 року?

    ЗАЯВА

    {Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024; в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    ТЦК буде використовувати будь-який привід для того, аби відмовити чи залишити заяву без розгляду.

    Крім того, в більшості областей ТЦК як і раніше гне свою лінію, що треба лише особисто подавати заяву.

    В м. Києві наприклад, щоб люди не страждали - функції з прийняття заяв до ТЦК на відстрочку взагалі передали в ЦНАПи райдержадміністрацій.

    У ЦНАПах немає підвалів, катівень та інших речей, яких бояться громадяни в Україні.

    Яка ситуація з прийняттям заяв у Вашому регіоні - на жаль сказати не можу.

    Одні ТЦК вже навчились програвши суди, що треба приймати заяви на відстрочку і поштою, інші досі колотять з себе Богів та єдину владу в країні, відмовляючись приймати заяви поштою.

    Людина, яка подає заяву поштою, має усвідомлювати, що існує ризик, що ТЦК знову буде реагувати на це словами, які говорять окремим співгромадянам, які захищають свої права: "Що, самий розумний?". Звісно відповідь так собі, але повсемісно має місце.

    Тобто, чи дадуть відстрочку в такому випадку - шанси 50 на 50 %. Висока доля ймовірності, що доведеться оскаржувати бездіяльність чи відмову в окружному адміністративному суді за місцезнаходженням РТЦК та СП (ч. 1 ст. 25 Кодексу адміністративного судочинства України).

    Але, у окремих випадках працівники ТЦК під тиском питань суддів і адвокатів в судових процесах - починають так би мовити "давати задню" і прибігають до аргумента - "А звідки ми знаємо, що це людина сама підписала заяву, ми ж експертизу не проводимо. Може це заява, подана і підписана третьою особою". Розумію, що це відмазки рівня дошкільних навчальних закладів ясла - садочок, але таке має місце. І не усі судді прям апріорі на боці громадян, а не органу військового управління (у суддів теж є діти, родичі, помічники та ін.).

    Ось до таких маніпуляцій починають вдаватися ТЦК та СП.

    Саме тому, не знаю як хто з колег (щиро кажу, що не маю змоги і часу читати усі відповіді колег на сайті), але я особисто рекомендую у своїх відповідя (якщо направляєте заяву поштою), щоб зняти навіть думку про посилання на "невідомо ким підписану заяву" з боку РТЦК та СП - посвідчувати заяву та документи, оригінали котрих неможливо чи складно буде потім отримати ще раз - ПОСВІДЧУВАТИ у нотаріуса.

    Ви ж мабуть знаєте, що не всі ТЦК приймають і розглядають такі заяви, досі гнучи свою лінію про те, що особисто - це шляхом явки і "биття чолом" в РТЦК та СП.

    Щодо поштового направлення заяв.

    Як правило, саме таким чином приймають дистанційні заяви громадян у сфері державної реєстрації, у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

    Це не вимагається. Мало того, право просто подавати заяву без посвідчення нотаріусом, гарантовано Законом України "Про звернення громадян".

    Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" - заяви можуть подаватися усно, письмово. Письмові заяви можуть бути подані до органу як до канцелярії, так і засобами поштового зв"язку.

    Це зокрема записано у статті 9 Закону України "Про звернення громадян".

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    {Частина сьома статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022}

    Однак, якщо є можливість, то слід діяти як я рекомендую. Тобто набагато сильніше буде позиція, якщо підпис на заяві посвідчить нотаріус. Це не дуже дорого. Як і копії доказів, які визначені постановою КМУ № 560, оригінали яких зберігаються у Вас. Це наприклад довідка МСЕК, свідоцтва про народження, шлюб чи інші документи, які неможливо подарувати ТЦК.

    Звісно що в оригіналах подається довідка з ЄДЕБО для студентів та довідка з місця роботи для вчителів та викладачів.

    ДОВІДКА З ЄДЕБО не посвідчується, власне як і електронні виписки з реєстрів, які можна по коду або QR-коду перевірити онлайн.

    Посвідченню як правило підлягають лише офіційні паперові документи з підписом та печаткою, в тому числі виконані на спеціальних засвідчених бланках.

