Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 06 жовтня 2024, питання №120605 500₴

Підʼєднання до електромереж

Доброї ночі.В мене таке питання , я військовий і ми в составі групи виконуєм бойове завдання , знайшли будинок в якому непроживають люди і заселилися.Комунікацій в будинку немає і світла також, тому ми підʼєднались до мережі самостійно.Приїхав чоловік з сусіднього участка і наказав місцевому електрику відʼєднати нас.Чи діяли ми в рамках закону , і чи мають право вимикати нам електроенергію ? У нашому випадку я не можу розголошувати , що буде розміщатися в цих приміщеннях і для чого нам електроенергія.

Відповіді юристів (6)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи діяли ми в рамках закону , і чи мають право вимикати нам електроенергію ?

    Самовільне підключення до електричних мереж не є законним і за це передбачаються штрафні санкції.

    Кожен випадок самовільного (незаконного) підключення до електромережі розглядається індивідуально. Постанова НКРЕКУ No562 від 04.05.2006 «Про затвердження Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією» містить формулу, за якою вираховується сума штрафу. Її базові складові: період порушення і пропускна здатність.

    При розрахунку штрафу беруться до уваги наступні параметри:

    • тарифи в залежності від приналежності (група і клас напруги);
    • споживання електроенергії на добу;
    • кількість днів незаконного споживання.

    В певних випадках можлива кримінальна відповідальність, зокрема згідно статті 188-1 Кримінального кодексу України в якій зазанчено: «Викрадення гарячої або питної води, електричної або теплової енергії шляхом її самовільного використання без приладів обліку, результати вимірювання яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків (якщо використання приладів обліку обов’язкове), або внаслідок умисного пошкодження приладів обліку чи у будь-який інший спосіб, якщо такими діями завдано значної шкоди, - карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або якщо вони завдали шкоду у великих розмірах, - караються позбавленням волі на строк до трьох років.

    Примітка. Шкода, передбачена цією статтею, визнається значною, якщо вона в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а у великих розмірах - якщо вона в двісті п'ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

    я військовий і ми в составі групи виконуєм бойове завдання , знайшли будинок в якому непроживають люди і заселилися.Комунікацій в будинку немає і світла також, тому ми підʼєднались до мережі самостійно.

    Вам потрібно повідомити командира про інцидент, щоб він вирішив дане питання з органом місцевого самоврядування.

    Якщо для виконання завдання Вам потрібна електроенергія - командир повинен домовитись з відповідальними особами , щоб Вас не від'єднували від електромережі.

    Якщо є можливість - можете під'єднатись до мережі сусідів та встановити окремий лічильник, щоб відшкодувати їм витрати на електроенергію. Проте, якщо у Вас бойова обставновка, то навряд чи вони будуть вимагати повернути кошти.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Миколо!

    ПО-ПЕРШЕ

    Звичайно, в даному випадку все залежить від обставин, за яких Вам прийшлося саомовільно приєднатися до електричної мережі, але Ви повинні пам'ятати, що згідно ст. 9 Закону України "Про матеріальну відповідальність військовослужбовців та прирівняних до них осіб за шкоду, завдану державі" у разі, якщо Ви діяли в умовах крайньої необхідності, виконання наказу або розпорядження командира (начальника), крім випадків виконання явно злочинного наказу чи розпорядження, виправданого службового ризику чи виконання службового завдання, Ви не будете нести правову відповідальність за вказані Вами дії. Зокрема в згаданій статті зазначається:

    "Обставини, що виключають матеріальну відповідальність:

    1. Завдана шкода не підлягає відшкодуванню, а особи звільняються від матеріальної відповідальності у разі, якщо шкоду завдано внаслідок:

    1) дії непереборної сили;

    2) необхідної оборони;

    3) крайньої необхідності;

    4) виконання наказу або розпорядження командира (начальника), крім випадків виконання явно злочинного наказу або розпорядження;

    5) виправданого службового ризику;

    6) затримання особи, що вчинила злочин, фізичний або психічний примус;

    7) виконання спеціального завдання з попередження чи розкриття злочинної діяльності організованої групи чи злочинної організації.

    2. Шкода не підлягає відшкодуванню у випадку смерті винної особи.

    3. Обставини, що виключають матеріальну відповідальність, підлягають встановленню під час проведення розслідування.".

    Очевидно, що за виділених мною жирним шрифтом умов, Ви, відповідно і мали право підключитись без дозволу до державних електичних мереж.

    ПО-ДРУГЕ

    Якщо ж Ваші дії відбувались за інших обставин, то на Вас чекає штраф.

    Згідно листа НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИвід 23.01.2014 № 459/26/47-14 та відповідно до абзацу дев’ятого пункту 2 "Правил користування електричною енергією для населення", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357 (зі змінами), самовільне підключення - це споживання електричної енергії без укладення з енергопостачальником договору про користування електричною енергією або підключення з порушенням цих Правил.

    При цьому взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії), регулюються Правилами користування електричною енергією, затвердженими постановою НКРЕ від 31.07.96 № 28, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 02.08.96 за № 417/1442 (із змінами) (далі - ПКЕЕ).

    Так, враховуючи положення статті 8 Цивільного кодексу України, самовільне підключення - це також споживання електричної енергії без укладення з енергопостачальником договору про постачання електричної енергії або підключення з порушенням ПКЕЕ.

    Згідно з положеннями пунктів 7.11 та 7.12 ПКЕЕ підключення електроустановок споживача, у тому числі які були відключені за заявою споживача, здійснюється відповідно до договору про відключення та повторне підключення або відповідно до домовленості між замовником та електропередавальною організацією, факт якої підтверджується заявою замовника та розрахунковими документами, що підтверджують оплату послуги.

    Електропередавальна організація (основний споживач) підключає електроустановку протягом 5 робочих днів з дня оплати власником електроустановки вартості послуг з відключення та підключення електроустановок споживача.

    Враховуючи вищенаведене, самовільне підключення споживачем електроустановок до електричної мережі після їх відключення від електричної мережі, є правопорушенням в електроенергетиці, зокрема, порушенням вимог пунктів 7.11 та 7.12 ПКЕЕ.

    Для визначення суми штрафу за самовільне використання єлектричної енергії існує спеціальна методика. Відповідно до абзацу першого пункту 1.2 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за № 782/12656 (зі змінами) (далі - Методика), ця Методика застосовується постачальником електричної енергії за регульованим тарифом (електропередавальною організацією) (далі - енергопостачальник) при визначенні обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об'єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.

    І НАОСТАНОК

    По великому рахунку, питання з приводу законності дій особи, яка відключила Вас від електричної мережі, також залежить від обставин, в яких відбувалась самовільне підключення. В будь якому випадку, я би порадив Вашому безпосередньому командиру звернутись до військової адмінистрації регіону, де Ви знаходились під час підключення та поставити її керівництво до відома про такі дії Вашого військового підрозділу. Це, звичайно, якщо таке можливо, якщо ж ні, то варто буде зробити це пізніше.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ ОТРИМАЛИ НАКАЗ, ТО НІЯКИЙ "ДЯДЬКО-ЕЛЕКТРИК" НЕ МАЄ ПРАВА ВАМ ЗАВАЖАТИ ЙОГО ВИКОНУВАТИ.

    ТРЕБА ДОПОВІСТИ ПРО СИТУАЦІЮ КОМАНДУВАННЮ ПРО СИТУАЦІЮ.

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерстваоборони України23.03.2017 № 164

    ІНСТРУКЦІЯпро порядок виконання норм міжнародного гуманітарного права у Збройних Силах України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0704-17#Text

    1. Загальні положення

    1. Міжнародне гуманітарне право (право збройних конфліктів) - система міжнародно визнаних правових норм і принципів, що застосовуються під час збройних конфліктів, встановлюють права і обов’язки суб’єктів міжнародного права щодо заборони чи обмеження використання певних засобів і методів ведення збройної боротьби, забезпечення захисту жертв конфлікту та визначають відповідальність за порушення цих норм.

    3. Основне завдання МГП - захист осіб, які не беруть безпосередньої участі у воєнних діях, а також тих, які перестали брати в них участь у результаті хвороби, поранення або будь-якої іншої причини, незалежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови або інших ознак.

    Для виконання цього завдання МГП:

    визначає правовий статус осіб і об’єктів, які знаходяться у районі (зоні) ведення воєнних дій;

    регламентує права та обов’язки осіб, які знаходяться під захистом МГП;

    5. Дія цієї Інструкції поширюється на Збройні Сили України, Державну спеціальну службу транспорту та Національну гвардію України під час виконання ними завдань із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії.

    5. Загальні обов’язки командувачів (командирів, начальників) щодо дотримання норм міжнародного гуманітарного права

    3. Для вирішення питань, що стосуються застосування норм МГП, командувачі (командири, начальники) залучають юридичних радників, функції яких покладені на помічників командирів військових частин з правової роботи (юрисконсультів військових частин).

