Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 06 жовтня 2024, питання №120609 500₴

Чи є послідовною освіта?

Доброго дня! Чоловік має диплом молодшого спеціаліста! Зараз поступив на перший курс Бакалавр на основі Диплому ! Чи є ця освіта послідовною? Чи матиме він право на відстрочку? Дякую за відповідь!

Відповіді юристів (22)

    Айвазян Юрій Климентійович
    33%

    Доброго дня, Юлія!

    Так, чоловік матиме право на відстрочку. Чи не був він відрахований у минулому із ВНЗ?

    Диплом молодшого спеціаліста - НРК 5.1

    Диплом бакалавр - НРК 6.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Юлія Клієнт місяць тому

      Ні не був відрахований! Закінчив два курси , отримав диплом Молодшого спеціаліста! А зараз змінилась ця система і ми не можемо зрозуміти, чи є послідовною! Адже раніше були рівні освіти по іншому і бакалаврат, то був третій курс, а зараз вже з першого! Голова трохи кипить!

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Чоловік матиме право на відстрочку у такому випадку, Вам не потрібно хвилюватись. До відповіді прикладу лист МОН, який роз'яснює алгоритм формування довідки з ЄДЕБО. Чоловік вже сформував довідку з ЄДЕБО?

        Як я вже і зазначав у минулій відповіді:

        • Диплом кваліфікованого робітника НРК 4
        • Диплом фахового молодшого бакалавра НРК 5
        • Диплом молодшого спеціаліста НРК 5.1
        • Диплом молодшого бакалавра НРК 5.1
        • Диплом бакалавра НРК 6
        • Диплом спеціаліста НРК 7
        • Диплом магістра НРК 7

        Відповідно до статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

        3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

        1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;».

        Згідно із частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту»:

        Рівнями освіти є:

        • дошкільна освіта;
        • початкова освіта;
        • базова середня освіта;
        • профільна середня освіта;
        • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
        • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
        • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
        • фахова передвища освіта;
        • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
        • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
        • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
        • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

        Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

        Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:

        довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.

        Згідно із вищезгаданою Постановою КМУ порядок оформлення відстрочки наступний:

        58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

        59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

        60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

        На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

        Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

        У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

        У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

        До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

        З повагою, адвокат Айвазян.

        • Юлія Клієнт місяць тому

          Чекаємо довідку! Обіцяють на наступному тижні! Сподіваємось на позитивний результат!

          • Айвазян Юрій Климентійович

            За тими обставинами, які викладені Вами у питанні - він буде, оскільки чоловік здобуває послідовний рівень освіти, як у розумінні законодавства так і за логікою МОН (маю на увазі лист із роз'ясненнями щодо формування довідки з ЄДЕБО).

            • Юлія Клієнт місяць тому

              Дуже вдячна за Ваші відповіді !

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Прошу, Юлія! Вдачі Вам та чоловіку!

            • Юлія Клієнт місяць тому

              Щиро вдячна!) Ще одне питання! А якщо в листі позитивний результат! Чи можна відправити усі документи до ТЦК поштою , чи краще йти самому , а можливо з адвокатом ? Щоб не було непорозумінь! Ще раз вдячна

          • Айвазян Юрій Климентійович

            З адвокатом йти до ТЦК навряд чи вийде, оскільки станом на зараз ТЦК не допускає посторонніх осіб до приміщення (режимний об'єкт).

            Можете спробувати відправити заяву (Додаток 4 до Постанови КМУ №560) до ТЦК Укрпоштою, рекомендованим листом з описом вкладення. До заяви потрібно додати довідку з ЄДЕБО (можна просто копію, оскільки вона має QR код), нотаріально завірені копії: паспорта, РНОКПП та військово-облікового документа.

            Якщо направлятимете пакет документів поштою, то можливі різні варіанти відповіді від ТЦК, а саме:

            ТЦК надасть відстрочку.

            ТЦК проігнорує лист.

            ТЦК надасть відповідь, що для оформлення відстрочки потрібно з'явитись особисто.

            ТЦК відмовить у наданні відстрочки (дуже рідкі випадки, але трапляються).

            У кожному з цих варіантів, чоловік може звернутись до суду та оскаржити дії ТЦК.

            В іншому ж варіанті потрібно йти до ТЦК персонально. Оскільки у чоловіка є чиний ВОД, довідка з ЄДЕБО із записом "Так, не порушує" (буде), на обліку в ТЦК він перебуває, дані оновив вчасно, то я не бачу в тому проблеми, але, звичайно, вирішувати Вам.

    Карпенко Андрій Володимирович
    33%

    Вітаю!

    ВАШ ЧОЛОВІК МАЄ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ - ВІН НЕ ПОРУШУЄ ПОСЛІДОВНІСТЬ ОСВІТИ.

    Освітньо-кваліфікаційні рівні та ступені:

    • кваліфікований робітник;
    • молодший спеціаліст;
    • молодший бакалавр;
    • бакалавр;
    • магістр;
    • доктор філософії;
    • доктор наук.

    ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ:

    11 квітня Верховна Рада ухвалила у другому читанні проєкт № 10449 Закону про мобілізацію та порядок проходження військової служби. Закон підписан Президентом та оприлюднен - він вступив в дію 18.05.24р.

    Закон України

    Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку

    8. У Законі України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 16, ст. 255 із наступними змінами):

    11) статтю 23 викласти в такій редакції:

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;

    ххх

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів України

    від 16 травня 2024 р. № 560

    ПОРЯДОК

    проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    57. Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії...

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    ДОДАТОК 5 ПОСТАНОВИ КМУ 560 ВИЗНАЧАЄ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА ЦИМ ПУНКТОМ (ст.23):

    довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна

    • Юлія Клієнт місяць тому

      дуже вдячна

    • Юлія Клієнт місяць тому

      Дякую за відповідь! Вже є довідка, що не порушує послідовність навчання! Сьогодні отримали! Тепер зберемо всі необхідні документи і завіримо ! А підскажіть будь ласка, на скільки надається відстрочка? Чула що дають лише до кінця чинного терміну воєнного стану, тобто до листопада! Але поки зараз її нададуть, то це вже вона буде дійсна тільки місяць? А як бути далі? Знов брати довідку і відправляти всі документи і так кожного разу при продовженні воєнного стану? Чи студентам вона надається на період навчального року чи одного семестру? Дякую!

      • Карпенко Андрій Володимирович

        Постанова КМУ 560 містить таку норму: "Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України".

        Скажу одразу, що різні ТЦК та СП по-своєму тлумачать це правило.

        Хтось дійсно оформлює відстрочку на період існування підстави (наприклад, як у Вас по навчанню). Але в більшості випадків відстрочка оформлюється до дати, коли планується закінчення воєнного стану.

        При цьому дата, коли планується закінчення воєнного стану, - це, звичайно, не прогноз ясновидиці, а дата, зазначена в Указі Президента про оголошення/продовження воєнного стану. на сьогодні це - 09 листопада. Думаю. не треба пояснювати, що воєнний стан ще буде продовжений.

        Та ж Постанова 560 містить таку норму: "У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

        Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

        У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів."

        Тому для тих, хто має відстрочку до 09 листопада, алгоритм дій такий:

        1️.Дочекатись видання Указу Президента про продовження строку проведення загальної мобілізації (не плутати із прийняттям закону, подачею законопроекту і т.д. - нас цікавить саме Указ!)

        2️. Скласти заяву про продовження строку дії раніше наданої відстрочки. Форми такої заяви немає - тобто вона подається в довільній формі.

        3️. Зібрати пакет документів, які будете прикладати до заяви.

        Наполягаю на тому, що необхідності подавати заново ті ж документи, які вже подавали разом із заявою на відстрочку, не потрібно, якщо ситуація не змінилась, - Постанова 560 цього не вимагає.

        Якщо мова йде про обставини, які можуть змінюватись, варто прикласти "свіжий" документ.

        Наприклад, студентам варто подавати "свіжу" довідку з навчального закладу,

        Втім, вже прогнозую. що не всі ТЦК та СП погодяться з таким підходом, і подекуди будуть вимагати щоразу повний пакет документів. Тому можете мінімізувати ризики відмови і щоразу подавати повний комплект.

        4️. Подати заяву до комісії при ТЦК. Вважаю. що можливими є такі способи:

        - особисто (як і заява на відстрочку)

        -поштою

        -через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (коли буде реалізована така технічна можливість).

        Також попереджаю про своє побоювання, що ТЦК не розділятиме мою позицію щодо можливості направлення поштою, хоча Постанова КМУ це передбачає.

        5️. Чекати результати розгляду.

        Зверніть увагу - комісія сама буде перевіряти інформацію через реєстр. Якщо інформації буде недостатньо - ТЦК та СП направить військовозобов’язаному повідомлення про необхідність подання додаткових документів.

        Це означає, що відмова в продовженні відстрочки через недостатній пакет документів можлива тільки у випадку, коли ТЦК та СП повідомив про необхідність подачі додаткових документів, але ця вимога була проігнорована. Також побоююсь, що на практиці буде інакше.

        На жаль, строки розгляду такої заяви Постановою КМУ 560 не передбачено, як і заборона направляти на ВЛК чи мобілізувати, доки заява розглядається.

        Тому в якості варіанта уникнути ризику мобілізації в цей період можу запропонувати подачу не заяви на продовження відстрочки, а нової заяви на відстрочку з усіма необхідними документами.

        Маю сподівання, що КМУ такі усуне прогалини і, як мінімум, пропише строк розгляду цієї заяву і заборону мобілізації та направлення на ВЛК, доки заява розглядається.

        Також маю очікування, що в листопаді ТЦК та СП будуть, м'яко кажучи, в шоці від обсягу заяв, які надійдуть протягом кількох днів - з цим обсягом очевидно неможливо буде впоратись оперативно. І це стане підставою для КМУ (а точніше - для МО) для того, щоб переглянути свій підхід до необхідності "поновлювати" відстрочку кожні 3 місяці.

        Чи буде так - покаже час...

        ПОДАВАЙТЕ ДВА ВИДА ЗАЯВ:

        1. ПРО ПРОДОВЖЕННЯ ВІДСТРОЧКИ.

        2. ПРО НАДАННЯ ВАМ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

        • Юлія Клієнт місяць тому

          дуже вдячна !)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Загалом чоловік повинен мати право на відстрочку, адже рівень освіти бакалавра є вищим за молодшого спеціаліста.

    Чи звертався чоловік до ВНЗ за довідкою з ЄДБО? Чи перебуває він на військовому обліку та чи має військово-обліковий документ? Чи раніше вступав, а потім відраховувався з інших закладів освіти?

    Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    ".. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за РАНІШЕ ЗДОБУТИЙ рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури..."

    Згідно частини 2 статті 10 ЗУ "Про освіту"

    Рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Отже, щоб мати право на відстрочку чоловік повинен здобувати рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий.

    Згідно постанови КМУ 560 для оформлення відстрочки чоловіку необхідно надати ТЦК :

    1. Заяву про відстрочку (Додаток 4 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    2. Довідку про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти. (Додаток 9 до Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»)

    3. Військово-обліковий документ. Для військовозобов'язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного.

    Як бачите, головним документом для оформлення відстрочки є саме довідка з ЄДБО, яка формується відповідальними особами ВНЗ. Тому після вступу чоловіку потрібно звернутися до закладу освіти та отримати дану довідку.

    Якщо в довідці з ЄДБО буде зазначено, що чоловік порушуєте послідовність освіти - тоді потрібно оскаржувати дане рішення ВНЗ у судовому порядку.

    Якщо в довідці буде зазначено, що послідовність освіти зберігається - тоді чоловік можете сміливо йти до ТЦК та оформлювати відстрочку.

    В майбутньому відстрочку можна буде оформити через електронний кабінет військовозобов'язаного, але поки що такого функціоналу немає.

    Коли до ТЦК будете звертатись особисто - обов'язково зареєструйте заяву про відстрочку - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від чоловіка заяву: печатку/підпис та дату прийому. Він цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Якщо з самого початку заяву не реєструють - тоді відправляйте документи поштою цінним листом з описом вкладеного.

    Зберігайте квитанцію та опис вкладеного. Щоб у разі неправомірних дій зі сторони ТЦК у Вас були докази подачі документів про відстрочку.

    Відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    62. Здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, заява про відстрочку підлягає обов'язковій реєстрації та під час розгляду заяви про відстрочку чоловіка не мають права направляти на ВЛК. Проте, якщо у чоловіка немає належного ВОД, то його можуть зобов'язати пройти ВЛК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Юлія Клієнт місяць тому

      Чоловік має старий воєнний білий білет! Та оновив дані у ЦНАП! Довідку чекаємо на тижні! Дякую за відповідь !

      • Дерій Владислав Олегович

        Якщо чоловік раніше не відраховувався із ВНЗ, то в довідці повинно бути зазначено, що він не порушує послідовність здобуття освіти.

        Щодо військового квитка старого зразка - то він є чинним, адже постановою КМУ № 559 "Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа" Установлено, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.

        Бажаю Вам успіхів!

        • Юлія Клієнт місяць тому

          Щиро дякую!