    Заява надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    В Постанові КМУ № 560 від 16.05.2024 р. (в чинній редакції) немає жодного слова про особисту явку в ТЦК для подання заяви на відстрочку. Йдеться про особисте подання.

    Звісно ТЦК, яке має на меті неправомірний тиск на особу з метою її незаконної мобілізації, кажуть інакше, бо по пошті не попогрожуєш і не позастосовуєш фізичне насилля.

    Але я більше довіряю компетентним юристам - суддям, а не некомпетентним працівникам ТЦК (з невідомо якою освітою) в тлумаченні цього питання.

    Особисте подання за практикою судів України, яку я розділяю - це означає, що заяву підписуєте і подаєте Ви, а не Ваша секретар школи.

    Наприклад, процитую постанову П’ятого апеляційного адміністративного суду, м. Одеса

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/119500498

    В той же час, обов`язок «особисто повідомити» та «особисто прибути» не є тотожнім у спірних правовідносинах. При цьому, відповідачем не ставиться під сумнів, що заява позивача була направлена ним особисто.

    З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість доводів відповідача щодо неналежного звернення позивача із заявою про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    А ось уже цитата зі свіженького рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2024 року по справі № 280/5857/24:

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/121031995

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов`язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    Однак, в спірному випадку відповідач не розглянув заяву позивача від 27.05.2024 та не ухвалив рішення про надання або відмову у наданні відстрочки, а залишив заяву без опрацювання з підстав направлення її поштою, а також пославшись на неправильне зазначення позивачем норми закону, на підставі якої він просить надати відстрочку від призову на військову службу за призовом під час мобілізації.

    Разом з тим, ані положення Закону № 2232-ХІІ, ані положення Порядку № 560 не передбачають обов`язку особистого відвідування особою територіального центру комплектування та соціальної підтримки для подання заяви та документів на відстрочку. Обов`язок «особисто подати заяву» не означає «особисто прибути».

    При цьому у спірних правовідносинах відповідач не ставив під сумнів факт, що заява про відстрочку направлена військовозобов`язаним особисто.

    З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що позивач, надіславши особисто поштовим зв`язком заяву та документи для вирішення питання про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації дотримався процедури особистого їх подання (направлення).

    Отримавши таку заяву з додатками, відповідач, до компетенції якого належить вирішення питання щодо надання відстрочки, після отримання цієї заяви, повинен був прийняти відповідне рішення за наслідком її розгляду по суті щодо надання відстрочки або відмови у наданні відстрочки.

    У даних правовідносинах суб`єкт владних повноважень не може утриматись від прийняття рішення, що входить до його виключної компетенції.

    Крім того, посилання на те, що у заяві позивачем неправильно зазначено норму закону, на підставі якої він просить надати відстрочку від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, не можуть слугувати підставою для залишення заяви без опрацювання.

    Відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивованої відмови в наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

    Цікавим є також рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2024 року по справі № 500/3047/24 (набрало законної сили 05.09.2024 р.).

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/120842481

    На яке навіть є посилання в статті головного редактора сайту Наталії Мамченко в Судово-юридичній газеті.

    https://sud.ua/uk/news/publication/307854-schitaet...

    Особистим поданням заяви про відстрочку до ТЦК військовозобов`язаним вважається також направлення її засобами поштового зв’язку. Обов`язок «особисто повідомити» не означає «особисто прибути». На це вказав у своєму рішенні від 5 серпня 2024 року Тернопільський окружний адміністративний суд.

    Оскаржувати рішення до Верховного Суду ТЦК бояться. Щоб не було усталеної практики, обов"язкової до застосування УСІМА.

    ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД: рішення від 25 червня 2024 року, справа № 140/3260/24

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/120029904

    Тобто я ще в реєстрі не бачив ні одного рішення, яке б казало про особисту явку із заявою про відстрочку.

    Якщо не буде ніякої відповіді, то через місяць можна звертатися до суду щодо бездіяльності ТЦК та зобов"язання розглянути заяву і надати відстрочку.

    Хай Вам щастить у отриманні відстрочки!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA