Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 24 жовтня 2024, питання №121684 500₴

Формування коду в Резерв+ без обліку, та відібр закордонного паспорта

Вітаю.
Моя мета - отримати закордонний паспорт в ДП документ. м. Варшава. Як відомо, від початку місяця почали видавати документи тим, хто подавався до 24.04.2024 з резерв+ та статусом "на обліку".
Наразі маю такі вихідні данні:
У військоматі не був ніколи. Відповідно в ДІЯ не генерується жодні військові документи.
Виїхав з України в квітні 2024 року, по супроводу батька з інвалідністю другої групи. Відстрочку не оформлював. Весь цей час ми разом перебуваємо за кордоном.
Подався на новий паспорт в ДП Документ м. Варшава 11 квітня 2024 року.
На початку місяця, ДП повідомив, що я можу відібрати свої документи з наявним резерв+ з "правильним" статусом.
Допускаю, що може бути такий шлях : Дистанційно подати документи на відстрочку по статті 23 "наявність батьків з інвалідністю", після чого виконати необхідні дії для отримання "правильного" статусу в резерв+, без відвідин ТЦК, та проходжень ВЛК.
Допускаю, що ТЦК захоче виписати відповідний штраф. Надалі, можливо його буде необхідно оскаржити.

Як дистанційно, не заїзжаючи в Україну отримати необхідний статус в резерв + для відбору паспорта?
Наскільки це реально?

Відповіді юристів (25)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Який Ваш Вік?

    Як дистанційно, не заїзжаючи в Україну отримати необхідний статус в резерв + для відбору паспорта?Наскільки це реально?

    На жаль, стати на військовий облік дистанційно майже нереально.

    Згідно правил військового обліку призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    • перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
    • особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
    Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх ОСОБИСТОЇ присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Згідно постанови КМУ 932

    9. Під час подання громадянами України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які перебувають за межами України, документів до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон працівником відокремленого підрозділу проводиться перевірка дійсності військово-облікового документа.

    10. Перевірка дійсності військово-облікових документів осіб проводиться шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного демографічного реєстру, відомчої інформаційної системи ДМС та Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.

    11. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність військово-облікового документа під час електронної інформаційної взаємодії працівник відокремленого підрозділу інформує громадянина України про відмову в оформленні паспорта громадянина України та/або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, зокрема наявними засобами електронних комунікацій (телефонний зв’язок, електронна пошта) або поштового зв’язку.

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    13. У разі коли стосовно громадянина України чоловічої статі віком від 18 до 25 років, який звернувся до відокремленого підрозділу для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, відсутній запис в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, прийом документів здійснюється без подання такою особою військово-облікового документа.

    14. У разі звернення на території України громадянина України чоловічої статі віком від 18 до 25 років, стосовно якого відсутній запис в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон таке оформлення здійснюється відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 40, ст. 1188; 2016 р., № 87, ст. 2829), Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 152 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 45, ст. 1188; 2017 р., № 2, ст. 38).

    15. За результатами внесення до Єдиного державного демографічного реєстру відомостей про осіб, зазначених у пунктах 13 і 14 цього Порядку, під час оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон ДМС формує щодо таких громадян України перелік відомостей, зазначених у пункті 5 цього Порядку, та передає їх Міноборони для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    16. Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон особами, зазначеними у пункті 13 цього Порядку, здійснюється за умови пред’явлення військово-облікового документа, дійсність якого перевіряється працівником відокремленого підрозділу відповідно до пункту 10 цього Порядку. У разі отримання відомостей з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон такими особами здійснюється у територіальному органі/територіальному 6 підрозділі ДМС. Пересилання таких паспортів до відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    ОТЖЕ, на даний час у Вас можуть бути складнощі в отриманнні закордонного паспорту, адже

    1. Без військово-облікового документа з QR-кодом Вам не видадуть паспорт.

    2. Якщо Ви ні разу не були в ТЦК, то без особистої присутності Вас не візьмуть на військовий облік.

    3. Якщо Вам відмовлять у видачі закордонного паспорта без військово-облікового документа, то Ви зможете спробувати вирішити Ваше питання в судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    ДС Клієнт 28 днів тому

    мій вік 36 років

    • Дерій Владислав Олегович

      В такому випадку Вам 100 % дистанційно не візьмуть на військовий облік та не внесуть зміни до Резерв+.

      Ви можете зіслатися на пункт 11 постанови КМУ 678, згідно якого паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідка оформлюються у строки, встановлені законодавством, та видаються у строк до трьох місяців з дня прийняття відповідного рішення для їх оформлення.

      У разі необхідності проведення додаткових перевірок для ідентифікації особи, зокрема проведення процедури встановлення особи, строк розгляду такої заяви-анкети продовжується до двох місяців, про що територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС повідомляє відокремленому підрозділу з метою подальшого інформування заявника засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку.

      Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянином України чоловічої статі віком від 18 до 60 років здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. Пересилання таких паспортів до відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

      Вимоги абзацу четвертого цього пункту не застосовуються до громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, на яких поширюються положення пунктів 2-1-2-3, 2-7 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239).

      Обставини, зазначені в абзаці п’ятому цього пункту, підтверджуються документами, оформленими в установленому законодавством порядку.

      Тобто, так як Ви оформляли паспорт 11 квітня, то Вам повинні були видати його ще в липні, а постанова КМУ 932 набула чинності в серпні. Тобто, ДП "Докумет" не виконав свої зобов'язань. Та й вимоги надавати військово-обліковий документ передбачені для громадян, які звернулися до ДП "Документ" після 25 квітня. Крім того, Ви виїхали за пунктом 2-1 Правил перетинання кордону, тому Вам повинні видати паспорт за кордоном.

      На жаль, якщо в добровільному порядку Вам не видадуть паспорт - потрібно буде звертатись до суду.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня!

    Як дистанційно, не заїзжаючи в Україну отримати необхідний статус в резерв + для відбору паспорта?Наскільки це реально?

    Станом на зараз стати на військовий облік дистанційно нереально так само, як і подати документи на відстрочку.

    Перше, що Вам потрібно - це перебувати на обліку в ТЦК. Друге - мати чинний військово-обліковий документ. Третє - пройти ВЛК. Який Ваш вік? Я так розумію, що Вам більше 25 років, оскільки мова йде про оформлення відстрочки.

    Згідно Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений".

    Відповідно до Постанови КМУ №932 "ПОРЯДОК реалізації експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    "12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа. У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється".

    Отже, Вам потрібно, або повертатись в Україну та ставати на військовий облік, або намагатись оскаржувати дії ДП "Документ" у судовому порядку.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович
    25%

    Вітаю!

    НАЖАЛЬ, БЕЗ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ (ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК НЕОБХІДНО ПРОЙТИ ВЛК) ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ТА ДІЮЧИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД НЕМОЖЛИВО.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Про які саме відомості, невідповідність яких з Реєстром «Оберіг», буде означати недійсність військового квитка, йде мова?

    Відповідно до додатку до постанови 559, у графі 1 зазначається належність до військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст). У разі коли громадянин України виключений з військового обліку, зазначається категорія військового обліку, з якої він був виключений.

    У графі 2 зазначається номер картки платника податків, у разі його відсутності – серія та номер паспорта.

    У графі 3 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається склад відповідно до положень статті 5 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» (рядовий, сержантський і старшинський, офіцерський), для призовників – не заповнюється.

    У графі 4 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається військове звання (для громадян, виключених з військового обліку, зазначається військове звання на дату виключення з військового обліку), для призовників – не заповнюється.

    У графі 5 цифрами зазначається військово-облікова спеціальність, визначена громадянину відповідно до переліків, які затверджені Міноборони (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ зазначається профіль відповідно до переліку, затвердженого СБУ).

    У графі 13 зазначаються дата взяття на військовий облік, найменування районного, міського ТЦК або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку. У разі зняття або виключення громадянина з військового обліку зазначаються дата і причина зняття (виключення) з військового обліку відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу».

    Графа 14 заповнюється відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» у разі: зняття з військового обліку з таких причин, як призов, направлення чи прийняття на військову службу або вступ на навчання у заклади фахової передвищої військової освіти, вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти; направлення на альтернативну (невійськову) службу; направлення для відбування покарання до установ виконання покарань; виключення з військового обліку з таких причин, як визнання непридатним до військової служби або досягнення граничного віку перебування у запасі.

    ЯК БАЧИМО, НАЯВНІСТЬ ВЛК НЕ Є ПЕРЕШКОДОЮ ДЛЯ ОТРИМАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ, А ОТ ВІДСУТНІСТЬ ЗВАННЯ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ВІДМОВИ ВАМ В ОТРИМАННІ ПАСПОРТА.

    ТАКОЖ ВИ ПОРУШИЛИ ПРАВИЛА ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ - ТОМУ ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    ДС Клієнт 28 днів тому

    Чи доцільно взагалі за цих умов встановлюти резерв та оновлювати в ньому данні, зазначаючи моє нове місце пербування в Польщі? Якщо в них немає на мене данних зараз.

    • Дерій Владислав Олегович

      Недоцільно. У Вас буде запис "Дані в реєстрі Оберіг не знайдено" або " Потребує уточнення".

      З таким статусом Ви не зможете сформувати електронний військово-обліковий та надати його працівникам ДП "Документ"

      Щоб не встановлювати Резерв+ спробуйте оформити електронний ВОД через ДІЮ - https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

      Якщо про Вас немає даних - він не сформується.

      • ДС Клієнт 28 днів тому

        Через дію не формується. Єдине для чого я думаю ставити той резерв, шоб повідомити тцк про своє місце знаходження за кордоном, і щоб вони не слали повістки на останню відому їм адресу в Україні.

        • Дерій Владислав Олегович
          25%

          Ви можете спробувати, але якщо Ви в ТЦК ніколи не були, то навряд чи у Вас вийде внести інформацію в Резерв+.

          Через Резерв+ вдало оновлювали дані лише громадяни , які перебувають на обліку або колись перебували.

    • Айвазян Юрій Климентійович

      Якщо говорити із практичної точки зору, то не бачу в тому потреби. Тільки зайвий раз нагадаєте про своє існування ТЦК. Крім того, Ви все одно вже порушили строк стосовно оновлення даних, оскільки оновити останні було необхідно до 16 липня 2024 року.

    • Карпенко Андрій Володимирович

      ЦЕ РІШЕННЯ ПРИЙМАТИ ВАМ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Як дистанційно, не заїзжаючи в Україну отримати необхідний статус в резерв + для відбору паспорта?Наскільки це реально?

    На жаль, але патова ситуація. Я так розумію, що Ви маєте намір оформити новий закордонний паспорт, але не маєте актуального паперового ВОД. Вам конче потрібно мати або паперовий ВОД, або інформацію з Резерв +.

    Постанова КМУ від 16.08.2024 № 932 "Про реалізацію експериментального проекту з автоматичної верифікації та перевірки відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів" визначає, що:

    12. Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які звернулися до відокремленого підрозділу для оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон з 25 квітня 2024 р. до набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”, можуть отримати у такому відокремленому підрозділі оформлені документи у разі пред’явлення військово-облікового документа.

    У разі отримання з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про недійсність пред’явленого військово-облікового документа отримання такими особами паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон здійснюється у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС. У такому разі пересилання таких паспортів до 5 відокремленого підрозділу або закордонної дипломатичної установи України для організації їх видачі не здійснюється.

    16. Отримання паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон особами, зазначеними у пункті 13 цього Порядку, здійснюється за умови пред’явлення військово-облікового документа, дійсність якого перевіряється працівником відокремленого підрозділу відповідно до пункту 10 цього Порядку.

    У даній ситуації можете спробувати звернутися до ТЦК та СП листом на електронну пошту, що ми вже і робили для декількох клієнтів. Не скажу, що отримали успіх, але іншого варіанту не залишається, Вам потрібно мати або паперовий, або електронний ВОД. Були, до речі, успішні кейси.

    Відповідно до пункту 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, у разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі – повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі – повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    У даній ситуації, чинне законодавство, на жаль, є фактично безвихідним. Або Ви маєте повертатися до України і таким чином оновлювати свої дані, або іншого варіанту немає. До речі, посадові особи держави України саме на цьому варіанті наголошують.

    Звертаю увагу на постанову КМУ від 07.06.2024 № 675 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 і від 16 травня 2024 р. № 560". Вона передбачає, що громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Інший варіант, власне те, що ми і пробуємо з моїми клієнтами - направляти до ТЦК листа електронною та звичайною поштою щодо внесення відповідної інформації. Якщо буде відмова або просто ігнорування, подавати до суду позов про зобов'язання ТЦК внести відповідну інформацію. Очевидно, що це їх зобов'язання, а тому треба пробувати діяти.

    Згідно з частинами восьмою та дев’ятою статті 5 Закону органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи Служби зовнішньої розвідки України тощо. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.

    Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною (частина третя статті 14 Закону).

    Відповідно до пункту 17-1 частини першої статті 7 Закону відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку, належать до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста.