    Карпенко Андрій Володимирович

    З ПРИВОДУ ПОШТИ:

    Додаток 4

    до Порядку

    (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 серпня 2024 р. № 930)

    Голові комісії

    ___

    (назва територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відокремленого відділу територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувальних органів України)

    громадянина ___

    (власне ім’я та прізвище)

    реєстраційний номер облікової картки платника податків ___

    адреса місця проживання ___адреса електронної пошти ___

    контактний номер телефону ___

    ЗАЯВА

    Я, ___,

    (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), дата народження)

    повідомляю, що є особою, яка на підставі абзацу (за наявності) ___ пункту ___ частини ___ статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” не підлягає призову на військову службу під час мобілізації.

    На підставі викладеного прошу розглянути мою заяву та оформити мені у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України

    від 16 травня 2024 р. № 560, довідку про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

    Про результати розгляду заяви та прийняте рішення прошу повідомити мені письмово за адресою, що зазначена у заяві.

    Додаток:___

    (засвідчені копії документів, що підтверджують право на відстрочку)

    ___ ___ 20___ р. ___ ___

    (підпис) (власне ім’я та прізвище)

    {Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024; в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    ххх

    ЗАЯВУ ВИ МОЖЕТЕ ВІДПРАВИТИ ПОШТОЮ.

    Відповідно до ч. 11 ст. 38 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» визначено, що призовники, військовозобов’язані, резервісти у разі змін (сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання або перебування, освіти, місця роботи, посади) зобов’язані особисто повідомити про них органи, де вони перебувають на військовому обліку.

    Тож однією зі стандартних перепон у реалізації права на відстрочку стала ситуація, коли громадянин надсилає заяву та підтверджуючі документи поштою. У ТЦК це розцінюють як не особисту подачу документів.

    П’ятий апеляційний адміністративний суд у справі №420/840/24 зазначив, що приписами Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабміну від 30.12.2022 №1487, не передбачено обов’язку особистого відвідування особою ТЦК для подання заяви та документів на відстрочку.

    Так, згідно п/п.8 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку) особи повинні особисто повідомляти про зміну персональних даних, зазначених у ст. 7 Закону «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», а також надавати документи, що підтверджують право на відстрочку з підстав, визначених у статті 23 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

    Але обов’язок «особисто повідомити» не означає «особисто прибути». При цьому згідно з матеріалами справи ТЦК не ставив під сумнів факт, що заява про відстрочку була направлена військовозобов’язаним особисто.

    Тож особа, яка надіслала документи поштою, дотримала процедуру особистого їх подання (направлення). А от ТЦК, як суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання щодо надання відстрочки, після отримання від особи заяви, повинен був прийняти певне рішення за наслідком її розгляду, адже відстрочка або відмова у відстрочці передбачає її письмове оформлення (див. постанову 5ААС від 04.06.2024).

    Форма обов’язкової відповіді

    Тобто, у таких випадках суб’єкт владних повноважень не може навіть утриматись від прийняття рішення. Але деякі ТЦК уважають, що листа, який навіть не завжди відправляється заявнику, достатньо щоб вважати заяву розглянутою по суті.

    Так, у справі №120/476/24 військовозобов’язаний, який порушив правила військового обліку, направив заяву про відстрочку. У відповідь ТЦК направив листа, в якому зазначив про необхідність особистого подання заяви.

    Сьомий апеляційний адміністративний суд зауважив (постанова від 04.07.2024), що такий лист носить інформативний характер і не містить відмови у наданні відстрочки.

    Призовники, військовозобов’язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом. Однак можливість настання відповідальності не може бути підставою для не розгляду по суті заяви про надання відстрочки.

    Суд також зауважив, що відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову або мотивованої відмови, свідчить про протиправну бездіяльність суб’єкта владних повноважень. Аналогічні за змістом правові позиції див. у постанові 5ААС від 23.01.2024 у справі №420/10067/23 та у постанові 7ААС від 15.01.2024 у справі №120/4459/23).

    Ефективний захист

    Протиправну бездіяльність суб’єкта владних повноважень треба розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу чи його посадової особи, яка полягає або проявляється у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов’язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону (або ж іншого нормативно-правового регулювання) віднесені до компетенції суб’єкта владних повноважень, були об’єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені. На це звернув увагу Верховний Суд у постанові від 17.04.2019 у справі №342/158/17.

    При цьому спосіб захисту повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п.75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 05.04.2005 (заява №38722/02).

    Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

    Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту має забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

    ***

    Тож військовозобов’язаний, аби оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, має подати письмову заяву до ТЦК. Це можна зробити як безпосередньо прибувши в центр, так і направивши поштою заяву з додатками цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Головне щоб підтверджуючі право на відстрочку документи були зібрані у повному обсязі та засвідчені нотаріально.

    ТЦК не мають право відмовити у праві на відстрочку або не розглянути заяву військовозобов’язаного, посилаючись на не особисте подання заяви або на відсутність у військовозобов’язаного військового квитка встановленого зразка. А незаконні дії, рішення чи бездіяльність (відсутність рішення) ТЦК, як суб’єкта владних повноважень, можна і треба оскаржувати в суді.

    ВИ МАЄТЕ ПРАВО ПОСКАРЖИТИСЯ НА БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ТЦКСП НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ МОУ, АБО ОСКАРЖИТИ ПРОТИПРАВНУ БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ТЦКСП В СУДІ.

    ххх

    Відповідно до п.58, 60 Порядку №560 за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.

    Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов`язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв`язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня! Чоловік має диплом молодшого спеціаліста! Зараз поступив на перший курс Бакалавр на основі Диплому ! Чи є ця освіта послідовною? Чи матиме він право на відстрочку? Дякую за відповідь!

    Ваш чоловік має законне право на оформлення відстрочки від мобілізації.

    Якщо є побоювання щодо неправомірних дій ТЦК та СП, тоді треба зупинитися на дистанційному оформленні відстрочки, принаймні спробувати.

    Але тут важливий момент: Ви маєте чи на меєте актуального паперового ВОД.

    Нижче розпишу Вам алгоритм дій та наведу власне бачення даної ситуації.

    16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", який передбачає, зокрема, перелік підтверджуючих документів для оформлення права на відстрочку по кожній підставі.

    Вона передбачає такий порядок оформлення відстрочки від мобілізації:

    "...58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) *особисто* подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    60. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби..."

    Повний алгоритм для оформлення відстрочки у цій ситуації:

    1. Отримуєте довідку з ЄБЕДО із зазначенням "ТАК, не порушує" щодо послідовності здобуття освіти.

    2. Готуєте заяву про оформлення відстрочки, до якої додаєте ПРОСТІ копії паспорту, РНОКПП, військово-облікового документу, довідку ЄДЕБО та направляєте це все до ТЦК поштовим зв'язком (рекомендований лист з повідомлення про вручення з описом вкладення).

    3. Реєструєтеся в електронній черзі до ТЦК та СП.

    https://q.mod.gov.ua/registration-place

    4. Готуєте повторно той же пакет документів, що і надісланий поштою, лише вже з нотаріальними копіями.

    5. Йдете до ТЦК та в першу чергу намагаєтеся зареєструвати заяву про відстрочку. Якщо реєструєте - чудово, якщо направляють на ВЛК - йдете та проходите ВЛК.

    6. Якщо після ВЛК направляють для реєстрації заяви про відстрочку - чудово, якщо вручають "бойову" - відмовляєте від отримання через незаконність дій працівників ТЦК та СП. Жодної юридичної відповідальності за це Ви не понесете.

    7. В кінцевому результатів реєструєте заяву про відстрочку, чекаєте +- 2-3 тижні, забираєте довідку про відстрочку.

    Ось такий сценарій. Звісно, він зазначений умовно, оскільки всі обставини справи та ситуації чоловіка загалом на сьогодні невідомо. Але я намагався дати універсальний алгоритм, який повинен Вам підійти.

    Щодо оформлення актуального ВОД, рриблизний алгоритм Ваших дій за нинішньої ситуації наступний:

    1. Звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військкомат) краще за місцем реєстрації (однак якщо за місцем реєстрації можливостей немає, можна і за місцем фактичного проживання) для постановки на військовий облік та проходження медичної комісії.

    Вам потрібно подавати заяву на видачу військово-обліоковго документу нової форми.

    Звертаю увагу:

    Необхідні документи

    • заява;
    • копія паспорта та ідентифікаційного коду;
    • копія документа про освіту (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про одруження (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про народження дитини (в разі наявності);
    • приписне свідоцтво;
    • медична картка;
    • витяг про відсутність судимості.
    • три фотографії 3х4 (на звороті вказати прізвище).

    2. Ви повинні бути готовими, що Вас притягнуть до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку - стаття 210 КУпАП.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    ...