    6. Обов’язки помічника командира військової частини з правової роботи (юрисконсульта військової частини) - юридичного радника щодо забезпечення дотримання норм міжнародного гуманітарного права

    1. Під час збройного конфлікту офіцери та працівники юридичної служби Збройних Сил України, помічники командирів військових частин з правової роботи (юрисконсульти військових частин) виконують обов’язки юридичних радників.

    Юридичні радники повинні надавати консультації командуванню щодо дотримання норм МГП, правил застосування сили та щодо проведення інструктажу особового складу з їх виконання.

    3. Під час збройного конфлікту юридичний радник зобов’язаний:

    надавати необхідну допомогу військовому командуванню у вирішенні складних питань і вибору способу дій, який був би одночасно і законним, і ефективним;

    надавати допомогу військовому командуванню у вирішенні правових питань, які виникають, та усуненні перешкод, що можуть виникнути під час ведення воєнних дій;

    8. Відповідальність за порушення норм МГП

    2. Військовослужбовці та працівники Збройних Сил України за порушення норм МГП можуть бути притягнуті як до дисциплінарної, так і до кримінальної відповідальності. Відповідальність військовослужбовців (громадян) України за злочини, пов’язані з порушенням норм МГП, передбачена у розділі ХІХ Кримінального кодексу України.

    ІІ. Врахування норм МГП у ході підготовки та ведення воєнних дій

    1. Загальні положення

    3. МГП не змінює встановленого порядку підготовки та ведення воєнних дій.

    4. Діяльність командувачів (командирів, начальників) щодо підготовки командувань, з’єднань, військових частин і підрозділів до виконання визначених їм завдань та управління ними в ході воєнних дій повинна здійснюватись із урахуванням принципів МГП: законності, обмеження, розрізнення, сумірності, гуманності та військової необхідності.

    8. Принцип співмірності полягає в тому, що сторони, які воюють, у ході ведення воєнних дій не повинні завдавати шкоди цивільним об’єктам та спричиняти втрати серед цивільного населення, які будуть надмірними для досягнення достатньої чисельної переваги над противником.

    10. Принцип військової необхідності полягає в тому, що по-перше, вид і ступінь сили, що застосовується, мають бути дійсно необхідними для досягнення законної військової мети, по-друге, таке застосування не забороняється нормами МГП. Загальна визнана мета ведення бойових дій полягає у досягненні поразки супротивника із мінімальними витратами часу, життя і фізичних ресурсів як з боку атакуючої сторони, так і з боку атакованої сторони.

    Використовуючи принцип військової необхідності, командувач (командир, начальник) повинен вжити всіх заходів, щоб звести до мінімуму випадкові втрати та безцільні руйнування.

    З метою недопущення розширеного тлумачення принципу військової необхідності визначаються особливі випадки відступу від вимог захисту:

    зруйнування або захоплення об’єктів, які знаходяться під захистом МГП, заборонено, за винятком випадків, коли це вимагається імперативною військовою необхідністю;

    Для командувача (командира, начальника) використання принципу військової необхідності є винятковим заходом, оскільки надто часті випадки його застосування автоматично знищують цінність захисту, який надає МГП, та негативно впливають на стан військової дисципліни підпорядкованого особового складу.

    2. Особливості управління командуваннями, з’єднаннями, військовими частинами та підрозділами з урахуванням вимог МГП

    1. Робота командувача (командира, начальника) щодо підготовки воєнних дій розпочинається з одержання завдання, зміст якого не повинен суперечити положенням МГП.

    Поставлене завдання має бути виконано.

    3. Оцінка обстановки здійснюється з урахуванням отриманого завдання, наявних розвідувальних відомостей, необхідних запобіжних заходів, передбачених МГП, та принципу військової необхідності.

    4. Командувач (командир, начальник) приймає такий варіант рішення, який забезпечить виконання поставленого завдання і створить найменшу небезпеку для осіб і об’єктів, що знаходяться під захистом МГП.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброї ночі.В мене таке питання , я військовий і ми в составі групи виконуєм бойове завдання , знайшли будинок в якому непроживають люди і заселилися.Комунікацій в будинку немає і світла також, тому ми підʼєднались до мережі самостійно.Приїхав чоловік з сусіднього участка і наказав місцевому електрику відʼєднати нас.Чи діяли ми в рамках закону , і чи мають право вимикати нам електроенергію ? У нашому випадку я не можу розголошувати , що буде розміщатися в цих приміщеннях і для чого нам електроенергія.