    Згідно зі статтею 6 Закону до Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Особам, які працюють з базами даних Реєстру, заборонено вимагати, обробляти та використовувати будь-яку інформацію, не передбачену законодавством.

    Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Звертаю увагу, що згідно зі статтею 15 Закону особи, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом.

    Сподіваюся, моя відповідь була Вам корисною.

    З повагою!

    ДС Клієнт 27 днів тому

    Паспорт вже було оформлено 11 квітня 2024 року, виготовлено і доставлено до ДП документ. Але заднім числом вони намагаються вимагати резерв+, що є незаконним, адже прийнята постанова 443 була лише 23 квітня, а 678 постанова так і взагалі від 10 червня.

    Ситуація ускладнена тим, що вони озвучили термін зберігання документів в 3 місяці, 22 дні з яких вже минуло, одже, трохи більше чим через 2 місяці, мої документи будуть відправлені назад до України, і я взагалі втрачу можливість їх отримання.

    Ситуація для мене виглядає абсурдною, я виїхав законно, маю право на відсрочку, але не можу її оформити з закордону, і не можу отримати документи.

    • Кирда Вячеслав Володимирович
      25%

      Так, ситуація абсурдна. Треба діяти терміново, рекомендую Вам якнайшвидше направити до ТЦК заяву про внесення Вашої інформацїі до "Оберіг".

    • Дерій Владислав Олегович

      Постанова КМУ 678 була прийнята 10 червня 2022 року. Проте, згоден, ситуація досить абсурдна.

    • Айвазян Юрій Климентійович

      На жаль, так, ситуація абсурдна, але законодавство прописано таким чином, що станом на зараз стати на військовий облік Ви можете лише за особистої явки в ТЦК.

      Щодо дій ДП "Документ", то можна отримати від них письмову відмови у видачі паспорту та оскаржити останню, проте на це також потрібен певний час, як Ви розумієте.

    Карпенко Андрій Володимирович

    У держпідприємстві «Документ» Державної міграційної служби станом на середину жовтня не видали вже виготовлені закордонні паспорти громадянам, які звернулися з відповідними пакетами документів на початку весни.

    Відповідно до положень статті 25 Конституції України держава гарантує піклування та захист своїм громадянам, які перебувають за її межами. При цьому однією з основних проблем, з якими стикаються громадяни України за кордоном, є оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон (деякі громадяни переміщувались за кордон з населених пунктів, де велися бойові дії, і окремі їхні документи в багатьох випадках були втрачені, пошкоджені або знищені; у деяких громадян закінчується термін дії паспортних документів, в інших - діти досягли відповідного віку, з якого необхідно оформлювати паспорт тощо).

    У квітні 2024 року перед прийняттям закону про посилення мобілізації було призупинено видачу закордонних паспортів громадянам України, які звернулися до закордонних філій держпідприємства «Документ» Державної міграційної служби. З проблемою стикнулися не лише чоловіки, але й жінки з дітьми. Після прийняття змін до законодавства ДП «Документ» заявило, що відновило видачу за кордоном готових паспортів.

    На практиці ДП «Документ» станом на 24 жовтня затягує більш, ніж на півроку, з доставкою і видачею через відповідні центри за кордоном вже готових паспортів – причому громадянам, які виїхали з України на законних підставах, зокрема пенсіонерам, які подали заявки наприкінці березня-початку квітня.

    Так, за заявами, поданими ще на початку весни 2024 року, вже готові паспорти просто не доставляються до центрів видачі за кордоном.

    Разом з тим, Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання окремих адміністративних послуг громадянам України», у тому числі за кордоном №3709-IX, який набув чинності 19 серпня 2024 року, передбачає, що у разі оформлення заяви-анкети паспортним сервісом ДП «Документ», розміщеним за кордоном, паспорт громадянина України видається особі у строк, що не може перевищувати трьох місяців.

    Як вказували автори відповідного закону, його метою є зокрема «скорочення строків надання адміністративних послуг», адже на теперішній час тільки в країнах ЄС статус тимчасового захисту мають близько 4 млн українців.

    Аналогічну норму про присічний строк у 3 місяці для видачі закордонного паспорту містив і Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання адміністративних послуг громадянам України у сфері міграції за межами України, затверджений постановою КМУ від 4 червня 2024 р. № 648, який діяв до цього.