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли. Якщо ТЦК накладе на Вас адміністративне стягнення, радив би Вам його оскаржувати.

    3. На медичну комісію із собою обов'зково візьміть перелік всіх необхідних документів, у першу чергу медичних, які підтверджують Вашу історію хвороби.

    4. Сказати точно, яке рішення прийме медичне комісію, юристи не мають права. Адже рішення про придатність або непридатність особи приймається виключно військово-лікарською комісією, яка у своїй діяльності керується Положенням про військово-лікарську експертизу у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, пані ЮЛІЯ! Так, це однозначно є послідовною освітою. Молодший спеціаліст прирівняний до молодшого бакалавра.

    Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;

    Дійсно в січні 2024 року пропонували прив"язати до спеціальностей, але той законопроект відкликали і замість нього подали з принципом послідовності освіти.

    ВІдповідно до ч 2 ст. 10 Закону про освіту, рівнями освіти є:

    • дошкільна освіта;
    • початкова освіта;
    • базова середня освіта;
    • профільна середня освіта;
    • перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти;
    • фахова передвища освіта;
    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;
    • перший (бакалаврський) рівень вищої освіти;
    • другий (магістерський) рівень вищої освіти;
    • третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти.

    Частиною 2 статті 5 Закону України "Про вищу освіту" передбачено

    Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою освітньої програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:

    1) молодший бакалавр;

    2) бакалавр;

    3) магістр;

    4) доктор філософії / доктор мистецтва;

    Залишається встановити еквівалентність дипломів "молодшого спеціаліста" та "молодшого бакалавра".

    На цей випадок існує роз"яснення Міністерства освіти і науки України - Лист МОН України від 27.11.2023 р. № 1/18669-23 "Про освітній ступінь педагогічних працівників" (текст листа додаю до своєї відповіді).

    У зв’язку із значною кількістю звернень, що надходять до Міністерства освіти і науки України, стосовно відповідності освіти, здобутої до 1991 року, до освітнього ступеня, визначеного Законом України «Про вищу освіту», в межах компетенції повідомляємо.

    Відповідно до законодавства у сфері освіти, яке діяло до 1991 року, середня спеціальна освіта здобувалася в технікумах, училищах та інших закладах освіти, віднесених у встановленому порядку до середніх спеціальних навчальних закладів, головним завданням яких була підготовка кваліфікованих фахівців із середньою спеціальною та загальною середньою освітою, які мають необхідні теоретичні знання і практичні навички за спеціальністю.

    Після набрання чинності Закону України «Про освіту» від 23.05.1991 № 1060-ХІІ та Закону України «Про вищу освіту» від 05.03.2002 № 2984-ІІІ технікуми та училища було віднесено до вищих навчальних закладів I рівня акредитації, в яких здійснювалася підготовка фахівців за спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. Окремих нормативно-правових актів, що встановлюють еквівалентність документів про здобуття вищої освіти, виданих до 1991 року, освітньокваліфікаційним (освітнім) рівням вищої освіти (бакалавр, спеціаліст, магістр), не приймалося.

    Водночас, положеннями нормативних актів з питань оплати праці унормовано трудові відносини осіб, які здобули освіту до введення в дію у 1991 році Закону України «Про освіту».

    ...

    Інформуємо, що згідно із підпунктом 4 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556- VII диплом про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта) прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра.

    Звертаємо увагу, що відповідно до абзацу третього частини другої статті 2 Закону України «Про освіту» листи, інструкції, методичні рекомендації, інші документи органів виконавчої влади, крім наказів, зареєстрованих Міністерством юстиції України, та документів, що регулюють внутрішню діяльність органу, не є нормативно-правовими актами і не можуть встановлювати правові норми.

    Для отримання відстрочки Вам треба отримати в закладі освіти довідку з QR-кодом, яка формується за допомогою функціоналу ЄДЕБО (Єдиної державної електронної бази з питань освіти). Там має бути зазначено - Так, не порушує.

    Доєднавши цю довідку до Заяви про відстрочку за встановленою формою - слід звернутися до ТЦК і зареєструвати її. Хоч встановлено, що відстрочка надається 7 днів, як правило це триває біля місяця. В окремих ТЦК - швидше.

    Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.

    Також маю попередити, що наразі є чинною заява на відстрочку, форма якої затверджена постановою КМ № 560 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 серпня 2024 р. № 930.

    Додаток 4 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 серпня 2024 р. № 930)

    ЗАЯВА

    {Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024; в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України