    На жаль, але Ви мали отримати санкціонований дозвіл на підключення до електромереж. Звісно, в умовах виконання БР все може "списатися", але це не відміняє факту незаконного підключення.

    У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, НКРЕКП постановою від 26 березня 2022 року № 352 затвердила Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану (далі – Порядок), а також зупинила дію розділу IV Кодексу систем розподілу та Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу.

    З дати прийняття Порядку (26 березня 2022 року) до прийняття НКРЕКП відповідного рішення про скасування постанови оператори систем розподілу (далі – ОСР) послуги з приєднання надають виключно на тимчасовій основі згідно з вимогами Порядку та виключно для електроустановок призначених для споживання електричної енергії.

    Звертаємо увагу, що ОСР не має права відмовити в тимчасовому приєднанні електроустановок замовника до системи розподілу за умови дотримання замовником вимог Порядку.

    На сьогодні Порядком не передбачено типи приєднання - стандартне та нестандартне. Послуги з тимчасового приєднання електроустановок до електричних мереж надаються за єдиною процедурою, визначеною Порядком. Крім того, пунктом 10 Порядку визначено категорії замовників, яким послуга з тимчасового приєднання до електричних мереж надається безоплатно.

    Послуга з тимчасового приєднання передбачає такі етапи:

    1. Звернення замовника до ОСР за місцем розташування його електроустановок із заявою про тимчасове приєднання за формою, наведеною у додатку 1 до Порядку та надання переліку документів, визначених у пункті 8 Порядку;

    2. Видача ОСР не пізніше ніж на п’ятий календарний день з дати реєстрації заяви про тимчасове приєднання та всіх необхідних документів проєкту договору тимчасового приєднання, технічних умов та орієнтовного розрахунку вартості приєднання.

    При цьому, у проєкті технічних умов має бути запропоновано точку приєднання, яка розташована на межі земельної ділянки замовника (чи на території цієї земельної ділянки), та альтеративні точки приєднання, які знаходяться у мережах ОСР і не передбачають здійснення реконструкції (технічного переоснащення) електричних мереж ОСР або точки приєднання у мережах суб'єктів господарювання з наявними відповідними резервами потужності.

    Замовник має право письмово звернутися до Державної інспекції енергетичного нагляду України для отримання висновку щодо технічного обґрунтування вимог технічних умов на тимчасове приєднання та обґрунтованості проведеного ОСР розрахунку резерву потужності електричних мереж в зоні можливого приєднання.

    3. Обрання замовником у строк не більше 5 календарних днів з дати отримання від ОСР проєкту договору та технічних умов однієї із запропонованих ОСР точок приєднання/альтернативних точок приєднання та повідомлення ОСР про прийняте рішення;

    4. Сплата замовником виставленого ОСР рахунку вартості надання послуги тимчасового приєднання (у разі обрання замовником точки приєднання на межі земельної ділянки замовника (на території цієї земельної ділянки));

    5. Виконання будівельно-монтажних робіт у зовнішніх електричних мережах ОСР, будівництво лінійної частини приєднання тощо згідно з умовами договору про тимчасове приєднання електроустановок до електричних мереж.

    У разі обрання замовником:

    точки приєднання на межі земельної ділянки (на території цієї земельної ділянки) замовника - виконання будівельно-монтажних робіт в існуючих зовнішніх електричних мереж ОСР (реконструкція, технічне переоснащення) виконує ОСР за власний рахунок, будівництво лінійної частини приєднання здійснює ОСР за рахунок замовника;

    альтернативної точки приєднання - виконання будівельно-монтажних робіт від точки приєднання, яка не передбачає здійснення реконструкції (технічного переоснащення) мереж ОСР, до місця розташування об’єкта замовника здійснює замовник, у тому числі із залученням підрядних організацій, які мають право на виконання зазначених робіт.

    У випадках, визначених пунктом 10 Порядку, замовник може запропонувати ОСР власні ресурси (товарно-матеріальні цінності, виконання робіт тощо) для можливості виконання будівельно-монтажних робіт у зовнішніх електричних мережах та/або прийняти рішення про будівництво лінійної частини тимчасового приєднання власними силами (у тому числі із залученням кваліфікованих підрядних організацій).

    У разі тимчасового приєднання електроустановок замовника до електричних мереж із обраною замовником точкою приєднання, яка розташовується на межі земельної ділянки замовника (на території цієї земельної ділянки) плата за приєднання лінійної частини розраховується згідно з договором про тимчасове приєднання на основі кошторису на виконання будівельно-монтажних робіт лінійної частини приєднання.