    Вочевидь, за порушення відповідних правил та строків видачі готових паспортів в подальшому посадові особи ДП «Документ» і ДМС будуть нести відповідальність. Адже, по суті, своїми діями вони порушують права громадян, гарантовані Конституцією, у тому числі осіб, які на законних підставах виїхали за кордон, та через це є заблокованими у будь-яких діях.

    Також очевидно, що у таких обставинах досить важко говорити про стимули повернення громадян назад до України, коли держоргани демонструють явну зневагу та ігнорують закон.

    Таким чином, держпідприємство Державної міграційної служби в особі його керівництва здійснює незаконне обмеження прав і свобод громадян України. Як стало відомо нашому виданню, з приводу таких дій вже подані відповідні заяви про вчинення кримінального правопорушення до правоохоронних органів.

    Відповідно до закону про адміністративні послуги шкода, заподіяна фізичним або юридичним особам посадовими особами, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторами внаслідок їх неправомірних діянь, відшкодовується у встановленому законом порядку.

    Цей закон передбачає і те, що держава, відшкодувавши шкоду, заподіяну посадовою особою, уповноваженою відповідно до закону надавати адміністративні послуги, чи адміністратором внаслідок дій чи бездіяльності, мають право зворотної вимоги до винної особи згідно із законом.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    "ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ "

    Стаття 19. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг

    1. Посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністратори несуть дисциплінарну, цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законом, за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг.

    2. Дії або бездіяльність посадових осіб, уповноважених відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторів можуть бути оскаржені в порядку адміністративного оскарження та/або до суду в порядку, встановленому законом.

    3. Шкода, заподіяна фізичним або юридичним особам посадовими особами, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторами внаслідок їх неправомірних діянь, відшкодовується у встановленому законом порядку.

    4. Держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, відшкодувавши шкоду, заподіяну посадовою особою, уповноваженою відповідно до закону надавати адміністративні послуги, чи адміністратором внаслідок незаконно прийнятих ними рішень, дій чи бездіяльності, мають право зворотної вимоги до винної особи згідно із законом.

    РАДЖУ:

    1. СКАРЖТИСЯ УПОВНОВАЖЕНОМУ З ПРАВ ЛЮДИНИ

    https://ombudsman.gov.ua/

    2. ЗВЕРНІТЬСЯ В ПОЛІЦІЮ ІЗ ЗАЯВУ ПРО ЗЛОЧИН

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    Стаття 367. Службова недбалість

    1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, -

    карається штрафом від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    2. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, -

    карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п'ятдесяти до семисот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

    3. Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, якщо воно спричинило загибель людини, -

    карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

    {Стаття 367 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1508-VI від 11.06.2009 , № 2808-VI від 21.12.2010 ; в редакції Закону № 3207-VI від 07.04.2011 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2617-VIII від 22.11.2018 , № 3442-IX від 08.11.2023 }

    3. ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО СУДУ ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ.

    ДС Клієнт 27 днів тому

    Як на вашу думку, які шанси отримати відповідний статус в резерв+ з умовою листування з ТЦК та вимогами внести данні в реєстр?

    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Шанси оцінювати доволі складно. У мене в практиці був такий успішний випадок. Аналогічна історія - особа проживає за кордоном, і відомості в Резерв + не були знайдені. Подали листа, місяців через два все було виправлено. Це був один із ТЦК м. Київ, за потреби відновлю цю інформацію.

    • Айвазян Юрій Климентійович

      Доброго дня! З урахуванням того,що Ви ніколи не були в ТЦК, не стоїте на обліку та не отримували ВОД - майже нульові. Проте, це не означає, що не варто пробувати вирішити питання всіма доступними способами.

    • Дерій Владислав Олегович

      Шанси отримати статус на обліку лише шляхом листування доволі низькі, адже Ви ні разу не були в ТЦК.

      На даний час вже деякі суди виносять неправомірні рішення, що для виправлення даних в Реєстрі "Оберіг" потрібна особиста присутність громадянина.

      Гарантій того, що про Вас внесуть інформацію в Реєстр - Вам ніхто не дасть, проте якщо Ви вирішили направити лист, то будьте готові, що Вам у відповідь прийде повістка.

      • ДС Клієнт 27 днів тому

        Проте повістка надійде в будь-якому випадку, рано чи пізно. І буде вважаьтись врученою. А так я хочаб подам данні про проживання за кордоном, і вони не будуть слати повістки на українську адресу. Чи не так ?

