Задайте питання юристу

860 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 30 вересня 2024, питання №120327 340₴

Правомірність внесення до бази розшуку, підстава Повістка видана на дорозі (не за місцем проживання та реєстрацій),

Будучи в квітні місяці проїздом в м. Кропивницький отримав повістку на оновлення даних від ТЦК. Повістку вручили просто на дорозі, не на блок посту та без присутності поліцейських. Я зупинився, так як військові стояли біля машини у якої був відкритий капот, думав що потрібна якась технічна допомога. Але військовий представився працівником СБУ, надав посвідчення та запросив документи на перевірку. На вимогу працівника СБУ я вийшов із авто для огляду багажника. Після огляду багажника працівник СБУ покликав 2 військових, які представилися працівниками Кропивницького ТЦК (боді камери відсутні), посвідчення не показували. Були поставленні уточнюючі питання щодо оновлення мною особистих даних, я надав роз’яснення та документ про те, що я вже з’являвся до РТЦК 12.10. 2022р по повістці за місцем тимчасового проживання. На момент візиту у військомат надав усі свої особисті контакти. Але військовий наполягав на отриманні мною повістки, так як вони були при зброї я не чинив опору і розписався за повістку, при цьому запитав чи можу я уточнити данні за місцем проживання, так як не маю жодного відношення до м. Кропивницький, а зареєстрований у Львові, на що отримав ствердну відповідь. Після виходу оновленого Закону про мобілізацію, я оновив свої данні 08.06.2024р в Резерв + у ЦНАПІ, отримав виписку, яка підтверджувала оновлення мною даних, та жодних повідомлень про розшук.
Під час реєстрації автомобіля в МРЕО 26.09.2024р. за місцем проживання, за мною приїхав наряд поліції та ТЦК, було надано пояснення що я в розшуку. У РТЦК за місцем проживання отримав роз'яснення, що я порушив Закон про мобілізацію (про оновлення даних), надано направлення на ВЛК. Також було подано запит на Кропивницький ТЦК, на який відповіді Кропивницький не надав. На даний момент мені 58 років - старший лейтенант запасу (хімрозвідка). Прошу надати коментар, чи повинен я фізично з'явитися в Кропивницький для зняття з бази в розшуку. На які штрафи можна очікувати, чи можна їх оскаржувати.

Відповіді юристів (4)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Для зняття з розшуку, Ви фізично не повинні з'являтися до Кропивницького РТЦК та СП. Такі повноваження має і ТЦК, де Ви перебуваєте на військовому обліку. Але ситуація не проста, адже, як я зрозумів, Ви не маєте права на відстрочку від мобілізації.

    Щодо минулих подій, то Ви отримали повітску, відповідно у даній ситуації був обов'язок з'явитися. Те, що повістка отримана під підпис, це вже факт, і яким чином вона була вручена - це вже трошки інша історія.

    Повістка може містии неправильні формулювання і сама по собі некоректна, однак з'явитись по такій повістці особа повинна. Якщо чоловік не з'явиться за даною повісткою, може настати адміністративна або навіть кримінальна відповідальність.

    Зараз в Україні діє правило, згідно із яким вручати повістки мають право будь-які ТЦК, незалежно від місця перебування особи на військовому обліку.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Саме через неявку по повістці Вас і було подано в розшук Кропивницьким ОМТЦК та СП. Те, що Резерв + не показував даної інформації - не грає ролі, адже з червня 2024 року взагалі Резерв + перестав показувати інформацію про розшук.

    Щодо штрафу - теоретично він може бути, за неявку по повістці. Але мова йде про квітень 2024 року, а тому до Вас не повинні застосовувати штрафи, які почали діяти з 19 травня (17, 25,5 тис грн). Тим не менше, якщо останній буде накладено саме у такому розмірі - точно треба оскаржувати.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Якщо Ви отримали повістку під власний підпис - Ви повинні були з'явитися за нею до ТЦК, який її видав. При цьому неважливо чи знаходитесь Ви в даному ТЦК на військовому обліку, адже згідно частини 1 статті 39 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов’язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку.

    Тобто, якщо Ви не оформиливідстрочку - Вас можуть направити на ВЛК та призвати з будь-якого ТЦК.

    Якщо Ви не явились без поважної причини до ТЦК, який вручив повістку - керівник ТЦК може звернутися до територіального органу (підрозділу) поліції для здійснення адміністративного затримання та доставлення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки Вас як особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене статтею 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Вас внесли в базу Армор, тому при зверненні до сервісного центру МВС стала відомою дана інформація і за Вами приїхав ТЦК.

    Прошу надати коментар, чи повинен я фізично з'явитися в Кропивницький для зняття з бази в розшуку.

    Якщо до поліції звернувся Кропивницький ТЦК, то саме він і повинен повідомити про зняття Вас з розшуку.

    На які штрафи можна очікувати, чи можна їх оскаржувати.

    Так як Ви порушили правила військового обліку , то - Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210 або 210-1 КУпАП, але:

    1. Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді). Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
    2. Згідно статті 8 Кодексу про адміністративні правопорушення особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

    Тобто, так як Ви не явились до ТЦК ще в квітні, то строки притягнення до адміністративної відповідальності вже пройшли. Вам головне дізнатись, коли ТЦК звернулось до поліції, адже якщо пройшло більше 3х місяців з моменту виявлення правопорушення, то штраф Вам не повинні виписувати.

    В самому гіршому випадку - штраф 5100 грн за статтею 210-1 КУпАП, адже правопорушення було вчинене ще до підвещення штрафів, яке відбулося 19.05.2024 р..

    Якщо Вас захочуть оштрафувати, то повинен відбутися розгляд справи, де Ви маєте право надавати пояснення та користуватися послугами правозахисника.

    Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки відповідно до статті 283 КУпАП виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 4) Постанова може бути оскаржена в судовому порядку, визначеному статтями 287-289 КУпАП.

    Цей процес краще не затягувати, адже штраф Ви можете оскаржити протягом 10 днів з моменту вручення постанови про накладення штрафу.

    Якщо Вам вручили повістку на ВЛК, то щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Ігоре!

    Мова йде про оперативний розшук МВС й для зняття з нього, якщо ТЦК за місцем Вашого обліку не зможе вирішити дане питання, потрібно з'являтися до Кропивницького РТЦК та СП або ж намагатись знятись з розшуку дистанційно, не відвідуючи ТЦК.

    Перше, що Вам необхідно зробити у такому варіанті - це звернутись із запитом до поліції та отримати офіційну відповідь з приводу внесення Вас до ІІПС «АРМОР».

    Якщо Національна поліція внесла Вас до бази «АРМОР», як «ухилянта» за проханням ТЦК та СП, який подав вас у розшук, подальшим кроком буде формування запиту до ТЦК з такими питаннями:

    • Чи дійсно ви вважаєтесь на їхню думку «ухилянтом»?
    • Чи складався стосовно вас протокол за статтею 210-1 КУпАП та чи виносилась відповідна постанова? Ким і коли?

    Якщо стосовно Вас не складався протокол відповідно до статті 210-1 КУпАП і Ви не притягалися до адміністративної відповідальності, юридично та фактично не коректно вважати вас «ухилянтом». Відтак немає жодних підстав просити НПУ включати вас у розшук до бази «АРМОР», навіть з позиції ТЦК та СП.

    Отримавши відповідь від ТЦК та СП, що по відношенню до Вас не складався протокол та не виносилась постанова за статтею 210-1 КУпАП, Ви формуєте лист/скаргу щодо виключення вас із переліку осіб, відносно яких були передані відомості до поліції з метою розшуку та адмін.затримання, як «ухилянта».

    У випадку ігнорування листів/скарг, є сенс розглянути можливість звернення до суду із відповідними вимогами, а також притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, що незаконно включили вас до бази «АРМОР».

    Отже, представники ТЦК, які вручали Вам повістку на дорозі, ввели Вас в оману, оскільки Ви повинні були з'явитись за повісткою до Кропивницького ТЦК, а не до ТЦК за місцем Вашого перебування на обліку. У зв'язку з цим Ви і були внесені до бази АРМОР.

    Щодо правомірності видачі повістки, то працівники ТЦК повинні були представитись та надати своє посвідчення, як у квітні 2024 року, так, як і станом на зараз після оновлення законодавства.

    Прошу надати коментар, чи повинен я фізично з'явитися в Кропивницький для зняття з бази в розшуку.

    Як я і зазначав вище, знятись з розшуку в базі АРМОР можна двома шляхами: або з'явитись самостійно до Кропивницького ТЦК (якщо Ваш ТЦК не приймає у тому участі) або ж за допомогою запитів до ТЦК та поліції. Одразу будьте готові до того, що процедура ця буде не швидкою.

    На які штрафи можна очікувати, чи можна їх оскаржувати.

    Наразі я бачу штраф за статтею 210-1 КУпАП у зв'язку із неявкою за повісткою до Кропивницького ТЦК.