    Вартість матеріалів та обладнання, що використовуються ОСР для виконання будівельно-монтажних робіт під час надання послуги з приєднання визначається на підставі їх фактичної закупівлі з дотриманням норм чинного законодавства.

    У разі обрання замовником точки приєднання на межі земельної ділянки замовника (на території цієї земельної ділянки) строк надання послуги тимчасового приєднання електроустановок замовника становить, як правило, 10 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дня оплати замовником ОСР вартості тимчасового приєднання відповідно до договору про тимчасове приєднання. Інший строк надання послуги з тимчасового приєднання встановлюється сторонами у договорі про тимчасове приєднання.

    6. Підписання сторонами акта надання послуги з тимчасового приєднання протягом 2 робочих днів після отримання/направлення повідомлення про виконання технічних умов на тимчасове приєднання та влаштування вузла комерційного обліку електричної енергії.

    Окремо звертаємо увагу, що протягом шести місяців після припинення чи скасування на території України воєнного стану тимчасово приєднані електроустановки на підставі Порядку (у тому числі електроустановки приєднані за рахунок резерву потужності інших споживачів) мають бути приведені у відповідність до вимог Кодексу систем розподілу відповідно до процедур, визначених Правилами приведення тимчасово приєднаних на період дії на території України воєнного стану електроустановок у відповідність до вимог Кодексу систем розподілу, затверджених постановою НКРЕКП від 26 березня 2022 року № 352

    https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-priyednan...

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, пане МИКОЛА! Первинним для Вас є виконання бойового завдання та наказів безпосереднього командира, з урахуванням Бойових статутів ЗСУ та родів військ. Детальніше про ці статути за посиланням. https://sprotyvg7.com.ua/documents/statut-zsu

    Якщо це зона активних бойових дій, визначена наказом Мініреінтеграції ТОТ, то в цій зоні діють особливі умови та особливий режим правопорядку. Перш за все слід затримати такого "дядьку-електрика" та "чоловіка з сусіднього участку", встановити їх особу, перевірити повноваження та документи. У разі сумнівів у законності їх дій, я б ще передав до військової контррозвідки, хай попрацюють з ними. Та й взагалі незрозуміло, чому електрик як дуже запитувана професія - не мобілізований ТЦК і чоловік з автівкою теж гуляє та роздає завдання?

    Те, що невстановлені цивільні особи роблять - називається "Самоправство" (ст. 356 Кримінального кодексу України) та "Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань" (ст. 114-1 Кримінального кодексу України), карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років).

    Думаю якщо їздуну з сусіднього участку це пояснити, то роздавати вказівки невідомо кому він не буде більше.

    Маю відзначити, що Ви дуже порядна і вихована людина. Знайомі бійці з інших підрозділів сказали, що у такій би ситуації електрик і власник сусіднього участку вже б лежали обличчям в землю, а при спробі качати права ще й отримали б прикладом в пику. І це було б законною дією, адже заборонено цивільним пхати свого носа у діяльність військових підрозділів, які можна однозначно ідентифікувати як ЗСУ чи інші військові формування оборони.

    Також слід зауважити, що за можливості можна підрозрілих осіб тимчасово затримувати та передавати для перевірки документів у військову комендатуру або викликати осіб, які уповноважені наказом військового коменданта на перевірку документів.

    Перевірка документів в осіб, огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян здійснюється лише після введення воєнного стану в межах території та у строки, зазначені в указі Президента України про введення воєнного стану, на підставі наказу військового командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення).

    Зазначеним наказом призначається комендант, визначаються його завдання, повноваження із забезпечення єдиного управління визначеними силами та засобами Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДПС, ДМС, ДСНС, військових адміністрацій (у разі їх утворення) та координації їх дій під час здійснення заходів особливого режиму.

    Право на проведення перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян надано відповідним уповноваженим особам Національної поліції, СБУ, Національної гвардії, Держприкордонслужби, ДМС, Держмитслужби та Збройних Сил, які визначені в наказі коменданта.

    Це загальні речі.

    ОДНАК. Якщо Ви на службі і визначений об"єкт є місцем тимчасового розташування військового підрозділу, до нього застосовуються усі законодавчі норми, як до військової частини і проникнення у місце Вашого розташування, його спроба знеструмлення та інші дії можуть присікатися за правилами несення караульної служби. Тобто затримання, перевірка документів, передача компетентним органам СВП або військової контррозвідки (за наявності підстав).