        • Дерій Владислав Олегович

          Звичайно, Ви можете направити лист ТЦК, але наскільки адекватно вони відреагують на нього невідомо.

          Згідно пункту 34 постанови кму 560 вказано, що у разі коли резервіст або військовозобов’язаний уточнив свої облікові дані після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, повістка може надсилатися на адресу місця проживання, зазначену резервістом або військовозобов’язаним під час уточнення облікових даних.

          Проте, навряд чи лист Вам відправлять в Польщу.

          Загалом, якщо Ви вже вирішили внести зміни в Реєстр "Оберіг" тоді реєструйтесь в Резерв+, пишіть листи та оскаржуйте при необхідіності бездіяльність працівників ТЦК.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Як на вашу думку, які шанси отримати відповідний статус в резерв+ з умовою листування з ТЦК та вимогами внести данні в реєстр?

    ххх

    НАЖАЛЬ, ЦЕ НЕМОЖЛИВО.

    Турчин Ярослав Олександрович
    25%

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, ДС!

    На жаль фатальною помилкою для Вас було виїздити з України без паспорта, який би діяв хоча б 8-10 років.

    Тепер Ви матимете значний клопіт з цим.

    Єдиний варіант - спробувати стати на військовий облік дистанційно подавши документи для цього як особі, що проживає за кордоном.

    Відповідно до пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженому постановою КМУ №1487 (в редакції до 07.06.2024 р.) взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у ТЦК здійснювалося за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку). При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснювалося за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 20 цього Порядку.

    ТЦК брали на військовий облік, знімали або виключали з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у яких відсутні військово-облікові документи, лише після відновлення зазначених документів.

    Кабмін змінив цей п. 81 постановою від 7 червня 2024 року.

    Так, відтепер взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у ТЦК здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 151 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у ТЦК не обов’язкова.

    Відповідні зміни внесені і до підпункту 10-1 п. 1 додатка 2 до Порядку.

    Так, громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше 3 місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою КМУ від 16 травня 2024 р. № 563 «Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» стати на військовий облік одним з таких способів:

    • прибуття особисто до ТЦК;
    • шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до ТЦК, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    Закордонна дипломатична установа України надсилає заяву з визначеними документами відповідному ТЦК на їх адресу електронної пошти, яка розміщена на їх офіційному веб-сайті, у семиденний строк.

    Зазначимо відповідні зміни внесені постановою КМУ від 7 червня 2024 року №675.

    Аналогічні положення можна застосовувати до усіх осіб, які перебувають за кордоном.

    Ось що пише про це Генеральне консульство України у м. Гамбурзі (Німеччина)

    https://hamburg.mfa.gov.ua/vijskovij-oblik

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Згідно з Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487 (далі – Порядок), запроваджено можливість для громадян, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, стати на військовий облік без необхідності прибуття в Україну.

    Це можливо шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до ТЦК, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України (далі - ЗДУ).

    Заява (ПРИКЛАД_ЗАЯВИ_(1)_(1).pdf ( .pdf , 231.10 Кб ) подається громадянином України до ЗДУ:

    - особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який, після прийняття заяви, повертається громадянину України;

    - засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон. ЗДУ надсилає заяву з визначеними документами відповідному ТЦК, Центральному управлінню або регіональному органу СБУ чи відповідному підрозділу розвідувальних органів на їхню адресу електронної пошти, яка розміщена на їхньому офіційному вебсайті, у 7-денний строк.

    Увага! Консульські установи України не займаються військовим обліком і, відповідно, не уповноважені оновлювати військово-облікові дані. Вищеописаний механізм подачі заяви про взяття на військовий облік визначає консульську установу лише як елемент ланцюга передачі згаданої заяви до компетентних органів в Україні. Консульські установи України не несуть відповідальності за забезпечення факту взяття громадянина України на військовий облік.

    Відповідно до Постанови КМУ 1487 від 30.12.2022 (зі змінами від що вносяться до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №563) пункту 52:

    Закордонні дипломатичні установи України:

    інформують призовників віком від 18 до 25 років, які перебувають на постійному або тимчасовому консульському обліку;

    під час особливого періоду інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну;

    повідомляють про взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів за місцем перебування їх на військовому обліку за списком (додаток 15) засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (до впровадження такої електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів повідомлення здійснюється у семиденний строк з дати взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього на офіційну адресу електронної пошти органу ведення військового обліку, яка розміщена на його офіційному веб-сайті).

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України