    Щодо оскарження, то по-перше, Ви повинні звернути увагу на строки притягнення до відповідальності.

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Крім того, постанова про притягнення до адмінистративної відповідальності повинна бути розглянути обов'язково у Вашій присутності або ж Ви повинні бути належним чином повідомленіпро час та місце розгляду справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Як також, є інші підстави, які можуть дозволити Вам оскаржити постанову ТЦК, проте, для того вже потрібно буде аналізувати постанову керівника ТЦК про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    В квітні 2024 року ще не діяли нові вимоги законодавства про мобілізацію, але діяли правила вручення повісток.

    Отримати повістку міг будь-який чоловік у будь-якому місці. Вулиця не є цьому виключенням. Спершу потрібно розуміти нормативно-правову базу щодо вручення повісток, а також знати та вміти користуватися своїми правами.

    Урядом внесені зміни до положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі – ТЦК), затверджені постановою КМУ №154 від 23 лютого 2022 року, в яких уточнені завдання з проведення заходів щодо оповіщення та призову громадян на військову службу.

    Ухваленою Кабінетом Міністрів України 7 квітня 2023 року постановою № 318, ТЦК можуть здійснювати сповіщення про призов на військову службу під час мобілізації незалежно від місця їх перебування на військовому обліку. Раніше цього уточнення в постанові не було, і під час вручення повістки на вулиці військовозобов’язаний міг від неї відмовитись, якщо він не зареєстрований за місцем видачі повістки. Тепер будь-який ТЦК може вручити заздалегідь заповнену повістку попри те, що особа може перебувати на обліку в іншій області чи в іншому місті.

    Згідно з документом, абзац 11-й пункту 9 постанови викладено в такій редакції: територіальні центри комплектування та соціальної підтримки включають заходи щодо оповіщення та призову громадян (крім військовозобов’язаних і резервістів Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки):

    • на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку);
    • на військову службу за призовом осіб офіцерського складу;
    • на військову службу за призовом осіб з-поміж резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву).

    Крім того, постановою розширені обов’язки керівника ТЦК. Згідно з документом, він також відповідає за «здійснення заходів щодо повістки та призову громадян на військову службу за призовом осіб з-поміж резервістів у особовий період (зарахованих до військово-оперативного резерву) та на військову службу за призов під час мобілізації, на особливий період, відповідно до мобілізаційного розгортання, визначеного Міноборони та Генштабом ЗСУ, а також на військову службу за призовом осіб офіцерського складу».

    Якщо повістка була вручена без особливих порушень та Ви за неї розписалися, то Ви повинні були виконати зазначені в документі вимоги – зʼявитися до ТЦК та СП в зазначений час.

    ВАМ ТРЕБА БУЛО ПРИ ПРИБУТТІ ДО ЛЬВОВА, НЕГАЙНО ПРИБУТИ ДО ТЦКСП ТА ПРОІНФОРМУВАТИ ПРО ОТРИМАННЯ ПОВІСТКИ В КРОПИВНИЦЬКОМУ.

    ЗА ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ ВАС МОЖУТЬ ПРИТЯГНУТИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ КРОПИВНИЦЬКОМУ ТЦКСП - РОЗМІР ШТРАФУ НЕ МОЖЕ БУТИ ВИЩИМ ЗА РОЗМІР КОТРИЙ ДІЯВ В КВІТНІ 2024 РОКУ.

    Відповідно до статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення в разі незʼявлення за викликом територіального центру комплектування та соціальної підтримки для визначення призначення у воєнний час тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Національній поліції надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування (статті 259 та 262 Кодексу України про адміністративні правовпорушення, частина 3 статті 38 Закону України “Про військовий обовʼязок і військову службу”).

    ВАС ВНЕСЛИ В БАЗУ "АРМОР".

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    ЯКЩО ЛЬВІВСЬКИЙ ТЦКСП НЕ ЗМОЖЕ ЗНЯТИ ВАС З РОЗШУКУ ЧЕРЕЗ ВЗАЄМОДІЮ З КРОПИВНИЦЬКОМУ ТЦКСП, ТО ВАМ ТРЕБА БУДЕ ОСОБИСТО ЗВЕРНУТИСЯ ДО ОСТАННЬОГО.

    ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ (АЛЕ НЕ БІЛЬШЕ 3400 ГРН НА КВІТЕНЬ 2024 Р.) НЕМАЄ СЕНСУ, ТОМУ ЩО ВИ ПОРУШИЛИ ЗАКОНОДАВСТВО.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України