    Відповідно до статті 179 Закону України Про статут Внутрішньої служби ЗСУ, Військові частини (підрозділи військових частин) розміщуються в населених пунктах за наказом Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, командувачів військ оперативних командувань Збройних Сил України в адміністративних, господарських, житлових та інших будинках і спорудах, а в разі їх відсутності під час тимчасового розміщення військових частин (підрозділів військових частин) - у придатних для житла будівлях (приміщеннях) на умовах, визначених законодавством України.

    {Стаття 179 в редакції Закону № 205-IX від 17.10.2019}

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/548-14#Text

    Відповідно до статей 18, 20, 21 Статуту внутрішньої служби ЗСУ

    18. Військовослужбовці перебувають під захистом держави і мають усю повноту прав і свобод, закріплених Конституцією України.

    20. Військовослужбовці під час виконання службових обов’язків мають право застосовувати заходи фізичного впливу, а також носити, зберігати та застосовувати спеціальні засоби, зброю в порядку, встановленому законодавством.

    21. Застосування заходів фізичного впливу, спеціальних засобів та зброї допускається, якщо інші заходи виявилися неефективними або якщо через обставини застосування інших заходів є неможливим.

    {Статтю 21 доповнено частиною першою згідно із Законом № 1420-IV від 03.02.2004}

    Застосуванню зброї, за винятком випадків раптового нападу, нападу із застосуванням бойової техніки, транспортних засобів, літальних апаратів, морських і річкових суден, втечі з-під варти зі зброєю або за допомогою транспортних засобів під час руху, повинно передувати попередження про намір застосовувати зброю і постріл угору.

    У разі застосування і використання зброї військовослужбовець зобов’язаний вжити всіх заходів для того, щоб не було завдано шкоди стороннім особам.

    Стаття 22 Статуту внутрішньої служби ЗСУ передбачає, що Військовослужбовці мають право застосовувати спеціальні засоби, засоби фізичного впливу та зброю особисто або у складі підрозділу:

    {Абзац перший статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1420-IV від 03.02.2004}

    • для захисту свого здоров’я і життя, а також здоров’я і життя інших військовослужбовців і цивільних осіб від нападу, якщо іншими способами й засобами захистити їх у даній ситуації неможливо;
    • для затримання особи, яку застали при вчиненні тяжкого злочину та яка намагається втекти або яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також для затримання озброєної особи, яка загрожує застосуванням зброї та інших засобів, що становить загрозу для життя і здоров’я військовослужбовця чи інших осіб;
    • для відбиття нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, а також для звільнення цих об’єктів у разі захоплення;
    • у разі спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, якщо іншими способами і засобами неможливо припинити цю спробу.

    24. Про застосування фізичної сили та спеціальних засобів військовослужбовець доповідає своєму безпосередньому командирові (начальникові).

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно з положеннями Закону України "Про ринок електричної енергії" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

    Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики.

    Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, самовільне підключення - це споживання електричної енергії без укладення з енергопостачальником договору про користування електричною енергією або підключення з порушенням цих Правил.

    При цьому взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії), регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії.

    Так, враховуючи положення статті 8 Цивільного кодексу України, самовільне підключення - це також споживання електричної енергії без укладення з енергопостачальником договору про постачання електричної енергії або підключення з порушенням ПКЕЕ.

    Згідно з положеннями пунктів Правил підключення електроустановок споживача, у тому числі які були відключені за заявою споживача, здійснюється відповідно до договору про відключення та повторне підключення або відповідно до домовленості між замовником та електропередавальною організацією, факт якої підтверджується заявою замовника та розрахунковими документами, що підтверджують оплату послуги.

    Електропередавальна організація (основний споживач) підключає електроустановку протягом визначеного законодавством терміну з дня оплати власником електроустановки вартості послуг з відключення та підключення електроустановок споживача.

    Враховуючи вищенаведене, самовільне підключення споживачем електроустановок до електричної мережі після їх відключення від електричної мережі, є правопорушенням в електроенергетиці.

    У разі виявлення представником енергопостачальника у споживача факту самовільного підключення електроустановки до електричної мережі після її відключення від електричної мережі без втручання в облік електроенергії (пломби та засіб обліку без пошкодження) та без зміни схеми приєднання електроустановки, яка передбачена проектною документацією об’єкта, а також за умови наявності договору про постачання електричної енергії для забезпечення потреб електроустановки, щодо якої виявлено порушення, представниками енергопостачальника у присутності споживача має бути складений акт про порушення ПКЕЕ.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України